אמונה טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמיןאמונה טובה או רעה, להאמין טוב או רע, אמונה יחסית, אמונה מוחלטת, טוב ורע יחסיים, טוב ורע מוחלטים, אושר יחסי, סבל יחסי, אושר מוחלט, סבל מוחלט, אמונה עיוורת, טוב להאמין, רע להאמין מהי אמונה טובה או רעה? ההרצאה עוסקת בשאלה המרכזית אם אמונה בהכרח נחשבת לדבר רע או טוב, תוך כדי בחינת השפעתה של האמונה על תחושת האדם. אליעד פותח את ההרצאה בשאלה האם אמונה היא בהכרח דבר רע, ומציע דרך להבין את ההשפעה שלה על האדם. הוא מציין כי בספר עליות, האמונה נחשבת לדבר רע, אבל הוא לא בהכרח מקבל את ההגדרה הזו. אליעד מסביר כי כדי להבין אם האמונה היא טובה או רעה, יש צורך לבדוק את האמונה עצמה ואת ההשפעה שלה על האדם. הוא מציין את האפשרות שהאמונה יכולה להיות רעה אם היא לא מביאה לתוצאה טובה, אבל מצד שני, אם האמונה מביאה לתוצאה חיובית, אז היא יכולה להיחשב לדבר טוב. הוא מציין גם את האפשרות שהאמונה עשויה להשתנות בין אנשים שונים, תלוי איך כל אחד מהם רואה את המציאות. לדוגמה, אם אדם מאמין שמה שקורה לו רע לו, זה עלול לגרום לו לתחושת רע, אך אם הוא מאמין שמדובר במשהו טוב, אז האמונה עשויה להיתפס כטובה עבורו. האם כל אמונה בהכרח רעה? בהמשך, אליעד שואל אם כל אמונה בהכרח רעיה. הוא מציין שמדובר בשאלה פילוסופית גדולה מאוד שקשורה לכל תפיסת טוב ורע של כל אדם. הוא מציע ... אם הוא מאמין שמשהו טוב לו, אז הוא יחווה את הדבר כטוב. הוא מדבר על כך שבסופו של דבר, אמונה יכולה להיות דבר טוב או רע, בהתאם למה שהאדם מאמין. הוא מוסיף כי בסופו של דבר, האמונה של אדם שמה שקורה לו הוא טוב או רע, משפיעה על תחושתו ועל האופן שבו הוא חווה את החיים. ... יחווה את זה כרע, אך אם הוא מאמין שמה שקורה לו טוב, אז הוא יחווה את זה כטוב. מהי האמונה המוחלטת? אליעד ממשיך לדבר על אמונה מוחלטת, ומסביר כי כל דבר בעולם עשוי להתפרש כאמונה. הכל תלוי בתפיסת העולם של כל אדם ובמה שהוא מאמין בו. לדוגמה, אם אדם מאמין במשהו, זה מה שהוא ... בהכרח נכונה, כי כל אדם תופס את האמת אחרת. כל מחשבה או תחושה שעולה אצל אדם היא תוצאה של האמונה שלו לגבי המציאות, ולכן ניתן לומר שכל מחשבה היא בעצם סוג של אמונה. אין לדעת בוודאות מוחלטת אם משהו נכון או לא, ולכן כל ידיעה היא לא יותר מאמונה. בהתאם לכך, כל ידיעה של האדם לא יכולה להיות חד משמעית או מוחלטת. אליעד מדגיש את הרעיון כי כל דבר שאנו יודעים הוא רק מה שאנחנו מאמינים בו, ולכן כל דבר עשוי להיות אמונה שמבוססת על תפיסת מציאות אישית, ולא על ידע מוחלט. האם אמונה עיוורת היא טובה או רעה? אליעד עובר לשאלה נוספת: האם אמונה עיוורת היא טובה או רעה? האמונה העיוורת, כמשמעותה, היא האמונה במשהו ללא שום ספק או חשש. לדוגמה, אדם מאמין בהכרח שהשמש תזרח מחר, ובכך הוא מצהיר אמונה עיוורת. השאלה שואל אם אמונה כזו היא טובה או רעה, תלויה בהשפעתה על האדם. אם האמונה העיוורת מביאה לתוצאה חיובית, אז היא נחשבת לאמונה טובה. אם היא מביאה לתוצאה שלילית או מונעת מהאדם לפתח חשיבה ביקורתית, אז היא יכולה להיחשב לאמונה רעה. מהו חיסרון ואיך הוא קשור לאמונה? ההרצאה ממשיכה עם הגדרת החיסרון. אליעד מציין כי כל דבר בחיים יש בו חיסרון, משום שבכל דבר יש משהו ... - כי כל דבר שמאמינים בו מכיל בתוכו חיסרון כלשהו. לפי אליעד, כל מחשבה או תחושה שאדם חווה קשורה לאמונה שלו, ולכל מחשבה יש חיסרון. זו דרך להבין מדוע כל דבר שאנו יודעים לא יכול להיות שלם - משום שבכל ידיעה או מחשבה יש מקום לחיסרון, ולכן כל ידיעה נחשבת כאמונה. האם כל אמונה היא שלמה? בסופו של דבר, אליעד מציין כי כל אמונה, בין אם מדובר בידיעה או במחשבה, תמיד מכילה חיסרון. כל דבר שאנו יודעים, כל דבר שאנחנו תופסים כאמיתי, לא יכול להיות שלם. זה חלק מהחיים האנושיים - כל מחשבה, כל עיקרון, כל אמונה מלווה בחיסרון כלשהו. זו הסיבה שהאמונה היא תמיד גמישה ותלויה בהגדרה של האדם, כי כל מה שאנחנו יודעים הוא ...