אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לחנך ילדים בוגרים? ✔הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
איך לחנך ילדים בצורה נכונה?

ההבנה הבסיסית בחינוך ילדים היא שכשאנו רוצים לדעת איך לחנך את הילדים שלנו בצורה טובה, הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לא בהשתתפות בקורסים על הדרכת הורים, אלא על ידי חינוך עצמי. חשוב להבין שללא תיקון עצמי, קשה מאוד להיות דוגמה חינוכית נכונה עבור ילדינו. כל הורה שמעוניין לחנך את ילדיו צריך קודם כל להתמודד עם עצמו ולהיות מודל לחיקוי.

מה הקשר בין חינוך עצמי לבין חינוך ילדים?

הילדים שלנו סופגים לא רק את מה שאנו אומרים, אלא גם את מה שאנחנו עושים. אם אנחנו כועסים, עצלים או לא אחראיים, אז סביר להניח שגם הילדים שלנו יציגו תכונות דומות, גם אם לא נרצה בכך. פעמים רבות, אנחנו לא מודעים לתכונות האלה בעצמנו, ולכן עלינו ללמוד לזהות את הבעיות האישיות שלנו. לדוגמה, אם אנחנו מתעכבים במשימות שלנו, הילד שלנו עשוי להתעצל גם כן. אם אנחנו לא אחראיים במילוי המשימות שלנו, הילד שלנו לא ילמד איך להתמודד עם אחריות.

מה לעשות כאשר הילד לא עושה שיעורי בית?

כאשר הילד מתעצל ולא עושה את שיעורי הבית, חשוב שההורה יבדוק איפה הוא עצמו לא מבצע את המשימות שלו בצורה אחראית. האם ההורה מצליח להשיג את מטרותיו או לא? אם ההורה לא מצליח להתמודד עם משימותיו, זה עשוי להקשות עליו ללמד את הילד לקחת אחריות על המשימות שלו. כדי לעזור לילד, על ההורה לבחון את עצמו ולפתור את הקשיים האישיים שלו קודם כל.

מה לעשות כשיש בעיות אלימות אצל ילדים?

כאשר הילד מגלה התנהגות אלימה, ההורה צריך לשאול את עצמו איפה הוא עצמו מתנהג בצורה אלימה. אלימות לא חייבת להיות פיזית, לפעמים היא מתבטאת בתוקפנות מילולית או במאבקי כוח. אם ההורה מבין איפה הוא עצמו מראה תוקפנות, יהיה לו קל יותר להתמודד עם הבעיה אצל הילד בצורה רגועה ומבוקרת.

איך להיות מודל לחיקוי?

כדי להיות מודל לחיקוי, על ההורה להקפיד על דוגמה אישית. אסור לדרוש מהילד דברים שאנחנו לא מצליחים ליישם בעצמנו. לדוגמה, אם ההורה לא מצליח לשלוט בכעסים שלו, הוא לא יכול לדרוש מהילד להיות רגוע. אם ההורה רוצה שהילד יהיה אחראי, עליו להראות זאת בעצמו. אין לשדר לילד משהו שאנחנו לא חיים בו בעצמנו.

מה אפשר ללמוד מהילד שלך?

הילד הוא השתקפות של ההורה, לא תמיד ישירה, אבל ישנה השפעה רגשית והתנהגותית. כאשר ההורה מבין את הבעיות האישיות שלו, הוא יכול להבין גם איך לגשת לילד. כשההורה מתמודד עם הקשיים שלו ולא בורח מהם, הילד יראה איך להתמודד גם עם קשיים משלו. ילדים לומדים הרבה יותר ממה שנראה לעין.

לסיכום

הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. כאשר ההורה מתמודד עם הבעיות האישיות שלו ומשתדל לשפר את עצמו, הוא יכול להיות מודל חיובי לילדיו וללמד אותם איך להתמודד עם הקשיים שלהם. החינוך הוא לא רק תהליך של העברת ידע או ערכים, אלא גם תהליך של התפתחות אישית של ההורה עצמו.
איך לחנך ילדים בצורה נכונה?

הדרך הטובה ביותר לדעת איך לחנך את הילדים שלך היא לא על ידי השתתפות בקורסים של הדרכת הורים או ללמוד את כל מה שקשור לחינוך. הדרך הנכונה היא להתחיל בחינוך עצמי. אם אתה רוצה לדעת איך לחנך את הילדים שלך, אתה בעצמך צריך להיות מחונך, וללמוד איך לתפקד באופן חיובי ולהיות מודל לחיקוי.

הילדים שלך מושפעים ממך. אם אתה כעסן או עצלן, סביר להניח שגם הילדים שלך יפגינו תכונות דומות, אפילו אם אתה לא מודע לכך. חשוב להבין שכל תכונה שאתה לא מזהה בעצמך, ילדים יכולים לקלוט אותה בצורה מאוד חדה. הם לא רק לומדים את מה שאתה אומר להם, אלא גם את מה שאתה עושה, את ההתנהגות שלך והצורות שבהן אתה מתמודד עם אתגרים. אם תוכל לזהות את הבעיות שלך ולפתור אותן, תוכל לעזור גם לילדיך להתמודד בצורה טובה יותר.

מה לעשות כאשר הילד לא עושה שיעורי בית?

אם הילד שלך מתעצל ולא עושה את שיעורי הבית, אתה צריך לשאול את עצמך איפה אתה בעצמך לא מתמודד עם המשימות שלך בצורה אחראית. תבדוק האם אתה משיג את מטרותיך, ואם לא, למה זה קורה. אם אתה מבין איפה אתה לא מצליח לממש את המטרות שלך, תוכל לעזור לילדך להבין את החשיבות של משימותיו ולהיות אחראי יותר.

מה לעשות כשיש בעיות אלימות אצל ילדים?

אם הילד שלך מתנהג באלימות, חשוב שתשאל את עצמך איפה אתה מתנהג בצורה אלימה בחיים שלך, אפילו אם זה לא בצורה פיזית. לפעמים, אלימות יכולה לבוא לידי ביטוי בתוקפנות מילולית או במאבקי כוח. אם היית במצב שבו לא היית יכול להימנע מאלימות, זה יכול לעזור לך להבין את התנהגות הילד שלך וללמוד איך להתמודד עם המצב בצורה רגועה ומבוקרת.

איך להיות מודל לחיקוי?

כדי להיות מודל לחיקוי, עליך להקפיד על דוגמה אישית ברורה. אל תכעס על הילד אם אתה לא מצליח לשלוט בכעסים שלך. אל תבקש מהילד להיות אחראי אם אתה לא עצמך דואג למלא את התחייבויותיך. אם אתה רוצה לגרום לילד שלך להיות בוגר, אחראי ורגוע, עליך להסתכל בעצמך ולהבין איפה אתה לא עומד באותם עקרונות.

מה אפשר ללמוד מהילד שלך?

הילד שלך הוא השתקפות שלך, לא תמיד באופן ישיר, אבל הוא בהחלט משפיע עליך מבחינה רגשית והתנהגותית. כאשר תבין את הבעיות שלך ותטפל בהן, תוכל להבין איך לגשת לילד שלך בצורה טובה יותר. תתמודד עם הקשיים שלך ואל תברח מהם. הילד שלך יראה את ההתמודדות שלך וילמד ממך איך להתמודד גם עם הקשיים שלו.

בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. אם תתמודד עם הבעיות שלך, תוכל להעניק לילדיך את הכלים להתמודד גם עם שלהם.
בעיות משמעת אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, למה הילד שלי אלים? מהו חינוך טוב? איך לגרום לילד להיות אחראי? איך לגרום לילד להיות בוגר? איך לגרום לילד להיות מסודר? איך לגרום לילד להיות רגוע? איך לגרום לילד לפתח ביטחון עצמי? איך לגרום לילד לעשות שיעורים? איך לגרום לילד לקחת אחריות? איך להצליח בחינוך הילדים? טיפים להורים, בעיות משמעת של ילדים, התנהגות אלימה של ילדים, אלימות אצל ילדים, איך לחלק עצות לאחרים? איפה ללמוד הדרכת הורים? איך להיות הורים טובים?
להבין מה השאלה לפתח ביטחון רוצה ביטחון עצמי לשלוט בכעס איך לשכנע ילדים איך לחנך אתה רוצה רגשות לקחת אחריות אלימות הדרכה להורים איך לא לתת איך לא לתת דוגמה שלילית איך להיות איך להיות מודל לחיקוי איך להיות מודל לחיקוי בחינוך איך לחנך איך לחנך את איך לחנך את עצמי איך לחנך את עצמך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לחנך ילדים בוגרים איך לתת דוגמה אישית בחינוך איפה אני לא מחונך אישית בחינוך דוגמה דוגמה אישית בחינוך דוגמה שלילית הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הדרכת מורים הדרכת מחנכים הורה הורות הורים הורים וילדים חינוך חינוך ילדים חיקוי יחסי הורים ו יחסי הורים וילדים ילד ילדה ילדים ילדים בוגרים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא לתת דוגמה שלילית להיות מודל לחיקוי להיות מודל לחיקוי בחינוך לחנך לחנך את עצמי לחנך את עצמך לחנך ילד לחנך ילדים לחנך ילדים בוגרים לחקות לחקות אנשים למצוא למצוא את הילד שבתוכך לתת לתת דוגמה אישית בחינוך לתת דוגמה שלילית מודל מודל לחיקוי מודל לחיקוי בחינוך מודלים מחנך מחנכים שלילי שליליות שלילית
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים
... והבנה, יכולה להוביל אותם לפיתוח התנהגות בוגרת, שקולה ובריאה יותר. טיפול בהפרעות נפשיות טיפול במשוגעים איך לחנך ילדים בוגרים איך לגרום לילד להיות בוגר טעויות בחינוך ילדים איך לגרום לילד קטן להתנהג בצורה בוגרת? המרצה עוסק בהסבר על הדרך בה ניתן לגרום לילדים ... בצורה בוגרת. התייחסות כזו נותנת סיכוי הרבה יותר גבוה להתפתחות בריאה. טיפול בהפרעות נפשיות טיפול במשוגעים איך לחנך ילדים בוגרים איך לגרום לילד להיות בוגר טעויות בחינוך ילדים ...
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחוייבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחוייבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של אליעד כהן, התנהגות של מורה רוחני, אמת של מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד
דוגמה אישית של מורה רוחני, מחוייבות של מורה רוחני, קושיות על מורה רוחני, הדרך של ... מורה רוחני ומהי דוגמת ההתנהגות שלו? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בנושאים הקשורים למורה רוחני, ובמיוחד במחויבות האישית של המורה ובדוגמה האישית שהוא מציב לתלמידיו. אליעד מדבר על כך שמורה רוחני חייב להיות מחויב לדבריו ... הזו. הוא מציין שבמהות התפקיד של מורה רוחני, הוא לא רק מלמד את התלמידים את העקרונות הפילוסופיים או הרוחניים, אלא גם מציב להם דוגמה חיה להתנהגות ולתחושת אמת. כלומר, המורה לא רק מדבר אלא גם חי את מה שהוא מלמד. אם ... אובייקטיבי וקשוב לתוצאות של דבריו. הוא מדגים את הדברים בשיחה עם תלמיד, שבו הוא מסביר את המתח שבין ההצהרות וההתחייבות לאמת. לדוגמה, אליעד אומר לתלמיד שעליו להיצמד לאמת, גם אם הדבר לא תמיד נראה נכון או הגיוני. ... כלפי מורה רוחני - האם יש מקום למורה רוחני שימשיך ללמד אם לא מיישם את הדברים שהוא מלמד? הוא מסביר שעל המורה להראות תמיד דוגמה אישית ולהתנהג לפי העקרונות שהוא מלמד. הוא מדבר על כך שמורה רוחני חייב לעמוד ... מציין שמורה רוחני יכול להגיד לתלמידיו תצמדו לאמת, אבל אם הוא עצמו לא מיישם את האמת הזו, יש קושיות על מעשיו. על המורה להיות דוגמה חיה למה שהוא מלמד, ולהיות מוכן להסביר ולהצדיק את מעשיו גם כשלא הכל ברור ... מצפה להתנהגות של תלמיד טוב אלא הוא מצפה מהתלמידים להיות אובייקטיביים ולתת להם את החופש להחליט כיצד לגשת למידע וללימוד. מהי דוגמה אישית של מורה רוחני? מהי מחויבות של מורה רוחני? כיצד מורה רוחני מתמודד עם ...
לימוד NLP למתקדמים, טכניקות nlp, איך ליצור סוגסטיה? דוגמה לטקסט שכנוע, טקסט טיעוני שכנועי, ניתוח NLP, ללמוד NLP, nlp לימוד עצמי, nlp לימוד באינטרנט, איך לעשות סוגסטיה? ניתוח טקסט משכנע
לימוד NLP למתקדמים, טכניקות nlp, איך ליצור סוגסטיה? דוגמה לטקסט שכנוע, טקסט טיעוני שכנועי, ניתוח NLP, ללמוד NLP, nlp לימוד עצמי, nlp לימוד באינטרנט, איך לעשות סוגסטיה? ניתוח טקסט משכנע
... NLP למתקדמים, טכניקות nlp, איך ליצור סוגסטיה? דוגמה לטקסט שכנוע, טקסט טיעוני שכנועי, ... אליעד מציין את השפעת המילה כאן במשפטים, כיצד היא יכולה להעביר תחושת המשך או חיבור בין רעיונות. לדוגמה, כשאתה אומר כאן אני אעשה או כאן ... במילה עוד יכול ליצור תחושה של תוספת או הרחבה, דבר שיכול להעצים את תחושת הערך של מוצר או שירות. לדוגמה, אם אתה מציע ללקוח עוד סילר על ... מה ההבדל בין כדי לולגרום? אליעד מציין את ההבדל בין השימוש במילה כדי לבין השימוש במילה ולגרום. לדוגמה, כשאתה אומר אני אעשה את זה כדי ... יוצר יותר תחושת אופציה ואפשרות, והאדם מקבל את ההחלטה מבלי להרגיש שהשפעת עליו ישירות. אליעד מביא דוגמה איך זה משפיע על החלטות של לקוחות ... השימוש במילת השאלה איך בהקשרים שיווקיים? השימוש במילת השאלה איך נותן תחושה של יכולת ושל אפשרות. לדוגמה, כששואלים איך אתה יכול לשתול ...
התאמה בין חוויה להבנה, התמודדות עם כאב פיזי, הוכחה של מורה רוחני, דוגמה אישית של מורה רוחני, פחד מחושך, התמודדות עם פחדים, להבין את המציאות, לימודי מודעות, התפתחות עצמית, התפתחות אישית
התאמה בין חוויה להבנה, התמודדות עם כאב פיזי, הוכחה של מורה רוחני, דוגמה אישית של מורה רוחני, פחד מחושך, התמודדות עם פחדים, להבין את המציאות, לימודי מודעות, התפתחות עצמית, התפתחות אישית
... בין חוויה להבנה, התמודדות עם כאב פיזי, הוכחה של מורה רוחני, דוגמה אישית של מורה רוחני, פחד מחושך, התמודדות עם פחדים, להבין את המציאות, לימודי מודעות, ... הזו על נושא אחד לעומק, ניתן ליישם אותה על כל נושא אחר, וכך להגיע לתשובות לכל שאלה. כיצד מתמודדים עם פחד באמצעות חקירה עצמית? אליעד מביא דוגמה של פחד מחושך או פחד ממוות כדי להסביר את המתודה. הוא אומר שאם תחקור לעומק את הסיבות ...
דוגמה לניתוח רגשי, ניתוח העדפה אישית, ניתוח רצון עצמי, ניתוח העדפה רגשית, לא לברוח מהאמת, להסתכל לאמת בעיניים, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, חקירה עצמית, מודעות עצמית
דוגמה לניתוח רגשי, ניתוח העדפה אישית, ניתוח רצון עצמי, ניתוח העדפה רגשית, לא לברוח מהאמת, להסתכל לאמת בעיניים, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, חקירה עצמית, מודעות עצמית
דוגמה לניתוח רגשי, ניתוח העדפה אישית, ניתוח רצון עצמי, ניתוח העדפה רגשית, לא לברוח מהאמת, ... מאוכל שהכנת בעצמך? אליעד כהן מציג דוגמה מפורטת לניתוח רגשי ולהבנת העדפות אישיות דרך המקרה הבא: אדם שם לב שהוא נהנה יותר מאוכל ... החלופיות שהיו קיימות בתהליך ההכנה. לדוגמה, כאשר אדם מבשל פסטה לעצמו, הוא יודע בדיוק כמה מלח שם, כמה רוטב, מה היה יכול להיות ... אליעד ממשיך ומסביר את הנקודה דרך דוגמה נוספת של אדם שנכנס למסעדה, ויכול לבחור האם לראות את תהליך ההכנה או לא. הוא אומר שאם ... או כמויות אחרות של רכיבים. הוא מוסיף דוגמה נוספת ומחבר אותה למציאות החיים: כמו אדם שנהנה מרכב בטיחותי אך לא רוצה לדעת איך בדיוק ... בסיכום הרעיון, אליעד טוען שזו בעצם דוגמה לבריחה מהאמת. האדם אומר במודע או שלא במודע: אני לא רוצה לראות את האמת, אני מעדיף את ... ולמושגים כמו טבעונות וצמחונות, ומציג דוגמה מהמציאות, של אנשים שלא רוצים לראות כיצד הפרה נשחטת לפני שהם אוכלים בשר, כי אז הם יהיו ...
איך מנתחים תהליך? דוגמה לניתוח תהליך, ניתוח הנחות יסוד, איך להיות ממוקד מטרה? איזה שאלה לשאול? הנחת יסוד פנימית, הנחת יסוד חיצונית, איך מנתחים בעיה? איך למצוא פתרון? איך למצוא הנחת יסוד?
איך מנתחים תהליך? דוגמה לניתוח תהליך, ניתוח הנחות יסוד, איך להיות ממוקד מטרה? איזה שאלה לשאול? הנחת יסוד פנימית, הנחת יסוד חיצונית, איך מנתחים בעיה? איך למצוא פתרון? איך למצוא הנחת יסוד?
... מנתחים תהליך? דוגמה לניתוח תהליך, ניתוח הנחות יסוד, איך להיות ממוקד מטרה? איזה שאלה לשאול? הנחת יסוד פנימית, הנחת יסוד חיצונית, איך מנתחים בעיה? איך למצוא פתרון? איך למצוא הנחת יסוד? איך מנתחים תהליך בצורה מעמיקה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מסביר את חשיבות ניתוח התהליכים המנטליים והמעשיים, עם דגש על איך להיות ממוקדים במטרה. ניתוח תהליך דורש שאלת שאלות נכונות וזיהוי הנחות יסוד, הן פנימיות והן חיצוניות, שעשויות להוביל אותנו לתוצאה הרצויה. מהן הנחות יסוד ... מובילה אותנו לשורש הבעיה. שאלות מסוג זה לא רק שמקדמות אותנו בדרך, אלא גם עוזרות להעמיק בניתוח הנחות היסוד של כל פעולה או החלטה. לדוגמה, כששואלים למה אני הולך לאכול במקום לעשות שיעורים? צריך לשאול שאלה זו מחדש, ולבחון את הנחות היסוד של התשובות המתקבלות. כיצד להתמודד עם שאלות מורכבות? ... הגדולה, ומייד לאחר מכן לבדוק את ההנחות היסוד המלוות אותה. ככל שנבדוק את השאלות לעומק, נגלה את ההנחות העמוקות והחשובות יותר. לדוגמה, אם אדם שואל למה אני הולך לאכול?, יש לברר מהן ההנחות היסודיות שגורמות לו לבחור באוכל על פני עיסוק בשיעורים, ולהבין אם יש מקום לשנות את הבחירה על בסיס ...
הדרכה למטפלים, מבוא לטיפול בחרדות, מבוא להתמודדות עם פחד, שיטה לטפל בחרדות, איך לטפל בפחדים? נוסחה לטיפול בתחושות רעות, נוסחה לטיפול ברגשות רעים, הדרכה למאמנים אישיים, ללמוד לטפל באנשים, דוגמה לטיפול רגשי קוגניטיבי, חרדת קהל, חרדת במה, פחד במה, פחד קהל, איך לטפל בחרדה? ניתוח סיבתיות, בדיקת סיבתיות
... לטיפול בחרדות, מבוא להתמודדות עם פחד, שיטה לטפל בחרדות, איך לטפל בפחדים? נוסחה לטיפול בתחושות רעות, נוסחה לטיפול ברגשות רעים, הדרכה למאמנים אישיים, ללמוד לטפל באנשים, דוגמה לטיפול רגשי קוגניטיבי, חרדת קהל, חרדת במה, פחד במה, פחד קהל, איך לטפל בחרדה? ניתוח ... רעות? מהן תחושות רעות? מהם הסוגים השונים של התחושות הרעות? איך נוצרות תחושות רעות? ואיך עובד המנגנון של הטיפול בתחושות הרעות באופן כללי? ועוד. ובאופן יותר ספציפי, אתן דוגמה לאיך לטפל בפחד וחרדה, עד שהם נעלמים. כאשר הניתוח הוא ניתוח לדוגמה בלבד. זא, שיכול להיות שאתה לדוגמה עם אותו הפחד בדיוק, תצטרך לנתח אותו אחרת, וכל אדם לגופו. ועבור זה יש את האפשרות של הפגישה האישית והטיפול האישי. אבל אעפכ זוהי דוגמה לדרך חשיבה ולאיזה שאלות ניתן לשאול כדי להבין את תת המודע של הפחד ואיך לטפל בחרדה ובפחד וכולי. ולצורך העניין הפעם ננתח לדוגמה את אחד הסוגים של החרדה החברתית, שבא לידי ביטוי ב: פחד לנאום חרדת קהל פחד במה פחד מעמידה בפני קהל חרדת במה. אז איך ניגשים לנושא הזה? ומה היא שיטת הטיפול בפחד הזה, כפחד לדוגמה. אז ראשית כל יש להבין, מה זה בעצם פחד? פחד, זה סוג של תחושה רעה. והדרך להבין ולטפל בפחד, ... בעבר. ורע בזמן הווה, הוא כאשר מה שאתה חושב שקורה, שונה ממה שאתה חושב שאתה רוצה שיקרה. ורע בזמן עתיד, הוא כאשר, מה שאתה חושב שיקרה, שונה ממה שאתה חושב שאתה רוצה שיקרה. לדוגמה: אתה חושב שמרביצים לך + אתה חושב שאתה כרגע היית רוצה עבר אחר שבו לא הרביצו לך = רע מהעבר טראומה וכולי. או לדוגמה, אתה חושב שמרביצים לך כרגע + אתה כרגע חושב שאתה רוצה הווה אחר, שבו לא מרביצים לך כרגע = רע מהווה כעס לחץ וכולי. או לדוגמה, אתה חושב שירביצו לך בעתיד + אתה חושב שאתה לא רוצה שירביצו לך בעתיד = רע מהעתיד פחד חרדה ... עליך לברר מהי האמת, האם באמת מה שאני חושב שקורה, אכן קורה. והאם מה שאני חושב שאני רוצה שיקרה, אכן אני רוצה את זה. שזה נקרא, להטיל ספק במציאות + להטיל ספק ברצון. לדוגמה, אתה מרגיש רע. למה אתה מרגיש רע? מה אתה חושב שקורה? + מה אתה חושב שהיית רוצה שיקרה אחרת? ... שאלות לשאול כאשר מטילים ספק? ואיך לדעת מה ההפך המוחלט של המחשבה שלך? את כל זה הסברתי במקומות אחרים ואחרי שמטילים ספק במציאות וברצון, כמובן שמתקבלות תשובות כלשהן. כגון לדוגמה שיכולה להתקבל תשובה שאומרת, שכן, לא אוהבים אותי. וכן, אני רוצה שיאהבו אותי. אלא שמכאן ... חושב שקורה ושאני חושב שאני רוצה? האם מה שאני חושב זה באמת מדוייק ב 100%, או שמא זאת לא כל האמת? וכולי. וכל תשובה שמתקבלת, גם עליה מטילים ספק, האם זאת אכן כל האמת. לדוגמה: נניח שהתשובה לשאלה האם באמת לא אוהבים אותי, היא, כן באמת לא אוהבים אותי. וההוכחה לכך היא ... רוצים לדבר איתי. אז על זה אנחנו נמשיך לתחקר ולשאול, האם באמת אנשים לא רוצים לדבר איתי?! האם זה שאנשים לא רוצים לדבר איתי, האם זה אומר בהכרח שאנשים לא אוהבים אותי?! או לדוגמה, אני רוצה שיאהבו אותי, כי זה עושה לי טוב. אז נשאל, האם באמת זה שאוהבים אותי, מחייב את זה ... שיקרה?! וגם כאן צריך באופן כללי לדעת, האם ומתי מומלץ להטיל ספק ברצון או במציאות או גם וגם. וכפי שהסברתי במקומות אחרים. אבל כאן מוסברת הדרך באופן כללי. ועכשיו נחזור לדוגמה המקורית, של ניתוח חרדת קהל חרדת במה. אז מהו בעצם פחד קהל פחד במה? תשובה: זו בעצם תחושה ... באמת נובע מהסיבה שצוינה לעיל, או שמא יש סיבה אחרת נוספת שונה? תשובה: כאן יכול להיות שהתשובה תהיה שכן, דהיינו, שזאת הסיבה היחידה. אבל יכול להיות שתהיה עוד תשובה, כגון לדוגמה, אני חושב שיצחקו עלי ואני לא רוצה שיצחקו עלי. אני חושב שאני אתבלבל ואגמגם ואני לא רוצה ... חושב שארגיש לחץ מול קהל? 2 - מה הסיבה שאני חושב שאני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל? והתשובות שיתקבלו יהיו: 1 - מה הסיבה לכך שאני חושב שארגיש לחץ מול קהל? תשובה אופיינית לדוגמה: כי אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל ולכן אני ארגיש לחץ כאשר אדבר בפני קהל. 2 - מה הסיבה שאני חושב שאני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל? תשובה לדוגמה: כי אני מפחד שיראו שאני לחוץ. ואזכיר שוב, שאם חוקרים משהו ולא יודעים מה התשובה, מה לעשות? ואיך לדעת לשאול את השאלה המדויקת? את זה הסברתי במקומות אחרים וצריך ללמוד את זה מסודר. אבל כאן מוצג תהליך לדוגמה באופן כללי. ועכשיו בעצם נציב את התשובות בנוסחה הקודמת, ונמשיך לחקור את הסיבתיות שהוצגה ... 1: תוצאה: אני חושב שארגיש לחץ מול קהל. סיבה: אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל. משפט 2: תוצאה: אני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל. סיבה: אני מפחד שיראו שאני לחוץ. ולכן ניקח לדוגמה את משפט 1 שאומר: תוצאה: אני חושב שארגיש לחץ מול קהל. סיבה: אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל. ... לא רוצה שיראו שאני לחוץ, עדיין אפשרי שבכל זאת אני כן ארצה או שלא ישנה לי אם אני ארגיש לחוץ מול הקהל. ואבהיר: כל רצון ניתן להסתכל עליו בצורה של: רוצה לא רוצה לא משנה. לדוגמה: אני רוצה שיצחקו עלי. אני לא רוצה שיצחקו עלי. לא משנה לי אם יצחקו עלי. ולכן בדוגמה הנל אמרנו, האם הכרחי שזה שאני לא רוצה שיראו שאני לחוץ, האם זה מכריח אותי לא לרצות להרגיש ... אחת מהטעויות הנפוצות ביותר כאשר באים לחקור תהליך של סיבתיות. כי הוא בעצם לא אומר שום דבר. אלא הוא לוקח את התוצאה, ומציג אותה כסיבה של עצמה, במילים נרדפות כלשהן. ניקח לדוגמה את המשפט הבא: מה הסיבה שאני לא אוהב חתולים, כי אני לא אוהב חתולים. האם זה משפט הגיוני שאומר משהו בכלל? האם הסיבה שונה מהתוצאה? כמובן שלא, ולכן המשפט הזה חסר כל משמעות. אבל אם המשפט הזה לדוגמה יאמר כך: מה הסיבה שאני לא אוהב חתולים, כי אני שונא חתולים. האם המשפט הזה הוסיף לנו מידע חדש? תשובה: לא ממש. או לדוגמה: כי אני לא מחבב חתולים לא רוצה לאהוב חתולים שונא חתולים כועס על חתולים חתולים עושים לי רע, ... בעצם הוא לא אומר לנו שום דבר. וכפי שאמרתי, זאת אחת הטעויות הנפוצות ביותר אצל אנשים, שחוקרים סיבתיות של דברים, מה שנקרא: טיעון מעגלי הנחת המבוקש הנחה טעונת הוכחה. או דוגמה נוספת לטעות כזו: למה X עושה לי רע, כי אני לא נהנה ממנו הוא לא עושה לי טוב אני לא אוהב אותו ... הסיבה ש - אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל? שזה בעצם כאילו אנחנו שואלים מההתחלה את השאלה הקודמת, למה אני חושב שארגיש לחץ מול קהל למה אני לחוץ כאשר אני מדבר בפני קהל? וכאן לדוגמה תוכל לבוא תשובה לדוגמה: לא יודע. דהיינו, אין לי מושג, למה שארגיש לחוץ מול קהל, אבל נראה לי שזה יקרה. וכאן לדוגמה נמשיך לשאול את האדם, האם אתה חושב שאתה סתם כך חושב שתרגיש לחוץ על הבמה מול הקהל? אם כן, אז ... ביטחון עצמי על הבמה כאשר אתה נואם ומופיע מול הקהל? וכנראה שהתשובה תהיה, שזה לא סתם כך, אלא שיש בזה היגיון כלשהו. ואז נמשיך לשאול, ומה ההיגיון בכך? ואז תשובה אפשרית לדוגמה תהיה: כי בעבר הופעתי מול קהל והרגשתי לחוץ. שזה בעצם אומר שיש לנו כאן משפט חדש של סיבתיות ...
איך למצוא הנחות יסוד? איך לנתח הנחות יסוד? איך לנתח דברים? איך לנתח תהליכים? דוגמה לניתוח תהליך, איך מנתחים משהו? איך להבין רעיונות? איך למצוא פתרונות?
איך למצוא הנחות יסוד? איך לנתח הנחות יסוד? איך לנתח דברים? איך לנתח תהליכים? דוגמה לניתוח תהליך, איך מנתחים משהו? איך להבין רעיונות? איך למצוא פתרונות?
... למצוא הנחות יסוד? איך לנתח הנחות יסוד? איך לנתח דברים? איך לנתח תהליכים? דוגמה לניתוח תהליך, איך מנתחים משהו? איך להבין רעיונות? ... אליעד כהן מסביר שהנחת יסוד היא כמו בסיס או שורש שעליו רעיון נשען, ואם נצליח לאתר ולפרק את כל הנחות היסוד, נוכל להבין לעומק כל רעיון, כל מחשבה וכל תהליך. לדוגמה, כמו שיש בניין שיש לו יסודות, או עץ עם שורשים, כך גם רעיון או מחשבה נשענים על הנחות מסוימות. לפעמים, אם חסרה הנחת יסוד אחת, כל הרעיון יקרוס או ישתנה לחלוטין. דוגמה נוספת לכך היא רכב: אם חסר גלגל אחד אולי אפשר ... במבט ראשון. איך בודקים האם מצאנו את כל הנחות היסוד? אחרי שמפרקים משפט להנחות יסוד, צריך לבדוק האם באמת אותן הנחות יסוד מחייבות את התוצאה הסופית. אליעד נותן דוגמה של סלט: כשאנו רואים סלט שיש בו עגבניה, מלפפון ... אם חסרה לנו הנחת יסוד נוספת, שבלעדיה התוצאה לא הייתה אפשרית, או אולי אפשר להגיע לאותה תוצאה בכמה דרכים שונות. איך למצוא הנחות יסוד בתהליכים אישיים? אליעד מביא דוגמה נוספת, של אדם שאומר אני מפחד ללכת לראיון כי לא ... להבין בצורה מלאה ושלמה את הבעיה או הרעיון ולמצוא פתרון מדויק. איך ליישם את הניתוח על כל בעיה או רעיון? אליעד מסכם את השיטה בכך שאם יש לנו בעיה, שאלה, מחשבה שלילית או כל תהליך אחר, יש לנתח אותו לעומק באותה שיטה של ...
האם לתת דוגמה אישית לעובדים? לאחר לעבודה כמנהל, איך לתת דוגמה אישית לעובדים? דוגמה אישית של מנהל, יצירת מוטיבציה לעובדים, בידול המנהל מהעובדים, יצירת סמכות עבור העובדים, אימון למנהלים, יעוץ ארגוני
... לתת דוגמה אישית לעובדים? לאחר לעבודה כמנהל, איך לתת דוגמה אישית לעובדים? דוגמה אישית של מנהל, יצירת מוטיבציה לעובדים, בידול המנהל מהעובדים, יצירת סמכות עבור העובדים, אימון למנהלים, יעוץ ארגוני שאלה: האם חשוב לתת דוגמה אישית לעובדים. במובן של שעליך כמנהל להתנהג כפי שהיית מצפה מהעובדים שלך להתנהג? תשובה: כעיקרון לא. חשוב לך שהעובד שלך יעבוד טוב. לפעמים הדרך לכך היא באמצעות נתינת דוגמה אישית. לדוגמה, אתה כמנהל תגיע לעבודה בזמן, כדי לתת דוגמה אישית לעובדים שלך, להגיע לעבודה בזמן. אבל מצד האמת, יש מצבים שאין בזה צורך. ויש מצבים שדווקא יש צורך הפוך. דהיינו, ... כדי שהם יבינו שאתה המנהל, ושאז ממילא דווקא יקשיבו לך עוד יותר כמנהל ולא כפועל. זא מצד אחד כשאתה כמנהל לדוגמה מאחר לעבודה, מצד אחד אתה לא רוצה שהעובדים שלך יחשבו שאתה מזלזל בעבודה, כי אז זה יגרום להם גם לזלזל בעבודה. מצד שני ... עושה מחוץ לעסק, ושלכן אתה מאחר לעבודה. וכן חשוב לך לגרום להם לראות אותך, לא כמו כולם. וצריך לדעת גם לתת להם דוגמה אישית שאומרת אני כאן המנהל, כדי ליצור מולם תחושה של סמכותיות. ולא באמצעות זה שתשדר להם שאתה יכול לזלזל בעבודה, אלא ...
כתיבה שיווקית - איך להתנסח נכון, ניתוח טקסט שיווקי לדוגמה, ניתוח סרטון שיווקי לדוגמה, קופירייטינג, איך לשכנע לקוחות? איך לגייס לקוחות? הדרכת מכירות
... ניתוח טקסט שיווקי לדוגמה, ניתוח סרטון שיווקי לדוגמה, קופירייטינג, איך לשכנע לקוחות? איך לגייס לקוחות? הדרכת מכירות להלן מספר הארות רעיונות כיוונים לשיפור, ... אל הצורך של השומע. לדוגמה: ששוק ההון הוא האמצעי, זה עונה על השאלה, מהו האמצעי ... ולכן היה יותר הגיוני לדוגמה לומר: המסקנה שלי היא: שאם יש לך חיבור לאינטרנט, אז ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לחנך ילדים בוגרים?, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך ילדים בוגרים?, איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, יועץ פילוסופי, אימון אישי לקריירה בתחום איך לחנך ילדים בוגרים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1992 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 14:25:48 - wesi1