אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
איך ליהנות מכל פעולה, אפילו משטיפת כלים?

כדי ליהנות מכל פעולה בחיים, גם אלו הנראות לנו שגרתיות ומשעממות, כמו שטיפת כלים, קיפול כביסה או הכנת שיעורי בית עם הילד, אליעד מסביר שיש לראות בכל פעולה הזדמנות להפיק תועלת או הנאה בשתי דרכים מרכזיות.

הדרך הראשונה היא להפיק תועלת מהפעולה, ותועלת מוגדרת כמילוי הרצון שלך. לדוגמה, אם אתה עובד במקום עבודה שלא כל כך מוצא חן בעיניך, אתה עדיין יכול ליהנות מכך שהעבודה נותנת לך משכורת, ובכך היא מועילה לך למרות הקושי או אי - ההנאה הישירה מהפעולה עצמה.

הדרך השנייה היא למצוא בתוך הפעולה חוויה של הנאה ישירה, וזה תלוי במידה רבה בשימוש בשכל ובחשיבה יצירתית. כל פעולה יכולה לגרום לך להרגיש או תחושת "יש" (קיום, חיות) או תחושת "אין" (חוסר קיום, ריקנות). ככל שיש יותר שכל, כך התחושה שלך יותר "יש", וככל שיש פחות שכל או יותר מדי שכל, התחושה הופכת ל"אין".

לדוגמה, פעולה כמו לשפשף את הרצפה היא לכאורה משעממת מכיוון שאין בה שכל, והמחשבה שמלווה את הפעולה חוזרת על עצמה שוב ושוב ("אני משפשף רצפה"). אבל, אם תפעיל את השכל ותתחיל לשאול שאלות יצירתיות כמו "למה הלכלוך נמצא דווקא כאן ולא במקום אחר?" או "למה הצלחת בנויה בצורה הזאת?", תגלה תובנות חדשות, ופתאום הפעולה הופכת למעניינת ומלאת חיות.

מה הקשר בין שכל לבין תחושת קיום או שעמום?

לפי אליעד, המפתח ליהנות הוא האיזון המדויק בכמות השכל בפעולה שאתה מבצע. כשאין שכל כלל (כמו לשבת סתם ולבהות בקיר) אתה מרגיש כמו מת, חסר חיים לחלוטין, כי אין שום עניין בפעולה. כשיש יותר מדי שכל (כמו להכין שיעורי בית עם ילד שמתנגד ומתווכח), אתה יכול להרגיש תסכול, כי השכל גדול מדי מכדי להכילו בנוחות, והוא הופך לקונפליקט.

האידיאל הוא למצוא נקודת איזון, שבה השכל לא גדול מדי ולא קטן מדי, ואז תוכל ליהנות מכל מצב. אם פעולה פשוטה מדי (כמו שטיפת כלים), אפשר להוסיף לה שאלות מחשבתיות כדי להפוך אותה למעניינת. אם פעולה מורכבת מדי (כמו ויכוח עם ילד על שיעורי בית), אפשר לפשט אותה ולנסות להבין את הדברים באופן בסיסי יותר כדי להפחית את הקונפליקט.

איך אפשר ליהנות גם מהחוויה של "להיות כלום"?

כשאינך מצליח למצוא שכל בפעולה, אתה יכול להפיק הנאה מכך שאתה הופך לכלום. כלומר, ליהנות מכך שהאגו והגאווה שלך מתבטלים. לדוגמה, אם אתה נאלץ לשטוף כלים ללא שום שכל, אתה יכול פשוט להתמסר לפעולה, לוותר על תחושת האני, ולהיות כמו רובוט או אבן - בלי רצון, בלי העדפות, באחדות מוחלטת עם המציאות כפי שהיא. גם זו סוג של הנאה עמוקה, כי היא מאפשרת מנוחה נפשית מוחלטת.

כיצד להצליח לגרום לילד להכין שיעורי בית?

אליעד מסביר שהילד מסרב לשיעורים כי זה פוגע בתחושת העצמאות והבחירה שלו - מבחינתו זה סוג של השפלה או אובדן של תחושת קיום (להיות אין). לכן, הדרך היא להסביר לילד שיש בחיים ערך גם לדברים שהוא לא רוצה לעשות. מצד אחד, להראות לילד איך למצוא עניין בשיעורי הבית, באמצעות שאלות מעוררות מחשבה ויצירתיות שיגרמו לו ליהנות מהשכל שבמשימות. מצד שני, ללמד אותו לקבל גם מצבים שבהם...
שאלה: איך אפשר ליהנות מכל רגע - בעבודות הבית, בשיעורי בית עם ילד ושיחה עם האישה?

אליעד: יש כאן שלושה דברים, אז נדבר עליהם בצורה מופשטת. אתה למעשה רוצה ליהנות מהם או להפיק תועלת.

אז נשאל איך אפשר ליהנות ממשהו באופן כללי, או איך מפיקים תועלת ממשהו?

להפיק תועלת יגרום לך להרגיש טוב.

מה זה אומר להפיק תועלת? שזה מועיל לך.

מה זה מועיל לי? אם הוא ממלא את רצוני, הוא מועיל לי, ואם הוא לא ממלא את רצוני, הוא לא מועיל לי.

תועלת פירושו מילוי רצון.

זאת אומרת שלהפיק תועלת ממשהו זה לגרום לדבר למלא את רצונך באופן כללי.

כמו למשל שאתה עובד, וזה ממלא את רצונך בכך שאתה מרויח כסף. העבודה מועילה לו בכך שהוא מקבל כסף, שזה דבר אחר. למעשה היא גם מועילה וגם מזיקה, מזיקה בכך שהוא התאמץ, ומועילה בכך שקבל משכורת. והיא יותר מועילה לו ממזיקה, כי אחרת לא היה עובד.

מה יותר קל לך, לשפשף את הריצפה או ללמוד עם הילד?

שאלה: ללמוד עם הילד.

אליעד: למה? כל פעולה יכולה להביא לך תועלת ונזק בשתי דרכים.

בתחושה - שתי המילים הבסיסיות שהכי קיימות אצלנו זה יש ואין, או שיש או שאין.

כול פעולה שאתה עושה, כל קשר שלך עם כל דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש או יותר יש או להרגיש יותר אין.

או שזה גורם לך להרגיש שאתה יש או שזה גורם לך להרגיש שאתה אין. או שזה גורם לך להיעלם או שזה גורם לך לגדול ולהתפתח.

מה זה רואה קיר? חושב על קיר, מה זה משפשף את הרצפה? שעה שלמה חושב את אותה מחשבה. כי אם תוך כדי שאתה משפשף את הרצפה אתה שם מוזיקה או שומע הרצאה, אז אין לך בעיה עם זה.

זאת אומרת שהבעיה היא לא בזה שאתה משפשף את הרצפה, אלא הבעיה היא שהמוח שלך מחובר למחשבה, לשפשף רצפה זאת מחשבה, והתודעה שלך נדבקת למחשבה של, אני משפשף רצפה. ככה שעה שלמה אתה חושב את המחשבה שאתה משפשף רצפה או לא רוצה לשפשף את הרצפה.

אז אתה שואל, איפה אני יכול למצוא חיות במחשבה שאומרת, אני לא רוצה לשפשף את הרצפה?

מה שאני רוצה להגיד בעצם, שלשפשף רצפה או לעשות שיעורי בית עם הילד - זה בעצם משחק של מחשבות. מה זה אומר? שכול החיים האלה זה משחק של מחשבות, לפעמים אתה חושב על דבר אחד ולפעמים על דבר אחר.

הסבל מגיע, כאשר אתה לא אוהב את המחשבה, וגם כאשר אתה צריך לחשוב את אותה מחשבה שעה שלמה.

יש מחשבה שאתה לא אוהב אותה, ואתה צריך לחשוב אותה שעה שלמה.

לדוגמה, שאתה צריך לשכנע את הילד שלך לעשות משהו, ואתה לא אוהב את המחשבה הזאת אפילו לרגע אחד, למה? כי יש בה קונפליקט.

ואם אתה צריך לחשוב מחשבה שעה שלמה שיש בה קונפליקט, אז ברור שלא תרגיש טוב.

אם אגיד לך, בוא תאכל אוכל טעים, זאת מחשבה שעושה לך טוב, ולכן תרצה לאכול אפילו שעה.

אבל אם אומרים לך, שפשף את הרצפה, זה מעלה אצלך התנגדות, ואתה נגד הרצפה.

כך שהסבל נובע מהקונפליקט שבדבר.

כול דבר שאתה עושה, הוא יכול לגרום לכך שתרגיש יותר יש או להרגיש יותר אין. או שתרגיש שאתה יותר קיים, או שתרגיש שאתה פחות קיים.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא ישנו? הנפרדות שלו.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא איננו? האחדות שלו.

ככול שיש יותר שכל בדבר, אתה מרגיש יותר יש. זה כאילו יותר חי עבורך.

וככול שיש במחשבה פחות שכל בעיניך, ככול שאתה לא רואה את השכל במחשבה, כך אתה בעצם הופך להיות כלום, אתה מרגיש מת, אין לך חיים, זה סוג של מוות.

אבל גם הפוך נכון.

לפעמים כאשר יש יותר מדי שכל, זה הופך להיות לא מעניין. כי לפעמים השכל הוא כל כך עמוק שאתה לא מבין אותו, וזה שאתה לא מבין אותו, אז אתה משתעמם ממנו.

זה אומר, שלשטוף כלים לא מעניין אותך, כי אין שם שכל, ולגרום לילד להכין שיעורי בית, זה משעמם אותך כי יש שם יותר מדי שכל, יש שם שכל כל כך גדול שאתה לא מבין מה לחשוב, ולכן כבר לא חושב ואז זה משעמם אותך.

אך האיזון הוא, להצליח שאת הדבר הקשה להפוך לקל, שזה אומר שלנסות לחשוב איך לגרום לילד להכין שיעורים ובאותו כוח למצוא שכל בשטיפת כלים.

כאשר אתה מגדיל את היכולת השכלית שלך, את האין שכל אתה יכול להפוך ליש שכל, כמו שבשטיפת כלים אתה יכול למצוא שכל חדש. ומהלימוד עם הילד אתה יכול להפוך את היש שכל לאין שכל, יש שם שכל מאוד גדול ואתה יכול לצמצם אותו כדי שתוכל להכיל אותו.

מה שאני מסביר לך כאן מתאים לכל המצבים בחיים.

מה זה אומר? אין שכל זה רע, יותר מדי שכל זה גם רע, אז מה הפיתרון? באמצע ואז תוכל ליהנות מהדבר.

אמצע זה המקום שאתה מצליח להבין, שיש שם התחדשות, שגם יש לך מה ללמוד שם דברים חדשים וגם שבו זמנית זה לא יהיה לך מורכב מדי.

כול דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש יש ויכול לגרום לך להרגיש אין. אם יש בו שכל לפי המינון שאתה רוצה, אתה מרגיש יש, ואם אין בו שכל לפי המינון שאתה מרגיש אלא יש בו יותר מדי שכל או פחות מדי שכל, זה גורם לך להרגיש אין.

זה כמו שאומרים למות משעמום, כי בגלל השיעמום אתה מרגיש חוסר חיים, מוות.

כמו שאומרים לך לשבת ולהסתכל על הקיר, זה מאוד קשה, כי אתה לא עושה דבר, זה כמו למות. זאת אומרת שהמחשבה על הקיר באופן רציף גורמת לך להרגיש מוות.

עכשיו נלך על טוב ורע.

אם יש שכל במינון הנכון, זה גורם לך להרגיש יש=טוב, ואם אין שכל במינון הנכון זה גורם להרגיש אין=רע.

עכשיו השאלה היא מה עושים אם אתה לא מצליח להבין את השכל שבדבר? או שאתה מבין את השכל וזה לא מעניין אותך יותר.

מה שהסברתי לך עד עכשיו שאם אתה שוטף כלים, אתה צריך ללמוד מזה משהו חדש. להתחיל לשאול הרבה שאלות על הכלים ועל מה שאתה רואה מולך. ואז תקבל תובנות.

ואם אתה מכין שיעורים עם הילד תתחיל לשאול שאלות, מה אני לא מבין, מה אני יכול לעשות כדי שהוא יאהב את השיעורים? עד שתבין.

השאלות שאתה שואל על השכל הפשוט והשאלות שאתה שואל על השכל המורכב, מחברים את הדבר אליך.

אז מה עושים אם אתה שואל שאלות ולא מצליח להפיק שכל חדש.

שכל זה יצירת הפרדה בין דבר לדבר, וניתן לעשות זאת על ידי שאלות. שואלים שאלות עד שזה הופך להיות מעניין.

שאלה: השאלות גם גורמות לאחדות.

אליעד: יש כאן תהליכים משלימים. זה גם אחדות וגם נפרדות.

בספרים נאמר שהשגת השלמות אפשר להשיג רק על ידי צמצומים.

מה אני מלמד אותך בעצם? איך להשיג את האין סוף, אלוהים הוא גם הכלום וגם הכל, כשאני מסביר לך איך ליהנות משטיפת כלים ואיך ליהנות משעורי הבית עם הילד, אני למעשה מסביר לך איך לקחת שכל גדול ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין ואיך לקחת שכל קטן ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין, כי אלוהים זה המקיף, הוא גם בקצוות וגם בהכל. הוא גם אפס - הממלא, וגם המקיף - המסובב.

מה שאני מסביר לך עכשיו זה לבושים של משהו אחר.

דרך הצמצום אתה משיג את האין סוף. דרך הצמצום של הדבר אתה יכול לשאוב חיות מהממלא וחיות מהמסובב.

אז מה עושים אם לא מצליחים ליצור שכל?

כאשר יש דבר שגורם לך להרגיש אין, יש לך דרך שאתה יכול להפיק ממנה הנאה בכיוון ההפוך. יש אפשרות ליהנות מכך שאין שכל. זה אומר שגם להיות כלום זאת הנאה.

לפעמים הסבל נוצר מהשכל, ולכן כאשר אין שכל גם יכולה להיות הנאה.

למשל לשטוף כלים או להתווכח עם הילד אתה יכול ליהנות מזה גם בלי שכל. כי להיות יש זה לא רק יתרון אלא זה גם חיסרון. ואתה יכול ליהנות מזה שאתה אין. שזה אומר שגם להיות אין זאת הנאה.

כול השאלה היא, לאן אתה רוצה להגיע? יש בעיקרון רק שתי אפשרויות שאתה רוצה להגיע, או לאין או ליש.

אתה קיים? גם קיים בצורה ולא קיים במהות.

שתי אפשרויות, או ליש - אני יותר קיים, או לאין - אני פחות קיים.

אם אתה רוצה להגיע ליש - יותר קיים, אז אתה צריך להפעיל שכל. ואם אתה שוטף כלים או מתווכח עם הילד ולא מוצא שם שום שכל, אז אתה יכול ליהנות מכך שזה גורם לך להרגיש שאתה כלום.

זאת אומרת, שכאשר את עושה משהו, ואתה לא מצליח ליהנות ממנו, אתה יכול ליהנות מזה שזה משפיל אותך, ומזה שזה גורם לך להרגיש כלום.

נסה להרגיש כלום, אם אתה חושב שאתה בשום אופן לא רוצה להרגיש כלום אז אתה סובל.

אבל אם אתה חושב שיש יתרונות בזה שאתה כלום, ויש יתרונות בזה שאתה משהו. וגם הפוך, שיש חסרונות בזה שאתה כלום ויש חסרונות בזה שאתה משהו, אז זה אומר שאתה תמיד יכול ליהנות ותמיד יכול לסבול.

לדוגמה, חוטפים אותך ואתה נאלץ כל היום לעשות כלים. איך ליהנות מזה?

יש שתי דרכים. דרך אחת, על ידי זה שאתה מנסה להפיק משם שכל, שכל חדש, לשאול שאלות, למה הצלחת נראית כך, למה הלכלוך נמצא פה ולא שם? שואל המון שאלות, ואתה יכול לחוות חוויה רוחנית שאתה בריכוז גבוה ובעיון.

ודרך שנייה, שאם אתה לא מצליח להפיק שכל משטיפת כלים, אתה אומר לעצמך שאתה כלום, אתה הופך להיות אפס, משחרר את כל הגאווה, אני כמו כיסא וזהו, בלי רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, בלי העדפות, בלי טוב ורע, עושה כלים כמו רובוט, אתה מבטל את הגאווה, אתה באחדות עם המציאות.

איפה כאן הבעייה? כאשר האדם מתנגד.

אם אומרים לו, בו תשטוף כלים, והוא לא רוצה, הוא מרגיש מושפל, כי הוא חושב שיש לו יכולות והוא לא מבטא אותם.

אז אומרים לו, במקום לשטוף כלים, תכין שיעורי בית עם הילד. בו תבטא את היכולות שלך עם הילד, הוא לא רוצה לאמץ את השכל שלו, הוא רוצה פעולות פשוטות.

מה שאני רוצה להגיד שהאדם תמיד רוצה את ההפך.

אבל אם האדם מבין את העניין, אז אם מבקשים ממנו להכין שיעורי בית עם הילד, הוא ירגיש שיש לו כאן הזדמנות לבטא את היצירתיות שלו, ואם אומרים לו לשטוף כלים, אז הוא ישטוף וירגיש שהוא נהנה ממנוחה, זה כמו שינה, לא צריך לאמץ את השכל.

אם האדם באמת יבין את עצמו, אז הוא יגיע למצב שהוא תמיד באותה דבקות, פעם אתה שוטף כלים ופעם אתה מכין שיעורים עם הילד, שניהם שווים, זאת צורה וזאת צורה, שכל ואין שכל זה שתי צורות של אותו הדבר.

הדבר הזה שאני מסביר לך הוא מאוד עמוק, ומתאים לכל התהליכים של הטוב והרע.

כי דבר יכול לגרום לך להרגיש טוב, או כאשר הוא גורם לך להרגיש יותר יש, או...
רובוט נשים אופי הבדלה הסברים שכל אין סופי שעמום חסרונות ויתרונות איך לפתח יכולת חשיבה לשחרר ילד איך לגרום איך לגרום לילד איך לגרום לילד לעשות איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית איך לגרום לילד לעשות שיעורים איך לגרום לילדים איך ליהנות מהחיים איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית איך לשכנע ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הנאה חיים חיים משעממים חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לגרום לגרום לילד לגרום לילד לעשות שיעורי בית לגרום לילד לעשות שיעורים לגרום לילדים להכין להכין שיעורי בית להכין שיעורי בית עם הילד לחנך לחנך ילדים ליהנות ליהנות מהחיים ליהנות מכל רגע לעשות שיעורי בית לעשות שיעורים לקפל כביסה לשטוף כלים לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לעשות לשכנע ילד לעשות שיעורי בית לשכנע ילד לעשות שיעורים לשכנע ילדים מחנך מחנכים קיפול כביסה שטיפת כלים שיעורי בית שיעורי בית עם הילד שלום שלום בית שעמום
שלום עולמי / תסכול עולמי - איך לעשות שלום בעולם? איך לקדם שלום בעולם? חלק 2
שלום עולמי תסכול עולמי - איך לעשות שלום בעולם? איך לקדם שלום בעולם? חלק 2 וברגע שתינוק נולד, כולם חוגגים ושמחים ... נולד, מיד הוא מתחיל למות. והחיים הם מחלה סופנית. ואף אחד לא יצא מהם בחיים. כי סוף האדם למות. וכאשר הילד גדל בשנה, כולם חוגגים לו שהוא גדל בשנה, ושחייו ... כולל על עצמו במראה, ולראות בני אדם שהולכים למות. כי כולם הולכים למות כל הזמן. וכאשר האדם מסתכל על ילד שגדל, או על אדם שמקים משפחה וכיוב, האדם החכם ... קיומה של המציאות. וממילא הוא לא מבין את תכלית הקיום העצמי שלו. ועל ידי זה נוצרות מלחמות וכולי... ושלום עולמי הוא לא מטרה ולא תכלית, אלא הוא תוצאה. כי גם ... נעלמת לגמרי. והאדם הופך להיות מאושר, ברגע שהוא מפסיק לרצות להיות מאושר. ואושר הוא דבר שבא מעצמו. וגם שלום עולמי הוא דבר שבא מעצמו. והוא בא כאשר לבני האדם ... יהיו התנגשויות רצון בין בני אדם שונים, ועל ידי זה לא יהיו יותר מלחמות בעולם וכיוב. והדרך היחידה להביא שלום לעולם, היא על ידי זה שגורמים לבני האדם בעולם להשתמש בשכל של עצמם בצורה כמה שיותר נכונה. ומי שרוצה להביא שלום לעולם ושלום לעצמו, עליו להפיץ בכל מקום בעולם שכל אמיתי, שיגרום לבני האדם בעולם להיות בשלום עם עצמם. כי יש בעולם גם שכל אמיתי. שאותו מגלה החכם ... יבינו את המציאות וממילא גם את עצמם. שאז זה יפסיק את כל המלחמות שיש בעולם, ויאפשר לבני האדם לחיות בשלום זה עם זה. והכל תלוי בשכל ובצורת החשיבה הנכונה של החכם האמיתי. והחכם האמיתי הוא זה שהצליח לנצח את המשחק, ולהיות בשלום פנימי עם עצמו ועם סביבתו, על ידי זה שהוא מבין את ...
שלום עולמי / תסכול עולמי - איך לעשות שלום בעולם? איך לקדם שלום בעולם? חלק 1
שלום עולמי תסכול עולמי - איך לעשות שלום בעולם? איך לקדם שלום בעולם? חלק 1 המאמר הזה עוסק במה שאחראי לתסכול העמוק ... והמוות. בסיבות לכך שיש מלחמות בעולם הפנימי והחיצוני של האדם. ובאיך להשיג שלום פנימי וחיצוני. ובמאמר הזה ניתן את התשובה לאחת השאלות שמעסיקות חלקים גדולים של בני האדם בעולם, והיא השאלה כיצד ניתן להביא שלום לעולם? ואיך אפשר לעשות שלום עולמי? ולא רק שניתן את הנוסחה המדויקת לאיך לעשות שלום בעולם, אלא גם נסביר כיצד כל אחד ואחד באופן אישי יכול לקדם את הסכם השלום העולמי הזה. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי מחלוקות ... שלו. כי מי שישתמש בשכל שלו בחוכמה, הוא בהחלט כן יכול להגיע אל האושר, ואל השלום הפנימי. וכדי שהאדם ימצא את השלום הפנימי שלו באופן אישי, לשם כך בשלב הראשון על האדם ... המטרות שלו. ומילא אם בסוף הייתה איזו תחנת עצירה שבה הרצון נירגע והאדם מתחיל ליהנות מהחיים כפי מה שהם בלי להרגיש כל הזמן חסר, אבל ... הזה של בני האדם, אין סוף. כי אף אחד לא הגיע לנקודה הסופית שבה נחים מהמרוץ ונהנים מהחיים. וכולם רצים כמו משוגעים להשיג מטרות שונות. וכל ... בכלל אני רוצה את הרצונות שלי? האם לא היה עדיף יותר לא לרצות שום דבר ופשוט ליהנות מהחיים איך שהם? האם אני בכלל יכול לבחור לא ... והתשובות בהמשך). כי כל אחד יודע שלבסוף הוא ימות. ולא רק שהוא ימות, אלא שגם ילדיו לבסוף ימותו. ובסופו של התהליך, כולם ימותו. ומאחר ...
שלום / הרמוניה - איך לעשות שלום עם המציאות ולחיות בהרמוניה?
שלום הרמוניה - איך לעשות שלום עם המציאות ולחיות בהרמוניה? כדי לעשות שלום עם המציאות, על האדם לדבק את עצמו ולהתקרב אל ... אל האמת, כך הוא בשלום יותר ובתחושת אהבה ואחדות עם המציאות. ברמה ... עם המציאות. אמת = שלום = אהבה. ...
שלום / מלחמה / גוג ומגוג - מה *טוב* במלחמה וכיצד ממנה צומח השלום?
שלום מלחמה גוג ומגוג - מה טוב במלחמה וכיצד ממנה צומח השלום? מלחמה. שלום. שדה הקרב של החיים. מה טוב במלחמות וכיצד מהן דווקא יגיע השלום? כל המלחמות כולן שיש בעולם, כולן נובעות מהמלחמה האמיתית שיש בתוך הראש והמחשבה של אלו שיוזמים את המלחמות ... והמציאות. כל הספקות חששות פחדים כעס צער וכולי, כולם הם סוג של מלחמה. הקורבן כמובן הוא האדם עצמו. אז מה טוב במלחמה וכיצד דווקא ממנה יצמח השלום המיוחל? תשובה: מלחמה גורמת לכל אחד מהצדדים לחדד את עמדותיו. כאשר אחד מהצדדים מתגבר, הצד השני מתגבר עוד יותר ... וגדלה מרגע לרגע. עד ש? עד שמרוב המלחמה, כל הצדדים שנלחמים הורגים זה את זה והאדם שהיה באמצע שדה הקרב, ניצל ומגיע אל המנוחה ואל הנחלה, אל השלום המיוחל, שבו כל אלו שרבו זה עם זה כבר אינם. וכיצד זה קורה בפועל? על ידי המחלוקת והמלחמה שיש בין הדעות המנוגדות, בסופו של תהליך האמת מנצחת. שלום קר = מצב שבו הדעות המנוגדות שוכנות זו לצד זו אצל האדם. בכל פעם דעה אחרת שולטת. לפעמים ישנן מלחמות קטנות, אך ... את המחשבה של האדם אל חיפוש האמת האחת, שהיא השורש של הדעות המנוגדות שבו. מחשבות סותרות = צמצומים של האמת = אמת חלקית = ספקות. אמת מלאה = שלום בין כל הדעות ההפוכות. ברמה המעשית: כאשר מתרחשת בתוך האדם מלחמת העולם וכאשר אין לו מושג מהי האמת ולאיזה ... האמת. כל האפשרויות נכונות בו זמנית = כל החלקים השונים של האמת שיש בכל אחת מהאפשרויות השונות = האמת המלאה. לסיכום: מתוך המלחמה עצמה יצמח השלום. משום שהמלחמה גורמת לכל אחד מהצדדים להקצין את עמדותיו. והקצנת עמדות אפשרית רק על ידי היאחזות באמת. כאשר ... בסופו של דבר רואים את התמונה המלאה, שבה לכולם יש מקום. מלחמה = שקר = תמונה חלקית = חלק של האמת המלאה = פירוד = שוני בין דבר לחברו = רע. שלום = אמת = תמונה מלאה = כל האמת כולה בשלמות = אחדות = דמיון בין דבר לחברו = טוב. אל תתפשר על שלום קר בין הדעות השונות שלך. חפש שלום מלא או מלחמה מלאה. כאשר תיערך מלחמה מלאה בין הדעות המנוגדות שבך, בסופו של דבר יגיע השלום המלא, כאשר האמת תצא לאור. אל תפחד מהמלחמה, כי האמת תביא לך את השלום המלא. ...
שלום עולמי / תסכול עולמי - איך לעשות שלום בעולם? איך לקדם שלום בעולם? חלק 3
שלום עולמי תסכול עולמי - איך לעשות שלום בעולם? איך לקדם שלום בעולם? חלק 3 כי יש בעולם שלנו המון נוכלים ורמאים. שהם מטעים את האדם בהטעיות שונות. ... הוא מלך. ולכן האדם כל הזמן רוצה למלוך, לקבל כבוד ולשלוט. ואפילו ילדים קטנים מחפשים כבוד ורוצים למלוך ולשלוט. וזה משום שמצד האמת האדם הוא באמת ... רוצים, עדיין הם לא יהיה מאושרים. ולכן ממילא המרוץ מיותר וחסר תכלית. ושלום עולמי הוא תוצאה של השכל של החכם האמיתי שמתפשט בעולם. כי החכם האמיתי נותן לאדם שכל ... של המציאות ועל ידי זה יבין גם את התכלית העצמית של עצמו. ועל ידי זה גם השלום העולמי יבוא כבר מעצמו. וכל אחד ואחד בעולם יכול לקדם את השלום העולמי הזה ואת הטוב הזה בעולם, על ידי זה שהוא לוקח את השכל של החכם האמיתי ומפיץ ... שיותר אנשים בעולם. עד שבני האדם בעולם יקבלו שכל, וממילא יהיה בעולם שלום בכל הרמות השונות. ...
סיפורי מעשיות ברסלב, המלך שבזמנו היה שלום, גן המבוכה, השיגעונות שמרביצים לאדם
סיפורי מעשיות ברסלב, המלך שבזמנו היה שלום, גן המבוכה, השיגעונות שמרביצים לאדם
... מעשיות ברסלב, המלך שבזמנו היה שלום, גן המבוכה, השיגעונות שמרביצים לאדם מה המשמעות של המלך שבזמנו היה שלום בסיפורי מעשיות ברסלב? המשפט היה מלך שבזמנו היה שלום מסיפורי מעשיות ברסלב, לפי אליעד כהן, אינו סיפור ... אותו המלך. לפי אליעד כהן, המלך מסמל את האחדות ואת השלווה המוחלטת שמתקיימת בהיעדר מחלוקות, כלומר, כשהאדם מגיע לתפיסה של אחדות אמיתית ללא סתירות. השלווה הזאת, השלום, נמצאת אצל המלך דווקא משום שהוא נמצא מעל לכל ... השכל הרגיל נכנס בהכרח לגן המבוכה הזה, וכך מגיע למצב שבו מרביצים לו מבחינה רוחנית. במצב הזה על האדם להיזכר שיש אופציה אחרת - להגיע לשכל של המלך שבזמנו היה שלום , כלומר, לבחור בשכל של האחדות. לפי אליעד כהן, זוהי ... האחדות היא זו שמפסיקה את המרדף הבלתי נגמר אחרי הסתירות והקשיים הרוחניים. מהו גן המבוכה של רבי נחמן? איך להפסיק לסבול מחקירות רוחניות? מי הוא המלך שבזמנו היה שלום בסיפורי מעשיות ברסלב? כיצד להגיע לתפיסת האחדות? מה ...
תלות רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות
תלות רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות
... רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות מהי תלות רגשית ולמה היא טובה או רעה? אליעד כהן מסביר בצורה מעמיקה את נושא התלות הרגשית ומדגיש כי תלות רגשית היא מצב ... אין לאדם שום תלות רגשית, הוא נמצא במצב של מושלמות מוחלטת. כאשר יש תלות רגשית, האדם יכול לחוות יותר הנאה בדברים מסוימים, אך זה בא עם מחיר של פגיעות או סבל במקרה שלא יקבל את מה שהוא תלוי בו רגשית. מה הדוגמה לכך שתלות רגשית יכולה להיות טובה? אליעד נותן ... שאוהב לאכול אוכל מסוים באופן מובהק יותר מאשר אוכל אחר. מצד אחד, זו בעיה חמורה עבורו כי הוא לא יכול ליהנות באופן שווה מכל סוגי המזון, ואם אין את האוכל שהוא אוהב, הוא סובל יותר. מצד שני, הוא נהנה הרבה יותר כאשר האוכל שהוא אוהב זמין. בדומה לכך, הוא מביא דוגמה על אדם שאכפת לו מאוד מהלבוש שלו: מצד אחד, הוא יכול לסבול אם אין לו את הבגד המיוחד, אך מצד שני, הוא חווה הנאה גדולה יותר כאשר הוא מצליח ללבוש בדיוק את מה שהוא אוהב. מה זה טוב מאוד ומה הבעיה בו? אליעד כהן מתייחס למושג טוב מאוד, ומסביר שזה בעצם יותר טוב מטוב, ... ומושלם. אך מנקודת המבט של הנפרדות, האדם יוצר במכוון קונפליקטים פנימיים ומלחמות, כי רק כך ניתן לחוש הנאה או התקדמות, והדבר מונע שעמום. המלחמה או הקונפליקט הפנימי נובעים מכך שהאדם אינו שלם עם עצמו ולכן הוא זקוק למשהו שיאתגר או ישנה את מצבו. אם לאדם היה שקט מוחלט פנימי, הוא לא היה ... עוד האדם אינו נמצא בשלמות מוחלטת, הוא תמיד יחפש ליצור בעיות וקונפליקטים כדי להשיג תחושה של התקדמות והנאה. כיצד חוויית האלוהות קשורה לתלות רגשית? אליעד מתאר את האדם שהיה פעם אלוהים, כלומר, במצב של שלמות מוחלטת. במצב זה הכל היה מושלם והוא לא היה יכול ליהנות באופן ספציפי או אינדיבידואלי משום דבר. כעת, במצב הנפרדות, אותו אדם יכול ליהנות יותר מדברים ספציפיים בגלל הקונטרסט וההשוואה בין מצבים שונים. מצד האלוהים הכל עדיין מושלם, אבל מצד האדם במצב הנפרדות, הוא חווה את ההנאה יותר מאשר במצב השלמות, וזאת בגלל ההבדלים שהוא חווה. אליעד מציין כאן את הניגוד בין סם החיים לסם המוות. מה המשמעות של סם החיים וסם המוות בהקשר של תלות ...
פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 2
פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 2
... חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע ... הכוחות השליליים והאופטימיים (שהיו נפרדים קודם) יתאחדו נגדו. מדוע איחוד חמאס ופתח לא בהכרח מביא לשלום? אליעד מדגים את הנושא באמצעות דוגמה פשוטה מאוד: אם לוקחים צבע שחור וצבע ... המקורי. תמיד ייצא צבע כהה יותר. כך, כאשר הכוחות השליליים מתאחדים עם הכוחות הלא - נורא, לא נוצר שלום או טוב אמיתי, אלא דווקא מציאות בעייתית יותר. אך האם המשל הזה נכון ... של חמאס ופתח? אליעד מסביר שכאשר שני כוחות מתאחדים, כמו חמאס (השחור) ופתח (האפור), לא ייווצר שלום אמיתי (לבן), אלא בהכרח משהו כהה יותר, חמור יותר. כלומר, מצב כזה עלול ... ראייה אחרת, חדשה. רק כשהאדם מבין שאין הבדל אמיתי בין טוב, רע והמצב האמצעי, הוא יכול להגיע לשלום פנימי מלא ולמצב של הרמוניה. כיצד החשיבה השלילית יכולה להפוך לחיובית בסופו ... חיובית לחשיבה שלילית, הוא יראה שהכל בעצם טוב באופן עמוק ומהותי יותר. האם איחוד חמאס ופתח יוביל לשלום? איך להתגבר על מחשבות שליליות? מה המשמעות של חשיבה אופטימית? מהו הפיוס הפלסטיני? איך להתמודד עם רגשות מנוגדים? מה הדרך לשלום פנימי? ...
פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 3
פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 3
... חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, ... רק שנאה ורוע כלפי ישראל, עשויים בתוך תוכם להחזיק גם ברצונות אחרים, כמו שלום , שעד היום לא התבטאו ... פנימיים אצל האדם. הוא מסביר שאדם שמשוכנע לחלוטין שאין שום אפשרות לשלום עם החמאס (ראש הממשלה), מבטא ... בתוך האדם, ומדגיש את החשיבות של ההתבוננות העמוקה בשורש הדברים. האם שלום בין חמאס לפתח אפשרי? ...
כיפת ברזל, מדינת ישראל, החמאס, קסאמים, פוליטיקה, ראש הממשלה, הסכם שלום, מלחמה בטרור, נפרדות מול אחדות
כיפת ברזל, מדינת ישראל, החמאס, קסאמים, פוליטיקה, ראש הממשלה, הסכם שלום, מלחמה בטרור, נפרדות מול אחדות
... ברזל, מדינת ישראל, החמאס, קסאמים, פוליטיקה, ראש הממשלה, הסכם שלום , מלחמה בטרור, נפרדות מול אחדות איך קשור תהליך כיפת ברזל לנושאים פוליטיים, מלחמה ושלום? במהלך ההרצאה, אליעד עוסק במגוון נושאים פוליטיים, טכנולוגיים וחברתיים, תוך שימוש במערכת כיפת ברזל כדימוי לנושאים עמוקים יותר כמו מלחמה, שלום, ושיקולי ציבור. הוא פותח את דבריו בכך שהוא מציין את חשיבותה של ... למנוע ירי רקטות על ישראל. אליעד מסביר איך מערכת כיפת ברזל לא רק מגנה מפני קסאמים, אלא מהווה גם סמל לשיקולי פוליטיקה, צבא ושלום. בנוסף, הוא מסביר את הדימויים השונים של כיפת ברזל במאבקים פנימיים של ... האישיים, אם אדם מתעקש להילחם במחשבות רעות מבלי להבין את משמעותן, הוא לא יוכל לפתור את הבעיות הפנימיות שלו. מהו המפתח לשלום פנימי ולשלום בין - לאומי? בהמשך, אליעד עוסק במערכת היחסים בין האמת לבין שקר, ומדגיש ... לפני שאנחנו פועלים, בין אם מדובר במערכת הגנה צבאית או במאבק הפנימי שלנו עם עצמנו. כיפת ברזל ומדינת ישראל מלחמה בטרור והשלום הפוליטי שיקולי מדינת ישראל במערכת הביטחון הקשר בין טוב לרע במאבקים פוליטיים נפרדות מול אחדות במערכת פוליטית שלום פנימי ומלחמה אישית תפיסות של טוב ורע במאבק הפוליטי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך לגרום ל..., האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לגרום ל..., איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לחיים, מאמן אישי לפרישה, מאמן אישי למנהלים בנושא איך לגרום ל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 22:28:22 - wesi1