אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להבין יותר טוב? ✔האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2
איך לדעת אם באמת הבנת נכון את מה שלמדת?

אחת הבעיות המרכזיות של אנשים בזמן למידה היא ההנחה שהם מבינים משהו רק משום שקראו או שמעו אותו. אליעד כהן מדגיש שיש הבדל מהותי בין לקרוא או לשמוע תוכן לבין להבין אותו באמת. כדי לבדוק אם אדם אכן הבין את התוכן שהוא למד, הוא צריך ליישם מספר פעולות, שהן מעבר לקריאה פשוטה או האזנה רגילה.

אליעד מסביר, ששלב ראשון בלמידה נכונה הוא לכתוב סיכום בכתב יד של התוכן שנלמד. לאחר מכן, האדם חייב להטיל ספק בסיכום הזה: הוא צריך לעבור על הכתוב ולשאול את עצמו שאלות קשות - האם באמת הבנתי את התוכן שכתבתי? האם התוכן נכון? האם יש אפשרות שהתוכן אינו מדויק או חסר? רק בדרך הזו, האדם מבטיח שהוא לא מסתמך על הבנה חלקית או על זיכרון לא מדויק.

האם להסביר למישהו אחר יעזור לך להבין טוב יותר?

הרבה אנשים מאמינים שכאשר הם מסבירים למישהו אחר, הם מבינים את הנושא טוב יותר. אליעד מדגיש שזה לא תמיד נכון. הוא נותן דוגמה מתחום הבישול: נניח שקיים מתכון מורכב, שכולל הוראות מדויקות, כמויות של גרמים מדויקות וזמנים מדויקים. רוב האנשים לא יבינו את המתכון כי הוא מורכב מדי. אם יבוא מישהו ויפשט את המתכון הזה, יסיר ממנו פרטים רבים, וייתן גרסה מקוצרת וקלילה, כמובן שההסבר יהיה ברור וקל יותר להבנה. אך הבעיה היא שמדובר ב"מוצר אחר" - זה כבר לא המתכון המקורי המדויק.

לכן, אליעד מסביר, העובדה שאתה מסביר משהו בצורה שקל לאחר להבין אינה מוכיחה שהבנת את הנושא. לעיתים אתה פשוט מוריד פרטים קריטיים והופך את התוכן ל"פשוט" יותר, ולכן אתה רק מדמה שהבנת. כדי להבין באמת, עליך להיות מסוגל להסביר את הדבר בדיוק כפי שלמדת אותו, מבלי להוריד שום פרט משמעותי.

איך אפשר לוודא שההסבר שלך מדויק ולא החסרת שום דבר?

אליעד מתייחס לשאלה כיצד לוודא שהבנת נכון ולא פספסת נקודות חשובות. אחת הדרכים המרכזיות לכך היא לשאוף להיות מסוגל לחזור על התוכן המקורי מילה במילה. הוא נותן דוגמה לכך שאם שמעת הרצאה או קראת טקסט, אתה צריך להיות מסוגל לאחר מכן לשחזר את התוכן כמעט לחלוטין מהזיכרון - כולל משפטים, רעיונות, ואפילו האינטונציה שבה הדברים נאמרו. אם הצלחת לעשות זאת, זה מעיד שהבנת לעומק את המשמעות מאחורי המילים.

זה לא אומר שצריך באמת לזכור ולשנן כל מילה באופן אוטומטי, אלא להבין לעומק את המשמעות. הוא מדגיש את החשיבות של היכולת לפרק משפטים ארוכים ומורכבים לטענות שונות, ולהבין איך כל טענה מתחברת לאחרות. הוא נותן דוגמה של משפט שיש בו שתי טענות נפרדות - הבנת משפט כזה מחייבת אותך להבין כל טענה בנפרד ולראות כיצד הן מתקשרות זו לזו בצורה של תרשים זרימה הגיוני בראש שלך.

מה החשיבות של להבין את המשמעות מאחורי המילים?

אליעד מדגיש הבדל משמעותי בין סתם לזכור מילים לבין הבנת המשמעות שלהן. הוא מביא דוגמה: נניח שאתה לומד לומר בשפה זרה משפטים כמו "אני רעב" או "אני צמא". ייתכן שתזכור את המילים עצמן, אבל אם אין לך מושג אמיתי מה פירוש המושגים "רעב" או "צמא", אתה לא באמת הבנת את המשפט, רק למדת לחקות אותו באופן...
רעיונות ללמד תלמידים יכולת חוסר וודאות טקסט איך לפתח יכולת חשיבה פיתוח יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה יכולות חשיבה איך לפתח אמת איך לדעת איך לדעת שהבנת איך להבין איך להבין יותר טוב איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להסביר איך להסביר נכון איך לחשוב בהיגיון איך ללמוד איך ללמוד נכון איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אליעד אליעד כהן האם הבנת נכון הסבר הסברים הפצה הפצה רוחנית התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לדעת שהבנת להבין להבין יותר טוב להיות יותר חכם להסביר להסביר נכון לחשוב בהיגיון ללמד ללמד תלמידים ללמוד ללמוד מאליעד ללמוד מאליעד כהן ללמוד נכון למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רוחני רוחניות שיטות שיטות למידה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תלמיד תלמידים תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים, איך להטיל ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 1
... והאם זה שהיתוש מעצבן אותך, האם זה מחייב את זה שלא תרצה את זה. ובכל מקרה, השאלה האם זה באמת קורה ואם כן אז מה, היא נגזרת מהשאלות הנל. איך להבין יותר טוב את הסיבתיות ולמה חשוב לשאול את 2 השאלות שנראות דומות, שאלות 3 + 4: ...
תשובות לשאלות - מה טוב יותר מאשר לחפש תשובות לשאלות?
... ידי זה השאלות נעלמות מעצמן. ואם נתבונן היטב בעניין נראה, כי המהות של שאלה, היא חוסר הבנה מספקת של המידע שעליו מבוססת השאלה. וכאשר השאלה של האדם נובעת מכך שיש לו רק מידע חלקי לגבי איזה עניין, הרי שבאמת הוא יכול להבין יותר טוב גם את מה שהוא כבר יודע, על ידי זה שהוא ילמד את המידע הנוסף. כי ככל שהאדם רואה טוב יותר את כל התמונה המלאה, כך הוא מבין טוב יותר את ...
בחירה חופשית, סיבתיות ואקראיות, מי מפעיל את אלוהים, לאהוב את השנאה, שקר עצמי, למה לשנות את המציאות
בחירה חופשית, סיבתיות ואקראיות, מי מפעיל את אלוהים, לאהוב את השנאה, שקר עצמי, למה לשנות את המציאות
... בשלמות. מי שכתב את התנך כתב גם את העיתון, והוא כתב גם את כל הדברים, ולכן דרך כל מה שאת עושה, את יכולה להתקדם להבנת האלוהים. אם רק תנסי להבין יותר טוב מה קורה ביום יום שלך, בכל תחום. לדוגמה, את למשל מדברת עם בעלך, והוא לא מבין אותך. ואת אומרת, אני חייבת שהוא יבין אותי, זה ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
... הלימוד ותייעל את התהליך. הרעיון הועתק גם לעולם השכל: כשרוצים לפתח את השכל ולהבין יותר טוב את המציאות, חשוב ללמוד ממי שכבר מבין, כי כך אפשר ללמוד מהר יותר. האם חוסר הבנת ...
חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים
חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים
... שאינה שכלית שהיא שכלית, מה אי אפשר להסביר בשכל? על מה אי אפשר לחשוב? מעל השכל של הספר להיות אלוהים מהי חוויה שאינה שכלית שהיא שכלית? אליעד כהן מסביר על חוויות שאנשים מכנים כחוויה שאינה שכלית וטוענים שהן חוויות שאי אפשר להסביר במילים או בשכל. לפי אליעד, אין באמת דבר כזה חוויה שאי אפשר להסביר בשכל. כל חוויה שנחוויית היא בהכרח מוגדרת ולכן ניתנת להסבר. כאשר אדם אומר: חווייתי משהו מיוחד ואני לא יכול להסביר לך אותו, הוא טועה. אם האדם חווה חוויה כלשהי ומסוגל להבחין בהבדל בין החוויה הזאת לחוויה אחרת שחווה, המשמעות היא שהחוויה שלו מוגדרת וברגע שמשהו מוגדר, אפשר להסביר אותו בשפה ובשכל. זה שהאדם מרגיש שהוא לא יודע להסביר, לא מעיד על כך שאין הסבר, אלא רק מעיד על כך שאותו אדם באופן אישי אינו יודע כיצד להסביר. האם יש דברים שלא ניתן לחשוב עליהם בשכל? לפי אליעד כהן, הרעיון שיש דברים שהם מחוץ לשכל ושלא ניתן לחשוב עליהם, הוא רעיון שגוי. הוא מדגיש שוב ושוב שהשכל מסוגל לחשוב על כל דבר שניתן להגדיר אותו בצורה כלשהי. כאשר אנשים ... הכוונה שלהם בדרך כלל היא לתאר דבר שלא ניתן להבין אותו, להגדיר אותו, לדבר עליו או לתפוס אותו מחשבתית. אליעד מסביר שאם באמת לא ניתן להגדיר, לדבר או לחשוב על משהו, אז אותו דבר פשוט אינו קיים כלל. לפי אליעד, מושגים או חוויות שמוגדרות כאין מילים להסביר אותן או אי אפשר להבין אותן, הן סתם הגדרות שגויות. אם החוויה קיימת עבורך, אתה יכול להגדיר אותה, ואם אתה יכול להגדיר אותה, אתה יכול להסביר אותה בשכל. מדוע אנשים חושבים שיש חוויות בלתי מוסברות? הסיבה שאנשים טועים לחשוב שיש חוויות בלתי מוסברות או דברים שנמצאים מעל השכל, היא חוסר הבנה של מושג ההגדרה. אדם שחושב שהוא חווה חוויה מיוחדת שאינה ניתנת להסבר, למעשה לא יודע כיצד להגדיר אותה או לא התעמק מספיק בהבנה של אותה חוויה. אליעד מדגים זאת בעזרת דוגמה פשוטה: אם אתה אוכל משהו ומרגיש טעם מסוים, ובפעם אחרת אוכל דבר אחר ומרגיש טעם שונה, אתה מבחין בין שתי החוויות הללו. ההבחנה הזאת בין החוויות מצביעה על כך שהחוויה מוגדרת ומובחנת, ולכן ניתן להסבירה במילים. כשאדם אומר שאין לו מילים, זה מעיד על חוסר יכולת התנסחות של אותו אדם, ולא על חוסר קיומו של הסבר שכלי. מהו הדבר שעליו באמת אי אפשר לחשוב? אליעד מסביר שיש דבר אחד שבאמת לא ניתן לחשוב עליו ולא ניתן להסביר אותו בשכל. הדבר הזה הוא מה שנמצא מחוץ לכל ההגדרות האפשריות ומחוץ לכל המילים ולכל השפה. אך כאן ישנו פרדוקס: כיוון שאם באמת יש דבר שלא ניתן לחשוב עליו, אז גם אי אפשר לדבר עליו או אפילו לרמוז על קיומו. אליעד מבהיר שהרעיון האמיתי שעומד מאחורי ההבנה העמוקה הזאת הוא להגיע לתובנה ברורה וצלולה, שלא קיים שום דבר שאינו ניתן לחשיבה או להגדרה. כלומר, הדבר היחיד שעליו אי אפשר באמת לחשוב הוא דבר שלא קיים כלל. ואם הוא לא קיים, אז באמת אי אפשר לחשוב עליו או להסביר אותו. מכאן נובע שכל מה שקיים במציאות שלנו, יכול להיות מוסבר באמצעות השכל וההיגיון. האם ניתן להגיע להבנה של דבר שאי אפשר להבין אותו? לדברי אליעד, כל מטרת השכל שמוצגת בספר להיות אלוהים היא להביא את האדם להכרה בפרדוקס האמור. המטרה של תהליך החשיבה היא שהאדם יבין ויגיע למסקנה שאי אפשר להגיע להבנה מסוימת. ההבנה הזאת ... ואם הדבר לא ניתן להבנה ולא ניתן לחשוב עליו, הוא בהכרח אינו קיים. ולכן כל מה שקיים, ניתן לחשיבה וניתן להסבר. מדוע אנשים מתבלבלים בין שכל לרגש? אליעד מסביר כי אנשים מתבלבלים בין רגש לשכל ולכן מאמינים שיש דברים מעל השכל או שאינם שכליים. חוויות רגשיות ואינטואיציות פנימיות נתפסות לעיתים כחסרות מילים, אך זאת רק ... שנראות בלתי - שכליות, הן שכליות באופן עמוק יותר, שכן כל הבחנה, אפילו של תחושה או רגש, היא שכלית. לסיכום, אליעד כהן חוזר ומדגיש שכל מה שאפשר לחוות, אפשר להסביר. אין דבר שנמצא מעל השכל או מחוץ לשכל וקיים באמת. מה שנמצא מחוץ לשכל, הוא למעשה דבר לא קיים. כל דבר שקיים באמת, ניתן להגדרה, לחשיבה ול
להיות המציאות, לדעת שאתה המציאות, חלק מהגוף של המציאות, חלק מהארגון, האני של המציאות
להיות המציאות, לדעת שאתה המציאות, חלק מהגוף של המציאות, חלק מהארגון, האני של המציאות
... המציאות, לדעת שאתה המציאות, חלק מהגוף של המציאות, חלק מהארגון, האני של המציאות מה המשמעות של להיות המציאות עצמה? אליעד כהן מסביר שהאדם הוא למעשה המציאות עצמה. הרעיון המרכזי שאליעד מציג הוא להבין שהאני האמיתי שלנו הוא לא נפרד מהמציאות, אלא חלק בלתי נפרד ממנה. כאשר האדם אומר אני, הוא למעשה מתייחס אל המציאות כולה ולא רק אל עצמו ... שמבין את עצמו כחלק מהמציאות, יכול לומר אני כאשר הוא מתכוון לכלל המציאות. איך האדם הוא חלק מהארגון שנקרא מציאות? כדי להסביר איך האדם הוא חלק מהארגון שנקרא מציאות, אליעד כהן מביא דוגמה מעולם העבודה. כאשר עובד בחברה מדבר עם לקוח ואומר לו: אני אביא לך, העובד לא מתכוון רק שהוא עצמו יביא לו, אלא שהחברה תביא. העובד ... כאינדיבידואל נפרד, או להבין שהוא שליח של גוף גדול יותר - שהוא המציאות עצמה. מה המשמעות של להיות האני של המציאות? אליעד כהן משתמש במושג האני של המציאות כדי לתאר את המצב שבו האדם מזדהה לחלוטין עם המציאות כולה. זה לא רק מצב שבו האדם חושב שהמציאות קיימת אלא שהוא ... לא רק מבצע פעולה בשם עצמו, אלא שהפעולה שלו מייצגת את רצון החברה כולה. מדוע תחושת אני הוא המציאות איננה רק מחשבה? אליעד מסביר שתחושת אני הוא המציאות חייבת להיות מוחלטת ולא יכולה להיות רק מחשבה מופשטת או הבנה אינטלקטואלית בלבד. אם האדם רק חושב שהמציאות היא ... עוד קיימת תחושת הפרדה או הססנות כלשהי, התחושה של האדם איננה שלמה. איך האדם יכול לזהות אם הוא באמת מבין שהוא המציאות? אליעד כהן מדגיש שכדי שהאדם יוכל לזהות אם הוא באמת מבין שהוא המציאות עצמה, עליו לבדוק האם קיימת בו תחושה של הפרדה כלשהי בינו לבין המציאות. ברגע ... שליטה מלאה, של אחדות מלאה ושל זהות מלאה עם כל דבר שקיים. מדוע קשה לאדם לחוות שהוא חלק מהמציאות עצמה? הקושי העיקרי שאליעד מתאר הוא שהאדם רגיל לראות את עצמו כנפרד מהמציאות. הוא רגיל לחשוב שיש אני ויש דברים חיצוניים לו. האדם לא רגיל לחשוב במונחים של אחדות מוחלטת, לכן ... לאדם לראות את עצמו כחלק בלתי נפרד מן המציאות השלמה. מה צריך לעשות כדי להגיע להבנה ולחוויה של האחדות עם המציאות? אליעד כהן מציע לאדם להעמיק בהתבוננות עצמית. עליו להפסיק לראות את עצמו כישות נפרדת מן העולם, אלא להתחיל לראות את עצמו כאיבר של המציאות. בדיוק כפי ... כבר לא מנסה לשלוט במציאות החיצונית, כי הוא יודע שאין הפרדה בין רצונו לבין מה שמתרחש בפועל. מהי אחדות עם המציאות? איך לדעת שאני הוא המציאות? להיות חלק מהארגון של המציאות תחושת אני והמציאות איך לחוות שליטה על המציאות? מה המשמעות של אני הוא המציאות? ...
דומם חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם
דומם חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם
... רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם מה ההבדל בין רובוט לבן אדם? אליעד כהן מסביר באריכות על השאלה האם קיים הבדל מהותי בין בן אדם לבין רובוט או אפילו בין אדם לבין דומם. הנושא המרכזי של ההסבר הוא בירור ההבדל שבין התודעה האנושית לבין תודעה של רובוט, או בין האדם לבין חפץ דומם. אליעד פותח בטענה שיש לבחון האם בן אדם חי באופן מהותי או רק ... ומתנהג בדיוק כמו בן אדם. הרובוט יכול להיראות חי, לדבר ולהגיב בדיוק כפי שבן אדם מגיב. אליעד שואל, האם זה באמת אומר שהרובוט חי, או שאולי הוא רק מתוכנת לגרום לנו לחשוב שהוא חי? הטענה העיקרית שאליעד מציג היא שכל מה שנחשב כחי לעומת דומם הוא עניין ... - בשר, עצמות, תאים - האם אז היינו עדיין מתעקשים שהוא לא חי? הרי אז לא היה הבדל בכלל. לפי אליעד, גם הטיעון שהרובוט אינו חי כי אינו מתפתח, אינו תקף. ... שינוי אינם יכולים להיות המדדים לקביעת חיים. האם קיום נשמה הוא ההבדל בין רובוט לבן אדם? אליעד מעלה שאלה נוספת - אולי ההבדל הוא בכך שלבן אדם יש נשמה, ולרובוט אין? אבל גם כאן הוא מסביר שהמושג נשמה הוא מושג מופשט. אם מתייחסים לנשמה כמשהו ... אדם ואף עשוי מחומרים דומים, הטענה של נשמה או חוסר נשמה לא באמת מספיקה להגדיר הבדל ברור. אליעד מוסיף דוגמה נוספת - ההבדל בין עכבר אלחוטי לבין עכבר עם ... בין רובוט לבין בן אדם הוא אשליה בלבד. האם העובדה שאדם מתפתח מבדילה אותו מרובוט? בהמשך, אליעד מתייחס לכך שאדם גדל ומתפתח, לעומת רובוט, שלכאורה נשאר אותו הדבר מרגע יצירתו. אבל אליעד טוען שגם רובוטים כבר קיימים כיום שמתפתחים ומשנים את עצמם ... שגם ההבדל של התפתחות אינו הבדל אמיתי ומהותי. גם בן אדם וגם רובוט יכולים להתפתח, וכאן אליעד שוב חוזר לנקודה המרכזית - ההבדל הוא רק בפרשנות האנושית ולא באמת במהות. האם האטומים בגוף מרגישים או לא? אליעד מביא דוגמה נוספת מהאטומים שמרכיבים את הגוף האנושי. הוא מסביר שאטומים הם למעשה דומם, חומר פיזי. אם התודעה או ההרגשה ... שנמצאים בכל דומם אחר - זה אומר שגם בדומם עצמו קיימות תחושות, רק לא בצורה שאנחנו מכירים. אליעד מדגיש כי חשוב לברר את האמת הזו ללא שום העדפה אישית. בדרך ... כזה מאפשר להבין לעומק שההבדל שאנו תופסים הוא שרירותי ומבוסס על הנחות מוקדמות. לסיכום, אליעד כהן מציג באופן יסודי ומפורט את הרעיון שאין הבדל ... שאנחנו מעניקים למציאות, ובדרך שבה אנחנו מסתכלים על המושגים חי, דומם, רובוט ותודעה. אליעד מדגים את הרעיונות בצורה מפורטת כדי להראות שבעומק הדברים ...
הספר להיות אלוהים - למה צריך לקרוא את הספר, גם אם הוא כולו שקר וטעות, למה לבוא להרצאות של אליעד כהן
הספר להיות אלוהים - למה צריך לקרוא את הספר, גם אם הוא כולו שקר וטעות, למה לבוא להרצאות של אליעד כהן
... להיות אלוהים - למה צריך לקרוא את הספר, גם אם הוא כולו שקר וטעות, למה לבוא להרצאות של אליעד כהן למה לקרוא את הספר להיות אלוהים, גם אם הוא שקר מוחלט? הספר להיות אלוהים של אליעד כהן עוסק בשאלות עמוקות ויסודיות הקשורות להבנת המציאות והאמת. אחת השאלות המרכזיות שאליעד מתייחס אליהן היא מדוע כדאי בכלל לקרוא את הספר, גם אם כל מה שכתוב בו מתברר בסוף כשגוי לחלוטין. אליעד טוען כי גם אם הספר מלא בטעויות ובשקרים, עצם הקריאה והעיסוק ברעיונות שבו מאפשרים לאדם לבדוק את המציאות ... לאדם שהוא כבר יודע הכל, תמיד יהיו בספר רעיונות חדשים, כיווני חשיבה שלא חשב עליהם קודם, וזוויות הסתכלות ייחודיות שיסייעו לו להרחיב את הבנתו לגבי עצמו ולגבי המציאות. אליעד מדגים את הנושא דרך השוואה לספרי כלכלה. הוא מסביר כי כאשר אדם קורא ספרי כלכלה שונים, בסופו של דבר, רובם חוזרים על אותם רעיונות בסיסיים עם תוספת קטנה של ... לחלוטין. דווקא היכולת של הספר לגרום לקורא להטיל ספק במה שהוא יודע, או אפילו במה שהוא בטוח שנכון, היא זו שהופכת אותו לייחודי ולבעל ערך. מה החשיבות של להגיע להרצאות של אליעד כהן באופן פיזי? אליעד מסביר שהגעה להרצאות שלו באופן פיזי היא משמעותית הרבה יותר מאשר רק לצפות בסרטונים או לקרוא את ... גם מידע ויזואלי ושמיעתי. אבל בהרצאה פיזית, המידע עובר בדרך חושית הרבה יותר מוחשית ואמיתית. האדם נחשף למידע לא רק בצורה מופשטת אלא גם דרך תחושות וחושים באופן ישיר. אליעד משתמש בדוגמה של מתן תורה, שם נאמר וכל העם רואים את הקולות, כדי להמחיש את המשמעות של העברת מידע דרך חושים רבים. כלומר, כאשר המידע מגיע דרך החושים בצורה ישירה, האדם חווה אותו בצורה הרבה יותר ממשית ועמוקה. זה דומה להבדל בין הסבר מופשט על כאב לבין התחושה הישירה והאמיתית של מכה פיזית. כל עוד האדם רק שומע על כאב ברגל, הוא אדיש לזה, אבל ... שהוא חש את הכאב ישירות, הוא מגיב מיידית. בדומה לכך, החוויה של השתתפות בהרצאה היא חוויה חושית עוצמתית, ולכן היא משפיעה הרבה יותר מאשר צפייה או קריאה בלבד. עוד מדגיש אליעד כי הוא מוכר משהו שונה לחלוטין מאחרים. בעוד שרוב האנשים מוכרים גישות מוגדרות מראש, כמו חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, קבלה או נתינה, הוא עצמו מציע פשוט לבדוק את המציאות ואת עצמך ללא שום אינטרסים חיצוניים. אליעד אינו מתעניין באינטרסים, אם יהיה טוב לאדם או לא, הוא מתעניין רק בדבר אחד: להבין. הספר וההרצאות הם אמצעי להבנת המציאות והאדם עצמו, ולכן, כל מי שבא להרצאה מרוויח הבנה מעמיקה ואמיתית יותר על עצמו ועל המציאות שלו. לסיכום, למה כדאי להשתתף בהרצאות של אליעד כהן? הסיבה המרכזית להגיע להרצאות של אליעד כהן היא שכך אדם יכול להעמיק את ההבנה של עצמו ואת המציאות באופן משמעותי. לא מדובר רק בתוכן חדש, אלא ... עמוקה יותר בזכות השילוב של כמה ערוצי מידע במקביל: חוש הראייה, השמיעה והחוויה החושית הישירה. כתוצאה מכך, ההשפעה של ההרצאה היא מיידית ועמוקה יותר מכל דרך למידה אחרת. אליעד מדגיש שוב ושוב כי הדבר היחיד החשוב הוא שהאדם ירוויח הבנה עצמית ומציאותית טובה יותר. אפילו אם הרעיונות שבספר ובהרצאות ייחשבו בסופו של דבר כשגויים או כטעות מוחלטת, עצם החשיפה אליהם תורמת לתהליך הבדיקה וההבנה של המציאות. לכן, קריאת הספר להיות אלוהים והשתתפות בהרצאותיו של אליעד כהן הן בעלות ערך בלתי רגיל, גם אם בסוף מתברר שכל התוכן היה מוטעה. האם הספר להיות אלוהים הוא שקר? למה כדאי לקרוא את הספר של אליעד כהן? למה להגיע להרצאות של אליעד כהן? מה ההבדל בין קריאה להרצאה פיזית? איך להבין טוב יותר את המציאות? האם שווה לקרוא ספרים שגויים? איך חושים משפיעים על למידה? ...
חיפוש האמת בלי אינטרסים, למה הדתיים לא מגלים שהתורה לא נכונה
חיפוש האמת בלי אינטרסים, למה הדתיים לא מגלים שהתורה לא נכונה
... בלי אינטרסים, למה הדתיים לא מגלים שהתורה לא נכונה מדוע חיפוש האמת חייב להיות נטול כל אינטרס אישי? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם יוצא לחפש את האמת, חיוני שיעשה זאת ללא כל אינטרס או העדפה אישית. כדי להבין באופן מלא את המושג חיפוש האמת, אליעד מביא דוגמה של אדם שמגיע לבדוק האם התורה נכונה או לא נכונה. ... הוא אינו ניגש לבדיקה בצורה נייטרלית, אלא כבר מלכתחילה יש לו רצון או אינטרס שהתוצאה תהיה לצד מסוים. אליעד מפרט את הבעיה הזו בעזרת דוגמה ברורה: אותו אדם הדתי בודק את ... באופן בלתי נמנע על הבדיקה ועל התוצאה שתתקבל בסופה. כיצד העדפה משפיעה על יכולתנו לגלות את האמת? ההסבר של אליעד כהן נוגע לנקודה חשובה: ברגע שיש לאדם ... הטיה. הוא אינו יכול לראות את הדברים בצורה נקייה באמת. אפילו אם ההטיה קטנה כמו חוט השערה, כפי שמדגים אליעד, הדבר פוגם באופן מהותי ביכולתו של האדם להגיע לאמת מוחלטת. גם ... משהו מסוים - ההעדפה הזו מייצרת שיבוש בתהליך החשיבה ומונעת ממנו להגיע לתוצאות אמיתיות ואובייקטיביות. אליעד מדגיש שהאמת דורשת ניקיון מוחלט מהעדפות, מה שאומר שבשביל ... בעוד שבפועל זו רק האמת שהוא העדיף שתהיה קיימת. מהי הדרך הנכונה לבדוק האם התורה נכונה או לא נכונה? אליעד מסביר באופן מפורט כיצד יש לגשת לשאלת נכונות התורה ... צריך להעדיף אפילו מעט את האפשרות שהתורה נכונה או לא נכונה. - מצב זה של נייטרליות מוחלטת נקרא על ידי אליעד מצב חמישים - חמישים. במצב זה לא תהיה שום הטיה, והבדיקה תהיה ... להיות לבדיקת האמת שלו. מהי המשמעות המעשית של חיפוש אמת נקי מאינטרסים? המשמעות המעשית של הדברים לפי אליעד היא שהאדם צריך לשאול את עצמו בכנות מלאה האם הוא באמת מוכן ... להתמודד עם כל אפשרות שתתגלה בפניו, ללא שום התנגדות פנימית, רק אז הוא יוכל למצוא את האמת באופן מלא. אליעד מדגיש שלמרות שזהו דבר קשה ביותר לעשות, והוא דורש מאמץ פנימי ... האובייקטיבית. למה הדתיים לא מגלים שהתורה לא נכונה? הסיבה שהדתיים אינם מגלים שהתורה לא נכונה, לפי אליעד כהן, נעוצה באינטרסים הפנימיים שלהם. הם מעדיפים לגלות ... במצב כזה, האדם לעולם לא יגיע לאמת האובייקטיבית על התורה, אלא רק לאמת שקרית, כזו שמספקת את רצונותיו. אליעד מסכם שזו אינה רק בעיה של דתיים, אלא של כל אדם שבוחן שאלה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להבין יותר טוב?, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להבין יותר טוב?, איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל, מאמן אישי לפרישה, קואצר לזוגיות בתחום איך להבין יותר טוב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 23:10:08 - wesi1