אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אמת אמיתית ✔הסוד של האמת האובייקטיבית - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפילוסופים / חכמי הרוח? ✔וכאן נבאר את אחד הסודות הכי לא ידועים בעולם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הסוד של האמת האובייקטיבית - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפילוסופים / חכמי הרוח?
וכאן נבאר את אחד הסודות הכי לא ידועים בעולם, והוא הסוד של האמת האובייקטיבית של המציאות. כי כל בר דעת מבין, שמי שרוצה לחיות טוב, עליו ראשית כל לנסות להבין את מערכת החוקים והכוחות שבתוכה הוא חי. דהיינו, כל בר דעת מבין, שכדי לחיות טוב, על האדם ראשית כל לנסות להבין את המציאות, שבתוכה הוא פועל וחי וכולי.

ורוב בני האדם בעולם לא מאושרים. וזה משום שהם מתעסקים בעשייה, במקום בהתבוננות. וסוף מעשה במחשבה תחילה. אבל אצל רוב העולם, הדבר החשוב ביותר הוא המעשה במקום המחשבה. כי כאשר באים לאדם ואומרים לו איזה דבר להתבונן עליו, הוא דוחה אותך ומנסה להבין מה עליו לעשות ברמה הפרקטית.

וטוב לו לאדם שיתבונן כל חייו ושישקיע את כל חייו לנסות להבין את עצמו ואת המציאות, ושלבסוף יעשה או לא יעשה איזו פעולה אחת נכונה, מאשר שהאדם יעביר את כל חייו מתוך "עשייה", חסרת התבוננות וחסרת כל ערך אמיתי באמת.

כי מי יכול לומר שכל מעשיו עלי אדמות הפיקו לו אפילו רגע אחד של אושר בשלמות אמיתית שאין שלמות גדולה יותר ממנו. דהיינו, אושר כ"כ גדול עד שברגע אחד אין לאדם שום תחושת פחד, שום תחושת רע, שום תחושת חסר, אלא רק תחושה של סיפוק והתחדשות וכולי? ומי יכול לומר שיש לו הרבה רגעי אושר שכאלו? ומי יכול לומר שהעבודה שלו נותנת לו רגעי אושר כאלו? ומי יכול לומר שהוא לא רוצה רגעי אושר כאלו? או אולי חיים שלמים של אושר כזה?

והרעיון הוא, שההתמקדות של האדם כל הזמן במה לעשות במקום במה נכון לעשות והאם בכלל נכון לעשות, הדבר הזה יוצר אצל האדם חיים שלמים חסרי משמעות אמיתית. כי האדם יכול להשיג אושר אמיתי ורציף, שכל הזמן גדל יותר ויותר. אבל הכל תלוי אך ורק בהבנת מערכת החוקים והכוחות שלפיה פועלת המציאות. דהיינו, הבנת השכל האחד והחוק האחד שלפיו המציאות פועלת.

והחכם שעיניו בראשו, הוא מתמקד כל הזמן בלנסות להבין את המציאות טוב יותר. כי ככל שהאדם מבין טוב יותר את המציאות, וככל שהאדם משקיע יותר את הזמן ואת המחשבה שלו בלנסות להבין את עצמו ואת העולם וכולי, כך האדם חוסך מעצמו מאמצים מיותרים, ולא רודף אחרי שטויות שלא מביאות לו כלום.

ומי שהוא פיקח, הוא משקיע את זמנו בלנסות להבין את המציאות. עד שהאדם מגיע להבנה כ"כ גדולה של המציאות, עד שהוא רואה את הטוב שיש בכל דבר, והופך להיות מאושר.

והנה, כדי שהאדם יהיה מאושר, לשם כך עליו להבין את המציאות. ולהבין את המציאות, פירושו שהאדם רואה את הדברים כפי מה שהם. ולראות את הדברים כפי מה שהם, היינו לראות את האמת. כי האמת היא הדברים כפי מה שהם. כי האמת מייצגת תיאור של המציאות, שהוא אכן תואם את המציאות כפי מה שהיא.

וכל זמן שיש לאדם תיאוריות שונות והסברים שונים על המציאות, שהם לא האמת עצמה, דהיינו, שהם לא התיאור האמיתי שמשקף את המצב האמיתי של המציאות, הרי שהאדם עדיין עוד לא הגיע אל האמת האובייקטיבית והרי שהאדם עדיין לא מבין את המציאות בשלמות.

לדוגמה: מי שיתבונן יראה, כי לכל אירוע שמתרחש בעולם, יש לו סיבה מדוע הוא קרה. ומי שרוצה להבין את המציאות בשלמות, עליו להבין את הסיבה האמיתית שבגללה מתרחשים כל האירועים בעולם.

וכל זמן שהאדם עדיין לא רואה עין בעין ולא מבין בשלמות את הסיבה הראשונה שבגללה מתרחשים כל האירועים בעולם, בדיוק בצורה שבה הם מתרחשים בכל רגע ורגע ובכל פרט ופרט, הרי שהאדם עדיין לא מבין את המציאות בשלמות. וחוסר הבנת המציאות בשלמות, יוצר חוסר אושר וכולי.

ולכן מי שהוא פיקח, הוא מחפש תמיד את האמת, ומנסה בכל דבר לגלות את האמת ולראות ולהבין את הדברים כפי מה שהם, בצורה כמה שיותר קרובה אל המציאות כפי מה שהיא. ואת זה כל החכמים והפיקחים יודעים.

אבל יש כאן עניין נוסף, והוא שהאדם מוגבל לתפוס את האמת, אך ורק בצורה סובייקטיבית ע"פ המידע שברשותו וע"פ היכולת השכלית שלו בלבד. דהיינו, כל תיאור של המציאות שהאדם מבין אותו במחשבתו, הוא תמיד יהיה מוגבל ליכולת התפישה האנושית של האדם. דהיינו, הוא תמיד יהיה סובייקטיבי בלבד ולא אובייקטיבי.

כי כאשר האדם מבין איזה דבר על המציאות, גם אם האדם מחובר ב 100% לנקודת האמת האישית שלו, דהיינו, גם אם האדם באמת משתמש בכל השכל שלו ובכל הרגש שלו ובכל האינסטינקטים שלו ובכל החושים שלו כדי להבין את המציאות, הרי שעדיין כל הבנה של האדם את המציאות, היא תמיד תהיה מוגבלת ליכולות התפישה של האדם.

ומאחר שהתפישה של האדם את המציאות היא תמיד מוגבלת ליכולות הסובייקטיביות של האדם, הרי שלעולם האדם לא יכול לראות ולהבין את האמת האובייקטיבית של המציאות, שהיא האמת האחת והמוחלטת שכל החכמים מחפשים אחריה כל חייהם.

כי יש מציאות. ויש שאלות על המציאות. ויש גם הסבר ותשובות ברורות לכל השאלות על המציאות. כי כאשר לדוגמה האדם שואל איך נברא העולם, או מהי תכלית החיים, או מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, או מהו החוק והשכל האחד שלפיו מנוהלת כל המציאות, הרי שברור לגמרי שיש תשובה לכל השאלות האלו.

וגם אם האדם לא יכול או אפילו לא יוכל לעולם למצוא את התשובה, הרי שעדיין זה לא אומר שאין תשובה. כי בוודאי שיש הסבר כלשהו לכך שהמציאות היא כפי מה שהיא. וגם אם האדם לא מסוגל להבין את ההסבר הזה או להגיע אליו, הרי שזה לא שולל ולא יכול לשלול את קיומו של ההסבר.

ז"א כל בר דעת מבין שבוודאי שיש הסבר כלשהו לכל התהליכים שמתרחשים במציאות שלנו, הסבר כלשהו אמיתי, שהוא אכן האמת האובייקטיבית, משום שהוא משקף את המציאות כפי מה שהיא. אלא שאין לאדם מושג איך להבין את ההסבר הזה.

כי כפי שאמרנו כל תפישת המציאות על ידי האדם, היא לעולם הייתה ולעולם תהיה סובייקטיבית. כי האדם יכול להבין את המציאות, אך ורק ע"פ השכל שלו. וגם אם האדם ממש ירצה להבין את המציאות שלא ע"פ השכל שלו, הרי שהדבר הזה בלתי אפשרי במציאות.

כי ההבנה מתרחשת ואפשרית רק באמצעות השכל / רגש / יכולת תפישה של האדם עצמו. והאדם עצמו לעולם לא יכול להבין את המציאות, שלא באמצעות הכלים שעומדים לרשותו, שהם השכל / רגש וכולי. ומאחר שהכלים האלו מוגבלים, ומאחר שהאדם עצמו לא יכול לתפוש ולחשוב שום מחשבה / רגש, שלא באמצעות כלי הקיבול שלו, הרי שלעולם האדם מוגבל להבין את המציאות, אך ורק בהתאם למגבלות התפישה האנושית שלו.

וגם אילו תיאורטית היה יכול האדם להחליף את השכל שלו לשכל חזק יותר וכיו"ב, הרי שעדיין האדם היה מוגבל להבין את המציאות, אך ורק לפי יכולות התפישה האישית והסובייקטיבית שלו. כי כל שכל שיהיה לאדם, תמיד יהיה שכל אחר גדול עוד יותר. ותמיד תפישת האמת על ידי האדם, היא תמיד מוגבלת ליכולות התפישה של הכלים של האדם עצמו.

וכדי שהאדם יוכל להבין את המציאות כפי מה שהיא באמת, לשם כך האדם צריך להגיע למצב שבו תהיה לו יכולת תפישה אין סופית ובלתי מוגבלת. כי אילו לדוגמה היה יכול האדם להכיל בתוך מחשבתו את האין סוף, הרי שזה לדוגמה היה מאפשר לאדם להבין מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, או מהי התוצאה האחרונה של כל התוצאות.

אך מאחר שיכולת התפישה של האדם היא לעולם סופית ולא אין סופית, לכן האדם לעולם מוגבל להבין את המציאות אך ורק בצורה סובייקטיבית בלבד.

וזאת אחת מהשאלות הקשות ביותר, שאיתה מנסים להתמודד כל חכמי החכמים בעולם וכל הפילוסופים וכל חכמי הרוח וכל המורים הרוחניים. כי כולם משתוקקים להיות מאושרים ולהבין את המציאות בשלמות, דהיינו, לראות את האמת האובייקטיבית. אבל זה דבר שהוא בלתי אפשרי, כי יכולת התפישה של האדם, היא תמיד סובייקטיבית, כי היא תמיד מוגבלת ליכולות התפישה של האדם שהן אינן אין סופיות.

ונחדד עוד יותר, כי אם היו נותנים לאדם יכולת תפישה אין סופית, רוב ככל הסיכויים שהאדם לא היה מסוגל להבין שום מידע ברמת תודעה של יכולת תפישה אין סופית. כי יכולת תפישה אין סופית, פירושה לדוגמה שהאדם גם יכול בו זמנית לחשוב מספר מחשבות מנוגדות זו לזו בבת אחת וברגע אחד.

כי יכולת התפישה של האדם היא סופית. והאדם מסוגל לחשוב בהיגיון, רק בגלל ורק בזכות שאין לו יכולת תפישה אין סופית. כי יכולת תפישה אין סופית, הייתה גורמת לאדם להשתגע כפשוטו ממש. ואם יתנו לאדם יכולת תפישה אין סופית, אין לאדם שמץ של מושג מה לעשות ואיך חושבים עם יכולת תפישה שכזו.

ומצד האמת, האדם בכלל אפילו לא מסוגל לדמיין מהי יכולת תפישה אין סופית. כי האדם מוגבל לתפוס רק את מה שהוא מכיר דברים דומים אליו בעולם של האדם. והאדם לדוגמה לא מסוגל להכיל במחשבה שלו מחשבה כלשהי שאומרת שיש אין סוף אחד גדול יותר מאשר אין סוף אחר. משום שזה נגד יכולת התפישה של האדם, ומשום שהאדם לא מסוגל לתפוס משהו אין סופי במחשבה שלו.

והדבר דומה לאדם שינסה לדמיין את המספר הגדול ביותר. שזה כמובן אינו אפשרי. כי תמיד יש מספר יותר גדול. ואח"כ ינסה האדם לדמיין מספר יותר גדול מאשר המספר הגדול ביותר. שזה כמובן דבר שהוא חסר כל משמעות עבור האדם.

וביכולת תפישה אין סופית, האדם בהחלט כן יכול להכיל בתוכו מחשבה והבנה שבה יש אין סוף אחד שגדול יותר מאין סוף אחר וכיו"ב. כי יכולת תפישה אין סופית, אין לה גבולות תפישה וגבולות של יכולת הכלה. וזה בעצם אומר, שלא רק שאין לאדם מושג איך להשיג יכולת תפישה אין סופית או מה לעשות איתה, אלא גם אין לאדם יכולת להבין מהי תפישה אין סופית. כי האדם לא מסוגל אפילו לא לדמיין את מהותה של התפישה האין סופית.

ונמצא אם כן, כי האדם מוגבל להבין את המציאות אך ורק בצורה סובייקטיבית בלבד ע"פ יכולות התפישה האישית שלו. וכאן יש שאלה גדולה, כי מצד אחד האדם רוצה להיות מאושר, וכדי להיות מאושר צריך להבין את המציאות בשלמות כפי מה שהיא. אך מה יעשה האדם שיכולת התפישה שלו היא מוגבלת והיא תמיד תישאר סובייקטיבית?

וכאן יש סוד גדול, והוא כי יש דרך שבה יכול האדם להשיג ולתפוס במחשבתו את האמת האובייקטיבית של המציאות. ולמרות שהאדם לא מבין כלל כיצד הדבר אפשרי, או מה משמעות הדבר, עדיין זה לא אומר שהדבר לא אפשרי.

כי האדם לא מסוגל להבין בשכל האנושי שלו, כיצד ניתן לתפוס אמת אובייקטיבית. כי האמת היא תמיד סובייקטיבית כי היא תמיד אך ורק לפי יכולת התפישה של האדם. אך אף על פי כן יש כאן סוד והוא שיש דרך להבין את המציאות בשלמות, דהיינו, לגלות את הסוד של האמת האובייקטיבית, ועל ידי זה יכול האדם להיות מאושר באמת.

אך מי יודע את הסוד הזה? ומי יודע ומי יכול לגלות את הדרך איך כל אחד יכול גם הוא להיות מסוגל לגלות את הסוד של האמת האובייקטיבית?

וזאת כמובן שאלה שלכל גדולי החכמים בעולם, אין להם תשובה לשאלה הזו. משום שאי אפשר מבחינה לוגית לתפוס בצורה סובייקטיבית ואישית אמת אובייקטיבית שאינה תלויה ביכולת התפישה של זה שתופס אותה.

והנה, יש שכל גדול מאוד, שגילה אותו חכם מאוד גדול, שהוא החכם האמיתי, שהוא פיצח וגילה את הדרך איך יכול האדם לתפוס בצורה סובייקטיבית, את האמת האובייקטיבית. דהיינו, איך יכול האדם להגיע למצב שבו לא יהיה הבדל בין יכולת התפישה האנושית שלו, לבין יכולת התפישה שנדרשת כדי להבין את המציאות בשלמות כפי מה שהיא.

וכדי שהאדם עצמו יזכה לזה, לשם כך על האדם לשפר את יכולת התפישה שלו ע"פ שכלו של החכם האמיתי. כי יכולת התפישה של החכם האמיתי, היא יכולת התפישה היחידה שמאפשרת לאדם להכיל את האמת האובייקטיבית של המציאות.

ומי שרוצה לחיות טוב באמת ולהיות מאושר באמת, על ידי זה שהוא יבין את המציאות באמת, עליו לחפש חכם אמיתי שכזה שיש לו יכולת תפישה שכלית אין סופית, שמאפשרת לו לתפוס במחשבתו את האמת האובייקטיבית של המציאות, בלי להיות מוגבל ליכולת התפישה האישית שלו, על ידי זה שיכולת התפישה האישית שלו אינה מוגבלת.

ועל האדם לחפש חכם אמיתי שכזה, וללמוד כמה שיותר את השכל ואת דבריו של החכם האמיתי, ודרך זה לגלות את הסוד ואת דרך המחשבה, שמאפשרת לאדם להיות מסוגל להכיל את האמת של המציאות בשלמות.

ועל ידי זה שהאדם מוצא חכם אמיתי שכזה, שיודע את הסוד של האמת האובייקטיבית של המציאות בלי מגבלת תפישה סובייקטיבית, ועל ידי זה שהאדם מתקרב כמה שהוא יכול לשכל של החכם הזה, על ידי זה האדם עצמו מקרב את עצמו ומביא את גם עצמו ליכולת תפישה שכזו. שאחריה ממתינים החיים הטובים באמת והאושר האמיתי והאין סופי באמת...
איך לשפר יכולות חשיבה יכולת קוגניטיבית לפתח יכולות קוגניטיביות מיומנות חשיבה להבין את עצמי הרגשה של סיפוק אינסטינקט רגשות של פחד האין והיש גבולות מיומנות קוגניטיבית אובייקטיבי אובייקטיביות אובייקטיבית אמת אמת אבסולוטית אמת אובייקטיבית אמת אחת אמת אמיתית אמת בלתי תלויה אמת מוחלטת האמת האבסולוטית האמת האובייקטיבית האמת האחת האמת האמיתית האמת הבלתי תלויה האמת המוחלטת הסוד הסוד שאותו לא יודעים הסוד של האמת הסוד של האמת האובייקטיבית חכם חכמי הרוח סוד סודות פילוסופיה
הספר להיות אלוהים - סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר
הספר להיות אלוהים - סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר
הספר להיות אלוהים - סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר מה גורם לסבל לפי הספר להיות אלוהים של אליעד כהן? ... סובל כלל. סבל, לפי אליעד, קיים רק כאשר האדם יודע את האמת השקרית, שהיא למעשה אמת חלקית, מוגדרת, ולא אמת מוחלטת. מדוע האמת המוגדרת יוצרת סבל? אליעד מסביר שהאמת המוגדרת היא שקרית במהותה. לדוגמה, כאשר מישהו אומר: מרביצים לי וזאת ... יודע משהו ואחר כך מפתח רצון ואחר כך מגיע לסבל, אלא שכל הדברים האלו קיימים ברגע אחד בלבד. מהי אמת אמיתית ומהי אמת שקרית? אליעד מבחין בין אמת אמיתית לבין אמת שקרית. אמת שקרית היא אמת מוגדרת, חלקית, שאינה מוחלטת והיא תמיד נתונה לספק. האדם סובל כאשר הוא ... כי הרביצו לי, אבל האמת הזו היא שקרית כי היא מבוססת על תפיסת עולם חלקית, יחסית ומוגבלת. לעומת זאת, האמת האמיתית לפי אליעד היא הידיעה שהכל אחד, שאין הפרדה אמיתית בין הדברים, ואין הגדרות מוחלטות וברורות. במצב זה אין אפשרות ... מוגדרת ולכן אין סבל. המציאות אינה מורכבת מאוסף צורות שונות, אלא היא צורה אחת ויחידה. האם אפשר לחוות את האמת המוחלטת הזו? אליעד טוען שאכן אפשר לחוות את האמת המוחלטת, אך הדבר כרוך בהבנה עמוקה, שכוללת את ביטול ההפרדה בין הצורות השונות במציאות. כאשר האדם מבין באמת שהכל אחד, ... הספק, לפי אליעד, מיוצג בספר בתור מושג שלילי המכונה עמלק, המסמל את חוסר הוודאות והספק שמוביל לסבל. האם ידיעת האמת המוחלטת פותרת את הסבל? בהחלט כן, לפי אליעד. ברגע שהאדם זוכר תמיד שהכל הוא באמת אחד, לא רק שהוא לא ... וההפרדות בין אני ולא אני נוצרים בבת אחת, ואין כאן תהליך ליניארי ברור. כיצד האדם יכול להגיע למצב של אמת מוחלטת? כדי להגיע למצב של אמת מוחלטת, על האדם לוותר על האמיתות המוגדרות והחלקיות שהוא נאחז בהן ולהבין שהן שקריות. רק כאשר הוא יפסיק להאמין שהמציאות מוגדרת ומחולקת בצורה ברורה ומוחלטת, הוא יוכל לחוות את האמת האמיתית שהכל הוא אחד. אליעד מדגיש שהחוויה הזו אמנם נראית בלתי הגיונית בשכל האנושי הרגיל, אך היא בהחלט אפשרית, וזו הדרך היחידה להפסיק את הסבל. למה אני סובל? מהי האמת המוחלטת? מה ההבדל בין אמת אמיתית לשקרית? כיצד נוצרת חוויית הסבל? איך להפסיק לסבול? מהי האמת בספר להיות אלוהים? מה משמעות הכל אחד?
אמת / הוכחות לוגיות - מדוע האמת אינה תלויה בהוכחה לוגית? איך למצוא את האמת?
... האמת אינה צריכה הוכחות, היא פשוט האמת! אם משהו נחשב לאמיתי בגלל הוכחות, הרי שהוא אינו אמיתי באמת. את האמת האמיתית ניתן להבין ולראות על ידי התבוננות, אבל אין צורך בהוכחות כלשהן. בעולם קיימים שני סוגים של אמת. 1 - אמת יחסית. 2 - אמת אמיתית. אמת יחסית = נחשבת לאמת ביחס למשהו אחר שנחשב לשקר. אמת יחסית = צריך להוכיח את הנכונות שלה, על ... שישנם דברים אחרים שבהם האדם עדיין אינו יודע את האמת. מגבלותיה של האמת היחסית ברורות. לעומתה יש גם את האמת האמיתית. האמת האמיתית היא האמת הבלתי תלויה, היא ידיעת המציאות כפי מה שהיא באמת. אמת אמיתית = אין צורך להוכיח אותה. אמת אמיתית = אינה נשענת על הוכחות. אמת אמיתית = אינה תלויה בידיעת שום דבר אחר. זא ניתן לדעת אותה ללא ידיעת שום דבר נוסף. אמת אמיתית = אין דרך לדעת אותה בלי לדעת את הכל. אמת אמיתית = הידיעה שלה כוללת את ידיעת כל האמת כולה בכל התחומים כולם. אמת אמיתית = ידיעה ברמת וודאות שאין וודאות אחריה. אמת אמיתית = אינה שוללת שום דבר אחר. אמת אמיתית = אין לה הפך. זא לא ניתן לחשוב על ההפך שלה. אמת אמיתית = נחשבת לאמת ביחס לכל שאר הידיעות באשר הן. אמת אמיתית = ידיעה שאינה סותרת שום דבר, אינה שוללת שום דבר, מבינה כל דבר, ואין לה הפך. אמת אמיתית = הבנת המהות האמיתית של המציאות כולה. השאלה היא, איך מגיעים לידיעת האמת הזו?! תשובה: על ידי התבוננות בידיעות ... כולן, הן כולן צמצום של הידיעה הראשית שעליהן כולן מבוססות. כל הדעות השונות בעולם, הן רק גוונים שונים של האמת היחידה, שהיא הידיעה שממנה כל הידיעות כולן שואבות את כוחן. לידיעה הראשונה שמהווה את כל הידיעות, אין הפך. כל הידיעות כולן מובילות אליה. היא השורש של כל הידיעות כולן. כל ההפכים בעולם מובילים אליה = האמת הבלתי תלויה. אם תיקח את כל הדעות השונות שיש בעולם, ותלך עם כל הדעות השונות עד לקצה שלהן, בסוף תגיע לאותה ... שוללת שום דבר. אדרבה, היא מסבירה כל דבר, היא מבינה כל דבר. מאחר שבכל הדברים יש חלק ממנה. ידיעת האמת האמיתית = ידיעת הידיעה הראשונה והשורשית, שעליה מבוססות כל הידיעות כולן. הידיעה הראשונה, היא הידיעה שאינה מבוססת על שום ידיעה ...
אמת אמיתית, מבטלת את הבחירה החופשית, ללא כל מאמץ - ביטול הבחירה
אמת אמיתית, מבטלת את הבחירה החופשית, ללא כל מאמץ - ביטול הבחירה ובו יתבאר, עניין ביטול הבחירה החופשית, על ידי האמת. והעניין הוא, כי כאשר האדם מגיע אל האמת האמיתית, אז הוא רואה ומבין מהי אמת באמת. כי באמת האמיתית, אין לאדם שום בחירה לשקר כלל. כי כל אמת בעולם, עדיין יש לאדם בחירה, האם להתעלם ממנה או לא. ... זה רלוונטי על כל אמת באשר היא. וכאשר האדם מזכך את עצמו יותר ויותר, אז בסוף התהליך הוא מגיע לאמת האמיתית. ובאמת האמיתית, אין שום בחירה כלל, כי יש אחדות מוחלטת. והבחירה אפשרית, רק כאשר יש שתי אפשרויות. אבל כאשר באמת יש ... האדם מתבטל אל תוך האמת, ללא שום מאמץ וללא שום רצון וללא שום תודעה עצמית וישות עצמית כלל. כי האמת האמיתית, היא אמת של ממש. ושם אין שום חיות לשקר כלל, כי אין שם שום נפרדות כלל. וכשאין שום נפרדות, אין שום בחירה כלל. כי האמת האמיתית, היא לא תלויה בשכל של האדם, והאדם לא עושה שום מאמץ להתחבר אליה. אלא כאשר האדם רואה אותה, היא ... אפשרות לחשוב על ההפך של האמת שלו, הרי שהוא עדיין חי, באמת שקרית. ועל ידי זה שהאדם מחפש את האמת המוחלטת, על ידי זה האדם רואה את האמת המוחלטת, ורואה שהכל אחד ממש, ואז הוא חי טוב באמת, ללא כל שום מאמץ וכולי. ובכל מקום שיש לאדם מאמץ כלשהו להתחבר אל האמת, הרי שזה רק משום שהוא חי, באמת של שקר. כי לאמת האמיתית, אין שום קושי להתחבר. והקושי להתחבר, הוא רק לאמת של שקר, שהיא לא מוחלטת, ושיש לה ניגוד כמוה, שהוא יוצר את המאמץ. ולכן, אם האדם רואה שקשה לו להיות איש אמת, עליו לדעת שהוא כלל לא הגיע אל האמת האמיתית. ובכל מקום שהאדם רוצה לבטל את יכולת הבחירה החופשית שלו או של אדם אחר, עליו להראות לו את האמת האמיתית. וככל שיש יותר אמת, יש פחות בחירה. כי הבחירה היא רק היכן שיש ספק. ובאמת האמיתית, אין שום ספק כלל, כי יש רק ישות אחת ורק אפשרות אחת, ולכן אין שם שום בחירה כלל.
חיפוש האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית
חיפוש האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית
... האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית איך ניתן לחפש את האמת בצורה נכונה? אליעד כהן דן בשאלה המרכזית: מהי האמת וכיצד ניתן לחפש אותה? הוא מתעמק בנושא חיפוש האמת, ומסביר בצורה מעמיקה על סוגי אמיתות כגון אמת מוחלטת ואמת יחסית, ובודק איך אפשר לדעת האם משהו הוא אמיתי או לא. תחילה, הוא מתייחס לשאלה כיצד אדם יכול ... ההפוך והאם גם הוא מתקבל על דעתך. אם אדם משתכנע שגם ההיפך של רעיונו נכון, סימן שהוא אינו מחזיק באמת מוחלטת, אלא אולי באמיתות יחסית בלבד. האם קיימת בכלל אמת מוחלטת? אליעד מעלה את הסוגיה אם קיימת בכלל אמת אחת מוחלטת, או שמא כל אמת היא רק אמת יחסית ותלויה באדם שחווה אותה. לפי ההסבר, האמת האובייקטיבית או המוחלטת היא אמת שקיימת באופן בלתי תלוי במי שחושב עליה, והיא תמיד נכונה בכל מצב. מצד שני, האמת ... אותה מנקודת מבטו האישית. הוא מציין דוגמה חשובה: אם אדם מסתכל על קיר ואומר הקיר נמצא כאן, האם זו אמת מוחלטת או יחסית? באופן פשוט ניתן לחשוב שזו אמת מוחלטת כי האדם רואה את הקיר, אבל האם באמת אפשר לסמוך על החושים? כאן נכנס אליעד לדיון נוסף - האם החושים שלנו הם אמינים מספיק בשביל להוות קריטריון לאמת מוחלטת? שהרי חושים עשויים לטעות, כמו באשליות אופטיות או במקרים אחרים בהם אנחנו חושבים שראינו דבר אחד ובפועל היה דבר ... זה באמת נכון? ולעמוד בניסיון להוכיח שהוא שקרי. אם הרעיון עומד בכל מבחן אפשרי ונשאר יציב, סימן שהאדם מתקרב לאמת מוחלטת. אולם, אם הרעיון מתערער בקלות כאשר בודקים את ההיפך שלו, הדבר מרמז שהרעיון איננו אמת מוחלטת. הוא מביא כדוגמה אדם שחשוד בשקר או גניבה: אם אדם אומר שנגנב ממנו ארנק, ולאחר מכן משנה את הגרסה ... מעלה נקודה מורכבת נוספת, והיא כיצד אפשר בכלל לדעת שמצאנו את האמת. הוא מדגיש שלפעמים אנשים מניחים שהם מצאו אמת מוחלטת, רק כי הם אינם מסוגלים לחשוב על ההפך שלה. אך מי אמר שאי - היכולת לחשוב על ההפך זו ... על משהו כדי להתחיל את הבדיקה. אם החשיבה עצמה נמצאת בספק, כיצד נוכל בכלל לבחון את המציאות או לחפש אמת מוחלטת? מבחינת אליעד, הפתרון או לפחות ההקלה על הפרדוקס הזה, נמצאת במודעות לכך שהאמת אולי אינה דבר מוחלט וברור, אלא ... משמעית, אלא רק להתקרב אליה יותר ויותר בתהליך מתמיד של בירור עצמי וספקנות בריאה. איך לחפש את האמת? מהי האמת המוחלטת? הבדל בין אמת מוחלטת לאמת יחסית איך לבדוק אם משהו נכון? האם אפשר לדעת מה האמת? איך לזהות מה שקר? חיפוש עצמי ומודעות ... האמת? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה הגדולה - איך למצוא את האמת? נושא זה נוגע לאמיתות השונות, כגון אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת ואמת יחסית. אליעד מציע תהליך של חיפוש עצמי שבו אדם נדרש לבדוק את האמיתות של רעיונותיו דרך התמודדות עם ... יציב או שמא הן נופלות כאשר אנו בודקים אותן מול המהופך שלהן. מנגד, יש את השאלה אם יש בכלל אמת מוחלטת - האם האמת היא דבר אחד ובלתי משתנה, או שאולי כל אדם מגדיר את האמת בצורה שונה? אליעד מציע ... שהיא אולי שונה מזו של אחרים, וזה חלק מהאמת האישית של כל אדם. המעניין כאן הוא שהשאלה אם יש אמת מוחלטת או לא לא תמיד נותנת לנו פתרון ברור. כל אחד עשוי להאמין באמיתות שונות, והדרך בה נוכל לגשת לאמת ... אפשרית בצורה מוחלטת, וכל אדם עשוי להרגיש שהיא קיימת בצורה שונה. איך לחפש את האמת? מהי האמת? האם יש אמת מוחלטת? מה ההבדל בין אמת מוחלטת לאמת יחסית? איך לזהות שקר?
אין דבר העומד בפני הרצון - השגת האין סוף
... שלמות באמת. כי יש המון אמת, ויש את האמת שממנה כל האמיתות שואבות את כוחן. כי אם לא הייתה אמת אחת, לא הייתה שום אמת כלל. ובאמת האמיתית, אין שום שקר כלל, ושם האמת היא אין סופית, ללא שום שקר כלל. וגם השלמות של האחדות, גם היא ... שם שום חיסרון כלל באמת. וכדי להשיג את הנחשק הזה שהוא שלמות של אמת, לשם כך צריך רצון של אמת אמיתית. ולכן רצון שהוא סופי, דהיינו, שיש לאדם עוד רצונות נוספים, הוא לא רצון של אמת אמיתית. כי הוא לא המסובב של הרצונות. ורק הרצון הראשון, רק הוא המסובב של כל הרצונות, ורק הוא רצון של ...
שקרן או דובר אמת - כיצד תדע, האם אתה באמת משקר?
... משקר את עצמו. ועל האדם להתבונן על כך, כי ברמה הלוגית, לא יכול להיות, שאדם שמשקר, יבין הבנה של אמת אמיתית. כי כל זמן שיש באדם טיפה שקר, הרי שהוא לא יכול להשיג, שום השגה של אמת אמיתית. וזה בעצם אומר, שעל האדם להבין, שכל זמן שהוא לא השיג את האמת המוחלטת, הרי שהוא לא יכול להיות בטוח בשום דבר, גם לא בכך שהוא טועה או דובר אמת. כי האמת והשקר, ... כי האדם תמיד בטוח באמת המחויבת, אבל האדם לא יודע שהוא בטוח בה וכולי. ולכן, על האדם לחפש את האמת המוחלטת, עד שהוא יגיע לוודאות מוחלטת וכולי.
קיצוניות - מה *טוב* בקיצוניות? מי מפחד מקיצוניות? מהי קיצוניות אמיתית וטובה?
... הדעות השונות, הן רק חלקים של השכל הכולל של המציאות עצמה. קיצוניות טובה = הבנה מלאה של המציאות = אמת אמיתית = שלמות = שלום = איזון אמיתי = אין צורך לוותר / להתפשר, מאחר שרואים את הטוב שיש בכל ...
מציאות מודעת לעצמה? השכל של המציאות? מהי המודעות העצמית שיש למציאות?
... וכיוב. ועכשיו נסביר את העניין הזה לעומקו. ראשית, נקודת המבט של המציאות על עצמה, מייצגת את נקודת המבט של האמת הבלתי תלויה של המציאות. כי ישנה אמת אובייקטיבית אחת ויחידה, שגם אם כולם יתעלמו ממנה ולא ידעו אותה, היא קיימת. כי קיומה של אמת אמיתית אינו תלוי בדבר. האמת האובייקטיבית של המציאות, היא נקודת מבט חיצונית על המציאות שלא מתוך המציאות, אלא מבחוץ. זוהי נקודת המבט של המציאות על ...
ויכוחים - ממה הם נובעים? מי אף פעם לא משתתף בויכוחים? איך לצאת מויכוחים?
... מי שיטען, שהאמת לא נמצאת אצל אף אחד, כי הכל רק יחסי וסובייקטיבי. ויש מי שיאמר, שאין דבר כזה אמת אמיתית ואובייקטיבית לגמרי. אך למרות הכל, האמת האחת של המציאות, לרגע אחד היא לא תשתנה ולא תושפע, משקר כלשהו שמתחזה לאמת. ואם נתבונן עוד בעניין נראה, כי ... שהוא יכול. וככל שהאדם קרוב יותר אל האמת, שאותה הוא יכול לברר, כך הוא מתקרב יותר, לנקודת החוזק של האמת האמיתית של המציאות, ששם יש שלום, אחדות והסכמה. האמת, לא מושפעת מהויכוחים השונים של בני האדם. מבחינת האמת, השקר יכול ... מחר שהוא האמת. אך לאמת עצמה זה לא יזיז, והיא לא תוכל להשתנות ולהיפגע בצורה כלשהי, משום שהיא האמת. ואמת אמיתית, קיומה לא תלוי בשום גורם, מאחר שהיא האמת, והיא מה שהיא, בגלל הטבע העצמי שלה. ומי שרוצה לצאת מכל ...
שקר עצמי - למה אנשים משקרים את עצמם?
שקר עצמי - למה אנשים משקרים את עצמם?
... אלא להמשיך ולהגיד שהכוס מלאה לגמרי, גם אם בפועל זה לא נכון. אם האדם מחליט שהוא כן רוצה לחוות אמת אמיתית ולא לחיות בשקר, עליו להיות עקבי ולהודות שהכוס אכן חצי ריקה, אך גם להבין שהכוס החצי מלאה איננה השלמות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של האמת האובייקטיבית - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפילוסופים / חכמי הרוח?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אמת אמיתית, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אמת אמיתית, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי מומלץ, מאמן אישי למנהלים, מאמן מנטלי בתחום אמת אמיתית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 12:37:40 - wesi1