אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לא יכול או לא רוצה, לא רוצה או לא יכול, למה אני לא עושה משהו? אין לא יכול יש לא רוצה, האם אני באמת לא רוצה? למה מישהו לא עושה משהו? האם אני באמת לא יכול...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לא יכול או לא רוצה, לא רוצה או לא יכול, למה אני לא עושה משהו? אין לא יכול יש לא רוצה, האם אני באמת לא רוצה? למה מישהו לא עושה משהו? האם אני באמת לא יכול? האם יש בחירה חופשית? התמכרויות, אלוהים או עבד, הרצון של אלוהים, חופש הבחירה
למה אנחנו לא עושים דברים שאנחנו רוצים לעשות?

הסיבה לכך שאנשים לא עושים דברים בחייהם, נובעת מאחת משלוש אפשרויות עיקריות: או שהם

לא יכולים

לעשות את הדבר, או שהם

לא רוצים

לעשות את הדבר, או שילוב של שניהם יחד. אליעד כהן מסביר שאם היינו יכולים וגם רוצים לעשות משהו, אז בסופו של דבר, בהכרח היינו עושים אותו. הסיבה שאנחנו לא עושים משהו מסוים נובעת מכך שיש לנו מחסום פנימי או חיצוני, בין אם הוא מודע או בלתי מודע.

האם אדם באמת יכול לרצות משהו ובכל זאת לא לעשות אותו?

לדוגמה, אם אדם אומר לעצמו: "אני יכול לצאת להליכה בכל יום, ואני גם רוצה לעשות זאת, אבל בפועל אני לא עושה את זה, " כאן עולה השאלה - למה הוא באמת לא יוצא להליכה? הוא עשוי לטעון שהוא מעדיף לצפות בטלוויזיה, אך האם הצפייה בטלוויזיה באמת מונעת ממנו לצאת להליכה? לא. התשובה היא, שבעצם הוא לא רוצה מספיק חזק לצאת להליכה. כלומר, הרצון לראות טלוויזיה חזק יותר מהרצון ללכת, וכך הרצון החלש נדחק הצידה. לכן, במצב כזה האדם לא באמת רוצה לצאת להליכה, לפחות לא באופן מספיק חזק שיגרום לו לפעול.

מה היה קורה אם היינו שואלים את אלוהים למה הוא לא עושה משהו?

אליעד כהן לוקח את הדוגמה הזאת צעד קדימה, ושואל מה היה קורה אילו שאלנו את אלוהים למה הוא לא עושה משהו מסוים. אלוהים יכול היה לענות שהוא פשוט "לא רוצה". אך כשנשאל אותו האם הוא יכול לעשות זאת, הוא יענה כמובן שכן, הוא יכול, אך הוא בוחר לא לרצות. ואז נשאל אותו, "האם אתה יכול לרצות אחרת?" הוא יגיד שהוא יכול גם לרצות אחרת, אבל כרגע הוא לא רוצה לרצות אחרת. כלומר, הרצון של אלוהים כביכול נמצא בידו באופן מלא.

עם זאת, כשבוחנים את העניין לעומק, מתברר שגם הרצון עצמו לא תמיד נמצא בשליטת האדם (או אפילו אלוהים), וכך ה"לא רוצה" הופך להיות גם "לא יכול" - כי לפעמים האדם לא באמת יכול לשנות את רצונו.

איך "לא יכול" הופך להיות "לא רוצה"?

אליעד נותן דוגמה מיוחדת: אדם אומר שהוא לא יכול לעבור דרך קיר. לכאורה, מדובר במגבלה אובייקטיבית. אך אם האדם יחקור לעומק מדוע הוא מאמין שאינו יכול לעבור דרך הקיר, הוא יגלה שבעצם הוא "לא רוצה" להאמין שזה אפשרי. האדם רוצה להאמין לחושים שלו שאומרים לו שזה בלתי אפשרי. כלומר, ה"לא יכול" שלו הופך ל"לא רוצה", כי הוא לא רוצה לחשוב אחרת או להאמין אחרת.

במילים אחרות, אליעד כהן מסביר שהמגבלות שלנו מבוססות פעמים רבות על רצון פנימי להאמין בהן, גם אם הן נראות אובייקטיביות לחלוטין. אדם שאומר "אני לא יכול, " למעשה עשוי להעדיף להאמין שהוא לא יכול, כי אם היה באמת רוצה להאמין אחרת, הוא היה מתעקש להאמין בכך.

האם הרצון שלנו באמת בידינו, או שאנחנו עבדיו?

כאשר אדם אומר "אני לא עושה משהו כי אני לא רוצה, " הוא חווה תחושה של חופש, כמו אלוהים שמחליט מרצונו החופשי. לעומת זאת, כשאדם אומר "אני לא עושה משהו כי אני לא יכול, " הוא חווה תחושת שעבוד וחוסר אונים, הוא עבד למגבלותיו. עם זאת, אליעד מבהיר שהגבולות בין שני המצבים הללו מטושטשים לחלוטין. הלא יכול הופך ללא רוצה כי האדם לא רוצה לחשוב אחרת, והלא רוצה הופך ללא יכול, כי לפעמים האדם פשוט לא מסוגל לשנות את רצונו.

כך, האדם מוצא את עצמו במצב מבלבל שבו הרצון שלו הוא לא תמיד באמת בשליטתו, והוא לא יכול לדעת בוודאות אם הוא באמת לא רוצה או פשוט חושב שהוא לא רוצה.

האם באמת יש בחירה חופשית?

הנושא המרכזי שאליעד כהן חותר אליו הוא שאלת הבחירה החופשית: האם יש לנו באמת שליטה מוחלטת על מה שאנחנו רוצים? אם אנחנו לא עושים משהו שאנחנו לכאורה רוצים, אולי זה משום שאין לנו באמת שליטה על הרצון עצמו. הרצון אולי לא בידינו, ולכן אנחנו לעיתים עבדים לרצונות שלנו, ולא "אלוהים" שלהם.

השאלה המהותית, אם כן, היא האם אנחנו אלוהים ששולט לחלוטין ברצונותיו, או שאנחנו עבדים שהרצונות שולטים בהם ללא יכולת אמיתית לשנותם. אם האדם חושב שהוא יכול ולא רוצה, או שהוא רוצה ולא יכול, הוא מגלה בסוף שהפערים הללו כמעט ולא קיימים - כי הרצון עצמו אינו תמיד בשליטתנו.

לסיכום, אליעד מעודד אותנו להתבונן לעומק בשאלות הללו ולהבין שהסיבות שבגללן איננו עושים דברים בחיים הן עמוקות, מורכבות ומשולבות זו בזו. בכך הוא מפנה אותנו לחשוב מחדש על מושג הרצון והבחירה החופשית שלנו.
מהי הסיבה שבגללה אנחנו לא עושים דברים?

כל דבר בחיים שבן אדם לא עושה אותו נגרם או מזה שהוא לא יכול לעשות אותו, או מזה שהוא לא רוצה לעשות אותו, או שזו תערובת של השניים. אם אנחנו יכולים לעשות משהו ורוצים לעשות אותו, בסופו של דבר אנחנו נעשה אותו. במילים אחרות, יש לנו את הכוח לבחור אם לעשות או לא לעשות. תחשבו על משהו שאתם לא עושים: האם אתם באמת לא רוצים לעשות אותו? האם אתם לא יכולים לעשות אותו? או שאולי אתם גם לא רוצים וגם לא יכולים?

מה קורה כשאנחנו לא עושים דבר שאנחנו רוצים לעשות?

למשל, אם אדם אומר שהוא רוצה לצאת להליכה, אבל לא עושה זאת, יש משהו שמונע ממנו לצאת. לדוגמה, הוא מעדיף לצפות בטלוויזיה, אך השאלה היא האם הצפייה בטלוויזיה מונעת ממנו לצאת להליכה? אם לא, אז כנראה שהוא לא רוצה לצאת להליכה באופן מספיק חזק. ברגע שמישהו לא עושה משהו שהוא יכול ורוצה לעשות, זה תמיד מגיע לשאלה: האם הוא באמת לא רוצה? או שיש משהו שהוא לא מודע לו?

מה אם היינו שואלים את אלוהים מדוע הוא לא עושה משהו?

אם היינו שואלים את אלוהים למה הוא לא עושה דבר מה, הוא יכול לומר שהוא לא רוצה. אך אם היינו שואלים אותו האם הוא יכול לעשות את הדבר הזה, הוא היה עונה שהוא יכול, אך פשוט לא רוצה. כששואלים אותו אם הוא יכול לרצות אחרת, הוא יכול גם להגיד שהוא יכול לרצות אחרת, אבל בוחר לא לרצות. במקרה כזה, האם הרצון הזה הוא באמת בשליטתו? האם יש משהו שמונע ממנו לרצות אחרת?

האם לא יכול באמת הופך ללא רוצה?

אם ניקח דוגמה בה אדם אומר שהוא לא יכול לעבור דרך קיר, נשאל אותו מדוע הוא לא יכול. הוא יענה כנראה כי אי אפשר לעבור דרך קיר, אלא שזה לאו דווקא נכון. במציאות, האדם בוחר להאמין לחושים שלו שמספרים לו שזה בלתי אפשרי. הבעיה היא לא שהאדם לא יכול לעבור דרך הקיר, אלא שהוא בוחר להאמין שהוא לא יכול. במובן מסוים, הלא יכול הופך ללא רוצה, משום שהאדם לא רוצה לחשוב שהוא יכול לעבור דרך הקיר.

מה הקשר בין לא יכול ללא רוצה?

כשהאדם אומר שהוא לא עושה משהו כי הוא לא רוצה, הוא למעשה מתייחס לחוויה של אלוהים, כי הוא מחליט לא לעשות את הדבר מתוך רצון. מצד שני, כשאדם אומר שהוא לא עושה משהו כי הוא לא יכול, הוא חווה את עצמו כעבד, משום שהוא מרגיש חסום. השילוב בין שני התפיסות - "לא רוצה" ו - "לא יכול" - מביא למצב שבו לא ניתן להפריד ביניהם. בסופו של דבר, הרצון של האדם לא תמיד בשליטתו, וכך הלא יכול הופך ללא רוצה, כי הוא לא רוצה לחשוב שהוא יכול לעשות את מה שהוא לא עושה.

האם יש לנו בחירה חופשית?

אם אנחנו באמת רוצים משהו, איך אנחנו יכולים לדעת אם יש לנו את הבחירה לעשות אותו? אם אנחנו מאמינים שאנחנו לא יכולים לעשות משהו בגלל שאנו לא רוצים, האם זה אומר שאין לנו שליטה על הרצון שלנו? האם אנחנו עבדיו של הרצון או שאנו אלוהים של רצוננו?

האם אנחנו באמת לא רוצים או שאנחנו רק חושבים כך?

כשאנחנו אומרים שאנחנו לא עושים משהו כי אנחנו לא רוצים, זה יכול להתפרש כחוויה של חופש בחירה, אבל כאשר אנחנו טוענים שאנחנו לא עושים משהו כי אנחנו לא יכולים, אנחנו מרגישים חסרי אונים, כאילו אין לנו שליטה על המציאות שלנו. בתכלס, ההבדל בין השניים מתפוגג, כי לא יכול יכול להפוך ללא רוצה, והרצון שלנו הוא לא תמיד תחת שליטתנו.

מסקנה לסיפור: האם באמת יש לנו בחירה?

לסיום, עלינו לתהות על הבחירות שלנו: האם אנחנו באמת לא עושים משהו כי אנחנו לא יכולים או שאנחנו פשוט לא רוצים? האם אנחנו אלוהים של רצוננו או עבדיו? שאלות אלו מחייבות אותנו לחשוב מחדש על מושג הבחירה החופשית, ולהתבונן עליהם לעומק.
מאמינים רצון חופשי הבדלים האם לעשות משהו הוא לא רוצה מה לא לעשות לא יכול או לא רוצה רגש איך לעשות זאת רצונות לפעול איך יש בחירה חופשית אין לא יכול אין לא יכול יש לא רוצה אלוהות אלוהים אלוהים או עבד אמת אני באמת לא רוצה אני לא עושה משהו בחירה בחירה חופשית גמילה גמילה מהתמכרויות גמילה מהתמכרות האם אני באמת לא יכול האם אני באמת לא רוצה האם יש בחירה האם יש בחירה חופשית הרצון הרצון של אלוהים התמכרויות התמכרות חופש חופש בחירה חופש הבחירה חופשית טיפול בהתמכרויות טיפול בהתמכרות יכולת לא יכול או לא רוצה לא רוצה או לא יכול להיגמל להיגמל מהתמכרויות להיגמל מהתמכרות לטפל בהתמכרויות לטפל בהתמכרות למה אני לא עושה משהו למה יש בחירה חופשית למה מישהו לא עושה משהו מה הרצון של אלוהים מכור רוצה לא רוצה רצון
פרדוקס הבחירה החופשית, לאלוהים אין בחירה, לאלוהים יש בחירה, פרדוקס הצמצום, פרדוקס החלל הפנוי, מהות או צורה, פרדוקס המהות הראשונה, איך נברא העולם? האם יש בחירה? למה יש רצון להרגיש טוב?
פרדוקס הבחירה החופשית, לאלוהים אין בחירה, לאלוהים יש בחירה, פרדוקס הצמצום, פרדוקס החלל הפנוי, מהות או צורה, פרדוקס המהות הראשונה, איך נברא העולם? האם יש בחירה? למה יש רצון להרגיש טוב?
... הבחירה החופשית, לאלוהים אין בחירה, לאלוהים יש בחירה, פרדוקס הצמצום, פרדוקס החלל הפנוי, מהות או צורה, פרדוקס המהות הראשונה, איך נברא העולם? האם יש בחירה? למה יש רצון להרגיש טוב? מהו פרדוקס הבחירה החופשית, ואיך הוא מתקשר למהות ולצורה? אליעד כהן מסביר באריכות ובפירוט על פרדוקס הבחירה החופשית, תוך כדי דיון על שאלות פילוסופיות עמוקות בנוגע לטבע הרצון, סיבתיות, והקיום האנושי בכלל. ההרצאה מתחילה בניסיון להבין ... איך פרדוקס הצמצום מסביר את בריאת העולם? אליעד משתמש במושג פרדוקס הצמצום או פרדוקס החלל הפנוי כדי להסביר איך העולם נברא. הוא מסביר שבראשית הייתה קיימת רק המהות (אלוהים), שהייתה מלאה בכל מקום. כדי ליצור את העולם (הצורות), אלוהים כביכול צמצם את עצמו לצדדים, ובכך נוצר חלל פנוי, שבו אין מהות מוחלטת. אך למעשה, אליעד מסביר שגם בחלל הזה עדיין יש מהות ... של טוב, כמו זוגיות, כסף, או הצלחה. האדם נע בין המהות לצורה באופן קבוע, וזה יוצר את כל המורכבות והסבל שבקיום האנושי. לסיכום, אליעד מציג לנו תמונה רחבה של פרדוקס הבחירה החופשית, המהות והצורה, ופרדוקס הצמצום. האדם מוצא את עצמו תקוע תמידית בין הרצון הבסיסי להרגיש טוב (מהות), לבין אינסוף רצונות ספציפיים (צורה), וזו הסיבה לכך שקשה לו להגיע לסיפוק מלא או להבנה מוחלטת של עצמו ושל העולם. האם יש בחירה חופשית? מהו פרדוקס הצמצום? מה ההבדל בין מהות לצורה? איך נברא העולם לפי הקבלה? האם הרצון להרגיש טוב הוא הסיבה לכל ...
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית?
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית?
... היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית? האם יש תכלית למעשה האלוהים, ומהי מטרת הבריאה? אליעד כהן פותח את ההסבר בכך שהוא מציג תפיסה רווחת בקרב אנשים בכלל ואנשים דתיים בפרט, שלפיה ישות חכמה, כמו אלוהים, חייבת לפעול תמיד מתוך תכלית מוגדרת וברורה. לטענתו, התפיסה הזאת היא למעשה שקר, אחד מהשקרים הרבים המופצים על ידי דתות שונות, והיא נובעת מחוסר הבנה בסיסי של המציאות ושל טבעו של אלוהים. ההסבר מתחיל מכך שהדת מנסה לטעון שהאלוהים חייב להיות חכם, וככזה הוא חייב לבצע את מעשיו מתוך תכלית. הדתיים משתמשים בהנחה הזו כדי להוביל אנשים לאמונה שיש לאלוהים הוראות יצרן, הנחיות כיצד לחיות, אותן חייב האדם למלא כדי לקיים את רצון האל. אבל אליעד מפריך ... מוגדרת או מטרה רחוקה, אלא לשם ההנאה או ההתנסות עצמה. כלומר, לא כל פעולה שנעשית מחוכמה חייבת להיות מכוונת להשגת תכלית כלשהי. יתרה מזאת, אליעד מבהיר שישנה אפשרות נוספת, שאלוהים הוא כה חכם, ברמה כזו גבוהה, שדווקא בזכות החוכמה העצומה שלו, הוא יכול להרשות לעצמו לפעול ללא תכלית כלל. כלומר, דווקא מי שהוא כל כך חכם יכול להיות חופשי מהצורך בתכלית מוגדרת למעשיו. האם תכלית האל מחייבת הוראות יצרן לאדם? אליעד תוקף את הרעיון שהתכלית של אלוהים מחייבת בהכרח קיומן של הוראות יצרן לאדם, ומסביר שהדתיים קופצים מהר מדי למסקנה שיש לאדם משמעות מיוחדת או חובה כלשהי למלא את רצונו של אלוהים. הרי ייתכן שהתכלית של אלוהים היא בכלל אחרת לחלוטין: אולי הוא יצר את המציאות רק בשביל לראות את כל האפשרויות שהוא מסוגל ליצור, ושהאדם הוא בסך הכל אחד מתוך אינספור הדברים שאלוהים רצה לחוות או לראות. אליעד נותן דוגמה נוספת של מצב שבו אלוהים יצר תודעות או אלוהויות אחרות, שמתחרות ביניהן מי יכולה ליצור עולם יותר מוזר או יותר משוגע. הרעיון הזה מוצג כדוגמה לכך שאין הכרח שאלוהים מתייחס לאדם בכלל, כפי שהוא לא מתייחס לתכלית של חרקים או גוקים. האם התכלית של אלוהים יכולה להיות מושגת באופן מיידי? אליעד מסביר שגם אם נניח שאלוהים פועל מתוך תכלית, עדיין זה לא מחייב שמדובר בתכלית רחוקה שיש להשיג בעתיד הרחוק. הוא מדגים שייתכן מאוד שהתכלית של אלוהים היא בכלל למלא את רצונו באופן מיידי, כלומר, - אלוהים פשוט רוצה לעשות מה שהוא עושה באותו רגע, וזוהי התכלית שלו. ולכן, כל רעיון שיש לאדם תפקיד מיוחד לעזור לאלוהים להשיג את מטרתו בעתיד הוא אבסורדי לחלוטין. בנוסף, אליעד טוען שאם אלוהים הוא אכן חכם עד אינסוף, הוא אמור להיות מסוגל להשיג את מטרותיו ללא כל צורך במערכת מסובכת כמו הדת, מצוות או הוראות ספציפיות לאנשים. הוא מגדיר את הרעיון של התורה והדתות השונות כקונספט משוגע וחולני, כי אלוהים בעל חוכמה אינסופית אמור להיות מסוגל להשיג את תכליתו ללא כל סיבוך או עזרה חיצונית מאנשים. האם ייתכן שלא קיימת תכלית לאלוהים בכלל? נקודה חשובה שאליעד מדגיש היא שהרעיון של תכלית מעיד בהכרח על קיומו של חיסרון. הרי אם לאלוהים יש תכלית, פירוש הדבר שיש לו צורך להשיג משהו שעדיין אינו קיים. אך אלוהים, לפי ההגדרה, הוא מושלם ואין בו חיסרון, ולכן בלתי אפשרי שיהיה לו רצון להשיג משהו שחסר לו. ... שום תכלית, ושום מטרה שאותה הוא צריך לממש. האם אפשר למצוא תכלית ראשונית לכל המציאות? אליעד מצביע על בעיה נוספת, כאשר הוא שואל: מהי התכלית של התכלית? גם אם ננסה להניח שלאלוהים אכן קיימת תכלית מסוימת, תמיד אפשר יהיה לשאול מהי המטרה של אותה תכלית. הסיבה שבגללה הוא רצה ... ואחרי, טוב ורע, סיבה ותוצאה - בכלל לא יכולה להתקיים תכלית, כי תכלית היא מושג יחסי שדורש מציאות של זמן, חיסרון וסיבתיות. לכן, התפיסה הדתית בדבר תכלית העולם או תכלית האלוהים היא מוטעית מיסודה. האם השקר הדתי נמצא אצל כולם? לבסוף, אליעד מדגיש שהשקר הזה של קיום התכלית ... כלשהי. אליעד קורא לכל אחד לבדוק בעצמו את האמת: האם באמת יש תכלית? ואם כן, אז מהי התכלית של התכלית, ומדוע הדברים הם כפי שהם? האם יש תכלית לחיים? מהי מטרת הבריאה? האם אלוהים פועל ללא תכלית? האם יש משמעות לחיים? מהי התכלית של רצון האל? ...
בחירה חופשית / דטרמיניזם - מהו חופש הבחירה? מהי הבחירה החופשית?
בחירה חופשית דטרמיניזם - מהו חופש הבחירה? מהי הבחירה החופשית? בחירה חופשית - מהי הבחירה החופשית? בחירה חופשית = רצון יוצר פעולה. לאדם יש בחירה חופשית לעשות כרצונו. אין שום פעולה שאותה עושה האדם בלי שקודם לכן הוא ירצה לעשות אותה. אם האדם אינו רוצה לעשות משהו, הוא אינו עושה אותו. אם האדם רוצה לעשות משהו, הוא אינו יכול שלא לעשות משהו. הרצון של האדם, הוא הגורם היחיד שקובע מה יעשה האדם. כל פעולה באשר היא שהאדם עושה אותה, כולל פעולות שנובעות מ: אובססיה, התמכרות, התנהגות טורדנית כפייתית וכיוב, כולן שורשן ברצון של האדם. אם לא היה לאדם את הרצון לעשות אותן הוא לא היה עושה אותן. רצון יוצר אחריו פעולה. אין לאדם ... הרי שבאמת היה לו רצון אחר חזק יותר שגרם לו לעשות את מה שהוא עשה, בניגוד לרצון החלש יותר שלא לעשות. האדם רצה ולכן עשה. רצון שמוביל לעשייה הימנעות מעשייה = בחירה חופשית. כדי שהאדם יוכל לנווט את עצמו לעשייה טובה, עליו לחקור את שורש הרצון והבחירה שלו. פירוש: כל רצון נובע מרצון אחר פנימי יותר. כאשר האדם עושה משהו שהוא אינו ... עד שיגיע אל הרצון הראשון שממנו נובעות כל הבחירות שלו באשר הן. כאשר האדם מגיע אל הרצון הזה, ממילא הוא מבין את ההיגיון של כל המעשים והבחירות שלו. לסיכום: בחירה חופשית = רצון שיוצר אחריו פעולה. אין פעולה שנעשית על ידי האדם ללא רצון, ואין רצון שאפשרי לביצוע שאינו יוצר פעולה. ...
בחירה חופשית - איך לבטל את חופש הבחירה?
בחירה חופשית - איך לבטל את חופש הבחירה?
בחירה חופשית - איך לבטל את חופש הבחירה? איך לבטל את הבחירה החופשית של עצמך? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת בשאלה כיצד אדם יכול לבטל את הבחירה החופשית שלו, ולמה הוא עשוי לרצות לעשות זאת. נקודת המוצא של ההרצאה היא שבחירה חופשית, למרות שהיא נתפסת כדבר חיובי, יכולה להיות מקור לסבל ובלבול רב. אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם עומד בפני בחירות, הוא מתמלא ספקות וחרדות לגבי התוצאות של ... כל תוצאה שתתקבל תהיה מקובלת עליו ללא מאבק נפשי. לכן, חוסר בחירה מצטייר כפתרון נוח שמונע כאב וספק. כיצד ניתן בפועל לבטל את הבחירה החופשית? אליעד כהן מציע דרך מעשית שבה האדם יכול להפחית ואף לבטל את חופש הבחירה שלו: להיות אמיתי עם עצמו עד הסוף. המשמעות של להיות אמיתי עם עצמך היא להבין בבירור מוחלט מה אתה באמת רוצה ומה לא. כשהרצונות שלך ברורים לך לחלוטין, כבר אין ... הוא חי חיים שלמים, רגועים ושלווים, כי הוא יודע שכל בחירה שיעשה תהיה טובה באופן מוחלט. לסיכום, כיצד באמת משתחררים מהסבל של הבחירה החופשית? הדרך להשתחרר מהסבל היא להיות אמיתי עד הסוף עם עצמך, להכיר בבהירות את מה שאתה באמת רוצה, ולא לפחד להכיר את האמת על עצמך ועל החיים. במצב זה, הבחירה כבר לא נתפסת כעול או כמקור של סבל, אלא כמשחק שבו האדם יכול לשחק בנחת, כשהוא יודע שאין בחירה גרועה. איך לבטל את הבחירה החופשית? למה בחירה חופשית גורמת לסבל? מה זה טוב ומה זה רע? איך להפסיק לפחד מבחירות? איך להגיע לוודאות מוחלטת? איך להבין מה אני באמת רוצה? איך להגיע למצב שהכל טוב באותה מידה? בחירה חופשית - איך לבטל את חופש הבחירה? הפעם אני רוצה להשיב על השאלה: אדם שואל, איך אני יכול לבטל את חופש הבחירה של עצמי? מה זאת אומרת? יש מצבים בחיים שאדם רוצה לעשות דבר אחד ולא דבר אחר והוא אומר, הלוואי שלא היתה לי הבחירה החופשית , הייתי עושה מה שאני חייב לעשות כי לא היתה לי האפשרות לבחור, ואז היה לו קל יותר בהחלטות כמו לדוגמה אני אתגרש, או לא אתגרש. אעזוב את העבודה, או לא אעזוב? וכו וכו... אם לא היתה לו אפשרות בחירה, לא היה מסתבך עם השאלות הללו. העניין הוא כשאין לאדם את הבחירה החופשית הרבה יותר קל לו, כל הבחירות האלו גורמות לאדם מלחמת עולם שלישית, ואז האדם אומר, קחו ממני את הבחירה החופשית ותעזבו אותי בשקט. כי אם לא תהיה לאדם בחירה, גם לא יסתבך עם השאלות, מה זה אמת או שקר, מה זה טוב או מה זה רע, אתה יוצא מכל התסכולים, כי אין לך ממילא בחירה, אתה לא צריך לחפש מה לעשות. ואיך אדם יכול לבטל לעצמו את הבחירה החופשית? מה צריך לעשות? והתשובה היא פשוטה: מי שרוצה לבטל לעצמו את הבחירה, צריך להיות אמיתי עם עצמו ויש בזה הרבה עומקים, ואסביר ברמה הזו: כאשר מציעים לאדם ...
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 1?
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 1?
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 1? מה גורם לאדם לסבול וכיצד הבחירה החופשית משפיעה על כך? אליעד כהן מסביר בהרצאה כי כל הטוב והרע בחייו של האדם נובע ... המנגנון שגורם לאדם לבחור ברצונות מסוימים. מי שיבין זאת, יוכל להכיר בכך שהוא עצמו בוחר להרגיש רע. זוהי ההבנה הגבוהה ביותר של הבחירה החופשית: האדם אינו רק סובל, אלא הוא בוחר באופן פעיל לרצות דברים שגורמים לו לסבל. ... להבין אותם לעומק, כך שתהיה לאדם אפשרות אמיתית לבחור להרגיש טוב, ללא תלות בשינוי המציאות עצמה. לסיכום, מה המסר המרכזי לגבי בחירה חופשית ואושר? המסר המרכזי שאליעד מעביר הוא שהאושר והסבל בחייו של האדם אינם תלויים ... לחקור ולגלות את המקור לרצונותיו, וכך יוכל לבחור ברצונות המתאימים למציאות ולהגיע לאושר אמיתי, ללא תלות בשום גורם חיצוני. מהי בחירה חופשית באמת? איך להפסיק לסבול? מה גורם לנו לבחור ברצונות מסוימים? למה קשה לשנות רצונות? כיצד להיות מאושר תמיד? למה אדם סובל כשהוא חולה? איך להתאים את הרצון למציאות? היום אני רוצה לדבר על נושא חופש הבחירה. נושא זה הוא נושא גדול, ומי שהיה מבין אותו, לא היתה שאלה בכלל ומי שלא מבין אותו ממילא מסתבך עם הניסיון להבין אם יש בחירה חופשית או לא. והאדם סובל בחיים שלו בגלל הרצונות שלו, כי דבר מסוים הוא רוצה, ...
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 2?
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 2?
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 2? מהי הבחירה החופשית באמת? נושא הבחירה החופשית הוא נושא גדול ומורכב, אך אליעד כהן מסביר שיש צורך להבין אותו לעומק דרך פירוקו לתתי - נושאים קטנים ופשוטים. אליעד מדגיש שכדי להבין האם באמת קיימת בחירה חופשית, האדם צריך להתבונן פנימה ולשאול את עצמו שאלות מדויקות על הסיבות לבחירותיו. הוא טוען שההבנה המלאה של נושא הבחירה החופשית מתחילה בהתבוננות פשוטה, שאינה דורשת מחקרים מדעיים או ניתוחים פסיכולוגיים מסובכים. האם יש בחירה כאשר מכריחים אותך לעשות משהו? כדי להבהיר את מושג הבחירה החופשית, אליעד נותן דוגמאות ברורות למצבים בהם האדם אינו חופשי לבחור. לדוגמה, אם אדם תופס אדם אחר בכוח ומכריח אותו לשתות, ברור שאין כאן בחירה חופשית, משום שהוא לא בחר לשתות אלא הוכרח לכך. ... ולא בחירתו האישית של האדם. דוגמה נוספת שמסביר אליעד היא מצב בו יש רק אפשרות אחת לפעולה. אם לאדם יש רק אפשרות אחת ואין אפשרויות נוספות, אז שוב - לא מדובר בבחירה חופשית, כי אין לאדם אלטרנטיבה לבחור אחרת. מכאן אליעד מסיק שהמהות של בחירה חופשית היא קיום של מספר אפשרויות והיעדר הכרח לבחור באפשרות אחת ספציפית. האם הצפייה שלך בהרצאה הזו היא בחירה חופשית? אליעד משתמש בדוגמה של צפייה בהרצאה ... ושוב לגבי כל רצון ופעולה: האם משהו מכריח אותי לעשות את הפעולה הזו? האם אני יכול לבחור אחרת, או שאני מוכרח לבחור דווקא כך? האם הרצונות שלי הם תוצאה של הכרח או בחירה חופשית? ואם שום דבר לא מכריח אותי, מדוע בכל זאת אני בוחר בדיוק כך ולא אחרת? התהליך הזה, של התבוננות חוזרת, יביא את האדם להבין לעומק את טבע הבחירה החופשית, ויאפשר לו להגיע למצב בו הוא ירגיש טוב, כיוון שהאושר של האדם תלוי בכך שהוא מרגיש שהוא בוחר את מה שקורה לו. כאשר האדם מרגיש שהוא אינו בוחר את מה שקורה לו, הוא מרגיש רע. מהו סוד ההבנה של הבחירה החופשית? אליעד מסכם ואומר כי ההבנה המלאה של הבחירה החופשית מגיעה רק מהתבוננות אמיתית, רצופה ומתמשכת ... שלו. האדם צריך לשאול את עצמו באופן רציף על הסיבות לבחירות שלו ולהבין האם הוא מוכרח לבחור או שהוא באמת חופשי. רק בדרך הזו הוא יוכל להבין באופן מלא את נושא הבחירה החופשית. התבוננות כזו תוביל להבנה ברורה שהאדם בוחר כל דבר ודבר שקורה לו, אבל ההבנה הזו היא אישית וכל אחד צריך להגיע אליה בעצמו דרך חקירה פנימית והתבוננות רצופה. האם קיימת בחירה חופשית באמת? איך לדעת אם אני באמת בוחר? רצון חופשי או הכרח? מהי בחירה רציפה? האם אפשר לשלוט ברצון שלי? מדוע אני בוחר דווקא כך? מה לעשות כדי להבין את הבחירה שלי? הפעם נדבר על הבחירה החופשית, וכבר דיברנו על הבחירה החופשית וזהו נושא גדול אבל כדי להבין נושא גדול צריך להבין את כל הפרטים שלו. והפעם נתבונן על היבט מסוים של הבחירה החופשית. לאדם יש כמה אפשרויות, ומרצונו החופשי הוא בוחר לעשות כך ולא אחרת וכמובן שהחלפתי את המילה רצון חופשי בבחירה חופשית. כי אם מישהו לדוגמה, מוכרח לעשות את מה ... אותה? לא, הוא לא בחר. ונגיד שיש לבן אדם רק אפשרות אחת, האם היתה לו בחירה? לא! כי היתה לו רק אפשרות אחת. זאת אומרת שכאשר האדם היה מוכרח לעשות משהו, לא היתה לו בחירה חופשית. ובחירה חופשית המהות שלה היא כשהאדם לא מוכרח לעשות משהו! ועל האדם סהכ להתבונן על הבחירה החופשית של עצמו, ולשאול את עצמו לדוגמה האם אני ...
חופש הבחירה - מי רוצה בחירה חופשית? בחירה טוב או רע?
חופש הבחירה - מי רוצה בחירה חופשית? בחירה טוב או רע?
חופש הבחירה - מי רוצה בחירה חופשית? בחירה טוב או רע? האם יש לאדם בחירה חופשית באמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה בהרצאה היא: האם יש לאדם בחירה חופשית? זו אחת השאלות הפילוסופיות העמוקות ביותר שמעסיקות אנשים ... כהן מסביר שחשוב לחפש את האמת ללא אינטרסים אישיים, מכיוון שברגע שאדם מגיע עם אינטרסים לתשובה מסוימת, הוא עלול לפספס את האמת האובייקטיבית. לפני שאדם שואל האם קיימת בחירה חופשית, עליו לבדוק מהם האינטרסים שלו שיגרמו לו להעדיף תשובה ... טוב או רע, הוא נוטה להעדיף את התשובה שהעולם טוב, משום שיותר נעים לחיות במציאות שבה ישות מיטיבה עומדת מאחורי הדברים. באותו אופן, לאדם יש אינטרס ברור לחשוב שיש לו בחירה חופשית, מכיוון שאף אחד לא רוצה להרגיש שאין לו שליטה על חייו. למה לאדם יש אינטרס להאמין שיש לו בחירה חופשית? אליעד מסביר שיש לאדם אינטרס חזק מאוד להאמין שהוא בעל בחירה חופשית, משום שהאדם רוצה להרגיש חופשי ובשליטה. תחושת החופש ... לבחור מתוך אפשרויות רבות יותר. אליעד מביא דוגמה נוספת וקשה יותר, של אישה שנאנסת. מדוע הפגיעה כה קשה ומשפילה? כי הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות לאדם זה לקחת ממנו את הבחירה החופשית. ההשפלה העמוקה היא שהמציאות מתרחשת בניגוד מוחלט לרצון ... אנשים פוחדים פחד עמוק מאובדן שליטה - הם מפחדים לאבד את אחיזתם במציאות, להשתגע או להפסיק לשלוט בתנועות שלהם. לכן, האינטרס העמוק ביותר הוא תמיד להגיע למסקנה שיש לאדם בחירה חופשית. האם תחושת הבחירה משקפת את המציאות? אליעד כהן מדגיש את ... בין תחושת הבחירה לבין המציאות עצמה. הוא מביא דוגמה של אדם שחולם חלום - האדם יכול להרגיש דברים, אבל זה לא אומר שהתחושות משקפות את המציאות. באותה צורה, התחושה שיש לאדם בחירה חופשית לא בהכרח מעידה על כך שהאדם באמת שולט במציאות. למעשה, ... רצונותיו הבסיסיים. לפיכך, גם אם אדם עושה את מה שהוא רוצה, הוא לא שולט ברצונותיו עצמם. מכאן שהאדם למעשה אינו שולט במציאות באופן מלא, אלא רק באופן חלקי ומוגבל. מדוע הבחירה החופשית היא מקור הסבל של האדם? אליעד מסביר שהסבל האמיתי של האדם ... כי הוא יודע שהוא לא יכול לשנות אותה. במצב כזה, האדם חש שחרור מוחלט, משום שאין יותר פער בין הרצוי למצוי. אז המציאות עצמה הופכת להיות בדיוק כפי שהוא רוצה. האם גם לאלוהים יש בחירה חופשית? אליעד כהן ממשיך ומסביר שגם לאלוהים עצמו אין בחירה חופשית, משום שגם הרצון של אלוהים נוצר ללא רצונו. אלוהים לא יכול היה לבחור את הרצון שלו עצמו, כי מלכתחילה לא היה לו רצון. מכאן שגם הגורם הראשון, כביכול אלוהים, אינו בעל בחירה חופשית. האדם המבין זאת לעומק הופך להיות האלוהים הראשון האמיתי, שמשמעותו שהאדם חווה את המציאות כולה כביטוי ... סובל משום שהוא חושב שיש לו בחירה, וכי האגו שלו והגאווה שלו גורמים לו להתעקש להאמין בכך. אך דווקא ההבנה שאין בחירה כלל מובילה לחופש אמיתי ושלווה מוחלטת. פילוסופיה של הבחירה החופשית הגורמים המשפיעים על הרצון האנושי הקשר בין אגו לסבל איך להשתחרר מתחושת חוסר שליטה? השלמה עם המציאות והחיים בשלמות האם יש לאדם בחירה חופשית? ניתוח מעמיק של השאלה האם יש לאדם בחירה חופשית? זו אחת השאלות הפילוסופיות המרכזיות שמעסיקות את האדם ... מחפש את האמת, הוא כבר מגיע עם נטייה מסוימת לתשובה שהוא מעדיף לקבל, ולכן עליו להיות מודע לאינטרסים שלו ולהבין כיצד הם משפיעים על המסקנות שלו. האינטרסים האישיים בשאלת הבחירה החופשית לפני שאדם שואל את עצמו האם יש לו בחירה חופשית או לא, עליו לבדוק מהם האינטרסים האישיים שיש לו בנוגע לשאלה זו. דוגמה לכך ניתן לראות כאשר אדם שואל האם העולם או אלוהים הם טובים או רעים. יש לאדם אינטרס לחשוב שאלוהים טוב, משום שקל יותר לחיות בעולם שבו יש ישות מיטיבה מאשר בעולם שבו ישות רעה רוצה להרע לו. לכן, לפני שאדם מחפש את האמת, עליו לשאול את עצמו איזו תשובה הוא היה מעדיף לקבל. באותו אופן, לפני שבוחנים את קיומה של בחירה חופשית, חשוב להבין איזה אינטרס יש לאדם בכך שתהיה לו בחירה חופשית. האדם מטבעו רוצה להאמין שיש לו
בחירה חופשית / חופש הבחירה - יש או אין?
בחירה חופשית חופש הבחירה - יש או אין? ובו יתבאר עניין הבחירה החופשית. ונתחיל מהסוף, כי הסוף הוא שאין שום הבדל, בין יש בחירה לבין אין בחירה, כי כאשר הכל אחד ואין שום שינוי כלל, אז ממילא לא שייך שום יש או אין בחירה, ולכן אין שום שאלה כלל. וכעת נתחיל לבאר את הדבר מהתחלתו ועד סופו. כי יש כמה רמות שונות של תפישת הבחירה החופשית. והתפישה הנמוכה ביותר, היא התפישה הנפוצה ביותר, והיא שיש לאדם בחירה חופשית חלקית. היינו שעל דברים מסוימים יש לאדם בחירה חופשית, ועל חלק מהדברים אין לאדם בחירה חופשית. וזאת התפישה של המון העם הטועים, שהם אינם משתמשים בשכלם וכולי. ומי שיתבונן מעט פנימה, יראה כי לאדם יש בחירה חופשית לעשות כרצונו. וכל דבר שהאדם עושה, הוא עושה אותו מתוך בחירה, רק כי הוא רוצה אותו. כי יש טועים שנדמה להם שהם עושים דברים נגד רצונם, אבל כל דבר שהאדם עושה אותו, הוא עושה אותו כי זה מה שהוא רוצה לעשות. וכמו כן, האדם לא עושה שום דבר שהוא לא רוצה אותו. ובחירה חופשית, היא תחושה שיש לאדם, כאשר הוא חווה ברגע אחד שהוא רוצה לעשות איזה דבר, ואחכ ברגע אחר הוא חווה שהוא עושה את הדבר, אז הוא מדמיין וחווה שהדבר נעשה ברצונו, ואז הוא חווה שיש לו בחירה חופשית על עשיית הדבר. אבל, מי שמתבונן מעט רואה, כי האדם, חופשי לעשות ככל העולה על רוחו. ולכאורה, האדם חופשי לגמרי. אבל מצד שני ... רצון, אז הוא גם לא יכול לבחור בתהליך רצוני שום דבר, כי עוד אין לו שום רצון עצמי. ולכן אין שום אפשרות שהאדם יבחר את הרצון העצמי של עצמו. (וגם אלוהים לא בוחר את רצונו, מתוך רצונו. אלא ששם זה מתוך מהותו, גם אם זה בלי הגדרת רצון. ושם, גם הכל אחד ממש וכולי). והרצון של האדם ... זמן ומקום. כי יש את הזמן והמקום של האני ושל התודעה, ויש את הזמן והמקום של מה שאינו אני, שנפרד מהאני של האדם וכולי. וזה בעצם אומר שיש לאדם בחירה חופשית לעשות כרצונו. אבל רצונו לא תלוי בו, וגם קיומו של האדם עצמו לא תלוי בו. כי האדם הוא חלק ממשהו אחר גדול יותר. שכאשר הוא ... כולם, שאחד מתתי התהליכים שלו, הוא הרצונות והמעשים של האדם, שזה רק תהליך בלבד, שהוא חלק בלתי נפרד מכל שאר התהליכים. ומצד האמת, אין שום בחירה חופשית כלל. כי הרצון של האדם הוא קורה ברגע אחד. והעשייה של האדם, היא קורת ברגע אחר. ואלו שני רגעים שנפרדים זה מזה, שכל אחד מהם קיים בפני עצמו. אך שום רגע הוא לא סיבת הרגע האחר, כך שאין שום בחירה חופשית כלל, אלא כל דבר הוא בפני עצמו. ותחושת הזמן, גורמת לאדם לחשוב שיש המשכיות. ואז נדמה לאדם, שאם ברגע אחד היה רצון, וברגע ... והוא רואה את האמת, כיצד היש, מתהווה מהאין בכל רגע מחדש וכולי. וזאת כמובן הדרגה השנייה, שהיא טובה יותר מאשר המחשבה של הטועים שחושבים שיש להם בחירה חופשית חלקית, אבל היא עדיין לא השלמות. וכאשר האדם חווה שאין לו שום בחירה חופשית כלל, כי אפילו קיומו של האני שלו לא בשליטתו, אז מצד אחד הוא מרגיש מאוד משוחרר וחופשי, אבל מהצד השני הוא גם מרגיש מאוד ... האדם מתבונן עוד פנימה, אחכ הוא רואה את האמת, שכל הנל הוא אמת. ואז מתוך החוויה של האדם שאין לו שום בחירה כלל, מתוך זה האדם עובר לחוויה שיש לו בחירה חופשית מלאה על הכל. כי אחרי שהאדם מתבונן היטב היטב בעין אמיתית על זה שהוא כלום ממש, שאפילו האני שלו הוא לא יותר מאשר צורה של משהו אחר, אז על ידי זה האני של האדם נעלם לו, והוא מקבל אני חדש, שהוא בעצם האני של אלוהים המציאות, עצמם. כי ברגע שהאדם מבין שהאני שלו הוא ביטוי של ישות אחרת, אז זה מביא את האדם למצב שבו, כאשר הוא אומר אני, הוא ... כאשר האדם מתבונן בזה באמת, אז כאשר הוא אומר אני, הוא מתכוון לישות שחושבת את החלום עצמו, שהיא האני האמיתי שחושב את הכל. ואז האדם מבין, שיש לו בחירה חופשית מלאה על הכל. כי כאשר האדם חווה שהאני שלו הוא המסובב הראשון דהיינו, אלוהים, אז בעצם הוא מבין את האמת, שכל מה שהיה הווה ויהיה, זה הכל התגלות של רצונו העצמי. דהיינו, שיש לאדם בחירה חופשית אמיתית על הכל בשלמות. ואחכ אחרי שהאדם נמצא בתודעה הזאת, שהוא חושב שהוא אלוהים, אז הוא מתבונן אל תוכו כאלוהים, כישות שחושבת את החלום, והוא מנסה לגלות מהיכן הרצון שלו כאלוהים מגיע? ומהיכן מגיעה התודעה העצמית שלו כאלוהים? ואז האדם שואל, בדיוק את אותן השאלות, שהוא שאל כאשר הוא חשב שהאני שלו הוא ישות נפרדת, מהיכן הרצון מגיע? ומה אחראי לקיום שלי? וכולי, עכשיו האדם שואל את זה כאלוהים וכמציאות, בגוף ראשון. דהיינו, האדם שואל מה תכלית המציאות? ומה הסיבה שאלוהים ברא את העולם? והאם מישהו ברא את אלוהים? וכולי, אבל הוא שואל את זה מתוך תודעה של אלוהים עצמו. כי מצד אחד הכל זה כרצונו של אלוהים. אבל מה אחראי ל
בחירה חופשית חלקית, חופש הבחירה, אפקט הפרפר, דטרמיניזם, למה דברים קורים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, סיבה לכל דבר
בחירה חופשית חלקית, חופש הבחירה, אפקט הפרפר, דטרמיניזם, למה דברים קורים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, סיבה לכל דבר
בחירה חופשית חלקית, חופש הבחירה, אפקט הפרפר, דטרמיניזם, למה דברים קורים, סיבתיות, סיבה ותוצאה, סיבה לכל דבר האם יכולה להיות לאדם בחירה חופשית חלקית? אליעד דן בנושא מורכב ביותר: האם קיימת בחירה חופשית חלקית או שהבחירה היא מוחלטת - או שקיימת או שלא קיימת בכלל. מרבית האנשים חושבים שהם יכולים לבחור בחלק מהדברים ובחלק לא. ... לשתוק. לפי התפיסה הרווחת, זו בחירה חופשית חלקית - בחירה חלקית בדברים מסוימים וחוסר בחירה מוחלט בדברים אחרים. אליעד מעמיק בשאלה הזאת מכיוונים שונים ומסביר מדוע, למעשה, לא יכולה להיות בחירה חופשית חלקית. הוא מעלה טיעון לוגי פשוט וברור: אם האדם בוחר רק חלק מהדברים ואילו דברים אחרים הוא לא יכול לבחור, השאלה המרכזית שיש ... סיכום ההסבר של אליעד בנושא בחירה חופשית חלקית אליעד מביא את השומעים למסקנה, שמה שאנשים מכנים בחירה חופשית חלקית הוא לא הגיוני ברמה העמוקה. או שאין בחירה בכלל - ואז כל מה שמתרחש נקבע מראש או אקראי לחלוטין, או שהאדם הוא המקור לכל ... פשוטה וברורה: לא יכולה להיות בחירה חופשית חלקית. עצם המחשבה על בחירה חלקית מתגלה כפרדוקסלית כאשר מעמיקים בהבנת מהותה של הבחירה ושל הסיבתיות. האם קיימת בחירה חופשית חלקית? מה ההבדל בין דטרמיניזם לאקראיות? האם אפקט הפרפר מוכיח שאין בחירה? מהי הסיבה האמיתית לכל דבר? האם אנחנו באמת בוחרים ...
שליטה עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות, חופש הבחירה, להסתכל מבחוץ
שליטה עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות, חופש הבחירה, להסתכל מבחוץ
... עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות, חופש הבחירה , להסתכל מבחוץ איך אפשר לשלוט בעצמך ולהתמיד בהחלטות לאורך זמן? רוב בני האדם ... ולכן הם מתקשים לקבל את העובדה שהם עצמם אלה שיוצרים את המציאות שלהם. הוא מתאר מצב שבו אדם אומר: אני אלוהים, ואני זה שבוחר ליצור את המצב שבו אני נמצא. לפי אליעד, כשיש לאדם גאווה אמיתית, ... לקבל את כל האפשרויות האחרות כטובות באותה מידה. רק כאשר הוא יגיע להסתכלות הזו, הוא באמת יוכל לבחור בצורה חופשית, כי לא יהיה לו פחד להיכשל או לשנות את דעתו שוב. כיצד לראות את הדברים מבחוץ עוזר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לא יכול או לא רוצה, לא רוצה או לא יכול, למה אני לא עושה משהו? אין לא יכול יש לא רוצה, האם אני באמת לא רוצה? למה מישהו לא עושה משהו? האם אני באמת לא יכול? האם יש בחירה חופשית? התמכרויות, אלוהים או עבד, הרצון של אלוהים, חופש הבחירה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך לעשות משהו?, איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לעשות משהו?, איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, אימון אישי לירידה במשקל, אימון אישי לזוגיות בנושא איך לעשות משהו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4375 שניות - עכשיו 23_08_2025 השעה 10:44:47 - wesi1