אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אפשרי ✔איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:01איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים?

כדי לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים, אליעד כהן מסביר שישנן שתי דרכים עיקריות שנפוצות מאוד אך אינן הדרך האופטימלית. הדרך הראשונה היא באמצעות הפחדה וענישה, כלומר, להעניש את הילד כשהוא לא מתרכז, כך שהפחד יגרום לו להקשיב. הדרך השנייה היא לתגמל אותו באמצעות פרס על הקשבה וריכוז, כך שימשך לשיעור מתוך מוטיבציה לקבל את התגמול. אפשר גם לשלב את שתי הדרכים: להעניש אותו כשהוא לא מרוכז, ואז להציע לו פרס או הצלה כתגובה חיובית להקשבה.

אליעד כהן מציין כי שיטות אלו יעילות באופן זמני בלבד ולמטרה ספציפית מאוד, כמו להציל ילד מסכנה רגעית. אך הן אינן תורמות להתפתחותו השכלית לטווח הארוך, כי הילד לא ילמד לחשוב בעצמו אלא יפעל מתוך פחד או רצון לתגמול בלבד.

הדרך הנכונה והטובה ביותר לעזור לילד להצליח היא להתייחס למה שמעניין אותו כרגע ולעזור לו לפתח את השכל דרך אותו תחום עניין. למשל, אם הילד מתעניין בכדורגל, אז במקום להכריח אותו ללמוד מתמטיקה או היסטוריה, אפשר ללמד אותו לחשוב דרך כדורגל: איך הכי נכון לבעוט בכדור, מה הזווית האופטימלית לשער, מהן הטכניקות הטובות ביותר. הילד יתחיל לחשוב לעומק, ובכך יפתח את השכל שלו בדרך שהכי מעניינת אותו.

איך לגרום לילד עם הפרעות קשב ללמוד בלי כפייה?

אליעד מדגיש כי צריך לגשת אל הילד כחבר ולא כמי שמנסה לשלוט בו בכוח. אם הילד מרגיש שמישהו מנסה להכריח אותו, הוא יפתח התנגדות ויחסום את עצמו. לעומת זאת, אם האדם שמנסה ללמד אותו מגיע בגישה חברית אמיתית, ללא לחץ, הילד ייפתח ויספר אפילו דברים שהוא מפחד לומר לעצמו.

כדי להשיג זאת, חשוב לתת לילד להוביל את הדרך, לשאול אותו מה באמת מעניין אותו לעשות. אפילו אם הילד לא אומר במפורש מה מעניין אותו, עדיין אפשר להתבונן בו, לראות במה הוא מתעסק או במה הוא מתעניין באופן טבעי, ולהתחיל משם. הרעיון הוא להפוך את התחביב או את התחום שהילד אוהב למשהו שדרכו הוא יוכל לפתח את השכל וללמוד מיומנויות למידה וחשיבה.

למה לא צריכה להיות סתירה בין התפתחות רוחנית ועבודה יומיומית?

אליעד כהן מדבר על כך שאנשים לעיתים חושבים שיש סתירה בין הפעולות הגשמיות שהם עושים בחיים, כמו ניקיון הבית או עבודה רגילה, לבין התפתחות רוחנית וחקירה עצמית. אך לדבריו, אין באמת סתירה. הסיבה שאנשים רואים סתירה היא מפני שהם מבצעים את הפעולות שלהם בלי לחשוב עליהן לעומק, בצורה אוטומטית, בלי לשאול שאלות או לבדוק האם הם עושים את הדברים בדרך הטובה והיעילה ביותר.

לעומת זאת, הדרך הנכונה היא להפוך כל פעולה למעין מדיטציה והתבוננות רוחנית, בכך שהאדם שואל את עצמו תמיד איך הוא יכול לבצע את הפעולה באופן הכי טוב שאפשר. למשל, כשמנקים את הבית אפשר לשאול: "האם אני בטוח שזו הדרך הכי טובה לנקות? אולי יש דרך יעילה יותר? אולי אני יכול לבצע את זה בפחות מאמץ או בזמן קצר יותר?" כך האדם לא רק מנקה את הבית, אלא גם מפעיל את השכל ומפתח אותו תוך כדי הפעולה.

איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר קטן?

אליעד מסביר שכל מטרה וכל פעולה יכולה לשמש כאמצעי לפיתוח השכל, אם האדם מתייחס אליה נכון. המטרה עצמה לא משנה, בין אם זו למידה לבחינה, ניקוי הבית, בישול, או אפילו פעולות פנאי פשוטות. מה שמשנה זה שהאדם מתייחס אליה כאל אתגר שכלי ושואל את עצמו כל הזמן איך אפשר לשפר, להתייעל ולהגיע לשלמות המקסימלית האפשרית. ברגע שהאדם מתרגל גישה זו, הוא ימצא עניין בכל דבר שהוא עושה, והשכל שלו יתפתח כל הזמן.

איך להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות?

ההתפתחות הרוחנית, על פי אליעד כהן, מגיעה מתוך שאיפה מתמדת להיות הכי טוב במה שעושים. כשאדם מתאמץ להיות הטוב ביותר בכל דבר, הוא למעשה מחויב לשאול את עצמו שאלות, לבדוק ולחקור דרכים חדשות. השאיפה למצוינות בכל פעולה ובכל תחום, בין אם מדובר בעבודה, תחביב או מטלה שגרתית, מאלצת את האדם לחשוב, להטיל ספק, ולהיות מודע למעשים שלו.

כל פעולה קטנה הופכת להזדמנות לחקירה ולשיפור. בדרך זו האדם לא רק משיג את המטרות שלו בצורה יעילה יותר, אלא גם מרוויח התפתחות רוחנית משמעותית. הפעולה עצמה הופכת לתירוץ בלבד כדי להפעיל את החשיבה ולהתקרב לאמת ולתובנות עמוקות יותר.

איך לעזור לילד להיות הכי חכם באמצעות התחביבים שלו?

אליעד ממליץ לגשת אל התחביבים של הילד כנקודת מוצא לפיתוח השכל והחשיבה שלו. במקום להתעקש שהילד ילמד דברים שלא מעניינים אותו, עדיף לקחת את מה שמושך את הילד ולהשתמש בזה ככלי לימודי. כך למשל, ילד שמתעניין בציור או בכדורגל יוכל ללמוד הרבה מיומנויות חשיבה מתוחכמות על ידי חקירה של התחביב האהוב עליו, בתנאי שהמבוגר מכוון אותו לחשוב על דרכים חדשות ומקוריות לבצע את אותו תחביב.

הגישה הנכונה היא תמיד לשאול את הילד שאלות מכוונות כמו "למה אתה עושה כך? האם זו הדרך הטובה ביותר? מה יכול להיות טוב יותר?" וכך הילד מתרגל להפעיל את החשיבה העצמית שלו, מפתח יכולות למידה, ובעיקר מצליח ליהנות מהלימוד ומהעשייה.
האם צריך להתפטר מהעבודה כדי להתבודד ולעשות עבודה עצמית עם עצמך כדי להתקדם רוחנית? איך לגרום לילד שלך להצליח בחיים גם אם לא בא לו ללמוד שום דבר? איך לעזור לילד שלא מצליח להתרכז בלימודים ושהלימודים לא מעניינים אותו? למה אין סתירה בין עבודה גשמית ומרדף אחרי מטרות גשמיות לבין מרדף אחרי שכל והתפתחות רוחנית? איך לעבוד בצורה נכונה בלי ליפול למלכודת גשמית שתרחיק אותך מההתפתחות השכלית שלך? איך ולמה לשאוף כל הזמן להיות כמה שיותר חכם בכל תחום? למה לשאוף כל הזמן להיות הכי טוב במה שאתה עושה? איך לעשות דברים בצורה הכי יעילה? למה לשאוף כל הזמן להתייעלות? איך אפשרי לפתח את השכל שלך ולמצוא עניין בכל דבר כגון בלנקות את הבית? איך להסתכל בשכל שיש בכל דבר? איך נכון לחנך ילד שלא רוצה ללמוד ושלא מעניינים אותו הלימודים? איך לגרום לילד שלך להיות הכי חכם ולעזור לו בחיים באמצעות פיתוח החשיבה שלו דרך התחביבים של הילד?
איך לשפר את החשיבה יכולת קוגניטיבית הצלחה בלימוד יעוץ הורים מאמץ אוטומט adhd ילדים חוסר וודאות מבצע לעזור adhd איך אפשר איך אפשר להתפתח רוחנית איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר איך לגרום איך לגרום ל איך לגרום לילד איך לגרום לילדים איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להסתכל איך להסתכל בשכל איך להסתכל בשכל שיש בכל דבר איך להצליח בחיים איך לחשוב בהיגיון איך ללמד איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות איך ללמד ילדים איך לעבוד איך לעזור איך לעזור ל איך לעזור לילד איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים איך לעשות איך לעשות דברים איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל איך נכון לחנך ילדים אימון המוח אימון קוגניטיבי אפשר להתפתח רוחנית אפשר לפתח את השכל אפשר לפתח את השכל מכל דבר אפשרי באמצעות בחיים בכל תחום בעיה בעיות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז בצורה נכונה דרך האם צריך הדרכה להורים הדרכת הורים החשיבה החשיבה של הכי חכם הכי טוב הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז קשות הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הצלחה הצלחה ב הצלחה בחיים הצלחה בלימוד הצלחה בלימודים הקשבה השכל השכל שיש בכל דבר התבודדות התייעלות התפתחות התפתחות החשיבה התפתחות חשיבה התפתחות רוחנית התפתחות שכלית התקדמות חיים חינוך חינוך ילדים חכם חשיבה חשיבה הגיונית יותר חכם יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית ילד ילד עם בעיות ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות ילד קשה להתרכז בלימודים ילד שלא רוצה ללמוד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים יעילות כיצד לעזור לילדים כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים כמה לא בא לי לא מצליח לא מצליח להתרכז לא מצליח להתרכז בלימודים לא רוצה לא רוצה ללמוד לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לגרום לגרום לילד לגרום לילדים להיות הכי חכם להיות הכי טוב להיות הכי טוב במה שאתה עושה להיות יותר חכם להסתכל להסתכל בשכל שיש בכל דבר להצליח להצליח ב להצליח בחיים להצליח בלימוד להצליח בלימודים להצליח להתרכז להתבודד להתייעל להתפטר להתפטר מהעבודה להתפתח להתפתח רוחנית להתפתחות רוחנית להתקדם להתקדם רוחנית להתרכז להתרכז בלימודים לחנך לחנך ילדים לחשוב בהיגיון לילד קשה לימוד לימודים ללמד ללמד ילד ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות ללמוד למה אין למידה למצוא עניין למצוא עניין בכל דבר לעבוד לעזור לעזור לילד לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים לעשות דברים לפתח לפתח את לפתח את ה לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח את השכל מכל דבר לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשכנע ילד לשכנע ילדים לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה לעשות מה לעשות אם מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים מחנך מחנכים מטרות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מלכודת מצוינות מצליח מצליח להתרכז נכון לחנך ילדים סתירות עבודה עבודה עצמית עם בעיות קשב וריכוז עניין פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית צריך קושי קשב קשב וריכוז קשה להתרכז קשה להתרכז בלימודים קשיים רוחני רוחניות רוחנית רוצה רוצה ללמוד ריכוז ריכוז וקשב רצון שאיפה למצוינות שאיפה למצוינות בכל תחום שאיפות שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שיש בכל דבר שכל שכל שיש בכל דבר תחביבים תכלית תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
אפשרי, לא אפשרי, האם הכל אפשרי? מה לא אפשרי? באמת לא אפשרי, לעשות את הבלתי אפשרי, להפוך לא אפשרי לאפשרי, תמיד יש אפשרות, לוגיקה, ניתוח לוגי, מחוייב שאין אפשרות
אפשרי, לא אפשרי, האם הכל אפשרי? מה לא אפשרי? באמת לא אפשרי, לעשות את הבלתי אפשרי, להפוך לא אפשרי לאפשרי, תמיד יש אפשרות, לוגיקה, ניתוח לוגי, מחוייב שאין אפשרות
אפשרי, לא אפשרי, האם הכל אפשרי? מה לא אפשרי? באמת לא אפשרי, לעשות את הבלתי אפשרי, להפוך לא אפשרי לאפשרי, תמיד יש אפשרות, לוגיקה, ניתוח לוגי, מחוייב שאין אפשרות האם באמת הכל אפשרי, ומהו בכלל הבלתי אפשרי? אליעד כהן מסביר לעומק את נושא האפשרי והבלתי אפשרי. השאלה העיקרית שעולה היא: האם קיימים דברים שבאמת בלתי אפשריים, או שהכל בעצם אפשרי, תלוי בפרספקטיבה או בשכל של האדם? אליעד מדגיש את החשיבות של הבנת המושגים לעומק כדי להתמודד עם השאלות האלו, ומסביר שכאשר אדם טוען שמשהו בלתי אפשרי, הוא צריך לברר האם הכוונה לכך שזה בלתי אפשרי רק מבחינתו או האם זו עובדה מוחלטת. מהן שתי הדרכים להתייחס למושג בלתי אפשרי? אליעד מתאר שיש שתי דרכים לחשוב על דברים שנתפסים כבלתי אפשריים. הדרך הראשונה היא להאמין שמשהו אכן בלתי אפשרי באופן מוחלט, כלומר, שאף אחד לא יוכל להצליח בו. הדרך השנייה היא לראות את זה כבלתי אפשרי עבור האדם המסוים בלבד, אך לא כעובדה מוחלטת - כלומר, ייתכן שלמישהו אחר זה דווקא אפשרי. לדוגמה, אם מישהו חושב שלא אפשרי שהוא יצליח להרים 100 קג בחדר כושר, ניתן להסתכל על המחשבה הזו בשתי דרכים: הראשונה, שזה אכן בלתי אפשרי באמת, והשנייה, שזה בלתי אפשרי רק עבורו כרגע, אך אפשרי עבור אדם אחר, או אולי אפילו עבורו בעתיד. כיצד משפיעה המחשבה שזה בלתי אפשרי על המציאות האישית של האדם? אליעד מעלה את השאלה, האם כאשר אדם מאמין שמשהו בלתי אפשרי, ואחר כך מכניס למחשבתו את הרעיון שזה רק הוא שחושב כך, הדבר ישפיע על הדרך שבה הוא תופס את המציאות? כלומר, האם עצם הידיעה שזה בלתי אפשרי רק מנקודת מבטו האישית תגרום לו להתחיל לראות את הדבר כאפשרי? התשובה לכך תלויה בעוצמת הוודאות שלו לגבי חוסר האפשרות. אם אדם משוכנע באופן מוחלט שמשהו אינו אפשרי, הרי שלא יוכל אפילו לדמיין מצב שבו הדבר אפשרי. אך אם הוא רק מטיל ספק בכך שזה אכן בלתי
הכל אפשרי, האם הכל אפשרי? האם אפשרי להשיג כל דבר? האם יש משהו שאינו אפשרי? למה אנשים אומרים שלא הכל אפשרי? למה לא להקשיב למי שאומר שלא הכל אפשרי? מה זה EIP? משמעות שם האתר EIP, למה לא להאמין למי שאומר שלא הכל אפשרי?
הכל אפשרי, האם הכל אפשרי? האם אפשרי להשיג כל דבר? האם יש משהו שאינו אפשרי? למה אנשים אומרים שלא הכל אפשרי? למה לא להקשיב למי שאומר שלא הכל אפשרי? מה זה EIP? משמעות שם האתר EIP, למה לא להאמין למי שאומר שלא הכל אפשרי?
... אפשרי, האם הכל אפשרי? האם אפשרי להשיג כל דבר? האם יש משהו שאינו אפשרי? למה אנשים אומרים שלא הכל אפשרי? למה לא להקשיב למי שאומר שלא הכל אפשרי? מה זה EIP? משמעות שם האתר EIP, למה לא להאמין למי שאומר שלא הכל אפשרי? האם באמת הכל אפשרי? אליעד כהן פותח את ההרצאה בשאלה המרכזית: האם הכל אפשרי? הוא מציין שבשלב הראשון, הוא לא מתכוון לענות ישירות אם באמת הכל אפשרי או לא, אלא להדגיש נקודה אחרת, חשובה בהרבה: גם אם איננו יודעים אם הכל אפשרי, איש אינו יכול להוכיח שמשהו ספציפי הוא בלתי אפשרי. הוא מסביר שבחיים היומיומיים אנחנו שומעים אנשים רבים אומרים משפטים כמו אתה לא יכול, זה לא אפשרי, אין סיכוי, זה לא יצליח לך. כאשר אדם טוען שמשהו הוא בלתי אפשרי, אליעד מציין שהוא בעצם מגן על עצמו מפני מצב בו ייאלץ להודות שהוא אינו יודע איך ... כך עם אלוהים, הוא עשוי לומר זה לא אפשרי, במקום לומר בפשטות אני לא יודע איך ללמד אותך. אליעד מסביר שהסיבה לכך היא רצון ... של האדם. למה אנשים אומרים שמשהו אינו אפשרי? אליעד מסביר שכאשר מומחה בתחום מסוים, לדוגמה חשמלאי שלמד שנים רבות, נתקל בשאלה שהוא ... עליה, קיימת אפשרות שהוא יאמר הדבר לא אפשרי, במקום להודות שאינו יודע. אדם יעדיף להכריז על דבר כבלתי אפשרי כדי לשמור על מעמדו המקצועי וכבודו האישי, במקום לומר בכנות שאינו יודע את הפתרון. ... שוב ושוב שכשמישהו אומר שמשהו בלתי אפשרי, הוא לא יכול באמת להוכיח זאת. הוא בסך הכל מביע את חוסר הידע שלו, אך מציג זאת כאילו ... להתמודד עם אנשים שטוענים שמשהו אינו אפשרי? הגישה שאליעד ממליץ עליה היא תמיד לשאול את עצמך: איך אני יודע שזה לא אפשרי? ואיך האדם שאומר לי את זה יודע שזה בלתי אפשרי? ייתכן מאוד שהדבר אפשרי, אבל פשוט איננו יודעים כיצד לממש אותו עדיין. הוא ממליץ לא לקבל שום אמירה שאומרת לא אפשרי כמובנת מאליה. לדוגמה, אליעד מעלה מצב שבו מישהו אומר: אי אפשר לקפוץ מגג גבוה בלי ... אך זה לא אומר שבאופן מוחלט הדבר אינו אפשרי. אולי בעתיד תימצא דרך לעשות זאת. לכן, עלינו להישאר עם ראש פתוח ולא למהר לסגור דלתות ... למה אסור להאמין למי שאומר שמשהו אינו אפשרי? ההנחה שמשהו אינו אפשרי, על פי אליעד, היא בסך הכל הגבלה עצמית הנובעת מבורות או מחוסר ידע. כאשר מישהו מצהיר שדבר אינו אפשרי, הוא בעצם מגביל את האפשרויות שלו ושל סביבתו. לכן, אליעד ממליץ לא להקשיב למי שאומר שמשהו בלתי אפשרי, אלא תמיד לשמור על סקרנות, לשאול, לבדוק ולחפש אפשרויות חדשות. הגישה שהוא מציע, ... is Possible? EIP, משמעותו הכל אפשרי, היא תפיסת עולם שמעודדת לחשיבה יצירתית ופתוחה. אליעד מדגיש ש - EIP לא אומר שברגע ...
הכל אפשרי, האם באמת הכל אפשרי? האם אפשרי להיות אלוהים? אין דבר העומד בפני הרצון, לא הכל אפשרי, מה לא אפשרי? מה זה EIP? everything is possible, האם אפשרי להיות אלוהים? איך להיות אלוהים?
הכל אפשרי, האם באמת הכל אפשרי? האם אפשרי להיות אלוהים? אין דבר העומד בפני הרצון, לא הכל אפשרי, מה לא אפשרי? מה זה EIP? everything is possible, האם אפשרי להיות אלוהים? איך להיות אלוהים?
... אפשרי, האם באמת הכל אפשרי? האם אפשרי להיות אלוהים? אין דבר העומד בפני הרצון, לא הכל אפשרי, מה לא אפשרי? מה זה EIP? everything is possible, האם אפשרי להיות אלוהים? איך להיות אלוהים? האם באמת הכל אפשרי ומה המשמעות של להיות אלוהים? הרעיון המרכזי שמסביר אליעד כהן בהרצאה הוא משמעות האמירה הכל אפשרי. ראשית, אליעד מדגיש כי יש כמה דרכים להבין את המונח הכל אפשרי: מה הבעייתיות באמירה הכל אפשרי באופן מוחלט? אליעד מסביר שככל שהמשפט יותר מוחלט, יש בו יותר פוטנציאל להוביל לסתירות לוגיות. הוא נותן דוגמה, אם אדם אומר שהכל אפשרי, אז נשאלת השאלה: האם אפשר שיהיה משהו לא אפשרי? אם האדם יאמר שיש דבר בלתי אפשרי אחד - אז מיד יש סתירה, כי אם הכל אפשרי, איך זה שפתאום יש משהו שהוא בלתי אפשרי? כדי להתמודד עם הסתירה, אליעד מציע כמה הסברים ופירושים שונים למשפט הזה: פירוש יחסי: הכל אפשרי בתנאים מסוימים או בהקשרים מסוימים. לדוגמה, הכל אפשרי בתנאי שאתה באמת רוצה את זה בכל ליבך. פירוש מוחלט: הכל אפשרי באמת, כולל כל הסתירות והפרדוקסים. כלומר, אין שום מגבלה. פירוש פילוסופי עמוק: הכל אפשרי מבטל לחלוטין את ההבדלים בין יש לאין, בין משהו לבין ההיפך שלו, ובכך יוצא מהמסגרת של ההיגיון. האם באמת אפשר להיות אלוהים? כשמישהו אומר: אני רוצה להיות אלוהים כי הכל אפשרי, אליעד מסביר שיש לכך מחיר. המחיר הוא שעל האדם לרצות זאת בלב שלם - וזה לא פשוט. אליעד מסביר שלהיות אלוהים זה להיות ללא שום חיסרון, ללא שום הגבלה. ... שיספק אותו זה להיות שוב מלך. שום דבר אחר לא יעזור. האם באמת קיים משהו בלתי אפשרי? אליעד מתייחס לפרדוקסים לוגיים כמו האם אפשר שדבר והיפוכו יתקיימו בו זמנית?, והוא מסביר שאם אדם חושב בהיגיון, אז התשובה היא לא - וזה יוצר לכאורה גבול להכל אפשרי. אבל אם באמת אדם מוכן לצאת מכל הגדרות ההיגיון שלו, אז גם הפרדוקסים האלה יהיו אפשריים עבורו. אבל כאן נכנס המחיר - האדם חייב לוותר לחלוטין על שפיות, היגיון ועל תפיסת המציאות שלו. מה הבעיה בלהאמין שהכל אפשרי, ומה ההבדל בין אמונה להבנה? אליעד מזהיר שאם אדם רק מאמין שהכל אפשרי ולא באמת מבין את זה, הוא ייפול לאחדות שקרית. האדם יאבד את יכולתו לתפקד בחיי היומיום, כי הוא יתנגש עם חוקי המציאות שהוא עדיין מאמין בהם בצורה מסוימת. לעומת זאת, אם הוא יבין לעומק ובאופן מוחלט שהכל אפשרי - לא מתוך אמונה אלא מתוך הבנה אמיתית - אז הוא באמת יוכל לחיות במצב שאין בו סתירות פנימיות. כיצד לדעת אם אדם באמת רוצה משהו או רק חושב שהוא רוצה? ... לסבול אפילו לשנייה את המצב שבו הוא לא אלוהים. לסיכום, אליעד כהן מסביר שהכל אפשרי הוא רעיון עמוק שיש להבין אותו עד הסוף. לא מדובר בסיסמה שטחית אלא בתהליך עמוק של הבנת ההיגיון, המציאות, והוויתור הנדרש כדי להשתחרר מכל מגבלה. האם באמת הכל אפשרי? איך להיות אלוהים? מה זה אומר לרצות בלב שלם? האם קיימים דברים בלתי אפשריים? הבדל בין אמונה להבנה מה המחיר של להיות אלוהים? ...
להיפרד כידידים, האם אפשרי להיפרד יפה? האם אפשרי להתגרש בצורה יפה? האם אפשרי להיפרד בלי לריב? האם אפשרי להתגרש בלי שנאה? האם אפשרי לסיים קשר בלי מריבה? האם אפשרי להישאר ידידים אחרי פרידה? האשמות בתהליך פרידה
להיפרד כידידים, האם אפשרי להיפרד יפה? האם אפשרי להתגרש בצורה יפה? האם אפשרי להיפרד בלי לריב? האם אפשרי להתגרש בלי שנאה? האם אפשרי לסיים קשר בלי מריבה? האם אפשרי להישאר ידידים אחרי פרידה? האשמות בתהליך פרידה
... כידידים, האם אפשרי להיפרד יפה? האם אפשרי להתגרש בצורה יפה? האם אפשרי להיפרד בלי לריב? האם אפשרי להתגרש בלי שנאה? האם אפשרי לסיים קשר בלי מריבה? האם אפשרי להישאר ידידים אחרי פרידה? האשמות בתהליך פרידה האם אפשר להיפרד בצורה יפה וללא מריבות? האם תהליך של פרידה זוגית יכול להסתיים בצורה יפה וללא מריבות? זו שאלה שמעסיקה רבים, אך ...
אושר אפשרי, הנוסחא לאושר, הנוסחא להיות מאושר, איך להפוך מחוייב לאפשרי? אפשרי או מחוייב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחוייב? מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 1
אושר אפשרי, הנוסחא לאושר, הנוסחא להיות מאושר, איך להפוך מחוייב לאפשרי? אפשרי או מחוייב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחוייב? מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 1
... אפשרי, הנוסחא לאושר, הנוסחא להיות מאושר, איך להפוך מחוייב לאפשרי? אפשרי או מחוייב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחוייב? מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 1 מה ההבדל בין מחויב לאפשרי ואיך זה משפיע על האושר? המושג המרכזי שאליעד כהן מסביר כאן הוא ההבדל בין מחויב לבין אפשרי, והדרך בה ההבדל הזה משפיע על האושר בחיי היומיום. כדי להבין זאת, צריך להכיר את המושגים לעומק: מהו מחויב המציאות ומהו אפשרי המציאות? אליעד מסביר שמחויב הוא משהו שאין לו אפשרות אחרת, כלומר, - מציאות מוחלטת שלא ניתן לערער עליה. למשל, האדם חושב שהוא חייב לנשום או שהוא חייב להצליח. לעומת זאת, אפשרי הוא דבר שיכול להיות ויכול גם לא להיות, כלומר, - יש בו גמישות. האפשרי הוא דבר שהאדם מסוגל להתייחס אליו אחרת, לראות אותו מכמה זוויות, והוא לא בהכרח חייב להתרחש. איך מחויב ואפשרי משפיעים על החיים? החיים של האדם נשלטים על ידי מושגי המחויב והאפשרי. אליעד מדגים את זה בעזרת דוגמה מחיי היומיום: אם אדם חושב אני חייב ללכת דרך הדלת ולא דרך הקיר, הוא מגביל את עצמו מראש, כי הוא מתייחס לכך כאל עובדה ... אותי. אם האדם יהפוך את המחשבה לאפשרית ויאמר לעצמו: אפשרי שיאהבו אותי ואפשרי שלא, מיד הוא יחוש שחרור ומתח יפחת. להפוך משהו ממחויב לאפשרי משחרר מתחושת הכפייה, הלחץ והחרדה שנובעים מהרצון שדבר מסוים יקרה. כיצד לזהות את המושגים מחויב ואפשרי בשפה היומיומית? אליעד מציע שיטה פשוטה: בכל פעם שהאדם משתמש במילים כמו חייב, מוכרח, או אין אפשרות אחרת, עליו לעצור ולשאול את עצמו אם זה באמת נכון. ... להרגשה של חופש, ומראה לו שהכל אפשרי. איך להפוך מחויב לאפשרי? אליעד אומר שכדי להגיע למצב של חופש אמיתי, האדם צריך להתאמן על ההרגל של לראות כל דבר כאפשרי. הוא מדגיש שברגע שהאדם יחווה את האמת העמוקה הזו, שאין באמת שום דבר שמחויב שיקרה, הוא יחווה תחושה עמוקה של שחרור. לדוגמה, אליעד מציע לחשוב על מצב ... יהרגו אותך, ואז לומר לעצמך שזה אפשרי שזה טוב או רע באותה המידה. המשמעות היא שאין חשיבות מוחלטת לדבר, וכך האדם יוכל להשתחרר לחלוטין מלחץ וחרדה. מהו הקשר בין מחויב למצבי לחץ וחרדה? לפי ... אם אותו אדם יבין שהפעולות הן אפשריות בלבד ולא מחויבות, הוא ישחרר את הלחץ האובססיבי סביבן, ויתחיל להשתחרר מהכפייתיות שלו. איך אפשר להשתמש בידע הזה כדי לחיות בצורה רגועה? אליעד מדגיש ... ולהגיד לעצמו: מה אכפת לי?. הכל אפשרי מבחינתו, ולכן הוא לא ירגיש לחוץ משום מצב או סיטואציה. הוא מדגים זאת על עצמו ואומר שהגיע להבנה הזו בעקבות סבל שחווה בעצמו. מתוך הסבל הוא הגיע לתובנה שכל הסבל נבע מכך שהפך דברים אפשריים למחויבים. כאשר הצליח לשחרר את המחויבות, הפסיק לסבול והתחיל לחיות בשלווה אמיתית. איך להתמודד עם תחושת חוסר שליטה אם הכל אפשרי? שאלה נפוצה שאליעד נשאל בהרצאה היא: אם הכל אפשרי, איך אוכל לבחור? התשובה של אליעד פשוטה: הבחירה נעשית דווקא כאשר אין מחויבות. כאשר הכל אפשרי, האדם משוחרר מלחץ להחליט נכון או לא נכון. הוא בוחר מתוך חופש מוחלט, ולא מתוך פחד או הכרח. הוא מסביר שתחושת השליטה שהאדם מחפש היא רק תחושה מדומה, וההבנה שהכל אפשרי מאפשרת שחרור מהצורך בשליטה. לדוגמה, כאשר האדם חושב: אני חייב לבחור מה לעשות, עליו לשאול את עצמו למה חייב?, ולראות שזה רק רעיון במוחו. אם האדם מבין באמת שהכל אפשרי, הוא יכול לפעול בחופשיות וללא פחד מההחלטות שלו. מה ההבדל בין להבין בהיגיון לבין להבין באמת שהכל אפשרי? אליעד מדגיש שיש הבדל גדול בין להבין את הרעיון של אפשרות באופן הגיוני לבין לחוות את ההבנה הזאת באופן עמוק. אנשים רבים אומרים שהם מבינים שהכל אפשרי, אבל בפועל עדיין נשארים מחויבים לרעיונות כמו ביטחון, אהבה או הצלחה. ההבנה האמיתית, לפי אליעד, מתבטאת בכך שהאדם מסוגל לקבל באותה מידה גם מצבים ...
הכל אפשרי, איך חושבים אנשים מצליחים? אין שום דבר לא אפשרי, לא בטוח שלא אפשרי, לוזר או ווינר, איך להיות ווינר? איך להצליח בכל תחום? איך לא להתפשר? איך להשיג את הבלתי אפשרי? אז מה אם אין אפשרות, איך לא להתייאש? להצליח בחיים
הכל אפשרי, איך חושבים אנשים מצליחים? אין שום דבר לא אפשרי, לא בטוח שלא אפשרי, לוזר או ווינר, איך להיות ווינר? איך להצליח בכל תחום? איך לא להתפשר? איך להשיג את הבלתי אפשרי? אז מה אם אין אפשרות, איך לא להתייאש? להצליח בחיים
... אפשרי, איך חושבים אנשים מצליחים? אין שום דבר לא אפשרי, לא בטוח שלא אפשרי, לוזר או ווינר, איך להיות ווינר? איך להצליח בכל תחום? איך לא להתפשר? איך להשיג את הבלתי אפשרי? אז מה אם אין אפשרות, איך לא להתייאש? להצליח בחיים איך חושבים אנשים מצליחים? הרצאה זו עוסקת בגישה המחשבתית של אנשים מצליחים וכיצד הם מצליחים להתגבר על מכשולים כדי להשיג את מטרותיהם, גם כאשר נדמה שאין אפשרות לעשות זאת. אליעד כהן מציג את עקרון המחשבה המרכזי לפיו הכל אפשרי, והגישה הזאת נבדלת באופן מוחלט מהגישה של מי שמוותר מראש. מה ההבדל בין ווינר ללוזר? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מדבר על הבדל מהותי בין גישות של אנשים מצליחים לבין אנשים שלא מצליחים. הוא מסביר שלמרות שלפעמים לא ברור אם משהו אפשרי או לא, המצליחן יחשוב על האפשרות להצליח, בעוד שהלוזר יפסול את האפשרות כבר בשלב הראשון. אליעד מביא דוגמה מעולם מכירות: ... אישה, ואם הוא לא בטוח שהיא תאמר לו לא, הוא ינסה למרות הספק. מה זה EAP? העקרון המרכזי שמועבר בהרצאה הוא המוטו של אליעד כהן, Everything is EAP (הכל אפשרי). הכוונה היא שאין דבר כזה לא אפשרי. כל מה שמישהו טוען כלא אפשרי, אליעד כהן מסביר, זה פשוט משהו שהאדם שמדבר על כך לא יודע איך להשיג אותו, והוא מרגיש אי נוחות מול כישלונו ולכן רוצה שגם אחרים ייכשלו. כל עוד לא בטוחים במאה אחוז שזה לא אפשרי, יש מקום לנסות. האם אלוהים אומר שדבר מסוים אינו אפשרי? אליעד כהן משווה את החשיבה הזו לחשיבה דתית, ומסביר שאם יש אלוהים, הוא היה מעודד את האנשים לחשוב שהכל אפשרי, מכיוון שהוא כל יכול ונותן חופש פעולה מלא. לפי כהן, השטן לעומת זאת, שמייצג את הגישה המונעת, מעודד את האנשים לחשוב ... זו משפיעה על הצלחה בחיים? אליעד כהן מדגיש שהצלחה אינה תלוית בכמות הידע או בכישורים, אלא בעיקר בגישה המנטלית: האם אדם מוקף במחשבות ורעיונות של הכל אפשרי או אין שום אפשרות. אם אדם נמצא בסביבה שמעודדת אותו לחשוב שהכל אפשרי, הוא ימצא את הדרך להצליח גם אם יש ספק. לעומת זאת, אם הוא מוקף באנשים שמרמזים על חוסר אפשרות, הוא יתייאש ויתמקד בכישלון. האם כל דבר באמת אפשרי? אליעד כהן מסביר שלפעמים הגישה המנטלית הכל אפשרי יכולה להוביל לפריצת גבולות ויצירת פתרונות חדשים, גם אם על פניו הדבר נראה בלתי אפשרי. הוא מציין שווינר אמיתי ימשיך לנסות גם כאשר הוא יודע במאה אחוז שאין אפשרות, וימצא פתרונות יצירתיים על מנת להשיג את ... רבי נחמן שמספר כיצד גבר רצה את בת המלך, למרות שהתנגדות המלך לא איפשרה זאת. בסופו של דבר, הגבר הצליח למרות כל ההתנגדויות. האם יש פתרונות למכשולים בלתי אפשריים? אליעד כהן מציין גם את המושג של לא אפשרי ככינוי להמצאות של חוסר פתרון. הוא מדגיש שמה שנראה כבלתי אפשרי הוא בעצם חסם מחשבתי, ואם רק נרצה ונחפש פתרונות יצירתיים, אפשר יהיה להשיג את המטרות שלנו. מהי חשיבת ווינר לעומת לוזר? לסיכום, אליעד כהן מציע שכל מי שמעוניין להצליח בחיים יאמץ את הגישה שמפנה את הדעת לאפשרויות ולא לחסמים. אם אין ביטחון ב - 100% שדבר מסוים הוא בלתי אפשרי, זה הזמן להמשיך לנסות ולמצוא פתרון יצירתי. לעומת זאת, מי שמאמץ את הגישה של אם זה לא בטוח שזה אפשרי, אז זה לא אפשרי יימנע מלנסות. איך חושבים אנשים מצליחים? מה זה EAP? איך להיות ווינר? איך להצליח בכל תחום? האם הכל אפשרי? הבדל בין לוזר לווינר? ...
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחוייב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחוייב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
... השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחוייב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע מהו עיקרון המחויב והאפשרי בשכנוע? עיקרון המחויב והאפשרי מהווה יסוד מרכזי בשכנוע, מכירה ומשא ... זה טמון בהבנה שכל רעיון יכול להיתפס בשני אופנים עיקריים: מחויב, כלומר, כוודאות או דבר שמוכרחים להאמין בו, או אפשרי, שמשדר ספק או גמישות. כשבן אדם בטוח ... כאשר הוא בספק, הוא מציג את המחשבה כאולי. בעניין זה, כל רעיון יכול להתפרש כמחויב (כמו אני חייב את המוצר הזה) או אפשרי (כמו אולי אני צריך את המוצר). המטרה ... במכירות, הרצון הוא לגרום ללקוח להאמין שהוא חייב את המוצר ושהוא לא יכול להסתפק במשהו אחר. הצגת המוצר כמחויב ולא כאפשרי משדר ללקוח שהוא חייב לרכוש אותו. ... תהפוך את ההחלטה לעמומה ותגביר את הסיכוי שהלקוח יימנע מלקנות. כיצד מטפלים בהתנגדויות באמצעות עיקרון המחויב והאפשרי? במצב שבו לקוח מציג התנגדות, כמו זה יקר לי, כדאי להפוך את ההתנגדות לאפשרי ולא למחויב. במקום לומר זה יקר וזהו, ... מומרת לאפשרות, וקל יותר לשוחח על יתרונות נוספים של המוצר מבלי לסתור את מה שאמר הלקוח. מה הקשר בין מחויב ואפשרי לאובייקטיבי וסובייקטיבי? עיקרון המחויב והאפשרי מקביל לעקרונות של אובייקטיבי מול ... אומרים ככה זה תמיד מציגים רעיון כאובייקטיבי (מחויב), אך אם אומרים לדעתי זה ככה, הרעיון נתפס כיותר סובייקטיבי (אפשרי). בדיוק כמו בהפגת התנגדות, כאשר רוצים להוריד את עוצמת ההתנגדות, יש להפוך אותה לסובייקטיבית (בעיניך זה ככה) ולהציג את הדעה שלנו כאפשרית (אולי זה ככה). איך מעבירים את הלקוח ממחויב ואפשרי לסגירת עסקה? למעבר מהתנגדות לסגירת ... ניתן להימנע ממנו. ברגע שהלקוח מקבל את הרעיון כוודאי, הוא נטה לפעול בהתאם ולהשלים את העסקה. דוגמאות ליישום מחויב ואפשרי בחיים היומיים יש לשים לב בשיחה ... גם בצורה אחרת. במצבים של סגירת עסקה, הכרחי לחזור לרמת המחויב ולשדר כי אין אפשרות אחרת. סיכום העיקרון המחויב והאפשרי בשכנוע השימוש בעיקרון המחויב והאפשרי מאפשר גמישות והכוונה מדויקת בכיצד ... מדובר בשיחה עם לקוח, בעבודה עם ילדים או בניהול משא ומתן, חשוב להבין מתי להציג רעיון כוודאי ומתי להפוך התנגדות לאפשרית, כך שנוכל להוביל את השיחה לכיוון הרצוי. עקרונות שכנוע טכניקות מכירה הבנת התנגדויות הבחנה בין מחויב ואפשרי שיטות משא ומתן מדוע עיקרון המחויב והאפשרי חשוב כל כך בשכנוע? עיקרון המחויב והאפשרי הוא בסיס לכל פעולה של שכנוע, מכירה או משא ומתן. אפשר לראות שכל רעיון בעולם מוצג או כמחויב, כלומר, וודאי וחייב להיות כך, או כאפשרי בלבד, כלומר, דבר שאולי נכון ואולי לא. כשבן אדם בטוח ברעיון שלו (מחויב) - הוא מדבר עליו כמשהו וודאי. לעומת זאת, כאשר הוא מסתפק (אפשרי) - הוא מדבר על זה כעל משהו שאולי נכון ואולי לא. איך חלוקה למחויב ואפשרי משפיעה על קבלת החלטות? אפשר לתת ... ויכול להחזיק בשתי עמדות שונות כלפיו. הוא יכול להגיד אני חייב את המוצר הזה (מחויב) או אולי אני צריך את המוצר (אפשרי). ככל שהלקוח מרגיש שהמוצר נחוץ לו ... רוצים לחתום עסקה, חשוב להביא את הלקוח למצב שהוא משוכנע לחלוטין שהפעולה מחויבת עבורו. כיצד משתמשים בדיבור מחויב ואפשרי במכירות או במשא ומתן? במצב של מכירה, ... מעלה התנגדות, כמו זה יקר לי, הוא בדרך כלל מדבר במוחלט: זה יקר וזהו. כדי לנטרל את ההתנגדות, מומלץ להפוך אותה לאפשרי: אולי זה רק נראה לך יקר, ואולי יש בזה ... שלו נחלשת. אם לקוח בטוח שהוא לא רוצה מוצר (דיבור של מחויב: בוודאות לא רוצה), אפשר לרכך זאת באמצעות דיבור אפשרי: אולי תבדוק, אולי בכל זאת תמצא שזה מתאים לך. בדרך הזו, כל עוד ההתנגדות מוצגת בצורת מחויב, קשה לשנות אותה, ולכן אנחנו הופכים אותה לאפשרי כדי להוסיף רעיון אחר לצידה. אבל ... נכון - נוצרת התנגשות חזיתית. לעומת זאת, אם אומרים גם מה שאתה אומר נכון, וגם אפשר להסתכל אחרת, הופכים את דבריו לאפשרי, ומרגיעים את העימות. למשל, ילד מתנגד ... אחר כך נעשה ביחד שיעורים. כך, הילד לא מרגיש שסותרים אותו באופן מוחלט, וההתנגדות שלו נחלשת. מה הקשר בין מחויב ואפשרי לאובייקטיבי וסובייקטיבי או וודאי ...
אפשרי המציאות, שהופך למחוייב המציאות - להפוך את האפשרי למחוייב ואת המחוייב לאפשרי
אפשרי המציאות, שהופך למחוייב המציאות - להפוך את האפשרי למחוייב ואת המחוייב לאפשרי כי יש את אפשרי המציאות ויש גם את מחוייב המציאות. ואפשרי המציאות, פירושו, כל דבר שקיומו הוא רק אפשרי, מאחר שקיימת האפשרות שהוא לא יהיה קיים. וכל דבר, קיומו הוא רק אפשרי המציאות. כי כל דבר שקיים, תמיד יש את האפשרות, שהוא לא יהיה קיים. וכל דבר שקיים, יש עוד משהו אחר ששונה ושנפרד ממנו. ולכן, כל דבר שקיים, קיומו הוא רק אפשרי ולא מחוייב. כי אם קיומו של הדבר היה מחוייב, הרי שלא היה יכול להיות קיים שום דבר אחר מבלעדיו. ומאחר שתמיד קיים עוד דבר אחר, הרי ששום דבר, קיומו הוא לא מחוייב, אלא רק אפשרי בלבד. ואכ מהו הדבר, שקיומו הוא מחוייב המציאות, ומה מחוייב שיהיה קיים? תשובה: שום דבר. כי כל דבר, קיומו הוא רק אפשרי. ורק הכלום שום דבר, רק הוא מחוייב להיות קיים. שגם העדר הקיום שלו, גם הוא זהה לקיום שלו. כי גם האין כלום, גם הוא זהה ליש כלום. וכאשר גם ההעדר של הדבר, זהה לדבר עצמו, אז ורק אז, קיומו הוא מחוייב. ומנקודת מבט נוספת, גם הכלום, קיומו הוא לא מחוייב, כי יש גם את מה שאינו כלום. ואכ שום דבר ממש לא מחוייב וכולי. וכאשר האדם הופך את האפשרי למחוייב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ורע. שהיא גם טובה מאוד, אך גם רעה מאוד. והעניין הוא, כי שום דבר, אינו מחוייב כלל. וכל דבר בעולם, תמיד ניתן לשאול, אולי ההפך שלו הוא הנכון?! וכאשר האדם חושב על איזה דבר, וכאשר האדם מבין איזה דבר, הרי שכל ההבנות של האדם, הן רק אפשרי המציאות, אך אף אחת מהן, היא אינה מחוייבת המציאות. כי כל אמת שאליה מגיע האדם, תמיד ניתן לשאול, אולי ההפך שלה הוא הנכון?! כי כל הידיעות של האדם, כולן תלויות בשכל של האדם. ... רעיון שהוא אינו נכון באופן מוחלט, על ידי זה, האדם משחרר את כל האחיזה שלו בכל הצורות השונות, והאדם אוחז בשום דבר. כי כל מחשבה שיש לאדם, אמיתותה היא רק אפשרי המציאות. כי יכול להיות שהיא אמת, ויכול להיות שהיא שקר. והאדם לא יכול להיות בטוח, האם דעתו היא אמת אובייקטיבית, או שמא דעתו היא רק אמת סובייקטיבית בלבד. כי אין לאדם שום דרך ... לא מזדהה עם שום רעיון כלשהו. כי כל רעיון, יכול להיות שהוא אינו נכון. ולא ניתן להוכיח שום דבר באופן מוחלט. וכאשר האדם באופן מוחלט, לא מזדהה עם שום דבר אפשרי, דהיינו, כאשר האדם נותן 100% מעצמו, ובכל כוחו הוא מחפש את המוחלט, ולא נאחז בשום דבר שהוא רק אפשרי, על ידי זה ממילא האדם מתחבר למחוייב המציאות. עד שאפילו קיומו הנפרד של האדם, גם הוא נעלם לגמרי. כי גם קיומו של האדם, הוא רק אפשרי המציאות. כי הוא אפשרי, רק כאשר יש הפרדה בין האדם לבין שאר הדברים. אך האדם יכול גם שלא להיות קיים. ויכול להיות, שאין הפרדה בין האדם לבין שאר הדברים, שאז האדם לא קיים כנפרד כלל. וכאשר האדם מתחבר ... גם חווית הקיום הנפרד שלו, גם היא נעלמת. וכאשר האדם מתחבר כל כולו אל המוחלט, דהיינו, כאשר האדם מרחיק את עצמו בכל כוחו, מהזדהות עם כל דבר שקיומו הוא רק אפשרי, שאז ממילא האדם מתחבר אל המחוייב, על ידי זה, כל הנפרדות של האדם נעלמת, ונשארת רק חוסר ידיעה אחת. דהיינו, ידיעה אחת של כל הנפרדות כולה כישות אחת. ואז אין שום טוב ורע כלל, ... אחת. כי כאשר האדם מרחיק מעצמו את כל המחשבות שהן אינן נכונות באופן מוחלט, דהיינו, כל מחשבה שהיא. כי שום מחשבה, קיומה הוא לא מחוייב, אלא קיומה הוא רק אפשרי. כי כל מחשבה, ניתן לחשוב על ההפך שלה. וכל מחשבה, ניתן לחשוב על מחשבה אחרת, ששונה ונפרדת ממנה. ולכן, שום מחשבה, קיומה אינו מוכרח, אלא רק אפשרי בלבד. וכאשר האדם לא חושב על שום דבר שהוא רק אפשרי המציאות להיות אמת, אלא הוא מחוייב המציאות להיות אמת, על ידי זה האדם מתאחד עם שום דבר, שרק הוא מחוייב המציאות. ובפועל, מי שרוצה להתאחד עם המציאות, צריך לשים לב לכך, שהוא לא מאמין כלל, ושאין לו שום אמונה כלל. כי האמונה אפשרית, רק בדבר שקיומו הוא אפשרי בלבד. כי כאשר דבר, יכול להיות נכון ויכול גם לא להיות נכון, דהיינו, אפשרי המציאות בלבד, אז שייך להאמין שהדבר הזה הוא אכן נכון או לא נכון. אך כאשר האדם לא מזדהה עם שום רעיון אפשרי, על ידי זה לא שייכת שום אמונה כלל. וכל הזדהות של האדם, היא אמונה. כי האדם מזדהה ומתייחס אל הדבר האפשרי, כאילו הוא היה מחוייב. ובלי אמונה, לא היה ניתן להתייחס אל אפשרי המציאות, כאל מחוייב המציאות. והאמונה, היא מאפשרת להתייחס אל האפשרי, כאל מחוייב. שהאדם מאמין שהדבר הוא נכון, למרות, שלא מחוייב שכך היא האמת האובייקטיבית, שאותה לא ניתן להשיג בצורה מוגדרת. וכאשר האדם שומע לדוגמא איזה משפט, והאדם מאמין שהפירוש שהוא מבין את המשפט הזה, הוא אכן האמת. והאדם שוכח, שבאמת הפירוש שהוא מבין את הדבר, הוא רק אפשרי המציאות בלבד להיות נכון, אך לא מחוייב שהוא אכן כך, על ידי זה האדם מאמין, והופך את האפשרי למחוייב. שהאדם חושב, שהפירוש וההבנה שלו, שהיא רק
אושר אפשרי, הנוסחא לאושר, הנוסחא להיות מאושר, איך להפוך מחוייב לאפשרי? אפשרי או מחוייב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחוייב? מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 2
אושר אפשרי, הנוסחא לאושר, הנוסחא להיות מאושר, איך להפוך מחוייב לאפשרי? אפשרי או מחוייב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחוייב? מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 2
... אפשרי , הנוסחא לאושר, הנוסחא להיות מאושר, איך להפוך מחוייב לאפשרי? אפשרי או מחוייב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחוייב? מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 2 איך להפוך מחויב לאפשרי ולהגיע לאושר אמיתי? רוב האנשים חיים בתחושה שיש דברים בחיים שהם מחויבים המציאות - דברים שחייבים לקרות, שהם אמיתיים באופן מוחלט, ואין אפשרות אחרת מלבדם. ... שדברים אלה לא יקרו או ייעלמו. התפיסה הזו יוצרת פחד, מתח וקושי, כיוון שאנחנו תלויים בהם רגשית. הדרך לאושר לפי אליעד היא להפוך את כל אותם מחויבים לאפשריים, כלומר, להבין ששום דבר הוא לא באמת מחויב המציאות, ושכל דבר שאנחנו חושבים שהוא הכרחי - ניתן להתקיים גם בלעדיו או ניתן להסתכל עליו אחרת. מדוע המחויבים ... כמחויב, משהו שהוא אומר לך שחייב להיות כך או אחרת, כדאי להתחיל ולנסות לפרק את המחויב של אותו אדם, להוכיח לעצמך (ולו, אם רוצים) שזה לא באמת מחויב אלא אפשרי בלבד. לדוגמה, אם מישהו אומר לך חייבים להצליח, את יכולה להתחיל לערער על הקביעה הזו ולחשוב על מצבים שבהם לא חייבים להצליח, להוכיח לעצמך שזה לא הכרחי. כך, ... ערך? התשובה היא לא. לא נולדנו עם הרצון הזה באופן טבעי, זה משהו שהתפתח לאחר מכן. אם זה לא היה קיים באופן טבעי מלכתחילה, זה סימן שזה אינו מחויב, אלא רק אפשרי. כיצד מתרגלים פירוק מחויבים בחיים? אליעד משווה את התהליך לאימון הפוך. בדיוק כמו שבעבר התרגלנו לחשוב שיש דברים מסוימים שמוכרחים לקרות, כעת עלינו לתרגל ... כל לנסות לדמיין מצב כזה באופן מוחשי. גם אם קשה ליישם זאת מיידית בחיים האמיתיים, התרגול המחשבתי הזה מקרב אותנו להבנה אמיתית שהרצון להיות בעל ערך הוא אפשרי ולא מחויב. ברגע שנתרגל זאת שוב ושוב, עם הזמן החשיבה הזו תהפוך לטבעית עבורנו. מה הקשר בין מחויבים, אפשריים, ואושר? בסופו של דבר, לפי אליעד, הסיבה שאנשים סובלים היא בגלל שהם לוקחים את החיים יותר מדי ברצינות. המטרה הסופית של התהליך שאליעד מציע היא להגיע להבנה שהכל אפשרי ואין שום דבר שבאמת מחויב. כך האדם משתחרר מהתלות במחויבים שהחזיקו אותו כלוא, מפוחד ומוגבל. הוא יוכל לפעול בחופשיות מתוך מודעות שלמה לכך שכל מה שהוא עושה, ... הכרח. התוצאה של תהליך כזה היא חופש פנימי ואושר אמיתי, משום שהאדם כבר לא פועל מתוך פחד או מתוך אילוץ של מחויבים פנימיים או חיצוניים. איך להפוך מחויב לאפשרי? איך להתמודד עם תחושת חוסר ערך? איך להשתחרר ממחויבים בחיים? האם הכל אפשרי באמת? מה גורם לסבל נפשי? האם מחויב המציאות קיים? איך להפוך פחד לאפשרי? ש: איפה היינו? אליעד: אוקי מה התשובה, לאיפה רוצים להגיע מההתחלה, מה אתה מבינה ואיך מקדמים את זה? ש: יש לי את המחויבים. אליעד: כאלה ואחרים ברמות שונות ... בעצם תגיד שיהיה מחויב אז תמיד יהיה איזה חיסרון במחויב הזה. אליעד: כן עכשיו מה אני אומר אני לא אומר לך שלא יהיה לך מחויבים, אני אומר שתצליחי לראות שהם אפשריים זאת מהות ההבדל, אוקי איך מקדמים את זה? ש: שאלה מצוינת. אליעד: נו אז בואי נחשוב עכשיו, יש את התשובות הקלאסיות אבל בואי תנסי לתת תשובה שתתחברי אליה, איזה דברים בחיים את חושבת אולי בואי ניקח דוגמא, לדוגמא תתחילי מלהפוך מחויבים של אחרים לאפשריים כל פעם שמישהו אומר לך את חייבת תנסי להוכיח לעצמך שאת לא חייבת לדוגמא. ש: להוכיח לו את זה, לעצמי? אליעד: לעצמך, אני אומר אם את לא מצליחה להתמודד עם המחויבים שלך תתמודדי עם המחויבים של אחרים. ש: אז זאת אומרת שאני צריכה לענות להם. אליעד: להפעיל את המוח, לא בהכרח תראי כל הפרוצדורה הזאת של המחויב והאפשרי מתרחשת במוח, בסדר במוח. ש: אבל בפרקטיקה יותר קל לעשות את זה חיצוני אחר כך זה. אליעד: אז תעשי את זה חיצוני אין בעיה, אני רק אומר שאת לא חייבת להיכנס לעימות אבל אם בא לך תעשי את זה יותר טוב, כל פעם שמישהו אומר לך משהו תנסי להוכיח שזה לא מחויב שזה רק אפשרי אם מישהו בא אלייך בקטע של מחויב הלו זה בכלל הפוך, זה גם הפוך, מישהו אומר לך נגיד את לא בסדר תנסי להוכיח לו שאת בכלל גם בסדר או שאם הוא היה קצת מתאמץ הוא ... אוקי רוצה לתת דוגמא למחויב כלשהו נגיד? ש: לא אין לי. אליעד: רוצה שנמשיך את הקודם? ש: נמשיך. אליעד: אוקי בואי נחזור למחויב הבסיסי של אם אני אחשוב שהכל אפשרי אז איך אני אבחר נגיד בואי נחזור לשם, את חייבת לבחור עכשיו למה אני אומר בואי נחזור לשם כי מבחינתי זה מחויב מאוד מפלצתי זה אחד כאילו מהמחויבים הכי גדולים ... של דבר העולם הזה קיים בזכות המחויבים אבל גם הסבל בעולם קיים בזכות המחויבים, אוקי הרעיון. ש: איזה סיכום הבאת. אליעד: הרעיון זה לראות שהם לא מחויבים הם אפשריים, עכשיו איך עושים את זה על ידי שעושים פוו מה זה אומר כל פעם שאת מוצאת את נותנת לו אתה תעמוד ישר בבקשה, אתה מחויב אתה בום, לא נכון אפשרי. עכשיו זה תהליך של אימון בירי כמו אימון בירי, אימון באומנויות לחימה כל דבר עשרות שנים התאמנת להפוך דברים אפשריים למחויבים הצלחת, עכשיו מתאמנים הפוך עד שבסוף תראי את האמת, בסדר. ...
הדרך לאושר כתהליך סופי, מבנה התהליך להשגת השלמות, האם אפשרי להגיע לסוף? האם אפשרי להיות אלוהים? האם אפשרי להגיע לשלמות? האם זה לא תהליך אין סופי? האם אפשרי להשיג אושר מוחלט? הארה רוחנית, מודעות עצמית, חלק 2
הדרך לאושר כתהליך סופי, מבנה התהליך להשגת השלמות, האם אפשרי להגיע לסוף? האם אפשרי להיות אלוהים? האם אפשרי להגיע לשלמות? האם זה לא תהליך אין סופי? האם אפשרי להשיג אושר מוחלט? הארה רוחנית, מודעות עצמית, חלק 2
... לאושר כתהליך סופי, מבנה התהליך להשגת השלמות, האם אפשרי להגיע לסוף? האם אפשרי להיות אלוהים? האם אפשרי להגיע לשלמות? האם זה לא תהליך אין סופי? האם אפשרי להשיג אושר מוחלט? הארה ... הנושא. הוא מסביר שכאשר אדם רוצה לבצע פעולה שנראית לו בלתי אפשרית (כמו להוציא מים מסלע), ... עיקריות. הראשונה, האדם משוכנע במאה אחוזים שהפעולה בלתי אפשרית ולכן מראש לא מנסה להגיע אל ... מנקודת המבט של השכל האנושי הנוכחי שלו, אכן נראה בלתי אפשרי להוציא מים מסלע, ולכן אם הוא בוחר שלא ללכת אל הסלע, הוא לעולם לא ידע האם היה אפשרי או לא. לעומת זאת, אם הוא כן ... אותו באופן כל כך עמוק ויסודי, עד שמה שנראה בתחילה כבלתי אפשרי הופך להיות אפשרי. במילים אחרות, התהליך עצמו ... ממשיך ומסביר שייתכן מצב שבו גם הדבר הכי לא הגיוני והכי בלתי אפשרי יכול להתרחש, אם האדם יגיע ... כדי לגלות את האמת הזאת. כל ניסיון להסביר מראש למה זה בלתי אפשרי, נובע משימוש מוגבל בשכל ... במלואה ויגיע עד הסוף, רק אז הוא יוכל לדעת אם באמת היה בלתי אפשרי או שדווקא אפשרי. האם אפשר להבין משהו מעבר ... ורק אז קורה הנס או האירוע הבלתי הגיוני שהופך את הבלתי אפשרי לאפשרי. זהו שלב של ... של האדם ללכת עד הסוף, לא לוותר מראש, ולהיות פתוח לכך שהבלתי אפשרי יהפוך לאפשרי כאשר הוא יגיע לשיא היכולת של ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אפשרי, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אפשרי, איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רטוריקה, אימון אישי לקריירה, מאמן אישי לקריירה בתחום אפשרי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1880 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 00:31:54 - wesi1