🖨התבוננות של אחדות - איך להשיג את האחדות האמיתית של המציאות?והעניין הוא, כי האדם לא מסוגל לתפוש דברים שאינם מוגדרים עבורו בצורה ברורה. ומשום כך, כדי שהאדם יחווה שינוי כלשהו, לשם כך הוא רוצה לחוות אותו בעולם הממשי שלו, דרך החושים וכולי. כי אצל האדם הטועה, אצלו מה שהחושים אומרים, זו חוויה של אמת.
ואדם כזה שמנסה להבין את המציאות, הוא חושב בטעות שלהבין את המציאות, פירושו לעשות משהו ממשי בעולם הגשמי והחיצוני שלנו. והאדם מנסה לשנות את מעשיו ואת דרכיו, בעקבות השכל של האחדות. והאדם הוא טועה ויישאר טועה, עד שימאס לו לשקר ולהטעות את עצמו.
כי יש אחדות שקרית, שהיא הניגוד של הנפרדות. וכאשר האדם מתחבר לאחדות השקרית, אז הוא מתחיל לשנות את המעשים שלו כאן בנפרדות. כי האחדות השקרית, היא לא מכילה בתוכה את כל צורות המעשים של האדם, והאדם משנה את מעשיו, בעקבות השכל של האחדות השקרית, שבה הוא נאחז.
וכמובן שאחדות שקרית, היא גרועה כמו כל דבר אחר. כי גם היא צמצום וגבול, שאינו מכיל בתוכו את כל הצורות כולן.
והשכל של האחדות האמיתית, הוא נמצא מחוץ לכל הדברים, והוא הבנה (ולא אמונה או מחשבה) עמוקה ואמיתית של האדם, שמשנה לאדם את כל תפישת המציאות שלו, ברמה כ"כ עמוקה, עד שכאשר האדם חווה את קיומו העצמי, הוא חווה אותו בצורה אחרת.
ואין הכוונה היא, שרק כאשר האדם מתבונן על קיומו העצמי, רק אז הוא חווה אותו אחרת, אלא הכוונה היא, שההבנה הזאת היא כ"כ עמוקה, עד שהאדם לא יכול לחוות שום דבר, בלי לחוות קודם לכן את החוויה העמוקה של האחדות. וכאשר האדם נמצא באחדות, אין אצלו שום מחשבה, דיבור, מעשה, רגש, תחושה, או רצון או כל נפרדות שהיא, בלי שהוא קודם לכן, תמיד באופן מוחלט ורציף, לפני תוך כדי וגם אחרי, חווה תמיד את האחדות של המציאות, ללא כל הפסקה וללא כל מאמץ שהוא.
ומי שרוצה להשיג את השכל ואת החוויה הזאת, עליו להבין מה הוא לא מחפש. ועל האדם להבין שהוא לא מחפש ולא רוצה לחפש, שום צורת חשיבה, ששוללת ושלא מכילה בתוכה, את כל צורות החשיבה האפשריות באשר הן. ועל האדם להפסיק לנסות לחפש הגדרות ששוללות את הניגוד שלהן, אלא במקום זה על האדם לחפש אך ורק הבנה של אמת בלבד.
והאדם לא צריך לשנות שום דבר במעשיו החיצוניים. והאדם צריך להפסיק להיות חמור ולחשוב על מה שהוא צריך לעשות או לא לעשות. שאת זה כן צריך לעשות האדם ברמה החיצונית שלנו של הנפרדות, שיש בה טוב ורע, ועל האדם כן להתבונן מה קורה איתו ועם מעשיו. אבל על האדם להבין, שחוויית האחדות של המציאות, תבוא רק ואך ורק מתוך הבנה מוחלטת של המציאות.
כי מצד האמת, הכל אחד, והיש...
האם תינוק מאושר? סוגים של אושר, מהו אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכיםהאם תינוק מאושר? סוגים של אושר, מהו אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכים... אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכים האם תינוק באמת מאושר? אליעד כהן מציג בהרצאה זו את השאלה האם תינוק ... להבין כמה הוא קרוב לאושר האמיתי. מהו אושר אמיתי והאם הוא דומה לאושר של תינוק? אליעד מבהיר שהמושג אחדות אמיתית, שהוא בעצם הביטוי העמוק ביותר של אושר אמיתי, קשה להגדרה. קל יותר להגדיר אחדות שקרית מאשר אחדות אמיתית, משום שכל הגדרה שניתנת לאחדות אמיתית תמיד מובילה לסתירה פנימית, וזה מה שמקשה על הבנתה. כל הגדרה שתאמר על אחדות אמיתית תוביל לכך שאפשר יהיה להגיד את ההפך שלה, ולכן ההגדרה האמיתית לאחדות ואושר מוחלט היא שהיא בלתי ניתנת להגדרה, בלתי ניתנת לתיאור ובלתי נתפסת בשכל הרגיל. כיצד אפשר להבין את מושג האחדות האמיתית? לפי אליעד, האחדות האמיתית דומה לתינוק בן שנה, שלכאורה יודע ולא יודע בו זמנית, או לזקן שמאבד את זיכרונו. אפשר להשוות זאת ... שלא נולד עדיין, וכן לאדם שמתחיל רק להבין את החיים - שגם מתנתק מהילדות וגם לא לגמרי נמצא בבגרות. אחדות אמיתית היא מצב פרדוקסלי שבו דבר והיפוכו מתקיימים בו זמנית בצורה מלאה ושלמה, בלי אפשרות להבחין בין ... אותו הדבר כשיש אדם שהוא הכי חכם והכי טיפש בו זמנית. לא ניתן להגדירו או למקמו ביחס לאחרים. האם האחדות האמיתית היא משהו שאפשר להבין? אליעד מדגיש שאחדות אמיתית לא ניתנת להבנה שכלית רגילה. אם אתה חושב שהבנת אותה, אתה בהכרח טועה. זה מצב של אי - הבנה ... לקטלג דברים ולהבדיל בין ניגודים. לכן, אם משהו נשמע הגיוני מדי או ברור, זה כבר סימן לכך שזה לא האחדות האמיתית. האם אושר מוחלט דומה לאושר של תינוק? אליעד מחדד שלא נכון להמשיל את האחדות האמיתית רק לתינוק, כי התינוק מייצג חוסר הבנה מוחלט, ואין לו בכלל את ההיפך - כלומר, אין לו את הבגרות. כך שאושר מוחלט או אחדות אמיתית זה לא להיות כמו תינוק בלבד, אלא לשלב בין התינוק לבין הבוגר, בין מי שיודע הכל לבין מי שלא יודע ... לכך שאין הבדל ושיש הבדל באותו זמן בדיוק, הוא הקרוב ביותר לאושר אמיתי. האם ניתן בכלל להגיע לאחדות אמיתית? אליעד מסביר שגם אם אדם מבין את העיקרון של אחדות אמיתית, זה לא אומר שהוא באמת חי אותה באופן מוחלט. כל עוד אדם נתון במחשבה, תמיד קיימת האפשרות של ההפך. ... נמצא דווקא כאשר אדם משוחרר מכל רצון או תלות במשהו חיצוני. מהי אחדות שקרית ומה ההבדל בינה לבין אחדות אמיתית? אחדות שקרית, לפי אליעד, היא כאשר אדם אומר שלא משנה לו מה קורה, אבל בפועל הוא מתכחש או מדחיק את העובדה שכן אכפת לו. האחדות האמיתית, לעומת זאת, היא כאשר האדם באמת חווה שהכל שווה לו, אך בו זמנית הוא מודע לכך שיכולה להיות גם חשיבות להיפוך המצב, ובכל זאת הוא בוחר להיות במקום של אחדות אמיתית. האם המצב של חוסר הבדל מוחלט הוא באמת אפשרי? אליעד מסביר שמצד השכל האנושי, מצב כזה נראה בלתי ...
הספר להיות אלוהים - אחדות או נפרדות - היכן אתה נמצא האם כבר הגעת אל האחדות האמיתית - מהי אחדות אמיתיתהספר להיות אלוהים - אחדות או נפרדות - היכן אתה נמצא האם כבר הגעת אל האחדות האמיתית - מהי אחדות אמיתית... הספר להיות אלוהים - אחדות או נפרדות - היכן אתה נמצא האם כבר הגעת אל האחדות האמיתית - מהי אחדות אמיתית מהי אחדות אמיתית והאם אתה נמצא באחדות או בנפרדות? אליעד כהן מסביר שהאדם ... נמצא בנפרדות. מדוע? מפני שבעצם השאלה יש הנחה שקיימים שני מצבים: אחדות ונפרדות, ומכיוון שיש שאלה ויש את מי ששואל, זה מעיד על נפרדות. באחדות האמיתית אין שאלות, מכיוון שאין שני מצבים נפרדים. האחדות האמיתית היא מצב שבו אין בכלל הבדל בין מצבים ואין גם שאלות. אליעד ... חסרונות. אם הכל מושלם, לאדם לא יהיה צורך לפעול או לשנות דבר. למשל, אם אדם טוען שהוא באחדות ושהכל טוב אצלו, למה הוא אוכל? הרי במצב של אחדות אמיתית, להיות רעב ולהיות שבע זה אותו הדבר, ולא אמור להיות לאדם צורך לשנות דבר במציאותו. מדוע אדם באחדות אינו עוזר לאחרים? אליעד מוסיף ואומר כי באחדות אמיתית אין מושגים כמו טוב, רע, או לעזור לאחרים. באחדות אין אחרים כלל, ולכן לא ניתן לעזור למישהו אחר. כל מושגי הנפרדות, כמו עזרה לאחר, עשיית טוב או רע, אינם קיימים באחדות. מכיוון שבאחדות אמיתית הכל אחד ממש, לא ייתכן מצב שבו אדם ירגיש צורך או דחף ... השאלה מדוע הוא משנה את המציאות, זה מעיד על כך שהוא אינו נמצא באחדות. כלומר, כל עוד האדם בכלל יכול להבין את השאלה, הוא בהכרח בנפרדות. באחדות האמיתית לא רק שאין תשובות, אלא אפילו אין שאלות. יחד עם זאת, אליעד מוסיף נקודה מורכבת נוספת: הוא אומר כי באחדות האמיתית כן ניתן לחוות את ההבדל בין אחדות לנפרדות, ובו זמנית ... הוא אינדיקציה לכך שהאדם עדיין בנפרדות. לבסוף, אליעד מוסיף כי בסופו של דבר, כל מה שנאמר בספר או בשיחה זו, גם ההפך שלו נכון. כלומר, האחדות האמיתית מכילה בתוכה את כל האפשרויות ואת ההפך שלהן בו זמנית. מהי אחדות אמיתית? האם אני באחדות או בנפרדות? למה אלוהים ברא את העולם? למה האדם משנה את המציאות? מה ההבדל בין אחדות לנפרדות? האם אפשר לחוות נפרדות באחדות? איך לדעת אם הגעתי לאחדות אמיתית? ספר חלק ראשון עמוד 60 אם האדם שואל את עצמו, אם הוא נמצא ... אתה עושה שינוי? אחדות זה מקום, שבו לא עוזרים לאחרים. באחדות אין טוב, אין רע, אין לעזור. אם יש לאדם תשובה, אז האדם לא באחדות. אדם שהוא באחדות אמיתית, אין אצלו הבדל בין אחדות לנפרדות, וזה כמובן נגד השכל, ... אותך, למה אתה משנה את המציאות אם אתה באחדות? אם אתה מבין את השאלה, זה סימן שאתה לא באחדות. אם הבנת מה שאלו אותך, אתה לא באחדות. כי באחדות האמיתית אין שום הבדל כלל, ולכן אין בכלל שאלה. מי שחווה הבדל בין אחדות לנפרדות הוא כמובן בחוויה של נפרדות, אבל זה לא בדיוק נכון, כי באחדות האמיתית אתה יכול לחוות הבדלה בין אחדות לנפרדות, ובכל זאת שניהם ...
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצוןאחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון... אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון האם הידיעה שהכל אחד גורמת לאובדן מוטיבציה? אליעד מסביר שיש שתי תפיסות נפוצות לגבי מושג האחדות. התפיסה הראשונה היא אחדות שקרית שבה אנשים חושבים שאם הכל אחד, אז אין שום ... לעשות דבר - אין רצון, אין מחשבות, אין רגשות ואין תחושות. בתפיסה זו, האחדות נתפסת כהפך המוחלט מנפרדות. אנשים ששואפים לאחדות כזו עלולים לסבול, כי הם רואים בכל רצון או שאיפה סימן שהם עדיין לא באחדות אמיתית. לדוגמה, אדם שרוצה ללמוד תואר יכול להרגיש רע כי עצם הרצון ללמוד מראה לו שהוא לא באחדות מושלמת, וכך נוצר מצב שבו הרצון עצמו הוא מקור לסבל. התפיסה השנייה היא אחדות אמיתית, שבה אין הבדל בין להיות באחדות לבין להיות בנפרדות. באחדות אמיתית אדם יכול להיות במצב שבו הוא חווה באופן מוחלט שכל הדברים הם אחד ובאותו זמן להמשיך לחיות, לרצות ולפעול בעולם. למשל, באחדות אמיתית אין בעיה שאדם יקום בבוקר וילך ללמוד או לעבוד, כי האחדות אינה מתנגשת עם פעולות בעולם. כלומר, באחדות אמיתית אתה חווה שאין שום הבדל בין לעשות או לא לעשות, וכך אתה יכול לפעול בלי לסבול. האם אפשר לחיות עם הידיעה שהכל אחד ולהישאר פעיל? אליעד מדגיש שאפשר בהחלט לחיות עם ההבנה שהכל אחד ובו - זמנית להישאר פעיל ... לבין נפרדות. כל עוד האדם חושב שיש סתירה בין השניים, כל פעולה הופכת בעייתית. לדוגמה, מי שרואה סתירה ירגיש אשם או מתוסכל מעצם זה שהוא רוצה משהו, כי הרצון נראה לו כהפרה של האחדות. אבל מי שנמצא באחדות אמיתית, יכול לרצות תואר, קריירה או כסף בלי לסבול מכך שהוא עדיין רוצה. האם אובדן הרצון גורם לדיכאון? הנקודה החשובה שעולה מההרצאה היא שהדיכאון או חוסר המשמעות שהרבה אנשים מרגישים כאשר הם מאבדים רצון, לא נובע ... ברור להתקדמות, אז למעשה לא משנה איפה נמצאים, כי תמיד יש עוד דרך ללכת. הוא מראה שהדאגה לשאלה לאן אנחנו מתקדמים היא שוב תוצאה של תפיסת נפרדות, הרואה הבדל בין המצב הנוכחי לבין יעד עתידי כלשהו. באחדות אמיתית לא קיימת דאגה כזו, משום שאין הבדל בין שום מצב. מהי השלמות האמיתית של האחדות? לסיום, אליעד מתאר מצב אידיאלי של שלמות, שבו האדם נמצא באופן מוחלט באחדות - מצב שבו הוא יכול לחוות חוסר רצון מוחלט ובאותו ... לא סובל משום דבר - לא מהיעדר רצון, לא מנוכחות הרצון, לא מדיכאון ולא משמחה. הכל נתפס אצלו כמושלם בדיוק כפי שהוא, וזהו המצב האולטימטיבי שבו אין הבדל בין אחדות לנפרדות, בין כלום לבין משהו. מהי אחדות אמיתית? איך להתמודד עם אובדן רצון? האם הידיעה שהכל אחד גורמת לדיכאון? איך מכלום נוצר משהו? למה קשה להיות באחדות מלאה? מה מניע אנשים לפעול בעולם? מה ההבדל בין אחדות לנפרדות? ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?