אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך אנשים מפרשים? ✔חרבות ברזל, אנטישמיות, למה שונאים אותנו? צביעות העולם, למה שונאים את היהודים? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 חרבות ברזל, אנטישמיות, למה שונאים אותנו? צביעות העולם, למה שונאים את היהודים? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס, אמנת זנבה, חוקי המלחמה, פשעי מלחמה, הצבא הכי מוסרי בעולם, פגיעה בחפים מפשע, מדיניות ההכלה
וכאן ניתן עוד נקודת מבט, לגבי השאלה המפורסמת של, למה באמת יש אנטישמיות בעולם? האם אנטישמיות באמת נובעת מקנאה? למה העולם בעד החמאס ולא בעדינו? איך זה יכול להיות שיש לנו את הצבא הכי מוסרי בעולם ועדיין מאשימים אותנו בפשעי מלחמה? וכולי עם כל ההטיות השונות של אותה השאלה בצורות שונות כאלו ואחרות.

ועל הדרך נשיב גם לשאלה, האם ועד כמה עלינו להתחשב במה יגידו אומות העולם? אם במסגרת הלחימה בטרור, יהרגו גם חפים מפשע בזמן מלחמה וכולי.

אז ראשית נסביר ונחדד את המבנה של השאלות הנ"ל ובכך נחדד עוד יותר את אחת התשובות לשאלה הנ"ל. והנחות היסוד של השאלה הן כדלקמן:

1 - אנשים אמורים לאהוב את מי שמתנהג טוב.

2 - אנחנו מתנהגים טוב יותר מכולם בהקשר של מוסריות ואי פגיעה בחפים מפשע וכולי.

3 - שונאים אותנו.

ומכאן נובעת עוצמת השאלה בצורה הכי חזקה שיש, איך זה יכול להיות שמצד אחד אנחנו כ"כ מוסריים ומתנהגים במוסריות? שיש לנו את הצבא הכי מוסרי בעולם ושאנחנו חסידי אומות העולם ואנחנו הצדיקים בסדום העולמי ושאנחנו לא פוגעים בחפים מפשע וכולי, ולמרות זאת העולם כ"כ שונא אותנו והעולם דווקא אוהד את החמאס והעולם בעד החמאס ובעד הטרור? איך זה יכול להיות? זה ממש לא הגיוני שלמרות שאנחנו כ"כ טובים לעומת החמאס, העולם שונא אותנו ולא את החמאס וכולי. אז איך זה יכול להיות?

אז התשובה הפשוטה והלא נכונה לכך, היא שהעולם שונא יהודים, אנטישמיות, מקנאים בנו, אנחנו הקורבן, כולם נגדנו לא משנה ומה ואיך, אנחנו העם הנבחר, אלוהים מעניש אותנו וכיו"ב. ולכן לא משנה כמה ננסה להיות טובים ולהתחשב במה שיגידו, אז למרות זאת העולם יהיו נגדנו.

ומכך נובע שעלינו בכל זאת ולמרות הנ"ל, עלינו להתמיד בהסברה עולמית ולנסות להיות עוד יותר מוסריים וכולי, כדי שאולי בכל זאת העולם יראה כמה אנחנו טובים ולא רעים והעולם לא ישנא אותנו. כי אולי אין לנו הסברה טובה ואולי העולם לא רואה כמה אנחנו טובים ולא רעים וכולי.

וההסבר היותר מדוייק לכל הנ"ל, הוא שלא נכון לומר שלמרות שאנחנו כ"כ טובים שונאים אותנו, אלא כן נכון לומר שבגלל שאנחנו כ"כ טובים שונאים אותנו. ותכניסו את זה טוב טוב לראש ושלא יעבדו עליכם, לא שונאים אותנו למרות שאנחנו הצבא הכי מוסרי, אלא שונאים אותנו בגלל שאנחנו הצבא הכי מוסרי. ואני אסביר.

ואחדד, שמה שאומר כאן, זאת נקודת מבט, שאין בה כדי למצות את כל הסיבות ואת כל מה שיש לומר לגבי הנושא, אבל בהחלט זאת נקודת מבט שרוב העולם לא מבינים אותה ולכן נחדד אותה. שההפך הוא הנכון. ולא נכון לומר ששונאים אותנו, למרות שאנחנו כ"כ טובים, אלא נכון לומר ששונאים אותנו בגלל שאנחנו כ"כ טובים. ואני אסביר את ההיגיון בטענה הנ"ל.

והרעיון הוא, שהעולם אכן אוהב את מי שהעולם חושב שהוא הטוב בסיפור. וזה אמת לומר שאנחנו אכן מתנהגים בצורה יותר טובה מאשר החמאס וכולי. אבל מה שצריך להבין זה, שברגע שאנחנו מתנהגים כ"כ טוב לחמאס, זה גורם לעולם לחשוב שאנחנו הרעים במלחמה בחמאס. ולכן העולם שונא אותנו. דהיינו, העולם שונא אותנו בגלל שהוא חושב שאנחנו הרעים בצד של הסיפור. והעולם חושב שאנחנו רעים דווקא בגלל שאנחנו כ"כ טובים. אבל איך זה יכול להיות?

וההסבר הוא, שאנשים מפרשים סיטואציות בדרך של השתקפות עצמית ובצורה פשוטה ולא מתוחכמת. דהיינו, כאשר אנחנו רואים סיטואציה, ש X עושה משהו, אנחנו נניח ש X עושה את מה שהוא עושה, מהסיבות שאנחנו היינו עושים את אותו ה X, אם אנחנו היינו עושים את אותו ה X.

לדוגמה, אנחנו מניחים שבן אדם צועק צעקות של כאב, כי כואב לו. אנחנו מניחים שבן אדם אוכל, כי הוא רעב. אנחנו מניחים שבן אדם בוכה, כי הוא עצוב וכולי. כי איך אנשים מפרשים אנשים אחרים? כאשר אנחנו רואים תופעה כלשהי, ואנחנו מנסים להבין את הסיבות של התופעה, אנחנו עושים השלכה עצמית ואנחנו מדמיינים שאנחנו עצמנו עושים את ההתנהגות שאנחנו רואים. ומכאן אנחנו משליכים את הפירוש על ההתנהגות של האדם האחר.

והנושא הזה של השתקפות עצמית, השלכה עצמית, איך אנשים מפרשים אנשים אחרים וכולי? זה כמובן נושא אחר שאין כאן מקומו. אבל במהות היא, אנשים בד"כ יטו לפרש את ההתנהגות שלך מנקודת המבט שלהם, כאילו הם עצמם מתנהגים את ההתנהגות שלך.

דהיינו, אם בן אדם מתנהג בצורה מסויימת, ויש מספר אפשרויות איך לפרש את ההתנהגות שלו, אנשים יעדיפו ויטו לפרש את ההתנהגות שלו, שהיא תהיה לפי הפירוש שהם עצמם היו מתנהגים כך, אם הם עצמם היו מתנהגים בהתנהגות הזאת. וזה כמובן נושא אחר וכולי.

אבל מכך נובע, שדווקא בגלל שהעולם לא מוסרי כמונו ודווקא בגלל שאנחנו הרבה יותר טובים מהם והרבה יותר מוסריים מהם וכולי, דווקא בגלל זה העולם חושב שאנחנו הרעים ולא הטובים. כי בעיני העולם, רק מי שהוא הרע בסיפור, רק הוא יתנהג בצורה שאנחנו מתנהגים כפי שתכף אסביר. ולכן לא שונאים אותנו למרות שאנחנו כ"כ טובים, אלא שונאים אותנו דווקא בגלל שאנחנו כ"כ טובים. שבגלל זה חושבים שאנחנו כ"כ רעים. והעולם שונא את הרעים ולכן שונאים אותנו, כי אנחנו מתנהגים כמו האנשים הכי רעים בעולם.

וההסבר לכך הוא, שההתנהגות והמוסריות שלנו, היא יוצאת דופן ואין בה שום היגיון אבולוציוני הישרדותי. כי בטבע החזק שורד ולא המוסרי שורד. ובטבע אין מוסריות, אלא יש רק הישרדות. והפעולות והצורה שבה אנחנו נלחמים, היא לא פעולה נטו הישרדותית, אלא היא גם מה שנקרא מוסרית, למרות שהיא גורמת לנו להרוגים וכולי. כדי לא לפגוע בבלתי מעורבים וכדי לא לפגוע בחפים מפשע. ומאחר שההתנהגות שלנו, כ"כ לא הגיונית וכ"כ לא טבעית, לכן נראה שאנחנו דווקא הרעים בסיפור. כי ההסבר שאנחנו הרעים בסיפור, יותר הגיוני מההסבר שאנחנו הקורבן המוסרי בסיפור.

כי ניקח לדוגמה בחורה שנאנסת, האם ועד כמה היא תיזהר לא לפגוע בזה שאונס אותה תוך כדי שהוא אונס אותה? מה טבע האדם במקרה כזה? כמה היא תחמול ותיזהר לפגוע בזה שאונס אותה רק באופן מידתי ולא טיפה יותר מכך? כמה הנאנסת תסכים להיאנס כדי לא לפגוע באונס יותר מכמה שהוא מכאיב לה שהוא אונס אותה?

כמובן, שאם נראה תופעה שכזו, נסיק מכך שהוא כנראה לא אונס אותה, אלא מדובר על משחק כלשהו של "בי די אס אם" / סאדו מאזו וכיו"ב. כי בטבע האנושי, הנאנסת נגד רצונה לא מתנהגת כלפי זה שאונס אותה בצורה מוסרית וידידותית.

או ניקח לדוגמה בן אדם שנקלע לסיטואציה שבה הוא רואה 2 אנשים שרבים על חפץ כלשהו ושניהם טוענים לבעלות עליו. ואחד מהם מתנהג יותר בתוקפנות ועושה הכל כדי להשיג את החפץ וכדי לשמור עליו. והשני מתנהג בצורה יותר עדינה כדי להוציא את החפץ מידיו של השני. והשני עושה הכל כדי לא לפגוע בצד הראשון שטוען שהחפץ שלו. אם אנחנו נצטרך להחליט אינטואיטיבית של מי החפץ, מה נניח? נניח שהוא של האדם הראשון, שאומר "כולה שלי" ו"המוציא מחברו עליו הראיה".

יש בעולם שלנו מושג שנקרא לנהוג "מנהג בעל הבית". שזה אומר שיש התנהגות מקובלת של אדם בבית שהוא הבעל הבית שלו, ביחס לאיך שמתנהג אורח בבית. אם נראה שני אנשים בבית, האם נוכל לנסות לשער על בסיס ההתנהגות שלהם? מי בעל הבית ומי האורח? התשובה היא שכן, כי מי שנוהג מנהג בעל הבית, דהיינו, מתנהג יותר בחופשיות וכולי, הוא כנראה בעל הבית.

וכמובן שאפשרי להביא כאן עוד אין סוף דוגמאות, שמהותן היא, שבדרך כלל כשפוגעים במישהו בצורה שהנפגע חושב שהיא לא הוגנת, אז הנפגע מגיב בצורה לא מידתית ולא מוסרית בזה שפוגע בו. וניתן להביא עוד אין סוף דוגמאות לכך, שדווקא כאשר פושע בא לפגוע בקורבן חף מפשע, אז הפושע הרבה פעמים מהסס ולא רוצה לפגוע יותר מידי בקורבן. כי גם הפושע, הוא עדיין בן אנוש והוא גם מוסרי וכולי.

ולכל כלל יש יוצא מן הכלל, אבל זהו הכלל. שטבע הקורבן הצודק, להגן על עצמו, בלי להתחשב בפושע שפוגע בו. וטבע הפושע, להציב לעצמו גבולות מוסריים כלשהם, כי גם לפושעים יש קווים אדומים וכולי.

אז ברגע שהעולם רואה אותנו מול החמאס, שמצד אחד הם כ"כ רעים ועושים דברים כ"כ רעים ומצד שני אנחנו כ"כ מרחמים עליהם, ומשתדלים שלא לפגוע בחפים מפשע תוך כדי לחימה, וכשהעולם רואה שאנחנו מעדיפים להיות מוסריים ושימותו חייל צהל, יותר מאשר שיפגעו האזרחים של האוייב, איך העולם אמור לפרש את הסיטואציה הזאת?

איזו מדינה לדעתכם, אם יורים עליה, לא מגיבה בירי חוזר למקום שממנו יורים עליה, כדי לא לפגוע בחפים מפשע? האם יש צדיק בסדום יותר מאיתנו? האם יש מדינה אחת בעולם שיירו עליה מתוך בית חולים ושהיא לא תגיב בירי חזרה לבית החולים כדי להגן על האזרחים שלה? האם יש מדינה שתדאג לאזרחי האוייב בזמן מלחמה? האם יש מדינה שתתנהג כ"כ במוסריות כלפי אלו שבאים להרוג אותה, גם במחיר וודאי של הרג של אזרחים וחיילים שלה? האם יש מדינה מותקפת שעסוקה כ"כ הרבה בהגנה ולא בהתקפה.

הרי ההגנה הכי טובה היא התקפה. אבל אצלנו אנחנו המקום הראשון בעולם בלפתח מערכות הגנה. כל העולם רוכש מאיתנו מערכות הגנה. אנחנו מומחים בלפתח מערכות הגנה. כיפת ברזל וכיו"ב. יש עוד מדינה שמפתחת כ"כ הרבה מערכות הגנה? האם אנחנו משתמשים יותר במערכות הגנה או במערכות התקפה? האם מערכות ההגנה שלנו, הן תוכנית הגיבוי שלנו, או שהן חלק ממדיניות ההכלה שלנו וכולי.

כל בר דעת שעיניו בראשו ושהוא לא מתוחכם מידי ושהוא לא שייך לעם החכם בעולם כמונו שאנחנו העם הנבחר הכי חכם בעולם, כל אדם רגיל ובן אנוש רגיל שאינו מפותח מוסרית כמונו, יבין תכף ומיד שכנראה אנחנו הרעים בסיפור. ושכל המוסריות שלנו, היא לא בגלל שאנחנו כ"כ טובים, אלא דווקא בגלל שאנחנו לא כ"כ רעים.

דהיינו, האדם הממוצע יחשוב, שאנחנו מוסריים, לא בגלל שאנחנו קורבנות מוסריים אלא דווקא בגלל שאנחנו פושעים עם ייסורי מצפון. כי בטבע האנושי, יש יותר פושעים מוסריים עם גבולות אדומים, מאשר קורבנות מוסריים שמרחמים ומשתדלים שלא לפגוע במי שפוגע בהם ושמוכנים להיפגע כדי לא לפגוע באופן לא מידתי במי שפוגע בהם.

מפה לשם ניתן להבין את המהות, שדווקא בגלל שאנחנו כ"כ מוסריים וכולי, לכן העולם שונא אותנו. ואם נתנהג בצורה טבעית כמו שקורבנות רגילים מתנהגים, ואם לא ננסה להתחכם ולהיות יותר צדיקים מהאפיפיור, אז הגאונות שלנו לא תיראה כשיגעון. כי הגאון נראה כמשוגע בעיני רוב העם. ולכן ברומא תהיה רומאי וכולי.

ועוד אוסיף ואומר, שגם החמאס עצמם שונאים אותנו בגלל שאנחנו מרחמים עליהם. ואני לא מדבר רק על נקודת המבט שהחמאס לא מפחדים מאיתנו כי אנחנו מרחמים עליהם, אלא אני אומר שהם שונאים אותנו בגלל שאנחנו מרחמים עליהם.

כי לחמאס עצמם יש ספק אם הם צודקים או לא. ואם הם הקורבן או התוקף באירוע הזה. וגם החמאס לא רוצים להיות התוקף אלא הם מעדיפים להרגיש שהם הקורבן בסיפור. וברגע שאנחנו מוסריים כלפיהם, אנחנו בעצם מחזקים אצלם את המחשבה שהם הקורבן. ובכך אנחנו מעודדים אותם עוד יותר להילחם בנו. כעונש על זה שהם הקורבן ושאנחנו התוקף.

ואיך הגענו עד הלום? איך העם היהודי שרד עד הלום? איך הוקמה המדינה? האם באמצעות רחמנות על האוייב? כמובן שלא. ופשוט אפשר ללמוד מעט היסטוריה ולראות את הגישה שבה במחיית זכר עמלק נאמר "אפילו תינוק בעריסתו". דהיינו, 0 רחמנות. והמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים והבא להורגך השקם להורגו. ובסיפורי התנך, במלחמת שאול בעמלק שאול קיבל עונש מאלוהים על כך שהוא נהג ברחמנות כלפי האוייב במקום באכזריות. וכמו שנאמר "ונתן לך רחמים וריחמך", דהיינו, שאלוהים מצווה אותנו לא לחמול על האוייב (עיר הנידחת) ואז הוא ירחם עלינו.

וכמו שאמר רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - וַיְהִי מִקֵּץ - כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם, שצריכים לדעת איך להתנהג עם מידת הרחמנות. ורחמי רשעים אכזרי ולפעמים אכזריות היא רחמנות ולפעמים רחמנות היא אכזריות. ואם הרופא ירחם על החולה שלא להכאיב לו, הוא יהרוג את החולה. ולכן יש רחמנות שהיא אכזריות וכולי.

אז לסיכומו של דבר, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת? התשובה היא, ששונאים אותנו, בגלל שאנחנו כ"כ מוסריים ולא למרות שאנחנו מוסריים. ואם נתנהג בדרך טבעית רגילה, שבה הקורבן מגן על עצמו בהתקפה ולא באין סוף הגנות כדי לא לפגוע באוייב, אז העולם ישנה את דעתו לגבינו ויבין שאנחנו כאן הקורבן וכולי.

והנמשל הפנימי של כל הנ"ל הוא, שלפעמים, X לא קורה למרות Y, אלא X קורה דווקא בגלל Y. ולפעמים מה שנראה לאדם שזו תוצאה של משהו, זאת בכלל הסיבה של משהו. לדוגמה, אולי יש לך חרדה? בגלל שכל כך טוב לך ולא למרות שכל כך טוב לך. או אולי אתה כועס על מישהו, בגלל שאתה כ"כ אוהב אותו ולא למרות שאתה כ"כ אוהב אותו. ויש כאן עוד המון דוגמאות שאפשרי להביא.

אבל מהות המסר היא, לחקור אמונות שאומרות ש X קורה למרות Y, אולי ההפך הוא הנכון? אולי X קורה בגלל Y. אז? שלא תעבדו על עצמיכם...
להבין הנחת יסוד תינוק רחמנות איך לפרש ההפך צדיקים כעס תחושה רעב יהודי אמנת זנבה אנטישמיות בעולם ה 7 באוקטובר הכלה המלחמה בחמאס המלחמה בטרור העולם הצבא הכי מוסרי בעולם הצבא המוסרי בעולם השביעי באוקטובר השביעי לאוקטובר חוקי המלחמה חמאס חפים מפשע חרבות ברזל טרור יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים יהודי יהודים יכולת הכלה למה שונאים למה שונאים אותנו למה שונאים את למה שונאים את היהודים מדיניות ההכלה מוסר מוסרי מוסריות מוסריות צהל מחדל ה 7 באוקטובר מחדל ה 7 לאוקטובר מחדל השביעי באוקטובר מחדל השביעי לאוקטובר מלחמה מלחמה בטרור מלחמות עולם פגיעה פגיעה בחפים מפשע פשעי מלחמה פשעים צבא צבא מוסרי צביעות צביעות העולם צהל צהל צבא מוסרי שונא שונאים אותנו שונאים את היהודים שנאה
נשים יפות עם גברים מכוערים, נכות וזוגיות, בחורה יפה עם גבר מכוער, רוצה בחורה יפה אבל אני מכוער, למה שבחורה יפה תרצה אותי? אני מכוער, אני לא אוהב את איך שאני נראה, אני לא אוהבת את איך שאני נראית, נכות ודייטים, אני גבר נכה
נשים יפות עם גברים מכוערים, נכות וזוגיות, בחורה יפה עם גבר מכוער, רוצה בחורה יפה אבל אני מכוער, למה שבחורה יפה תרצה אותי? אני מכוער, אני לא אוהב את איך שאני נראה, אני לא אוהבת את איך שאני נראית, נכות ודייטים, אני גבר נכה
... טוב. כלומר, הבחור שופט את הבחורה בעיקר לפי המראה שלה, ולכן הוא מניח שהיא תשפוט אותו לפי המראה שלו. אבל זו הנחה לא בהכרח נכונה. השתקפות - איך אנשים מפרשים את המציאות? אחת הסיבות לבלבול הזה היא עיקרון ההשתקפות - בני אדם מפרשים את המציאות ואת הסובבים אותם דרך העדפותיהם האישיות. אם גבר מתמקד במראה של ...
אהבה ושנאה, אהבה לא פרופורציונאלית, שנאה לא פרופורציונאלית, אהבה לא הגיונית, שנאה לא הגיונית, למה מישהו אוהב אותך? למה מישהו שונא אותך? למה מישהו מאוד אוהב אותך? למה מישהו מאוד שונא אותך? ריבאונד, אהבה יחסית, שנאה יחסית
אהבה ושנאה, אהבה לא פרופורציונאלית, שנאה לא פרופורציונאלית, אהבה לא הגיונית, שנאה לא הגיונית, למה מישהו אוהב אותך? למה מישהו שונא אותך? למה מישהו מאוד אוהב אותך? למה מישהו מאוד שונא אותך? ריבאונד, אהבה יחסית, שנאה יחסית
... שלו, ולא רק התוצאה הישירה של מעשיך. למה מישהו אוהב אותך? למה מישהו כועס עליך? מה משפיע על עוצמת האהבה והשנאה? איך אנשים מפרשים טוב ורע באופן יחסי? למה מישהו נפגע ממך בקלות? למה אהבה הופכת ... טוב, ואני משליך את זה עליו? למידע נוסף למה מישהו אוהב אותך? למה מישהו כועס עליך? מה משפיע על עוצמת האהבה והשנאה? איך אנשים מפרשים טוב ורע באופן יחסי? למה מישהו כועס עליך? למה מישהו נפגע ממך? למה ...
2 גורמים לאיך לא להיפגע מאחרים, במה תלוי אם תיפגע ממה שחושבים עליך? למה אכפת לך ממה שחושבים עליך? למה היא לא רוצה אותי? למה לא אוהבים אותי? מרגיש כישלון, פחד להתחיל עם בחורה, השתקפות עצמית, מה אני לא אוהב בעצמי? דימוי עצמי
2 גורמים לאיך לא להיפגע מאחרים, במה תלוי אם תיפגע ממה שחושבים עליך? למה אכפת לך ממה שחושבים עליך? למה היא לא רוצה אותי? למה לא אוהבים אותי? מרגיש כישלון, פחד להתחיל עם בחורה, השתקפות עצמית, מה אני לא אוהב בעצמי? דימוי עצמי
... נכון לגביך, כדי להיפגע, אתה חייב גם לחשוב שהדבר הזה שלילי. מה הסיבה האמיתית שבן אדם נפגע כשדוחים אותו? אליעד ממשיך בדוגמה נוספת שבה הוא מסביר כיצד אנשים מפרשים דחייה או סירוב בדרך של השתקפות עצמית. הוא נותן דוגמה של עשרה גברים שניגשים לאותה בחורה, וכולם מקבלים ממנה תשובה שלילית. אם ישאלו אותם ...
מניפולציות במערכות יחסים, האח הגדול, צביעות, התחסדות, להגן על החלשים, לומר את כל האמת בפנים, אגרסיביות, התחזות, הזהרו מן הצבועים, אלימות, תוקפנות, ערסיות, תקשורת בין אישית, צבא האמת של שי חי, צבא האמת של אנשי השקר, התנהגות של ערסים
מניפולציות במערכות יחסים, האח הגדול, צביעות, התחסדות, להגן על החלשים, לומר את כל האמת בפנים, אגרסיביות, התחזות, הזהרו מן הצבועים, אלימות, תוקפנות, ערסיות, תקשורת בין אישית, צבא האמת של שי חי, צבא האמת של אנשי השקר, התנהגות של ערסים
... במערכות יחסים, האח הגדול, צביעות, התחסדות, להגן על החלשים, לומר את כל האמת בפנים, אגרסיביות, התחזות, הזהרו מן הצבועים, אלימות, תוקפנות, ערסיות, תקשורת בין אישית, צבא האמת של שי חי, צבא האמת של אנשי השקר, התנהגות של ערסים מהי האסטרטגיה של אנשים שמתחזים לאנשי מוסר וצדק? אליעד כהן מסביר שיש סוג של אנשים שמטרתם להיראות מוסריים וערכיים כלפי חוץ. הוא מתאר את האסטרטגיה שלהם, שכרוכה במניפולציות מתוחכמות: אנשים אלו מקשיבים לשיחות ולוויכוחים בין אנשים אחרים, ... במיוחד: היינו צריכים להרוג את היטלר כשהיה ילד. מצד אחד, זה נשמע מוסרי כי זה היה מונע נזק עצום לעולם, אך מצד שני, הילד לא עשה עדיין דבר רע. כך, כל עמדה מוסרית היא מורכבת וניתן למצוא בה גם צדדים לא מוסריים או בעייתיים. אפילו כשמדובר במחבל מתאבד שמתכנן להתפוצץ, גם אז ניתן לשאול מדוע לחסלו ולא רק למנוע את הפיגוע. כלומר, תמיד יש מורכבות מוסרית. מה המשמעות של הסיפור על שני הדגים? אליעד מספר סיפור על שני חברים שחלקו ביניהם שני דגים, אחד גדול ואחד קטן. החבר הראשון לקח את הדג ... והוא מדגים זאת בצורה קיצונית: אם אדם מוחא כפיים, ניתן להאשים אותו בפגיעה בחיידקים. אם הוא עובד הרבה, יגידו לו שהוא מגזים וצריך לנוח. אם הוא נח, יאשימו אותו שהוא עצלן וצריך לעבוד. לא משנה מה יעשה האדם, תמיד מישהו יוכל לבוא ולהאשים אותו בפגיעה כלשהי, בין אם באופן מגוחך ובין אם באופן רציני. מהי המניפולציה הבסיסית של מי שמגן על החלשים? אליעד מסביר שמניפולציה נפוצה במיוחד ... אך בפועל להשתמש בתוקפנות כנגד התוקף. במצב כזה, האדם שמתחזה כאילו הוא מוסרי ואנושי בעצם משתמש באותה שיטה שהוא מגנה: הוא תוקף את מי שלכאורה תקף אדם אחר, וכך הופך בעצמו לתוקפן. כלומר, הוא מצביע על צביעותם של אנשים שמנסים להצטייר כאבירים מוסריים, אך בעצם הם עצמם תוקפניים ואלימים. מה צריך לעשות כדי לא ליפול למניפולציה כזו? אליעד ממליץ לשים לב כששני אנשים מתווכחים, תמיד ... שאליעד כהן רוצה שניקח? המסקנה של אליעד היא שלא קיים אדם שמסוגל להיות מוסרי לחלוטין בלי לפגוע באף אחד. עלינו להיזהר במיוחד מאנשים שמציגים עצמם כצדיקים גדולים או מגני החלשים, משום שלעיתים קרובות מדובר ... בדיוק באותם אמצעים אלימים שהם מתיימרים להתנגד אליהם. צריך לשים לב לצביעות זו, ובעיקר לזכור שלכל מעשה ולכל דעה יהיו תמיד צדדים שונים ופגיעות נסתרות. מהי מניפולציה במערכות יחסים? איך לזהות אנשים צבועים? מה המשמעות של להגן על החלשים? האם כל דעה פוגעת במישהו אחר? מהי תקשורת בין אישית בריאה? האם לומר את כל האמת בפנים זו אגרסיביות? ...
שי חי מהאח הגדול, הערצה לשי חי, צבא האמת של שי חי, למה מעריצים מישהו? למה אוהבים מישהו? תוכניות ריאליטי, עידוד אלימות באח הגדול, שי חי מעריצים, ללכת עם האמת שלך
... חי מהאח הגדול, הערצה לשי חי, צבא האמת של שי חי, למה מעריצים מישהו? ... את הנוחות שלו בשביל לשמור על האמת הפנימית שלו, דבר שהצופים בבית מאוד העריצו. אליעד מבהיר שכאן נמצאת הנקודה המרכזית: המעריצים לאו דווקא מסכימים עם הדרך של שי חי מבחינה מוסרית, אלא הם מעריכים אותו על עצם זה שהוא ... שלו ללא מגבלות, אנשים עלולים לפגוע אחד בשני, לאבד כל רגישות לסביבה, ולהוביל לחוסר משמעות טוטאלי בחיים. הוא נותן דוגמה היפותטית של אדם שהאמת שלו היא לפגוע באחרים, מה שיגרום לפגיעה קשה בחברה ובסופו של דבר להרס מוחלט ... הטהור והחופשי שהם משתוקקים אליו בעצמם. כך נוצר מצב בו התנהגות שאצל אדם אחר הייתה מגונה לחלוטין, אצל שי חי נתפסת כאמיתית ואפילו ראויה להערצה. למה מעריצים את שי חי? מה זה צבא האמת של שי חי? האם תוכניות ריאליטי ...
הטפת מוסר, סקס מוסרי, ריבוי פרטנרים מיניים, יחסי מין לא מוסריים, העברת ביקורת, האם להעיר למישהו? איך להעביר ביקורת על מישהו? סקס לא מוסרי, דעות קדומות
... מוסר, סקס מוסרי, ריבוי פרטנרים מיניים, יחסי מין לא מוסריים, העברת ביקורת, האם להעיר למישהו? איך להעביר ביקורת על מישהו? סקס לא מוסרי, דעות קדומות האם נכון להעביר ביקורת על מישהו שעושה סקס עם פרטנרים רבים? אליעד כהן מציג שיחה העוסקת בשאלה האם נכון להעביר ביקורת או להעיר למישהו על התנהגות מינית שנתפסת כלא מוסרית, כמו קיום יחסי מין עם מספר פרטנרים שונים. תחילה, הוא מתייחס למצב שבו בחורה בוחרת לקיים יחסי מין עם כמה גברים, ושואל האם קיום יחסים עם פרטנרים רבים הופך את המעשה ללא מוסרי או מזיק. אליעד מבהיר שהסיכון במחלות אינו בהכרח קשור לכמות הפרטנרים אלא בעיקר ... מקיימת יחסים עם מספר גברים. הוא בוחן מה בדיוק מפריע למי שרוצה להעיר או להעביר ביקורת: האם היא מודאגת מהחברה עצמה, או שאולי היא מושפעת מתפיסותיה האישיות על מוסר? הוא נותן דוגמה לאדם שמכור לסרטי אקשן או לשוקולד: האם האדם שמעיר, מעיר באמת לטובת ... אישית שלו עצמו? הוא מסביר בפירוט שהבחירה להעביר ביקורת צריכה להיות מבוססת על עובדות ולא על פירושים. למשל, לומר למישהו שקיום יחסי מין עם אנשים רבים זה לא מוסרי, הוא פירוש ולא עובדה. לעומת זאת, אם החברה חושבת שיכולות להיות השלכות עתידיות, כמו ... של חזרה בתשובה, אז זו כבר עובדה שכדאי להעלות. אבל הוא מזהיר שהביקורת תהיה לגיטימית רק אם היא באמת מיועדת לטובת האדם השני ולא ממניעים אישיים או של תפיסות מוסריות סובייקטיביות. למה אנשים נוטים לראות ביחסים מיניים עם פרטנרים רבים דבר שלילי? ... שהדבר תלוי בעיקר בתפיסות סובייקטיביות ולא בהכרח בעובדות. הוא מדגיש שעל מי שמעביר ביקורת לוודא שכוונתו היא באמת לסייע לאחר ולא לכפות עליו תפיסות אישיות של מוסר וערכים. כדי להבין אם ההתערבות נחוצה, יש לזהות מהו האינטרס האמיתי מאחורי הביקורת: ... בין ביקורת עובדתית לביקורת סובייקטיבית בעזרת דוגמה פשוטה: לומר למישהו שיש סכנה במחלה מינית בעקבות חוסר שימוש באמצעי מניעה זו עובדה, בעוד שלומר שההתנהגות לא מוסרית או לא מקובלת זו פרשנות סובייקטיבית. לכן, יש להיות ערניים ולוודא שביקורת מבוססת על ... פרדוקס שמסמל את הטבע הכפול של המציאות - היא קיימת ונפרדת בו זמנית, דבר שיכול לסייע לאדם להשתחרר מתפיסות מוגבלות של טוב ורע. כיצד נכון להתייחס לביקורת ולהטפת מוסר בנושא יחסי מין? בסופו של דבר, אליעד מסכם שהתשובה לשאלה האם להעביר ביקורת על ... ברורה לכוונה שמאחורי הביקורת, אפשר להחליט האם וכיצד להביע אותה, מבלי להטיל אשמה מיותרת או להעביר מסרים סובייקטיביים באופן סמוי. האם סקס עם פרטנרים רבים לא מוסרי? איך להעביר ביקורת על חבר? איך לדעת אם הביקורת שלי נכונה? האם להעיר למישהו שמתנהג לא מוסרי? הטפת מוסר בנושא מיניות ...
OCD מוסרי, מרגיש שאני גנב, מרגיש שאני לא מוסרי, לא רוצה לעבוד במכירות, מרגיש שאני גונב את הלקוחות, למכור מוצר יקר, מרגיש שאני מרמה אנשים, איך לטפל ב OCD? איך לטפל במחשבה טורדנית? מרגיש שאני לא בסדר, טיפול OCD
OCD מוסרי, מרגיש שאני גנב, מרגיש שאני לא מוסרי, לא רוצה לעבוד במכירות, מרגיש שאני גונב את הלקוחות, למכור מוצר יקר, מרגיש שאני מרמה אנשים, איך לטפל ב OCD? איך לטפל במחשבה טורדנית? מרגיש שאני לא בסדר, טיפול OCD
... מוסרי, מרגיש שאני גנב, מרגיש שאני לא מוסרי, לא רוצה לעבוד במכירות, מרגיש שאני גונב את הלקוחות, למכור מוצר יקר, מרגיש שאני מרמה אנשים, איך לטפל ב OCD? איך לטפל במחשבה טורדנית? מרגיש שאני לא בסדר, טיפול OCD מהו OCD מוסרי ואיך להתמודד עם מחשבות על חוסר מוסריות? OCD מוסרי הוא מצב נפשי שבו האדם מרגיש שהוא עושה משהו לא מוסרי או לא תקין מבחינה מוסרית, עד כדי כך שהתחושות והספקות המוסריים מפריעים לו לחיות חיים תקינים. בהרצאה, אליעד כהן מסביר לעומק מה עומד מאחורי תופעה זו, ומדגים כיצד יש להתמודד עם מחשבות אובססיביות של מוסר, דרך דוגמאות מוחשיות ושיטות מעשיות להתמודד איתן. מדוע אנשים מרגישים שהם גנבים או לא מוסריים? אליעד כהן מציג דוגמה של אדם שמוכר מוצר אותו קנה בשקל, ומוכר אותו בשני שקלים. האדם מתחיל להרגיש אשמה, מכיוון שהוא מנצל חולשה או חוסר ידע של הקונה, שיכול היה לרכוש את ... האדם עדיין מרגיש שהוא גונב, כי הוא מודע לאפשרות שהלקוח יכול היה לקנות במקום זול יותר. אליעד מסביר שהתהליך מתחיל בכך שהאדם מטיל ספק בשאלה אם הפעולה שלו מוסרית או לא. משם, הספק מתפתח לתחושה קבועה של ניצול או גניבה, ואז האדם מתקשה להשתחרר מהתחושה הזו. הוא מרחיב ואומר שהספק יכול להתפשט לתחומים נוספים, כמו צמחונות: אדם יכול להפסיק ... לא רוצה לפגוע בהם, ואז לחשוב שגם לצמחים יש רגש ואולי גם להם לא נגרום סבל, ואז הוא חושב שגם לחיידקים יש רגשות ואולי גם אותם לא ראוי להרוג. כך, הספק המוסרי גדל וגדל עד למצב אבסורדי לחלוטין. האם הסברים הגיוניים יכולים לפתור את הבעיה? אליעד כהן מדגיש שהסברים לוגיים רגילים לא יעזרו לאדם שמרגיש אשם. להגיד לו אתה לא גנב ולתת לו רשימת נימוקים לא פותר את בעייתו, מכיוון שהאדם כבר נמצא במעגל סגור שבו הוא מוטרד מעצם התחושה המוסרית שלו, ולא ממעשה קונקרטי. במקום זאת, הדרך לטפל בבעיה לפי אליעד היא קודם כל להבין מדוע האדם כל כך מפחד מהאפשרות להיות גנב. הפחד מהיותו לא מוסרי הוא זה שמזין את המחשבות הטורדניות. אם האדם יבין את הסיבה האמיתית לפחד הזה, יהיה קל יותר לטפל בבעיה מהשורש. אליעד נותן דוגמה נוספת של אדם שהיה נוגע בבקבוק בחנות, ומיד מרגיש ... לקנות אותו מחשש שגרם לנזק. או אדם שהזיז עגבניה בסופרמרקט והרגיש שהבריאה נפגמה והוא חייב לקנות אותה. אלה דוגמאות למחשבות טורדניות מוגזמות, שמקורן בפחד מוסרי עמוק. איך להתמודד עם המחשבות הטורדניות על גניבה או חוסר מוסריות? הטיפול של אליעד מתבסס על שיטה מיוחדת שהוא מתאר באופן הבא: במקום לנסות לשכנע את האדם שהוא לא גנב, כדאי דווקא לקחת את החשיבה שלו לקיצוניות. במקום להקל עליו, הוא מציע לסבך את האדם עוד יותר בתוך הספק המוסרי, עד לאבסורד מוחלט. למשל, הוא אומר שאם האדם מרגיש רע מכך שמכר מוצר ביוקר, צריך להסביר לו שהוא גנב גם אם היה מוכר בזול, כי בכלל כל פעולה שלו פוגעת במישהו או מנצלת מישהו באופן ... האדם לאבסורד היא לגרום לו להבין שאין באמת דרך להימנע מלהיות גנב. לפי ההסבר שלו, כל פעולה של האדם מובילה לשרשרת אירועים בלתי נשלטת, שבסופו של דבר יוצרת פגיעה כלשהי, גם אם עקיפה, במישהו או במשהו. לדוגמה, הוא מסביר שאפילו השימוש בחשמל גורם לזיהום אוויר, וכתוצאה מכך אנשים מתים ממחלות זיהומיות. לפיכך, אפילו הדלקת חשמל יכולה להיתפס כרצח. גם פעולה פשוטה כמו להרוג חיידקים על העור עלולה להיחשב רצח. מצד שני, גם להימנע מעשייה היא בעייתית, כי לפעמים דווקא האי - עשייה תגרום לפגיעה. באופן זה, אליעד ממחיש לאדם שכל החלטה וכל פעולה שהוא יעשה או לא יעשה, מובילה באופן בלתי נמנע לפגיעה כלשהי. הרעיון הזה אמור לעזור לאדם להשתחרר מתחושת האשמה הבלתי מוצדקת, ולהבין שהוא חייב להפסיק לנסות להימנע ממצב בלתי אפשרי של מושלמות מוסרית. איך לבחור האם אני מוסרי או לא? לבסוף, אליעד מסביר שהמטרה היא לא להכריע האם האדם מוסרי או לא, אלא להראות לו שהמושגים גנב, לא מוסרי, רוצח, הם מושגים יחסיים שתמיד תלויים בנקודת מבט. כשהאדם מבין שכל פעולה יכולה להיתפס גם כמוסרית וגם כלא - מוסרית בו זמנית, הוא יכול להשתחרר מהפחד ומהמחשבות הטורדניות, כיוון שהוא מבין שאין שום מעשה שהוא מושלם ואין שום מצב של פעולה נטולת פגיעה בכלל. לסיכום, כדי להשתחרר ממחשבות טורדניות על מוסר וגניבה, אליעד כהן מציע להעמיק ולערער על תפיסות המוסר, להביא את המחשבה לקיצוניות ולאבסורד, ובסופו של דבר להבין שכל פעולה מכילה בתוכה גם מוסריות וגם חוסר
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חרבות ברזל, אנטישמיות, למה שונאים אותנו? צביעות העולם, למה שונאים את היהודים? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס, אמנת זנבה, חוקי המלחמה, פשעי מלחמה, הצבא הכי מוסרי בעולם, פגיעה בחפים מפשע, מדיניות ההכלה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך אנשים מפרשים?, איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך אנשים מפרשים?, איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, מאמן אישי להפרעות קשב, יועץ טיפולי בתחום איך אנשים מפרשים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 18:01:26 - wesi1