🖨שורשים / מסע שורשים - איך לגלות את השורש של כל דבר?כפי שכבר ביארתי, לכל דבר יש שורש. והשורש של הדבר, הוא הסיבה שלו והוא הדבר שגורם לכך שהתוצאה תהיה כפי מה שהיא. ומי שרוצה לשלוט באיזה עניין, עליו לשלוט בשורש של הדבר. ומי ששולט בשורש, הוא שולט בכל התוצאות. וכדי להבין איזה דבר, לשם כך צריך להבין את השורש שלו. והשאלה היא, איך לגלות את השורש של כל דבר?
והתשובה היא, כי את השורש של הדבר, אפשר לגלות לפי יחסי התלות שיש בין הדבר לבין דברים אחרים. כי כל דבר תלוי בשורש שלו. והשורש של הדבר, הוא האחראי לכך שהדבר עצמו הוא דווקא בצורה כלשהי. וכדי לגלות את השורש של הדבר, פשוט צריך לנסות לראות במה הוא תלוי ומה משפיע עליו.
וכל דבר שמשפיע על האירוע, הרי שהוא השורש של האירוע. כי מאחר שהוא משפיע על הדבר, הרי שהוא השורש שלו. וגם לעץ יש כמה שורשים. ויש שורשים חזקים יותר וגדולים יותר, ויש שורשים חזקים פחות שפחות משפיעים על העץ. כך, שלפעמים יש לדבר כמה שורשים שונים, שהם הדברים שבהם הוא תלוי.
ויש גם שורשים שתלויים זה בזה. כי כאשר משקים שורש אחד, דרכו עובר מזון גם לשאר השורשים. כך שכל שורש, משפיע גם על כל שאר השורשים. ואם עוקרים שורש אחד, כל שאר השורשים הופכים להיות חלשים יותר. כך שיש שורשים שמשפיעים זה על זה.
וכך גם במציאות, יש תהליכים שונים שמשפיעים זה על זה, ויש ביניהם יחסי תלות הדדיים בין דבר אחד לחברו. וכל דבר הוא גם הסיבה וגם התוצאה של הדבר השני. וכל דבר הוא גם השורש וההתחלה וגם הסוף של הדבר.
ולכל השורשים כולם יש שורש אחר, שהוא הגרעין האחד של העץ. כי גם לשורשים יש שורש. וגם לגרעין עצמו יש שורש, שהוא הדבר שגורם לגרעין להיות כפי מה שהוא וכולי. ולכל דבר בעולם, יש שורש אחר.
ובאפשרותו של האדם לגלות את השורשים של כל דבר, על ידי זה שהוא בודק במה תלוי הדבר.
ויש שורש שהוא רק משפיע קצת על הדבר. ויש שורש שבו תלוי כל קיומו של הדבר. ושאם השורש הזה לא יהיה קיים, הרי שהאירוע לא יתרחש כלל. דהיינו, שכל הקיום של הדבר, תלוי באיזה עניין אחר.
ואם נתבונן עוד בעניין נראה, כי לעץ יש שורשים נסתרים באדמה. והשורשים שיש באדמה, הם אלו שמחזיקים את העץ. ולמרות שלא...
הסוד של התשובה *לכל* השאלות - איך לגלות את התשובה האחת *לכל* השאלות?... של התשובה לכל השאלות - איך לגלות את התשובה האחת לכל השאלות? כפי שכבר ביארתי, לכל דבר בעולם יש שורש וסיבה שבגללו הוא כפי מה שהוא. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי ככל שהאדם מחובר יותר לשורש של הדברים, כך הדברים אצלו יציבים יותר. לדוגמה: אם ברצונו של האדם לבדוק האם ועד כמה צורת חשיבה כלשהי, היא אכן טובה ושורשית באמת, על האדם לנסות לראות האם ועד כמה שיטת החשיבה הזאת טובה בכל מצב. כי עצה שהיא טובה, היא אמורה להתאים בכל מצב. ואם היא לא מתאימה בכל מצב, הרי שהיא טובה אולי רק לטיפול בסימפטומים שונים, אך היא לא באמת שורשית. כי כאשר התרופה היא שורשית, אז היא נותנת מענה לשורש של הבעיה, ואז ממילא היא מתאימה ליותר מקרים. וכיוב ניתן לראות לגבי חוקי הפיזיקה, שכאשר רוצים לדעת האם ועד כמה החוק הפיזיקאלי הזה הוא נכון, פשוט בודקים האם ועד כמה הוא יציב במקומות שונים ובמצבים שונים. וככל שהחוק הוא שורשי יותר ופנימי יותר, כך הוא ממשיך להיות יציב וקיים ביותר מקרים. ואם החוק הפיזיקאלי לא עובד בכל מקום, הרי שהוא רק ביטוי של חוק אחר פנימי יותר, אך בוודאות שהוא לא החוק השורשי ביותר. וכך הוא הדבר גם לגבי עניין התשובות והשאלות שיש בעולם. כי בעולם שלנו יש הרבה שאלות. ויש גם הרבה תשובות. ויש תשובות שעונות רק על שאלות ספציפיות, ויש תשובות שהן נותנות מענה למגוון רחב יותר של שאלות. וככל שהתשובה עמוקה יותר, כך היא נותנת מענה טוב יותר למגוון גדול יותר של שאלות. ולכל השאלות כולן שיש בעולם, גם להן יש שורש. כי יש דבר אחד שהוא בא לידי ביטוי בכל השאלות שיש בעולם. כי יש דבר אחד ויחיד בצורת החשיבה של האדם, שאם האדם ישנה את ... היטב ולשאול את עצמו את השאלה הבאה, מהו הדבר שאם לא הוא לא הייתה שום שאלה בעולם כלל? ואיזה דבר בצורת המחשבה שלי, אם הוא היה שונה, לא הייתי יכול לשאול שום שאלה כלל? וכך גם על האדם להעמיק עם עצמו, ולנסות לחקור את שורש הפחד והחרדות שלו, ואת שורש הרצונות שלו, ועל האדם לשאול את עצמו, מהו הדבר היחיד בצורת המחשבה שלי, שאם הוא היה שונה, אז לא הייתי יכול יותר לפחד ... יש שאלות ותשובות וטוב ורע ובעיות ופתרונות שונים. שזה לכשעצמו טוב מסיבות שונות. אבל מי שרוצה את השלמות, עליו לנסות להשיג גם את נקודת המבט האחרת, שמשם אין שום מקום לשום שאלה ולשום תשובה ולשום בעיה ולשום פתרון. והדרך לגלות את צורת המחשבה הזאת, שהיא זאת שמבדילה בין השכל של האדם, לבין השכל שגדול ממנו, היא על ידי זה שהאדם מנסה לחקור ולגלות את הסיבה, שבגללה קיימות שאלות בעולם. ואת הסיבה שבגללה קיימים פחדים בעולם. ועל האדם לנסות להעלות השערות שונות ולשאול ... מבין את השכל הגדול ביותר שבו אין שום שאלה כלל, גם אז יש שכל גדול עוד יותר ממנו, והוא השכל של החכם האמיתי, שהוא מחבר את השכל שבו אין שום שאלה כלל, עם השכל שבו יש שאלות ותשובות, שהוא השכל השלם באמת. והדרך של האדם לגלות את השכל הגדול ביותר שבו אין שום שאלה כלל, היא על ידי זה שהאדם מנסה למצוא את השורש והסיבה שבגללה יש קיום לכל השאלות שיש בעולם. ועל ידי זה האדם מגלה ממילא את השכל שבו אין שום שאלה כלל, ואז האדם כולל את השכל הזה עם השכל הרגיל, וחי חיים טובים באמת. תוספת: ועוד נוסיף ונאמר, שמי שרוצה לדעת האם יש או אין תשובה לכל השאלות בשכל האנושי, לשם כך עליו לגלות את השורש של כל השאלות, דהיינו, לגלות את הדבר שיש בצורת התפישה של האדם, שהוא זה שאחראי לכל השאלות האפשריות. ואחרי שהאדם מגלה מהו הדבר הזה בתפישה של האדם, שהוא זה שאחראי לכל השאלות, רק אז יכול האדם להבין האם יש או אין תשובה לכל השאלות. וכאן נגלה, שברגע שהאדם מוצא את השורש של כל השאלות, ממילא הוא גם מוצא את התשובה לכל השאלות. כי ברגע שהאדם מגלה מהו הדבר שממנו נובעות כל השאלות, ממילא זה ... שאלות שנראות כשאלות פרדוקסאליות שלא נראה שיכול להיות להן הסבר בשכל האנושי, הרי שעדיין אפשרי שיש תפישת מציאות כלשהי, שבה השאלות האלו לא קיימות כלל. כי גם לשאלות הפרדוקסאליות שנראות בלתי פתירות בשכל האנושי, גם להן יש שורש. והדרך השורש שלהן, אפשר לגלות את השכל הגדול שבו אין שום שאלה כלל. ואדרבה, הדרך של האדם לגלות את השכל הגדול ביותר, היא דווקא על ידי זה שהוא מנסה למצוא תשובה לשאלות הפרדוקסאליות. כי על ידי החקירה של האדם את השאלות הפרדוקסאליות שאין להן תשובה בשכל אנושי, על ידי זה האדם מגיע לשורש של השאלות האלו, כדי לגלות את מהותן, ועל ידי זה ממילא האדם מגלה את השכל האמיתי שבו אין שום שאלה כלל. ...
רצון להרגיש טוב - איך לגלות מאיפה הוא בא?רצון להרגיש טוב - איך לגלות מאיפה הוא בא?... להרגיש טוב - איך לגלות מאיפה הוא בא? למה אנחנו רוצים להרגיש טוב? כל אדם רוצה להרגיש טוב, אבל לא כולם שואלים את עצמם לעומק מאיפה מגיע הרצון הזה ומה מסתתר מאחוריו. ... אינה תואמת את רצונו. ברגע שהאדם מפסיק לרצות שהמציאות תשתנה, הוא גם מפסיק לסבול, ולמעשה מרגיש טוב באופן קבוע, פנימי ואמיתי. מהו השורש האמיתי של הרצונות שלנו? אליעד כהן מדגיש כי השאלה החשובה ביותר היא לא רק למה אני רוצה להרגיש טוב?, אלא למה בכלל אני רוצה משהו?. הרצונות ... השלם, האחדותי. כלומר, האדם רוצה להרגיש טוב כי הוא רוצה לחוות שוב את אותה אחדות פנימית ושלמות שקדמה לקיומו כנפרד. למה להבין את שורש המציאות יפתור לך את הרצון להרגיש טוב? אליעד מסביר שכאשר האדם יחקור לעומק למה בכלל קיימת המציאות, הוא יגיע להבנה שכולה אחדות. המציאות עצמה ... דרך שאלות מתמדות. האדם צריך לשאול את עצמו באופן רציף למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה, ולשאול עוד ועוד, עד שיגיע להבנה מוחלטת של השורש העמוק ביותר של המציאות ושל קיומו העצמי. כאשר האדם יגיע להבנה עמוקה זו, כבר לא תהיה אצלו הבחנה בין רצון להרגיש טוב לבין רצון לא להרגיש ... מתוך האחדות? למה בכלל קיימת המציאות? איך להרגיש טוב בלי לשנות את המציאות? מדוע קיימים שינויים בעולם? רצון להרגיש טוב - איך לגלות מאיפה הוא בא? שלום לכולם, הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, איך אדם יכול לגלות, למה הוא רוצה להרגיש טוב כי יותר מפעם אמרתי, שאם אדם יפטר מהרצון שלו להרגיש טוב, הוא לא ירגיש יותר רע כי הוא לא ירצה לשנות את המציאות. ועל ... תלוי בכך שיש נפרדות, ויש אני ולא אני. ואז השאלה הבאה היא למה בכלל אני קיים, והרצונות נובעים מעצם העובדה שאתה קיים. והרצונות הם בשורש הרצון להרגיש את האחדות, את השלמות. ואז השאלה הנשאלת היא למה אני קיים, מה גורם לי להיות קיים? ומה הסיבה של מה שמקיים אותי. ואדם יגיע בסוף ... הוא רק אירוע בתוך תהליך כללי ומי שיש לו רצונות, צריך להבין למה קיימת המציאות, וזה ייתן לו להבין למה יש לו רצון כלשהו. כשתבין את השורש, תחווה אחדות בתוך עולם של נפרדות ושינויים. ושוב, הדרך היא לשאול כל הזמן שאלות, למה הרצונות, למה קיימת המציאות, כי אם לא תבין למה ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?