אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אוטיסט ✔מוסריות מהי, מהי התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מוסריות מהי, מהי התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה
האם מוסרי לגרום לאדם לרצות משהו שיגרום לו להתאמץ?

השאלה המרכזית שעולה בהרצאתו של אליעד כהן היא האם זה מוסרי לעורר באדם רצונות חדשים, כאשר השגת אותם רצונות תדרוש ממנו מאמץ גדול וייתכן שתגרום לו סבל שלא היה קיים קודם. אליעד מסביר שכאשר מעוררים באדם רצון חדש, למשל לגרום להומלס לרצות להצליח בחיים, מצד אחד מסייעים לו לשפר את מצבו, אך מצד שני מטילים עליו עול חדש של מאמץ, לחץ וציפיות שלא היו לו קודם. זה מעלה את השאלה האם אכן פעלנו בצורה מוסרית.

אליעד נותן דוגמה נוספת של אישה מוכה, שחווה סוג של תסמונת סטוקהולם ומזדהה עם התוקף שלה. כאשר גורמים לה להבין שרע לה ושהיא יכולה לשנות את מצבה, מצד אחד עוזרים לה, אך מצד שני גורמים לה סבל חדש מכיוון שעד עכשיו היא לא הבינה שהיא במצב של מצוקה. דוגמה זו ממחישה היטב את המורכבות של השאלה המוסרית.

האם נכון לספר לאדם על טראומה שקרתה לו?

דוגמה נוספת שנותן אליעד היא אדם שנאנס תחת הרדמה ואינו מודע לכך. השאלה שעולה היא האם לספר לו או לא לספר לו? מצד אחד, גילוי האמת נתפס כמוסרי כי הוא מונע הסתרה או חוסר יושר. מצד שני, הוא עלול לגרום לאותו אדם טראומה וסבל חדשים. זוהי דילמה שבה המעשה המוסרי והלא מוסרי כרוכים זה בזה באופן הדוק.

אליעד מדגים זאת גם במקרה של נשותיו של גואל רצון. הן חיו במצב שנראה להן טוב לפחות באופן שטחי, וכאשר החברה התערבה והבהירה להן שהן במצב של עבדות, לכאורה החברה עזרה להן, אך בפועל אולי היא יצרה אצלן סבל גדול יותר. גם במקרה זה אין תשובה מוחלטת והעניין תלוי מאוד בנקודת המבט האישית של האדם.

האם עזרה לזולת תמיד טובה או שהיא עלולה לפגוע בו?

אליעד מציין שבכל פעולה שנראית טובה יש גם צד פוגע או מזיק. דוגמה לכך היא נתינת צדקה להומלס: נתינה זו עוזרת לו בטווח הקצר, אך עלולה להפוך אותו לתלותי ולגרום לו סבל בטווח הארוך אם יום אחד יפסיקו לתת לו צדקה. גם הצלת חיים ממחלה יכולה להיות פעולה טובה מצד אחד, אך מצד שני היא עלולה לגרום לאדם לחיות בסבל לאורך זמן רב.

אליעד מרחיב זאת לדוגמה של בעלי חיים: אם אדם מציל גדי מאריה שרוצה לטרוף אותו, הוא פועל לכאורה בצורה מוסרית כלפי הגדי, אך למעשה הוא מונע מהאריה מזון טבעי. גם האכלה של אריה בשבי היא דוגמה לכך: מצד אחד האדם מציל אותו מרעב, אך מצד שני הוא פוגע בכישורי הציד הטבעיים שלו.

האם קיימת תשובה מוחלטת לשאלה "מהי מוסריות"?

אליעד מבהיר כי מוסר הוא מושג סובייקטיבי לחלוטין, שנוצר על ידי בני אדם ואין לו הגדרה אבסולוטית. בדרך כלל המוסריות מוגדרת על פי הכלל הידוע "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" או "ואהבת לרעך כמוך". המשמעות היא שאם האדם היה רוצה שיעשו לו את המעשה, הוא רואה בו מוסרי. אם לא, המעשה נחשב ללא מוסרי.

עם זאת, אליעד מדגיש שאין לכך תשובה אחידה ומוחלטת. לדוגמה, דבר שאדם אחד היה שמח שיעשו לו, אדם אחר עלול לסבול ממנו מאוד. כלומר, הגדרת המוסריות היא אישית ותלויה מאוד ברצונות ובתחושות של האדם הספציפי.

איך אפשר ליישם מוסריות בחיים באופן מעשי?

אליעד מציע דרך מעשית ליישום המוסריות, באמצעות בדיקה פשוטה של כל אדם כלפי עצמו. על האדם לשאול: "האם אני הייתי רוצה שיעשו לי את מה שאני מתכנן לעשות לאחר?" אם התשובה חיובית, מבחינת האדם מדובר בפעולה מוסרית, ואם לא, אז לא.

אליעד מוסיף ומציע לשאול את עצמך: "האם הייתי רוצה שיעשו זאת לילד שלי או למישהו שחשוב לי?" תשובה חיובית פירושה שהפעולה מוסרית בעיניך. למרות זאת, הוא מבהיר שגם שיטה זו לא תמיד פותרת את כל הדילמות, כיוון שלאנשים שונים רצונות ורגישויות שונים.

איך ללמד מישהו (אוטיסט או משוגע) להתנהג בחברה?

כדי ללמד אדם שאינו מבין כללי התנהגות בסיסיים בחברה, כמו ילד אוטיסט או אדם משוגע, אליעד ממליץ על הכלל הבסיסי של "אל תעשה לאחרים מה שלא היית רוצה שיעשו לך". אם האדם מתלבט לגבי התנהגות מסוימת, עליו לשאול את עצמו אם הוא היה רוצה שינהגו כלפיו באותו אופן.

במקרה שבו האדם אינו יודע מה הוא רוצה או מה אחרים רוצים, אליעד מציע להסתכל על האופן שבו אחרים מתנהגים ולנסות להבין מכך את הציפיות שלהם. כך ניתן ללמוד וליישם כללים בסיסיים של התנהגות ומוסר.

לסיכום, מוסריות היא עניין סובייקטיבי מאוד, ולמרות העיקרון הפשוט של "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך", המציאות מורכבת יותר וכל החלטה מוסרית טומנת בחובה יתרונות וחסרונות.
מדוע עולה השאלה לגבי מוסריות כשגורמים למישהו לרצות משהו חדש?

השאלה מתמקדת ברעיון של גרימת רצון לאדם אחר, רצון שעלול לדרוש ממנו להתאמץ כדי להשיג את מטרתו. מצד אחד, עוזרים לו להתקדם או לשפר את מצבו, אך מצד שני גורמים לו להתמודד עם קשיים שלא היו קיימים קודם. דוגמה ראשונה היא מצב של הומלס: אם גורמים לו להבין שהוא יכול להפסיק להיות הומלס ולהצליח בחיים, אולי עוזרים לו לשנות את מצבו, אך באותו זמן כופים עליו מאמץ גדול ושינוי באורח חייו, מה שעלול לגרום לו גם לסבל וללחץ חדשים.

כיצד דוגמאות של אישה מוכה או אדם שנאנס ממחישות את הדילמה?

נידונה דוגמה של אישה מוכה הסובלת מתסמונת דומה לתסמונת סטוקהולם: היא מזדהה עם מי שפוגע בה, ובמצבה הנוכחי אולי אינה תופסת שהיא חיה בסבל. ברגע שחברה חיצונית מבהירה לה שהיא יכולה לעזוב ולמצוא מצב טוב יותר, מצד אחד עוזרים לה להבין שיש מציאות אחרת, אך מצד שני גורמים לה להבין שבעצם רע לה, מה שיוצר סבל חדש או דוחף אותה למאמץ לצאת מהמצב. דוגמה נוספת היא אדם שנאנס תחת הרדמה ואינו יודע על כך. אם מספרים לו, אולי מגנים עליו מוסרית ומונעים הסתרה, אך בו זמנית מייצרים עבורו טראומה וסבל שלא היו לו לפני שידע.

האם עזרה לאדם תמיד משרתת את טובתו או עלולה לפגוע בו?

בכל פעולה "טובה" יש גם צד פוגע. לדוגמה, לתת צדקה להומלס מסייע לו כלכלית, אך עלול להפוך אותו לתלוי בעזרת הזולת ולפגוע ביכולת שלו להסתדר לבד. אם מצילים מישהו ממחלה, ייתכן שמצילים אותו ממוות, אך הוא עלול לחיות שנים ארוכות עם סבל. גם בהצלת בעל חיים בטבע, למשל להציל גדי שאריה מתכוון לטרוף, יש צד של מוסריות מצדנו (איננו רוצים לראות יצור קטן נטרף), אך מנקודת המבט של האריה - ההצלה מונעת ממנו מזון. אם מצילים אריה מרעב באמצעות אספקת מזון בשבי, הוא אולי מפסיק לסבול מרעב, אך מאבד את הכושר הטבעי לצוד בטבע. בכל מצב כזה יש יתרון וחיסרון, וקשה להגדיר באופן אבסולוטי מהו המעשה הנכון.

מדוע אין תשובה מוחלטת לשאלה מהו מוסרי?

הרעיון המרכזי הוא שמוסריות היא מושג אנושי שהומצא בידי בני אדם, ואין לו הגדרה אובייקטיבית אחידה. לרוב, מוסריות מקושרת לכלל "מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך", או "ואהבת לרעך כמוך". כלומר, אם היית רוצה שיעשו לך את אותו הדבר - אתה רואה בכך פעולה מוסרית. אם לא היית רוצה שיעשו לך כך, אתה רואה בכך פעולה לא מוסרית. אולם ברור שמה שאדם אחד היה רוצה לעצמו, אדם אחר כלל לא היה רוצה, ולכן עולות סתירות רבות.

כיצד ליישם מוסריות בצורה מעשית?

ברמה הפרקטית, ניתן להציע שתמיד ישאל האדם את עצמו: "האם אני הייתי רוצה שיעשו לי את מה שאני מתכנן לעשות לאחר?" אם התשובה חיובית באמת, אז מבחינתו המעשה מוסרי. אם לא, אז הוא נתפס כלא מוסרי. כך גם כאשר הורים מעודדים ילד ומנסים לגרום לו להאמין שהוא יכול להצליח - הם מוסיפים לו מוטיבציה ותמיכה, אך באותה עת גורמים לו גם להרגיש שאם הוא אינו מצליח, הוא עלול לסבול או להתאכזב. אותו היגיון חל על כל פעולה חברתית: ללמד מישהו כיצד להתנהג או להבין את החברה, להציל בעלי חיים וכדומה. תמיד יש אלמנט של עזרה לצד פוטנציאל לפגיעה.

עם זאת, במקרים מורכבים, כמו הבדלי רצונות בין אנשים שונים, לא די בשאלה האם לך זה נראה טוב או לא. צריך לנסות להבין מה האדם השני רוצה ולשאול את עצמך אם, בהיפוך התפקידים, היית שמח להתנהגות דומה כלפיך. זה הבסיס להכרעה המוסרית, גם אם אין לה הגדרה מוחלטת.
האם לספר לו שבוגדים בו? האם לספר לה שבוגדים בה? האם לגלות לו או לא? האם לגלות לה או לא? האם לומר או לא לומר? איך מתנהגים בחברה? איך להתנהג עם אנשים? תקשורת בין אישית, פרשת אייל גולן והקטינות
התקדמות התמודדות לגלות לו או לא חסרונות יתרונות חמלה פעולה לראות חופשית חיים לשכנע מישהו האם לספר לו אהבה אוטיסט אוטיסטים איך לחנך איך לחנך אוטיסט איך ללמד איך ללמד מישהו להתנהג אל תעשה לחברך גואל רצון האם זה מוסרי האם זה מוסרי או לא מוסרי האם לספר האם לספר או לא לספר התנהגות התנהגות בחברה התנהגות מוסרית ואהבת לרעך ואהבת לרעך כמוך חינוך כללי התנהגות כללי התנהגות בחברה להתנהג לחנך לחנך אוטיסט ללמד ללמד מישהו להתנהג למידה לספר לספר או לא לספר או לא לספר מה ששנוא עליך מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך מוסר מוסרי מוסרי או לא מוסרי מוסריות מחנך מחנכים נשותיו של גואל רצון רצון
עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
... כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים האם נכון להעניש ילד אוטיסט שמתנהג לא כראוי? השאלה שעומדת במרכז השיחה של אליעד כהן עוסקת במצבים שבהם ילד אוטיסט מתנהג בצורה לא רצויה, כמו לברוח מהבית, להרביץ למישהו, לקשקש על הקיר או ללכלך את השולחן. אליעד מבהיר שההתמקדות לא צריכה להיות באשמת הילד - האם הוא עשה ... בעתיד. האם יש קשר בין הבנת הילד האוטיסט את העונש לבין הענישה? כדי להסביר זאת, אליעד מביא דוגמה של ילד קטן או תינוק שניגש להכניס את ידו לשקע החשמל או מנסה לקפוץ מהחלון. למרות שתינוק אינו ... איך יודעים איזה עונש יתאים לילד אוטיסט? כשנשאל כיצד ניתן לדעת איזה עונש יהיה יעיל, אליעד מבהיר כי הדרך היא ניסוי וטעייה. חשוב לנסות תחילה עונשים קלים יותר ולבדוק אם ההתנהגות משתפרת. אם לא, ... או הנאה), כך גם ניתן לחנך ילד אוטיסט. הוא מבהיר שילד אוטיסט לא פחות חכם מחתול או שועל בהקשר של הבנת התניות, ולכן צריך ליצור לו קשר ברור בין הפעולה שלו לתוצאה שתגיע בעקבותיה, גם אם הוא לא מבין את הסיבה בצורה עמוקה. האם יש להעניש ילד אוטיסט יותר חזק מאשר ילד רגיל? נקודה מעניינת שאליעד מעלה היא שלפעמים דווקא בגלל שילד אוטיסט לא מבין את ההקשר בצורה ברורה, ייתכן שיהיה צורך בעונש יותר חזק, כדי שהוא יצליח לקשר בין הפעולה לבין התוצאה באופן ברור יותר. הוא מדגיש שזה לא כלל, אלא ... החשובה באמת היא לא אם הילד האוטיסט אשם, מבין או לא, אלא האם הענישה שבחרנו מונעת מההתנהגות השלילית לחזור על עצמה. הדרך להגיע לתשובה הנכונה היא באמצעות ניסוי וטעייה, תוך התאמה אישית של ... הספציפי ולתגובותיו. חינוך ילדים אוטיסטים התניה וענישה אוטיזם והבנת תוצאות הדרכת הורים עונשים לילדים אוטיסטים מה עושים כשילד אוטיסט בורח מהבית או מבצע התנהגות בלתי רצויה? איך מענישים אותו נכון? המצב שבו ילד אוטיסט בורח מהבית או מבצע פעולה לא מקובלת, כמו להרביץ למישהו או לקשקש על הקיר, מעורר שאלות לגבי הדרך הנכונה להתמודד עם ההתנהגות הזו. השאלה המרכזית היא האם יש להעניש את הילד האוטיסט, ואם כן - כמה וכיצד? אליעד מציע כי השאלה המרכזית לא נוגעת רק לרמת האוטיזם של הילד, אלא למטרה של הענישה ולתוצאות שלה. התשובה לשאלה האם להעניש או לא ... ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. האם ילד אוטיסט אשם בהתנהגותו? כחלק מהשיחה, עולה השאלה האם ילד אוטיסט אשם בהתנהגותו - האם הוא עושה זאת מתוך כוונה רעה או מתוך חוסר הבנה. אליעד מסביר כי לא תמיד יש חשיבות לדעת אם הילד הבין את ההתנהגות או אם הוא פעל מתוך ... הזו. האם הענישה משפיעה על ילדים אוטיסטים? הבעיה המרכזית היא לדעת אם הענישה אכן תעזור לשיפור ההתנהגות של הילד. לא תמיד ידוע אם עונש כלשהו ישפיע, כי ילד אוטיסט יכול להבין את המציאות בדרכים שונות. בשיחה עם שואל, אליעד מציין כי בעוד שאדם רגיל יכול להבין את עונשו ולהפנים את מטרת הענישה, ילד אוטיסט עשוי להיתקל בקשיים בהבנת הקשר בין ההתנהגות לבין העונש. לפיכך, התשובה לא תמיד ברורה. מה מטרת הענישה? אליעד מדגיש כי מטרת הענישה היא למנוע את ההתנהגות ... צורת התניה אחרת. איך להעניש ילד אוטיסט? ההבנה כאן היא שהשאלה החשובה אינה אם הילד הבין את העונש או לא, אלא אם הענישה אכן תעזור למנוע את ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. אליעד מציין כי גם בעלי חיים ... התוצאה (כאב או תועלת). אם הילד האוטיסט לא מבין את העונש בצורה ברורה, ייתכן וצריך לבחור בעונש חזק יותר על מנת שהוא יפנים את הקשר בין ההתנהגות לבין התוצאה. מה עושים כשלא יודעים איזו עונש ... עצמו, ולכן חשוב להכיר את הילד האוטיסט, להבין את ההתניות שלו, את ההיסטוריה שלו, את תחום העדפותיו וכיצד הוא תופס את העולם סביבו. איך כל זה מתבצע בפועל? על מנת למצוא את העונש המתאים, יש לבצע ... קשה מדי, ולא קלה מדי. חינוך ילדים אוטיסטים התניה וענישה אוטיזם והבנת תוצאות הדרכת הורים עונשים לילדים אוטיסטים עכשיו ילד אוטיסט שבורח מהבית לא רק ברח מהבית גם הלך ומה עשה עשה עוד משהו, זה לא באמת משנה מה עשה עשה דבר שלא אמורים לעשות ברח מהבית הרביץ למישהו עשה משהו לא משנה קשקש ... לא רוצים שהוא יעשה אותה, ילד אוטיסט שסובל מאיזה רמה של אוטיזם שסובל מרמה של אוטיזם x. עכשיו השאלה היא כזאת האם הגיוני להעניש אותו על מה שהוא עשה או לא להעניש אותו כי הוא לא אשם בזה הוא ילד אוטיסט אין מה לעשות זה הוא לא אשם הוא לא עשה את זה מתוך רוע לב או מתוך מה שזה לא יהיה, אז מה האמת מה אתה אומר? ש: אני לא מצליח להבין את השאלה הזאת. אליעד: ... התשובה? ש: לא יודע לא מכיר מספיק אוטיסטים כדי לדעת אם אני מעניש אותם אם זה ישפר את ההתנהגות שלהם זה אני לא יודע להגיד הרי ילד
אוטיזם, ילד אוטיסט סובל יותר, איך לנתח שאלה? האם מישהו סובל יותר ממישהו אחר? חשיבה מופשטת, איך לחנך ילד אוטיסט? סבל של בעלי חיים, צמחונות, אכילת בשר, האנשה, איך לדעת כמה מישהו סובל? עוצמות של סבל
אוטיזם, ילד אוטיסט סובל יותר, איך לנתח שאלה? האם מישהו סובל יותר ממישהו אחר? חשיבה מופשטת, איך לחנך ילד אוטיסט? סבל של בעלי חיים, צמחונות, אכילת בשר, האנשה, איך לדעת כמה מישהו סובל? עוצמות של סבל
... ילד אוטיסט סובל יותר, איך לנתח שאלה? האם מישהו סובל יותר ממישהו אחר? חשיבה מופשטת, איך לחנך ילד אוטיסט? סבל של בעלי חיים, צמחונות, אכילת בשר, האנשה, איך לדעת כמה מישהו סובל? עוצמות של סבל האם ילד אוטיסט באמת סובל יותר מילד רגיל? אליעד כהן דן בשאלה אם ילד אוטיסט סובל יותר מילדים אחרים או מאנשים אחרים באופן כללי. הוא מתחיל את הדיון בטענה שהעלתה אמא לילד אוטיסט, שטענה שהבן שלה סובל יותר מאחותו שאינה אוטיסטית . אליעד מסביר כיצד צריך לנתח את הטענה הזו: במקום להסתכל על המקרה הספציפי של ילד אוטיסט, יש להפוך את השאלה לשאלה כללית יותר - האם יש מישהו שסובל יותר ממישהו אחר? אליעד מסביר, שהשאלה צריכה להתחלק לשאלות ... הדבר רלוונטי במיוחד לילדים אוטיסטים. ילד אוטיסט עשוי להיראות כאילו הוא סובל מאוד, למשל אם אינו מצליח לשחק עם חברים. אמו מסתכלת עליו וחושבת שלו הייתה במקומו, הייתה ... הזו מוטעית, כי לילד האוטיסט אין בהכרח את אותה מערכת ציפיות ורצונות. לעיתים קרובות, הילד האוטיסט אינו מבין או אינו מתייחס למשמעות העמוקה שהאם מייחסת לחוסר יכולתו לשחק עם אחרים, ולכן הסבל שלו יכול להיות נמוך ... של סבל בעלי חיים או ילדים אוטיסטים היא טעות לוגית. האם ילד אוטיסט באמת חווה סבל יותר גדול בגלל מוגבלותו? אליעד מסביר כי הורים לילדים אוטיסטים לעיתים מפרשים את התנהגות ילדיהם בצורה מוגזמת. לדוגמה, ילד אוטיסט שקיבל מכה וצורח, נתפס על ידי ההורה כאילו חווה כאב אדיר, אף על פי שהצרחה לא בהכרח מעידה על עוצמת סבלו. ההורה משווה ... הקודמים. לעומת זאת, לילד אוטיסט, או לחיה, אין את הזיכרון הארוך ואין את יכולת ההשלכה מהעבר אל העתיד. הם אינם מסוגלים לחשב משמעויות מורכבות ולכן חווים ... שיש משמעות שלילית לכך. ילד אוטיסט לא ייעלב כלל, מכיוון שאין לו את ההקשר של עלבון, ואין לו את היכולת להבין את ההשלכה המורכבת של אמירה כזו. לסיכום, ... להבין סבל של אדם או ילד אוטיסט, אנו חייבים להתייחס למערכת התפיסתית שלו, ולא להניח שהוא חווה את הדברים בדיוק כמונו. האם ילד אוטיסט סובל יותר? האם יש רמות שונות של סבל? מה הקשר בין רצוי למצוי לסבל? מהי האנשה וכיצד היא משפיעה על הבנת הסבל? האם בעלי ... בני אדם? איך להתייחס לילד אוטיסט שצועק? למה זיכרון משפיע על עוצמת הסבל? ...
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
... ההתייחסות לאדם לאחר האבחון. אם למשל ילד אובחן כאוטיסט ומטפלים בו נכון, הוא יגיע לשיפור מקסימלי, כך שהקטלוג לא ישנה את התוצאה. אך ברוב ... שאלה נוספת - האם באמת הכרחי לקטלג אדם כסכיזופרן, אוטיסט או כבעל הפרעה אחרת. פעמים רבות, האבחון משרת בעיקר את המערכת הרפואית ולא את האדם ... ההבדל הוא רק בקושי. לכן הטענה שקשה יותר לחנך ילד אוטיסט לעומת ילד רגיל אינה מדויקת, שכן אנשים רבים מתקשים גם עם ילדים רגילים בגלל חוסר ... מתייחסים לאדם לאחר שאובחן. כלומר, אם ילד מאובחן כאוטיסט אבל מטפלים בו כראוי, הוא ישתפר ויגיע למקסימום הפוטנציאל שלו. הבעיה היא שבמקרים ... שמתייחסים אליו בצורה לא נכונה. למשל, ילד שאובחן כאוטיסט יקבל יחס מיוחד שלא בהכרח משרת את טובתו, מה שעלול למנוע ממנו להתקדם. לכן, הבעיה ... היא האם יש צורך אמיתי לקטלג מישהו כסכיזופרן, אוטיסט או בעל הפרעה אחרת. במקרים רבים, האבחנה משמשת יותר את המערכת הרפואית מאשר את ... רק בקושי. אנשים עשויים לומר שיותר קשה לחנך ילד אוטיסט מאשר ילד רגיל, אך האמת היא שלעיתים הם מתקשים גם עם ילדים רגילים פשוט משום שהם ... אותם שיש להם את הבעיה הזאת זאת אומרת נגיד ילד אוטיסט עושים לו אבחון שהוא אוטיסט ילד עם הפרעת קשב וריכוז עושים לו אבחון שיש לו הפרעת קשב וריכוז בן אדם סכיזופרן ... זה איך אתה מטפל בו זאת אומרת אם נגיד יש ילד אוטיסט ואתה תקטלג תאבחן אותו כאוטיסט ואתה תטפל בו בצורה נכונה אז הוא לא יהיה אוטיסט לצורך העניין או אתה תטפל בו במקסימום שאפשר לשפר אותו אוקי אבל זה לא משנה בכלל ... זה שהוא סכיזופרן. עכשיו בא נגיד נדבר נגיד ילד אוטיסט מה זה ילד אוטיסט נגיד לדוגמה הוא מה הוא עושה צועק באמצע הרחוב משתגע נניח סתם דוגמה, עכשיו מה ... דבר לא שונה אין שום משמעות לזה שמקטלגים אותו כאוטיסט ברגע שאתה אומר הוא אוטיסט בעצם אתה שותל מחשבה לעצמך כל שכן לו שיש בו משהו שונה כאילו טוב זה לא אותו המשחק ... אבל זה לא חוקים אחרים זה אותם חוקים זה שהוא אוטיסט החוקים הם אותם חוקים. אין שום הבדל בין אם אתה עושה נגיד במתמטיקה יש לך מספר יש ... אז בוא ניתן לזה שם בוא נקרא לזה ילד בוא נקרא לזה אוטיסט בוא נקרא לזה סכיזופרן משהו ואז נותנים איזה שם ואז עכשיו אבל מה מה זה שונה השם ... לו לעשות משהו זאת אותה נוסחה איך לגרום לילד אוטיסט לעשות משהו אותה נוסחה בדיוק אחד לאחד במאה אחוז זאת אותה נוסחה. ש: אבל יותר קשה ... אליעד: עכשיו לא רק שיותר קשה לאכוף אותה על ילדים אוטיסטים אלא שאת גם בני אדם רגילים מבוגרים גם לא יודעת ליישם את זה סבבה זה לא באמת לומר שיותר קשה עם אוטיסטים את יכולה להגיד שאת לא מספיק מיומנת בלבצע את זה באופן כללי, הדרך להרים קילו ... עליה עכשיו שאלה אני רק טוען שהתפיסה שאומרת הוא אוטיסט ולכן אמורים להתייחס אליו שונה מאשר לאדם רגיל היא שגויה ועכשיו נחזור עוד פעם ... האמיתית זה לא יהיה אמת לומר שהסיבה שהוא נשאר אוטיסט זה בגלל שקטלגו אותו כאוטיסט זאת לא האמת אבל בפועל זה באמת ככה כי בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו זה כי אתה מנסה ...
אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה
אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה
... אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ... סכיזופרניה למה כעס של ילד אוטיסט שונה מכעס של ילד רגיל? כאשר ילד רגיל כועס, ... לעומת זאת, במקרה של ילד אוטיסט, פעמים רבות לא ניתן לתקשר איתו בצורה ברורה או ... מה הוא רוצה. גם לאחר שהילד האוטיסט נרגע, הוא לרוב לא מסוגל להסביר מה גרם לו ... אם לא ברור מה בדיוק גרם לילד האוטיסט להתפרץ, עדיין בוודאות ניתן לומר שהוא כועס כי ... מראש את התפרצויות הזעם של ילד אוטיסט? כדי למנוע התפרצויות זעם מראש יש לפעול בשני ... ולשלוט בתגובותיו. כאשר הילד האוטיסט לומד לחשוב, הוא מסוגל להסביר מה מפריע לו ... חד משמעי שכן. לפי גישתו, ילד אוטיסט או ילד שסובל מסכיזופרניה בהחלט יכול להגיע ... עם התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים הדרכת הורים לילדים אוטיסטים מדוע כעס של ילד אוטיסט שונה מכעס של אדם רגיל? ההבדל המרכזי טמון בכך ... הכעס. לעומת זאת, אצל ילד אוטיסט פעמים רבות אין דרך לתקשר איתו על הסיבה שבגללה ... רוצה - כן קורה. במקרה של ילד אוטיסט עם כעס לא ברור, עדיין ידוע בוודאות שהוא כועס ... זעם לא הגיוניות של ילד אוטיסט? מניעת הכעס קשורה לשני מרכיבים עיקריים: ללמד ... פיתוח השכל מפחית כעס אצל ילד אוטיסט? אחד העקרונות המרכזיים הוא שככל שהילד חכם ... בשורה התחתונה, כשמדובר בילד אוטיסט או בכל מצב אחר שבו הילד (או המבוגר) לא מתקשר ... שליטה. מי שטוען שאי אפשר לילד אוטיסט ללמוד לחשוב, להיות עצמאי או לתפקד בצורה בריאה ... לא הגיוני הדרכת הורים לילדים אוטיסטים התפרצויות זעם וטיפול בהן אלימות אצל ילדים ... אלימה אצל ילדים, הורים לילדים אוטיסטים, אלימות אצל אוטיסטים, הורים לילדים אלימים, הדרכת הורים, איך לגדל ... ורגשות, איך להתנהג עם ילד אוטיסט? איך להתנהג עם ילדים? אוטיזם התפרצויות זעם, ... הפרעות אישיות אצל ילדים אוטיסטים, הפרעות התנהגות אצל ילדים אוטיסטים, התקפי זעם אצל ילדים, התקפי חרדה אצל ילדים, ... עם כעס אצל ילדים, מצבים אוטיסטים אצל ילדים, רעיונות לפעילות לילדים אוטיסטים, משחקים לילדים אוטיסטים, התקף חרדה אצל ילדים, התקף זעם אצל ילדים, ...
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
... לעזור להורה להפסיק להאשים את עצמו. אם ההורה חושב שהוא כישלון, הוא לא יוכל לעזור לילד כראוי. לדוגמה, הוא מביא מקרה של אב לילד אוטיסט שלא מוכן להכיר במצב של הילד, כי אז ירגיש שהדבר מעיד על כישלון אישי שלו. אב זה מתייחס לילד כאילו הוא בכוונה ... רוצה ההורים רוצים שהוא ישתנה לא רק בשביל הילד אלא גם בשבילם אז זה כאילו גם ההורים צריכים את זה, היה מישהו לדוגמה שיש לו ילד אוטיסט אוקי ילד אוטיסט ולא רק ילד אוטיסט אלא ילד אוטיסט נגיד בן שמונה בכלל לא תגיד איזה אוטיסט וזה בן שמונה אבל האבא לא מוכן לקבל את זה שיש לו ילד אוטיסט למה כי יש לו בראיה עם עצמו הילד שלי אוטיסט מה דפוק בי שאני קיבלתי ילד אוטיסט הוא מבחינתו מתייחס לילד כאל ילד בריא. עכשיו מה זאת אומרת זאת אומרת הוא מבחינתו לא רוצה להתעניין בכלל, הוא לא ... כדי לנקום בו כאילו הילד ממש הוא אומר הילד עושה כדי לעצבן אותי כדי להציק לי דברים כאלה כאילו אין לו שום, הוא לא מוכן לקבל שהילד אוטיסט כי זה הופך אותו לכישלון. ש: צריך להסביר לו. אליעד: רגע שנייה אז מה עושים עם הילד אז קודם כל כמובן השלב הראשון ...
להעניש ילדים, איך לחנך ילדים אוטיסטים? ענישה בחינוך, חינוך ביד קשה, כמה להעניש? טיפול באוטיזם, שיטת aba, טיפול בהפרעת התנהגות, טיפול התנהגותי, רחמנות, אכזריות, ראש השנה של רבי נחמן מברסלב, די לחכימא ברמיזא
... ילדים, איך לחנך ילדים אוטיסטים? ענישה בחינוך, חינוך ביד קשה, כמה להעניש? טיפול באוטיזם, שיטת ... מברסלב, די לחכימא ברמיזא האם להעניש ילדים אוטיסטים או לנהוג בהם ברחמנות? הנושא שאליעד כהן מדבר עליו הוא השאלה כיצד לחנך ילדים אוטיסטים או ילדים עם הפרעות התנהגות שונות, כולל אנשים המתחזים למשוגעים ... את ההפך. במובן הזה, בתוך כל אדם יש מעין אוטיסט פנימי או מפגר פנימי שדורש חינוך וטיפול. השאלה היא איך האדם צריך ... את הגוף כולו. בדומה לכך, כאשר מדובר בילד אוטיסט או מישהו שמתנהג בצורה אלימה או מזיקה, ברור שאין רצון לפגוע בו ... להגן על האדם עצמו או על סביבתו. האם לילד אוטיסט יש בחירה חופשית על התנהגותו? אחד ההסברים המרכזיים של אליעד הוא שאנשים רבים מתייחסים לילד אוטיסט או לילד שמתנהג בצורה חריגה כאילו אין לו בחירה חופשית. הם מסבירים ... מצד אחד, קיימת נקודת המבט שאומרת שלילד האוטיסט אין שום בחירה חופשית, הכל מאלוהים, ולכן הוא לא אשם בכלום. מצד ... לו זו בעצם בחירה שלו. כלומר, אפילו אדם אוטיסט או אדם שמתחזה למשוגע, הוא למעשה אלוהים שבחר במודע להיות כך. אליעד ... את עצמך? אליעד מסביר שהשאלה איך לחנך ילד אוטיסט או אדם שמתנהג בצורה לא מודעת או מזיקה, היא למעשה שאלה על איך לחנך ... בדיוק הפוך ממה שאתה רוצה, זהו בדיוק אותו אוטיסט פנימי שדורש תיקון וחינוך. לכן, לפעמים אין מנוס מלהפעיל עונש או ... בדיוק כפי שהיית עושה לאדם אחר או לילד אוטיסט שמסכן את עצמו או אחרים. אליעד מסכם שהמטרה העמוקה היא לא להתאכזר, ... במצב, בנסיבות ובנקודת המבט. איך לחנך ילד אוטיסט? האם יש בחירה חופשית? שיטת ABA בטיפול באוטיזם האם להעניש ילד ...
אוטיזם חברתי, PDD, הספקטרום האוטיסטי, תסמונת אספרגר, מהו אוטיזם בתפקוד גבוה? סוגי אוטיזם בתפקוד נמוך, הינדיק, שיטות טיפול באוטיזם, פיגור שכלי, לקות שכלית, מפגר, פיגור שכלי גבולי, מנת משכל, מחלות נפשיות, סכיזופרניה
אוטיזם חברתי, PDD, הספקטרום האוטיסטי, תסמונת אספרגר, מהו אוטיזם בתפקוד גבוה? סוגי אוטיזם בתפקוד נמוך, הינדיק, שיטות טיפול באוטיזם, פיגור שכלי, לקות שכלית, מפגר, פיגור שכלי גבולי, מנת משכל, מחלות נפשיות, סכיזופרניה
... חברתי, PDD, הספקטרום האוטיסטי, תסמונת אספרגר, מהו אוטיזם בתפקוד גבוה? סוגי אוטיזם ... או להבין הוראות פשוטות שאינן קשורות בהכרח לתחום החברתי. לעומת זאת, אדם אוטיסט יכול להיות בעל יכולת גבוהה בתחומים שונים, אך מתקשה ... אדם נורמטיבי לחלוטין ומורידים לו את מנת המשכל, הסיכוי שהוא יהפוך להיות גם אוטיסט מבחינה חברתית הוא גבוה מאוד, כיוון שחלק מהיכולת ... והבנת המציאות. לעומת זאת, אם לוקחים אדם רגיל ומלבישים עליו רק את התכונות האוטיסטיות, זה לא בהכרח הופך אותו למפגר בשאר התחומים. מדוע ... כגון לאכול מרק בכף או לא לפתוח צנצנת בכוח אלא לסובב אותה. לעומת זאת, לאוטיסטים או לאנשים עם פיגור שכלי יש מחויבים ואמונות שונות ... מכאן הם מתנהגים אחרת. לדוגמה, אם אדם אוכל מצלחות של אחרים במסעדה, הוא נחשב אוטיסט מבחינה חברתית, כי הוא לא מקבל את המחויב החברתי של ... למשל, ילד שנלקח בגיל צעיר לגונגל ולא היה במגע עם בני אדם יכול להפוך לאוטיסט חברתי כי הוא לא למד את הקודים החברתיים. אליעד מדגיש ... לחלוטין, אף על פי שהסביבה חושבת שזה לא נורמלי. האם אדם עם אספרגר הוא בהכרח אוטיסט? אליעד מבהיר כי אספרגר הוא חלק מהספקטרום האוטיסטי ונחשב לסוג של אוטיזם בתפקוד גבוה. הוא מדגיש שאספרגר ... לטפל באוטיזם? אליעד מסביר את השיטה הנכונה לטיפול באוטיזם באמצעות ההבנה שהאוטיסט הוא אדם שהמחויבים שלו שונים משל החברה. במקום לכפות עליו בכוח את הקודים החברתיים, הטיפול האמיתי צריך להיות הבנת ההיגיון של האדם האוטיסט ולגרום לו להבין את ההיגיון שמאחורי המחויבים החברתיים ... של החברה אין בכך צורך או שזה לא כדאי. אליעד מסביר שאותה השיטה שעובדת לאוטיסט חייבת לעבוד גם על עצמך אם אתה רוצה לשנות הרגלים רעים, כי כל אדם הוא קצת אוטיסט או מפגר בנושאים מסוימים בחייו, למשל מי שלא מצליח ... אחת שאינה עובדת עבור בעיה אחרת אינה שיטה נכונה במהותה. מדוע קשה לשכנע אדם אוטיסט לשנות את התנהגותו? אליעד מסביר שאדם עם אוטיזם אינו ... את הקושי שיש לכל אדם לשנות משהו שהוא עושה באופן לא מודע, ולכן השיטה לטיפול באוטיסטים צריכה להיות זהה לשיטה של שינוי פנימי של כל אדם ...
שפת גוף, מהי שפת גוף? איך נוצרת שפת גוף? איך ללמוד שפת גוף? מה המשמעות של שפת גוף? האם יש דבר כזה שפת גוף? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך להבין שפת גוף? להיות מודע לשפת גוף, מה זה שפת גוף?
שפת גוף, מהי שפת גוף? איך נוצרת שפת גוף? איך ללמוד שפת גוף? מה המשמעות של שפת גוף? האם יש דבר כזה שפת גוף? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך להבין שפת גוף? להיות מודע לשפת גוף, מה זה שפת גוף?
... התעטשות, והן לא מבטאות מצב רגשי או מחשבתי מסוים. האם יש משמעות ללימוד שפת גוף? אליעד מציין כי יש מקרים בהם לימוד שפת גוף הוא הכרחי. לדוגמה, אם אדם הוא אוטיסט ואינו מסוגל לזהות רגשות של אחרים באופן טבעי, יש ללמד אותו באופן מכוון מה משמעות של תנועות והבעות ... זה בממוצע האם זה תמיד ככה לא תמיד ככה האם זה נכון לא תמיד נכון זה הכל, עכשיו ללמוד שפת גוף מה זה אומר האם זה יהיה הגיוני ללמוד שפת גוף כן עכשיו אם אתה אוטיסט לגמרי אז ברור שצריך ללמד אותך שפת גוף אתה לא רואה שהוא כועס אתה לא רואה שהוא נראה כועס צריך להסביר לבן אדם מה זה כועס אבל בהנחה שאתה לא אוטיסט לגמרי עדיין יש היגיון שתלמד שפת גוף באיזה מובן לא בשביל שתלמד שזה אומר ככה וזה אומר ככה לא זה קשקוש ...
סכיזופרניה, טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות, איך אפשר להתרפא ממחלות נפשיות ללא כדורים? להבריא מסכיזופרניה ללא טיפול תרופתי, החלמה מסכיזופרניה, טיפול במחלות נפש, דמיונות שווא, שמיעת קולות, מחלת הרדיפה, משחקי חשיבה
סכיזופרניה, טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות, איך אפשר להתרפא ממחלות נפשיות ללא כדורים? להבריא מסכיזופרניה ללא טיפול תרופתי, החלמה מסכיזופרניה, טיפול במחלות נפש, דמיונות שווא, שמיעת קולות, מחלת הרדיפה, משחקי חשיבה
... ומה לגבי אוטיזם או בעיות נוספות? יש בעיות שלא בהכרח קשורות ישירות לאבחנה של איבוד ההבחנה בין דמיון למציאות. למשל, אוטיסט יכול להתקשות להבין סיטואציות חברתיות, אבל לא תמיד מדובר בבלבול בין אמיתי למדומיין. עם זאת, גם במקרה של אוטיזם או כל לקות קוגניטיבית אחרת, משחקי חשיבה ותהליכי למידה יכולים לחזק ... שסובל מהזיות מדמיונות מפראנויות הוא שומע. ש: גם באוטיזם זה עוזר. אליעד: לא משנה מה הוא עושה גם אוטיזם כל דבר בן אדם אוטיסט לא משנה מה בהנחה שעיקר הכשל שלו הוא בחוסר הבדלה בין דמיון למציאות, עוד פעם אם נגיד אוטיסט יש לו אוטיזם שהוא לא מבין אנשים אז זה שהוא ישחק משחקי חשיבה זה לא בהכרח יעזור לו להבין אנשים זה יעזור לו אבל לא בהכרח לא בקשר ישיר בקשר קצת עקיף נגיד כי תמיד טוב שיהיה לו כמה ...
מיומנויות הבעה, איך לבטא את עצמך? איך להתבטא נכון? איך לנסח שאלות? הבנת שאלה וכתיבת תשובה, איך לנסח תשובות? הבעה בכתב, הבעה בעל פה, איך לנסח שאלה? איך לנסח תשובה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? מיומנויות תקשורת
מיומנויות הבעה, איך לבטא את עצמך? איך להתבטא נכון? איך לנסח שאלות? הבנת שאלה וכתיבת תשובה, איך לנסח תשובות? הבעה בכתב, הבעה בעל פה, איך לנסח שאלה? איך לנסח תשובה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? מיומנויות תקשורת
... צריך לפשט כל דבר מורכב לדברים הבסיסיים ביותר. למשל, קל יותר להבין מה זה אחד ועוד אחד מאשר שתיים ועוד שתיים, כי המוח מחזיר את החישוב הפשוט לפעולות בסיסיות. כדי להסביר לילד אוטיסט או לאדם עם מוגבלות שכלית משהו מורכב, יש לפרק את ההסבר לעובדות הבסיסיות ביותר ולהתקדם שלב ... לנהל דיונים? תקשורת בין אישית, הנחות היסוד של השאלה, מושגי היסוד של השאלה, איך להסביר דברים מורכבים בצורה פשוטה? איך להסביר בצורה פשוטה דברים מורכבים? איך להסביר משהו לילד אוטיסט? איך להסביר משהו למפגרים? איך להסביר משהו למשוגעים? איך לפרק לגורמים? איך לפתור בעיות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מוסריות מהי, מהי התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אוטיסט, איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אוטיסט, איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן למציאת עבודה, רטוריקה בתחום אוטיסט - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2109 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 08:11:20 - wesi1