אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה באמצעות התייעלות ✔חוכמה והתייעלות, פיתוח השכל באמצעות התייעלות, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לעשות דברים הכי טוב? איך להיות הכי יעיל? שאיפה למצויינות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חוכמה והתייעלות, פיתוח השכל באמצעות התייעלות, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לעשות דברים הכי טוב? איך להיות הכי יעיל? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להיות הכי טוב, איך להתייעל? איך להיות יותר חכם? איך להיות גאון? יכולות חשיבה
מדוע כדאי לפתח את השכל ולשאוף לשלמות בכל פעולה?

אנשים רבים שואלים את עצמם למה בכלל כדאי לפתח את השכל או לשאוף להיות יותר חכם ויעיל. לפי אליעד כהן, הסיבה העיקרית היא שככל שיש לך יותר שכל, כך קל לך יותר להשיג את כל מה שאתה רוצה. אם תפתח את החשיבה שלך ותהיה חכם יותר, כל מטרה שתהיה לך בחיים תושג מהר יותר, ביעילות גדולה יותר ובפחות סבל. בנוסף, כשיהיה לך שכל מפותח, אם תגלה שיש מטרה שאי אפשר להשיג, תבין זאת מיד ולא תסבול בניסיונות כושלים להשיג אותה. במילים אחרות, פיתוח השכל הוא המפתח לחיים טובים, יעילים ומספקים יותר.

איך אפשר להשתמש בפעולות יומיומיות פשוטות כדי לפתח את השכל?

הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל, לפי אליעד, היא לקחת כל פעולה רגילה ויומיומית ולהפוך אותה לתרגיל לפיתוח החשיבה. כל דבר פשוט שאתה עושה, כמו להכין חביתה, לשטוף ידיים, לקשור שרוכים או לנהוג ברכב, יכול להפוך לאמצעי לפיתוח השכל. הפעולה עצמה לא חשובה, אלא הדרך שבה אתה ניגש אליה. אם תיגש לכל פעולה מתוך מחשבה מודעת, ותחפש כיצד אפשר לעשות אותה טוב יותר, חכם יותר, מהיר יותר או ביעילות רבה יותר, השכל שלך יתפתח במהירות ובצורה משמעותית.

איך פעולה פשוטה כמו הכנת חביתה יכולה לפתח את השכל?

אליעד מסביר זאת באמצעות הדוגמה של הכנת חביתה. רוב האנשים מכינים חביתה באופן אוטומטי בלי לחשוב הרבה, אבל אם תיקח דף ותרשום עליו את המטרה שלך ("להכין חביתה"), ותפרט את הדרך שבה אתה משיג אותה, תגלה הזדמנות נהדרת לפיתוח שכל:

לדוגמה:
  • לקחת שתי ביצים מהמקרר.
  • לשבור את הביצים לכוס.
  • לערבב את הביצים.
  • להדליק את המחבת.
  • לשפוך את הביצים למחבת ולערבב.
  • להוציא ולאכול.
אחרי שרשמת את הדרך הזו, אתה מתחיל לשאול את עצמך שאלות: האם הדרך הזו היא הכי טובה שיש? אולי כדאי להדליק את המחבת לפני שבירת הביצים? אולי יש סדר פעולות יעיל יותר? אולי כדאי לערבב את הביצים בתוך המחבת ולא בכוס? עצם השאלות האלו יוצרות תהליך של חשיבה מתקדמת יותר ומפתחות את השכל.

כיצד לשפר את החשיבה דרך פירוק הפעולות לתת - מטרות ותהליכים?

אליעד מסביר שכל שלב בתהליך הכנת החביתה הוא למעשה מטרה בפני עצמה. לדוגמה, לקחת שתי ביצים מהמקרר זו פעולה שיכולה להפוך למטרה בפני עצמה. אפשר לשאול: איך הכי נכון לקחת את הביצים? האם לאחסן אותן במדף מסוים כדי לחסוך זמן? כיצד בדיוק לפתוח את המקרר? בכל פעם שאתה מפרק שלב לפעולות משנה, השכל מתפתח אפילו יותר:
  • איך בדיוק לשבור את הביצים?
  • באיזה כלי הכי יעיל לערבב אותן?
  • איך בדיוק להדליק את האש?
  • איך בדיוק לשפוך את הביצים למחבת?
כל פעולה קטנה הופכת להזדמנות לחשיבה עמוקה והתייעלות נוספת, וכך אתה ממשיך לפתח את המחשבה.

למה לא כדאי להיות ממוקד מטרה אלא ממוקד מאמץ וחשיבה?

הרוב הגדול של האנשים מנסה להשיג מטרות כמה שיותר מהר ולסיים את המשימות במהירות. אבל לפי אליעד, אם אתה באמת רוצה לפתח את השכל, אתה לא צריך לחשוב על "להיפטר" מהמשימה, אלא דווקא על "איך לעשות אותה הכי נכון בעולם". נכון, זה מאט את הביצוע וגורם לך להתעכב יותר, אבל זו בדיוק הנקודה: המטרה האמיתית שלך היא לפתח את השכל, לא רק לסיים את המשימה.

אליעד נותן דוגמה של אימון שרירים בחדר הכושר: אדם שרוצה לפתח שרירים לא מנסה רק "לסמן וי" על התרגיל, אלא מתמקד באיך לבצע כל חזרה לאט, מדויק, עם שליטה מלאה. בדיוק אותו הדבר בפיתוח השכל: אם תתמקד בחשיבה עצמה, תגיע לתוצאות טובות יותר בהרבה מאשר מי שרק רוצה להשיג מטרות בלי לחשוב.

מהן הבשורות הרעה והטובה בשיטה הזו?

אליעד אומר שיש בשורה רעה ובשורה טובה.

הבשורה הרעה היא שהגישה הזאת של פיתוח שכל תגרום לך לעשות דברים לאט יותר, כי אתה תתמקד בבדיקת הדרך המושלמת במקום במהירות הביצוע.

הבשורה הטובה היא שאם באמת תתמקד בלפתח את השכל שלך, לטווח הארוך אתה תהיה חכם יותר משמעותית, ותוכל להשיג את כל המטרות שלך מהר יותר, בצורה יותר מדויקת ואפילו להגיע לרמה שבה אתה ממלא את רצונך ב - 100% וללא הגבלה.

כיצד יישום החשיבה הזו ביום - יום יהפוך אותך לגאון אמיתי?

אליעד ממליץ לא להסתפק רק במטרות גדולות, אלא ליישם את העיקרון של "האם יש דרך טובה יותר?" בכל פעולה פשוטה במהלך היום. אפילו סידור האייקונים בפלאפון או קיפול בגדים בארון הופכים להזדמנות לפיתוח השכל.

הוא ממליץ לקחת כל פעולה, לפרק אותה לתת - פעולות, ולבחון איך אפשר לעשות כל חלק יותר טוב, יותר חכם ויותר יעיל.

האם יש גבול לבדיקה הזו של "הדרך הכי טובה"?

לפי אליעד, השכל מתפתח דווקא כשאתה לא מפסיק לבדוק דרכים חדשות. גם אם מצאת את "הדרך הכי טובה", תמיד כדאי לחפש דרך אחרת ואולי לגלות משהו אפילו טוב יותר. אבל הוא מציין שלא חייבים להישאר תקועים על אותו נושא כל הזמן. אם מיצית תחום מסוים, פשוט תעבור לנושא אחר ותחקור אותו באותה צורה.

לסיכום, לפי אליעד כהן, הדרך להיות גאון, לפתח את השכל, ולחיות חיים טובים ויעילים יותר, היא להשתמש בכל פעולה יומיומית כתירוץ לחשיבה מעמיקה. לשאול תמיד: "האם אפשר לעשות את זה טוב יותר?" זו הדרך לפיתוח יכולות חשיבה, שכל מפותח, והצלחה בכל התחומים.
מהי הסיבה לרצות יותר שכל בראש?

בן אדם עשוי לשאול מדוע בכלל הוא רוצה יותר שכל בראש. אם יהיה לו יותר שכל בראש, כל מה שהוא ירצה, במידה שיש אפשרות להשיג אותו, הוא יוכל להשיג בקלות רבה יותר. ואם יתברר שיש דבר שאי אפשר להשיג אותו, הוא יבין זאת ולא ינסה סתם, מה שיחסוך ממנו סבל ותסכול. לכן, כשיש יותר שכל, אפשר להשיג את כל המטרות שיכולות להתממש, ולהימנע מלרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות. לא נרחיב כאן יותר מדי על השאלה למה כדאי שתהיה יותר שכל, אך בהנחה שמישהו רוצה לפתח את השכל שלו, מגיעה השאלה: מה בדיוק לעשות כדי להגדיל את השכל?

מהן העצות ואיך כל פעולה יכולה לפתח את השכל?

יש הרבה עצות כדי לפתח את השכל. אחת מהן היא עצה שבה משתמשים בכל פעולה יומיומית, ולכל פעולה כזו מתייחסים כאל הזדמנות לפתח את המחשבה. במשך היום כל אדם פועל מתוך מטרות ורצונות. הוא מבצע פעולות שונות כדי להגשים את מטרותיו. למשל, אדם שרוצה להכין לעצמו חביתה. הוא ניגש למטבח, לוקח ביצים, מדליק את האש, שופך את הביצים למחבת, מערבב, מחכה שזה יתבשל ומוציא לצלחת. פעולה פשוטה. מי שלא יודע להכין חביתה, יכול לחפש בגוגל ולגלות איך עושים זאת. אבל כאן טמון הרעיון: אם מבצעים כל פעולה בצורה שונה ומודעת, אפשר לפתח את השכל. אפילו דבר פשוט כמו שטיפת ידיים, קשירת שרוכים, נהיגה ברכב או כל פעולה אחרת, אפשר לעשות באופן שונה ולקבל מכך תועלת לפיתוח המחשבה.

כיצד ניתן להפיק יותר שכל מהכנת חביתה?

כדי להשתמש בפעולה היומיומית הזו לפיתוח השכל, אפשר לרשום על דף את המטרה ואת הדרך:
  • המטרה: להכין חביתה.
  • הדרך: לפרט את כל השלבים שבהם נוקטים לצורך הכנת החביתה.
לדוגמה, כותבים: "אני לוקח שתי ביצים, שובר אותן לתוך כוס, מערבב, מחמם מחבת, שופך את הביצים, מערבב אותן במחבת ומחכה עד שהחביתה מוכנה, ואז מוציא ואוכל."

ברגע שרושמים את השלבים, אפשר לשאול: האם יש דרך אחרת או סדר אחר לבצע את הפעולה? אולי קודם להדליק את האש ואז לשבור את הביצים? אולי יש דרך לערבב אחרת או להשתמש בכלים אחרים? עצם החיפוש אחר דרכים נוספות כבר מפתח את השכל, כי מחפשים תהליך שונה או שיפור של התהליך הקיים.

איך מגלים דרכים נוספות ומפתחים את השכל?

כאן נכנסת שאלת המפתח: האם הדרך שבה פועלים היא הדרך הכי טובה בעולם? האם אפשר לבצע את הפעולה בדרך יעילה יותר, בריאה יותר, חסכונית יותר בזמן, או שתוציא חביתה טעימה יותר? ברגע ששואלים את השאלה הזו באופן תמידי - "האם יש דרך טובה יותר?" - נוצרת התפתחות שכלית.

אדם לא מסתפק בידיעה שהוא יכול לבצע את הפעולה בהצלחה, אלא בוחן האם אפשר לצמצם מאמץ, לקצר זמנים, לשפר את התוצאה או את איכות הביצוע. כל בחינה כזו מחדדת את המחשבה ומעודדת פיתוח שכל.

מדוע לבדוק אם זו הדרך הטובה ביותר?

אדם יכול לרצות רק לסיים את הפעולה ולהיפטר ממנה, כמו שיכול לקרות עם כל משימה יומיומית. אבל אם הוא שואל את עצמו: "אולי קיימת דרך אחרת טובה יותר להשיג את המטרה שלי?", הוא מעמיק את יכולת החשיבה. הוא בודק יתרונות וחסרונות בכל דרך, והופך את פעולת שגרת היומיום לחידת היגיון שמפתחת לו את הראש. כך קורה לא רק עם הכנת חביתה, אלא גם עם הליכה לסופר, עם הדרך שבה נכנסים לרכב, עם האופן שבו מקפלים בגדים, או אפילו האופן שבו קמים מהמיטה בבוקר.

כיצד לפרק את התהליך לתת - שלבים?

אפשר לבחון את השלבים של המשימה הגדולה ולפרק כל שלב למטרות ופעולות נוספות. לדוגמה, בהכנת חביתה:
  • לקחת שתי ביצים מהמקרר (איך בדיוק לוקחים אותן? איך פותחים את המקרר? איפה מניחים אותן?).
  • לשבור את הביצים (איך אוחזים אותן? באיזה אופן שוברים?).
  • לערבב בכוס (האם משתמשים בכף או מזלג? האם עושים זאת בכוס או אולי במחבת או בצלחת?).
  • לחמם את המחבת (האם להדליק את האש קודם או אחרי שבירת הביצים?).
  • לשפוך את הביצים למחבת (באיזה סדר? האם מערבבים במחבת או ממשיכים לערבב קודם בכוס?).
  • להוציא לצלחת (איך, באיזו צורה, האם מתבלים קודם או לא?).
כל שלב נוסף מתפרק בתורו לעוד תת - פעולות, וכך כל שלב הופך למטרה קטנה שעומדת בפני עצמה. כל זמן שחוקרים כל שלב לעומק ושואלים כיצד לבצע אותו טוב יותר, כך מחדדים יותר את השכל.

איך להתייחס לכל פעולה פשוטה כהזדמנות לפתח שכל?

צריך לזכור שכל משימה קטנה יכולה להפוך לתרגיל חשיבה. אפילו לקום מהמיטה: יש שיטות שאנשים מסבירים על "איך נכון להתגלגל על הצד", "איך נכון להרים את הגוף", "איך להפעיל נכון את השרירים". גם פתיחת דלת, נהיגה, סידור אפליקציות בטלפון - כל אלו יכולים להיחקר ולהתבצע באופן אופטימלי יותר. ברגע שמוכנים לעצור ולשאול "האם אני יכול לשפר את הפעולה הזו ולהפוך אותה ליעילה או מתוחכמת יותר?", מיד משתמשים במוח ומפתחים את יכולת החשיבה.

האם עלינו להיות ממוקדי מטרה או ממוקדי מאמץ?

מי שממוקד רק בהשגת המטרה, ינסה לעשות הכל כמה שיותר מהר וכמה שיותר בקלות. הוא לא יתעכב על שאלה האם יש דרך טובה יותר, כי הוא רוצה "להיפטר מהמשימה". לעומת זאת, אם המטרה היא לפתח את השכל, אז דווקא מתעכבים, בודקים, משווים אפשרויות, לוקחים את הזמן, מתמקדים באיכות הביצוע, ובעצם מעניקים מחשבה מעמיקה לכל פעולה. כך מרוויחים פעמיים: גם מתרגלים את המוח וגם לומדים את הדרך הטובה ביותר להשיג את אותה מטרה, מה שבסופו של דבר יכול לחסוך זמן וכוח בהמשך.

מה הקשר בין פיתוח השכל לאימון בחדר כושר?

דוגמה ברורה היא איך אנשים ניגשים לאימון שרירים. יש אלו שרוצים להעמיס משקל כבד ולהראות חזקים, אך הם מנסים "לרמות" את עצמם כדי שירגישו שמילאו את המשימה - לקצר טווחי תנועה, להשתמש בתנופה וכדומה. לעומתם, מתאמנים מקצועיים לפעמים מפחיתים משקל, עושים את החזרה לאט ושומרים על מתח בשריר, תוך הקפדה על טכניקה נכונה ומלאה. הם לא מתמקדים ב"להיפטר מהתרגיל" אלא ב"לעבוד את השריר כמו שצריך". בסוף הם מגיעים לתוצאות טובות בהרבה. כך גם בפיתוח השכל: כשמפנים את הפוקוס לאיך עושים את הדברים בדרך הנכונה והמעמיקה ביותר, במקום רק להשיג תוצאה חיצונית, משיגים התפתחות פנימית הרבה יותר גדולה.

מהן הבשורות הרעה והטובה?

הבשורה הרעה בפעולה הזו היא שאם בכל משימה אדם יתעכב לחקור ולדקדק ב"מהי הדרך הטובה ביותר", הפעולות ייקחו לו זמן רב יותר. הוא לא יסיים במהירות, כי הוא לא מתכוון "לסמן וי" ולגמור עם זה, אלא לחקור, לשפר, אולי אפילו לשנות את הסדר פעם אחר פעם.

הבשורה הטובה היא שאם האדם אכן יעשה זאת, המוח שלו יתפתח, הוא ירכוש יותר ויותר שכל, ובטווח הארוך הוא יוכל להשיג מטרותיו מהר יותר ממה שדמיין, כולל השגת מטרות שנראות בלתי אפשריות. במדרג הגבוה ביותר, האדם יכול להגיע למצב שבו הוא ממלא את רצונו במאה אחוז, ולפעמים אפילו "ברגע אחד", כי הוא מבין דברים לעומק ויודע כיצד לפעול בצורה מושלמת.

כיצד אפשר להגיע למצב שבו אנו משיגים את כל הרצונות?

כשמנסים "להיפטר" מכל משימה, נשארים באותה רמה: משיגים מטרה אחת, מגיע רצון חדש, שוב משיגים, שוב מגיע רצון חדש, ואין בזה סוף. אבל אם משתמשים בכל משימה כדי לפתח את השכל, אז למרות שבטווח הקצר זה יכול לעכב, בטווח הארוך האדם הופך חכם יותר, וכל פעולה אחר כך מתבצעת מהר הרבה יותר. יש אפילו הטוענים שאם תשאל "האם יש דרך טובה יותר?" עד הסוף, בסופו של דבר תגיע למצב שתוכל לפתור לעצמך כל בעיה.

ההקצנה העליונה של זה היא הרעיון שתוכל "להרגיש טוב" במאה אחוז או "להיות אלוהים" שמסוגל להשיג כל רצון שלו, כי כל כך פיתחת את המוח שאתה מבין דברים לעומק מושלם. כמובן שזו כבר נקודה אחרת ורחבה בפני עצמה.

מה עושים מכאן והלאה?

מכאן והלאה, ברמה היומיומית, אדם יכול להחליט שהוא ממשיך ליישם את הטיפ. בכל פעולה - בין אם זה לקנות בסופר, להחזיק מפתח, לסדר אפליקציות בפלאפון או לקפל חולצות - אפשר לשאול "האם עשיתי את זה בדרך המושלמת ביותר? האם יש דרך נכונה או יעילה יותר?" גם אם פעם אחת מגיעים למסקנה ש"זו הדרך הכי טובה", אפשר לבדוק אחר כך שוב ואולי לגלות שיטה אחרת.

לא חייבים להיצמד לנושא אחד עד אינסוף. אם מרגישים שכרגע כיסיתם את כל האפשרויות, אפשר לעבור למטרה אחרת ולחקור אותה באותה שיטת חשיבה. כך בכל פעם מתפתחים עוד קצת, וכתוצאה מזה משיגים גם מטרות "רגילות" בקצב מהיר יותר בעתיד. כדאי גם לחפש מידע נוסף על איך לפתח את החשיבה, איך לנתח תהליכים ואיך לשאול את השאלות הנכונות כדי למקסם את היכולות שלכם.
להשיג אותו מבחנים לעשות דברים הכי טוב להפעיל הרגלים איך להיות הכי חזקים לפתח יכולות שכליות להיות גאון צריך לחשוב להרגיש טוב איך להיות גאון איך להיות הכי איך להיות הכי טוב איך להיות הכי יעיל איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להתייעל איך לחשוב בהיגיון איך לעשות איך לעשות דברים איך לעשות דברים הכי טוב איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח את השכל מכל דבר איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי באמצעות התייעלות גאון גאונות השכל התייעלות התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חוכמה חוכמה והתייעלות חכם חשיבה חשיבה הגיונית יכולות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יעילות כיצד לפתח את השכל כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות גאון להיות הכי טוב להיות הכי יעיל להיות יותר חכם להתייעל לחשוב בהיגיון למה להיות הכי טוב למה לפתח את השכל לעשות דברים לעשות דברים הכי טוב לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח את השכל מכל דבר לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מצויין מצויינות פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח השכל באמצעות התייעלות פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שאיפה למצויינות שאיפה לשלמות שאיפות שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל שלמות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
איך לא לפחד להשתגע באמצעות התייעלות? איך להיות יותר חכם? איך להתמודד עם פחד מאיבוד שליטה? מוטיבציה להתייעלות, למה להיות יותר יעיל? מפחד לאבד שליטה, פחד להשתגע והתייעלות, מהי התייעלות? איך להיות יותר יעיל? איך להתייעל?
איך לא לפחד להשתגע באמצעות התייעלות? איך להיות יותר חכם? איך להתמודד עם פחד מאיבוד שליטה? מוטיבציה להתייעלות, למה להיות יותר יעיל? מפחד לאבד שליטה, פחד להשתגע והתייעלות, מהי התייעלות? איך להיות יותר יעיל? איך להתייעל?
... לא לפחד להשתגע באמצעות התייעלות? איך להיות יותר חכם? איך להתמודד עם פחד מאיבוד שליטה? מוטיבציה להתייעלות, למה להיות יותר יעיל? מפחד לאבד שליטה, פחד להשתגע והתייעלות, מהי התייעלות? איך להיות יותר יעיל? איך להתייעל? איך לא לפחד להשתגע באמצעות התייעלות? כאשר אדם חווה פחד להשתגע, אחת הדרכים להתמודד עם הפחד היא באמצעות התייעלות. הפחד להשתגע בדרך כלל נובע מהתנהלות חיי יום - יום בה האדם מבצע פעולות ללא מטרה ברורה, מה שגורם לו לחוש שהוא נמצא במצב של חוסר שליטה. בעבודה שגויה או במעשים חסרי ... בחיי היומיום? איך להיות חכם יותר על ידי התייעלות? מה הקשר בין פחד להשתגע והתייעלות? איך להיות יותר יעיל בפעולות היומיום? איך לא לפחד להשתגע באמצעות התייעלות? אם יש לך פחד להשתגע, אחת הדרכים להתמודד עם הפחד הזה היא באמצעות התייעלות. הבעיה המרכזית שמובילה לפחד להשתגע היא עשיית דברים בלי סיבה - מה שקשור לשיגעון. כאשר אדם פועל בלי היגיון, הוא מסכן את עצמו בכך שהוא לא משיג את מטרותיו בצורה ...
התייעלות בעבודה, איך להתייעל בעבודה? ייעול עובדים, איך לייעל את העובדים? לשכנע עובדים, שכנוע עובדים, יעוץ ארגוני, יעוץ למנהלים, יעוץ לנהל עובדים, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, שכנוע אנשים
התייעלות בעבודה, איך להתייעל בעבודה? ייעול עובדים, איך לייעל את העובדים? לשכנע עובדים, שכנוע עובדים, יעוץ ארגוני, יעוץ למנהלים, יעוץ לנהל עובדים, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, שכנוע אנשים
... לעובדים את המחשבה על התועלת האישית שלהם. לדוגמה, אפשר להראות לעובדים איך באמצעות התייעלות, הם יכולים לא רק לעבוד פחות קשה, אלא גם להשיג יותר תוצאות, ולקבל סיפוק גדול יותר מהעבודה. חשוב גם להבהיר שהתייעלות אינה רק אמצעי להפיק יותר תפוקה ...
לא רוצה אבל עושה, חופש הבחירה, ללא בחירה חופשית, לעשות דברים נגד רצונך, לעשות בלי לרצות, רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, התנהגות כפייתית, לבחור מה לעשות, לעשות את מה שאתה רוצה
לא רוצה אבל עושה, חופש הבחירה, ללא בחירה חופשית, לעשות דברים נגד רצונך, לעשות בלי לרצות, רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, התנהגות כפייתית, לבחור מה לעשות, לעשות את מה שאתה רוצה
... רוצה אבל עושה, חופש הבחירה, ללא בחירה חופשית, לעשות דברים נגד רצונך, לעשות בלי לרצות, רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, התנהגות כפייתית, לבחור מה לעשות, לעשות את מה שאתה רוצה ... אמיתית. הוא משווה את האדם לרובוט שנוסע בקו ישר עד שהוא נתקל בקיר, גם אם הוא לא באמת רוצה להתנגש בקיר, הוא עדיין יתנגש אם זו התכנות שלו. אך האדם, לכאורה, יכול להיות במצב דומה שבו הוא פועל ללא יכולת בחירה עצמית. למרות זאת, אליעד מבהיר שגם אם נניח שאדם הוא רובוט, עדיין יש נקודה מורכבת יותר: כאשר רובוט עושה פעולה, הוא עושה זאת מתוך התכנות שלו בלבד, ללא שום בחירה. לעומת זאת, אדם יכול להרגיש שהוא עושה פעולה בלי רצון אך עדיין לתהות מדוע הוא עושה זאת, ולכן יש מקום לשאול מה באמת מניע אותו. כיצד ניתן ... אשמה, או פחד להודות שהם רצו לעשות את הפעולה מלכתחילה. אדם שמרגיש לא בנוח עם רצון מסוים שלו יעדיף להסתיר אותו או אפילו להכחיש אותו בפני עצמו. כך, הוא יכול להגיד בדיעבד לא רציתי כדי להרגיש טוב יותר עם עצמו או כדי להימנע מרגשות שליליים כמו אשמה או ביקורת חברתית. האם החלומות יכולים להשפיע על תחושת הרצון? אליעד מזכיר את האפשרות שאדם יכול לחלום שהוא עשה פעולה מסוימת, ואז לקום בבוקר בתחושה שהוא באמת עשה את זה, למרות שבמציאות הוא לא עשה כלום. זה מראה כיצד ...
פחד לפגוע בעצמך, פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה
פחד לפגוע בעצמך, פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה
... לפגוע בעצמך, פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה ... לחוסר ביטחון עצמי? לא, אליעד מסביר שלפעמים הפחדים הם לא בהכרח קשורים לחוסר ביטחון עצמי, אלא דווקא לעודף ביטחון עצמי או הרגלים לא נכונים. לדוגמה, אדם שיכול לפחד מלהגיד משהו לא במקום, לפעמים עשוי להיות בטוח בעצמו מדי או להרגיש שהוא חייב להגיד את מה שהוא חושב, גם ... לפעול על פי דחף (כמו לעשות משהו סתם כי בא לו), הוא עלול למצוא את עצמו מפחד לעיתים לבצע פעולות שיביאו לו לנזק. השינוי הוא להתמקד במציאת סיבות למה לא לעשות דברים על מנת שלא למצוא את עצמו מצטער על פעולות לא נכונות. כיצד לשלב את השיטה בחיים היומיומיים? על האדם להתרגל ... עצמי. אליעד: מה זה קשור חוסר ביטחון להפך זה בן אדם יש לו ביטחון עצמי בן אדם שבטוח בעצמו בהרבה דברים אפילו הבעיה שלו נובעת מעודף ביטחון עצמי. ש: יכול להיות שהוא חווה את זה מאחרים והבין איך זה מרגיש והוא משליך את זה מול עצמו. אליעד: שמה? ש: זאת אומרת נניח ... מאמין לה והוא רוצה לעשות אותה הוא כאילו באוטומט עושה אותה. אליעד: יש בזה משהו חצי מהתשובה זה חצי מהתשובה, מה הוא ענה הוא ענה הבן אדם הזה יש לו הרגל לעשות דברים בלי לבדוק אותם אז בגלל שיש לו הרגל לעשות דברים בלי לבדוק אותם לכן הוא מפחד שהוא פתאום יעשה איזה משהו בלי לבדוק אותו זה קודם כל תשובה נכונה אבל השאלה היא ... הוא מפחד דווקא פעולות כאלה של מחשבות כאלה ולא מחשבות רגילות. אליעד: לא לא קשור רגילות שנייה, אנחנו הסברנו למה הוא מפחד מפחדים לא הגיוניים הסברנו כי יכול להיות שיש לו דחף לעשות דברים בלי לבדוק ואז הוא מפחד שפתאום יבוא לו לעשות משהו מסוים בלי לבדוק ואז הוא מפחד שהוא ידפוק את עצמו, עכשיו ... יצא לי מזה משהו טוב אלא סתם כי בא לי לכן אני מפחד שאני אעשה דברים שסתם בא לי ושידפקו אותי ואז אנחנו נחזור לשאלה הקודמת. ש: זה כאילו יוצא שלא כדאי לו לעשות דברים בשביל לעשות דברים. אליעד: לא ועוד איך שכדאי לו ולכן אנחנו נחזור אבל עוד פעם לשאלה אז השאלה היא אז למה הוא מפחד דווקא ... מזה שהוא יעשה דברים בלי סיבה אז למה הוא מפחד שהוא יעשה דברים בלי סיבה וזה מתלבש לו בצורות ספציפיות, אתה הבנת את השאלה מה השאלה תסביר. ש: הוא מפחד לעשות דברים בלי סיבה אבל הוא מפחד לעשות דברים בלי סיבה בדברים ספציפיים דברים מסוימים לא כל הדברים. אליעד: שמה? ש: אם הוא היה מפחד לעשות דברים בלי סיבה אז הוא היה צריך לפחד מכל הדברים מכל הצורות. אליעד: מכל הדברים שהוא יכול לעשות בלי סיבה בן אדם צריך להביא רשימה מה הדברים שאני יכול לעשות בלי היגיון ושידפקו אותי ולפחד מכל הדברים אבל גם כשהוא מפחד מכך. ש: אולי זה לא במאה אחוז. אליעד: מה לא ... זה יהיה רע אבל למה שתפחד שתעשה את זה איזה היגיון יש שתעשה את זה מה התשובה אכן אין היגיון שאני אעשה את זה אז למה אני מפחד שאני אעשה את זה כי אני רגיל לעשות דברים בלי היגיון ואז השאלה הנשאלת היא אם אתה רגיל לעשות דברים בלי היגיון אז למה אתה מפחד דווקא מזה תפחד באופן כללי מכל דבר שאתה יכול לעשות בלי היגיון. ש: השאלה אם הוא עושה דברים בלי היגיון במאה אחוז או שיש לו דברים שזה לא במאה אחוז. אליעד: מה זאת אומרת הוא רגיל לעשות דברים שבא לו. ש: כל מה שבא לו הוא עושה או שיש חלק שהוא לא. אליעד: כל מה שבא לו. ש: אז במאה אחוז הוא עושה דברים. אליעד: מאה אחוז אלא אם כן הוא ערני ללא לעשות תראה אם הוא חושב אז הוא לא עושה דברים שידפקו אותו אבל יש לו הרגל חזק לעשות דברים שבא לו בלי לבדוק את הסיבה או מה התועלת, אז מה האמת שאם הבן אדם היה רגיל לעשות דברים בלי שום סיבה בכלל במילים אחרות הבן אדם השתגע אז באמת הוא היה מפחד מכל דבר שהוא היה יכול לעשות אבל זה לא באמת ככה זאת אומרת גם יש לו נטייה חזקה לעשות דברים שבא לו בלי לבדוק מה התועלת בא לו למה אמרת? בא לי, למה עשית? בא לי ככה בא לי אוקי אבל גם מצד שני גם בתוך ... בלי לבדוק האם באמת כדאי לו לעשות אותם כי אם הוא היה עושה דברים בלי היגיון בכלל אז הוא היה מפחד מזה שהוא יעשה דברים בלי היגיון בכלל אבל הוא לא מפחד מלעשות דברים בלי היגיון בכלל הוא מפחד מלעשות דברים בלי היגיון אבל שיש בהם מיליגרם היגיון בלי לבדוק האם באמת כדאי או לא כדאי. הבנו את הסיפור? ש: רגע למה ... הם הרבה מאוד לא הגיוניים ויש את הדברים שהם קצת לא הגיוניים. אליעד: לא הבנתי אתה שואל שאלה לא הבנתי מה השאלה. ש: אני שואל החלק הזה שהוא מפריד אותו מלא לעשות דברים לא הגיוניים כל הזמן, החלק שהוא עושה. אליעד: אין בו כיום הוא כיום לא עושה פעולות שבא לו שהן על גבול ... פתרונות אבל אחד הפתרונות זה לשים את נטל ההוכחה על למה לעשות לא על למה לא לעשות, יש אנשים שאתה אומר לו אל תעשן ואז הוא אומר לך למה שאני לא אעשן ואתה יכול להגיד לו למה שתעשן השאלה על מי נמצא נטל ההוכחה האם אתה צריך סיבה למה לעשן או אתה צריך סיבה למה לא לעשן, ... אל תעשה למה לא לעשות ככה לא עושים אתה רוצה לעשות תביא נימוק כשתביא נימוק תעשה אין לעשות כי בא לי כי אם אתה יותר מדי מתרגל לעשות כי בא לך אז לפעמים יכול לבוא לך לעשות משהו שאחר כך תתחרט עליו ולכן אם אתה כבן אדם רגיל לעשות דברים שבא לך ואתה מרגיש שהמחשבה שלך שאומרת לך אני עושה דברים שבא לי עומדת לצאת מפרופורציה ולהשתלט עליך ונראה לך שאתה הולך לעשות דברים שבא לך שיכולים לדפוק אותך אז תתרגל לא
למה לעשות דברים? לא מוצא עניין בדברים, למה ללכת לעבוד? למה לעשות משהו? בשביל מה לעשות משהו? למה לא להתאבד? מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה טוב בחיים? בשביל מה להתאמץ? למה לקום בבוקר?
למה לעשות דברים? לא מוצא עניין בדברים, למה ללכת לעבוד? למה לעשות משהו? בשביל מה לעשות משהו? למה לא להתאבד? מה משמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה טוב בחיים? בשביל מה להתאמץ? למה לקום בבוקר?
... לעשות דברים? לא מוצא עניין בדברים, למה ללכת ... סבל מהעשייה הנוכחית. למשל, אם העבודה קשה לו כי הוא מאמין שנוחות או פנאי הם מצב טוב יותר, יש לו שתי אפשרויות: לשאוף להגיע לאותו מצב טוב (נוחות, מנוחה). לוותר לחלוטין על השאיפה לנוחות, וכך העבודה לא תיתפס עוד ... כשאדם אומר שאין משמעות לכלום, כדאי להצביע בפניו על כך שעצם הסבל שלו מוכיח שהוא כן מאמין שיש משמעות כלשהי למשהו, אחרת לא היה מרגיש סבל בכלל. כאשר האדם מודע לכך, הוא יכול להתחיל לפעול מתוך הבנת הערך היחסי ... שהאדם אינו משיג. אילו לא היו לאדם מטרות או רצונות, לא היה קיים סבל כלל. תחושת הסבל או אי שביעות הרצון מצביעה על מטרות נסתרות או גלויות שהאדם מחזיק בהן. זיהוי אותן מטרות יכול לסייע לאדם לצאת מהמלכודת של תחושת ... אין תשובה מוחלטת לשאלה הזאת אין תשובה בשביל מה לחיות אין תשובה, תגיד אבל קשה לך הוא אומר כן קשה לי עכשיו אם הוא אומר כן קשה לי זה אומר בוודאות שהוא חושב שיש סיבה למה לעשות דברים. ש: נכון. אליעד: למה? ש: כי אם ... לי אין לזה משמעות, אוקי אתה מבחינתך אין לזה משמעות הוא אומר לא אין משמעות אין משמעות אבל אם אין שום משמעות בעיניך לשום דבר אם שום דבר בעיניך הוא לא בעל ערך אז אתה גם לא יכול להרגיש רע משום דבר כי טוב ורע זה ... יודע לא רע לי לעשות את זה אבל כאילו אין לי רצון לעשות את זה כי אם הוא היה במצב כזה מצבו היה טוב כי אז הוא היה בא נייטרלי אבל רוב הסיכויים שהוא יגיד רע לי, למה רע לך כי יכול להיות לך רע רק אם אתה חושב שיש משהו טוב אז תגיד לי מה טוב לך ואז תשאף להשיג את הטוב ואם אתה תוותר על ...
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
... ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד למה אנשים רוצים דווקא את מה שאסור להם? אליעד כהן מסביר שלפעמים אנשים רוצים לעשות דברים לא בגלל תועלת ממשית, אלא דווקא בגלל התחושה שאסור להם. לדוגמה, יכול להיות אדם שנוסע באור אדום ברמזור, לא כי הוא חושב שזה בטוח או טוב, אלא כי הוא מרגיש צורך להוכיח לעצמו שלא יגבילו אותו. אם יבדקו איתו מה היה קורה אילו היה מותר ... מה עושים עם דחף לבגוד? האם אפשר להשתחרר מתחושת האיסור? איך להתגבר על קונפליקט פנימי? למה אנשים פוגעים בעצמם? מהי הכחשה רגשית? עכשיו יכול להיות בן אדם שהוא נגיד רוצה לעשות משהו מסוים אוקי וכשחוקרים למה הוא רוצה לעשות את המשהו מה שמתברר שהוא רוצה לעשות את המשהו כי...? ש: כי משהו. אליעד: לא זה סיבה ... יש בן אדם ככה הוא רוצה לעשות משהו למה אתה רוצה לעשות משהו הוא אומר כי אז אני אהיה יותר עשיר כי אז יאהבו אותי כי אז משהו, בסדר אבל לפעמים יכול להיות מצב שבן אדם רוצה לעשות משהו למה אתה רוצה לעשות את זה חוקרים וחוקרים והוא רוצה לעשות את זה כי הוא אומר בגלל שאסור לי לעשות את זה לכן אני רוצה לעשות את זה. ש: ולמה הוא עושה את זה יוצא איזושהי תועלת בסופו של דבר. אליעד: לא ברור כי הוא נגיד מרגיש רע מזה שהוא לא יכול לעשות מה שבא לו יש לו כאילו התניה במוח אם אסור לך תעשה. ש: אתה שואל למה זה קורה? אליעד: עוד לא שאלתי רק תיארתי את המצב. ש: אוקי. אליעד: עכשיו עוד פעם יש מצב יכול להיות מצב של בן אדם שהוא רוצה לעשות משהו והסיבה שהוא רוצה לעשות את זה היא בגלל כשחוקרים למה אתה רוצה לעשות את זה מה זה נותן לך אז הוא אומר תקשיב זה לא נותן לי כלום חוץ מדבר אחד שאני יודע שאני יכול לעשות את זה כי אומרים לו אסור לעשות משהו ואז הוא רוצה לעשות את זה כי אמרו לו שאסור, אוקי עכשיו השאלה היא זה איך להתמודד עם מצב כזה כאילו איך אפשר לצאת מזה. ש: למה צריך להגיע? אליעד: טוב כי לפעמים הבן אדם כבר מתחיל לעשות דברים שהוא לא היה רוצה לעשות אותם, שימו לב אם אומרים לו תקשיב אם היו אומרים לך שמותר לעשות את זה שזה בסדר לעשות את זה היית רוצה לעשות את זה? הוא אומר לא הייתי רוצה ... שאני רוצה. רגע זה הבנו זאת אומרת הבן אדם עכשיו נמצא בקונפליקט למה כי הוא הרגיש שהוא הולך לעשות משהו שהוא לא באמת רוצה לעשות אותו מצד אחד יכול להיות שהוא בכלל לא רוצה לעשות אותו אפילו הוא רוצה לא לעשות אותו אבל המחשבה שאומרת לו תקשיב אסור לך לעשות את זה המחשבה הזאת מחרפנת אותו והוא אומר אני חייב לעשות את ... עוד יותר רוצה לעשות את זה. מה אתה רוצה להגיד איך ניגשים לזה? ש: אפשר לגשת מכל מיני כיוונים להגיד את העיקר לפתור לו את העניין הזה שהוא לא יכול לקבל אסור, זאת אומרת הוא רוצה בפנים להיות אלוהים הוא מרגיש כל דבר שאומרים לו לא הוא מצמצם אותו אנחנו נסביר לו נגיד שאלוהים זה להיות בכלל מצומצם כאילו לקבל את זה. ... רוצה עם מי שאתה רוצה היית בוגד בה? לא, אז למה אתה בוגד בה? כי היא אמרה שאסור והמחשבה שאסור משגעת אותי אני חייב להוכיח לעצמי שמותר שאני יכול לעשות את מה שאסור אוקי זאת אומרת שהוא חושב שאסור, עכשיו אם היה הולך קודם כל עם זה עד הסוף אז הוא היה מטיל ספק בתפיסה שאומרת שיש הבדל בין יש לאין או מה שזה לא יהיה ... לעצמי על הבריאות זאת דרך אגב הסיבה שהוא לא פוגע לעצמו בבריאות עוד יותר, אם הוא היה חושב שהוא לא היה צריך לשמור לעצמו על הבריאות הוא היה יכול לפגוע לעצמו בבריאות עוד יותר. אוקי עכשיו זאת אומרת ולמה אתה חושב שאתה צריך לשמור לעצמך על הבריאות? כי... נגיד ואז הוא יביא סיבות כי אני רוצה לחיות כי פה כי שם זאת ... מעוניין מותר לך להכניס את היד לאש ולהישרף אתה לא רוצה להכניס את היד לאש ולהישרף כי אם בן אדם יגיד לעצמו אסור לי להכניס את היד לאש ולהישרף יכול להיות שהוא יכניס את היד לאש רק בשביל להוכיח לעצמו שמותר לו, עכשיו רוב האנשים לא עושים את זה כי הם חושבים שמאוד אסור להם להכניס את היד לאש אבל בעיקרון בן אדם ... שאומרת שאני חייב כסף ואז בעצם אנחנו נדבר איתו על אוקי למה אתה חושב שאתה חייב כסף נדון איתו בזה נוריד לו את המוטיבציה לעבוד נסביר לו שהוא יכול להסתדר בלי כסף וזה לא משנה ואין הבדל וכל מיני סיפורים, עכשיו כשהוא ירגיש שהוא לא חייב ללכת לעבוד אוקי קודם כל הבנת שאתה לא חייב ללכת לעבוד אתה לא חייב לחיות הוא ... שהוא רוצה להיות ביחד הוא אומר לא אני טוב לי לבד וטוב לי לבד למה הוא אומר טוב לי לבד כי הוא מתכחש למחשבה שהוא רוצה להיות ביחד נגיד בן אדם יכול להיות בזוגיות ואז מתישהו הזוגיות שלו תיגמר למה היא נגמרה נגיד אם נחקור את זה למה היא נגמרה כי הוא הרגיש שהוא מתאהב והוא הרגיש שזה יוצא משליטה אז הוא החליט לסיים את זה, זאת אומרת הוא החליט להגיד אני לא אוהב מרוב שהוא התחיל לאהוב זאת אומרת אם הוא היה אוהב פחות הוא היה יכול לאהוב בגלל שהוא אוהב כל כך אז הוא כבר לא יכול יותר לאהוב כל מיני קומבינות של המוח. אוקי אז קודם כל דבר אחד ניקח את הדבר שאתה רוצה לעשות אותו נמצא בתוכך את המקום שאומר אסור לי לעשות אותו ואסור לי לעשות אותו ... בחרדה למה אני סובל מלסבול למה אני כועס על תחושת כעס למה אני עצוב מזה שאני עצוב למה בדיכאון מזה שאני בדיכאון מי החליט את זה, מה רע אני יכול להיות שמח מזה שאני בדיכאון עצוב כאילו מי החליט שזה רע להרגיש רע זה כיוון אחד של השיחה, כיוון שני של השיחה זה המקומות שאתה עושה משהו ואתה עושה אותו ואתה בטוח שאתה ...
טיפול בדחיינות קשה, דוחה דברים לרגע האחרון, פועל רק במצבי לחץ, רגיל לדחות דברים, עושה דברים רק בלי ברירה, עושה דברים רק שאין אפשרות יותר לדחות, עצלנות כרונית, דחיית משימות, איך ליצור מוטיבציה? למה אין לי חשק לעשות דברים?
טיפול בדחיינות קשה, דוחה דברים לרגע האחרון, פועל רק במצבי לחץ, רגיל לדחות דברים, עושה דברים רק בלי ברירה, עושה דברים רק שאין אפשרות יותר לדחות, עצלנות כרונית, דחיית משימות, איך ליצור מוטיבציה? למה אין לי חשק לעשות דברים?
... כרונית, דחיית משימות, איך ליצור מוטיבציה? למה אין לי חשק לעשות דברים? למה אנשים דוחים דברים עד לרגע האחרון? אנשים רבים דוחים דברים שהם צריכים לעשות, ומתחילים לפעול רק ... ברגע האחרון נכנסת בהם אנרגיה שמובילה אותם לבצע את המשימה ביעילות יחסית. לעומת זאת, כאשר אין לחץ, הם מתקשים למצוא את אותה האנרגיה. עם זאת, אליעד מציין שהסיכון ... כי הוא לא יחוש את הכבדות של המחויבות. האם באמת חייבים לעשות דברים בחיים? אליעד מדגיש שלפי ההיגיון הפשוט, ברור שיש דברים שבן אדם חייב לעשות, כמו לשלם דוחות או למצוא ... מוטיבציה? האם לחץ עוזר לביצוע משימות? למה אין לי חשק לעשות דברים?
מוטיבציה להתמדה נכונה, לעשות דברים בסדר הנכון, לא להקדים את המאוחר, כל דבר בזמן שלו, להתחבר לנקודת האמת שלך, לא לרוץ מהר מידי, לרתום את העגלה לפני הסוסים, מה נכון לשאול? לפי הרמה שלך, לקפוץ מעל הפופיק
מוטיבציה להתמדה נכונה, לעשות דברים בסדר הנכון, לא להקדים את המאוחר, כל דבר בזמן שלו, להתחבר לנקודת האמת שלך, לא לרוץ מהר מידי, לרתום את העגלה לפני הסוסים, מה נכון לשאול? לפי הרמה שלך, לקפוץ מעל הפופיק
... להתמדה נכונה, לעשות דברים בסדר הנכון, לא להקדים את המאוחר, כל דבר בזמן שלו, להתחבר לנקודת האמת שלך, לא לרוץ מהר מידי, לרתום את העגלה לפני הסוסים, מה נכון לשאול? לפי הרמה שלך, לקפוץ מעל הפופיק איך להימנע מלקפוץ מעל הפופיק בתהליך הלמידה? הרבה פעמים אנשים רוצים להשיג מטרה גדולה במהירות, אך הם לא מבינים את החשיבות של לעשות דברים לפי הסדר הנכון. אליעד כהן מביא דוגמה ברורה של אדם שרצה להיות דוקטור למתמטיקה. הוא התחיל ללמוד באוניברסיטה, וכבר מההתחלה רצה להגיע ישירות לתואר ... על שלבים בסיסיים, האדם לא באמת מבין את הדברים עד הסוף. הוא נותן דוגמה נוספת: אם אדם הולך לחדר כושר ומנסה להרים משקולת של שני קילו בלי שהוא מסוגל להרים בצורה מושלמת משקולת של קילו אחד, הוא ייכשל בסופו של דבר. לא מספיק להרים בצורה סבירה, אלא הוא צריך להרים בצורה מושלמת, בלי שום תנופה מהגוף, בלי לחפש קיצורי דרך. כל שלב חייב להיות מושלם כדי שתהיה אפשרות לעבור לשלב הבא. מדוע צריך ללמוד כל שלב בצורה מושלמת לפני ההתקדמות? ההיגיון מאחורי ההתעקשות על הסדר הוא פשוט: רק אם כל שלב יושלם בצורה מושלמת, אפשר יהיה לבנות עליו ולהתקדם. בדיוק כמו שלא ניתן לבנות בניין אם היסודות שלו אינם מושלמים. אם היסוד רעוע, כל הבניין שייבנה עליו יקרוס בסופו של דבר. אליעד מבהיר שזה לא אומר שחייבים מיד לעבור על כל שלב אפשרי לפני שמתקדמים, אבל זה כן אומר שחייבת להיות לאדם היכולת לבצע את כל השלבים בצורה מושלמת אם וכאשר יצטרך זאת. מה הקשר בין חקר הרצונות והרגשות לבין הלמידה ההדרגתית? אליעד מסביר את הרעיון באמצעות דוגמה נוספת: אם אדם רוצה לחקור את הסיבה ... הווליום ברדיו, הוא צריך ללכת אחורה בצורה הדרגתית: להבין מה היה הרצון הסופי, מה קדם לרצון הזה, מה הרגש שיצר את הרצון, מה המחשבה שיצרה את הרגש, וכך הלאה. הוא לא יכול פשוט לשאול שאלות עמוקות כמו מאיפה באים כל הרצונות שלי? לפני שהבין לעומק את הרצונות הספציפיים שלו. כדי לחקור לעומק, האדם חייב להיות מסוגל בכל רגע להבין בקלות ובבהירות את כל השרשרת שהובילה אותו לפעולה מסוימת. הוא נותן גם דוגמה של משקולות: אם אדם אינו יכול להרים משקולת אחת של קילו בצורה מושלמת, הוא לעולם לא יוכל באמת להרים את המשקולת של שני קילו כמו שצריך. באותו האופן, אם האדם לא מבין בצורה מושלמת כל פרט בחייו - כל רגש, כל מחשבה, כל רצון - הוא לא יוכל לחקור באמת שאלות עמוקות יותר. מהי הדרך הנכונה ללמוד דברים לפי הרמה שלך? הדרך הנכונה היא ...
דחיינות כרונית, למה לעשות היום את מה שאפשר לדחות למחר? איך להרגיש חופשי לא לדחות דברים? איך להרגיש בנוח לא לדחות דברים? עצלנות כרונית, לא אוהב לעשות דברים שלא בא לי לעשות, רגיל לדחות כל דבר, למה אני דוחה דברים?
דחיינות כרונית, למה לעשות היום את מה שאפשר לדחות למחר? איך להרגיש חופשי לא לדחות דברים? איך להרגיש בנוח לא לדחות דברים? עצלנות כרונית, לא אוהב לעשות דברים שלא בא לי לעשות, רגיל לדחות כל דבר, למה אני דוחה דברים?
... בנוח לא לדחות דברים? עצלנות כרונית, לא אוהב לעשות דברים שלא בא לי לעשות, רגיל לדחות כל דבר, למה אני דוחה דברים? למה אנשים דוחים דברים כל הזמן ולא מסוגלים להפסיק? הסיבה המרכזית לכך שאנשים סובלים מדחיינות כרונית, כפי שאליעד ... הסיבה לכך היא שהם תופסים את עצמם כאילו הם חסרי יכולת בחירה, כמי שלא מסוגלים לשלוט בחיים שלהם באופן מלא. הם חשים נכות פנימית, חוסר יכולת להימנע מלדחות דברים, ומרגישים שהם חייבים לדחות גם אם הם לא באמת רוצים. אליעד מסביר שהאדם סובל מדחיינות לא משום שהוא דוחה דברים, אלא משום שהוא חווה את עצמו כחסר שליטה, ... זאת אומרת, הסבל מגיע מכך שהאדם מאמין שהוא לא יכול שלא לדחות. למעשה, האדם מרגיש משועבד לתחושה הפנימית הזו. למה נדמה לאנשים שיש הבדל בין מה שהם בוחרים לעשות לבין מה שהם חייבים לעשות? אחת הסיבות שאנשים חווים דחיינות ... דוחה דברים. הוא יבין שזו הבחירה שלו לשחק, והוא יכול להפסיק לשחק בכל רגע. דרך נוספת שאליעד מציע היא להבין שגם הפעילויות שהאדם חושב שהוא בוחר בהן - הוא בעצם חייב לעשות אותן. גם הפעולות שנחשבות כבידור, כמו צפייה בטלוויזיה, ...
התייעלות רעה, למה כדאי לעשות דברים בצורה לא יעילה? למה לא כדאי להיות יעיל? למה כדאי לעשות דברים בדרך הארוכה ביותר? מוטיבציה לחוסר יעילות, מוטיבציה להיות לא יעיל, מוטיבציה לעשות דברים לאט, לא לעשות כלום, בעד חוסר יעילות
התייעלות רעה, למה כדאי לעשות דברים בצורה לא יעילה? למה לא כדאי להיות יעיל? למה כדאי לעשות דברים בדרך הארוכה ביותר? מוטיבציה לחוסר יעילות, מוטיבציה להיות לא יעיל, מוטיבציה לעשות דברים לאט, לא לעשות כלום, בעד חוסר יעילות
התייעלות רעה, למה כדאי לעשות דברים בצורה לא יעילה? למה לא כדאי להיות יעיל? למה כדאי לעשות דברים בדרך הארוכה ביותר? מוטיבציה לחוסר יעילות, מוטיבציה להיות לא יעיל, מוטיבציה לעשות דברים לאט, לא לעשות כלום, בעד חוסר יעילות למה כדאי לפעמים לעשות דברים בדרך לא יעילה? הרצאתו של אליעד כהן מציעה גישה לא שגרתית ביחס לדרך שבה אנשים משיגים את המטרות שלהם. הגישה הרווחת אומרת כי על האדם לפעול תמיד באופן היעיל ביותר, אך אליעד מציע דווקא להיפך: לעשות דברים בצורה לא יעילה במכוון . המטרה אינה להישאר בחוסר יעילות מתוך עצלות או טיפשות, אלא להפוך את חוסר היעילות לכלי להתפתחות אישית ולהגברת המודעות העצמית. מה זה אומר לפעול בצורה לא יעילה? בדרך כלל, כשיש מטרה מסוימת, האדם יבחר בדרך הקצרה ביותר כדי להשיג אותה. למשל, אם מישהו רוצה להגיע מנקודה א לנקודה ב, הוא יבחר במסלול הקצר והמהיר. אך לפי אליעד, לפעמים מומלץ דווקא לבחור בדרך ארוכה, פחות יעילה, כזו שלוקחת יותר זמן, מאמץ ומחשבה. לא מתוך חוסר ידע כיצד להיות יעיל, אלא בכוונה תחילה כדי לאתגר את המנגנונים הנפשיים. לדוגמה: אם אתה הולך מהסלון למטבח, במקום לקחת את כל הדברים בפעם אחת, חלק את הפעולה ... רק כדי לגרום לעצמך לתהות מדוע דווקא הדרך הקצרה היא המועדפת. מדוע בכלל לבחור בדרך לא יעילה? המטרה בבחירה זו היא יצירת מרחב פנימי לדיאלוג עם המוח. אליעד מסביר כי המוח מתוכנת תמיד לחפש את הדרך המהירה ביותר, מתוך אמונה שהיעד שאליו רוצים להגיע טוב יותר מהמקום הנוכחי. אך דווקא כשעושים דברים בדרך פחות יעילה, נוצרת הזדמנות לשאול את עצמך שאלות מהותיות: למה אני חייב למהר? מי קבע שהמצב שאליו אני רוצה להגיע טוב יותר מהמצב הנוכחי? מה גורם לי ... הבסיסיות של האדם על מה חשוב בחיים ומהם הדברים שבאמת ראויים למאמץ ולזמן. כיצד חוסר יעילות תורם למודעות עצמית? חוסר יעילות מכוון יוצר התנגדות פנימית, ומאפשר לאדם להתחיל בדיאלוג עם עצמו. כשהמוח שואל למה אתה עושה את זה בדרך הארוכה? נוצר פתח לשאלה הפוכה - ... לבחון את המחשבות שלו באופן מעמיק. היתרונות בכך הם: שחרור מלחץ תמידי מי שמתרגל חוסר יעילות, משתחרר מהלחץ התמידי שדורש יעילות מקסימלית כל הזמן. חקירת הנחות יסוד אדם מתחיל להטיל ספק בהנחה שהיעד חשוב יותר מהדרך. חוויית התהליך עצמו במקום להתרכז רק בתוצאה ... וזאת כדי להיאבק במחשבה הפנימית שאומרת שחייבים לעשות משהו. פעולה זו דומה לתרגיל הלא יעילות, משום ששניהם מתרגלים את האדם לשחרר את הלחץ והדחף הפנימי שתמיד דוחף אותו קדימה, אל עבר משהו שכביכול טוב יותר. מה הקשר בין יעילות להרגשה טובה? הצורך להיות יעיל נובע מתוך האמונה שהתוצאה עדיפה על המצב הנוכחי, כלומר, שיש משהו שיכול לגרום לך להרגיש טוב יותר בעתיד. תרגול של חוסר יעילות נועד לערער על האמונה הזאת, ולגרום לאדם לחשוב שאולי הוא
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוכמה והתייעלות, פיתוח השכל באמצעות התייעלות, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך לעשות דברים הכי טוב? איך להיות הכי יעיל? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להיות הכי טוב, איך להתייעל? איך להיות יותר חכם? איך להיות גאון? יכולות חשיבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: באמצעות התייעלות, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: באמצעות התייעלות, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רגשי, מטפל אישי, אימון אישי מומלץ בתחום באמצעות התייעלות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2695 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 12:00:31 - wesi1