אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אולי הכל טוב? ✔הסוד של האחדות / הכל טוב / הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב / הכל אחד? ✔כשאדם מתקרב לחכם האמיתי, נפתחים לו שבילי השכל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הסוד של האחדות / הכל טוב / הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב / הכל אחד?
כשאדם מתקרב לחכם האמיתי, נפתחים לו שבילי השכל להבין שהכל טוב ושהכל אחד. כי החכם האמיתי מגלה לאדם שהכל טוב תמיד ושהכל אחד תמיד. וכאשר האדם מקבל את השכל של החכם האמיתי שהכל טוב ושהכל אחד, עליו לשים לב לכך שהשכל שלו יהיה עם אמת.

כי יש כאן עניין עמוק, והוא שכאשר האדם מנסה ללמד את עצמו שהכל טוב תמיד, הרי שבכך בעצם האדם משיג את הפעולה ההפוכה של מה שהוא רוצה להשיג. כי יש כאן שתי תפישות מציאות. ותפישת המציאות הראשונה, היא שיש בעולם שלנו טוב ורע, ושלא הכל אחד, ושלא הכל טוב תמיד. ותפישת המציאות השנייה, היא שהכל אחד ושהכל טוב תמיד.

וכל בני האדם בעולם חיים בתפישת המציאות שבה יש בעולם שלנו טוב ורע, ושבה לא הכל אחד ולא הכל טוב תמיד. והנה, כאשר האדם מתקרב לשכל של החכם האמיתי, אז הוא מגלה את תפישת המציאות שבה הכל טוב והכל אחד תמיד. ואז האדם גם הוא רוצה להרגיש שהכל טוב תמיד.

ואז האדם מנסה ללמד את עצמו ולהרגיל את מחשבתו לחשוב שהכל טוב תמיד. וההיגיון של האדם, הוא כמובן ברור. כי האדם רוצה להרגיש כמה שיותר טוב. ולכן האדם מנסה להרגיל את עצמו לחשוב שהכל טוב תמיד. אלא שיש כאן בעיה מאוד עמוקה, והיא שכאשר האדם מנסה להרגיל את עצמו לחשוב שהכל טוב תמיד (ע"ע חשיבה חיובית וכיו"ב), הרי שבכך בעצם, האדם מרחיק את עצמו מההבנה שהכל טוב ושהכל אחד תמיד.

כי ברגע שהאדם מנסה לגרום לעצמו לחשוב שהכל טוב, במקום לחשוב שיש טוב ורע, הרי שבכך בעצם האדם יוצר רע. כי בכך שהאדם מנסה לגרום לעצמו לחשוב שהכל טוב, הרי שבכך בעצם האדם גורם לעצמו לחשוב, שתפישת המציאות של טוב ורע, היא לא מספיק טובה, כמו תפישת המציאות שבה הכל טוב תמיד.

כי השכל של החכם האמיתי הוא שכל עמוק מאוד. וכאשר החכם האמיתי מלמד את האדם שהכל אחד ושהכל טוב תמיד, אין הכוונה של החכם לומר שתפישת המציאות שבה יש טוב ורע היא שגויה. כי במציאות שלנו בהחלט יש גם טוב וגם רע. ולא הכל אחד ולא הכל טוב.

אלא, שהחכם האמיתי מגלה לאדם את האמת, שידע שמצד האמת אין הבדל בין שתי תפישות המציאות המנוגדות האלו. כי כלפי חוץ נראה שיש הבדל בין מי שאומר שהכל אחד ושהכל טוב, לבין מי שאומר שלא הכל אחד ושלא הכל טוב ושיש גם טוב וגם רע. ואצל האדם נדמה לו שיש הבדל בין שתי תפישות המציאות האלו.

והחכם האמיתי כאשר הוא אומר לאדם שהכל טוב תמיד, כוונתו היא לגרום לאדם להבין שתפישת המציאות שבה יש טוב ויש רע, היא טובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל טוב ושהכל אחד תמיד, וטובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל רע, ושהכל לא אחד תמיד.

כי מצד האמת מצד עומק המציאות, אין הבדל בין תפישות המציאות האלו. והחכם האמיתי, גם הוא יודע להבדיל בין טוב לבין רע. כי בעולם שלנו יש טוב ויש רע. אלא, שהחכם האמיתי חווה את הנפרדות של הטוב והרע, כדבר שהוא עצמו טוב מוחלט. ואצל החכם האמיתי, אין הבדל בין הכל טוב לבין הכל רע לבין הכל טוב וגם / או רע. כי מי שיש לו שכל גדול, הוא יודע שהכל אחד תמיד.

וכאשר האדם שומע את השכל שהכל טוב תמיד, הוא מנסה לגרום לעצמו להרגיש את הטוב הזה, על ידי זה שהוא מנסה לשכנע את עצמו ולהרגיל את עצמו לחשוב שהכל טוב תמיד. אבל בכך בעצם האדם משיג את הפעולה ההפוכה. כי כאשר האדם אומר שהכל טוב, בכך בעצם הוא אומר שהחשיבה שלא אומרת שהכל טוב, שהיא לא מספיק טובה!

ובכך שהאדם מנסה להרחיק את עצמו מהחשיבה שאומרת שיש טוב ורע, בזה עצמו האדם יוצר רע. כי החשיבה של הנפרדות שיש בה טוב ורע, היא טובה בדיוק כמו החשיבה שאומרת שהכל טוב, או כמו חשיבה אחרת שאומרת שהכל רע. וכאשר האדם מנסה לגרום לעצמו לחשוב שהכל טוב, בזה בעצמו הוא יוצר רע. כי בכך האדם לא מאפשר לעצמו להכיל את הרע.

כי החשיבה של החכם האמיתי היא עמוקה. ומצד האמת גם החכם האמיתי חי בעולם של טוב ושל רע. אלא שהחכם האמיתי יודע שמצד האמת, האחדות נמצאת באחדות עם הנפרדות. ושמצד האמת אין הבדל בין אחדות לבין נפרדות. ועל ידי זה החכם האמיתי חווה את המציאות שיש בה טוב ורע, בדיוק כמו מציאות שבה הכל טוב, או הכל רע.

ונבהיר: למרות שאמרנו שאין הבדל בין הכל טוב לבין הכל רע לבין הכל טוב ורע, הרי שמצד האמת יש רק שתי אפשרויות. והאפשרות הראשונה היא שהכל טוב. והאפשרות השנייה היא שהכל טוב ורע. כי לשמחתנו אין מציאות שבה הכל רע. כי הרע הוא סופי. ולמרות שיש מציאות שבה כמעט הכל רע, הרי שאין מציאות שבה הכל רע. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקום אחר.

ועיקר הדגש הוא, שאצל החכם האמיתי, אין הבדל בין תפישות המציאות האלו. כי החכם האמיתי מכיל בתוכו את ההפכים באחדות גמורה. ולהכיל את ההפכים באחדות גמורה, אין פירושו שאצל החכם האמיתי אין הפכים, אלא הכוונה היא שהחכם האמיתי חווה את הנפרדות של ההפכים, בדיוק כמו אחדות גמורה שבה אין שום הפכים.

כי מי שמבדיל בין תפישת מציאות שמבדילה בין טוב לרע, לבין תפישת מציאות שלא מבדילה בין טוב לרע, הרי שבכך בעצם הוא עצמו מבדיל בין טוב לרע. ולא להבדיל בין טוב לרע, פירושו שהאדם לא מבדיל בין: להבדיל בין טוב לרע, לבין: לא להבדיל בין טוב לרע. שעל ידי זה האדם גם מבדיל בין טוב לרע בעולם הממשי שלנו, וגם לא מבדיל בין טוב לרע בעולם הפנימי שבתוכו.

וזאת שלמות האחדות, כאשר אין הבדל בין הפכים לבין אחדות. כי גם המחשבה שיש הבדל בין הפכים לבין אחדות ההפכים, גם זאת נפרדות. ואצל החכם האמיתי, אצלו אין הבדל בין הפכים לבין אין הפכים לבין אחדות ההפכים לבין נפרדות לבין אחדות. כי אצלו הכל נפרד והכל אחד בו זמנית. והנפרדות נמצאת באחדות עם האחדות. והאחדות נפרדת מהנפרדות. ובנוסף, גם האחדות עצמה, גם היא נפרדות.

כי יש בזה סוד, והוא שגם השלמות אינה מושלמת. משום שהיא חסרה את החיסרון. כי כל דבר בעולם, תמיד יש בו חיסרון. כי הוא חסר את מה שהוא לא. וברגע שיש נפרדות בין שלמות לבין חוסר שלמות, הרי שחוסר השלמות חסר את השלמות. אך גם השלמות חסרה את חוסר השלמות. כי מצד שני בכל דבר בעולם, יש בו גם משהו טוב. וגם בחיסרון יש משהו טוב. ולכן גם השלמות יש לה חיסרון, בכך שאין בה חיסרון.

ולכן אצל החכם האמיתי, אצלו יש אחדות אמיתית. כי אצל החכם האמיתי הכל אחד באמת. כי אצל החכם האמיתי אין הבדל בין נפרדות לבין אחדות, לבין שלמות לבין חיסרון. כי הכל אחד ממש. וזאת השלמות, כאשר האדם מכיל בתוכו את ההפכים, ומבין שאין הבדל בין טוב ורע, לבין רע, לבין טוב.

וכאשר יש לאדם שכל אמיתי שבו הכל אחד תמיד והכל לא אחד תמיד, והכל בו זמנית תמיד, הרי שבמצב כזה האדם כבר לא צריך לנסות להזכיר לעצמו או ללמד את עצמו שהכל טוב. ולו רק משום שזה לא נכון. כי לא הכל טוב. ויש גם רע. אלא, שהרע נמצא באחדות עם הטוב, למרות שהוא נפרד ממנו.

ולכן על האדם לשים לב לכך, שההבנה שלו שהכל אחד ושהכל טוב, היא עם אמת. ועם אמת פירושו, שהיא נובעת מעצמה בתוך האדם ללא כל מאמץ. כי יש דבר אחד ויחיד בעולם, שבו תלוי האם האדם יחווה את המציאות מתוך תודעה של אחדות ההפכים או שלא.

והדבר הזה הוא גודל עומק ההתבוננות של האדם על האמת שיש במציאות. כי כל אדם משקר את עצמו בכל מיני דברים. וכאשר האדם מנקה את עצמו מכל השקרים כולם בשלמות, על ידי זה האדם מקבל שכל ישר, ומבין שבאמת הכל אחד תמיד. וכאשר יש לאדם שכל, על ידי זה הוא חווה את האחדות ואת הנפרדות של המציאות בו זמנית. כי מצד האמת יש במציאות שלנו אחדות ונפרדות בו זמנית. והכל נפרד והכל אחד בו זמנית.

וכאשר האדם מנסה לשכנע את עצמו שהכל טוב תמיד, גם זה עצמו שקר. כי כאשר האדם מרגיש רע, עליו להיות אמיתי עם עצמו ולהרגיש רע. וכאשר האדם מרגיש טוב, עליו להיות אמיתי עם עצמו ולהרגיש טוב. כי יש הרבה דברים בעולם, שמצד האמת האדם מרגיש איתם טוב, אבל מצד השקר האדם משקר את עצמו ואומר לעצמו שהוא מרגיש רע.

כגון לדוגמה רגשות אשמה וכיו"ב. שמצד האמת מצד טבעו של האדם אין לו שום רגשות אשמה לשום דבר. ומצד האמת לא אמורים להיות לאדם שום רגשי נחיתות. אלא שהאדם משקר את עצמו, וגורם לעצמו לחשוב שהוא לא מספיק טוב. ועל ידי זה האדם מרגיש רע. ויש עוד המון דוגמאות, לכך שהאדם מרגיש רע, רק בגלל שהוא משקר את עצמו. ואם האדם היה כנה ואמיתי עם עצמו, הוא היה מרגיש טוב. אבל האדם משקר את עצמו וחושב מחשבות שהוא לא באמת חושב שהן אמת, ועל ידי זה האדם סובל.

ובפרט כל מה שקשור לצורת המחשבה החברתית, שבה האדם שופט את עצמו לפי קנה מידה חברתי. ושמצד האמת כל אחד יודע את האמת, שכל מה שכל המשוגעים שיש בעולם חושבים, לא מעלה ולא מוריד לגבי האמת. כי העולם שלנו הוא בית משוגעים. ויש בעולם שלנו הרבה שיגעונות. ובתוך בית המשוגעים הזה, יש בתוכו עוד בתי משוגעים, שבהם נמצאים המשוגעים שגם המשוגעים מסכימים שהם משוגעים. אבל מצד האמת, כולם משוגעים.

ויש בעולם שלנו הרבה שיגעונות, שהם כל מיני מוסכמות חברתיות. שכולם בתוך תוכם יודעים שכל המוסכמות החברתיות האלו חסרות כל משמעות מצד האמת. אבל לאף אחד אין את האומץ לומר שהמלך הוא עירום. כי כולם מטעים את עצמם בהטעיות שונות.

וחלק גדול מהסבל של האדם, נובע מכך שהאדם מטעה את עצמו בכל מיני שיגעונות חברתיים. שבהם האדם שופט את עצמו לפי קנה מידה חברתי. למרות שהאדם בתוכו יודע שכל מה שחושבים עליו, ושכל מה שהמשוגעים של העולם חושבים, זה הכל חסר כל משמעות. אבל האדם משקר את עצמו ולכן הוא סובל.

ועל האדם להיות אמיתי עם עצמו, ולהיות כנה עם עצמו ולומר לעצמו את האמת לגבי כל דבר. ועל האדם להיות עירני לגבי כל הרצונות שלו. ועל האדם לשאול את עצמו תמיד, האם אני באמת רוצה את הדבר הזה, או שמא אני רוצה אותו רק בגלל שהמשוגעים בבית המשוגעים מנסים לגרום לי לרצות אותו? ועל האדם לשאול את עצמו, האם אני באמת חושב שדבר כלשהו הוא טוב / רע, או שמא אני חושב כך רק בגלל שהמשוגעים אומרים שהוא טוב / רע?

ועל האדם להתחבר לנקודת האמת שבתוכו, ולהיות כנה ואמיתי לפחות עם עצמו. ולא לרמות את עצמו בהטעיות שיש כאן בבית המשוגעים הגדול ביותר, שהוא העולם.

ויש גם שקרים אחרים. שבהם האדם מרגיש רע, והאדם משקר את עצמו ומנסה לשכנע את עצמו שהוא מרגיש טוב. ועל האדם להיות אמיתי עם עצמו ולהודות על האמת שהוא מרגיש רע. וההתחברות של האדם לאמת, תזכך את המחשבה של האדם, ובסופו של דבר תגרום לאדם להרגיש טוב באמת.

ועל האדם לא לשקר את עצמו שהכל טוב או שהכל רע, אלא על האדם פשוט לחפש את האמת לגבי הטוב ורע. ובפועל זה אומר שעל האדם לחקור ולגלות את הסיבה האמיתית שבגללה המציאות שלנו היא כפי מה שהיא. כי הרע נובע רק משום שהאדם לא מבין את המציאות.

ועל ידי זה האדם נצמד אל האמת, על ידי זה בסופו של דבר האדם מקבל שכל אמיתי, ומבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. ועל ידי זה האדם רואה את האחדות שיש בין הטוב לבין רע. דהיינו, שהאדם עדיין ממשיך להתייחס לרע כאל נפרד מהטוב, אך עדיין האדם מתייחס אל הטוב ואל הרע בצורה אחידה.

ואז ורק אז האדם באמת זוכה להתקרב לשכל של החכם האמיתי באמת. כי ההבנה שהכל טוב, היא הבנה של אמת. אבל היא חייבת לנבוע מתוך האדם עצמו, מתוך הבנת האדם את המציאות. והאדם לא יכול לשקר את עצמו שהכל טוב, וגם זה לא יעזור לאדם שהוא ישקר את עצמו שהכל טוב.

ועל האדם פשוט לחפש את האמת לגבי הטוב והרע. ועל האדם לשאול את עצמו, מפני מה דבר כלשהו נראה לי כרע, ומפני מה דבר אחר נראה לי כטוב? האם זאת האמת? האם זה מוחלט? האם יכול להיות שאולי אפשר לחשוב אחרת ולומר את ההפך על הטוב ועל הרע? ועל האדם פשוט לגלות את השורש של הטוב ושל הרע.

עד שהאדם מגיע אל השורש, שבו האדם רואה את הרע כנפרד מהטוב, אבל עדיין רואה אותו כישות אחת עם הטוב. וזאת השלמות שבה הכל טוב והכל אחד תמיד.
לא מבין את המציאות להלקות את עצמי שונאת את עצמי לכעוס על עצמך הסיבה של כל הסיבות להיות כנה לשקר לחקור שאלות להתבוננות אני רוצה אותה ללא כל מאמץ אולי הכל אחד אולי הכל טוב אחדות אחדות הכל איך להרגיש שהכל איך להרגיש שהכל טוב אמת האחדות האם הכל אחד האם הכל טוב הכל אחד הכל טוב הסוד הסוד של האחדות להרגיש להרגיש שהכל להרגיש שהכל טוב סוד סודות
שלמות והרצון להצליח, אולי הכל מושלם כרגע? השקר של ההצלחה, אולי אני מושלם כמו שאני? האם צריך להצליח בחיים? מה אני רוצה להיות? מה המטרה שלי בחיים? מה הייעוד שלי? אולי אני טוב כמו שאני? אולי אני לא צריך להצליח? מהי הצלחה בחיים?
שלמות והרצון להצליח, אולי הכל מושלם כרגע? השקר של ההצלחה, אולי אני מושלם כמו שאני? האם צריך להצליח בחיים? מה אני רוצה להיות? מה המטרה שלי בחיים? מה הייעוד שלי? אולי אני טוב כמו שאני? אולי אני לא צריך להצליח? מהי הצלחה בחיים?
... אני מושלם, הוא מציע לקום בבוקר ולשאול את השאלות הבאות באופן כן ואמיתי: אולי אני מושלם כמו שאני עכשיו? אולי הכל טוב בדיוק כפי שהוא כרגע? אולי אני לא חייב להצליח בשום דבר? מי אמר שאני חייב להצליח בכלל? מי אמר ... מושלם כאן ועכשיו. הוא קורא לכך שלמות מוחלטת - מצב שבו אפשר גם לפעול ולהשתפר, וגם להרגיש שבאופן מהותי הכל כבר טוב בדיוק כפי שהוא. אליעד ממליץ לא להאמין בשום דבר בצורה מוחלטת, אלא להישאר תמיד עם סימן שאלה בראש, וכך ...
הכל טוב או רע - אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
הכל טוב או רע - אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
הכל טוב או רע - אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? האם הכל טוב במציאות, ואם כן, איך זה שיש רע? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה בהרצאה היא אם הכל טוב, איך זה שיש רע? או בניסוח אחר: אם הכל אחד והכל טוב, כיצד אפשרי שיהיה רע במציאות שלנו? לשאלה זו יש מספר רבדים ועומקים, ובמהלך ההסבר מובאות דוגמאות והסברים מפורטים. מה הכוונה שהכל טוב, והאם זה הטוב שהאדם מכיר? כאשר אליעד כהן מדבר על כך שהכל טוב, הוא מדגיש בצורה חד - משמעית שהוא אינו מתכוון לאותו טוב שהאדם רגיל להכיר. לדבריו, מה שבני אדם מכנים ... במצב זה, האדם כבר לא תלוי בהנאות החיצוניות, שכן הוא כבר נמצא במצב פנימי של שלמות מוחלטת. האם באמת הכל טוב, ומה האדם צריך לעשות כדי לדעת זאת? אליעד מדגיש באופן ברור שאף אחד לא טען שבאמת הכל טוב במציאות היומיומית. להפך, לדבריו, האדם צריך לחפש את האמת בעצמו ולא להאמין לאף אחד שאומר לו שהכל טוב או שהכל רע. האדם חייב לבדוק, לחקור ולשאול בעצמו האם המציאות באמת טובה, או אולי רעה, או שאולי יש ... לחקור? המסר המרכזי שאליעד מעביר הוא שאסור לאדם להאמין לשום דבר בלי לחקור לעומק בעצמו. הוא צריך לבדוק האם הכל טוב באמת או שהמציאות רעה לחלוטין. אסור לפחד לשאול שאלות עמוקות וקשות כמו האם הכל רע?, או מי אמר שהמציאות טובה? ...
קבלת החלטות - איך להחליט כאשר הכל טוב והכל אחד?
קבלת החלטות - איך להחליט כאשר הכל טוב והכל אחד?
קבלת החלטות - איך להחליט כאשר הכל טוב והכל אחד? איך מקבלים החלטות כאשר הכל טוב באותה המידה? השאלה שאליעד כהן מתייחס אליה בהרצאה זו היא שאלה נפוצה מאוד: אם הכל טוב, אם הכל אחד, איך ניתן לקבל החלטות בחיים כאשר כל האפשרויות נראות טובות ושוות בערכן? האדם שואל את עצמו לפי מה להחליט אם אין הבדל בין שתי האפשרויות, כי הרי לפי תפיסת האחדות, הכל טוב באותה המידה. למה יש התלבטות אם הכל אחד? לפי אליעד כהן, התשובה לשאלה הזו פשוטה אך עמוקה: עצם זה ... מדוע לא מספיק להאמין שהכל אחד? אליעד מסביר שהבעיה העיקרית היא שאנשים רבים שומעים את תפיסת האחדות, הכל אחד, הכל טוב, ומנסים לאמץ אותה מתוך אמונה או מתוך ניסיון לשכנע את עצמם. אבל אם האדם באמת היה חווה אחדות, הוא ... והוא אומר לעצמו שהם אחד, הוא למעשה משקר לעצמו. לכן, אם האדם צריך להזכיר לעצמו או לשכנע את עצמו שהכל טוב או שהכל אחד, סימן שהוא עדיין רחוק מהחוויה האמיתית של האחדות, ועדיין חי בשקר. מה מקור החרדה בקבלת החלטות? ... לשקר לעצמך? אליעד כהן מדגיש שהפתרון האמיתי למצוקה זו הוא להיות אמיתי עם עצמך. אם האדם לא חווה באמת שהכל טוב או שהכל אחד, עליו להודות בכך. לא מומלץ לנסות לשכנע את עצמך שהכל טוב אם אינך מרגיש זאת באמת, כי במבחן המציאות השקר ייחשף כאשר תתמודד שוב עם אותה שאלה - לפי מה ... שלך היא שהכל רע, אז תכיר בכך שהכל רע ואל תזייף את החוויה שלך. לעומת זאת, אם אתה חושב שהכל טוב אבל אינך חווה זאת, עליך לשאול ולחקור בכנות כדי להגיע לאמת עמוקה ואמיתית יותר, ולא להסתפק בשכנוע עצמי שטחי. ... של אליעד כהן? איך להיות אמיתי עם עצמך? מדוע יש לחץ בקבלת החלטות? איך להפסיק לשקר לעצמך? האם באמת הכל טוב באותה מידה? הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, תפישת האחדות וקבלת החלטות? כלומר, איך מקבלים החלטות אם שני ... שאלה, ולא משנה כבר מה אתה מחליט, כשתהיה בהבנה, אתה כבר תדע לפי מה להחליט. ואם אדם שמע הרצאה שהכל טוב והכל אחד, זה לא אומר שהוא עדיין בחוויה הזו עליו להגיע ממש לחוויה בעצמו, זה לא מספיק להגיד שמעכשיו ...
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, בשורשם הם ישות אחת. כי בעולם שלנו ... איך זה שיש גם רע? ואיך זה שבתוך המציאות שלנו קיימת התודעה של האדם שחושבת שיש רע, אם באמת הכל טוב? ובפשיטות, אם בשורש של המציאות אין חילוק בין טוב לרע, אז איך זה שאצל האדם יש חילוק בין טוב ... רואה את הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואחכ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד, נוצר הבדל בין טוב לבין רע. אלא שמצד האמת, מנקודת מבט של אחדות, אין אפשרות שיווצר שום ... של המציאות, שבו יש אחדות בין האחדות לבין הנפרדות, ממילא אין שאלה איך זה שמאחדות נוצרה נפרדות ומהכל אחד והכל טוב נוצרה נפרדות בין הטוב לבין הרע, כי בשכל הגדול יותר, אין נפרדות בין אחדות לבין נפרדות, וממילא אין הבדל ...
הכל טוב / לדעת שהכל טוב - מה ידיעה מלאה ואמיתית שהכל טוב?
הכל טוב / לדעת שהכל טוב - מה ידיעה מלאה ואמיתית שהכל טוב? לדעת שהכל טוב. לדעת שהכל טוב = שלמות רגשית. כל זמן שהאדם אינו יודע בידיעה מלאה ושלמה שהכל טוב, הרי שהוא תמיד ירגיש חסר. לא משנה מה יהיה לאדם, הוא תמיד ימשיך לרצות. או לרצות שיהיה לו טוב ... חסר שונה מ: שלמות רגשית. המצב היחיד שבו האדם משתחרר מהרצון ומהחסר, הוא המצב שבו הוא יודע בידיעה שלמה שהכל טוב. כאשר האדם יודע שהכל טוב, הרי שממילא הוא מפסיק לרצות יותר טוב, כי אין יותר טוב והכל תמיד הכי טוב בשלמות שאין שלמות אחריה. וכמובן שהוא גם לא מפחד מכך שיהיה לו פחות טוב, מאחר שאין פחות טוב והכל טוב בשלמות תמיד. כאשר האדם יודע שהכל טוב = אין יותר / פחות טוב = אין יותר / פחות רע = הכל טוב תמיד באמת. כאשר האדם משתחרר מהרצון שלו לחלוטין, אז הוא מרגיש טוב באמת. מהי ידיעה שלמה שהכל טוב? מי שינסה ...
טוב / הכל טוב - איך למצוא את הטוב שיש בכל דבר?
טוב / הכל טוב - איך למצוא את הטוב שיש בכל דבר? באפשרותו של האדם למצוא ולראות את הטוב שיש בכל דבר, על ...
סיבות / סיבת הסיבות - מהי הסיבה הראשונה של הסיבות? איך למצוא את סיבת הסיבות?
... הסיבות, הוא פתאום מבין את המציאות בצורה ככ טובה, עד שהוא פתאום רואה שאין שום רע בעולם כלל, אלא הכל טוב. הסיבה היחידה שנדמה שיש רע, היא רק משום שלא מבינים את הסיבה של הסיבות. על האדם לחפש ולחקור תמיד ... יש סיבה והם אינם שייכים לדברים שאין להם סיבה. כך שבכל מקרה, או שיש סיבה לכל דבר ואז ממילא הכל טוב, או שאין שום סיבה לשום דבר וגם אז ממילא הכל טוב, כי שום דבר אינו טוב יותר מאשר דבר אחר, כי הכל חסר משמעות כי לשום דבר אין סיבה וממילא ... היה מרגיש טוב. כך שגם אם יש סיבה לכל דבר וגם אם אין סיבה לשום דבר, בכל אחת מהאפשרויות הכל טוב. הסיבה שרע לאדם, היא רק משום שהוא חושב שיש סיבה ולא מבין את הסיבה של כל הסיבות. אם היה ...
עתיד / חיזוי העתיד / יצירת העתיד - איך לחזות ולשנות את העתיד?
... מה יהיה בעתיד או הרצון לשנות / לשלוט בעתיד נעלם. מאחר שהוא חסר משמעות. מאחר שמצד המהות של המציאות הכל טוב באמת תמיד, ואין בכלל שום הבדל מהותי בין רגע אחד לאחר והכל טוב תמיד, הרי שאין שום רצון לדעת את העתיד, כי זה חסר משמעות. נבהיר: גם אדם במצב הנל עדיין עושה פעולות ... / הווה / עתיד שונה ממה שיש לו = טוב אמיתי מצד עצמו. כאשר האדם מגיע לרמת הבנה כי הכל טוב תמיד, הרי שההווה שלו מושלם ולא משנה לו מה יהיה בעתיד. מה שיקרה הכל טוב באותה המידה באמת. ואיך מגיעים לנקודת המבט הזאת? תשובה: על ידי שהאדם מפרק את כל הפחדים שיש לו. ואיך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של האחדות / הכל טוב / הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב / הכל אחד?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אולי הכל טוב?, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אולי הכל טוב?, איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, מומחה, מטפל אישי בנושא אולי הכל טוב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 12_08_2025 השעה 12:09:37 - wesi1