אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אפשרויות ✔מה לא יכול להיות? אין אפשרות, יש אפשרות, חוקי הטבע, חוקי המציאות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה, הסתברות, הכל יכול להיות, ניסים, סיבתיות, סיבה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מה לא יכול להיות? אין אפשרות, יש אפשרות, חוקי הטבע, חוקי המציאות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה, הסתברות, הכל יכול להיות, ניסים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי
מה לא יכול להיות? איך עוברים מגבולות הפיזיקה והטבע?

במהלך ההרצאה, אליעד עוסק בשאלות פילוסופיות לגבי מהות המציאות, הפוטנציאל והאפשרויות הקיימות במציאות שלנו, תוך עיסוק בחוקי הפיזיקה, חוקי הטבע וההבנה האנושית את הסיבתיות והסיבה והתוצאה.

אליעד פותח בשאלה מה באמת "לא יכול להיות". הוא מבהיר כי יש מציאות שבה קיימות אין סוף אפשרויות - הפוטנציאל במציאות הוא אינסופי, הכל יכול לקרות, והסיבה לכך היא שהמציאות כולה לא מוגבלת על ידי החוקים שאנחנו מכירים היום. הוא מתאר את הרעיון שהמציאות עשויה לכלול אינסוף זמן ומקום, וכל "נקודה" בתוכה עשויה להכיל אפשרויות אינסופיות.

בהמשך, אליעד מסביר את הרעיון הזה באמצעות דוגמה על טמפרטורה: למרות שלא ייתכן שיתקיימו בו זמנית טמפרטורות קיצוניות, כמו חום וקרח באותו מקום ובזמן, יש אינסוף אפשרויות אחרות של טמפרטורות שעשויות להתקיים בכל נקודת זמן ומקום. הוא מציין שמה שאנו תופסים כחוקי הפיזיקה, הוא בעצם סדר מסויים שנמצא בתודעה האנושית שלנו, אך אין הכרח שהם חייבים להתמיד לנצח.

הוא מדבר על כך שמה שאנחנו מכנים "חוקי טבע" לא בהכרח חייבים להיות מחויבים. לדוגמה, אם עד היום לא הצלחנו לעבור דרך קירות, לא בהכרח שזה יישאר כך לנצח. ייתכן שבעתיד התפתחויות טכנולוגיות או גילויים מדעיים יביאו אותנו להבנה שדרכים חדשות יהיו אפשריות. בהקשר זה, הוא מציין שייתכן שהפיזיקה כפי שאנו מבינים אותה כיום תשתנה באופן יסודי בשנים הקרובות.

אליעד מוסיף שמה שאנחנו תופסים כ"חוקי פיזיקה" אינם כללים נצחיים אלא הם בסך הכל הגדרות של תופעות שמתארות את מה שקורה במציאות, כל עוד לא מתגלה מידע חדש שמשנה את ההבנה שלנו את הדברים. אם נתחיל להיתקל בתופעות שלא תואמות את מה שאנחנו מכירים, למשל צמיחת כסף על עצים או מעבר של אדם דרך קירות, הפיזיקאים ימצאו הסברים חדשים שיתאימו למציאות החדשה.

הוא גם מתייחס לאפשרות של ניסים, ושואל אם יש תופעות שניתן להסבירן רק כאירועים בלתי מוסברים מבחינת המדע. הוא טוען שכל דבר יכול להתפרש כ"פלא" אם אנחנו לא מבינים אותו עדיין, ולכן כל תופעה שמאתגרת את הבנתנו יכולה להיחשב לניסיון לפיצוח חוקי טבע קיימים.

אליעד מדבר גם על מושג השינויים בתוך המציאות והעובדה שבכל נקודת זמן, התפיסה...
מימד המקום הנחת יסוד שינוי עובדה לא ברור שינויים אנושיות המקום והזמן חוקי פיזיקה הסבר חוקי טבע אין אפשרות אין סוף אין סוף אפשרויות אין סופי אפשרויות אפשרות הכל יכול להיות המציאות הסתברות חוקי הטבע חוקי המציאות חוקי הפיזיקה חוקי טבע חוקי פיזיקה יכול להיות יכולת יש אפשרות לא יכול לא יכול להיות מה לא יכול להיות מציאות ניסים סוף סטטיסטיקה סיבה סיבה ותוצאה סיבות סיבתיות פוטנציאל פוטנציאל אין סופי פיזיקה תוצאות
אפשרויות בחירה בתהליך רכישה, פחד מהחמצה של לקוח, FOMO של לקוח, קבלת החלטות בזמן רכישה, לתת ללקוח לבחור, לתת ללקוח להחליט, אפשרויות בתהליך מכירה, אפשרויות בתהליך רכישה, האם להציג ללקוח אפשרויות בחירה? לבחור לקנות, האם לתת אפשרויות בחירה ללקוח? בחירה בתהליך מכירה, אפשרויות בחירה בתהליך מכירה
אפשרויות בחירה בתהליך רכישה, פחד מהחמצה של לקוח, FOMO של לקוח, קבלת החלטות בזמן רכישה, לתת ללקוח לבחור, לתת ללקוח להחליט, אפשרויות בתהליך מכירה, אפשרויות בתהליך רכישה, האם להציג ללקוח אפשרויות בחירה? לבחור לקנות, האם לתת אפשרויות בחירה ללקוח? בחירה בתהליך מכירה, אפשרויות בחירה בתהליך מכירה כאשר באים למכור מוצר ללקוח, צריכים לדעת איך משפיע על הלקוח המצב שבו יש לו כמה אפשרויות בחירה שונות, שהוא צריך לבחור ביניהן. כגון לדוגמא לקוח שבא לרכוש רכב, שאפשרי להציג לו רכב אחד ולומר לו שיש לו רק אפשרות בחירה אחת של לרכוש או לא לרכוש את הרכב. אבל אפשרי גם לומר לו, שיש לו כמה אפשרויות בחירה, של כמה דגמים שונים וכולי. אז איך בעצם משפיעות אפשרויות בחירה על תהליך הרכישה. ואתן כאן כמה נקודות מבט. יכול לדוגמא להיות לקוח, שרוצה להרגיש שהוא בוחר בין אפשרויות שונות ושהוא לא רוצה להרגיש שכאילו נכפה עליו מה לרכוש. לדוגמא לקוח שחייב לרכוש כאן ועכשיו מוצר מסויים. ואז הוא מרגיש שהרכישה נכפית עליו. ... עשוי להתנגד לרכישה, לא בגלל שהמוצר לא טוב לו, אלא בגלל שהוא מרגיש שהעסקה נכפית עליו. במקרה כזה לדוגמא, יש היגיון לתת ללקוח אפשרויות בחירה, כדי שהוא ירגיש שהוא בחר בחירה חופשית שלו, בתהליך המכירה. יכול גם להיות מצב שאנחנו נרצה שלקוח ירצה לרכוש מוצר X, וכדי לעודד אותו לרכוש את ... שמצד שני הלקוח ירגיש שהוא כן תאורטית יכול לרכוש אותו. כדי שהוא ירגיש שכן יש לו כאן אפשרות בחירה. ואז כאשר הלקוח רואה כמה אפשרויות בחירה, שרק אחת מהן טובה לו, אז בעצם מופעלת עליו מניפולציה, שהוא יכול לחשוב, שמאחר שאפשרות X עדיפה על אפשרות Y או אפשרות Z, מכך כאילו נובע שהוא ... X לבין Y או Z, תוך כדי הוא כאילו מניח שהוא מבצע עסקת רכישה. ואז נשתל ללקוח במוח, שכאילו הוא חייב לרכוש, רק שהוא מתלבט לגבי האפשרויות. אפשרות נוספת, שנציג ללקוח עוד אפשרויות בחירה, כדי לשדר לו אמינות בתהליך המכירה, שמנסים להתאים את המוצר לצרכים שלו. דהיינו, שהלקוח ירגיש שהמוצר לא סתם מתאים לו, אלא שיש כאן תהליך ... אבל אנחנו חוששים שהלקוח יחשוב לעצמו, שלא הגיוני שהמוצר מתאים לו. או שאולי המוצר לא בהכרח מתאים ללקוח, אז נוכל להציג ללקוח אפשרויות בחירה, כדי לשדר ללקוח שיש כאן תהליך של התלבטות ודיוק של צרכי הלקוח. בפרט אם האפשרות הנוספת יותר זולה ויותר טובה ללקוח, שאז האפשרות הנוספת נראית ... יש יותר סיכוי לסגור את ההצעה השניה, כי היא משדרת ללקוח אמינות, לגבי איש המכירות. עד כאן היו רעיונות ללמה כן לתת ללקוח כמה אפשרויות בחירה. אבל צריכים לדעת שכאשר נותנים ללקוח כמה אפשרויות בחירה, יש בזה גם חסרונות. לדוגמא לקוח שקשה לו להחליט, או לקוח שסובל מ FOMO פחד מהחמצה, או לקוח שתמיד חושש שהוא מפספס משהו עוד יותר טוב, או לקוח שיראה בכל אחת מהאפשרויות, את החסרונות שיש בה, בגלל שהוא ראה את היתרונות שיש באפשרויות האחרות. בכל המקרים האלו, לתת ללקוח אפשרות לבחור בין מוצרים שונים עשויה להרוס את העסקה. כי הלקוח מתלבט בין האפשרויות השונות ולא מסוגל להגיע להחלטה. כמו חמורו של בורידן, שלא ידע אם לאכול או לשתות, אז הוא מת ברעב ובצמא בו זמנית. ולכן, כאשר נותנים ללקוח אפשרויות בחירה, חייבים לקחת בחשבון האם וכמה אפשרויות בחירה לתת ללקוח. איך להציג כל אפשרות בחירה, מה לפני מה וכולי? אילו אפשרויות בחירה לתת ללקוח וכולי. ולזכור? שלפעמים העסקה לא תתבצע, לא בגלל שהמוצר לא טוב, אלא בגלל שיש יותר מידי אפשרויות, שאז הן מקשות על ההחלטה. כי המוצר לעולם אינו מושלם. ויש כאלו שמתקשים לקבל החלטות. ועודף אפשרויות בחירה, ישפיע עליהם לרעה. בקיצור, צריכים לבחור בחוכמה איך להציג ללקוח אפשרויות בחירה. ...
הסתברות, סטטיסטיקה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי, יקומים מקבילים, אפשרויות מנוגדות, אפשרויות סותרות, אפשרויות ביחס לאין סוף, אפשרויות זהות
הסתברות, סטטיסטיקה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי, יקומים מקבילים, אפשרויות מנוגדות, אפשרויות סותרות, אפשרויות ביחס לאין סוף, אפשרויות זהות
... סטטיסטיקה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי, יקומים מקבילים, אפשרויות מנוגדות, אפשרויות סותרות, אפשרויות ביחס לאין סוף, אפשרויות זהות מה המשמעות של אינסוף אפשרויות ויקומים מקבילים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא המשמעות של אינסוף אפשרויות, הסתברות, סטטיסטיקה, יקומים מקבילים והסתירות ... הטענה המרכזית היא שכאשר אנחנו מדברים על אין סוף אפשרויות, נוצרת סתירה לוגית מסוימת, מאחר וכל אפשרות יכולה ... רק הנחה שמבוססת על תפיסה הסתברותית. איך מתמודדים עם אפשרויות שסותרות אחת את השנייה? כדי להמחיש את הסתירה המהותית שנמצאת באינסוף אפשרויות, אליעד נותן דוגמה נוספת - קובייה שחציה שחור וחציה ... לחלוטין, שבה היא תיפול 99% לבן ו - 1% שחור. שתי האפשרויות הללו לא יכולות להתקיים בו זמנית, וזו בדיוק הסתירה שאליעד מנסה להראות: כאשר מדברים על אינסוף אפשרויות, קיימת בהכרח סתירה פנימית, כי האפשרויות סותרות זו את זו. מה ההבדל בין אפשרויות סותרות לאפשרויות זהות? אליעד מדגיש הבדל חשוב: אפשרות של 50% שחור ו - 50% לבן היא לא שתי אפשרויות נפרדות (אפשרות של 50% שחור ואפשרות של 50% לבן), ... ו - 1% לבן, ואפשרות של 99% לבן ו - 1% שחור, הן שתי אפשרויות שונות וסותרות. הן לא יכולות להתקיים באותו ... ברורה. בהמשך, אליעד מחדד את הנקודה ומסביר שכל שתי אפשרויות שונות סותרות אחת את השנייה בהגדרתן, כי אם ... לאינסוף שניהם נמצאים באותו מרחק. האם יש משמעות לאפשרויות אם בפועל רק אחת מתרחשת? אליעד מדגיש שברגע שאפשרות אחת התממשה בפועל, זה בהכרח אומר ששאר האפשרויות לא יכולות להתממש באותו רגע. ולכן, אם קיימת אפשרות אחת שבסופו של דבר מתממשת בהכרח, אז למעשה שאר האפשרויות היו מראש בלתי אפשריות במובן מסוים. מכאן עולה שאלה פילוסופית עמוקה על המשמעות של אפשרויות: אם מראש הייתה חייבת להתממש רק אפשרות אחת, האם לשאר האפשרויות הייתה בכלל משמעות? מה המשמעות של יקומים מקבילים ... על המושג של יקומים מקבילים, וטוען שברמה הפילוסופית, כל האפשרויות אכן מתממשות בפועל ביקומים מקבילים. כלומר, ביקום ... אחד ספציפי, או בממד אחד בלבד, לא יכולות להתקיים שתי אפשרויות מנוגדות בו זמנית. כל אחת מהאפשרויות מתקיימת ביקום נפרד, וכך נמנעת הסתירה. מה המשמעות ... על תנאים וסיבות ספציפיות. מה משמעות המהות ביחס לאפשרויות אינסופיות? בסיום ההרצאה אליעד מסביר שכאשר מדברים על מהות מוחלטת שממלאת את הכל, אין בעצם מקום לאפשרויות שונות, כי ברמה המוחלטת הכל אחד ואין שוני בין אפשרויות . כל אפשרות שממלאת את הכל למעשה הופכת להיות המהות עצמה, ולכן מאבדת את משמעותה כאפשרות נפרדת. כלומר, האפשרויות קיימות רק מנקודת מבט מסוימת ומוגבלת, בעוד שמנקודת ...
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח?
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח?
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח? האם להציע ללקוח אפשרות אחת או מספר אפשרויות? כאשר אנו עוסקים בשיטות מכירה ושכנוע לקוחות, עולה השאלה האם כדאי להציע ללקוח אפשרות אחת בלבד או מספר אפשרויות. אליעד כהן מסביר שאין לשאלה זו תשובה ... בקלות אם זה מתאים לו או לא. לדוגמה, אם מישהו מגיע לקנות כיסא, ויש רק דגם אחד מוצע, הלקוח מיד יחליט אם זה מתאים לו. החיסרון הוא שאם הכיסא אינו מתאים ללקוח, אין אלטרנטיבה נוספת להציע, והלקוח פשוט יבחר לא לקנות. ... רק אפשרות אחת, הוא שהלקוח אינו חש תחושת התפשרות, כי אין לו שום דבר להשוות אליו באופן מיידי. מצד שני, קיים תמיד סיכון שהלקוח ידחה את המוצר כי הוא מדמיין או מכיר אפשרויות טובות יותר, אפילו אם הן אינן מוצגות ... אפשרות אחת, הלקוח תמיד מבצע בראשו השוואה לדברים אחרים שהכיר בעבר או שהוא מדמיין, ולכן לא קיים מצב טהור בו הוא לא ישווה כלל. מה היתרונות והחסרונות בהצגת מספר אפשרויות ללקוח? אליעד כהן מסביר שהיתרון הברור של הצגת מספר אפשרויות ללקוח הוא שהלקוח יכול לבחור בדיוק את מה שמתאים לו מבין מגוון אפשרויות. למשל, אם אדם מגיע לקנות כיסא ומציעים לו כמה סוגים, הוא יכול לבחור את זה שהכי מתאים לצרכיו ולהעדפותיו האישיות. החיסרון, לעומת זאת, הוא שברגע שמוצגות מספר אפשרויות, הלקוח מתחיל להשוות ביניהן ומיד מבחין בחסרונות של כל אחת מהאפשרויות המוצעות. כתוצאה מכך, כל אפשרות נראית פחות אטרקטיבית, כי היא בהכרח מושווית לאפשרות אחרת שנראית טוב יותר בהיבט מסוים. לכן, הלקוח חש שהוא נאלץ להתפשר, משום שכל בחירה כרוכה בוויתור על היתרונות של האפשרויות האחרות. אליעד מדגיש שכל פעם שהמוכר מציע אפשרות נוספת, זה יוצר תהליך מחשבתי אצל הלקוח שבו הוא תוהה אם אולי יש משהו טוב יותר שמסתתר מאחורי האפשרויות שעוד לא נחשפו לו, מה שעלול להוביל לתחושה ... האם קיים מצב אידיאלי בו אפשר להרוויח את היתרונות של שתי השיטות? לדברי אליעד, מצב אידיאלי יהיה להציג ללקוח אפשרות אחת בלבד תחילה, ואם הוא דוחה אותה - אז להציע אפשרויות נוספות. אך גם כאן ישנו חיסרון משמעותי, כי כאשר מוצגות אפשרויות נוספות לאחר דחיית האפשרות הראשונה, הלקוח עלול להניח שישנן אפשרויות טובות עוד יותר שהמוכר עדיין לא חשף. במצב כזה הלקוח עלול להמשיך לחפש אלטרנטיבות ולפתח ספקות נוספים. אליעד כהן מסביר שאין שום תשובה מוחלטת לשאלה אם להציע אפשרות אחת או מספר אפשרויות, ולכן יש צורך בזיהוי העדפות הלקוח ובהבנת המצב הספציפי. יש לקוחות המעדיפים מבחר גדול של אפשרויות, בעוד אחרים יעדיפו אפשרות אחת ברורה ומוגדרת. איך לקוח חווה בחירה כאשר יש הרבה אפשרויות? באמצעות דוגמה של צפייה בסרט בקולנוע, אליעד ממחיש שלעיתים ריבוי אפשרויות עלול לגרום ללקוח להימנע מלקבל החלטה כלל. ... מבחר גדול של סרטים, הלקוח עלול לוותר לחלוטין על היציאה לקולנוע, משום שהוא חש קושי לבחור ובכל סרט הוא מבחין בחסרונות ביחס לסרטים האחרים. כלומר, דווקא הריבוי של האפשרויות מביא לתחושת החמצה והתפשרות, ובסופו של דבר יכול לגרום ללקוח להימנע מקנייה או מבחירה בכלל. האם יש תשובה מוחלטת לשאלה כמה אפשרויות להציע? אליעד מדגיש באופן מפורש שאין תשובה מוחלטת לשאלה זו, שכן ההחלטה תלויה בהעדפות האישיות של כל לקוח, בסוג המוצר ובנסיבות הרכישה. לפעמים עדיף להציע אפשרות אחת ברורה, ולפעמים דווקא הצגת מגוון אפשרויות תהיה הגישה הטובה יותר. מה שחשוב הוא ... בשורה התחתונה, הדרך הטובה ביותר היא להבין את העדפותיו של הלקוח באופן אישי ולהתאים לו את סגנון ההצגה והבחירה בהתאם לצרכיו. שיטות מכירה היתרונות והחסרונות בהצגת אפשרויות רבות ללקוח איך לשכנע לקוח לקנות? אפשרות בחירה ללקוח שיטות שכנוע האם עדיף להציע ללקוח אפשרות אחת או כמה אפשרויות? כאשר מדובר במכירה, השאלה אם עדיף להציע ללקוח אפשרות אחת או מספר אפשרויות היא שאלה מורכבת שאין לה תשובה חד משמעית. כל אחת מהאפשרויות טומנת בחובה יתרונות וחסרונות. אם יש רק ... לו, הוא יוכל רק להחליט שלא לקנות. ברגע שיש רק אפשרות אחת, הלקוח לא יכול להשוות אותה לשום דבר אחר, כך שהוא לא יחשוב על חיסרונות נוספים. לעומת זאת, אם יש מספר אפשרויות, היתרון הוא שיתאפשר ללקוח לבחור את האפשרות שהכי מתאימה לו. עם זאת, החיסרון הוא שההצגת אפשרויות נוספות גורמת ללקוח להתלבט ולראות את ... אפשרות שמוצעת הופכת להיות פחות מושלמת ביחס לאחרת, והלקוח עשוי לחוות תחושה של התפשרות. נראה כי המצב האידיאלי הוא להציג אפשרות אחת, ואם הלקוח לא בוחר בה, להציע לו אפשרויות נוספות, אך גם כאן יש סיכון - הלקוח עשוי ...
יש אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד
יש אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד
... אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של ... להתקיים או לא להתקיים. מדובר במושג מרכזי שממנו נובעות כל התופעות האפשריות שיכולות לקרות במציאות. פוטנציאל, מצד שני, הוא המרחב הכולל של כל האפשרויות, כלומר, כל מה שיכול לקרות, אך עדיין לא קרה בפועל. בעוד שהאפשרות מתייחסת לתוצאה אפשרית של מצב, הפוטנציאל מתאר את כל התחום של האפשרויות שלא התגשמו. האם קיימת אפשרות שלא תהיה אפשרות? השאלה הזו מתמקדת במציאות שבה לא קיימת שום ... על היעדר אפשרות, למעשה מוכיחה כי גם היעדר האפשרות הוא אפשרות בפני עצמה. זו בעיה פילוסופית שמוכיחה שבעצם, אין מצב שבו אין אפשרות. כיצד אפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? במציאות שלנו, לעיתים קיים מצב שבו אפשרויות מנוגדות מתקיימות בו זמנית. דוגמה לכך היא המחשבה על כיסא שנמצא בחדר, ובאותה מידה קיימת גם ... שלא יהיה שם כיסא. איך אפשר להבין זאת? הדרך שבה ניתן להסביר זאת היא בהבנה שכל אפשרות מתקיימת ברמה שונה של מציאות. ברמה של הפוטנציאל, כל האפשרויות קיימות בו זמנית, אך ברמה של המציאות הממשית רק אחת מהן מתממשת. מה הקשר בין אפשרויות לרצון ובחירה? כאשר אדם אומר אני רוצה להיות מאושר, הוא למעשה מציין אפשרות מסוימת, ומאחורי הרצון עומדת הבחירה במציאות אפשרית אחת מתוך רבות. עצם קיומו של רצון מעיד על כך שלפניו קיימת גם האפשרות שלא להיות מאושר. הבנת האפשרויות הרבות שמציב הרצון יכולה להוביל להבנה שאין הכרח להיות מאושר, ושהרצון הוא למעשה תוצאה של האפשרויות השונות. אדם מבין שאין מחויבות לרצות משהו מסוים, אלא שכל רצון הוא תוצאה של בחירה באחת האפשרויות מתוך המגוון האפשרי. מה משמעות הפוטנציאל האינסופי? הפוטנציאל האינסופי של המציאות מתאר את ... כל דבר שמתרחש במציאות הוא תוצאה של אפשרות שהפכה למציאות מתוך פוטנציאל אינסופי. כל רגע, כל בחירה, וכל רצון הם תוצאה של היכולת לדמיין אפשרויות בלתי מוגבלות, אשר כל אחת מהן יכולה להתגשם. השאלה אם אפשרות של חוסר אפשרות קיימת או לא, מצביעה על כך שכל מצב אפשרי, משום שתשובתנו לשאלה זו היא עצמה אפשרות. מהי אפשרות ומהו פוטנציאל? האם קיימת אפשרות שלא תהיה אפשרות? כיצד אפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? מה הקשר בין אפשרויות לרצון ובחירה? מה משמעות הפוטנציאל האינסופי? מהי אפשרות ומהו פוטנציאל? אפשרות היא היכולת של דבר להתקיים או לא להתקיים. זהו מושג מרכזי שמתייחס לכל מה שיכול לקרות. לעומת זאת, פוטנציאל הוא המרחב הכולל של כל האפשרויות - כל מה שיכול לקרות, אך עדיין לא קרה בפועל. במציאות שלנו קיימות אינסוף אפשרויות, וכל דבר שאנו חווים הוא תוצאה של אפשרות מסוימת שהפכה למציאות. ישנן אפשרויות מנוגדות - דבר אחד יכול להיות וגם לא להיות בו - זמנית, לפחות ברמה התיאורטית. השאלה שעולה היא כיצד אפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? כיצד ישנה אפשרות לדבר אחד, ובה בעת גם אפשרות הפוכה לו? האם קיימת אפשרות ... שהאפשרות עצמה קיימת. כלומר, גם האפשרות של חוסר אפשרות היא למעשה אפשרות בפני עצמה, ולכן אין אפשרות שלא תהיה אפשרות. האם המציאות מחייבת אפשרויות? המציאות כפי שאנו חווים אותה כוללת אינסוף אפשרויות. בכל רגע נתון, קיימת אפשרות שהמציאות תהיה שונה. למשל, אם יש בחדר כיסא, קיימת גם האפשרות שלא יהיה שם כיסא. אך מה מאפשר את האפשרויות האלו? מה גורם לכך שדברים יכולים להיות או לא להיות? השאלה הזו מובילה אותנו לרעיון שהמציאות עצמה מחייבת אפשרויות. אם לא הייתה אפשרות, אז גם לא הייתה מציאות. כלומר, קיומה של המציאות מחייב שתהיינה אפשרויות שונות. הפוטנציאל של המציאות הוא אינסופי, ולכן תמיד קיימת האפשרות שמשהו ישתנה. האם ישנו מצב שבו אין הבדל בין אפשרויות? כדי שמשהו יהיה אפשרי, צריך להיות הבדל בין מצבים שונים. למשל, אם יש כיסא, חייבת להיות הבחנה בינו לבין מצב שבו אין כיסא. אך אם נגיע לנקודה שבה אין הבדל בין האפשרויות - האם ניתן בכלל לדבר על אפשרות? לדוגמה, אם היינו חיים בעולם שבו אין הבדל בין יש לאין, האם היה אפשר לדבר על כך שיש פוטנציאל? בעולם כזה, גם האפשרות עצמה לא הייתה מובחנת, ולכן הפוטנציאל היה מאבד ממשמעותו. זהו מצב שבו אין הפרדה בין אפשרויות שונות, ולכן אין משמעות לדיון על קיום או חוסר קיום. מה קורה כשאפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? אחת הבעיות המרכזיות היא הסתירה הלוגית הנראית כשאפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד. לדוגמה, אם במקום אחד יש כיסא ובו - זמנית אין כיסא, כיצד ניתן להבין זאת? ישנם מצבים שבהם הסתירה נראית רק לכאורה, משום שההבדל הוא רק בנקודת המבט שלנו. לדוגמה, כאשר אנו מתבוננים במשהו מנקודת מבט של פוטנציאל, כל האפשרויות קיימות בו - זמנית. אך כאשר אנו מתבוננים על הדברים מתוך המציאות הממשית, רק אפשרות אחת מתקיימת בפועל. כלומר, הסתירה נפתרת בכך שהדבר שנראה כסותר, למעשה מתקיים ברמות שונות של מציאות. כיצד ניתן לעבור בין אפשרויות? המעבר בין אפשרויות מתרחש כאשר משהו הופך מפוטנציאל למציאות. לדוגמה, אם יש לי בחדר מקום ריק, זה מאפשר לי להכניס ...
לתת ללקוח לבחור אפשרות גרועה, איך לעשות מניפולציה על לקוחות? איך לגרום ללקוח להאמין שהמוצר שלך שווה את הכסף שאתה מבקש עבורו? איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר מסוים במחיר מסוים? טעויות בלתת ללקוח אפשרויות בחירה גרועות, אפשרויות בחירה גרועות ללקוח, טעויות באפשרויות בחירה ללקוח, תמחור לא הגיוני, תמחור הגיוני, שווי השוק של מוצר, הוכחה לשווי שוק, להציע כמה הצעות גרועות ללקוח, משא ומתן למתקדמים, אימון מכירות למתקדמים, הדרכת מכירות, תמחור מעל למחיר השוק
... מניפולציה על לקוחות? איך לגרום ללקוח להאמין שהמוצר שלך שווה את הכסף שאתה מבקש עבורו? איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר מסוים במחיר מסוים? טעויות בלתת ללקוח אפשרויות בחירה גרועות, אפשרויות בחירה גרועות ללקוח, טעויות באפשרויות בחירה ללקוח, תמחור לא הגיוני, תמחור הגיוני, שווי השוק של מוצר, הוכחה לשווי שוק, להציע כמה הצעות גרועות ללקוח, משא ומתן למתקדמים, אימון מכירות למתקדמים, הדרכת מכירות, תמחור מעל למחיר השוק וכאן נדבר על הנושא של להציע ללקוח מספר הצעות ואפשרויות בחירה שונות, כאשר אחת מהן או חלקן יהיו גרועות, כדי לגרום ללקוח לבחור באפשרות שתהיה יותר טובה עבורו, מבין כל האפשרויות האחרות. ונדבר גם על איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר מסוים במחיר מסוים? ואיך לשכנע לקוח שמוצר שווה את הכסף שלו? ואיך לקבע את המחיר אצל הלקוח? ועוד. כי יש ... ואז ממילא הלקוח יעדיף דווקא את ההצעה שאנחנו רוצים לכוון אותו אליה, כי הוא יחשוב שהיא יותר טובה. ויש בזה כל מיני שיקולים כפי שהסברתי גם כאן לגבי אפשרויות בחירה של לקוח וגם כאן לגבי לתת ללקוח אפשרויות גרועות ועוד. וכאן אוסיף, כי כאשר נותנים ללקוח אפשרויות בחירה, ובפרט כאשר נותנים ללקוח גם אפשרות גרועה יחסית, כדי לדחוף אותו אל האפשרות שיותר טובה עבורו, צריכים לשים לב לכך, שאפשרויות הבחירה הגרועות שאנחנו נותנים ללקוח, לא יראו אפשרויות גרועות מידי. במובן שחייבים לוודא שלא מציעים ללקוח אפשרויות בחירה, כאשר חלק מאפשרויות הבחירה של הלקוח, יראו מוזרות מידי ולא הגיוניות מידי עבור הלקוח. כי אם בתוך כל האפשרויות שאנחנו נותנים ללקוח, ניתן לו גם אפשרות מאוד גרועה בעיניו, זה עלול לגרום ללקוח לחשוב שאנחנו מרמים אותו וכיוב, ואז זה עלול לגרום לו לא לרצות לבצע ... לו לחשוב שאנחנו מרמים אותו וכיוב, ברמה שהוא לא ירצה לבצע גם לא עסקה אחרת בתמחור אחר שכן הגיוני לו. ועכשיו אוסיף כאן לוגיקה איך אפשרי להציע ללקוח אפשרויות גרועות, גם כאלו שיראו לו קיצוניות, אבל עם פחות סיכוי שיגרם נזק לעסקה? והדרך היא, באמצעות זה שמציגים ללקוח את האפשרות הגרועה, לא כאפשרות ריאלית עבורו, אלא ... היקר, כאפשרות בחירה עבורו כרגע, אלא כאפשרות בחירה שהייתה קיימת ושמישהו אחר כבר בחר אותה. אסביר שוב: אנחנו לא רוצים לומר ללקוח שהוא צריך לבחור בין אפשרויות, שאחת מהן תיראה לו מאוד גרועה ומאוד לא ברורה. כן הגיוני לדוגמא, שהלקוח יבין שכעיקרון היו כאן כל מיני אפשרויות בחירה, כאשר אחת מאפשרויות הבחירה הזו, יכולה לצורך העניין להיות אפשרות של המוצר הכי טוב, ונאמר ללקוח שהמוצר הכי טוב, עולה מחיר מאוד גבוה. אבל נאמר ללקוח שכרגע הוא לא יכול לבחור את ... הכי יקר במחיר מאוד גבוה, ברמה שהוא עשוי לחשוב שאנחנו מרמים אותו איכשהו, או שהתמחור לא הגיוני באופן כללי. אבל מצד שני, הלקוח כן מבין שהיו כאן כל מיני אפשרויות, ושמישהו אחר כבר רכש את המוצר הכי טוב במחיר הכי גבוה. ומה אנחנו מרוויחים כאן? אנחנו מרוויחים כאן נקודת עוגן ונקודת ייחוס של הלקוח, שהאפשרות בחירה שיש לו כרגע, היא הרבה יותר טובה עבורו, ביחס לאפשרויות שהיו קיימות עבורו קודם, שאחת מהן נחשבת לגרועה עבורו לפחות טובה עבורו, אילו הוא היה צריך לבחור אותה. אסביר שוב, אנחנו לא ניתן ללקוח אפשרות לבחור בפועל, ... היא לא זמינה. ונאמר לו, שמישהו אחר, החליט שהאפשרות הזאת טובה עבורו. ויש כאן לוגיקה שקשורה לעניין של שווי השוק של מוצר. שבה אנחנו נותנים ללקוח כמה אפשרויות, כאשר בין כל האפשרויות יש אפשרות יקרה, שהלקוח יכול להאמין שיש מישהו שרוכש את האפשרות הזאת, ואז מכך הלקוח יכול להסיק על שווי השוק של מוצר אחר שאנחנו רוצים למכור לו. אבל החידוד כאן הוא, שאם נאמר ללקוח שיש לו כרגע כמה אפשרויות, עם אפשרות בחירה שהלקוח לא יבין את התמחור שלה, אז במקום שזה יגרום ללקוח לחשוב שמוצר אחר שווה את המחיר שלו, הלקוח עשוי לחשוב שהתמחור לא הגיוני באופן כללי. ולכן אפשרי להציג ללקוח כמה אפשרויות שהיו קיימות ברמה העקרונית ולומר ללקוח שהאפשרות היקרה ביותר, כבר לא נמצאת במלאי וכיוב. כאשר זה אמור לגרום ללקוח להאמין ששווי השוק של מה שכן במלאי, כן ... אחר רכש את המוצר האחר, היותר יקר, זה נותן ללקוח שלנו כרגע, נקודת עוגן, שמעלה את שווי השוק של המוצר שכרגע זמין עבורו. לסיכום: כאשר מציעים ללקוח אפשרויות בחירה שונות, גם אם רוצים לכוון אותו לאפשרות ספציפית, באמצעות הצגת אפשרויות גרועות, צריכים לוודא שהאפשרויות הגרועות לא גרועות מידי וצריכים להבין איך הלקוח יתפוש את העניין של שאר האפשרויות האחרות. ואת כל הדברים האלו, אפשרי לדעת גם באמצעות העמקה בנושא של תמחור הגיוני או תמחור לא הגיוני וגם לגבי בנושא של לתת אפשרויות בחירה ללקוח וגם בנושא של להציע כמה הצעות גרועות ללקוח וגם בנושא של שווי שוק של מוצר ועוד. ...
אפשרויות בחירה ללקוח, הנחות, חבילות ומבצעים, איך לעזור ללקוח לקבל החלטה לקנות? איך לגרום ללקוח להחליט לקנות? איך למכור מוצר גרוע? למה הלקוח קונה? למה הלקוח לא קונה? איך מבצע משפיע על הלקוח? איך הנחה משפיעה על הלקוח? איך הלקוח מחליט?
אפשרויות בחירה ללקוח, הנחות, חבילות ומבצעים, איך לעזור ללקוח לקבל החלטה לקנות? איך לגרום ללקוח להחליט לקנות? איך למכור מוצר גרוע? למה הלקוח קונה? למה הלקוח לא קונה? איך מבצע משפיע על הלקוח? איך הנחה משפיעה על הלקוח? איך הלקוח מחליט?
אפשרויות בחירה ללקוח, הנחות, חבילות ומבצעים, איך לעזור ללקוח לקבל החלטה לקנות? איך לגרום ללקוח להחליט לקנות? איך למכור מוצר גרוע? למה הלקוח קונה? למה הלקוח לא קונה? איך ... הלקוח מחליט? האם עדיף לתת ללקוח רק אפשרות אחת או מגוון אפשרויות? כשמדובר בתהליך מכירה, עולה השאלה אם עדיף להציע ללקוח רק אפשרות אחת, כלומר, מוצר אחד במחיר אחד, או שמא להציע לו מגוון אפשרויות, חבילות ומבצעים. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות, ואליעד כהן מפרט את ההשפעות האפשריות של כל אחת מהן. היתרונות בהצעת אפשרות אחת בלבד הפשטות מסייעת בקבלת החלטה: כאשר ... פשוט להחליט אם לקנות או לא לקנות. אין צורך בהשוואה בין אפשרויות, מה שמפשט את התהליך. הפחתת הלחץ: ריבוי אפשרויות עלול להוביל ללחץ וחשש מהפסד הזדמנויות טובות יותר. כאשר יש רק הצעה אחת, הלקוח לא נדרש להרגיש שהוא מפסיד משהו טוב יותר. יצירת תחושת דחיפות: כאשר יש רק אפשרות אחת, ... לקוחות: לקוח שאינו מעוניין בהצעה הספציפית לא יכול לבחור אלטרנטיבה שתתאים לו, מה שעלול להוביל אותו לחפש הצעות ממקום אחר. חוסר גמישות: לקוחות רבים מעדיפים מוצרים או מחירים שונים, ואם אין להם אפשרות לבחור, הם עלולים להימנע מרכישה. ... שונים: אנשים שונים מחפשים צרכים שונים. אם אין להם מגוון אפשרויות, הם עשויים לחפש אלטרנטיבות במקום לקנות את ההצעה היחידה שמוצעת להם. היתרונות בהצעת מגוון אפשרויות הלקוח מתמקד במה לבחור ולא בשאלה אם לקנות: כאשר הלקוח מתמודד עם אפשרויות רבות, הוא לא חושב אם לקנות בכלל אלא במה לבחור מתוך מה שמוצע לו. הגדלת פוטנציאל המכירה: מגוון חבילות ומחירים יכול להתאים לקהלים שונים ולמשוך יותר לקוחות, מכיוון ... מהם יתאימו חבילה או מחיר שונים. יצירת תחושת הזדמנות: כשיש אפשרויות שונות, הלקוח מרגיש שהוא בוחר את האפשרות המשתלמת ביותר עבורו, ומחפש את ההזדמנות הטובה ביותר. אפשרות לשחק עם מחירים: ניתן להציע חבילות יקרות לצד חבילות זולות ... ויחשוב שהוא מקבל תמורה טובה יותר. החסרונות בהצעת מגוון אפשרויות בלבול והתלבטות: ריבוי אפשרויות עלול להוביל את הלקוח להיסוס ולהתלבטות רבה, ולסופו של דבר למנוע ממנו לקנות בכלל. המתנה להזדמנויות טובות יותר: הלקוח עלול לחשוב שאם יש עכשיו מבצע, אולי בעתיד יהיה ... בהתאם. סיכום כללי לסיכום, הצעת אפשרות אחת או מגוון אפשרויות תלויה בהבנת הקהל ובבחירה המותאמת לו. לעיתים, גישה אחת יכולה להיות אפקטיבית יותר ולקדם מכירות, ולעיתים גישה אחרת תסייע בהגדלת ההזדמנויות ללקוח. איך חבילות משפיעות על הלקוח? איך אפשרויות בחירה משפיעות על הלקוח? איך מבצע משפיע על החלטת הלקוח? איך הנחה משפיעה על החלטת הלקוח? איך חבילות משפיעות על החלטת הלקוח? איך אפשרויות בחירה משפיעות על החלטת הלקוח? תהליכי קבלת החלטה של הלקוח האם עדיף לתת ללקוח אפשרות אחת או מגוון אפשרויות? כאשר מדובר בתהליך מכירה, עולה השאלה האם עדיף לתת ללקוח רק אפשרות אחת - מוצר אחד, מחיר אחד, עסקה אחת - או שמא עדיף להציע לו מגוון אפשרויות, מבצעים וחבילות שונות. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות, ובמאמר זה נעמוד עליהם. היתרונות בהצעת אפשרות אחת בלבד הפשטות מסייעת בקבלת החלטה - כאשר ללקוח יש רק אופציה ... עם דילמה פשוטה: לקנות או לא לקנות. אין לו צורך להתלבט בין אפשרויות שונות. הפחתת הלחץ - ריבוי אפשרויות עלול לגרום ללחץ ולחשש מהפסד עסקה טובה יותר. כאשר יש רק הצעה אחת, אין מקום להתלבטויות רבות. יצירת תחושת דחיפות - אם הלקוח יודע שאין מבצעים ואין אפשרויות אחרות, הוא מבין שאם הוא לא יקנה עכשיו, הוא יפסיד את העסקה לחלוטין. הימנעות מהמתנה להנחות - כאשר לקוחות יודעים שלא יהיו הנחות או מבצעים בעתיד, הם מבינים שאין טעם ... לקוחות - לקוח שאינו מתעניין בהצעה הספציפית לא יוכל לבחור אלטרנטיבה שתתאים לו יותר, והוא עשוי לפנות למתחרים. חוסר גמישות - ישנם לקוחות שהיו מעדיפים מוצר או מחיר שונה, ואם אין להם אפשרות לבחור, הם עלולים לוותר על העסקה. חוסר התאמה ... שונים - אנשים שונים מחפשים צרכים שונים, ואם אין להם מגוון אפשרויות, הם עשויים לחפש אלטרנטיבות. היתרונות בהצעת מגוון אפשרויות הלקוח מתמקד במה לבחור ולא בשאלה אם לקנות - כאשר מציעים לו מגוון אפשרויות, הוא לא מתלבט אם לבצע את הרכישה אלא באיזו אפשרות לבחור. הגדלת פוטנציאל המכירה - מגוון חבילות ומחירים יכול להתאים לקהלים שונים ולמשוך יותר לקוחות. יצירת תחושת הזדמנות - כאשר יש אפשרויות שונות, הלקוח יכול להרגיש שהוא בוחר את האפשרות המשתלמת ביותר עבורו. אפשרות לשחק עם מחירים - ניתן להציע חבילות יקרות לצד חבילות משתלמות יותר, כך שהלקוח ישווה וירגיש שהוא מקבל תמורה טובה. החסרונות בהצעת מגוון אפשרויות בלבול והתלבטות - יותר מדי אפשרויות עלולות לגרום ללקוח להסס ולבסוף לא לקנות כלל. המתנה להזדמנויות טובות יותר - לקוחות עלולים לחשוב שאם יש מבצע עכשיו, אולי בעתיד יהיה מבצע טוב יותר. תחושת חוסר אמון - ... חד - משמעית לשאלה האם עדיף להציע אפשרות אחת או מגוון אפשרויות . ההחלטה תלויה בסוג העסק, בקהל היעד ובאופן שבו הלקוחות מקבלים החלטות. הדרך הטובה ביותר לדעת מה מתאים לעסק שלכם היא לבצע ניסוי וטעייה - לנסות פעם אחת גישה אחת, פעם ...
להגדיל את כמות אפשרויות הבחירה, למה חשוב שיהיו לך כמה שיותר אופציות בחירה? האם הוא מתאים לי? האם היא מתאימה לי? כמה אפשרויות יש לך? כמה אופציות יש לך? האם טוב לך? האם אתה מוצלח? האם העבודה שלך טובה? האם טוב לי? התאמה זוגית
להגדיל את כמות אפשרויות הבחירה, למה חשוב שיהיו לך כמה שיותר אופציות בחירה? האם הוא מתאים לי? האם היא מתאימה לי? כמה אפשרויות יש לך? כמה אופציות יש לך? האם טוב לך? האם אתה מוצלח? האם העבודה שלך טובה? האם טוב לי? התאמה זוגית
... את כמות אפשרויות הבחירה, למה חשוב שיהיו לך כמה שיותר אופציות בחירה? האם הוא מתאים לי? האם היא מתאימה לי? כמה אפשרויות יש לך? כמה אופציות יש לך? האם טוב לך? האם אתה מוצלח? האם העבודה שלך טובה? האם טוב לי? התאמה זוגית למה חשוב שיהיו לך כמה שיותר אפשרויות בחירה? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לדעת אם אנחנו נמצאים במקום הנכון בחיים, בין אם מדובר בזוגיות, עבודה, דירה או כל תחום אחר. לדבריו, התשובה נעוצה בכמות האפשרויות שעומדות לרשותך. ככל שיש לך יותר אפשרויות לבחור מתוכן, כך גדל הסיכוי שהאפשרות שבחרת היא באמת הטובה ביותר ... לרכוש רכב שערכו האמיתי הוא הרבה מעבר לסכום שהוציא, ואילו האדם עם מיליון דולר עשוי לעשות עסקה פחות טובה. אבל עדיין, בהסתברות גבוהה יותר, מי שיש לו יותר אפשרויות לרכישה, כנראה יבחר באופציה טובה יותר. האם תמיד מי שיש לו יותר ... שאדם עם תקציב נמוך יצליח להשיג משהו טוב מאוד ואפילו יותר טוב ממי שיש לו תקציב גבוה בהרבה. אך מדובר בהסתברות נמוכה יחסית. ברוב המקרים, מי שיש לו יותר אפשרויות, סביר להניח שבחר באפשרות הטובה יותר. אליעד ממשיך ומרחיב את ... יבחר דירה טובה יותר - גבוה משמעותית. איך אפשר לדעת אם העבודה שלך באמת טובה עבורך? אליעד מציע לשאול את עצמך: כמה מקומות עבודה אחרים יכולים לקבל אותך? כמה אפשרויות תעסוקתיות עומדות לפניך? ככל שיש לך יותר אופציות תעסוקתיות, גדל ... זאת, יש לך רק אפשרות אחת או שתיים, הסיכוי שמקום העבודה הנוכחי שלך הוא הטוב ביותר עבורך קטן בהרבה. לדוגמה, שני אנשים עובדים במקצוע מסוים. לאחד יש רק שתי אפשרויות תעסוקה, ולשני יש 200 אפשרויות שונות. מי מהם, סביר להניח, עובד במקום טוב יותר? כנראה שזה שיש לו 200 אפשרויות, כי היה לו יותר מרחב לבחור את האופציה שהכי מתאימה לו. איך כמות האפשרויות שלך משפיעה על איכות הזוגיות? גם בזוגיות, מסביר אליעד, הרעיון דומה. אם קשה לך למצוא בני זוג, זה אומר שיש לך מעט אפשרויות. ומי שיש לו מעט אפשרויות, כנראה שהבחירה שלו לא תהיה האופטימלית. זאת האמת המרה, כפי שאליעד מציין. ככל שיש לך יותר אפשרויות להכיר בני זוג פוטנציאליים, כך גדל הסיכוי שתבחר את הזוגיות שהכי מתאימה לך. אליעד מבהיר שזה לא בהכרח, אבל סטטיסטית, הסיכויים גדולים יותר שמי שיש לו יותר אופציות בחירה יבחר בזוגיות טובה יותר עבורו. האם חוסר באפשרויות משפיע גם על הצלחה בעסקים ובהכנסות? התשובה של אליעד היא חד - ... כנראה שהלקוחות שלך אינם הלקוחות הטובים ביותר. אם יש לך מעט פוטנציאל להרוויח כסף, כנראה שאתה נמצא בעבודה שלא מתאימה לך באופן מושלם. ככל שיש לך פחות אפשרויות, כך סביר להניח שאתה נמצא במקום שאינו הכי טוב עבורך. אליעד מדגיש זאת שוב ושוב: אם אין לך הרבה אפשרויות, כנראה שמה שיש לך כרגע הוא לא האפשרות הטובה ביותר האפשרית עבורך. לעומת זאת, ככל שיהיו לך יותר אפשרויות בתחומים השונים של חייך - בין אם זה בתחום העבודה, הזוגיות, או ... טובה יותר לבחור מתוכה. מה השורה התחתונה וכיצד ליישם זאת בפועל? השורה התחתונה שאליעד מסכם בה את דבריו היא ברורה ופשוטה: אתה צריך להתמקד בהגדלת כמות האפשרויות שלך בכל תחום בחיים. אם יש לך מעט אפשרויות, כנראה שהאופציות שיש לך הן לא האופטימליות. ככל שתהיה טוב יותר בתחום מסוים, כך יפתחו בפניך יותר אפשרויות, מה שיעזור לך להגיע לבחירה איכותית יותר. לסיכום, ההמלצה הברורה של אליעד כהן היא להשתדל כל הזמן לשפר את עצמך ולהגדיל את מגוון האפשרויות שיש לך. ככל שיהיו לך יותר אפשרויות, כך סביר להניח שתבחר טוב יותר, ותמצא את עצמך במצב טוב יותר בכל תחומי החיים. למה חשוב שיהיו לך כמה שיותר אפשרויות בחירה? מי שאין לו הרבה אופציות כנראה שהאופציה שלו לא הכי טובה? ... היבטים לשאלות האלו, אבל הפרספקטיבה שאני מציע היא זו: ככל שיש לך יותר אופציות, כך הסיכוי שהאופציה שבחרת היא טובה יותר. כוח הבחירה ואיכותו ככל שיש לך יותר אפשרויות בחירה, כך סביר יותר שהאפשרות שתבחר תהיה טובה עבורך. בואו ניקח ... רכב 1,000 דולר, השני 100,000 דולר, והשלישי מיליון דולר. מי מהם, לדעתכם, יקנה את הרכב הטוב ביותר? רוב האנשים יאמרו שזה שיש לו מיליון דולר, כי יש לו יותר אפשרויות בחירה. כמובן, זה לא בהכרח. ייתכן שהוא יבצע עסקה גרועה, ואילו זה ... לגבי דירה. מי ששוכר דירה בתקציב של 5,000 שח לעומת מי שיכול להוציא 50,000 שח - מי מהם יגור במקום טוב יותר? גם כאן, זה לא ודאי, אבל הסיכוי שהאדם עם יותר אפשרויות יגור במקום איכותי יותר גבוה יותר. מה זה אומר לגבי החיים שלך? אם ... העבודה שבחרת טוב לך עולה. אם יש לך רק אפשרות אחת, אתה כנראה תקוע עם מה שיש. אותו הדבר נכון לגבי זוגיות - אם קשה לך למצוא בני זוג פוטנציאליים, כנראה שהאפשרויות שלך מוגבלות, ואם האפשרויות מוגבלות, הסיכוי שהזוגיות שלך היא הטובה ביותר עבורך נמוך יותר. גם ...
מבצעי מכירות, פסיכולוגיה של מבצעי מכירות, איך מחיר מבצע גורם לאדם לרכוש מוצר שהוא לא צריך? איך מחיר מבצע הופך רע לטוב? איך מבצעים משפיעים על המוח של האדם? איך הנחה משפיעה על המוח של האדם? איך עובדים מבצעי מכירות? איך מחיר מבצע משפיע על הלקוח? מבצע שובר שוק, אפשרויות גרועות ללקוח, לתת ללקוח אפשרויות בחירה גרועות, תמחור מחיר מבצע, איך לתמחר מחיר מבצע? איך לעשות מבצע מכירות? צרכנות חכמה, צרכנות נבונה, בלאק פריידי, יום שישי השחור, שיטות שיווק ומכירה
... איך מבצעים משפיעים על המוח של האדם? איך הנחה משפיעה על המוח של האדם? איך עובדים מבצעי מכירות? איך מחיר מבצע משפיע על הלקוח? מבצע שובר שוק, אפשרויות גרועות ללקוח, לתת ללקוח אפשרויות בחירה גרועות, תמחור מחיר מבצע, איך לתמחר מחיר מבצע? איך לעשות מבצע מכירות? צרכנות חכמה, צרכנות נבונה, בלאק פריידי, יום שישי השחור, ... ואיך מבצע שובר שוק, עשוי לגרום לאדם להתייחס למוצר גרוע כאילו הוא מוצר מצוין? ואיך המוח של האדם בוחר אפשרות גרועה בגלל שהיא יותר טובה מאפשרויות גרועות אחרות? ואיך מחיר המבצע גורם לאדם לרצות משהו שהוא לא רוצה? ועוד. והעניין הוא, שלפעמים האדם בוחר באפשרות שרעה לו לכשעצמה, בגלל שהיא טובה בעיניו ביחס לאפשרויות רעות אחרות שיש לו. לדוגמא נניח שרוצים למכור לך מוצר שאתה לא צריך ושאפילו יגרום לך נזק, במקרה כזה כמובן שאתה לא תרצה לרכוש את המוצר, כי ... שלך טובה לך ושהיא עושה לך טוב ולא רע. אז אם יציעו לך לבחור בחירה שעושה לך רע, כנראה שלא תבחר בה. אבל אם יתנו לך אפשרות לבחור בין כמה אפשרויות בחירה רעות, כאשר אחת מהן תהיה מאוד טובה ביחס לשאר האפשרויות הרעות, הרי שזה יכול לגרום לך להרגיש שהאפשרות הזאת טובה. וממילא אתה תרכוש את המוצר ותבחר באפשרות שאתה מרגיש שהיא יותר טובה מכל שאר האפשרויות, לא בגלל שהאפשרות עצמה טובה לך לכשעצמה, אלא בגלל שאתה מרגיש שהיא טובה ביחס לכל שאר האפשרויות שיש לידה. ואז ממילא התחושה שהאפשרות הזאת טובה, ביחס לאפשרויות שלידה, נהיה כך כל חזקה, שהאדם מרגיש כאילו האפשרות עצמה טובה לכשעצמה בפני עצמה ואז האדם עשוי לבחור באפשרות הזאת, למרות שלכשעצמה היא ... לעצמה, בפני עצמה. וככה האדם עשוי לרכוש את המוצר, למרות שבפני עצמו הוא לא באמת טוב. ובעניין הזה יש לוגיקה שלמה של לתת ללקוח לבחור מבין כמה אפשרויות גרועות באופן ספציפי וגם באופן כללי לתת אפשרויות בחירה ללקוח, ודרך אפשרויות הבחירה לנתב אותו להיכן ולמה שרוצים שהוא יעשה. לסיכום: כדאי לשים לב לכך, שזה שמשהו טוב ואולי אפילו מצוין ביחס לאפשרות גרועה אחרת, זה לא ...
קבלת החלטות, איך לדעת מה האפשרויות שלך? איך לדעת מה האפשרויות העומדות לרשותך? איך להחליט? למה קשה להחליט? מה בטוח נכון? איך לקבל החלטה בקלות? מהן אפשרויות הבחירה שלי? תהליך קבלת החלטה, במה אני בטוח? להיות שלם עם החלטה
קבלת החלטות, איך לדעת מה האפשרויות שלך? איך לדעת מה האפשרויות העומדות לרשותך? איך להחליט? למה קשה להחליט? מה בטוח נכון? איך לקבל החלטה בקלות? מהן אפשרויות הבחירה שלי? תהליך קבלת החלטה, במה אני בטוח? להיות שלם עם החלטה
... החלטות, איך לדעת מה האפשרויות שלך? איך לדעת מה האפשרויות העומדות לרשותך? איך להחליט? למה קשה להחליט? מה בטוח נכון? איך לקבל החלטה בקלות? מהן אפשרויות הבחירה שלי? תהליך קבלת החלטה, במה אני בטוח? להיות שלם עם החלטה איך עובד תהליך קבלת החלטות? תהליך קבלת החלטות מורכב ממספר שלבים עיקריים. כאשר אדם עומד בפני החלטה, הוא מתחיל בשאלה הבסיסית: מה אני רוצה להשיג? בשלב הבא, הוא שואל את עצמו מהן האפשרויות שיש לי כדי להשיג את המטרה הזו? ולבסוף, הוא בוחר מתוך האפשרויות את זו שנראית לו הכי טובה לאחר שבחן יתרונות וחסרונות. מדוע קשה לקבל החלטה? קשה לקבל החלטה כאשר האדם אינו בטוח מהן האפשרויות המדויקות שעומדות בפניו. כשלא ברור מהן האפשרויות, קשה גם להבין את היתרונות והחסרונות שלהן, ולכן האדם מתקשה לבחור בין אפשרויות שלא לגמרי ברורות לו. זו הסיבה שלעתים קרובות אנשים מתלבטים מאוד, מכיוון שהם מרגישים שאולי ישנן אפשרויות נוספות שהם עדיין לא חשבו עליהן. איך לדעת בוודאות מה האפשרויות שלך? אליעד כהן מסביר שכדי לדעת בביטחון מהן האפשרויות שלך, עליך להתחיל בשאלה פשוטה וברורה: מה בטוח נכון?. על ידי שאלת השאלה הזאת, אתה מצמצם את האפשרויות. אתה מתחיל במה שאתה יודע בוודאות, ובכך מסיר מהמשוואה אפשרויות שלא מתאימות לקריטריונים הברורים שלך. לדוגמה: אם אתה מתלבט מה לאכול, שאל את עצמך קודם כל: מה בטוח נכון? התשובות יכולות להיות: בטוח שאני רעב, בטוח שאני רוצה משהו בריא, בטוח שאני רוצה ארוחה עם חלבון, ובטוח שאני לא רוצה דגים. על ידי קביעת העובדות הללו, האפשרויות מצטמצמות, וההחלטה נהיית קלה יותר. אם אדם מתלבט לאן לטייל, למשל בין ירושלים לחיפה, הוא יכול להיתקע במחשבה שאולי יש אפשרויות אחרות כמו אילת או אפילו חול. כאן שוב נשאלת השאלה מה בטוח נכון? התשובות יכולות להיות: בטוח שאני רוצה לטייל, בטוח שאני רוצה שהנסיעה לא תהיה ארוכה יותר משעה הלוך ושעה חזור, ובכך מצטמצמות אפשרויות היעד, ונעשה קל יותר לבחור. איך תהליך צמצום האפשרויות עוזר להחליט? הרעיון של אליעד כהן הוא שכאשר מתחילים בצמצום אפשרויות מתוך וודאות, נוצר מצב שבו מספר האפשרויות קטן באופן משמעותי. במקום להסתכל על אינסוף אפשרויות לא מוגדרות, האדם מוצא את עצמו מול מספר מוגבל וברור של אפשרויות שמתוכן הוא יכול לבחור בקלות רבה יותר. לפעמים, אחרי הצמצום הראשוני, אדם אפילו מגלה שאין לו למעשה אפשרויות נוספות ושההחלטה למעשה כבר התקבלה באופן טבעי וברור. למה חשוב לשאול מה בטוח נכון? החשיבות של השאלה מה בטוח נכון? ... בטוח נכון? יוצרת בהירות מיידית ומבטיחה שאדם יידע בדיוק מה הוא רוצה ומה הוא לא רוצה, וכתוצאה מכך תהליך קבלת ההחלטות נעשה הרבה יותר פשוט. מה לעשות כשמרגישים שחסר מידע? כאשר אדם מרגיש שאולי יש אפשרויות נוספות שלא חשב עליהן, הצעד הראשון הוא לא לנסות מיד להוסיף עוד אפשרויות, אלא להפך - להתחיל לצמצם את האפשרויות מתוך עובדות ודאיות. אליעד כהן מדגיש שאם תצליח לזהות את הנתונים שאתה יודע בוודאות, תוכל מיד לראות אילו אפשרויות רלוונטיות לך ואילו לא. בדרך זו, נוצר ביטחון גדול יותר בהחלטה שאתה עומד לקבל. איך אפשר להיות שלם עם ההחלטה? להיות שלם עם החלטה פירושו להבין בוודאות את כל האפשרויות שהיו זמינות, ולדעת שבחרת את האפשרות שהכי מתאימה לנתונים הוודאיים שלך. ככל שהנתונים יהיו ברורים יותר, כך ההחלטה תהיה פשוטה יותר ותחושת הביטחון תגדל. לסיכום, איך לקבל החלטה בקלות? קבלת החלטות נעשית פשוטה וקלה יותר כאשר שואלים את השאלה מה בטוח נכון? ומצמצמים בעזרתה את האפשרויות הרבות לכמה אפשרויות ספציפיות וברורות. אליעד כהן מדגיש שכל החלטה מתחילה מהבנה של מה שאתה בטוח בו, ורק אחר כך בוחרים את האפשרות המתאימה ביותר מתוך המעט שנשאר. איך לקבל החלטה בקלות? מה בטוח נכון בתהליך קבלת החלטות? איך לדעת מה האפשרויות שלי? למה קשה לקבל החלטה? איך לצמצם
4 אפשרויות בזוגיות רעה בלי להתגרש, 4 אפשרויות מול עובד בעייתי בלי לפטר את העובד, יעוץ זוגי, יעוץ למנהלים, איך להתמודד עם פחד מגירושים? בעיות עם העובד, בעיות בזוגיות, איום בפיטורים, איום בגירושין
4 אפשרויות בזוגיות רעה בלי להתגרש, 4 אפשרויות מול עובד בעייתי בלי לפטר את העובד, יעוץ זוגי, יעוץ למנהלים, איך להתמודד עם פחד מגירושים? בעיות עם העובד, בעיות בזוגיות, איום בפיטורים, איום בגירושין
... אפשרויות בזוגיות רעה בלי להתגרש, 4 אפשרויות מול עובד בעייתי בלי לפטר את העובד, יעוץ זוגי, יעוץ למנהלים, איך להתמודד עם פחד מגירושים? בעיות עם ... להתגרש? כאשר זוגיות נמצאת במצב לא טוב וישנן בעיות בין בני הזוג, קיימות ארבע אפשרויות להתמודדות בלי להתגרש. אותו העיקרון תקף גם למצבים שבהם יש לך עובד בעייתי ואתה לא רוצה לפטר אותו. אליעד כהן מציג את האפשרויות הללו ומסביר אותן לעומק תוך שימוש בדוגמאות מפורטות ומעשיות. מה לעשות כשלא טוב בזוגיות או כשהעובד ... זה הפתרון האידיאלי? האפשרות הרביעית והמורכבת שאליעד מציע היא שילוב של שלוש האפשרויות הקודמות באופן חכם ומאוזן. שיטה זו כוללת מעט איום (אך לא בצורה ישירה מדי), מעט הבנה ודיבור יפה (אך ... טומנת בחובה סיכונים ויתרונות משלה, והדרך הטובה ביותר היא למצוא איזון בין שלוש האפשרויות שהוצגו - איום זהיר, דיבור נעימה, והסתגלות חלקית למצב. איך להתמודד עם זוגיות רעה בלי להתגרש? מה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מה לא יכול להיות? אין אפשרות, יש אפשרות, חוקי הטבע, חוקי המציאות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה, הסתברות, הכל יכול להיות, ניסים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אפשרויות, דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אפשרויות, איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לאורח חיים בריא, מטפל, אימון אישי להצלחה בנושא אפשרויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 06:52:07 - wesi1