כאשר באים לטפל בהתנגדות מכירה או סתם בהתנגדות כלשהי בחיים, צריכים להבין את המנגנון של ההתנגדות איך הוא עובד וממילא להבין מה השיטה לטפל בו.
אז מהי בעצם התנגדות לקוח והתנגדות מכירה? התנגדות לקוח, היא שהלקוח מתנגד לבצע את העסקה. למה הלקוח מתנגד לבצע את העסקה, בגלל סיבה כלשהי שגורמת לו לחשוב שלא כדאי לו לבצע את העסקה. במילים אחרות, אנחנו רוצים לגרום ללקוח להבין שהעסקה טובה לו, אבל למרות כל היתרונות של העסקה, הלקוח חושב שיש סיבה שבגללה העסקה לא טובה לו.
דהיינו, מה שמפריד ביננו לבין העסקה עם הלקוח? זאת סיבה כלשהי.
עכשיו, יש משהו שצריכים לדעת לגבי סיבות באופן כללי. והוא, שכל סיבה בעולם יש לה מאחוריה סיבה אחרת שגורמת לה לקרות. וכך הלאה עד אין סוף (?). ומצד האמת למען הדיוק, מאחורי כל סיבה, יש במאה אחוז מהמקרים יותר מסיבה אחת שגורמת לסיבה הנוכחית לקרות. ובמילים אחרות, כל סיבה, היא תוצאה של שילוב של כמה סיבות שגורמות לאותה סיבה לקרות. וזה כמובן נושא אחר.
אבל בפשוטם של דברים צריכים לזכור, שמאחורי כל סיבה, יש סיבה אחרת נוספת. ואם הבן אדם חושב שאין סיבה מאחורי הסיבה שלו, אז בעצם אפשרי לומר שהסיבה שלו היא "אין סיבה". וזה כמובן נושא אחר.
אבל בכל מקרה, לגבי העניין שלנו, אנחנו יכולים להסיק מכך, שבכל פעם שמישהו מעלה התנגדות מסיבה כלשהי, באפשרותנו להבין שמצד האמת זה לעולם ל דד אנד, ובאפשרותנו להמשיך לפרק את ההתנגדות שלו באמצעות חקר הסיבה של הסיבה שלו, שאותה אולי נוכל ונצליח לפרק.
לדוגמה, הלקוח אומר שזה "יקר לי". אפשרי לשאול בצורות שונות שאלה של "מהי הסיבה שאתה חושב שזה יקר לך". ובמאה אחוז מהמקרים כאשר מדברים על הסיבה של ההתנגדות, אז אפשרי להמשיך להעמיק ולפרק את הסיבה של ההתנגדות.
ואני מחדד, אני לא נכנס כרגע...
אז מהי בעצם התנגדות לקוח והתנגדות מכירה? התנגדות לקוח, היא שהלקוח מתנגד לבצע את העסקה. למה הלקוח מתנגד לבצע את העסקה, בגלל סיבה כלשהי שגורמת לו לחשוב שלא כדאי לו לבצע את העסקה. במילים אחרות, אנחנו רוצים לגרום ללקוח להבין שהעסקה טובה לו, אבל למרות כל היתרונות של העסקה, הלקוח חושב שיש סיבה שבגללה העסקה לא טובה לו.
דהיינו, מה שמפריד ביננו לבין העסקה עם הלקוח? זאת סיבה כלשהי.
עכשיו, יש משהו שצריכים לדעת לגבי סיבות באופן כללי. והוא, שכל סיבה בעולם יש לה מאחוריה סיבה אחרת שגורמת לה לקרות. וכך הלאה עד אין סוף (?). ומצד האמת למען הדיוק, מאחורי כל סיבה, יש במאה אחוז מהמקרים יותר מסיבה אחת שגורמת לסיבה הנוכחית לקרות. ובמילים אחרות, כל סיבה, היא תוצאה של שילוב של כמה סיבות שגורמות לאותה סיבה לקרות. וזה כמובן נושא אחר.
אבל בפשוטם של דברים צריכים לזכור, שמאחורי כל סיבה, יש סיבה אחרת נוספת. ואם הבן אדם חושב שאין סיבה מאחורי הסיבה שלו, אז בעצם אפשרי לומר שהסיבה שלו היא "אין סיבה". וזה כמובן נושא אחר.
אבל בכל מקרה, לגבי העניין שלנו, אנחנו יכולים להסיק מכך, שבכל פעם שמישהו מעלה התנגדות מסיבה כלשהי, באפשרותנו להבין שמצד האמת זה לעולם ל דד אנד, ובאפשרותנו להמשיך לפרק את ההתנגדות שלו באמצעות חקר הסיבה של הסיבה שלו, שאותה אולי נוכל ונצליח לפרק.
לדוגמה, הלקוח אומר שזה "יקר לי". אפשרי לשאול בצורות שונות שאלה של "מהי הסיבה שאתה חושב שזה יקר לך". ובמאה אחוז מהמקרים כאשר מדברים על הסיבה של ההתנגדות, אז אפשרי להמשיך להעמיק ולפרק את הסיבה של ההתנגדות.
ואני מחדד, אני לא נכנס כרגע...