אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אלימות ✔אלימות - האם כשאין טוב ורע יש אלימות, פחד להשתגע ולהיות אלים, אלימות שנובעת מתוך נפרדות או אחדות ✔ האם חוסר הבחנה בין טוב לרע גורם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:22אלימות - האם כשאין טוב ורע יש אלימות, פחד להשתגע ולהיות אלים, אלימות שנובעת מתוך נפרדות או אחדות
האם חוסר הבחנה בין טוב לרע גורם לאלימות?

אליעד כהן מסביר את נושא האלימות מנקודת המבט של ההבחנה בין טוב לרע, או חוסר הבחנה כזאת. השאלה המרכזית היא האם בן אדם שלא מבדיל בין טוב לרע עלול להפוך לאלים, והתשובה לפי אליעד היא - כן, הדבר אפשרי בהחלט.

אליעד מתאר שאלימות היא מעשה של עשיית רע לאדם אחר, ולכן, באופן טבעי, מי שלא מבדיל בין טוב לרע עשוי למצוא את עצמו מבצע מעשי אלימות. אולם, הוא מבהיר שמדובר בנושא עם היבטים רבים ומגוונים.

מדוע חוסר הבחנה בין טוב לרע יכול להוביל לאלימות?

אליעד כהן מציג מספר היבטים לשאלה הזאת:
  • היבט ראשון: לכאורה, מי שנמצא במצב של שלמות ואינו מבדיל בין טוב לרע, לא אמור לרצות לעשות רע לאף אחד. אבל אם הוא באמת לא מבדיל בין טוב לרע, הוא יכול באותה המידה לבצע מעשים שמוגדרים כ"רעים", בדיוק כפי שהוא יכול לבצע מעשים המוגדרים כ"טובים". כלומר, השלמות מאפשרת גם טוב וגם רע באופן שווה, ללא העדפה או דחייה.
  • היבט שני: אדם שאינו מבדיל בין טוב לרע באופן מוחלט, למעשה נמצא מעבר להעדפות. ולכן, במובן העמוק, לא אמור להיות לו אכפת אם יבוצעו נגדו מעשים אלימים. אליעד מסביר שהפחד הבסיסי שלנו מאלימות נובע בדיוק מהבחנה זו - אנחנו לא רוצים שיקרה לנו משהו נגד רצוננו. אם אדם נמצא מעבר לכך, למעשה לא תהיה לו התנגדות גם לאלימות שמופעלת כלפיו.
  • היבט שלישי: אליעד מדגיש שהיעדר הבחנה בין טוב לרע איננו התכלית הסופית. התכלית היא להגיע למצב שבו האדם מסוגל להבחין בין טוב לרע - מתוך בחירה מודעת - אך בו בזמן לחוות שאין באמת הבדל בין הבחנה לאי - הבחנה. לדוגמה, כאשר אתה רעב אתה אוכל, וכשיש אש אתה מתרחק. אתה חי בתוך הבחנה בין טוב לרע, אך עושה זאת מתוך מודעות לכך שאתה זה שבוחר בקיומם של טוב ורע.
  • היבט רביעי: אנשים חוששים שכאשר לא יבחינו בין טוב לרע, הם עלולים בטעות לבצע מעשה אלים. אליעד מדגיש שזה פחד לא ריאלי, מאחר שגם כשאדם כן מבדיל בין טוב לרע, הוא יכול פתאום למצוא את עצמו מבצע מעשה אלים מתוך דחף או רצון פנימי.
כיצד הפחד להיות אלים קשור לאחדות ונפרדות?

אליעד כהן מתייחס גם לפחד הטמון בהגעה לאחדות, או למצב שבו אין הבדל בין טוב לרע. אנשים חוששים שכאשר יגיעו למצב של אחדות, הם ישתגעו או יהפכו לאלימים ללא שליטה. אליעד מדגיש שהדרך היחידה להשתחרר מפחד כזה היא לעבור דרכו - להתמודד עם הפחד ולהכחיד אותו.

הוא מסביר שפחד הוא מצב שבו האדם לא רוצה שיקרה משהו בניגוד לרצונו. אולם, כאשר האדם מבין שהכל קורה בהתאם לרצונו העמוק והאמיתי (כלומר, כשמבינים את המציאות עד סופה), הפחד נעלם לחלוטין. כשאדם מגיע למצב שבו הוא מבין שכל דבר שקורה הוא לפי רצונו העמוק ביותר, הוא משתחרר מכל פחד.

כיצד ניתן להתמודד עם פחדים?

אליעד מדגיש שהדרך להתמודד עם פחדים היא להבין מדוע הם קיימים. הפחד הוא תמיד הפחד שמשהו יקרה בניגוד לרצוננו. לכן, הפתרון הוא להבין ולחוות שהכל תמיד מתרחש לפי הרצון העמוק ביותר שלנו. במצב הזה, לא רק שלא תהיה אלימות מתוך פחד או דחף, אלא גם לא יהיה פחד מעצם האפשרות להיות אלים.

מהי המשמעות של לחיות באחדות ובנפרדות בו - זמנית?

אליעד מסביר שהמטרה הסופית היא לא רק להגיע למצב שבו אין הבדל בין טוב לרע, אלא לחיות באופן מלא הן באחדות והן בנפרדות. האדם חי את חייו הרגילים (נפרדות), תוך הבחנות ברורות (כגון לא לעבור דרך קיר אלא דרך דלת), אך בו בזמן הוא מודע לכך שהחוויה של נפרדות (קיר מול דלת) והחוויה של אחדות (הכל אפשרי ואין הגבלות) הן בעצם חוויה אחת ויחידה.

לדברי אליעד, שתי החוויות - הנפרדות והאחדות - מתרחשות במקביל. האדם יכול לחוות אותן בו - זמנית, או לחלופין באופן מתחלף, אך שתיהן תקפות ונכונות בו זמנית.

האם הפחד שיקרה לנו מה שאנחנו עושים לאחרים גורם לאלימות?

אליעד מדגיש שרבים נמנעים מאלימות לא בהכרח מתוך רצון להיטיב עם אחרים, אלא מתוך פחד אנוכי: הם חוששים שמה שיעשו לאחרים ייעשה להם חזרה. כך, אנשים פוחדים מאלימות כי הם פוחדים שיחוו אותה בעצמם. הוא מסביר שזהו פחד שיש להתמודד איתו, ובסופו של דבר להכחיד אותו, על ידי ההבנה שהכל מתרחש לפי רצוננו העמוק ביותר.

איך להתמודד עם הפחד להשתגע ולהיות אלים?

אליעד מסביר שבסופו של דבר כל פחד, כולל הפחד להשתגע או להיות אלים, צריך להיות מוכחד על ידי התמודדות ישירה איתו. כשאדם פוחד להשתגע או להיות אלים, הוא חייב להעז להתמודד עם הפחד הזה ולחקור אותו עד הסוף. רק כך הוא יגיע למצב של הבנה עמוקה ושלווה פנימית.
אליעד כהן אלימות פחד מ טעויות התמודדות עם פחדים רוחניות אחדות או נפרדות אכילה שלווה פנימית להיות אלים אחדות ה אובדן שליטה אובדן שפיות אחדות אחדות או נפרדות איבוד שליטה אין טוב ורע אלימות חרד להשתגע חרד משיגעון חרדה לאבד שליטה חרדה להשתגע חרדה מאובדן שליטה חרדה מאיבוד שליטה חרדה מפני איבוד שליטה חרדה משגעון טוב ורע טיפש לאבד את השפיות לאבד שליטה להיות אלים להשתגע לפחד להשתגע מפחד לאבד שליטה מפחד להשתגע מפחד מאובדן שליטה נפרדות נפרדות או אחדות פחד פחד ל פחד לאבד שליטה פחד להשתגע פחד מאובדן שליטה פחד מאיבוד שליטה פחד מפני איבוד שליטה פחד משגעון פחד משיגעון פחדים פירוד רע וטוב שיגעון
אלימות משטרתית, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, רצח גורג פלויד, אלאור אזריה, עונש מוות למחבלים, המלחמה בטרור, אלימות המשטרה, הפעלת כוח, מדינת משטרה, אלימות שוטרים נגד אזרחים, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, קורבנות אלימות משטרתית
אלימות משטרתית, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, רצח גורג פלויד, אלאור אזריה, עונש מוות למחבלים, המלחמה בטרור, אלימות המשטרה, הפעלת כוח, מדינת משטרה, אלימות שוטרים נגד אזרחים, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, קורבנות אלימות משטרתית
אלימות משטרתית, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, רצח גורג פלויד, אלאור אזריה, עונש מוות למחבלים, המלחמה בטרור, אלימות המשטרה, הפעלת כוח, מדינת משטרה, אלימות שוטרים נגד אזרחים, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, קורבנות אלימות משטרתית מה גורם לאזרחים להזדהות עם אלימות משטרתית? כאשר אזרחים צופים בסרטונים של אלימות משטרתית, כמו במקרה של רצח גורג פלויד בארצות הברית, הם בדרך כלל נזעקים כי הם מדמיינים שהאלימות יכולה להיות מופנית כלפיהם. אנשים רבים מתחילים להתנגד לאלימות כזו משום שהם חוששים שמחר שוטר יתקוף אותם באופן דומה. אך אליעד כהן מסביר שכאשר האזרח רואה שאותו אדם שנפגע על ידי השוטר התנגד קודם לכן לשוטר, קלל אותו או לא הסכים ... מדגיש שיש להבדיל בין השאלה האם מגיע למחבל עונש מוות לבין השאלה האם החייל עצמו היה צריך לקבל החלטה כזו באופן עצמאי ולבצע את הפעולה ללא סמכות חוקית. האם צריך להפעיל יותר אלימות נגד עבריינים? אליעד כהן מבהיר שמנקודת מבטו, יש היגיון בכך שהציבור ירצה להחמיר את הענישה נגד עבריינים, מחבלים ופושעים, כולל הענקת סמכויות רחבות יותר לשוטרים וחיילים להגן על עצמם, גם באמצעות אלימות פיזית. לדוגמה, אם אזרח מסכן את השוטר או את החייל, ראוי שיהיה להם הכוח והסמכות להפעיל כוח פיזי ואף להרוג, אם נשקפת סכנה אמיתית ומיידית לחייהם. הוא מציין שצריך שהכוח הזה יהיה מעוגן בחוק, תוך שינוי חקיקה והחלפת המחוקקים אם צריך, אך לא שהשוטר או החייל יקבל החלטות כאלה על דעת עצמו ללא חוק מפורש. מדוע אסור לשוטר להפעיל אלימות שאינה לצורך? אליעד מסביר כי בעוד שישנם מקרים בהם חובה על שוטר או חייל להשתמש בכוח פיזי כדי למנוע פשע או להגן על עצמו ועל הציבור, יש גבול ברור: ברגע שהחשוד כבר מנוטרל, כמו במקרה של גורג פלויד שהשוטר המשיך לדרוך על צווארו לאחר שכבר לא התנגד, הפעלת אלימות נוספת היא פסולה ובלתי מוצדקת. אלימות כזו איננה למטרת מניעה אלא למטרת נקמה או ענישה, וזה פסול. הוא מדגיש את החשיבות של שמירת הכוח הפיזי למטרות הכרחיות בלבד, בדומה לאופן בו אב היה מפעיל כוח מינימלי כדי לעצור את ילדו שמנסה לפגוע בעצמו או באחרים, אך לא היה ממשיך להפעיל כוח לאחר שהסכנה חלפה. מה הסיכון באלימות משטרתית שאינה מבוקרת? אליעד כהן מזהיר שאם הציבור ימשיך להצדיק הפעלת אלימות משטרתית בלתי מוצדקת או מיותרת, הדבר יחזור אליהם כבומרנג. הוא מסביר שהאלימות תתחיל באירועים קטנים של התנגדות או חוסר ציות קל לשוטר, ותיגמר באירועים חמורים של רצח על ידי שוטרים, כפי שקרה בארהב עם גורג פלויד. הוא מציין שאנשים שחושבים לי זה לא יקרה ומצדיקים אלימות היום, אולי ימצאו את עצמם במצבים דומים בעתיד. כיצד נכון לפעול מול עבריינים ומחבלים? אליעד טוען שלגיטימי ואף מומלץ להעלות את רף הענישה למחבלים ולעבריינים, אך מדגיש ... העם רוצה חוקים חזקים יותר נגד עבריינים ומחבלים, הוא צריך לבחור מחוקקים מתאימים לכך, במקום להאשים שופטים או משטרה שאינם מיישמים את החוקים שלא קיימים. מדוע לא ראוי להפעיל אלימות מעבר למינימום הדרוש? אליעד כהן מדגיש כי שימוש בכוח הוא לגיטימי רק לצורך הגנה או מניעת פשע. כל שימוש בכוח מעבר למינימום הנדרש, כמו המשך הכאת אדם שכבר מנוטרל, הוא אסור מוסרית ומסוכן חברתית. הוא מזהיר שכל הצדקה לאלימות כזו עלולה להוביל לתרבות של לקיחת החוק לידיים, מה שיגרום לאנרכיה ולאובדן שליטה. הדרך הנכונה לדעתו היא החמרת הענישה במסגרת החוק בלבד. אלימות משטרתית כלפי אזרחים האם מגיע למחבלים עונש מוות? כיצד להילחם בטרור? מה הגבול לשימוש בכוח על ידי שוטרים? מדוע אסור לשוטרים לקחת את החוק לידיים? רצח גורג פלויד פרשת ...
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות , ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1 איך להגיב לילד שמתנהג באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו? כאשר ילד פועל באלימות כדי להגן על משהו חשוב לו, חשוב להבין תחילה מדוע הוא בחר בדרך זו. למשל, אם ילד רואה שמישהו מתכנן לפגוע בו, בחברו או אפילו בחיה שהוא אוהב, הוא עשוי לבחור באלימות מתוך אמונה שזה הפתרון הטוב ביותר ... זאת, נשאלת השאלה האם תגובתו הייתה ראויה או לא. אם נניח שילד דחף ילד אחר כדי למנוע פגיעה בחתול, בית הספר עשוי להגיד שזוהי פעולה לא נכונה, כי הוא הפעיל אלימות. אך אליעד מסביר שכדאי לברר את ... להקנות לילדים. כאשר הילד רגיל לנתח את נקודת המבט של הצד השני, הוא פחות נצמד לעמדה שלו באופן נוקשה. תהליך זה מונע קונפליקטים ומקטין את הסיכוי שהילד יפעל באלימות, מכיוון שהוא כבר רואה מראש את החסרונות האפשריים במעשה אלים. מה לעשות כשערכי הבית והערכים של בית הספר מתנגשים? אחת הבעיות הקשות שמתעוררות היא כאשר הערכים של המשפחה שונים מאוד מאלו של בית הספר. אליעד מדגים זאת במצב שבו בבית הספר לא מקובל להפעיל אלימות בשום מצב, אבל הילד מגיע ממשפחה ... מהו המחיר המועדף עליכם כהורים וכמשפחה. אליעד מדגיש שגם החלטה זו צריכה להיות מתוך מודעות מלאה למחיר שלה, ולא מתוך התעלמות מהמציאות. האם יש הצדקה לפעול באלימות כדי למנוע אלימות גדולה יותר? ההרצאה מציגה דילמה אמיתית - האם ילד רשאי לפעול באלימות כדי למנוע אלימות חמורה יותר (כגון זריקת אבן על אדם או בעל חיים)? אליעד מסביר שההחלטה תלויה במידה רבה בערכים האישיים של המשפחה ושל הילד. יש משפחות שיסכימו שהילד יפעל באלימות מינימלית כדי למנוע נזק גדול יותר, בעוד בתי הספר בדרך כלל מתנגדים בתוקף לכל אלימות שהיא. אליעד מוסיף שהבעיה מתחדדת ... בעלי חיים לאנשים, עליה לקחת בחשבון שזו עשויה להיות עמדה חריגה בבית הספר, וכך נוצר קונפליקט נוסף שיש לקחת בחשבון. כיצד להתמודד עם הנהלת בית הספר במקרים של אלימות מוצדקת בעיני הילד? כאשר הורה ... לאחר אירוע כזה, אליעד ממליץ להכין מראש את ההסברים ולהיות מוכנים לשאלה: מה האינטרס של בית הספר? ולנסות לראות את האירוע מנקודת מבטם. בית הספר רוצה למנוע אלימות בכל מחיר, אך ההורים עשויים לטעון שישנם מצבים בהם פעולה אלימה מינימלית היא הדבר הנכון לעשות כדי למנוע אלימות קשה יותר. הדיאלוג עם בית הספר ... כל החלטה, ולימוד לראות את הדברים מנקודות מבט מרובות. כל אלה עוזרים לילד להיות פחות אימפולסיבי ולהבין יותר את ההשלכות ארוכות הטווח של התנהגותו. איך למנוע אלימות של ילדים? מה עושים עם ילד אלים בבית הספר? האם להגן על חיות זה מצדיק אלימות? איך ללמד ילד להבין את הצד השני? ...
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2 איך לשכנע ילד לא לפעול באלימות? כאשר ילד נוקט באלימות, הורים ומחנכים מתמודדים לעיתים קרובות עם אתגר גדול - כיצד לגרום לילד להבין שהאלימות אינה פתרון מתאים. אליעד כהן מציג גישה מפורטת ויסודית שמתמקדת בשינוי תפיסת הילד לגבי היתרונות והחסרונות של התנהגות אלימה. הוא מציין כי כדי שהילד יפסיק לנהוג באלימות, יש צורך אמיתי לגרום לו לרצות בעצמו להפסיק להתנהג כך, מתוך הבנה פנימית, ולא מתוך איום או עונש בלבד. מדוע איומים ועונשים לא תמיד עוזרים למנוע אלימות אצל ילדים? אליעד מסביר כי האיומים, כגון יזרקו אותך מבית הספר, עשויים דווקא לעודד התנהגות אלימה אצל הילד. אם ילד אינו מרוצה בבית הספר, איום מסוג זה עשוי להפוך עבורו דווקא ליתרון - הוא יעדיף שיזרקו אותו. מכאן שהאיום אינו משרת את מטרתו. הדרך האפקטיבית היא להראות לילד כי המחיר האישי שהוא משלם על התנהגות אלימה גבוה מהיתרונות שהוא משיג ממנה, ולהמחיש זאת בדרכים שונות. איך לזהות את היתרונות והחסרונות שהילד רואה באלימות? אליעד מציע לגשת אל הילד בגישה פתוחה ולא שיפוטית. במקום להניח מראש שאלימות היא רעה, יש לעודד את הילד לדבר על היתרונות שהוא רואה בהתנהגות שלו. לדוגמה, ילד דחף ילד אחר כדי לקבל את הנדנדה. חשוב מאוד לשאול את הילד למה הוא עשה את זה, ולתת ... הילד עשוי להגיד דחפתי אותו כי זה בזבז לי זמן לחכות. כאן ההורה או המחנך צריך לשאול את הילד אילו דרכים אחרות היו קיימות להשיג את אותה מטרה בלי אלימות. בשלב זה, הילד מציין אלטרנטיבות נוספות (לדוגמה, לקרוא למורה או לחכות לתורו), ומתוך רשימה זו הוא יכול לראות שישנן דרכים אחרות שמשיגות את המטרה שלו, עם פחות נזק או סיכון. למה חשוב להבין ולתת לגיטימציה לרצון של הילד להיות אלים? אחת הנקודות המרכזיות שאליעד מדגיש היא שלא נכון להילחם ברצון של הילד לפעול באלימות, אלא להכיר בו. אם הילד אומר שדחף את חברו כי התעצבן שקיללו אותו או כי לא נתנו לו את מה שרצה, התגובה הנכונה היא קודם כל להבין את תחושתו, לתת הכרה מלאה לרגשות שלו, ולהסכים איתו שבתנאים האלה אולי היה לו הגיוני לפעול באלימות. לאחר שהילד מבין שמכבדים את ההיגיון מאחורי ההתנהגות שלו, הוא מוכן יותר לשמוע על חסרונותיה של האלימות, ולבחון חלופות אחרות. מה החשיבות של השוואה בין היתרונות והחסרונות של אלימות? אליעד מסביר שיש חשיבות עליונה לכך שהילד יעשה בעצמו השוואה בין היתרונות והחסרונות. במהלך השיחה, יש ליצור רשימה ברורה של סיבות שבעדן הילד רוצה לפעול באלימות (כמו לקבל מיד את מה שאני רוצה או להפסיק העלבות מהירות), ולמולן רשימה של חסרונות משמעותיים (כמו יכול לפגוע בי בחזרה או לא אוכל לשחק עם החברים בעתיד). המטרה הסופית היא שהילד בעצמו יגיע להבנה פנימית שהחסרונות עולים על היתרונות, ומתוך הבנה זו יבחר מרצונו להימנע מאלימות. כיצד מתמודדים עם ילד שממשיך לראות יתרונות באלימות גם לאחר השיחה? גם לאחר השיחה, ייתכן שהילד עדיין יראה יתרונות בהתנהגות האלימה. אליעד מדגיש כי ההורה לא צריך להתווכח עם הילד, אלא להמשיך לתת לגיטימציה לרגשותיו תוך כדי שהוא מבהיר לו שהוא עצמו, כהורה או מחנך, לא רואה את זה כפתרון מיטבי. אפשר גם להסביר לילד שההורה מבין מדוע הילד חושב שאלימות היא פתרון טוב עבורו, אך הוא מבקש ממנו להתחשב גם ברגשות או באינטרסים של אחרים, כולל של ההורה עצמו. מדוע מבוגרים מתקשים לתת לגיטימציה לרצון של הילד באלימות? אליעד מסביר שמבוגרים מתקשים לתת לגיטימציה לרצון של הילד באלימות משום שהם לא מוכנים להכיר בכך שהם עצמם, כמבוגרים, עשויים להיות
הדרכת הורים, הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד?
הדרכת הורים, הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד?
... הורים, הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד? מה עושים כשהילד מתלונן שמרביצים לו? כשהילד ... המקרה על ידי שאלות ברורות - מי הרביץ לך? איפה הרביצו לך? האם יש סימנים? מתי ואיך זה קרה? אליעד מדגים תרחיש שבו הילד אומר שאחיו הגדול הרביץ לו, וחשוב לא לשפוט מיד, אלא לברר עד כמה באמת הייתה אלימות פיזית משמעותית. למה חשוב לא להיכנס לפאניקה כשילד מתלונן על אלימות? אליעד מסביר שההורה צריך לשמור על רוגע, כי לרוב ילדים מגזימים בתיאור האירוע. אם ההורה נכנס ... המצב הרגשי שלו. לכן, חשוב קודם כל להרגיע את הילד, לנשום עמוק, ולשדר לו שהדבר הוא לא בהכרח כה חמור, לפני שממשיכים לטפל בבעיה עצמה. איך לטפל במצב שבו אכן הרביצו לילד? במצב שבו הילד באמת חווה אלימות, ההורה מתמודד עם שתי בעיות מרכזיות: למנוע את האלימות עצמה ולוודא שלא יחזור עליה שוב. לעזור לילד לא להפוך את האירוע לדרמה מוגזמת. לדוגמה, כאשר ילד ... אליעד כהן מדגיש שברוב המקרים, הילד מתלונן בצורה מוגזמת או דרמטית יותר מאשר מה שקרה בפועל. זאת משום שילדים נוטים לתפוס דברים באופן דרמטי. לכן, חשוב שההורה ילמד את הילד לא רק איך להימנע מאלימות, אלא גם איך לקבל מקרים מסוימים בצורה פחות דרמטית. המטרה היא ללמד את הילד להתמודד עם מצבים לא ... לפגוע במישהו או לסלק מישהו שהוא לא אוהב, הוא פשוט יגיד הרביצו לי. אליעד מסביר שזה למעשה גורם לילד להפוך לקורבן תמידי. איך נכון להגיב כשבאמת מרביצים לילד? אליעד כהן מציע שכאשר באמת מדובר באלימות, יש למצוא פתרון פרקטי שיעזור לילד להתמודד עם הסיטואציה, אבל בו - זמנית חשוב מאוד ללמד אותו לקבל מצבים כאלה באופן רגוע ולא להפוך כל אירוע לטראומה. אם הילד ילמד לקבל מצבים מסוימים, הוא יפתח חוסן נפשי חזק יותר, ויהיה פחות לחוץ או היסטרי בעתיד. הדגש הוא על איזון בין טיפול באלימות האמיתית לבין פיתוח יכולת רגשית להתמודד עם מצבים לא נעימים. איך להתמודד עם אלימות בין אחים או במשפחה? אליעד מדגיש גם את החשיבות של ניהול נכון במצבים של אלימות בין אחים. במקום מיד להעניש את האח הגדול שהרביץ, צריך קודם כל לברר לעומק מה קרה. ההורה לא צריך לקחת צד באופן אוטומטי, כדי לא לגרום לסכסוך מוגבר או תגובת שרשרת של אלימות נוספת. תגובת יתר של ההורה יכולה דווקא להחמיר את הבעיה וליצור דינמיקה שלילית בתוך המשפחה. חשוב להבין מדוע האח הרביץ, ולטפל בשורש הבעיה במקום רק להתמקד בהענשה. איך לענות לילד שהרביצו לו? איך לטפל באלימות בין אחים? מה עושים כשהילד מתלונן שהגננת הרביצה לו? איך ללמד ילד להתמודד עם אלימות? איך להרגיע ילד בוכה? איך להגיב כשהילד דרמטי מדי? ...
אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 2
אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 2 ואחרי שהבנו ששורש האלימות החברתית, הוא בכך שאנשים אלימים כלפי עצמם. עכשיו השאלה הנשאלת היא, כיצד בעצם אפשר לעצור את האלימות החברתית? ומה בדיוק אפשר לעשות כדי לגרום לאותם אנשים אלימים, להתחיל לאהוב את עצמם ולהיות פחות אלימים ויותר רגועים? ולשאלה הזאת יש המון תשובות. ויש את התשובות שהן עוסקות רק בסימפטומים במקום בבעיה עצמה. כגון התשובות שצריך ... את הענישה וכיוב. שכל אלו הן עצות שטובות כמו כוסות רוח למת. וזה משום שהן לא מטפלות בבעיה בשורשה. וגם אם אכן צריך לעשות זאת בפועל, הרי שאין בכך די כדי לגרום לאלימות החברתית להיעלם. ויש גם את התשובות שאומרות שהעיקר זה החינוך. ושצריך להשקיע בחינוך. ושצריך לחנך את בני הנוער לסובלנות. ויש כל מיני קמפיינים נגד אלימות וכיוב. וגם כל הדברים האלו, הם לא ממש יעילים. כי מה שהם עושים בעצם, זה הם מגנים את האלימות , אבל הם לא מספקים שום מענה אמיתי לדבר שגורם לאדם להיות אלים. כי אפשר לעשות אין ספור קמפיינים נגד אלימות. ואפשר לנסות לחנך את האדם מבוקר עד ערב נגד אלימות. אבל בזמן אמת כאשר האדם ירגיש כעס עצמי, זה לא ממש יעניין אותו שאלימות זה דבר לא טוב. והוא בכל זאת יפעל באלימות . ולא זו אף זו, שלפעמים בגלל שיש ככ הרבה קמפיינים נגד אלימות, דווקא בגלל זה האלימות מתגברת. כי יש אנשים שכל הקמפיינים האלו נגד אלימות, הם בעצם מחנכים אותם להיות אלימים. כי כאשר מציגים בקמפיין איזה אדם אלים, ואומרים שהאלימות זה לא בסדר. הרי שאומנם מצד אחד אמרו שהאלימות היא לא בסדר. אבל מהצד השני הרי מציגים אדם שהוא מתנהג באלימות, למרות שאומרים שהאלימות היא לא בסדר. ויש הרבה אנשים שמתחילים לראות באלימות דרך לגיטימית להתנהגות, דווקא בעקבות כל הפרסומים נגד אלימות. כי האמירה נגד האלימות שיש אותה בקמפיין, היא אמירה בעיקר פילוסופית. שאומרת לאדם שאלימות זה לא טוב וכולי. אבל מהצד השני, הקמפיין מראה לאדם, כיצד אנשים כן בוחרים להתנהג באלימות. וכאשר האדם רואה בפרסומת אדם שמתנהג ב
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות
אלימות זה לא יגמר אם לא תספר, להגיב או לא להגיב, תגובה גוררת תגובה, תורת המשחקים, ילד מרביץ לאחרים, ילד אלים, אלימות אצל ילדים, לוותר או להילחם, לוותר או להסתער, התמודדות עם אלימות איך אלימות יכולה להיגמר אם לא תגיב? הנושא המרכזי בהרצאה הוא ההתמודדות עם אלימות, תורות משחקים ותגובות, במיוחד בהקשר של ילדים. במהלך השיחה, נדונה השאלה האם תגובה לאלימות מחייבת תגובה חזקה יותר בעתיד, או האם עלינו לבחור שלא להגיב בכלל. הקונספט של תגובה גוררת תגובה נמצא בלב השיחה, במיוחד כאשר מדובר במצבים של אלימות בין ילדים, וההשלכות של הימנעות מתגובה לעומת הגברת ההתמודדות. האם תגובה לאלימות תגרום לתוצאה גרועה יותר? תחילת השיחה עוסקת בהנחה כי התמודדות עם בעיות יכולה למנוע את הצמיחה שלהן. אליעד מציג את השאלה אם לא תגיב במצב אלימות, האם תתמודד עם תוצאה גרועה יותר בעתיד? נמתחה השיחה על כך שלפעמים עלול להיות מצב שבו ... לא להגיב? ומה תהיה התוצאה אם לא אגיב?. השיחה מציינת גם את השאלה אם התמודדות עם האלימות בצורה ישירה יכולה להחמיר את המצב. האם תמיד כדאי להגיב במצבים של אלימות? נראה כי השאלה האם תמיד כדאי להגיב? עוסקת בחשש שבני אדם או ילדים יכולים להרגיש כאשר הם מתמודדים עם אלימות. התשובה לשאלה זו לא תמיד חד משמעית. לפעמים תגובה לאלימות יכולה להחמיר את המצב, במיוחד אם היא מקדמת את המחולל של האלימות להרגיש חזק יותר. דוגמת השיחה מכילה מצב של ילד המכה ילד אחר ומחפש תגובה. אם הילד ... מציינות את החשיבות בהבנה מתי כדאי להילחם ומתי כדאי להימנע מכך. ילד המגיב לאלימות עם אגרסיביות, יכול להיתקל במצבים שבהם התגובה הזו לא תהיה מועילה ותחמיר את המצב. חשוב ... הרבה גורמים שמשפיעים על החלטות אלו, כולל פחד, תגובות אחרות, ומבנה הדינמיקה של האלימות. האם לשתוק או להילחם? בסופו של דבר, אליעד מציע דרך התמודדות שבה חשוב גם לשתוק ... יש צורך להגיב בחזרה, ושלעיתים שתיקה יכולה להיות הדרך היעילה ביותר להתמודד עם אלימות. מהם הגורמים המשפיעים על ההתמודדות עם אלימות? לאורך השיחה, אליעד מדגיש שהמציאות לא תמיד ניתנת לניבוי, ולכן אי אפשר לדעת תמיד אם ... על ידי פחד מהלא נודע ומקבלים החלטות מתוך רגש ולא מתוך שיקול דעת. ההתמודדות עם אלימות, אם כך, אינה תוצאה של נוסחאות קבועות, אלא של סדרת גורמים משתנים. ההתמודדות יכולה ... הסיטואציה, ולמניעים האישיים של כל אחד מהמעורבים. האם עידום יכול להפסיק את האלימות? בהמשך השיחה, נבדק הרעיון של עידום - לא רק להפסיק להגיב אל מול אלימות, אלא גם לא להרגיש אליה בתגובה פנימית. אליעד מביא את הדוגמה של אדם ששותק מול ביזוי, ... לא רק כלפי חוץ, אלא גם פנימית. בשתיקה מלאה, כולל בתודעה ובלב, יש עצירה של מעגל האלימות. יתרה מכך, הוא מציין כי לפעמים מדובר בהחלטה עקרונית לא להיגרר למעגל של תוקפנות, ולא ... להכרעה מראש. אליעד מבהיר כי יש המון דינמיקה במצבים כאלו, ואם ילד מתמודד עם אלימות, לא תמיד הדרך בה יבחר להתמודד תהיה נכונה לגמרי או טהורה. האם תגובה לאלימות בהכרח תגרום לתוצאה גרועה יותר? איך להתמודד עם אלימות אצל ילדים? האם תמיד כדאי להילחם או לוותר? מהו תהליך העידום? האם צריך לשתוק אל מול ביזוי? האם יש פתרון חד משמעי להתמודדות עם אלימות? ...
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
... האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות מהי תסמונת האישה המוכה וכיצד היא מתפתחת? תסמונת האישה המוכה מתארת מצב בו אישה נותרת במערכת יחסים אלימה פיזית או נפשית, למרות שהיא חווה פגיעות רגשיות ופיזיות, ומתלוננת על כך שהיא סובלת. התסמונת אינה מסתכמת רק בכך שהיא מוכת פיזית, אלא מתייחסת גם לפגיעות רגשיות ... המוכה? הסיבה לכך שהתסמונת נקראת האישה המוכה ולא הגבר המוכה היא שבדרך כלל, גברים הם אלה שמפעילים אלימות כלפי נשים. סטטיסטית, גברים הרבה פעמים יותר חזקים פיזית, ולכן יש סיכוי גבוה יותר לנשים להיות מוכות פיזית. גם אם ישנם מקרים בהם גברים נפגעים פיזית, המקרים ... לתסמונת האישה המוכה? הטקסט מציע מספר גורמים אפשריים שיכולים להוביל אישה להישאר במערכת יחסים אלימה: תלות רגשית ופחד מלהיות לבד: האישה עשויה להרגיש שהיא אינה מסוגלת להסתדר בכוחות עצמה, חוששת שהיא לא תמצא זוגיות אחרת, ושאם תעזוב את הקשר, היא לא תוכל לשרוד ... הפנימיות שלהן, שלפיהן הן לא טובות מספיק או לא יכולות להסתדר לבד, מה שמוביל אותן להישאר בקשר אלים מתוך תחושת תלות. מה משמעות הטענה אישה מוכה תמיד הכתה קודם? הטענה הזו עשויה להישמע מקוממת, כי איך אישה יכולה להכות את בן הזוג שלה כשאין היא לא עושה כלום? אך ההסבר ... או לא מרצה אותו. מבחינת הגבר, הוא עשוי להרגיש נפגע או מאוכזב, ובמקום לדבר על רגשותיו, הוא מגיב באלימות. ההכאה הרגשית: לדוגמה, אם האישה לא מספיק אוהבת, לא עונה לציפיות של בן הזוג, או לא מרצה אותו, הגבר רואה זאת כהכאה רגשית, ואז הוא מגיב בהכאה פיזית. הוא עשוי להרגיש שהיא הכתה אותו, מה שמעורר את האלימות מצידו. הכאה נפשית עצמית: בנוסף לכך, האישה יכולה גם להכות את עצמה נפשית, כלומר, להחזיק בתפיסות שליליות על עצמה כמו אני לא יכולה להסתדר לבד, אני לא מספיק טובה, וכתוצאה מכך היא מרגישה שהיא שווה פחות ומתחילה להישאר בקשר אלים. מה הקשר בין תסמונת האישה המוכה לבין תפיסות דתיות? כפי שמסביר הטקסט, ישנה הקבלה בין מערכת יחסים דתית לבין מערכת יחסים אלימה. אדם דתי מאמין כי אלוהים תמיד צודק, ואם קורה לו רע, זה בגלל החטאים שלו. כך גם האישה המוכה, שמרגישה שלעולם לא תוכל להאשים את בן הזוג המכה, אלא מאשימה את עצמה ... לעונש. מהם הגורמים שהופכים אישה לקורבן המכה את עצמה? הטקסט מציין שאישה עשויה להימצא במערכת יחסים אלימה משום שהיא פוחדת להתמודד עם תחושת חוסר ערך עצמי. נשים רבות מקטינות את עצמן, לא מאמינות ביכולותיהן, וחושבות שהן לא מספיק טובות או לא יכולות להסתדר בלי בן ... מחזקות את התחושה שהן תלויות בגבר, וכאשר הן מתחברות עם תחושת תלות, הן שומרות את עצמן במערכת יחסים אלימה. מהו פתרון אפשרי לתסמונת האישה המוכה? הטקסט מציע פתרון פנימי: להפסיק להחזיק במחשבות שליליות על עצמך כמו אני לא מספיק טובה וללא בן זוג אני לא שווה. בנוסף, יש לפתור את הבעיה החיצונית, כלומר, להבין את הסיבות לתלות ולשקול את האפשרות של עזיבת מערכת היחסים האלימה. חשוב לשפר את הערך העצמי וללמוד לאהוב את עצמך מבלי להיות תלוי באחרים. האם כל קורבן אלימות הוא אשם במצבו? הטקסט מבקש להבהיר שאין כוונה להצדיק את התוקף. כל תוקף הוא אשם במעשה האלימות, ואין שום הצדקה לשימוש באלימות. אולם, ברמה הפסיכולוגית, יש לקורבן חלק מסוים בלקיחת אחריות על מצבו, שכן הוא היה יכול לזהות את הדינמיקה במערכת הקשר ולפעול לעזוב או לשנות את המצב. תסמונת האישה המוכה אלימות במשפחה תסמונת שטוקהולם התעללות נפשית איך לצאת ממערכת אלימה לקיחת אחריות בזוגיות חוסר אהבה עצמית הסבר מלא ומעמיק על תסמונת האישה המוכה, על הגורמים שלה ועל ההקשרים האפשריים שלה הטקסט המקורי מציג תיאור מפורט מאוד של ... מהי תסמונת האישה המוכה? מדובר במונח המתאר מצב שבו אישה נמצאת במערכת יחסים, והיא חווה בתוכה אלימות פיזית. כלומר, בן הזוג מכה אותה בפועל, באופן פיזי, וכן עשויות להיות צורות נוספות של פגיעה רגשית או מילולית. אף על פי שהיא מתלוננת על זה ומדברת על זה, ... זאת קוראים לזה תסמונת האישה המוכה ולא הגבר המוכה? תשובה: משום שבדרך כלל, גברים הם אלה שמפעילים אלימות פיזית כלפי נשים, ולא להיפך, לפחות ברוב המקרים הסטטיסטיים. גברים אמנם עשויים להיות מוכים נפשית, אך בפועל, אצל נשים ניכרת יותר האלימות הפיזית כלפיהן. הסבר מפורט על מקור התופעה השאלה שמעלה הטקסט היא: מדוע שאישה תישאר במערכת יחסים שבה מכים אותה? מדוע היא לא קמה ועוזבת? ישנם מספר הסברים ... לא באמת טובה ושאולי לא תוכל להצליח בלעדיו. הפחד הזה מחזק את התחושה שהיא תלויה בו, ולכן למרות האלימות היא ממשיכה לדבוק בקשר. הטענה שאישה מוכה תמיד הכתה קודם זהו חלק שמתאר כיצד, בטקסט, נטען שלא קיימת אישה מוכה שלא הכתה קודם. בהתחלה, הדבר נשמע מקומם: הרי יש ... בראשו של התוקף, זה נתפס כאילו היא עשתה לו רע. הוא מרגיש נפגע או מאוכזב, והתגובה שלו היא להשתמש באלימות פיזית. במילים אחרות, מבחינתו, היא זו שהכתה קודם רגשית (או נפשית, או לא עמדה בציפיות), והוא רק מגיב. במקביל, עולה רעיון נוסף לפיו האישה המוכה גם מכה את ... מחזיקה בתפיסות האלו, היא הופכת את עצמה לפגיעה, היא מרביצה לעצמה נפשית, ואז נכנסת למערכת יחסים אלימה. הקבלה למערכות יחסים דתיות - אלוהים והחטאים הטקסט מעלה גם השוואה לתפיסה הדתית, שבה האדם משוכנע שאלוהים הוא תמיד טוב, ואם קרה לו רע, זה בטוח בגללו: בגלל ... את הגבר כחזק והיא את עצמה כחסרת כוח. קורבן שמאשים את עצמו - מדוע זה קורה? הטקסט מסביר שבמצבים של אלימות, הקורבן מעדיף לעתים להישאר עם תודעה של אני אשם ולא לנסות לברוח, מפני שבריחה או עזיבה דורשות לקיחת אחריות עצמית גבוהה עוד יותר. לדוגמה: אישה שחושבת על עזיבת ... לגמרי צדיק - וזה מערער את כל הבסיס האמוני שלו. לכן, קל יותר להאשים את עצמי ולדבוק במערכת היחסים האלימה, מאשר להתמודד עם אפשרות שאולי הצד השני (הגבר או האל) איננו הטוב המושלם, ושעליי לקחת צעדים דרמטיים כגון עזיבה או שינוי אמונה. תסמונת שטוקהולם והקבלה לתסמונת ... ההבדל בין הסבר לאחריות עוד הודגש בטקסט שאין כאן כוונה להצדיק את התוקף. אין בשום אופן הצדקה לאלימות או הבנה מוסרית של התנהגות אלימה. התוקף טועה, אסור לו להרים יד או לנקוט אלימות מכל סוג, וזה לא משנה כמה הוא נפגע רגשית, או כמה אהבה הוא ביקש ולא קיבל. עם זאת, בו - בזמן, על הקורבן לקחת אחריות במקום שהוא יכול - כלפי עצמו. לא אחריות ... שלא יכלו לעשות כלום הטקסט מזכיר שיש מקרים נדירים שבהם באמת הקורבן לכאורה לא יכול היה למנוע את האלימות: ילד שנחטף, אזרח במדינה שבה קבוצה קיצונית (כמו דאעש) תוקפת. במקרים כאלו, לא תמיד הוא יכול היה לא להיכנס למערכת יחסים או לצאת ממנה. אך בשאר המצבים (99% ...
אלימות מילולית בזוגיות, חוסר פירגון בזוגיות, אלימות מילולית בין בני זוג, גבר מכה מילולית, גבר אלים מילולית, אלימות מילולית במשפחה, גבר אלים נפשית, אישה מוכה מילולית, אישה מוכה נפשית
אלימות מילולית בזוגיות, חוסר פירגון בזוגיות, אלימות מילולית בין בני זוג, גבר מכה מילולית, גבר אלים מילולית, אלימות מילולית במשפחה, גבר אלים נפשית, אישה מוכה מילולית, אישה מוכה נפשית
אלימות מילולית בזוגיות, חוסר פירגון בזוגיות, אלימות מילולית בין בני זוג, גבר מכה מילולית, גבר אלים מילולית, אלימות מילולית במשפחה, גבר אלים נפשית, אישה מוכה מילולית, אישה מוכה נפשית מהם סוגי האלימות המילולית והנפשית בזוגיות וכיצד הם משפיעים על בני הזוג? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את ההבדלים בין כאב פיזי לבין כאב נפשי, תוך התמקדות בתפיסות של אלימות מילולית בזוגיות. הוא מתחיל את השיחה בשאלה אם האלימות הפיזית או הנפשית גרועות יותר, ומסביר את ההשפעה של כל אחת מהן. בהקשר זה, ... ההתנגדות לכאב נפשי, לדברי אליעד, נובעת לא רק מהכאב עצמו, אלא מהתחושה של פגיעות בכבוד ובערך העצמי. כמו כן, אליעד משווה את ההשפעות של התנהגות אלימה בין בני זוג: לעיתים גבר שמקלל את האישה או פוגע בה מילולית עשוי להתפרש ככזה ... אלא גם כאשר הוא פשוט לא מתייחס אליה. הוא מציין את המורכבות שבהבנת חוסר הפירגון, שכן לפעמים ההתנהגות הזו עשויה להיתפס כפגיעה עמוקה יותר מאשר אלימות מילולית ישירה. בנוסף, אליעד מדבר על המצבים בהם בני זוג יכולים להימנע ... עשויים ללמוד להמעיט בכאב הפיזי אם הם מסוגלים להתמודד עם המשמעות הנפשית שנובעת ממנו, כמו תחושת שליטה או חווית ניתוק מהמציאות המכבידה. האם אלימות מילולית תמיד נחשבת גרועה יותר מאלימות פיזית בזוגיות? אליעד מציין כי למרות שכביכול אלימות פיזית נתפסת כגרועה יותר לפי חוקים חברתיים (כגון בחוקי המדינה), ישנם מצבים בהם אלימות מילולית או נפשית עשויה להיות יותר משחיתה ומשפיעה באופן חמור על הנפשו של הקורבן. הוא מוסיף כי כל מקרה הוא ייחודי, ושההבדל בין סוגי האלימות לא תמיד ברור או חד משמעי. פעמים רבות, פגיעות נפשיות או מילוליות, כמו השפלה ... הזוג מרגיש שהוא נשחק נפשית על ידי השני, זה יכול להוביל לתחושת ניכור, בידוד וכאב נפשי מתמשך, שלעיתים יימשך הרבה יותר מהכאב הפיזי שנגרם כתוצאה מאלימות גופנית. כיצד ניתן להבין את ההשפעה של חוסר פירגון בזוגיות? חוסר פירגון, לדברי אליעד, לא תמיד נתפס כאלימות ישירה, אך בהחלט עשוי להוות מכה לא פחות חמורה. אליעד מציין כי חוסר אכפתיות או ... הסיבה האמיתית לכאב - אם מדובר בכאב שנובע ממורכבות רגשית או ממחשבות, ניתן לעיתים לשנות את האופן שבו אנו רואים את המצב, וכך להמעיט בכאב הנפשי. אלימות מילולית בזוגיות חוסר פירגון בזוגיות אלימות מילולית בין בני זוג גבר מכה מילולית אלימות נפשית בזוגיות ...
העצמה נשית, מניעת אלימות נגד נשים, איך לגרום לגבר לכבד אותך? למה גברים לא מכבדים נשים? מעמד האישה, כבוד האישה, זכויות האישה, מיכל סלה, יעוד האישה, פמיניזם, שוביניזם ביהדות, שוויון זכויות נשים, שוויון בין נשים לגברים, אישה חזקה
העצמה נשית, מניעת אלימות נגד נשים, איך לגרום לגבר לכבד אותך? למה גברים לא מכבדים נשים? מעמד האישה, כבוד האישה, זכויות האישה, מיכל סלה, יעוד האישה, פמיניזם, שוביניזם ביהדות, שוויון זכויות נשים, שוויון בין נשים לגברים, אישה חזקה
... נשית, מניעת אלימות נגד נשים, איך לגרום לגבר לכבד אותך? למה גברים לא מכבדים נשים? מעמד האישה, כבוד האישה, זכויות האישה, מיכל סלה, יעוד האישה, פמיניזם, שוביניזם ביהדות, שוויון זכויות נשים, שוויון בין נשים לגברים, אישה חזקה למה גברים אלימים יותר מנשים מבחינה פיזית? אליעד מסביר כי בממוצע, גברים מפעילים יותר אלימות פיזית מנשים, משום שבאופן טבעי הגוף של הגבר חזק יותר מהגוף של האישה. בטבע, החזק בדרך כלל מפעיל כוח על החלש, לדוגמה, האריה טורף את הגדי ולא להפך. מאותה סיבה, כאשר גבר ואישה מתמודדים, יש סיכוי גדול יותר שהגבר יפעיל אלימות פיזית כנגד האישה. אולם אליעד מדגיש שאלימות איננה תכונה גברית בלבד, אלא קיימת בשני הצדדים ובדרכים שונות ומגוונות, כמו אלימות נפשית, מילולית וכלכלית. מהי הסיבה העמוקה לאלימות נגד נשים? לדברי אליעד, הסיבה האמיתית לאלימות נגד נשים נובעת מתפיסת הנשים את עצמן כחלשות וכפחות טובות מגברים. הוא מסביר בפירוט שנשים גדלות בחברה שמשדרת להן שהן זקוקות לגבר שיפרנס אותן, ישמור עליהן וידאג ... מלמדים אותן שהגבר חזק והן חלשות, מה שמייצר אצלן תלות אוטומטית בגבר. נשים מקבלות באופן טבעי את התפקיד החלש ביחסים, מה שגורם לגברים להרגיש בנוח להפגין אלימות כלפיהן. לדוגמה, אליעד מציין שאישה שיוצאת לדייט ומצפה שהגבר ישלם עליה, מעבירה מסר ברור שהיא חלשה וזקוקה לו. הוא מדגיש שזה לגיטימי לשחק את המשחק החברתי הזה, אבל ... את הזהות הגברית שלהם ויאיים על מקומם. לכן, למרות התלונות שלהם, הם יעדיפו לשמר מצב שבו הנשים תלויות בהם כלכלית וחברתית. כיצד אישה יכולה לשים סוף לאלימות כלפיה? אליעד טוען שאישה שרוצה לשים סוף לאלימות כלפיה צריכה קודם כל להפסיק להתייחס לעצמה כחלשה ותלויה בגבר. הוא מדגיש שאישה שמאמינה שהיא שווה לגבר, לא תגיע למצב שבו ינהגו כלפיה באלימות, מכיוון שמראש היא לא תהיה במערכת יחסים שבה היא מקבלת יחס לא ראוי. הוא מדגים זאת בדוגמה ברורה: רוב מקרי האלימות הזוגית אינם מתחילים במכות, אלא בזלזול ובהתנהגות לא מכבדת. אם אישה הייתה מזהה זאת בשלב מוקדם ומרגישה חזקה מספיק לעזוב, היא לא הייתה מגיעה לשלב של אלימות פיזית. אליעד מדגיש גם שהאישה אינה חייבת להביא ילדים רק כי יש לה רחם, בדיוק כמו שגבר גבוה אינו חייב להיות כדורסלן. לדעתו, אישה חייבת לפתח את עצמה, את השכל שלה ואת עצמאותה, ולהפסיק לחשוב שהיא זקוקה לגבר שיפרנס וידאג לה. אישה עצמאית לא תרגיש שהיא במלכודת של אלימות. איך נשים יכולות ליצור שינוי חברתי אמיתי? אליעד מציין כי אם כל הנשים היו מתאחדות ואומרות שהן לא מוכנות לסבול אלימות, התופעה הייתה נפסקת. הוא מביא כדוגמה את השואה, שבה לטענתו, אם היהודים היו מתאגדים נגד השומרים, למרות שחלקם היו נפגעים, הם היו יכולים לשנות את גורלם. באופן דומה, אם כל הנשים היו מתאחדות נגד האלימות בחברות שמרניות כמו החברה הבדואית, הן היו מסוגלות ליצור שינוי עמוק. מדוע נשים חייבות לוותר על זכויות יתר? אליעד מדגיש כי נשים שמבקשות זכויות יתר בשל היותן נשים ... תחום. אליעד מבהיר בצורה חדה וברורה: רק כשנשים יוותרו על כל הציפיות והדרישות ליחס מועדף, הן יוכלו לדרוש ולקבל יחס שוויוני ואמיתי, וכך גם להפסיק את האלימות כלפיהן. סיכום התובנות של אליעד בנושא אלימות נגד נשים: גברים אלימים יותר פיזית כי הם חזקים יותר פיזית. נשים נתפסות כחלשות כי הן גדלות לתוך תפקידים תלותיים. החברה מחנכת נשים לתלות בגברים, בעיקר בחברות דתיות. גברים חלשים חוששים מנשים חזקות מחשש לאובדן שליטה. נשים צריכות לוותר על זכויות היתר שלהן כדי לזכות בשוויון אמיתי. אישה חזקה ועצמאית לא תסבול אלימות כי היא לא תהיה תלויה בגבר אלים. אלימות נגד נשים העצמה נשית למה הוא לא מכבד אותך? אישה חזקה שוויון בין נשים לגברים זכויות יתר לנשים מעמד האישה בחברה הדתית איך להילחם באלימות נגד נשים? אלימות נגד נשים היא תופעה רחבה ומורכבת, שבה גברים מפעילים כוח פיזי נגד נשים. יש גם נשים שמפעילות אלימות נגד גברים, אך השאלה המרכזית היא כיצד ניתן לצמצם את התופעה שבה גברים נוהגים באלימות כלפי נשים. מדוע גברים מפעילים אלימות פיזית יותר מנשים? בממוצע, גברים מפעילים יותר אלימות פיזית מנשים, וזאת מכיוון שגופם חזק יותר בממוצע. בטבע, החזק מפעיל כוח על החלש - האריה טורף את הגדי ולא להפך. אותו הדבר נכון גם ביחסים בין המינים. מאחר שגברים חזקים יותר מבחינה פיזית מנשים, יש סיכוי גבוה יותר שהם ישתמשו בכוח נגדן. מה באמת צריך לעשות כדי להילחם בתופעה? הגורם המרכזי לאלימות כלפי נשים הוא שנשים תופסות את עצמן כחלשות ביחס לגברים. אם נשים לא היו מוכנות לקבל אלימות פיזית מגברים, גברים לא היו מפעילים נגדן
אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 1
אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 1 אלימות חברתית באה לידי ביטוי בצורות רבות. החל מאלימות נגד ילדים חסרי ישע ועל אלימות נגד נשים. החל מאלימות רגשית ואלימות מילולית ועד אלימות פיזית של ממש וביצוע מעשי פשע נגד אנשים אחרים. וככל שעובר הזמן, כך תופעת האלימות גואה ומתחזקת. והשאלה המתבקשת היא, מה גורם להתפתחות האלימות החברתית? אבל חשוב יותר, איך לעצור ואיך להתמודד עם האלימות החברתית? ואם נתבונן היטב על העניין נראה, כי אלימות נובעת מחוסר שקט נפשי אצל האדם עצמו. כי אלימות היא לא רק של האדם כלפי סביבתו, אלא גם של האדם כלפי עצמו. כי מאבקים לא מתרחשים רק בין האדם לבין אנשים אחרים, אלא גם בתוך האדם עצמו. וכאשר האדם חי בהרמוניה עם ... וכאשר מישהו אפילו בטעות יפגע באדם שהוא ממש עצבני, אז האדם העצבני יפעל בצורה לא הגיוני, ויתנהג בצורה אלימה. כי כאשר האדם רגוע, אז יש לו ישוב הדעת. ואז הוא מבין בהיגיון נורמאלי, שאין שום טעם ושום תועלת באלימות. כי כמעט כל דבר אפשר לפתור אותו בצורה רגועה ועדינה. אבל כאשר אין לאדם ישוב הדעת, דהיינו, כאשר מתרחשים מאבקים פנימיים בתוך האדם עצמו. על ידי זה האדם לא חושב בהיגיון, ואז הוא מתנהג בצורה אלימה. ומלחמות מתרחשות לא רק בעולם הממשי שלנו, אלא מלחמות מתרחשות גם בתוך האדם עצמו. והאדם יכול להראות רגוע כלפי חוץ. אבל בתוכו מתרחשת כרגע מלחמת העולם השלישית ... מה שהוא רוצה, על ידי זה מתרחשת מלחמה בתוך האדם עצמו. וכאשר מתרחשת מלחמה בתוך האדם עצמו, על ידי זה נוצרת אלימות של אותו האדם גם כלפי אחרים. והדברים לא חייבים ללכת לאדם נגד רצונו, כדי שהוא יתמלא בכעס ובעצבים. אלא מספיק שהאדם מרגיש תחושה של ריקנות או של בדידות. או שהאדם מרגיש סתם תחושה של חוסר אהבה עצמית כלפי עצמו. וגם הדברים האלו יכולים ליצור בתוך האדם, סוג של אלימות כלפי עצמו, שבאה לידי ביטוי בחוסר אהבה עצמית, בהלקאה עצמית וגם בשנאה עצמית. והדבר הזה נאמר, כדי להסביר את התופעה שיש לדוגמא בני נוער, שכלפי חוץ לא חסר להם שום דבר. ולא ממש ניתן לומר שיש איזה משהו שממש מכעיס אותם. ובכל זאת הם פועלים באלימות ועושים מעשי ואנדאליזם שונים כלפי אנשים אחרים. ואצל אותם בני האדם שפועלים באלימות כלפי אחרים, למרות שלא נראה שיש משהו שמכעיס אותם, אצלם הכעס העצמי נובע מתוך תחושת ריקנות ומתוך עצבים שנובעים מכך שהאדם לא מוצא את עצמו. כי כל אחד מחפש את ... את עצמו, גם על ידי זה נוצרת בתוך האדם סוג של מלחמה פנימית וחוסר שקט נפשי. שהם באים לידי ביטוי בצורה של אלימות כלפי אחרים. וכאשר האדם מרגיש שהוא עצבני על משהו כלשהו, אז הוא מרגיש צורך לבטא את הכעס ואת העצבים שלו. ויש את אלו שפוגעים בעצמם בצורה פיזית. כגון לדוגמא ניסיונות התאבדות וכיוב, שבהם האדם מפעיל אלימות פיזית כלפי עצמו. או לדוגמא כאשר האדם נכנס לדיכאון ומפסיק לאכול. שגם זה סוג של אלימות פיזית של האדם כלפי עצמו. אבל מי שהוא כועס על עצמו ולא מרוצה מעצמו, והוא רוצה לבטא את הכעס שלו בצורה כלשהי, אז אם הוא לא פוגע בעצמו, אז הוא פוגע באחרים. ועל ידי זה נוצרת אלימות של אנשים שהם אלימים כלפי עצמם. ועל ידי זה הם מבטאים את האלימות הזאת כלפי אחרים. ובנוסף לכל אלו, כאשר האדם לא מספיק אוהב את עצמו, וכאשר אין לאדם מספיק בטחון עצמי, אז הוא מרגיש את הצורך לפגוע באדם אחר או במישהו אחר, כדי ... טוב יותר עם עצמו כדי לאהוב את עצמו. וכאשר האדם אין לו מספיק אהבה עצמית ובטחון עצמי, על ידי זה הוא פועל באלימות כלפי אנשים חלשים ממנו. כגון נשים וילדים. וזה כדי לגרום לעצמו להרגיש יותר חזק. כדי לשפר את הבטחון העצמי שלו ואת האהבה העצמית שלו. ואפשר לסכם ולומר, שכל אלימות של האדם כלפי חוץ, היא ביטוי של אלימות של האדם כלפי עצמו. והמלחמה שמתרחשת בתוך האדם עצמו, היא באה לידי ביטוי במלחמות שהוא מנהל עם אנשים אחרים וכלפי חוץ. אאכ כמובן מדובר במלחמה קיומית. שאז האדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלימות - האם כשאין טוב ורע יש אלימות, פחד להשתגע ולהיות אלים, אלימות שנובעת מתוך נפרדות או אחדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אלימות, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אלימות, איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לדיאטה, אימון אישי להפרעות קשב, מאמן לזוגיות בתחום אלימות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 16:09:07 - wesi1