🖨יקומים מקבילים - אחדות המהות והצורה - ואחדות הכלכי המהות / ההוויה ממלאת את הכל. ובלעדיה, אין שום חיות לשום דבר בעולם. כי המהות של הכל, היא אחת. ויש הוויה אחת לכל הדברים, שהיא ממלאת את כל הדברים כולם. ובלעדי ההוויה של הדבר, אין קיום לדבר.
ואעפ"כ יש צורות, שהן נפרדות מהמהות של המציאות, למרות שבאמת אין אפשרות שהן יהיו קיימות, כי המהות חייבת למלא אותן, ואין להן שום מקום להיות קיימות כלל, ואעפ"כ, יש מקום שהוא כולו מתהווה מהוויה עצמה, ואעפ"כ הוא לא הוויה עצמה, דהיינו, כל הצורות כולן.
והנה, ההוויה של הכל, היא ממלאת את הכל באופן אין סופי, עד שהיא ממלאת את כל המקום ואת כל הזמן כולם. כי ההוויה של הכל, היא הישות שמהווה את המקום ואת הזמן, דהיינו, הדבר שממנו "עשויים" המקום והזמן. וההוויה הזאת, היא נמצאת באחדות מוחלטת, עם כל הצורות כולן. שהרי בלעדיה, אין שום חיות לשום דבר. והוא נגד השכל, שהצורה היא גם צורה סופית, וגם הוויה אין סופית.
וכאשר האדם מבין שהכל אחד ממש, דהיינו, שהצורה והמהות הם אחד ממש, אז ממילא זה אומר, שכל מה שנכון לגבי המהות, נכון לגבי כל צורה שהיא. וכל מה שנכון לגבי כל צורה שהיא, הוא נכון לגבי המהות של הכל. וזה כמובן נגד השכל. כי המשמעות של זה היא, שכל צורה שנראה לאדם שהיא צורה סופית ושהיא נמצאת בתוך זמן ומקום, הרי שמצד האמת, היא עצמה ממלאת את כל המקום והזמן כולם, לישות אחת ממש. וזה כמובן נגד השכל של האדם.
ובנוסף, כאשר הכל אחד ממש, זה אומר שהמהות שממלאת את הכל, התכונות שלה, הן בעצם התכונות של כל צורה וצורה שקיימת בפני עצמה. כי המהות היא גם רק צורה אחת, והיא גם רק צורה אחרת, וכך הלאה, על כל הצורות כולן. וגם זה נגד השכל, שהמהות של הכל, תהיה צורה סופית, שממנה יצאו ויתהוו צורות נוספות, שהן נפרדות ומנוגדות לצורה הראשונה.
וכאשר הכל אחד, הרי שמצד אחד, המהות היא אחת והיא חסרת כל צורה, אבל מהצד השני, כל צורה וצורה שנפרדת ושונה זו מזו, היא עצמה המהות של הכל. דהיינו, שיש ריבוי אין סופי של מהויות שונות, שכל אחת מהן מהווה את כל המקום והזמן כולם, והכל בו זמנית ממש.
ומי שיתבונן עוד יראה, כי כאשר הצורה ממלאת את הכל, הרי שכבר אין שום צורה כלל. כי אם בכל הזמן והמקום יש רק צורה אחת, הרי שכבר אין לה שום משמעות של צורה כלל. וכל צורה שהיא, אם היא תמלא את כל המקום והזמן כולם, הרי שתמיד נקבל את ישות אחת, שהיא חסרת כל צורה. והוא דבר פלא.
(המהות ממלאת את כל המקום והזמן, מבפנים ומבחוץ. דהיינו, המהות נמצאת בכל מקום ובכל זמן, אבל היא גם מקיפה אותם, מחוץ להפרדה שלהם. וכל צורה ממלאת את המקום והזמן, עד אין סוף, ועד ביטול הצורה של המקום והזמן עצמם).
והכל אחד תמיד. דהיינו, כל האפשרויות כולן וכל הצורות כולן, נמצאות בכל מקום ובכל זמן תמיד. ואצל האדם, הדבר הזה נקרא יקומים מקבילים. שיש אין סוף יקומים מקבילים, שבכל אחד מהם, יש אפשרות אחת, מתוך אין סוף אפשרויות...
אחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חוויית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבראחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חוויית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבראחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חוויית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבר מה ההבדל בין אחדות כללית לאחדות פרטית? אליעד כהן מסביר שישנן שתי חוויות מרכזיות של אחדות - אחדות כללית ואחדות פרטית. ההבדל ביניהן טמון ברמת העומק שבו האדם חווה ומבין את המציאות כאחדות אחת שלמה. מצד אחד, ישנה אחדות כללית, בה האדם מבין באופן כללי ומופשט שכל הדברים זהים במהותם, ללא הבחנה ספציפית בין האירועים והמצבים. מצד שני, ישנה אחדות פרטית, שבה האדם חווה בפועל ובפרטי פרטים שכל דבר במציאות הוא ביטוי מוחלט של האחדות, עד כדי כך שכל אירוע וכל התרחשות נתפסים כמושלמים וזהים בערכם ממש ברגע שבו הם מתרחשים. אליעד מדגים זאת ... הוא יודע שלא משנה אם יאכל או לא יאכל כי הכל אחד, אבל עדיין הוא מתלבט. זה סימן לכך שהאחדות שלו עדיין לא פרטית. באחדות פרטית, האדם באמת מבין וחווה באופן עמוק שזה לא משנה אם הוא אוכל או לא אוכל, ולכן אין לו ... אם תוך כדי הוא מודע לכך שזה לא משנה אם החבר יביא לו את הספר או לא, הוא נמצא באחדות פרטית. כלומר, ההבנה אינה נשארת כללית ומופשטת אלא מלווה את הפעולה הספציפית באופן מלא. אדם שנמצא בדיאטה ומתחיל להתלבט האם לאכול מאכל מסוים. באחדות כללית הוא אומר לעצמו: באופן כללי זה לא משנה. אך באחדות פרטית, הוא יבין בצורה מלאה, מדויקת וספציפית למה לאכול או לא לאכול זה בדיוק אותו דבר, ללא שום הבדל ערכי. מהי המשמעות של לחוות אחדות בכלליות לעומת פרטיות? אליעד מסביר כי אחדות כללית היא מעין תובנה מופשטת - הכל אחד, אבל זו הבנה כללית ושטחית. זהו שלב ראשוני שבו האדם מצליח לחוות אחדות אך ורק ברמה הכללית והפילוסופית, מבלי להצליח ליישם אותה בכל רגע ורגע בחיי היום יום. לעומת זאת, לחוות אחדות בפרטיות זו חוויה עמוקה ומדויקת הרבה יותר, שבה האדם ממש רואה בעיניו כיצד כל אירוע ספציפי, בלי יוצא מהכלל, הוא ביטוי מוחלט של האחדות עצמה. אליעד מוסיף ומבהיר כי אחדות פרטית חזקה יותר כי היא כוללת הבנה ברורה ומפורטת של למה כל אפשרות, כל צד וכל אירוע הוא שווה ... רגע נתון, למה המצב שהוא חווה כרגע הוא בדיוק באותה מידה אחד, טוב ומושלם כמו ההיפך שלו. מדוע חוויית אחדות פרטית חשובה יותר מחוויית אחדות כללית? החשיבות של אחדות פרטית לפי אליעד היא בכך שהאדם לא רק מדקלם לעצמו שהכל אחד, אלא ממש מבין את זה באופן מעשי, מדויק, ופרטני בחיים. אדם שחווה רק את האחדות הכללית יהיה נתון כל הזמן לספקות, התלבטויות, וחוסר ביטחון פנימי. לעומת זאת, אדם שהגיע לחוויית אחדות פרטית לא יתלבט יותר לעולם, כי הוא באמת חווה שכל האופציות שקולות, שהכל כבר מושלם כפי שהוא, ולכן ההתלבטות נעלמת. הוא מדגים זאת שוב דרך הדוגמה של אדם שמתלבט אם לעשן או לא לעשן. באחדות פרטית הוא מבין בצורה מוחלטת למה לעשן ולמה לא לעשן הן אפשרויות שקולות ומושלמות באותה מידה, כך שאין שום לחץ או סבל פנימי מהבחירה או מההתלבטות עצמה. האם יש סיכון בחוויית האחדות בפרטיות? אליעד מציין כי מצד אחד חוויית האחדות בפרטיות היא השאיפה, אך יש לה גם מחיר מסוים. כשאדם מגיע להבנה עמוקה ופרטנית מדי שהכל אחד, ייתכן שהוא ... עליו לשמור על רמה מסוימת של אי - ידיעה או של התבוננות יותר כללית, משום שהבנה פרטית מדי של האחדות עלולה לגרום לו לאבד עניין טוטאלי בכל עשייה או פעילות. כיצד מפתחים את חוויית האחדות בפרטיות ובכלליות? כדי לפתח את חוויית האחדות, אליעד מציע שתי דרכים מרכזיות: הדרך הראשונה (כללית): האדם צריך להזכיר לעצמו כל הזמן שהכל אחד, מעין זיכרון כללי ... ולמה הם מבטאים בדיוק אותו דבר. כך, ככל שהאדם ימצא יותר הקבלות ודמיון בין אירועים שונים, כך החוויה של האחדות תהפוך אצלו מוחשית, חזקה ויציבה יותר. עם זאת, אליעד מדגיש שיש פה פרדוקס: ככל שהאדם יותר מחפש את הקשרים בין האירועים השונים, כך הוא בעצם מניח שיש עדיין הבדלים ונפרדות, ולכן במובן מסוים הוא מתרחק מהאחדות המוחלטת שמעל כל ההבדלים. לכן, התהליך חייב להיעשות בזהירות ובמודעות לפרדוקס עצמו. לסיכום, מהי הדרך הנכונה לחזק את חוויית ...
האם חוויית אחדות? מהי חוויית אחדות? האם הכל אחד אצלך? מה זה להגיע לאחדות? מהי אחדות אמיתית? על אחד אומר שהוא שניים, אחדות או נפרדות, ריבוי ואחדות, לראות אחדות כריבוי, לראות ריבוי כאחדות, האם הגעת להארה רוחנית?האם חוויית אחדות? מהי חוויית אחדות? האם הכל אחד אצלך? מה זה להגיע לאחדות? מהי אחדות אמיתית? על אחד אומר שהוא שניים, אחדות או נפרדות, ריבוי ואחדות, לראות אחדות כריבוי, לראות ריבוי כאחדות, האם הגעת להארה רוחנית? מהי חוויית אחדות, ואיך אפשר לדעת אם חווית אותה באמת? הרעיון המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא חוויית האחדות האמיתית, המצב שבו האדם חווה באופן מוחלט שהכל אחד. אליעד מתחיל בכך שיש תורה שאומרת שהכל אחד, אך אנשים רבים חושבים בטעות שהם הגיעו לחוויית האחדות הזו. כדי להבהיר את הנקודה, אליעד מביא דוגמאות רבות שמטרתן לעזור לאדם להבין האם הוא באמת חווה את האחדות או שזו רק תחושה חלקית ומוטעית. איך אפשר לדעת אם באמת חוויית אחדות? אליעד מסביר שאם מישהו באמת חווה שהכל אחד, הוא לא אמור להבדיל בין מצבים של אחדות לריבוי. הוא נותן דוגמה פשוטה עם לחמניות: אם מישהו בא לקנות ממך 10 לחמניות ומבקש לשלם רק על אחת, אתה באופן טבעי תסרב. למה? כי ברור לך שאלו עשר לחמניות ולא אחת. זה סימן שאינך חווה באמת את האחדות. אם היית חווה באמת שהכל אחד, לא היית מתנגד אם מישהו משלם לך רק על לחמנייה אחת במקום עשר, כי בעיניך זה באמת היה נתפס כדבר אחד. הוא ממשיך ומסביר שישנו מבחן נוסף לאחדות המוחלטת, והוא לראות את המצב ההפוך: אם היית קונה לחמנייה אחת והמוכר היה אומר לך שאתה צריך לשלם על 10 לחמניות, בטענה שהלחמנייה הזו היא בעצם 10 לחמניות שונות, אז במצב של אחדות מוחלטת היית מקבל זאת בהבנה מוחלטת. למה? כי מבחינתך אין הבדל בין אחד לרבים, אתה לא אמור להבחין בכלל ... לעשר, ואין שום קושי בתפיסה הזו. מה הקשר בין האטומים לשולחן? אליעד נותן עוד דוגמה, כדי להבהיר את מושג האחדות דרך האטומים והשולחן. הוא מסביר שאפשר לומר ששולחן עשוי מאטומים, וזה יהיה נכון, וגם אפשר להגיד שזה שולחן, וזה ... שני, הם לא באמת אותו דבר. כי אתה עדיין מזהה אותם כנפרדים, כשולחן וכאטומים. אם היית באמת חווה את האחדות באופן מוחלט, לא היית רואה הבדל בין השולחן לבין האטומים המרכיבים אותו. מה ההבדל בין אחדות מוחלטת לאחדות חלקית? כדי להבין לעומק את ההבדל בין האחדות המוחלטת לאחדות חלקית, אליעד משתמש בדוגמה נוספת: אם הוא שואל אותך האם האצבע שלך היא אחת או שתיים, התשובה ברורה לך ... רק מנסה לשכנע את עצמך ולא חווה את זה באופן טבעי. זוהי הוכחה שאתה עדיין לא חווה באמת את האחדות. למה האדם לא יכול לחוות אחדות ונפרדות בו - זמנית? אליעד מבהיר כי חוויית אחדות אמיתית לא מאפשרת לך להבדיל בין אחד לרבים, משום שההבדלה עצמה יוצרת את תחושת הנפרדות. לכן, כל עוד האדם מתלבט בין מצבים שונים - לדוגמה, באיזה כיסא לשבת מתוך עשרה כיסאות, הוא עדיין בנפרדות ולא באחדות. אם אדם היה באמת חווה את הכל כדבר אחד, הוא לא היה מתלבט, משום שלא היה הבדל מבחינתו בין ... תהיה אותה תחושה בדיוק כמו לבחור דבר אחד בלבד, ללא שום הבדל. איך לדעת אם אתה באמת חווה את האחדות? אליעד מציע מבחן נוסף: אם מישהו אומר לך משהו לא הגיוני, כמו למשל שיש כאן כיסא אחד אבל הוא טוען שיש עשרה, ואתה לא מסוגל לתפוס את זה ולהסכים איתו רגשית - סימן שלא הגעת עדיין לאחדות המוחלטת. במצב של אחדות אמיתית, האדם יכול לתפוס באופן מוחלט שאין הבדל בין ריבוי לאחדות, ולכן גם מצבים אבסורדיים לחלוטין יכולים להיראות לו הגיוניים. למעשה, כשאתה באמת חווה את האחדות, אתה לא מסוגל להבדיל בין הגיוני ללא הגיוני, בין אפשרי לבלתי אפשרי. לסיכום, אליעד מדגיש כי רוב האנשים שחושבים שהם חוו אחדות, בעצם רק מבינים את הרעיון בצורה תאורטית, או חלקית בלבד. הוא מסביר שכדי לחוות את האחדות האמיתית באופן מוחלט, האדם צריך להיות מסוגל לתפוס באופן שווה את כל המצבים, בלי להבחין בין נפרדות לאחדות. רק כאשר אין שום הבדל בין אחד לריבוי - זו חוויית האחדות האמיתית. מהי חוויית האחדות? איך לדעת אם חווייתי הארה רוחנית? האם הכל באמת אחד? אחדות או נפרדות? מה זה להגיע לאחדות אמיתית? מה ההבדל בין אחדות לריבוי? האם הכל באמת אחד?
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצוןאחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצוןאחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון האם הידיעה שהכל אחד גורמת לאובדן מוטיבציה? אליעד מסביר שיש שתי תפיסות נפוצות לגבי מושג האחדות. התפיסה הראשונה היא אחדות שקרית שבה אנשים חושבים שאם הכל אחד, אז אין שום צורך לעשות דבר - אין רצון, אין מחשבות, אין רגשות ואין תחושות. בתפיסה זו, האחדות נתפסת כהפך המוחלט מנפרדות. אנשים ששואפים לאחדות כזו עלולים לסבול, כי הם רואים בכל רצון או שאיפה סימן שהם עדיין לא באחדות אמיתית. לדוגמה, אדם שרוצה ללמוד תואר יכול להרגיש רע כי עצם הרצון ללמוד מראה לו שהוא לא באחדות מושלמת, וכך נוצר מצב שבו הרצון עצמו הוא מקור לסבל. התפיסה השנייה היא אחדות אמיתית, שבה אין הבדל בין להיות באחדות לבין להיות בנפרדות. באחדות אמיתית אדם יכול להיות במצב שבו הוא חווה באופן מוחלט שכל הדברים הם אחד ובאותו זמן להמשיך לחיות, לרצות ולפעול בעולם. למשל, באחדות אמיתית אין בעיה שאדם יקום בבוקר וילך ללמוד או לעבוד, כי האחדות אינה מתנגשת עם פעולות בעולם. כלומר, באחדות אמיתית אתה חווה שאין שום הבדל בין לעשות או לא לעשות, וכך אתה יכול לפעול בלי לסבול. האם אפשר ... עם ההבנה שהכל אחד ובו - זמנית להישאר פעיל ולרצות דברים. הבעיה נוצרת רק כאשר אדם רואה הבדל בין אחדות לבין נפרדות. כל עוד האדם חושב שיש סתירה בין השניים, כל פעולה הופכת בעייתית. לדוגמה, מי שרואה סתירה ירגיש אשם או מתוסכל מעצם זה שהוא רוצה משהו, כי הרצון נראה לו כהפרה של האחדות. אבל מי שנמצא באחדות אמיתית, יכול לרצות תואר, קריירה או כסף בלי לסבול מכך שהוא עדיין רוצה. האם אובדן הרצון גורם לדיכאון? הנקודה ... לו עדיין רצון פנימי להתחדש, וכאשר רצון זה לא מסופק, האדם סובל. איך מכלום נוצר משהו, ואיך זה קשור לאחדות ולנפרדות? אליעד מצביע על כך שהשאלה הבסיסית איך מכלום נוצר משהו? היא שאלה שנמצאת בשורש הבעיה של האחדות והנפרדות. אם מבינים איך מהכלום נוצר משהו, ניתן להבין מדוע האדם, מתוך תפיסה של אחדות, עדיין רוצה לפעול בעולם. אליעד טוען שאין לשאלה זו תשובה לוגית אמיתית, כי לוגית זה לא מסתדר - איך מתוך דבר אחד (כלום או אחדות) נוצרים דברים שונים (משהו או נפרדות). אבל אם האדם יוצא מעבר לגבולות ההיגיון, הוא מבין שאין באמת הבדל בין האחדות לבין הנפרדות, וזו התשובה לשאלה. מה מניע את האנשים בעולם, ומה מניע אותנו לחשוב כך? בהרצאה נאמר שיש אנשים ... לשאלה לאן אנחנו מתקדמים היא שוב תוצאה של תפיסת נפרדות, הרואה הבדל בין המצב הנוכחי לבין יעד עתידי כלשהו. באחדות אמיתית לא קיימת דאגה כזו, משום שאין הבדל בין שום מצב. מהי השלמות האמיתית של האחדות? לסיום, אליעד מתאר מצב אידיאלי של שלמות, שבו האדם נמצא באופן מוחלט באחדות - מצב שבו הוא יכול לחוות חוסר רצון מוחלט ובאותו זמן לחוות גם רצונות שונים. במצב זה, האדם לא ... הרצון, לא מדיכאון ולא משמחה. הכל נתפס אצלו כמושלם בדיוק כפי שהוא, וזהו המצב האולטימטיבי שבו אין הבדל בין אחדות לנפרדות, בין כלום לבין משהו. מהי אחדות אמיתית? איך להתמודד עם אובדן רצון? האם הידיעה שהכל אחד גורמת לדיכאון? איך מכלום נוצר משהו? למה קשה להיות באחדות מלאה? מה מניע אנשים לפעול בעולם? מה ההבדל בין אחדות לנפרדות?
זוגיות, בחירת בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדותזוגיות, בחירת בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדותזוגיות, בחירת בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדות האם זה משנה עם מי אתה נמצא בזוגיות? אליעד מסביר שהשאלה האם זה משנה עם מי אתה נמצא בזוגיות? תלויה בנקודת המבט שלך, כלומר, האם אתה חווה את המציאות מתוך חוויית נפרדות או מתוך חוויית אחדות. בחוויית הנפרדות, ברגע שאתה אומר אני רוצה זוגיות, אז ברור שזה משנה עם מי אתה נמצא. זה משנה כי יש לך העדפות, צרכים ורצונות מוגדרים. לעומת זאת, מנקודת המבט של חוויית אחדות מוחלטת, שום דבר אינו משנה - לא רק שזה לא משנה עם מי אתה נמצא, אלא שזה לא משנה אם אתה נמצא בזוגיות בכלל. בחוויית האחדות אין רצונות כלל, כי האדם נמצא בהרמוניה מוחלטת עם המציאות, הוא למעשה נמצא בזוגיות מושלמת עם המציאות עצמה. מהי ... שבה האדם תמיד נמצא, ואין לו אפשרות להתחמק ממנה. האדם יכול להיות בהרמוניה או בקונפליקט עם המציאות. אדם שנמצא באחדות מוחלטת עם המציאות לא חווה ניגוד אינטרסים, אלא חי בתחושה שכל מה שהמציאות רוצה - זה גם מה שהוא ... למציאות), או שהוא מבין שהוא עצמו המציאות ולכן אין לו עם מי להסתכסך. האם אפשר לרצות זוגיות ועדיין להיות באחדות? אליעד מסביר שלמרות שלכאורה זה בלתי אפשרי להיות באחדות מוחלטת ועדיין לרצות משהו, למעשה יש אפשרות כזו. לדבריו, ניתן להיות בו זמנית בחוויה של אחדות ונפרדות. איך זה קורה בפועל? האדם חווה שהמציאות היא זו שרוצה שהוא ירצה זוגיות, או שירצה אוכל, ואז האדם נמצא למעשה באחדות עם הרצונות של המציאות. הוא לא חווה זאת בתור רצון אישי או אינדיבידואלי שלו לשנות משהו, אלא כהרמוניה מוחלטת ... עושה פעולה ספציפית (למשל אוכל), ומצד שני הוא לא מרגיש שהפעולה נובעת מרצון אישי מנוגד למציאות. מה ההבדל בין אחדות אמיתית לאחדות שקרית? אליעד מסביר כי קיים הבדל בין אחדות אמיתית לאחדות שקרית. באחדות שקרית, האדם כביכול נפרד מהנפרדות. כלומר, הוא מתכחש לנפרדות, ואומר שהיא לא קיימת. אבל אחדות אמיתית היא מצב שבו האדם נפרד מהנפרדות ומכיל אותה בתוכו. המשמעות היא שאדם שמגיע לאחדות אמיתית לא מתכחש לקיום הנפרדות, אלא רואה ומכיל אותה כחלק מהאחדות עצמה. הוא מבין שהנפרדות היא חלק מהשלמות הכללית של המציאות, ולכן אין שום קונפליקט בין חוויית האחדות לחוויית הנפרדות. האם ניתן לומר זה לא משנה מתוך אחדות מוחלטת? אליעד מסביר שכל פעם שהאדם אומר זה לא משנה, הוא חווה רגע של אחדות. למה? כי לומר זה לא משנה פירושו לומר אין הבדל בין הדברים, כלומר, - הכל אחד. אבל כשבודקים את ... עד הסוף, הוא היה משתחרר מכל רצון, ולא רק מהרצון לזוגיות ספציפית. למה אי אפשר לרצות לשנות משהו ולהיות באחדות בו זמנית? אליעד טוען שהמחשבה אני רוצה לשנות משהו כבר מעידה שהאדם לא באחדות, כי אם אתה באחדות מוחלטת עם המציאות, לא עולה בך שום רצון לשנות אותה. הרצון לשנות הוא אינדיקציה שאתה בחוויה של נפרדות, כי ... לך אינטרס מסוים מנוגד למציאות. לכן האדם לא יכול להיות בו זמנית במצב שבו הוא רוצה לשנות ובחוויה של אחדות מוחלטת. הוא יכול לחוות זאת בו זמנית רק אם הוא מבין באמת שהמציאות היא זו שרוצה שהוא ישנה משהו, ... משנה עם מי אתה נמצא, אבל בכל זאת חשוב לך שתהיה לך זוגיות - זה ליצור הפרדה מלאכותית בין אחדות לנפרדות. האם אפשר להיות באחדות ולהעדיף בן זוג ספציפי? לפי אליעד, אדם יכול להיות בחוויה של אחדות ועדיין להעדיף בן זוג ספציפי, אם הוא חווה שהמציאות היא זו שרוצה שהוא יעדיף בן זוג ספציפי. כך הוא למעשה נמצא בחוויה של אחדות בתוך הנפרדות - מצד אחד אין לו ניגוד אינטרסים עם המציאות, מצד שני הוא מבטא נפרדות בצורה של רצון ספציפי. האם זה משנה עם מי נמצאים בזוגיות? מהי זוגיות עם המציאות? האם אפשר לרצות זוגיות ולהיות באחדות? מה ההבדל בין אחדות אמיתית לאחדות שקרית? למה אי אפשר לרצות לשנות ולהיות באחדות? מהו הכשל הלוגי באמירה הכל אחד? האם אפשר להיות באחדות ולרצות מישהו ספציפי? כן מה השאלה, דברי כן. ש: השאלה היא במקום של חוויה או תחושה שהכל אותו דבר ... בנפרדות אז אם אתה בנפרדות אז ברור שזה משנה, ברור שזה כן משנה. לא יכול להיות שבן אדם נמצא באחדות, לא יכול להיות שהוא כולו רק בחוויה של אחדות והוא בו זמנית רוצה זוגיות והוא בו זמנית לא אכפת לו עם מי הוא נמצא בזוגיות, לא יכול להיות כי להגיד שהוא באחדות זה אחד להגיד שלא אכפת לו עם מי הוא נמצא זה מתאים אבל אם הוא רוצה זוגיות זה כבר ... איך אני חי, אני רוצה זוגיות עכשיו זה כבר משנה איזה זוגיות עם מי זוגיות למה זוגיות. ש: זה באחדות או כבר לפני האחדות. אליעד: לפני. ש: ועדיין אתה יכול להפנים את זה. אליעד: ועדיין ואתה יכול גם בו זמנית, מה זאת אומרת בו זמנית? אתה יכול להיות באחדות עם בנפרדות, מה זאת אומרת באחדות עם הנפרדות? המציאות רוצה שאני ארצה אוכל בריא ואני באחדות עם זה שהמציאות רוצה שאני ארצה אוכל בריא, שאתה ...
האם תינוק מאושר? סוגים של אושר, מהו אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכיםהאם תינוק מאושר? סוגים של אושר, מהו אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכים... מהו אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכים האם תינוק באמת מאושר? אליעד כהן מציג בהרצאה זו את השאלה האם תינוק באמת מאושר, ובאמצעותה מסביר לעומק ... יכול להבין כמה הוא קרוב לאושר האמיתי. מהו אושר אמיתי והאם הוא דומה לאושר של תינוק? אליעד מבהיר שהמושג אחדות אמיתית, שהוא בעצם הביטוי העמוק ביותר של אושר אמיתי, קשה להגדרה. קל יותר להגדיר אחדות שקרית מאשר אחדות אמיתית, משום שכל הגדרה שניתנת לאחדות אמיתית תמיד מובילה לסתירה פנימית, וזה מה שמקשה על הבנתה. כל הגדרה שתאמר על אחדות אמיתית תוביל לכך שאפשר יהיה להגיד את ההפך שלה, ולכן ההגדרה האמיתית לאחדות ואושר מוחלט היא שהיא בלתי ניתנת להגדרה, בלתי ניתנת לתיאור ובלתי נתפסת בשכל הרגיל. כיצד אפשר להבין את מושג האחדות האמיתית? לפי אליעד, האחדות האמיתית דומה לתינוק בן שנה, שלכאורה יודע ולא יודע בו זמנית, או לזקן שמאבד את זיכרונו. אפשר להשוות זאת ... שלא נולד עדיין, וכן לאדם שמתחיל רק להבין את החיים - שגם מתנתק מהילדות וגם לא לגמרי נמצא בבגרות. אחדות אמיתית היא מצב פרדוקסלי שבו דבר והיפוכו מתקיימים בו זמנית בצורה מלאה ושלמה, בלי אפשרות להבחין בין הצדדים. מדוע ... אותו הדבר כשיש אדם שהוא הכי חכם והכי טיפש בו זמנית. לא ניתן להגדירו או למקמו ביחס לאחרים. האם האחדות האמיתית היא משהו שאפשר להבין? אליעד מדגיש שאחדות אמיתית לא ניתנת להבנה שכלית רגילה. אם אתה חושב שהבנת אותה, אתה בהכרח טועה. זה מצב של אי - ... לקטלג דברים ולהבדיל בין ניגודים. לכן, אם משהו נשמע הגיוני מדי או ברור, זה כבר סימן לכך שזה לא האחדות האמיתית. האם אושר מוחלט דומה לאושר של תינוק? אליעד מחדד שלא נכון להמשיל את האחדות האמיתית רק לתינוק, כי התינוק מייצג חוסר הבנה מוחלט, ואין לו בכלל את ההיפך - כלומר, אין לו את הבגרות. כך שאושר מוחלט או אחדות אמיתית זה לא להיות כמו תינוק בלבד, אלא לשלב בין התינוק לבין הבוגר, בין מי שיודע הכל לבין מי שלא יודע כלום. איך אפשר לדעת כמה אתה קרוב לאושר אמיתי? המדד שאליעד נותן להבין עד כמה אדם קרוב לאחדות ואושר אמיתי, הוא לבדוק עד כמה הוא מסוגל לתפוס את ההפכים בו זמנית. ככל שהאדם רואה יותר את ההפכים בכל דבר, ומבין שכל הגדרה אפשרית מכילה גם את הניגוד שלה, הוא מתקרב יותר אל ההבנה של האחדות. מי שמסוגל לחיות במודעות לכך שאין הבדל ושיש הבדל באותו זמן בדיוק, הוא הקרוב ביותר לאושר אמיתי. האם ניתן בכלל להגיע לאחדות אמיתית? אליעד מסביר שגם אם אדם מבין את העיקרון של אחדות אמיתית, זה לא אומר שהוא באמת חי אותה באופן מוחלט. כל עוד אדם נתון במחשבה, תמיד קיימת האפשרות של ... במצב של אושר מוחלט. כלומר, האושר האמיתי נמצא דווקא כאשר אדם משוחרר מכל רצון או תלות במשהו חיצוני. מהי אחדות שקרית ומה ההבדל בינה לבין אחדות אמיתית? אחדות שקרית, לפי אליעד, היא כאשר אדם אומר שלא משנה לו מה קורה, אבל בפועל הוא מתכחש או מדחיק את העובדה שכן אכפת לו. האחדות האמיתית, לעומת זאת, היא כאשר האדם באמת חווה שהכל שווה לו, אך בו זמנית הוא מודע לכך שיכולה להיות גם חשיבות להיפוך המצב, ובכל זאת הוא בוחר להיות במקום של אחדות אמיתית. האם המצב של חוסר הבדל מוחלט הוא באמת אפשרי? אליעד מסביר שמצד השכל האנושי, מצב כזה נראה בלתי ... היא שמובילה לאושר האמיתי. רק כאשר האדם חי באופן מלא את הסתירה של דבר והיפוכו, הוא מגיע למצב של אחדות ואושר אמיתי. מהו אושר אמיתי? האם תינוק מאושר באמת? מהי אחדות ההפכים? איך להגיע לאושר מוחלט? האם אושר הוא חוסר רצון? מהי אחדות שקרית?
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...