אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אחדות ✔אחדות של שקר - חוסר יכולת להכיל את השכל של האחדות - מה השקר שבדבר? ✔ובו תתבאר אחת הטעויות של האדם, שחושב לעצמו שהוא לא מסוגל להתחבר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨אחדות של שקר - חוסר יכולת להכיל את השכל של האחדות - מה השקר שבדבר?
ובו תתבאר אחת הטעויות של האדם, שחושב לעצמו שהוא לא מסוגל להתחבר אל השלמות והאחדות, ושהשלמות קשה לו מידי, ושהשלמות מצמצמת אותו מידי, כי היא מגבילה ומכריחה אותו לחשוב, שהכל מושלם ושאין הבדל וכולי. שזה גם זה עצמו, יוצר חסרונות וחוסר שלמות.

והעניין הוא, כי יש שני סוגים של שלמות ושל אחדות, יש שלמות ואחדות של אמת ויש שלמות ואחדות של שקר. ואחדות של אמת היא החיבור של האחדות של שקר, עם הניגוד שלה.

והעניין הוא, כי הנפרדות, היא כאשר האדם מפריד בין יש לבין אין ובין דבר להיפוכו ובין טוב לרע וכולי. והאחדות של שקר, היא הניגוד של הנפרדות, ובה אצל האדם הכל אחד, ואין טוב ורע, ויש העדר רצון של נפרדות וכולי.

וכל זמן שהאדם מטעה את עצמו ומרחיק את עצמו מהאחדות של אמת, נדמה לו כי האחדות, פירושה הוא ההפך של הנפרדות. וכאשר האדם מרגיש רע בתוך הנפרדות של העולם הזה, אז הוא מנסה לברוח אל האחדות. והוא תופש את האחדות, כדבר נפרד ושונה מהנפרדות של המציאות. ונדמה לאדם שבאחדות של המציאות, יש ניתוק רגשי מוחלט מתפישת הטוב והרע, ונדמה לאדם שהאחדות, היא ההפך הגמור של עולם הנפרדות שלנו וכולי.

וכאשר האדם מנסה להתחבר לאחדות הזאת שהיא אחדות של שקר, אז הוא בסך הכל מחליף את הסבל של הנפרדות, בסבל של האחדות. ומצד האמת יש בכך תועלת! שהאדם מחליף את הסבל של הנפרדות בסבל של האחדות, כי אח"כ האדם מקבל את השכל שמחבר את האחדות ואת הנפרדות כישות אחת.

כי כאשר האדם בנפרדות, נדמה לו שבאחדות יותר טוב. וכל זמן שהאדם לא מבין את דרך האחדות (של השקר), אז הוא תמיד חושב שאולי באחדות שמנוגדת לנפרדות, אולי שם יותר טוב. ועל ידי זה האדם מרחיק את עצמו מהאחדות של האמת שתתבאר להלן. אבל כאשר האדם בורח אל האחדות שמנוגדת אל הנפרדות, ומרגיש ומבין שגם היא שקר, על ידי זה האדם מקבל שכל של אמת, לחפש את האמת, שהיא ורק היא האחדות והנפרדות האמיתית.

ועד שהאדם מבין מהי האחדות של האמת, הוא בורח אל האחדות של השקר, וסובל גם שם.

והעניין הוא, כי האחדות האמיתית היא לא תופסת שום מקום כלל, והיא לא דורשת מהאדם, שום מאמץ כלשהו כלל, אפילו לא מאמץ מחשבתי / רצוני כלל. והאחדות של האמת, היא מחוברת לכל הדברים, אבל נמצאת גם מחוץ לכל הדברים כולם.

והעניין הוא, כי האדם יכול בתוך השכל שלו, להכיל רק דבר שהוא מוגבל ומוגדר. והאדם יכול להיות, או בנפרדות או באחדות (של שקר, שהיא הפך הנפרדות), אך הוא לא יכול להיות גם וגם בו זמנית באחדות ובנפרדות מוחלטת, כי השכל לא תופש את הדבר הזה.

וכאשר האדם מתקרב לאחדות של אמת, אז הוא עובר דרך האחדות של השקר, שגם היא צמצום, בדיוק כמו הנפרדות. וכאשר האדם מנסה להיאחז בשכל של אחדות השקר, אז הוא מרגיש שהשכל הזה של אחדות השקר, הוא מגביל ומגדיר ומצמצם אותו, וזה כמובן נכון, רק שאין לזה שום קשר לאחדות של אמת.

כי האחדות של שקר היא תופסת מקום. היינו שהיא לא מסוגלת להכיל בתוכה את הנפרדות, אלא היא מנוגדת אליה. ומאחר שהיא ההפך של הנפרדות, ומאחר שהעולם שלנו הוא עולם של נפרדות, לכן האדם מרגיש בתוכו מאבק בין השכל של האחדות לבין השכל של הנפרדות. וכמובן שהמאבק הזה הוא כולו מאבק של שקר, משום שהאדם לא מתבונן על האמת בעין אמיתית.

כי יש אחדות אחרת של אמת, אחדות שבה הכל אחד ממש, ושבה הנפרדות והאחדות הם ישות אחת ממש. ולמרות שקשה להבין כיצד הדבר אפשרי, הרי שכך הוא הדבר. וככל שיש לאדם יותר שכל כפשוטו, כך הוא מסוגל להבין טוב יותר את הדבר הזה. ובאחדות של אמת, אין שום אחדות של שקר כלל.

כי באחדות של אמת, הכל אחד ממש, ואין שום הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, ואין שום הגדרת אחדות כלל, אלא האדם חי רק בנפרדות תמיד, ללא שום אחדות כלל. ואעפ"כ הוא חווה את זה בתוכו כאילו זו רק אחדות תמיד. והאדם נמצא תמיד, רק בנפרדות וגם רק באחדות בו זמנית ממש תמיד, ללא שום התהפכות כלשהי.

והאחדות של אמת, היא טובה באמת. משום שהיא לא נגד ולא שוללת את הנפרדות כלל. אלא היא רק משדרגת ומעצימה והופכת את הנפרדות לחוויה טובה. כי מי שאינו מחובר לאחדות האמיתית, אצלו הנפרדות היא הגיהנום.

וכאשר האדם רחוק מהאחדות של האמת, שאין שום הבדל חיצוני בינה לבין הנפרדות, אז הוא סובל מהנפרדות. משום שהוא חסר את השלמות, שהיא האחדות של אמת. ואז הוא בורח אל סוג אחר של שקר ושל נפרדות, שנקרא בעיניו אחדות, למרות שהיא אחדות של שקר.

ובאחדות של שקר, האדם מרגיש גם שם רע, כי הוא מרגיש שהשכל של האחדות, חונק ומגביל ומצמצם לו את החיים של הנפרדות.

ועל האדם לדעת, שכל זמן שהוא לא נמצא כל הזמן, באופן רציף ללא כל מאמץ, בתחושה של האחדות, ללא כל הפסקה אפילו לא כחוט השערה, כל זמן שהאדם לא נמצא בחוויה הזאת, הרי שהוא לא טעם אפילו לא לרגע אחד, את טעמה של האחדות האמיתית.

כי מי שחושב שהוא לפעמים נמצא באחדות ולפעמים נמצא בנפרדות, הוא נמצא רק בנפרדות. משום שהאחדות שלו, נפרדת מהנפרדות שלו. ולהיות באחדות, פירושו להיות רק בנפרדות, בלי שום רצון אפילו לא כחוט השערה, להיות באחדות.

כי כולם רוצים בתוכם להיות בעולם שבו הכל טוב. ושום אדם לא בוחר בבחירה חופשית ומלאה להרגיש רע. מלבד המסובב הראשון (אלוהים), שהוא בוחר בבחירה חופשית ומלאה להרגיש רע. ויש כאן דבר והיפוכו, כי אם הוא בוחר את זה, אז זה לא רע. ואעפ"כ זה נגד רצונו, ואעפ"כ הוא בוחר את זה.

אבל כל זמן שהאדם לא בוחר בבחירה חופשית ומלאה, שיהיה לו צמצום ורע, הרי שהוא רוצה לבטל את הרע, ושיהיה לו יותר טוב. כי כולם רוצים שיהיה להם טוב, כי אחרת לא היה רע, גם לא למי שנמצא באחדות, שגם הוא יש לו רע בעולם של הנפרדות.

אלא, שבעולם הפנימי של האדם שנמצא בנפרדות, הוא לא רוצה בתוכו את הרע, ורוצה להיות באחדות שהכל יהיה לו כרצונו. (וגם אם הוא רוצה שלא יהיה לו כרצונו, הרי שהוא רוצה את זה, כי זה רצונו, והוא לא רוצה שיהיה אחרת, ממה שהוא רוצה). אבל מי שנמצא באחדות האמיתית של המציאות, הוא בוחר בתוכו בבחירה חופשית ומלאה את הרע שיש לו בחיצוניות שלו. וזה כמובן עניין אחר לגמרי.

ואחדות של שקר שהיא נפרדות, היא תופסת אצל האדם מקום. וכאשר האדם נמצא...
באחדות מחוץ לזמן ולמקום להיות יותר לזכות ניגודים רוצה שלא חופשית תחושות טובות תועלת להיות גם וגם שינויים אחדות אחדות של שקר האחדות השכל השכל של האחדות חוסר יכולת יכולות יכולת יכולת הכלה יכולת להכיל להכיל לשקר שכל שכל של אחדות שקר שקרים שקרנים
אחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חוויית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבר
אחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חוויית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבר
אחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חוויית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבר מה ההבדל בין אחדות כללית לאחדות פרטית? אליעד כהן מסביר שישנן שתי חוויות מרכזיות של אחדות - אחדות כללית ואחדות פרטית. ההבדל ביניהן טמון ברמת העומק שבו האדם חווה ומבין את המציאות כאחדות אחת שלמה. מצד אחד, ישנה אחדות כללית, בה האדם מבין באופן כללי ומופשט שכל הדברים זהים במהותם, ללא הבחנה ספציפית בין האירועים והמצבים. מצד שני, ישנה אחדות פרטית, שבה האדם חווה בפועל ובפרטי פרטים שכל דבר במציאות הוא ביטוי מוחלט של האחדות, עד כדי כך שכל אירוע וכל התרחשות נתפסים כמושלמים וזהים בערכם ממש ברגע שבו הם מתרחשים. אליעד מדגים זאת דרך מספר ... יודע שלא משנה אם יאכל או לא יאכל כי הכל אחד, אבל עדיין הוא מתלבט. זה סימן לכך שהאחדות שלו עדיין לא פרטית. באחדות פרטית, האדם באמת מבין וחווה באופן עמוק שזה לא משנה אם הוא אוכל או לא אוכל, ולכן אין לו כלל התלבטות אמיתית. כאשר ... החבר יביא לו את הספר או לא, הוא נמצא באחדות פרטית. כלומר, ההבנה אינה נשארת כללית ומופשטת אלא מלווה את הפעולה הספציפית באופן מלא. אדם שנמצא בדיאטה ומתחיל להתלבט האם לאכול מאכל מסוים. באחדות כללית הוא אומר לעצמו: באופן כללי זה לא משנה. אך באחדות פרטית, הוא יבין בצורה מלאה, מדויקת וספציפית למה לאכול או לא לאכול זה בדיוק אותו דבר, ללא שום הבדל ערכי. מהי המשמעות של לחוות אחדות בכלליות לעומת פרטיות? אליעד מסביר כי אחדות כללית היא מעין תובנה מופשטת - הכל אחד, אבל זו הבנה כללית ושטחית. זהו שלב ראשוני שבו האדם מצליח לחוות אחדות אך ורק ברמה הכללית והפילוסופית, מבלי להצליח ליישם אותה בכל רגע ורגע בחיי היום יום. לעומת זאת, לחוות אחדות בפרטיות זו חוויה עמוקה ומדויקת הרבה יותר, שבה האדם ממש רואה בעיניו כיצד כל אירוע ספציפי, בלי יוצא מהכלל, הוא ביטוי מוחלט של האחדות עצמה. אליעד מוסיף ומבהיר כי אחדות פרטית חזקה יותר כי היא כוללת הבנה ברורה ומפורטת של למה כל אפשרות, כל צד וכל אירוע הוא שווה לחלוטין. האדם לא אומר רק בסופו של דבר הכל אחד, אלא הוא ממש יכול להוכיח ולהסביר לעצמו בכל רגע נתון, למה המצב שהוא חווה כרגע הוא בדיוק באותה מידה אחד, טוב ומושלם כמו ההיפך שלו. מדוע חוויית אחדות פרטית חשובה יותר מחוויית
סודות אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו
סודות אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו
... אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת, אחדות מושלמת, נפרדות מתוך אחדות, אחדות מתוך נפרדות, אין הבדל בין דבר להיפוכו, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אחדות המהות והצורה, להבדיל בין דבר להיפוכו מהם סודות אחדות ההפכים והנפרדות המושלמת? בהרצאה זו ... כהן במושגים העמוקים של אחדות ההפכים, נפרדות מושלמת ואחדות אמיתית, תוך חקירה של האמיתות ... השלם. מה המשמעות של אחדות ושני צדדים לנפרדות? אליעד מתחיל בהסבר על תהליך של אחדות, שלפיה כל דבר יש מקום בו הוא הופך לאחדות מלאה. הוא מתאר איך כל בחירה מייצגת סבל ... מדובר בנפרדות, שמביאה לאחדות מתוך חיסרון. לאורך השיחה, הוא מביא את ... להימנע ממנו ולחפש את האחדות השקרית? השיחה נעה בין הרצון להשיג ... עושים כאשר מדובר באחדות? אליעד מציין שהתשובות לכל השאלות לא ... מהי האמת המסתתרת בתוך אחדות ההפכים? המושג של אחדות ההפכים נוגע לכיצד אנו יכולים לראות את ... של דבר תוכל להרגיש את האחדות הזו. הבעיה טמונה בכך שאם אנחנו תמיד ... יש הבדל בין נפרדות לאחדות? כיצד נפרדות שקרית ואמיתית משפיעות על ... אליעד מסביר שהבחירה באחדות אמיתית או שקרית היא בבחינת סוג של שלב בתהליך רוחני. בעוד האחדות השקרית היא למעשה נפרדות בתוך האחדות, האחדות האמיתית מצריכה הבנה ... נוכל אולי להבין את אחדות ההפכים בצורה ברורה. אליעד מדגיש כי לא מדובר בהשגת אחדות חיצונית בלבד, אלא בתהליך פנימי, שבו כל ... אז אנחנו מפספסים את האחדות שנמצאת בתוך הנפרדות. מהו המפתח להבנה ... שהתהליך של להבין את אחדות ההפכים דורש הכרה בכך שאין באמת הבדל ... להבדיל ביניהם. מהי אחדות ההפכים? מהי נפרדות מושלמת? כיצד תופסים את האחדות המושלמת? האם יש הבדל בין דבר להיפוכו? מהי אחדות אמיתית? מהי אחדות הצורה והמהות? ...
האם חוויית אחדות? מהי חוויית אחדות? האם הכל אחד אצלך? מה זה להגיע לאחדות? מהי אחדות אמיתית? על אחד אומר שהוא שניים, אחדות או נפרדות, ריבוי ואחדות, לראות אחדות כריבוי, לראות ריבוי כאחדות, האם הגעת להארה רוחנית?
... חוויית אחדות? מהי חוויית אחדות? האם הכל אחד אצלך? מה זה להגיע לאחדות? מהי אחדות אמיתית? על אחד אומר שהוא שניים, אחדות או נפרדות, ריבוי ואחדות, לראות אחדות כריבוי, לראות ריבוי כאחדות, האם הגעת להארה רוחנית? מהי חוויית אחדות, ואיך אפשר לדעת אם חווית אותה באמת? הרעיון המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא חוויית האחדות האמיתית, המצב שבו האדם חווה באופן מוחלט שהכל אחד. אליעד מתחיל בכך שיש תורה שאומרת שהכל אחד, אך אנשים רבים חושבים בטעות שהם הגיעו לחוויית האחדות הזו. כדי להבהיר את הנקודה, אליעד מביא דוגמאות רבות שמטרתן לעזור לאדם להבין האם הוא באמת חווה את האחדות או שזו רק תחושה חלקית ומוטעית. איך אפשר לדעת אם באמת חוויית אחדות? אליעד מסביר שאם מישהו באמת חווה שהכל אחד, הוא לא אמור להבדיל בין מצבים של אחדות לריבוי. הוא נותן דוגמה פשוטה עם לחמניות: אם מישהו בא לקנות ממך 10 לחמניות ומבקש לשלם רק על אחת, אתה באופן טבעי תסרב. למה? כי ברור לך שאלו עשר לחמניות ולא אחת. זה סימן שאינך חווה באמת את האחדות. אם היית חווה באמת שהכל אחד, לא היית מתנגד אם מישהו משלם לך רק על לחמנייה אחת במקום עשר, כי בעיניך זה באמת היה נתפס כדבר אחד. הוא ממשיך ומסביר שישנו מבחן נוסף לאחדות המוחלטת, והוא לראות את המצב ההפוך: אם היית קונה לחמנייה אחת והמוכר היה אומר לך שאתה צריך לשלם על 10 לחמניות, בטענה שהלחמנייה הזו היא בעצם 10 לחמניות שונות, אז במצב של אחדות מוחלטת היית מקבל זאת בהבנה מוחלטת. למה? כי מבחינתך אין הבדל בין אחד לרבים, אתה לא אמור להבחין בכלל במספר הפריטים או בכמות שלהם. אם זה באמת ... אין הבדל בין אחד לעשר, ואין שום קושי בתפיסה הזו. מה הקשר בין האטומים לשולחן? אליעד נותן עוד דוגמה, כדי להבהיר את מושג האחדות דרך האטומים והשולחן. הוא מסביר שאפשר לומר ששולחן עשוי מאטומים, וזה יהיה נכון, וגם אפשר להגיד שזה שולחן, וזה גם יהיה נכון. אבל האם באמת ... מאותם אטומים, אך מצד שני, הם לא באמת אותו דבר. כי אתה עדיין מזהה אותם כנפרדים, כשולחן וכאטומים. אם היית באמת חווה את האחדות באופן מוחלט, לא היית רואה הבדל בין השולחן לבין האטומים המרכיבים אותו. מה ההבדל בין אחדות מוחלטת לאחדות חלקית? כדי להבין לעומק את ההבדל בין האחדות המוחלטת לאחדות חלקית, אליעד משתמש בדוגמה נוספת: אם הוא שואל אותך האם האצבע שלך היא אחת או שתיים, התשובה ברורה לך - יש אצבע אחת. אם הוא ינסה לשכנע אותך ... כי אתה באמת חווה אותה כאחת מוחלטת. אבל אם מישהו מראה לך שני חפצים שונים, למשל שתי אצבעות נפרדות, ואתה מתאמץ לראות אותם כאחד, אתה תרגיש שאתה רק מנסה לשכנע את עצמך ולא חווה את זה באופן טבעי. זוהי הוכחה שאתה עדיין לא חווה באמת את האחדות. למה האדם לא יכול לחוות
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון
אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון האם הידיעה שהכל אחד גורמת לאובדן מוטיבציה? אליעד מסביר שיש שתי תפיסות נפוצות לגבי מושג האחדות. התפיסה הראשונה היא אחדות שקרית שבה אנשים חושבים שאם הכל אחד, אז אין שום צורך לעשות דבר - אין רצון, אין מחשבות, אין רגשות ואין תחושות. בתפיסה זו, האחדות נתפסת כהפך המוחלט מנפרדות. אנשים ששואפים לאחדות כזו עלולים לסבול, כי הם רואים בכל רצון או שאיפה סימן שהם עדיין לא באחדות אמיתית. לדוגמה, אדם שרוצה ללמוד תואר יכול להרגיש רע כי עצם הרצון ללמוד מראה לו שהוא לא באחדות מושלמת, וכך נוצר מצב שבו הרצון עצמו הוא מקור לסבל. התפיסה השנייה היא אחדות אמיתית, שבה אין הבדל בין להיות באחדות לבין להיות בנפרדות. באחדות אמיתית אדם יכול להיות במצב שבו הוא חווה באופן מוחלט שכל הדברים הם אחד ובאותו זמן להמשיך לחיות, לרצות ולפעול בעולם. למשל, באחדות אמיתית אין בעיה שאדם יקום בבוקר וילך ללמוד או לעבוד, כי האחדות אינה מתנגשת עם פעולות בעולם. כלומר, באחדות אמיתית אתה חווה שאין שום הבדל בין לעשות או לא לעשות, וכך אתה יכול לפעול בלי לסבול. האם אפשר לחיות עם הידיעה שהכל אחד ולהישאר פעיל? אליעד מדגיש שאפשר בהחלט לחיות עם ההבנה שהכל אחד ובו - זמנית להישאר פעיל ולרצות דברים. הבעיה נוצרת רק כאשר אדם רואה הבדל בין אחדות לבין נפרדות. כל עוד האדם חושב שיש סתירה בין השניים, כל פעולה הופכת בעייתית. לדוגמה, מי שרואה סתירה ירגיש אשם או מתוסכל מעצם זה שהוא רוצה משהו, כי הרצון נראה לו כהפרה של האחדות. אבל מי שנמצא באחדות אמיתית, יכול לרצות תואר, קריירה או כסף בלי לסבול מכך שהוא ... הספציפי, אלא העובדה שנשאר לו עדיין רצון פנימי להתחדש, וכאשר רצון זה לא מסופק, האדם סובל. איך מכלום נוצר משהו, ואיך זה קשור לאחדות ולנפרדות? אליעד מצביע על כך שהשאלה הבסיסית איך מכלום נוצר משהו? היא שאלה שנמצאת בשורש הבעיה של האחדות והנפרדות. אם מבינים איך מהכלום נוצר משהו, ניתן להבין מדוע האדם, מתוך תפיסה של אחדות, עדיין רוצה לפעול בעולם. אליעד טוען שאין לשאלה זו תשובה לוגית אמיתית, כי לוגית זה לא מסתדר - איך מתוך דבר אחד (כלום או אחדות) נוצרים דברים שונים (משהו או נפרדות). אבל אם האדם יוצא מעבר לגבולות ההיגיון, הוא מבין שאין באמת הבדל בין האחדות לבין הנפרדות, וזו התשובה לשאלה. מה מניע את האנשים בעולם, ... ללכת. הוא מראה שהדאגה לשאלה לאן אנחנו מתקדמים היא שוב תוצאה של תפיסת נפרדות, הרואה הבדל בין המצב הנוכחי לבין יעד עתידי כלשהו. באחדות אמיתית לא קיימת דאגה כזו, משום שאין הבדל בין שום מצב. מהי השלמות האמיתית של האחדות? לסיום, אליעד מתאר מצב אידיאלי של שלמות, שבו האדם נמצא ...
הדרך אל השלמות, מהי שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין
הדרך אל השלמות, מהי שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין
... אל השלמות, מהי שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין מהי הדרך אל השלמות ומהו המצב של אחדות אמיתית? אליעד כהן מסביר את הדרך אל השלמות, מהותה של השלמות, מושג האחדות וההבדלים בין אחדות שקרית לאחדות אמיתית. כדי להבין לעומק את השלמות והאחדות , יש צורך לבחון קודם כל את המושגים יש ואין, מהות וצורה. האם חייבים לעבור דרך האין כדי להגיע לאחדות האמיתית? אחת השאלות המרכזיות שאליעד דן בהן היא האם הדרך לאחדות מחייבת מעבר דרך אין. הוא מסביר כי כאשר נאמר שחכם האמת כולו אין, הכוונה אינה רק לאין במובן של היעדר קיום, אלא לאין במובן של היעדר ... שהמצב של כולו אין הוא לא מצב של היעדר מוחלט, אלא מצב של תודעה שבו האדם מבין שאין הבדל אמיתי בין קיום לאי - קיום. האם האין הוא קרוב יותר לאחדות מאשר היש? אליעד מביא דוגמה כדי להמחיש את הנקודה הזאת. הוא מתאר מצב שבו יש צורות, שהן דברים מוחשיים או נתפסים, ויש מהות, שהיא הדבר ... את הכסף. זה לא אומר שהבית קרוב יותר לחנות מבחינת מרחק, אלא שיש הכרח להביא את הכסף. באותה מידה, אליעד מסביר שהאין לא בהכרח קרוב יותר לאחדות מהיש, אך עדיין הכרחי להביא אותו לתמונה. זאת אומרת, האין והיש הם חלקים הכרחיים באותה מידה להבנת האחדות. מה המשמעות של להיות בצד המשנה לעומת לא משנה? אליעד מדגים באמצעות סיטואציות שונות איך אדם יכול לחוות מצב של משנה ומצב של לא משנה. ... אמיתית, אין הבדל בין פיל לגרגיר חול. האדם חווה באופן מוחלט שכל דבר משנה לחלוטין, ובו - זמנית לא משנה כלל. אליעד מדגיש שכדי להגיע למצב של אחדות אמיתית, לא משנה מאיפה מתחילים - אפשר להתחיל מהמשנה או מהלא משנה. התהליך הוא סובייקטיבי, אך בסופו חייבים לחוות באופן מלא את שני ... שהוא הכי גדול בלי להרגיש גאווה, כי מבחינתו אין הבדל בינו לבין אחרים, וזהו מצב של ענווה אמיתית ושל שלמות אמיתית. כיצד מסתיים הקונפליקט בין אחדות לנפרדות? אחד הרעיונות המרכזיים שאליעד מעביר הוא שכדי להגיע לאחדות אמיתית, צריך להגיע למצב שבו אין בכלל קונפליקט. כל עוד קיימת האפשרות שיהיו שני דברים, תמיד יהיה קונפליקט. השלמות מגיעה רק כשמגיעים ... בסופו של דבר מה שחשוב הוא חוסר ההבדל המוחלט ביניהם. מדוע חייבים להיות בטוחים לחלוטין בשני הצדדים כדי להגיע לשלמות? אליעד מסביר שבדרך אל האחדות המוחלטת, אדם חייב להגיע למצב שהוא משוכנע לחלוטין בשני ההפכים בו - זמנית. רק כאשר האדם בטוח ב - 100% שמשהו משנה ובו - זמנית בטוח ב - ... לא משנה, אז המשמעות הרגילה של מושגים אלו מתבטלת לחלוטין, ונוצר מצב שבו הוא נמצא בשלמות אמיתית. אליעד מדגיש שוב שאין דרך נכונה אחת להגיע לאחדות. התהליך משתנה בהתאם לנקודת הפתיחה של כל אדם, אבל השלמות תמיד נמצאת בנקודה שבה כבר אין יכולת להבדיל בין ההפכים. מהי שלמות אמיתית? מה ההבדל בין יש לאין? איך להגיע לאחדות אמיתית? מהי ענווה לפי רבי נחמן? איך פותרים את הקונפליקט בין יש לאין? ...
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
... הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים מהי אחדות אמיתית והאם בסוף הכל אחד או הכל נפרד? בשיחה מפורטת העוסקת ברעיון של אחדות ונפרדות, אליעד כהן מסביר כיצד המושגים הללו, למרות שנראים מנוגדים לחלוטין, למעשה משלימים זה את זה באופן מוחלט ויוצרים פרדוקס שמוביל להבנה עמוקה יותר של המציאות. מה הקושי המרכזי להבין את האחדות והנפרדות בו זמנית? הסיבה העיקרית לכך שקשה לתפוס את האחדות והנפרדות יחד היא שהמחשבה האנושית פועלת באופן דואלי - כלומר, היא תמיד תופסת מציאות ... וכדומה. אליעד מדגים זאת באמצעות כוס מים - אפשר לראות את הכוס כריקה, כמלאה, או גם וגם, אך אי אפשר לתפוס אותה בו זמנית כרק מלאה וכרק ריקה. כאשר האדם חושב על האחדות כמשהו מוחלט, עצם החשיבה הזו יוצרת שוב נפרדות. אם האדם יגיד שהכל הוא רק אחד, אז לא ... רק בגלל שיש גם אפשרות אחרת - לא אחד. מדוע כל משפט שנאמר ניתן להפוך? אליעד מבהיר כי כל משפט שנאמר יכול להפוך למשפט הפוך שתקף באותה מידה. לדוגמה, כאשר אומרים שהכל אחד, אפשר באותה מידה לומר שהכל נפרד. ההסבר הוא שאם האדם באמת מבין רעיון מסוים באופן ... אי אפשר לחוות משהו באופן מוחלט מבלי לחוות גם את ההפך שלו באופן מוחלט. אם יש משהו שלא ניתן להפוך אותו, סימן שלא הבנת אותו עד הסוף. מהי לולאה אינסופית ברעיון של אחדות ונפרדות? נוצרת בעיה לוגית כאשר מנסים לאחד את המושגים של אחדות ונפרדות. אם נאמר שיש לנו הכל ונצרף אליו את הכלום, אז שוב יש לנו משהו חדש שנקרא הכל כולל הכלום, ולכן שוב נוצרה נפרדות. תהליך זה חוזר על עצמו בלולאה אינסופית - בכל פעם שננסה לאחד מושגים מנוגדים, מיד נוצרת הפרדה חדשה. זהו פרדוקס אינסופי של האחדות והנפרדות, שלא יכול להגיע לפתרון באמצעות השכל בלבד. מה המשמעות של אחדות ההפכים? אחדות ההפכים מתארת מצב שבו האדם מסוגל לתפוס שני דברים מנוגדים באופן מוחלט ובו - זמנית. ... אבסולוטי שבו שני ניגודים מוחלטים קיימים יחד באופן מלא. איך הדוגמה של תורת הקבוצות מסייעת להבין את הרעיון? אליעד משתמש בתורת הקבוצות כדי להמחיש את הפרדוקס. האחדות נמשלת לקבוצה שמכילה הכל, בעוד שהנפרדות היא האיברים הנפרדים בתוך אותה קבוצה. אולם, ... שמנסים לסגור את המעגל הזה, תמיד יתגלה משהו חדש. האם אפשרי להגיע למצב של אי - ידיעה מוחלטת? לפי אליעד, כאשר האדם מגיע למצב שבו הוא תופס את שני הניגודים (למשל אחדות ונפרדות) באופן מלא ומוחלט - הוא מגיע למצב של אי - ידיעה מוחלטת. רק מי שחווה באופן מלא ... שיודע ב - 100% שטוב הוא טוב ושרע הוא רע, יגיע למצב שהוא אינו יודע יותר דבר, כיוון שהידיעות הללו מוחלטות ומבטלות זו את זו. מהי משמעות חיי היום - יום מתוך הבנת אחדות ונפרדות? אליעד מסביר שההבנה המוחלטת של האחדות והנפרדות אינה משהו שיכול להיתפס בהיגיון היום - יומי. בחיי היום - יום, האדם מתנהל ... 50% שאין משמעות - אך אינו יכול באמת לחיות יום - יום מתוך תודעה מוחלטת של גם וגם בו - זמנית, אלא אם כן הוא יוצא מגבולות ההיגיון הרגיל. איך אפשר להגיע לחוויה של אחדות ונפרדות ביחד? אליעד מציין כי הדרך היחידה לתפוס את אחדות ההפכים היא להשתחרר מהמגבלות של השכל הרגיל, כלומר, להגיע למצב תודעתי שאינו נשען רק על ... לחלוטין, כמו רק אוהב ורק שונא או רק מלא משמעות ורק חסר משמעות. מצב תודעתי כזה מאפשר לחוות את המציאות באופן אבסולוטי, בלי להיתקע בסתירות ובמגבלות הלוגיות. מהי אחדות ההפכים? האם הכל אחד או הכל נפרד? אחדות אמיתית מהי? פרדוקס האחדות והנפרדות מה המשמעות של הכל אחד? איך אפשר לחוות
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות
אחדות - מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לבין אחדות, למה נוצרה נפרדות, למה האדם רוצה אחדות מהי אחדות שבה אין הפרדה בין נפרדות לאחדות? אליעד כהן מסביר בהרצאה את מושג האחדות באופן ייחודי, תוך דגש על הרעיון שבאחדות אמיתית אין כל הפרדה בין האחדות לבין הנפרדות. לדבריו, ההגדרה המקובלת של אחדות בעיני רוב האנשים היא כזו שבה האדם מפריד בין המציאות של אין מקום ואין זמן לבין המציאות הרגילה, היום - יומית, אותה הם מכנים נפרדות. אליעד מבהיר כי זו הבנה חלקית ולא נכונה של אחדות אמיתית, כיוון שבאחדות מוחלטת אין כלל חלוקה בין נפרדות לבין אחדות. כל חלוקה כזו נוצרת רק בגלל התפיסה המוגבלת של האדם. אליעד נותן דוגמה של אדם ששואל מדוע נבראה נפרדות אם האחדות כל כך טובה. התשובה של אליעד היא שהשאלה עצמה נובעת מהנחת יסוד מוטעית - ההנחה שקיימת נפרדות. לטענתו, לא קיימת כלל נפרדות ... היא תחושה סובייקטיבית בלבד. האדם מפריד בין העולמות, בין מצבי התודעה ובין אנשים, רק משום שהוא לא מצליח להבין או לחוות באופן מלא את האחדות. מדוע האדם מפריד בין נפרדות לאחדות? הסיבה המרכזית לכך, לפי אליעד, היא שהאדם חווה חסר, ולכן מנסה למצוא תשובה או משמעות לקיומו. האדם חושב שיש סיבה לכך ... שאלות לגבי תכלית העולם, לגבי תכלית הקיום שלו, לגבי מטרת הבריאה ועוד שאלות רבות מסוג זה. אליעד מחדד כי אדם שמבין באמת את מהות האחדות לא יכול לשאול למה העולם קיים? או מה מטרת הקיום שלי?. הסיבה לכך היא שהוא לא חש בנפרדות כלל. מבחינתו, כל דבר הוא חלק בלתי נפרד מהשלם, ולכן אין צורך בתכלית או מטרה חיצונית כדי להצדיק את קיומו. איך אפשר לחוות אחדות אמיתית בלי הפרדה? אליעד מסביר שזו למעשה המטרה האמיתית - להגיע למצב שבו האדם לא רק חושב שהכל אחד, אלא ממש חווה את כל החלקים של המציאות כישות אחת, שלמה ובלתי נפרדת. במצב כזה, הוא לא ירגיש בנפרדות בין אני לבין לא אני, ... שבו אתה נמצא כרגע הוא בעצם אין מקום, כלומר, להבין שהמקום והזמן אינם מוגדרים באמת, אלא הם אשליה של תפיסת הנפרדות. למה האדם רוצה אחדות? אליעד כהן מסביר שהרצון לאחדות נובע מתוך תחושת חסר שהאדם חווה באופן תמידי. האדם מרגיש שחסר לו משהו, ולכן הוא שואף להגיע לאחדות מוחלטת שתמלא את החסר הזה. אליעד נותן דוגמה לכך שתחושת החסר מגיעה מתוך ההפרדה: אדם שחווה את עצמו כנפרד מהשלם תמיד ירגיש שחסר לו משהו, ולכן הוא שואף לאחדות כדי למלא את החסר הזה. הוא מדגיש כי בפועל, האדם כבר נמצא באחדות מוחלטת, אך הוא אינו מודע לכך. עצם תחושת החסר נוצרת רק בשל חוסר ההכרה בכך שהכל הוא אחד מלכתחילה. האדם חש שהוא חסר משהו כיוון שהוא עדיין אינו חווה את האחדות המוחלטת במלואה. כך, למעשה, הרצון של האדם להשיג אחדות נובע מחוסר ההבנה שהוא כבר נמצא באחדות מוחלטת, וכל שעליו לעשות הוא להבין זאת. מדוע נוצרה הנפרדות אם יש רק אחדות? אליעד מבהיר שזו השאלה שרבים מתקשים להבין, כי הם מניחים שהנפרדות היא מציאות אמיתית ונפרדת מהאחדות. אך האמת היא שהנפרדות אינה באמת קיימת במובן המוחלט, אלא רק נתפסת ככזאת על ידי התודעה המוגבלת של האדם. אליעד נותן ... העולם קיים, כי מבחינתו העולם כבר לא משהו חיצוני לו, אלא זהה לו לחלוטין. אליעד מוסיף שברגע שאדם מצליח לראות שאין כלל הפרדה, אלא רק אחדות שלמה ללא הבדל בין הדברים, אין סיבה לשאול על מטרת הקיום או על תכלית העולם. מצב זה הוא מצב של שלמות מוחלטת ושלווה ...
זוגיות, בחירת בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדות
זוגיות, בחירת בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדות
... בחירת בן זוג, בחירת בת זוג, לבחור בן זוג, חיפוש זוגיות, נפרדות מתוך אחדות, זוגיות מתוך אחדות האם זה משנה עם מי אתה נמצא בזוגיות? אליעד מסביר שהשאלה האם זה משנה עם מי אתה נמצא בזוגיות? תלויה בנקודת המבט שלך, כלומר, האם אתה חווה את המציאות מתוך חוויית נפרדות או מתוך חוויית אחדות . בחוויית הנפרדות, ברגע שאתה אומר אני רוצה זוגיות, אז ברור שזה משנה עם מי אתה נמצא. זה משנה כי יש לך העדפות, צרכים ורצונות מוגדרים. לעומת זאת, מנקודת המבט של חוויית אחדות מוחלטת, שום דבר אינו משנה - לא רק שזה לא משנה עם מי אתה נמצא, אלא שזה לא משנה אם אתה נמצא בזוגיות בכלל. בחוויית האחדות אין רצונות כלל, כי האדם נמצא בהרמוניה מוחלטת עם המציאות, הוא למעשה נמצא בזוגיות מושלמת עם המציאות עצמה. מהי ... בזוגיות שמישהו בוחר לעצמו, אלא בזוגיות קיימת ומחויבת שבה האדם תמיד נמצא, ואין לו אפשרות להתחמק ממנה. האדם יכול להיות בהרמוניה או בקונפליקט עם המציאות. אדם שנמצא באחדות מוחלטת עם המציאות לא חווה ניגוד אינטרסים, אלא חי בתחושה שכל מה שהמציאות רוצה - זה גם מה שהוא רוצה. אם המציאות ... שהאדם נעלם (מבין שהוא לא קיים באמת ואין לו רצונות מנוגדים למציאות), או שהוא מבין שהוא עצמו המציאות ולכן אין לו עם מי להסתכסך. האם אפשר לרצות זוגיות ועדיין להיות באחדות? אליעד מסביר שלמרות שלכאורה זה בלתי אפשרי להיות באחדות מוחלטת ועדיין לרצות משהו, למעשה יש אפשרות כזו. לדבריו, ניתן להיות בו זמנית בחוויה של אחדות ונפרדות. איך זה קורה בפועל? האדם חווה שהמציאות היא זו שרוצה שהוא ירצה זוגיות, או שירצה אוכל, ואז האדם נמצא למעשה באחדות עם הרצונות של המציאות. הוא לא חווה זאת בתור רצון אישי או אינדיבידואלי שלו לשנות משהו, אלא כהרמוניה מוחלטת עם תנועת המציאות. מצד אחד הוא עושה פעולה ספציפית (למשל אוכל), ומצד שני הוא לא מרגיש שהפעולה נובעת מרצון אישי מנוגד למציאות. מה ההבדל בין אחדות אמיתית לאחדות שקרית? אליעד מסביר כי קיים הבדל בין אחדות אמיתית לאחדות שקרית. באחדות שקרית, האדם כביכול נפרד מהנפרדות. כלומר, הוא מתכחש לנפרדות, ואומר שהיא לא קיימת. אבל אחדות אמיתית היא מצב שבו האדם נפרד מהנפרדות ומכיל אותה בתוכו. המשמעות היא שאדם שמגיע לאחדות אמיתית לא מתכחש לקיום הנפרדות, אלא רואה ומכיל אותה כחלק מהאחדות עצמה. הוא מבין שהנפרדות היא חלק מהשלמות הכללית של המציאות, ולכן אין שום קונפליקט בין חוויית האחדות לחוויית הנפרדות. האם ניתן לומר זה לא משנה מתוך אחדות מוחלטת? אליעד מסביר שכל פעם שהאדם אומר זה לא משנה, הוא חווה רגע של אחדות. למה? כי לומר זה לא משנה פירושו לומר אין הבדל בין הדברים, כלומר, - הכל אחד. אבל כשבודקים את הרעיון לעומק, אם באמת לא משנה עם מי האדם נמצא, אז ממילא גם לא משנה אם הוא בכלל נמצא עם מישהו. ולכן, אם האדם היה הולך עם הרעיון הזה עד הסוף, הוא היה משתחרר מכל רצון, ולא רק מהרצון לזוגיות ספציפית. למה אי אפשר לרצות לשנות משהו ולהיות באחדות בו זמנית? אליעד טוען שהמחשבה אני רוצה לשנות משהו כבר מעידה שהאדם לא באחדות, כי אם אתה באחדות מוחלטת עם המציאות, לא עולה בך שום רצון לשנות אותה. הרצון לשנות הוא אינדיקציה שאתה בחוויה של נפרדות, כי יש לך אינטרס מסוים מנוגד למציאות. לכן האדם לא יכול להיות בו זמנית במצב שבו הוא רוצה לשנות ובחוויה של אחדות מוחלטת. הוא יכול לחוות זאת בו זמנית רק אם הוא מבין באמת שהמציאות היא זו שרוצה שהוא ישנה משהו, ואז הרצון שלו לא סותר את המציאות אלא מתואם איתה באופן מלא. מה הכשל הלוגי במשפט מהצד שהכל אחד, לא משנה עם מי אני בזוגיות? אליעד מציין שהמשפט אם הכל אחד אז לא משנה עם מי אני בזוגיות הוא משפט בעייתי מבחינה לוגית. למה? כי אם באמת הכל אחד, אז ממילא לא רק שלא משנה עם מי אתה נמצא, אלא גם לא משנה אם אתה בכלל נמצא בזוגיות או לא. לומר שרק לא משנה עם מי אתה נמצא, אבל בכל זאת חשוב לך שתהיה לך זוגיות - זה ליצור הפרדה מלאכותית בין אחדות לנפרדות. האם אפשר להיות ב
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
... עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? הדיון מתחיל בסיפור אישי שבו השואלת ... שהוא המהות עצמה - אין צורך להמשיך ולשאול מה המהות של האין. כיצד ההבנה של אחדות היש והאין מתבטאת בחיי היומיום? השואלת תוהה האם עליה להשליך את ההבנה הזו על כל היבטי חייה. אליעד בודק אם היא באמת חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית שלה. הוא מציע לה לשאול את עצמה אם היא באמת חווה שאין הבדל בין ... מדובר באיזון שבו האדם חווה את שני ההפכים בו זמנית. איך להגיע לחוויה של האחדות? כדי לחוות את האחדות בין יש לאין, אליעד מציע את הפעולות הבאות: לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין? ... לו או שאולי יש לו משהו שהוא לא מבחין בו. כיצד לבדוק אם באמת חווים את האחדות? אליעד מציין שאם אדם טוען שאין הבדל בין יש לאין, עליו לבדוק האם הוא באמת חווה את זה בכל ... גם להפך - הוא חווה דברים קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים. מהי אחדות המציאות? איך חווים את האחדות בין יש לאין? האם יש הבדל בין יש לאין? מהם ההפכים באחדות? מהי הארה רוחנית? איך להטיל ספק בהבנה שלך? מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? ... שהוא המהות עצמה, אין צורך להמשיך ולשאול מה המהות שלו. כיצד ההבנה של אחדות היש והאין מתבטאת בחיי היומיום? השואלת תוהה האם עליה להשליך את ההבנה הזאת על כל היבטי חייה. אליעד בוחן אם היא אכן חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית שלה. הוא מציע לה לבחון האם היא באמת חווה שאין הבדל בין לתת ... מדובר באיזון שבו האדם חווה את שני ההפכים בו זמנית. איך להגיע לחוויה של האחדות? כדי לחוות את האחדות בין יש לאין, אליעד מציע את הפעולות הבאות: - לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין? - ... קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים. כיצד לבדוק אם באמת חווים את האחדות? אם אדם טוען שאין הבדל בין יש לאין, עליו לבדוק האם הוא באמת חווה זאת בכל הרבדים של המציאות ... יש לאין, אך בו זמנית גם מבחין בין יש לאין - ולחוות את שני המצבים יחד. אחדות המציאות - איך לחוות אותה באמת? האם באמת אין הבדל בין יש לאין? אחדות ההפכים - איך להכיל סתירות בחיים? מהי הארה רוחנית אמיתית? איך להטיל ספק בהבנה שלך ולגלות את ...
האם תינוק מאושר? סוגים של אושר, מהו אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכים
האם תינוק מאושר? סוגים של אושר, מהו אושר אמיתי? כמה אתה קרוב לאושר? אושר של תינוק, שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכים
... שכל של תינוק, מחשבה של תינוק, להיות דבר והיפוכו, אחדות אמיתית, אחדות שקרית, אחדות ההפכים האם תינוק באמת מאושר? אליעד כהן מציג בהרצאה זו את השאלה האם תינוק באמת מאושר, ובאמצעותה מסביר לעומק את ... והאם הוא דומה לאושר של תינוק? אליעד מבהיר שהמושג אחדות אמיתית, שהוא בעצם הביטוי העמוק ביותר של אושר אמיתי, קשה להגדרה. קל יותר להגדיר אחדות שקרית מאשר אחדות אמיתית, משום שכל הגדרה שניתנת לאחדות אמיתית תמיד מובילה לסתירה פנימית, וזה מה שמקשה על הבנתה. כל הגדרה שתאמר על אחדות אמיתית תוביל לכך שאפשר יהיה להגיד את ההפך שלה, ולכן ההגדרה האמיתית לאחדות ואושר מוחלט היא שהיא בלתי ניתנת להגדרה, בלתי ניתנת לתיאור ובלתי נתפסת בשכל הרגיל. כיצד אפשר להבין את מושג האחדות האמיתית? לפי אליעד, האחדות האמיתית דומה לתינוק בן שנה, שלכאורה יודע ולא יודע בו זמנית, או לזקן שמאבד את זיכרונו. אפשר להשוות זאת לאדם ... - שגם מתנתק מהילדות וגם לא לגמרי נמצא בבגרות. אחדות אמיתית היא מצב פרדוקסלי שבו דבר והיפוכו מתקיימים בו זמנית בצורה מלאה ושלמה, בלי אפשרות להבחין בין הצדדים. ... זמנית. לא ניתן להגדירו או למקמו ביחס לאחרים. האם האחדות האמיתית היא משהו שאפשר להבין? אליעד מדגיש שאחדות אמיתית לא ניתנת להבנה שכלית רגילה. אם אתה חושב שהבנת אותה, אתה בהכרח טועה. זה מצב של אי - הבנה מוחלטת, מצב ... נשמע הגיוני מדי או ברור, זה כבר סימן לכך שזה לא האחדות האמיתית. האם אושר מוחלט דומה לאושר של תינוק? אליעד מחדד שלא נכון להמשיל את האחדות האמיתית רק לתינוק, כי התינוק מייצג חוסר הבנה מוחלט, ואין לו בכלל את ההיפך - כלומר, אין לו את הבגרות. כך שאושר מוחלט או אחדות אמיתית זה לא להיות כמו תינוק בלבד, אלא לשלב בין התינוק לבין הבוגר, בין מי שיודע הכל לבין מי שלא יודע כלום. ... אמיתי? המדד שאליעד נותן להבין עד כמה אדם קרוב לאחדות ואושר אמיתי, הוא לבדוק עד כמה הוא מסוגל לתפוס את ההפכים בו זמנית. ככל שהאדם רואה יותר את ההפכים בכל דבר, ... גם את הניגוד שלה, הוא מתקרב יותר אל ההבנה של האחדות. מי שמסוגל לחיות במודעות לכך שאין הבדל ושיש הבדל באותו זמן בדיוק, הוא הקרוב ביותר לאושר אמיתי. האם ניתן בכלל להגיע לאחדות אמיתית? אליעד מסביר שגם אם אדם מבין את העיקרון של אחדות אמיתית, זה לא אומר שהוא באמת חי אותה באופן מוחלט. כל עוד אדם נתון במחשבה, תמיד קיימת האפשרות של ההפך. הדרך ... אדם משוחרר מכל רצון או תלות במשהו חיצוני. מהי אחדות שקרית ומה ההבדל בינה לבין אחדות אמיתית? אחדות שקרית, לפי אליעד, היא כאשר אדם אומר שלא משנה לו מה קורה, אבל בפועל הוא מתכחש או מדחיק את העובדה שכן אכפת לו. האחדות האמיתית, לעומת זאת, היא כאשר האדם באמת חווה שהכל שווה לו, אך בו זמנית הוא מודע לכך שיכולה להיות גם חשיבות להיפוך המצב, ובכל זאת הוא בוחר להיות במקום של אחדות אמיתית. האם המצב של חוסר הבדל מוחלט הוא באמת אפשרי? אליעד מסביר שמצד השכל האנושי, מצב כזה נראה בלתי אפשרי או ... מלא את הסתירה של דבר והיפוכו, הוא מגיע למצב של אחדות ואושר אמיתי. מהו אושר אמיתי? האם תינוק מאושר באמת? מהי אחדות ההפכים? איך להגיע לאושר מוחלט? האם אושר הוא חוסר רצון? מהי אחדות שקרית? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחדות של שקר - חוסר יכולת להכיל את השכל של האחדות - מה השקר שבדבר?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אחדות, האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אחדות, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ טיפולי, אימון אישי בתל אביב, קואצינג מומלץ בתחום אחדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 11:38:52 - wesi1