אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אכזריות ✔להיזהר מהצבועים, התחסדות, רחמנות יתר, אסור לרחם על אכזרים, מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים? רחמנות על בעלי חיים, טבעונות, צמחונות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
להיזהר מהצבועים, התחסדות, רחמנות יתר, אסור לרחם על אכזרים, מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים? רחמנות על בעלי חיים, טבעונות, צמחונות, הקצנה, צביעות, הזהרו מן הצבועים, אהבת חינם, שנאת חינם, טוב מכדי להיות אמיתי
למה חשוב להיזהר מאנשים שנראים טובים מדי?

אליעד כהן מסביר כי לא תמיד צריך להיזהר רק מהאנשים הרעים, אלא גם מהאנשים שהם "טובים מדי". הוא מציין כי אנשים רגילים לא מייחסים חשש למי שעוזר לנזקקים או נוהג בצורה חיובית, אך לעיתים יש צורך להיזהר דווקא מהאנשים שנראים טובים בצורה מוגזמת. כהן מבצע השוואה בין אדם רע כמו רוצח, שצריך להימנע ממנו בשל הסיכון הפוטנציאלי, לבין אדם שנראה טוב מדי - שכן ההתנהגות הזו עשויה להיות מסוכנת בדיוק בגלל חוסר הוודאות והקיצוניות שהיא מבטאת.

מהן הדוגמאות לטוב מוגזם שעלול להדליק נורה אדומה?

כהן מציין דוגמאות של אנשים שנראים טובים מדי, כמו אדם שנמנע לא רק מאכילת בעלי חיים, אלא אף מסרב לדרוך על נמלה או להרוג גוק בבית. ההתנהגות הזו יכולה להעיד על קיצוניות, כמו גם אנשים שמפגינים רחמנות יתר כלפי בעלי חיים או בני אדם, לא בהכרח מתוך טוב לב, אלא מתוך מניע סמוי. כהן גם נותן דוגמה לעסק שבו מניה שעולה באופן מוגזם, דבר שמעורר חשד, כמו גם אדם שתמיד שמח או טוב - משהו בו לא נראה טבעי.

איך קיצוניות בטוב עלולה להסתיר אכזריות פנימית?

כהן מסביר כי לפעמים הרחמנות או הטוב המוגזם הם תוצאה של אכזריות פנימית או רגשות אשם. אדם שנמצא במצב של קונפליקט פנימי עקב התנהגות אכזרית בעבר, יכול לפתח רצון לכפר על כך באמצעות התנהגות רחמנית או טובה בצורה קיצונית. כהן מביא דוגמה מהסרט שבו אדם מתפלל בצורה נואשת ומתקבל הרושם שהוא מנסה לכפר על משהו חמור שעשה בעבר. הוא טוען כי אדם שמפגין רחמנות או טוב לב מוגזם עשוי בעצם לנסות לאזן את כעסיו או את השנאה שהוא נושא בתוכו.

מה אפשר ללמוד מכל זה על התנהגות אנושית?

כפי שמסביר כהן, התנהגות קיצונית, בין אם לטוב ובין אם לרע, מגלה חוסר יציבות ואי - וודאות. אדם שנמצא בתוך "האזורים הנורמליים" של טוב ורע יהיה הרבה יותר ברור, בעוד שאדם שנמצא בקצה של אחד מהקצוות, כמו הטוב המוגזם, עשוי להפוך פתאום לצד השני ולהפגין כעס או אכזריות באופן מפתיע. כהן ממליץ להימנע מלהתמקד באנשים שמפגינים התנהגות קיצונית מדי, ולטפח הבנה עמוקה יותר של מקורות הרגשות הללו ושל תהליכים פנימיים שעשויים להסתתר מאחוריהם.

הסכנות שבחוסר איזון בהתנהגות אנושית

אליעד מסביר כי חוסר איזון בין טוב לרע לא רק עשוי להוביל לאי - צפיות, אלא גם למזג רעשי פנימי של אדם שלא יודע לאזן את רגשותיו. כהן מתאר את התופעה שבה אנשים עם נטייה לרחמנות מוגזמת עלולים למצוא את עצמם מתנהגים בצורה אכזרית כלפי אחרים, דווקא בגלל הרצון לפצות על רגשות פנימיים של שנאה או כעס. לדבריו, אדם טוב מדי לא בהכרח מבטא את טוב לבו אלא לעיתים מסתיר תחושות שליליות, מה שגורם לחוסר איזון בהתנהגותו.

מה כדאי ללמוד ולהיזהר ממנו?

אליעד כהן מספק מענה לכך - חשוב להימנע מאנשים שמפגינים רחמנות או טוב לב קיצוניים. הם עשויים להסתיר רגשות שליליים בתוכם, ואם הם לא מסוגלים לאזן את עצמם, בסופו של דבר זה עשוי להתפרץ בצורת אכזריות או רוע כלפי מי שצריך את הרחמים האמיתיים. כהן מסיים בהמלצה להסתמך על אנשים בעלי התנהגות מאוזנת, שנמצאים בתוך "האזורים הנורמליים" של טוב ורע, שכן הם מהימנים הרבה יותר.
למה חשוב להיזהר מאנשים שנראים טובים מדי?

יש מקרים שבהם אדם עלול להיזהר ממי שנתפס כרע, כמו רוצח אנשים או מישהו שמזיק לאחרים, אך אין לו חשש ממי שעוזר לנזקקים או נוהג בצורה חיובית לכאורה. יחד עם זאת, כדאי לזכור שכפי שאפשר לפחד מרוצח כי לא יודעים מתי הוא יפגע, כך גם אדם שנראה טוב מדי יכול להתגלות כלא צפוי. מדובר באדם הנמצא בקיצוניות של "טוב לב" באופן לא הגיוני, מה שמעלה חשד לחוסר איזון פנימי.

מהן הדוגמאות לטוב מוגזם שעלול להדליק נורה אדומה?

דוגמה ראשונה היא אדם שלא רק נמנע מאכילת בעלי חיים, אלא גם מסרב לדרוך על נמלה ברחוב או להרוג גוק בבית. אם זה נהפך לתפיסה קיצונית, עלולה להיות כאן תופעה של רצון מוגזם לא לפגוע בשום יצור חי. דוגמה שנייה מופיעה בהקשר של השקעות: אם יש מניה שעולה בלי הפסקה פי כמה וכמה מכל השוק, זה נראה לא הגיוני. כך גם אדם שנמצא תמיד בשיא הטוב והחיוביות - משהו בהתנהגות כזו עשוי להיות "יותר מדי טוב" ובלתי צפוי. יש גם אנשים שמרחמים יותר מדי, למשל על מחבלים או על כל גורם שלמעשה גורם נזק לאחרים, והם עושים זאת באופן קיצוני שאינו מאוזן.

איך קיצוניות בטוב עלולה להסתיר אכזריות פנימית?

יש אנשים שמפתחים רחמנות יתר מתוך מניע סמוי של ניסיון לכפר על רגשי אשם עמוקים. ייתכן שהם עשו מעשה אכזרי בעבר או חוששים מאוד מרוע הקיים בתוכם, ולכן הם מגזימים בצד השני של הסקאלה ומנסים להיות טובים בצורה יוצאת דופן. האכזריות יכולה להיות "רק" מטפורה לפגיעה באחרים, ולא בהכרח רצח בפועל. בסרט מסוים מתואר מקרה שבו אדם מתפלל "טוב מדי" עד שזה מעורר חשד שביצע רצח, כי אדם נורמלי לא מתפלל בצורה כה נואשת אלא אם הוא מנסה לכפר על משהו. כך, מי שמתחסד ומראה רחמנות מוגזמת כלפי נמלה או אפילו כלפי אנשים שפועלים ברוע, עלול בעצם להיות עמוס בכעס או שנאה פנימיים, ולחפש דרך לאזן זאת. הקונפליקט הפנימי יכול להתפרץ לכיוונים קיצוניים אחרים, ולכן קשה לסמוך על אדם כזה שאינו מאוזן.

מה אפשר ללמוד מכל זה על התנהגות אנושית?

התנהגות אנושית קיצונית, לטוב או לרע, מעלה את הסכנה של חוסר יציבות ובלתי צפויה. אדם שנמצא ב"אזור הנורמלי" של טוב ורע מובן יותר, אך אדם שטוב לבו נראה מוגזם עלול להפוך פתאום את הקצה לצד השני ולהפגין כעס או אכזריות במקרים מפתיעים. כדאי לבדוק האם הרחמנות הקיצונית נובעת מפחד אישי, מצורך לכפר על משהו או מאיזשהו קונפליקט רגשי פנימי. בנוסף, יש חשיבות לשמור על איזון גם בעשיית הטוב ולהבחין מתי רחמנות יוצאת מפרופורציה ועלולה להסוות בעיות עמוקות יותר.
צמחונות חוסר וודאות פגיעה להוביל השקעות להאשים את עצמי שנאה עצמית גורמים קרניבורים הגיוני להקצין אהבה אהבת חינם אופי קיצוני אישיות קיצונית אכזריות אכילת בשר אמת אסור אסור לרחם על אכזרים בעל חיים בעלי חיים הגזמה הזהרו מן הצבועים הקצנה התחסדות חיות חיים חינם חשיבה מוקצנת חשיבה קיצונית טבעונות טבעונים טוב מכדי להיות אמיתי לאכול בשר להגזים להוציא מפרופורציה להיות אמיתי להיזהר להיזהר מהצבועים להקצין לרחם מי שמרחם על אכזרים מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים צביעות צמחונות צמחונים קיצוניות קרניבורים רחמנות רחמנות יתר רחמנות על בעלי חיים שנאת חינם
בודהיזם, אכזריות לא אנושית, צמחונות, רחמנות, להתאכזר, התעללות בבעלי חיים, בודהה, אכזריות לשמה, ליהנות מהסבל, אכילת בשר, אלימות, נהנה לסבול, רוצה לסבול, לאהוב את הרע, לרצות להרגיש רע
... אכזריות לא אנושית, צמחונות, רחמנות, להתאכזר, התעללות בבעלי חיים, בודהה, אכזריות לשמה, ליהנות מהסבל, אכילת בשר, אלימות, נהנה לסבול, רוצה לסבול, לאהוב את הרע, לרצות להרגיש רע למה אנשים מתנגדים לאכזריות לשמה? אליעד כהן מסביר שבדרך כלל, כאשר מדברים על נושאים כמו צמחונות ואכזריות כלפי בעלי חיים, הוויכוח המקובל הוא האם חייבים לאכול בשר או שאפשר להימנע מכך. אך למרות המחלוקת, כולם מסכימים על דבר אחד ברור: שאכזריות לשמה, כלומר, אכזריות שלא לצורך הישרדות או תועלת מסוימת, היא דבר שכולם מתנגדים אליו ואף אחד לא מעז להזדהות איתו בגלוי. אנשים אינם מוכנים לשים דגל ולהגיד בפה מלא: אני אכזרי לשמה. מה המשמעות של אכזריות לשמה ולמה קשה לקבלה? אליעד מסביר את המושג אכזריות לשמה כאקט שאין בו שום תועלת, והוא נטו אכזרי. הוא אומר שהרחמנות הכי גדולה שלו היא על אנשים שאינם מסוגלים לקבל את המושג של אכזריות לשמה. אדם שלא מסוגל להזדהות עם הרעיון הזה, מחויב המציאות שיסבול כל חייו. אין אפשרות להגיע למצב של הארה רוחנית אמיתית ללא היכולת להזדהות עם אכזריות לשמה, כי המשמעות היא שאתה מסרב לקבל חלק מהמציאות עצמה. למה להיות קיים זה דבר אכזרי? אליעד מרחיב ומסביר שלהיות קיים הוא בעצמו דבר אכזרי. הקיום מפריד אותך מדברים אחרים, ויוצר חיסרון, תחושת מחסור או סבל. אם אדם לא מסוגל להתאכזר לאחרים, הסיבה היא שזה מזכיר לו את האכזריות המופעלת עליו מעצם היותו קיים. כלומר, חוסר היכולת שלו לקבל אכזריות כלפי חוץ נובע מחוסר היכולת שלו לקבל אכזריות כלפי עצמו, וזה מונע ממנו להגיע לשלווה פנימית ... אמיתית יגיד מה שאתה רוצה מקובל עליי, כי הוא מסוגל ליהנות גם מהסבל וגם מההיעלמות. האם אלוהים התאכזר לעצמו כשברא את העולם? אליעד מסביר שהבריאה עצמה היא למעשה אכזריות עצמית של אלוהים. אלוהים, שהוא שלם ואינסופי, החליט לצמצם את עצמו ולהפוך לאינסוף חלקים שכל אחד מהם סובל חיסרון אינסופי. הוא עשה זאת בלי שום תועלת, רק לשם האכזריות עצמה. לכן, אם אדם מסרב לקבל אכזריות לשם אכזריות, הוא בעצם לא מקבל את הבריאה של אלוהים. אם תטען שאלוהים ברא את העולם מתוך אילוץ או בלית ברירה, אתה בעצם אומר שאלוהים סובל. אך אם תוכל לקבל שהבריאה היא שלמה בגלל האכזריות עצמה, אז תוכל להזדהות עם אלוהים ולהגיע לשלמות ... בכביש, אתה יכול לומר לעצמך איזה חיים קשים, למה זה קורה לי? או איזה כיף שרע לי. החופש האמיתי הוא היכולת שלך לבחור בין שתי התגובות האלו. מה הקשר בין לאכול בשר לבין אכזריות? אליעד מבהיר שהוא לא מטיף בעד או נגד אכילת ... הטווח האפשרי: אני רוצה לחיות, אני רוצה למות, ולא משנה לי אם אני חי או מת. מי שאין לו את הטווח הזה במלואו, אינו באמת חופשי. לסיכום, אליעד כהן טוען שהקיום עצמו הוא אכזרי, ושאי אפשר באמת להשתחרר מהסבל כל עוד אדם לא מסוגל להזדהות עם אכזריות לשם אכזריות. ההגעה לאחדות אמיתית מתרחשת כאשר אדם יכול להחליט באופן מלא, גם ליהנות מסבל מוחלט ולראות באכזריות ובסבל דבר שלם בפני עצמו, ללא צורך בשום הצדקה חיצונית. למה אנשים מתנגדים לאכזריות? האם יש תועלת בסבל? למה בודהה היה צמחוני? מה זה אכזריות לשמה? איך ליהנות מסבל? האם הקיום הוא אכזרי? מה הקשר בין צמחונות להארה רוחנית? אליעד: בנושא ...
חרבות ברזל - רחמנות או אכזריות, האם רחמנות יכולה לנצח אכזריות? האם לרחם או להתאכזר? מהי רחמנות? מהי אכזריות? איך לנצח את הטרור? המלחמה בטרור? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס, אמנת זנבה, חוקי המלחמה, פשעי מלחמה, הצבא הכי מוסרי בעולם, פגיעה בחפים מפשע, מדיניות ההכלה
... ברזל - רחמנות או אכזריות, האם רחמנות יכולה לנצח אכזריות? האם לרחם או להתאכזר? מהי רחמנות? מהי אכזריות? איך לנצח את הטרור? המלחמה בטרור? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס, אמנת זנבה, חוקי המלחמה, פשעי מלחמה, הצבא הכי מוסרי בעולם, פגיעה בחפים מפשע, מדיניות ההכלה אז במידה והחמאס משתמש כנגדנו באכזריות, האם אנחנו יכולים לנצח אותו ברחמנות? האם אפשרי עם רחמנות של מוסריות צהל לנצח את האכזריות של הטרור? האם צריך להיות אכזרי כדי לנצח אכזריות? האם אדם צריך להיות אכזרי בנפשו כדי לנצח מישהו שמתנהג כלפי באכזריות? מהי בעצם אכזריות? מהי רחמנות? וכולי אז קודם כל התשובה היא ש - כן, יש אפשרות עם רחמנות לנצח אכזריות. ולא חייב להיות אכזרי כדי לנצח אכזריות כפי שאסביר להלן. ואני אחדד, יש כאן מספר שאלות שונות, שאינן בהכרח קשורות אחת לשניה. שאלה 1 - מה צריך לעשות טכנית כדי לנצח את החמאס, בלי קשר לרחמנות אכזריות וכיוב? שאלה 2 - האם מה שאנחנו חושבים שצריך לעשות כדי לנצח את החמאס, האם זה עשוי להתפרש כאכזריות? שאלה 3 - האם אני צריך להיות אכזרי כדי לבצע את מה שצריך כדי לנצח את החמאס כתשובה לשאלה הראשונה? שאלה 4 - האם אני צריך להיות אכזרי כדי לנצח את החמאס? לדוגמה, שאלה 1 - מה צריך לעשות כדי לנצח את חמאס? תשובה אפשרית: צריך להוציא להורג את כל בני המשפחה של ראשי הטרור, ... לא. אבל לא זאת השאלה כרגע. כי לצורך העניין נניח שאנחנו מסכימים שאם נוציא להורג חפים מפשע בעזה, אז ננצח את הטרור כרצוננו. ועכשיו נשאל את שאלה 2 - האם זה יכול להתפרש כאכזריות פגיעה בחפים מפשע? תשובה: כן. ועכשיו נשאל את שאלה 3 - האם אני צריך להיות אכזרי, כדי להוציא להורג את בני המשפחה של ראשי הטרור? תשובה: תלוי בהגדרה של רחמנות אכזריות, כפי שאני אסביר להלן. שאלה 4 - האם אני צריך להיות אכזרי כדי לנצח את הטרור? תשובה: לא בהכרח. אבל כן בהכרח שיכול להיות שתצטרך לעשות פעולות שעשויות להתפרש כאכזריות בעיני צד כלשהו. דהיינו, לא חייב להיות אכזרי בנפש, כדי לנצח מישהו אכזרי. אבל כן יכול להיות שצריך להתנהג בפעולה שעשויה להתפרש כפעולה אכזרית על צד כלשהו, לדוגמה פגיעה בחפים מפשע. ומהות המסר היא, שהאדם לא חייב להיות אכזרי בנפשו, כדי לנצח אכזריות של האויב ותכף אחדד יותר טוב את הנושא. אז מהי בעצם אכזריות ומהי בעצם רחמנות? אז אמר רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן חב - תורה ז, שמנהיג אמיתי חייב להיות רחמן. ורק מי שהוא רחמן, יכול להיות מנהיג אמיתי. אבל חובה על המנהיג לדעת איך להתנהג עם הרחמנות שלו בצורה נכונה. כי כל רחמנות, היא גם אכזריות וכל אכזריות היא גם רחמנות. וצריכים לדעת איך להשתמש בצורה נכונה בתכונת הרחמנות. לדוגמה נניח שרופא ירחם על החולה ולא ירצה לתת לו טיפול שעשוי להכאיב ...
סבל מחוייב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר
סבל מחוייב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר
... מחוייב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר האם באמת אפשר להשתחרר מהסבל לחלוטין? אליעד מסביר באופן מפורט שהסבל, בסופו של דבר, הוא דבר בלתי נמנע ... באותה דרך, אדם יודע שכאשר הוא נהנה מאוד, הוא עלול לשלם על כך בסבל בעתיד, ולכן אינו מסוגל ליהנות באופן מוחלט וחופשי. מה הקשר בין אכזריות לרחמנות, וכיצד זה קשור לסבל? אליעד מסביר רעיון מורכב שבו האכזריות הופכת לרחמנות ולהיפך. הוא מתאר מצב שבו אדם חווה כאב, והמחשבה עולה בו: החיים שלי רעים. האדם נדרש להיות אכזרי כלפי המחשבה הזו ולהגיד לה: לא נכון, החיים שלי לא רעים, אני לא סובל, ככה אני רוצה. זו אכזריות כלפי הסבל, אך בפועל זו גם רחמנות, מכיוון שהאדם מונע מהמחשבה להשמיד את עצמו. לכן, אכזריות מוחלטת כלפי הסבל היא גם רחמנות מוחלטת כלפי האדם עצמו. מנגד, אדם שמרחם על עצמו ועל הסבל שלו, למעשה מתאכזר לעצמו בכך שהוא מחזק את התחושה שהחיים רעים וקשים, וכך מעצים את הסבל. כלומר, דווקא האכזריות שנראית שלילית היא זו שמביאה לשחרור ולתחושת חופש אמיתית. כיצד ההבנה שאין שלמות מובילה לשחרור מהסבל? אליעד מסביר שכל אדם חווה סבל ... מלא, מתוך מקום של הבנה וקבלה מלאה של כל המצבים האפשריים, ובכך להשיג חופש פנימי מוחלט. איך להשתחרר מסבל? מה הקשר בין אושר וסבל? אכזריות שהיא רחמנות האם אפשר להפסיק לסבול לגמרי? מה המשמעות של אחדות? למה אושר גורם לסבל? ...
התאכזרות לבעלי חיים, אכזריות, רחמנות, צמחונות, אכילת בשר, טבעונות, התעללות בבעלי חיים, סאדיזם, סדיסטיות, לכל דבר יש הפך, שום דבר לא מחוייב, התעללות בחלשים, התאכזרות לחלשים
... לבעלי חיים, אכזריות, רחמנות, צמחונות, אכילת בשר, טבעונות, התעללות בבעלי חיים, סאדיזם, סדיסטיות, לכל דבר יש הפך, שום דבר לא מחוייב, התעללות בחלשים, התאכזרות לחלשים מהו הקשר בין האכזריות לבעלי חיים לשאלות מוסריות רחבות יותר? ההרצאה עוסקת בקשר שבין אכזריות לבעלי חיים, טבעונות, התעללות ... בכך שהוא מציין את ההתעללות בבעלי חיים כבעיה מוסרית חמורה, אך מציע להסתכל על המהות של ההתנהגות האנושית כלפי בעלי חיים דרך פרספקטיבה רחבה יותר של אכזריות בחברה. הוא מציין שלמרות ששיחה על אכזריות לבעלי חיים יכולה להיראות כמשהו ברור, חשוב לשאול האם לא כל התנהגות של בני אדם כלפי יצורים אחרים נובעת מאותו מקור של אכזריות. הוא מדבר על ההתעללות בבעלי חיים ... כל אחד מאיתנו, כשהוא מזכיר את ההתנהגויות האנושיות שמובילות לסבל של אחרים - גם אם מדובר בבני אדם וגם אם מדובר בבעלי חיים. מה משמעות ההתמודדות עם אכזריות כלפי בעלי חיים? בהמשך, אליעד מציין שמי שמתעלל בבעלי חיים פועל מתוך סדיזם, ושיש קשר ישיר בין תחושות פנימיות של חוסר יכולת להתמודד עם פחדים אישיים לבין ההתנהגויות האכזריות כלפי בעלי החיים. הוא מציע ... של כל אדם מול עצמו. לדבריו, האנושות לא תמיד מודעת לפחדים ולסבל שהיא חווה בעצמה, ולכן תגובות כמו רחמים כלפי בעלי חיים או האשמת אחרים בהתנהגות אכזרית עשויות להיגרם מתוך פחד אישי או ... הוא שואל האם יש הבדל בין התנהגות כלפי בעלי חיים לבין התנהגות כלפי דברים אחרים, כמו חפצים שאין להם רגשות. הוא מציין את הדמיון בין ההתנהגויות האכזריות כלפי בעלי חיים לבין האופן שבו ... צריך לשאול את עצמו כיצד הוא מתמודד עם סבלו האישי. אליעד מסביר את הצביעות של מי שמתנגד להתעללות בבעלי חיים, אך לא מסוגל להתמודד עם ההתנהגות האכזרית שהוא עצמו מפעיל כלפי עצמו או כלפי אחרים. לסיום, הוא מציע שכדי להבין את ההתנהגות האנושית כלפי בעלי חיים, צריך להסתכל על מערכת הערכים האישית שלנו ולבחון את השיפוטיות והאכזריות שמנחות אותנו. רק כשנבין את עצמנו, נוכל לראות את ההתעללות בבעלי חיים בהקשר רחב יותר ולהתמודד עם המוסריות של האכילה וההתנהגות כלפי בעלי חיים בצורה שקולה. מהו הקשר בין אכזריות לבעלי חיים לשאלות מוסריות? כיצד ההתמודדות עם אכזריות כלפי בעלי חיים מעידה על סבל ... חיים? האם יש הבדל מוסרי בין התעללות בבעלי חיים להתעללות בחפצים? כיצד תפיסתנו את בעלי החיים משפיעה על התנהגותנו? האם טבעונות היא פתרון מוסרי לאכזריות כלפי בעלי חיים? מה הקשר בין התאכזרות לבעלי חיים לאכזריות כלפי אחרים? הרצאה זו עוסקת בנושאים שונים כמו התאכזרות לבעלי חיים, אכזריות כלפי אחרים, אכילת בשר, צמחונות, טבעונות, סאדיזם והתעללות בחלשים. אליעד כהן מציע שהתפיסה שלנו על אכזריות נובעת מהזדהות רגשית עם מי שסובל, ולאו דווקא מהפגם במעשה עצמו. במהלך ההרצאה, הוא מעלה שאלות על המוסר וההבנה האנושית של מהות ההתנהגות האכזרית. האם יש הבדל בין התעללות בבעלי חיים לבין התעללות בבני אדם? המרצה מציין שלפעמים אנחנו רואים התעללות בבעלי חיים ומרגישים זעזוע, אך השאלה היא אם זה באמת אכזרי, או שאולי מדובר בתגובה רגשית בלבד ... רואים בסבל של בעלי חיים דבר חמור שיש למנוע אותו. האם נכון להיאבק למען זכויות בעלי החיים? בסופו של דבר, אליעד מציע שלמרות שהסבל של בעלי חיים הוא אכזרי, הוא לא בהכרח יותר רע או יותר חשוב ... יכולים לקחת את התפיסות הללו ולהחיל אותן על חוויות אחרות - כיצד אנחנו מתמודדים עם סבל במצבים שונים? לסיכום, הרצאה זו מעמיקה בתפיסות על סבל, אכזריות והזדהות רגשית עם יצורים חיים, ומאתגרת את הצופה לחשוב על הגבולות בין נכון ולא נכון, בין אכזריות לבין רחמנות. התאכזרות לבעלי חיים ...
אחרית הימים / "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ" - מהו עולם אידיאלי?
... כי מאחר שמלאה הארץ דעה, אז לא תהיה יותר אכזריות בעולם, וממילא הזאב לא יטרוף יותר את הגדי וכולי. ובלשון הפסוק וגר ... עכשיו נולד, בעיני האדם יש כאן פעולה מאוד אכזרית. שהאריה שהוא חזק, הוא טורף את החיה שחלשה ממנו, ואוכל אותה בדם קר. ... והדבר הזה נראה בעיני המתבונן, כדבר מאוד אכזרי. כי אם האדם היה עושה כזה דבר, או אם היו עושים לאדם עצמו כזה דבר, הרי שהדבר הזה היה מאוד אכזרי . ולפעמים חושב האדם לעצמו, שאילו הוא היה מנהל את העולם, אולי הוא היה משנה קצת את העולם, כך שלא תהיה בו אכזריות כזאת שהאריה החזק יטרוף את החיה החלשה. ואם האדם היה יכול, אולי ... אכן יש בני אדם, שהם לא רוצים להרגיש שהם אכזריים על בעלי החיים החלשים, ואז באמת הם הופכים להיות צמחוניים. כמו ... שאוכלות רק עשבים. וכך גם הם כדי לא להיות אכזריים, אז הם בוחרים לא לאכול בשר. ואכן יש כאלו, שבתוך ליבם אילו הם היו ... יהיו בו מלחמות, ולא יהיה בו שום ביטוי של אכזריות כלשהי. כאשר האריה יוכל לגור בשלום עם הגדי וכיוב, ואף אחד לא ... בעיה אחת קטנה, והיא שמצד האמת אם לא תהיה אכזריות בעולם, העולם לא יתקיים כלל בשום צורה כלשהי. ומדוע? משום שמצד האמת, גם מה שנראה לאדם כדבר לא אכזרי, הרי שגם זה אכזרי. לדוגמה, גם כאשר הפרה אוכלת עשב, גם זה אכזרי. משום שהעשב ניתלש מהאדמה, וזה סוג של אכזריות. והפרה לוקחת את העשב, וחותכת אותו לחתיכות בפה שלה. וגם זה סוג של אכזריות. ואם האדם יסתכל בעין אמיתית על הדברים, הוא יראה, שלא רק לאכול בשר זה אכזרי, אלא גם לאכול עלים ירוקים גם זה אכזרי. כי האדם עוסק בהשמדה של חומר כלשהו. וזו פעולה אכזרית. ואפילו כאשר האדם קורע חתיכת נייר, גם זה אכזרי. כי האדם לוקח דבר שלם, וחותך אותו לחתיכות, וזה אכזרי. וכאשר האדם נוסע ממקום למקום, גם זה אכזרי. כי הוא בעצם לוקח את הדלק, וגורם לו להישרף ולהפוך לעשן. וזה מאוד אכזרי. וגם כאשר הרוח נושבת ומנענעת את העלים של העץ, גם זה סוג של אכזריות. וגם המים שנופלים על האדמה ומכים אותה, גם זה אכזרי. וכאשר המים מכבים את האש, וכאשר האש שורפת את הקוצים, גם זה אכזרי. וגם זה שהאדם דורך על האדמה, גם זה אכזרי. וזה שהאדמה לא יכול להתלונן, זה לא אומר שזה לא אכזרי. וגם זה שהאדם נושם, גם זה אכזרי. כי כאשר האדם נושם אז הוא גורם לכל מיני חומרים להשתנות. וגם זה סוג של אכזריות. וגם רגעי הזמן שעוברים, גם זה מאוד אכזרי. כי כל רגע חדש שבא, הוא כאילו משמיד את הרגע הקודם. וזה מאוד אכזרי. ומצד האמת, כל שינוי שמתרחש בעולם, הוא סוג של
צמחונות, אכזריות, אדם, בהמה, רובוט, דומם, צומח, רגשות, נשמה, תודעה, הזדהות רגשית
צמחונות, אכזריות, אדם, בהמה, רובוט, דומם, צומח, רגשות, נשמה, תודעה, הזדהות רגשית
... אכזריות, אדם, בהמה, רובוט, דומם, צומח, רגשות, נשמה, תודעה, הזדהות רגשית מה הקשר בין צמחונות לאכזריות? ההרצאה עוסקת בשאלות מוסריות שמלוות את ההתמודדות עם נושא הצמחונות והיחס בין בני אדם, בעלי חיים, דומם וצומח. הנושא נוגע גם לשאלת האכזריות והשפעתה על הבחירות שלנו. אחת השאלות המרכזיות שמועלות היא מהי אכזריות, והאם כל פעולה שגורמת לשינוי במציאות היא אכזרית. מהם הגבולות המוסריים שבין אכזריות לבין פעולה טבעית? למשל, יש דיון אם יש הבדל בין להזיז את ידך לבין פגיעה בפרה, שלכאורה יפגע בה. נשאלת השאלה אם להזיז את ידך הוא אכזרי באותה מידה כפי שפגיעה בבעלי חיים נחשבת לאכזרית. אכזריות מוגדרת כפעולה שגורמת סבל או שינוי במציאות ... במיקום מסוים, והיא כעת במיקום אחר. כל שינוי במציאות, לדברי המרצה, עשוי להיחשב כאכזרי, אם כי המניע וההשלכות השונות של כל פעולה משחקות תפקיד מרכזי בהגדרת האכזריות . מהו הגבול בין יצור חי לדומם? בהמשך, נעשית התמקדות בהבנה של ... בהן ולהביא פתרונות אישיים לכל אחד מהמושגים שהוזכרו. הצמחונות לא רק שואלת מהו האכזריות, אלא גם את השאלה העמוקה יותר על משמעות החיים, החיבור הרגשי שלנו עם יצורים חיים אחרים, ואיפה עובר הגבול שלנו. צמחונות אכזריות ההבדל בין חיים לדומם מהי תודעה? הזדהות רגשית עם בעלי חיים ...
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 1
... מוהרן חב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 1 מהי המשמעות של תוכחה וביקורת על פי ליקוטי ... ותוכחה, ובמיוחד בהקשר לליקוטי מוהרן, ספרו של רבי נחמן מברסלב. נושא מרכזי בהרצאה הוא איך יש להעביר ביקורת בדרך נכונה, מהי המשמעות של רחמנות ואכזריות בהקשר הזה, והאם כל אחד ראוי להעביר תוכחה. אליעד מדגיש את הצורך להפריד בין תוכחה שנעשית ממקום של רחמנות וביקורת שנעשית ממקום של אכזריות . לא כל אדם ראוי להוכיח, ויש להבין את המקום ממנו באה התוכחה - אם היא נעשית מתוך רחמנות אמיתית או מתוך שיפוטיות קשה ובלתי ... את עצמנו לפני שאנחנו שופטים אחרים. מהו תהליך השיפוט הנכון? במהלך השיעור נדונו גם העקרונות המובילים לשיפוט נכון של אחרים. שיפוט לא נכון, שמבוסס על אכזריות או תחושות שיפוטיות מוקדמות, עשוי להביא לעיוותי מחשבה ולהרס אישי. במקום זאת, התהליך הנכון כולל את היכולת להבין את הסיבות מאחורי ... את סיבותיו העמוקות למעשיו, אתה לא רק שלא מועיל לו, אלא אף מזיק לו. אליעד מציין שמי שמבצע תוכחה חייב להיות בר מקום של רחמנות ואהבה, ולא מקום של אכזריות או זלזול. התוכחה צריכה להוביל לשיפור במצבו של האדם ולא להוריד אותו למקום נמוך יותר. כאשר אדם עובר תוכחה מתוך כוונה לשפר את ... רק על פי העובדות הגלויות, אלא יש להביא בחשבון את הנסיבות של האדם, להבין את התהליכים הפנימיים שהוא עבר ולהבין את הסיבות למעשיו. הקשר בין רחמנות לאכזריות בתהליך של תוכחה אליעד מפרט גם את הקשר בין רחמנות לאכזריות בהעברת תוכחה. רבי נחמן אומר שהרחמנות על אדם צריכה להיות אמיתית ולא פיקטיבית. כשאתה מוכיח את האדם, אתה בעצם צריך להרגיש רחמים כלפיו ולא להתרעם עליו על המעשה שביצע. אליעד מדבר על רעיון של תוכחה מתוך רחמים ולא מתוך כעס או אכזריות. הוא מסביר שכאשר מדובר באדם שנמצא במצב קשה, וכולנו חווים את הקשיים והטעויות, הדרך הנכונה להוכיח אותו היא מתוך מבט רחום, להבין ...
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
... בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם למה ישראל שנואה בעולם למרות שיש לה צבא מוסרי? אליעד כהן בהרצאתו מתמקד בנושא מורכב הכולל שאלות על ... כי עצם הרחמנות על חפים מפשע בצד האויב גוררת בהכרח אכזריות כלפי אזרחים וחיילים ישראלים. הוא מסביר שכל רחמנות מגיעה עם מחיר ועם הצד השני שלה, שהוא בהכרח אכזריות כלפי מישהו אחר. מדוע לא ניתן לאהוב מבלי לשנוא? אליעד מסביר רעיון עמוק ויסודי: אי אפשר באמת לאהוב משהו מבלי לשנוא את ההפך שלו. לדוגמה, אם אדם אוהב מישהו כי הוא ... רחמנות, למרות היותה לכאורה מוסרית, תמיד מכילה בתוכה אכזריות סמויה. למשל, כאשר טייס ישראלי נמנע מלפגוע בבניין בגלל ילדים פלסטינים שנמצאים שם, הוא אולי מרחם על אותם ילדים, אבל בו - זמנית מתאכזר כלפי ילדים ישראלים שעלולים ... יש מי שמשלם את המחיר של הרחמנות הזו. איך התנך ממחיש אכזריות ורחמנות? אליעד מתייחס למורשת היהודית בתקופת התנך, ומציג אותה כדוגמה הפוכה לחלוטין לטענת הצבא המוסרי בעולם. הוא מביא דוגמאות רבות מהתנך, כמו הטבח שעשו שמעון ... שכל החלטה לשמור על מוסריות או רחמנות בהכרח גורמת לאכזריות או סבל בצד השני. כל פעולה של לא לפגוע בחפים מפשע גורמת לפגיעה בחפים מפשע אחרים, לרוב אלה בצד שלך. הוא אומר שאם ישראל רוצה באמת לנצח ולהגן על אזרחיה, עליה להבין ... ישראל? האם ישראל היא באמת מוסרית? למה רחמנות גורמת לאכזריות? האם מוסריות היא חולשה במלחמה? האם חייבים לשנוא כדי לאהוב? מה הגישה של התנך למלחמה? ...
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"ב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 2
... מוהרן חב ח, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, שיעור בליקוטי מוהרן, העברת ביקורת, רחמנות, אכזריות, מנהיגות, להעביר ביקורת, תוכחה, לדון לכף זכות, ביקורת בונה, ביקורת הורסת, חלק 2 מהם עקרונות הרחמנות והאכזריות לפי ליקוטי מוהרן? העקרונות של הרחמנות והאכזריות, כפי שמוסבר בליקוטי מוהרן, מתארים את מערכת היחסים בין האכזריות, הרחמים והאדם עצמו. אליעד ... של דבר אין חיסרון במציאות, וכשיש לך את הדעה הנכונה, תוכל לראות את העולם כשלם. אם אדם רואה את הדברים כשליליים או כבעיה, הוא יחשוב שהם אכזריים, אך אם יראה את הפתרון הפנימי, הוא יוכל להימנע מההרגשה של אכזריות כלפי אחרים. במילים אחרות, הרחמנות האמיתית אינה מלווה באכזריות. כיצד יש להבין את האכזריות בעידן המודרני? בהשקפת רבי נחמן, האכזריות אינה בהכרח פעולה רעה, אלא בעיקר תפיסת עולם שלילית. כל עוד אדם חושב על הדברים בצורה של חיסרון, הוא רואה את המציאות כבעיה או רע, ובכך הופך את זה לאכזריות. בתפיסה הזאת, עיוות המציאות והתמקדות בבעיה ובחיסרון מובילים את האדם לפתח גישה של אכזריות כלפי המציאות. אליעד מסביר כי כאשר אדם לא רואה את ההפך, הוא לא מבין את המורכבות של העולם, והביקורת הכפולה, של חיסרון נוסף, גורמת לו לראות את הדברים כאכזריים, גם כשאינו מתכוון לכך. כיצד ... לתיקון פנימי ולחיבור לאמת. על ידי תפילה, האדם יכול לשפר את הדעת שלו ולהפוך את רגשותיו לרחמים אמיתיים. תפילה מאפשרת לאדם להבחין בין אכזריות לרחמנות אמיתית, ולהתקרב לאמת הפנימית של מציאותו. מהו הקשר בין רחמנות, אכזריות ומנהיגות? הקשר בין רחמנות, אכזריות ומנהיגות מתבטא בכך שאדם ... מציאות שצריך לתקן. כשאדם רואה רק את ההפך ממה שהוא רוצה לראות כשלילי, הוא עלול להתבלבל ולחשוב שהוא רחמן בעוד שהוא למעשה רק מספק כיסוי לאכזריות פנימית. מנהיגות נכונה ... ממהות המציאות. היכולת לרחם על הצורה, למרות שהיא לא תמיד נראית מושלמת בעינינו, היא חלק מהרחמנות האמיתית. מהו הקשר בין התפילה לרחמנות ואכזריות? הקשר בין תפילה לרחמנות בא לידי ביטוי בכך שהתפילה היא הכלי שבו אדם יכול לתקן את מחשבותיו ולפנות את הלב ממחשבות של אכזריות לרחמים אמיתיים. תפילה מאפשרת ... רחמנות אמיתית עוברת דרך תיקון פנימי של הדעת, שמאפשר לאדם לראות את העולם כפי שהוא, מבלי להיתפס בחסמים ובמחשבות שגויות. רחמנות אמיתית אכזריות בעידן המודרני מנהיגות רוחנית תפילה כחלק מרחמנות ביקורת בונה עזות פנים ורחמנות הכשרת הדעת לרחמנות מהם עקרונות הרחמנות והאכזריות לפי ליקוטי מוהרן? אליעד מציין שתחום הרחמנות נוגע לאדם ולעיתים הוא לא יוכל לראות את ההפך מהרחמים, כלומר, את האכזריות. לפי תורת רבי נחמן מברסלב, ... הרחמנות מתחילה קודם כל מעצמך, והעיקר שלה הוא דעה נכונה. אם אדם מרחם על עצמו, אז הוא גם יכול לרחם על אחרים. המושג רחמנות קשור לעיתים לאכזריות, אם כי לפי התפיסה של רבי נחמן, רחמים אמיתיים אינם מלווים באכזריות. במילים אחרות, כשאדם לא רואה את ההפך או לא מסוגל לראות את השונה מהמציאות שהוא מייצר בעיני עצמו, הוא עלול לראות את ההתנגדות כמעין אכזריות . הרחמנות הנכונה, שבה עסק רבי ... הוא מרחם על עצמו ולא יראה את הדברים כמעין חיסרון. מתוך כך יוכל להעביר את הרחמנות גם על אחרים ולהיות חלק מהפיתרון. כיצד יש להבין את האכזריות בעידן המודרני? באופן כללי, כאשר אדם מסתכל על משהו בהשוואה לרגש של עצמו, הוא חושב לעיתים שמדובר במשהו רע. רבי נחמן מבדיל בין מהות האכזריות לבין היכולת לראות את היקום במלואו. האכזריות לא רק מתבטאת במעשים רעים, אלא גם בחשיבה שמובילה לתוצאה של חיסרון או פסול במציאות. כל עוד אדם חושב על דברים כשליליים או חסרים, הוא יראה את הדברים כאכזריים. הנקודה שהביא רבי נחמן, היא שלעיתים, הביקורת הכפולה (הכפלה של תחושת חיסרון) תוביל אדם להרגיש אכזרי, אפילו כאשר הוא מציג את עצמו ... רבי נחמן, אינה רק הזעקה או הבקשה של האדם מאת ה, אלא כלי לשינוי פנימי שבא מתוך הרצון האמיתי לתקן ולהתקרב לאמת. מהו הקשר בין רחמנות, אכזריות ומנהיגות? אליעד מדבר על ...
רצח, רעידת אדמה, צונאמי, אסונות, אכזריות, הרג, מוות, זעזועים בחיים, מה טוב בדברים רעים, רחמנות, פירוק ההגדרות והנפרדות
רצח, רעידת אדמה, צונאמי, אסונות, אכזריות, הרג, מוות, זעזועים בחיים, מה טוב בדברים רעים, רחמנות, פירוק ההגדרות והנפרדות
... רעידת אדמה, צונאמי, אסונות, אכזריות, הרג, מוות, זעזועים בחיים, מה טוב בדברים רעים, רחמנות, פירוק ההגדרות ... במקום לברוח מהזעזוע, הוא יכול להשתמש בו כדי להיזכר באמת המוחלטת של האחדות. מדוע אנשים מוטרדים דווקא מאכזריות חסרת סיבה? אליעד ממשיך ומסביר מדוע אנשים מוטרדים מאכזריות בלתי מוסברת. בעולם שבו הכל היה מוסבר והגיוני, האדם היה חושב שהעולם פועל לפי ... מסוימת, שאלוהים או הכוח העליון מחויב לפעול לפי מערכת מסוימת, כמו עבד שפועל כי אמרו לו. אבל כאשר מתרחשת אכזריות חסרת פשר, כמו רעידת אדמה שהורסת חיים שלמים בלי שום סיבה הגיונית, האדם מרגיש ... בחוויה של אסונות כדי להגיע לאחדות? בסיכומו של דבר, אליעד מציע דרך עמוקה מאוד לראות כל אסון, כל זעזוע, כל אכזריות בעולם - כהזדמנות להגיע להבנה עמוקה יותר של אחדות, של פירוק הנפרדות וההגדרות, ... מזדעזעים מתמונות דם? מה המשמעות של רעידת אדמה ביפן? איך להגיע לחוויית אחדות באמצעות זעזועים? מה המשמעות של אכזריות חסרת סיבה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להיזהר מהצבועים, התחסדות, רחמנות יתר, אסור לרחם על אכזרים, מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים? רחמנות על בעלי חיים, טבעונות, צמחונות, הקצנה, צביעות, הזהרו מן הצבועים, אהבת חינם, שנאת חינם, טוב מכדי להיות אמיתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אכזריות, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אכזריות, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצר לזוגיות, מומחה, אימון אישי למנהלים בנושאי אכזריות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7188 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 22:28:56 - wesi1