10:44בודהיזם, שחרור מסבל, טוב בלי רע, סבל ואושר, אושר וסבל, להשתחרר מהסבל, חוויה רוחנית, שינוי חוויה... מסביר כי בתהליך השחרור מסבל יש להבין שמדובר בעסקת חבילה. כאשר אדם משתחרר לחלוטין מסבל, הוא מאבד בו - זמנית גם את האפשרות לחוות אושר מוגדר. הרציונל לכך הוא שבסיס כל תחושת אושר הוא מילוי של חיסרון, וכאשר ... יודע שהוא מאושר רק ביחס לזמנים שבהם סבל. דוגמה נפוצה לכך היא שאדם מרגיש הנאה מאוכל רק בהתאם למידת הרעב שהיה לו קודם לכן. לכן, האושר מוגדר תמיד בזכות הסבל שקדמו לו. האם קיים מצב שבו טוב לך ללא צורך ... קשור הרצון לתחושות הסבל והאושר? על פי אליעד כהן, סבל ואושר נובעים מרצונות. אם אין לאדם שום רצון, לא יהיה לו סבל, אך גם לא יהיה אושר מוגדר. משמעות הדבר היא שכל תחושת אושר היא למעשה מילוי של חיסרון הנובע מהרצון, ולכן ללא רצון - אין חיסרון ואין אפשרות למלא אותו, ומכאן שגם לא יהיה אושר מוגדר. עם זאת, אדם שמשתחרר לחלוטין מהרצון נכנס למרחב שבו הוא מסוגל ... לעולם הרוחני כדי להרגיש טוב יותר ולהשתחרר מסבל. עם זאת, ככל שמעמיקים בדרך זו, מבינים כי השחרור האמיתי מסבל הוא גם ויתור על אושר מוגדר. האושר שמחפשים אנשים בעולם הרוחני מבוסס בדרך כלל על הפחתה ... התוצאה היא שהסבל הופך למשהו שהאדם יכול אפילו לרצות, כיוון שהפרספקטיבה של האחדות מאפשרת לראות את הטוב שברע. שחרור מסבל מול אושר מוגדר משמעות הרצון והצורך באי - סבל אחדות ונפרדות כפרספקטיבות משלימות ... טוב לרע. כיצד מתקשר השחרור מרצון לשחרור מסבל? השיחה מדגישה כי שחרור מסבל קשור לשחרור מהרצון. כאשר אין רצון, אין סבל, אך גם אין אושר מוגדר. זהו חלק מעסקת החבילה: ללא תשוקה והיצמדות פנימית, לא נוצר ... של אדם תמיד תלויה במידת הסבל שלו בעבר: מי שהיה רעב יותר, נהנה יותר מאוכל. לכן, לא ניתן להבטיח שחרור מוחלט מסבל ובה בעת הבטחה לאושר מוגדר. כאשר אומרים תשתחרר מסבל ותהיה רק שמח, זו הצגה חלקית ומטעה, כי ... כדי להרגיש יותר טוב ולמצוא אושר. אך מי שמעמיק ומבין שהאושר תלוי בסבל, מגלה שהשחרור האמיתי כולל גם הבנה שהוא מביא עמו ביטול של האושר המוגדר. אפשר להשתחרר מהרבה סבל ובכך להגדיל את האושר, אבל תמיד יש יחס ... אך הפרספקטיבה החדשה הופכת גם את הסבל למשהו טוב במידת מה, כיוון שיש יכולת להכיל בו - זמנית את האחד ואת הנפרדות. שחרור מסבל מול אושר מוגדר משמעות הרצון והצורך באי - סבל אחדות ונפרדות כפרספקטיבות משלימות ...