אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






רשימת התגובות האחרונות של אליעד כהן באתר 🔻
אפשרויות תצוגה:    הצג גם תגובות של כל הגולשים

דיונים גם בקבוצה Facebook

@ גיל

Gil Yadid

"נתחיל מהביאור של ויקיטקסט: "

הטקסט עצמו כמובן, לא ממש רלוונטי לדיון. הכוונה היתה לומר, שלפעמים רחמנות על צד אחד, היא התאכזרות לצד השני. הרחמנות על החפים מפשע שלהם, היא התאכזרות על האזרחים שלנו, ועל החיילים שיפגעו מכניסה קרקעית, כדי לא לפגוע בחפים מפשע שלהם, למרות שזה כנראה יעלה במחיר של הרוגים ונזק אצלנו...

ובפשיטות, כל רחמנות על משהו, היא התאכזרות להפך שלו.

-

לגבי "המטרה של הלחימה, בראש ובראשונה, היא אחת ויחידה שאותה כמובן לא הזכרת. והיא, לשמור על האזרחים שלנו ולמנוע פגיעה בהם. זו כמובן המטרה החשובה ביותר, שהיא כמובן לא מושגת. למה לא הזכרת את המטרה הזאת? כי היא כמובן לא מושגת עד כה. למה היא לא מושגת עד כה? בדיוק בגלל הגישה שלך"

זאת לא המטרה של הלחימה הנוכחית - זאת המטרה הכללית בטווח הארוך.

אם זו היתה המטרה של המבצע - הוא היה יוצא לדרך ברקטה הראשונה.

אולי אינך יודע מהי המטרה, ואולי אני לא יודע מה המטרה. אני אבל כן יודע, שאם יש מטרה לגרום לכך שיהיה כאן שקט ולשמור על האזרחים שלנו ולמנוע פגיעה בהם, אז לשם כך כדאי מאוד לעשות הכל, גם אם זה יפגע בחפים מפשע שלהם, במקום בחפים מפשע שלנו.

-

"אני אענה על כל אחת:

מי החליט שצריך הצדקה מוסרית?

האבולוציה, כל גזע שלא היה מוסרי הושמד אל מול גזעים מוסריים יותר."

טעות! ואולי אנחנו חיים ביקום אחר. אבל ע"פ האבולוציה, החזק שורד, ואין לזה שום קשר כלשהו למוסריות כלשהי בעיני מישהו. צא וחפש את הגזעים המוסריים ששרדו בגלל מוסריותם. בגונגל, החזק שורד, ואך ורק החזק שורד. לפעמים, זה שאינו מוסרי בעיני אחרים, גורם להם להשמיד אותו, ולפעמים הם מצליחים בכך, משום שהוא חלש. אבל בכל מקרה, החזק שורד בכל מקרה.


"בשורה התחתונה זה ההבדל בין הדיעות שלנו:

האם האמצעים מקדשים את המטרה - או - שהמטרה מקדשת את האמצעים.

האם הדרך יותר חשובה מהמטרה - או - שהמטרה חשובה יותר מהדרך.

אני נלחם על זה שהדרך חשובה יותר מהמטרה - אתה מסביר שככה יש מצב שלא נגיע למטרה - אני מבין שיש מצב שככה לא נגיע למטרה אבל עדיין הדרך יותר חשובה בעיני."

זה בהחלט לא ההבדל בין הדעות שלנו. ההבדל בין הדעות שלנו, הוא השאלה, מהי המטרה החשובה יותר. אתה אישית כתבת, שאתה אישית היית מוכן למות כדי לא לפגוע בחפים מפשע. כפי שכתבת כאן "2 - ואם הוא מסתתר מאחורי ילד קטן, ואין שום דרך לירות בו, אלא רק להעביר את הכדור, דרך הילד הקטן, בדרך להריגת האיום על חייך שלך?

- כן אני אירה בילד שלו כי גם לי יש ילדים - אם לא היו לי אז לא."

שזה אומר, שמבחינתך, אם היית ללא ילדים, היית מוכן למות.

שבפועל זה אומר, שעבורך החיים הם לא ערך עליון, אלא המוסריות, ומעל זה יש את האהבה שלך לילדים שלך... וכולי... שבסופו של דבר היא אהבה עצמית וכולי... וזו כמובן זכותך לחשוב כך. וזכותך להיות מוכן למות למען כל מטרה שהיא.

אבל האבולוציה החליטה, שבגונגל, רק החזק שורד. ואם יש מישהו שהחיים ואפילו הנוחות שלו, היא ערך עליון, הרי שממילא, אין שום משמעות למוסריות כלשהי, כאשר היא גורמת לסיכון החיים של האזרחים במדינה.

תנסה להתקרב לטריטוריה של אריה, ותראה איך הוא מגיב. גם אם נכנסת לשם בטעות ואתה חף מפשע. אלו חוקי המשחק, ושוב, בהנחה שהחיים שלך הכי חשובים לך, יותר מכל ערך אחר.

@ גיל

באותו הקשר: he.wikisource.org/wiki/ביאור:המרחם_על_אכזרים_-_מתאכזר_על_רחמנים.

"כל שנעשה רחמן על האכזרים, לסוף נעשה אכזר על רחמנים" (ר' אלעזר, מדרש תנחומא לפרשת מצורע).

איך ייתכן שהרחמים יגרמו לאדם להיות אכזרי? והרי כידוע "אחרי הפעולות נמשכים הלבבות" (מופיע פעמים רבות בספר החינוך) ! ככל שאדם מתנהג יותר ברחמים, כך רגש הרחמים מתפתח אצלו יותר, והוא נעשה יותר רחמן!

דבריו של ר' אלעזר נאמרו בקשר לשאול המלך; כדי להבין את דבריו יש לקרוא את הפסוקים:

שמואל ציווה את שאול (שמואל א טו ג): "עַתָּה לֵךְ וְהִכִּיתָה אֶת עֲמָלֵק, וְהַחֲרַמְתֶּם אֶת כָּל אֲשֶׁר לוֹ, וְלֹא תַחְמֹל עָלָיו ; וְהֵמַתָּה מֵאִישׁ עַד אִשָּׁה מֵעֹלֵל וְעַד יוֹנֵק מִשּׁוֹר וְעַד שֶׂה מִגָּמָל וְעַד חֲמוֹר "

שאול לא קיים את המצוה (שמואל א טו ט): "וַיַּחְמֹל שָׁאוּל וְהָעָם עַל אֲגָג וְעַל מֵיטַב הַצֹּאן וְהַבָּקָר וְהַמִּשְׁנִים וְעַל הַכָּרִים וְעַל כָּל הַטּוֹב וְלֹא אָבוּ הַחֲרִימָם..."

ומאוחר יותר, כששאול חשד שכהני נוב שיתפו פעולה עם דוד (שמואל א כב יט): "וְאֵת נֹב עִיר הַכֹּהֲנִים הִכָּה לְפִי חֶרֶב; מֵאִישׁ וְעַד אִשָּׁה מֵעוֹלֵל וְעַד יוֹנֵק וְשׁוֹר וַחֲמוֹר וָשֶׂה לְפִי חָרֶב".

הדמיון בין הביטויים מלמד שאכן יש קשר בין הדברים: שאול חמל על העמלקים ולא רצה להרוג אותם כפי שצווה, ולאחר מכן התאכזר על אנשי נוב והרג אותם בדיוק באותו אופן שהיה אמור להרוג את העמלקים

@ גיל

1 - אם מחבל יורה עליך ויש לך נשק לירות בו - האם אתה יורה בו?

2 - ואם הוא מסתתר מאחורי ילד קטן, ואין שום דרך לירות בו, אלא רק להעביר את הכדור, דרך הילד הקטן, בדרך להריגת האיום על חייך שלך?

3 - ואם הוא רוצה עומד להרוג את הילד שלך, והוא מסתתר מאחורי הילד שלו. האם תקריב את חיי הילד שלך, למען המוסריות שלך שלא לפגוע בילד שלו?

4 - ואם הוא עומד להרוג את הילד שלו אלא אם כן אתה תהרוג את הילד שלך / את עצמך. האם גם אז תציל את הילד שלו, בכך שתפגע בעצמך?

@גיל

כתבת:

"כן, שמעתי את הוידיאו עד סופו" - אך כנראה לא הבנת את רובו.

ואחרי שקראתי את התגובה שלך שמעתי אותו גם פעם שניה ליתר בטחון כי די התפלאתי שענית בתשובה אנטיגונסטית" - בעיניך

"במקום בתשובה שנוגעת לגוף הטיעונים." - כי את הטיעונים עצמם לא ממש הבנת.

"כמסגרת כללית אתה מסביר שיש קשר בין תנועת הצמחונות לטקטיקה הצבאית - מדינית - לא מצאתי בזה שום רציונל עקבי."

אתה לא מצאת, אבל זה לא אומר שאין. ובפשיטות, העודף מוסריות מתבטא במדיניות ובצמחונות שלנו. האריה טורף את מי שמציק לו, בלי שיקולי מוסריות כאלו ואחרים. ולכן החזק שורד בגונגל. הצמחוני לא היה שורד בטבע, כי הוא היה מנסה לעשות שלום עם האריה שבא לטרוף אותו, מה שהיה גורם לכך שאריה היה טורף אותו קודם...

"באותה מידה יכולתי למצוא קשר בין תנועת הירוקים של איכות הסביבה למדוע אסור שיהיו שדות תעופה או בין חברות התרופות לאיכות המים בים"

הירוקים וכולי, דואגים לאינטרס אחד שלנו, במקום לאינטרס אחר שלנו. מה ששונה מהסיטואציה כאן, שבה דואגים לאינטרס של האוייב שלנו.

"במהלך ההסבר אתה מצדד שמוסר הוא עניין "זוויתי" או יחסי.. לא לגמרי פוסל את זה אבל לדעתי יש כמה כללים ברורים לגבי מה מוסרי ומה אינו מוסרי. " - ומי החליט על הכללים האלו? אתה? על בסיס מה? ומי החליט מלכתחילה שצריך להיות מוסרי? ובכל מחיר?

"להוריד בניין עם ילדים חפים מפשע כי יש שם מחבל - זה לא מוסרי.

גם כי יש אופציות יותר מוסריות שיכולות להשיג את אותה התוצאה בטחונית אבל הרבה יותר ובעיקר מכיוון שאם תבחר במעשה כזה אז לא ברור לי מה הופך את האויב שלך לאויב?? הרי אם אתה עושה מעשים שמתאימים לאידאולוגיה שלו - אז הוא כבר ניצח"

1 - אין אופציות אחרות יותר מוסריות, שאינן מגדילות את הסיכון שלנו. והגדלת הסיכון של האזרחים שלנו, היא בעצמה לא מוסרית.

2 - ברמה הטכנית והעובדתית, אם נתעלם משיקולי מוסריות לרגע אחד, הרי שאם באמת בכל פעם היו מורידים את הבניין / שכונה וכולי... הרי שיש סיכוי גדול יותר שכבר לא היו יורים עלינו. כך שהמוסריות, היא זו שגורמת להמשכת הלחימה נגדנו...

3 - "אבל הרבה יותר ובעיקר מכיוון שאם תבחר במעשה כזה אז לא ברור לי מה הופך את האויב שלך לאויב?"

מה שהופך את האוייב לאוייב, זה שהרצון שלו מנוגד לרצון שלנו.

זה הכל ולא מעבר לזה.

"הרי אם אתה עושה מעשים שמתאימים לאידאולוגיה שלו - אז הוא כבר ניצח" - ניצח מאיזו בחינה? מהבחינה שהיינו בתחרות מי יותר מוסרי? או מבחינת זה שהוא מת מתחת לאדמה ואנחנו מעליה חיים? כנראה ששכחת את מטרת המלחמה מלכתחילה...

"בקיצור - אני חושב שנתת לדעות הפוליטיות שלך לזהם את יכולת הניתוח שלך - לדעתי זה פגום, אבל לא נפלתי מהכסא" - כנראה שדווקא הדעות הפוליטיות שלך שיבשו את יכולת הניתוח שלך...

-

ובקצרה:

אם מבחינתך למות מוסרי, זה לגיטימי, אבל יש מי שמעדיף לחיות לא מוסרי. ובגונגל, החזק שורד.

ואם המדינה לא היתה מסתתרת מאחורי המוסריות החלקית שלה... כי הרי לא באמת חסר עוולות שהמדינה כן עושה, הרי שממזמן כבר לא היו יורים עלינו.

כי אוי לרשע ואוי לשכנו. המים יטביעו את כל הספינה, ולא רק את זה שעשה בה חור.

ואם מחבל יורה עליך מבניין עם ילדים כלשהם.. אז הפתרון הטוב ביותר המהיר והקצר ביותר והכי פחות מסוכן עבורך, הוא להוריד את הבניין כולו על יושביו. פעולה, שגם תהרוג את המחבל וגם כנראה תמנע מקרים דומים של ירי בכלל, או של ירי מתוך אוכלוסיה.

אבל אם אתה אישית מוכן להסתכן כדי לא לפגוע בחפים מפשע... זו זכותך כנ"ל, אבל תדע שאז הסיכוי שתמות קודם, גדול יותר.

וכפי שאמרתי, הוא אוייב שלנו, בגלל שהרצון שלו שונה משלנו, ולא בגלל מוסריות כזו או אחרת...

ככה שדווקא הדעה הפוליטית שלך... שיבשה את יכולת הניתוח שלך...

ועובדתית, התעלמת גם מעוד היבטים שהזכרתי בוידאו.

כגון הדברים הלא מוסריים מנקודת מבטם, שישראל עושה, שבגללם מלכתחילה הם נגדנו...

אבל בכל מקרה, המוסריות לפעמים הורגת אותך...

גיל

כתבת "הלחימה כמו שהיא עד כה - מעולה למטרה שלשמה יצאנו להילחם.

לסכל באופן ממוקד - לפגוע בתשתיות חשובות - להראות עליונות טכנולוגית והומנית בכל שלב בדרך."

זו כמובן קשקשת וברברת. למה? כי המטרה של הלחימה, בראש ובראשונה, היא אחת ויחידה שאותה כמובן לא הזכרת. והיא, לשמור על האזרחים שלנו ולמנוע פגיעה בהם. זו כמובן המטרה החשובה ביותר, שהיא כמובן לא מושגת. למה לא הזכרת את המטרה הזאת? כי היא כמובן לא מושגת עד כה. למה היא לא מושגת עד כה? בדיוק בגלל הגישה שלך.

"אם נפגע בחפים מפשע במהלך הלחימה - גם אם לא בכוונה מראש, אבל עדיין בלי הבחנה - משמע שאין הצדקה מוסרית יותר למלחמה שלנו. רק ההבחנה הזו נותנת לנו הצדקה למלחמה, "

מי החליט שצריך הצדקה מוסרית? האם בכל שאר התלונות שלהם עלינו, אתה חושב שאנחנו כן מוסריים? והאם זה שהם יורים עלינו ואנחנו מנסים למנוע את זה, האם זאת סיבה לא מספיק טובה?! מי החליט שצריך הצדקה מוסרית? והאם מניעת ירי על אזרחים שלנו, זאת סיבה לא מספיק מוסרית?! והאם חובה להיות מוסרי בכל מחיר? והאם אסור להיות גם לא מוסרי לפעמים? והאם עדיף למות מוסרי מאשר לחיות לא מוסרי?

"ההצדקה הזו מתפרשת כמוטיבציה בקרב החיילים שלנו"

שוב פעם קשקוש. המוטיבציה היא למנוע את הירי עלינו, ולא צריך מעבר לזה שום סיבה נוספת כדי שתהיה מוטיבציה לחסל את היורה על האזרחים שלנו.

"וכלגיטימית בעיני העולם"

כפי שאמרתי בוידאו, העולם לא נותן לנו לגיטימציה, בעיקר בגלל שיש בתוכינו אנשים עם דעות כמו שלך, שמרגישים אשמים להגן על עצמם בכל מחיר.

"בלעדי ההבחנה אנחנו לא שונים מהחמאס או יותר נכון ללא ההבחנה, באמת יהיה שהם ניצחו אותנו"

מי אמר שאנחנו שונים מהם? ומי החליט שצריך להיות שונה מהם? ומי החליט שצריך להיות שונה מהם בכל מחיר? ואם מבחינתך המלחמה היא על המוסריות שלנו, אז בוודאי שמבחינתך הניצחון או הכישלון תלוי במוסריות שלנו, ומבחינתך עדיף למות מוסרי. אבל מצד האמת, המלחמה היא על החיים שלנו, לפני המוסריות שלנו. ומהבחינה הזאת, הניצחון וההפסד, תלוי אך ורק בעד כמה הם יורים או לא יורים עלינו ועד כמה האזרחים שלנו יכולים להגשים את הרצונות שלהם ללא הפרעה מצידם...

המון קשקשת... את הוידאו שמעת את כולו? עד סופו?

בשורה התחתונה, יורים עליך... אחרי כל הברבורים...

@ירון

אתה אינך לא רוחני, אתה פשוט טיפש

כל המאמר כולו דיבר על זה שמצד מסויים, אפילו לדרוך על האדמה, גם זו אכזריות. אבל את זה כמובן לא ראית...

והכל בגלל מה שכתבת בסוף דבריך "לא אכפת לי אמת או לא, אני אשאר עם האמת שלי."

כשתחפש את האמת... תראה שהחיים יותר טובים ממה שנדמה לך...

@ירון:

נכון. ואעפ"כ אני אומר שהם טועים וביארתי את הדברים במקומות אחרים...

@איריס:

איריס, בני אדם הם מאוד הגיוניים, ויש היגיון בכל דבר בעולם.

בהחלט אני יכול לעזור גם לבן של החברה שלך, כמו שאני עוזר גם במצבים דומים.

מומלץ ליצור איתי קשר, לצורך המשך הטיפול בעניין...

@אקוקה דבורה:

אלוהים של היהודים = אלוהים שאוהב יותר את היהודים

אלוהים שמעליו = אחדות בלי הבדל של גוי ויהודי וכיו"ב

אם תהיה מוכן להתאמץ, אראה לך את הדרך להגיע להיכן שאתה רוצה - אתה רוצה חופש מוחלט + לדעת שאתה אלוהים (כפי שאמרת), אני אתן לך את הדרך - האם תהיה מוכן גם להתאמץ להגיע לשם???

אני... התאמצתי... הרבה מעבר למה שאתה יכול לדמיין... ועכשיו אני מראה לך דרכי קיצור. אבל אם תרצה את הדרך הארוכה, אני יכול להראות לך גם אותה...

דַּע שֶׁיֵּשׁ חַדְרֵי תּוֹרָה

וּמִי שֶׁזּוֹכֶה לָהֶם

כְּשֶׁמַּתְחִיל לְחַדֵּשׁ בַּתּוֹרָה, הוּא נִכְנָס בְּהַחֲדָרִים

וְנִכְנָס מֵחֶדֶר לְחֶדֶר וּמֵחֶדֶר לְחֶדֶר

כִּי בְּכָל חֶדֶר וָחֶדֶר יֵשׁ כַּמָּה וְכַמָּה פְּתָחִים לַחֲדָרִים אֲחֵרִים

וְכֵן. מֵאוֹתָן הַחֲדָרִים לַחֲדָרִים אֲחֵרִים

וְהוּא נִכְנָס וּמְטַיֵּל בְּכֻלָּם, וּמְלַקֵּט מִשָּׁם אוֹצָרוֹת וּסְגֻלּוֹת יְקָרוֹת וַחֲמוּדוֹת מְאד אַשְׁרֵי חֶלְקוֹ

אֲבָל דַּע, שֶׁצָּרִיך לִזָּהֵר מְאד, לְבַל יִטְעֶה בְּעַצְמוֹ, כִּי לא בִּמְהֵרָה זוֹכִין לָזֶה

כִּי יֵשׁ כַּמָּה וְכַמָּה חִדּוּשִׁין שֶׁאֵינָם בָּאִים מִשָּׁם

רַק מֵהֵיכְלֵי הַתְּמוּרוֹת

כִּי אֶת זֶה לְעֻמַּת זֶה עָשָׂה אֱלהִים

וְאַף שֶׁנִּדְמֶה לָאָדָם לְהַשָּׂגָה גְּדוֹלָה

אַף עַל פִּי כֵן, גַּם שָׁם יֵשׁ חִדּוּשִׁים נָאִים שֶׁנִּדְמִין לְהַשָּׂגוֹת

וְגַם בָּזֶה יֵשׁ כַּמָּה בְּחִינוֹת

כְּמוֹ לְמָשָׁל כְּשֶׁכּוֹתְבִין תֵּבַת אָדָם

יוֹדְעִין שֶׁזֶּה מְרַמֵּז עַל דְּמוּת הָאָדָם

אֲבָל הוּא רַק בְּרֶמֶז בְּעָלְמָא

כִּי אֵין כָּתוּב שָׁם שׁוּם צִיּוּר הָאָדָם

וְיֵשׁ שֶׁמְּצַיְּרִין עַל הַנְּיָר צִיּוּר הָאָדָם, וְשָׁם נִגְלֶה יוֹתֵר קְצָת דְּמוּת הָאָדָם

וְיֵשׁ שֶׁמְּנַסְּרִין צִיּוּר הָאָדָם מֵחֲתִיכַת עֵץ

וְשָׁם נִתְגַּלֶּה עוֹד יוֹתֵר צִיּוּר הָאָדָם

אֲבָל אַף עַל פִּי כֵן אֵין זֶה אָדָם מַמָּשׁ

רַק הָאָדָם בְּעַצְמוֹ הוּא הָאָדָם בֶּאֱמֶת

כְּמוֹ כֵן יֵשׁ כַּמָּה חִדּוּשִׁין שֶׁל תּוֹרָה שֶׁהֵם רַק כְּמוֹ פִּנְקָס

וּכְמוֹ שֶׁכּוֹתְבִין תֵּבַת אָדָם לְבַד

כִּי הַתּוֹרָה הִיא בְּחִינַת אָדָם, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "זאת הַתּוֹרָה אָדָם"

וְיֵשׁ שֶׁהוּא נִכְנָס לִפְנִים מִזֶּה

אֲבָל אַף עַל פִּי כֵן אֵין זֶה אָדָם כַּנַּ"ל

רַק כְּשֶׁזּוֹכִין. אֶל הַתּוֹרָה בְּעַצְמוֹ זֶהוּ בְּחִינַת אָדָם בֶּאֱמֶת

וְזֶהוּ זאת הַתּוֹרָה אָדָם

זאת הַתּוֹרָה דַּיְקָא

הַיְנוּ רַק זאת הַתּוֹרָה הָאֲמִתִּית, הוּא בְּחִינַת אָדָם

וְדַע שֶׁכָּל אָדָם קדֶם שֶׁמַּשִּׂיג בַּתּוֹרָה הַשָּׂגָה שֶׁל אֱמֶת

צָרִיך לֵילֵך בְּהֶכְרֵחַ דֶּרֶך אֵלּוּ הֵיכְלוֹת הַתְּמוּרוֹת

אֲבָל הַכְּלָל שֶׁאָסוּר לִטְעוֹת בְּעַצְמוֹ לִסְבּר שֶׁכְּבָר בָּא אֶל הַהַשָּׂגָה הָרָאוּי

כִּי אִם יִסְבּר כֵּן יִשָּׁאֵר שָׁם חַס וְשָׁלוֹם

אֲבָל כְּשֶׁיֵּדַע שֶׁעֲדַיִן לא הִתְחִיל לִכְנס לְחַדְרֵי תּוֹרָה הָאֲמִתִּיִּים

אֲזַי יִתְחַזֵּק בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם, וְיַרְבֶּה בִּתְפִילּוֹת, וְיַפְצִיר

עַד שֶׁיִּפָּתְחוּ לוֹ שַׁעֲרֵי הַקְּדֻשָּׁה בֶּאֱמֶת, וְאָז יִרְאֶה הַהֶפְרֵשׁ

וַאֲפִילּוּ אִם עָשָׂה עֻבְדּוֹת וְתַעֲנִיתִים וְסִגּוּפִים בִּשְׁבִיל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך

וְאַחַר כָּך זָכָה לְחִדּוּשִׁין

אַף עַל פִּי כֵן אַל יַעֲמד עַל זֶה לִסְבּר שֶׁהֵם הַשָּׂגוֹת שֶׁל אֱמֶת הַנַּ"ל

כִּי אֲפִילּוּ לְהַדִּמְיוֹנוֹת שֶׁל הֵיכְלֵי הַתְּמוּרוֹת צָרִיך עֻבְדּוֹת וְתַעֲנִיתִים

וַאֲפִילּוּ בְּתַאֲוֹות עוֹלָם הַזֶּה יֵשׁ דֻּגְמָא לָזֶה

כְּגוֹן לְמָשָׁל כְּשֶׁעוֹשִׂין שְׂחוֹק וְקוֹמֶדְיֶע

אֲזַי נוֹסֵעַ אֶחָד וּמַכְרִיז וְחוֹשֵׁב כָּל הַדְּבָרִים שֶׁיַּעֲשׂוּ עַל הַקּוֹמֶדְיֶע

וְאַף שֶׁהוּא תַּאֲוָה לִשְׁמעַ

אַף עַל פִּי כֵן אֵין זֶה הַשְּׂחוֹק בְּעַצְמוֹ

וְכֵן כְּשֶׁבָּא לְהַחֶדֶר שֶׁעוֹשִׂין שָׁם הַקּוֹמֶדְיֶע

יֵשׁ שָׁם מְצֻיָּר עַל הַטַּבְלָא כָּל הַדְּבָרִים שֶׁיַּעֲשׂוּ שָׁם

וְגַם זֶה אֵינוֹ הַדָּבָר בְּעַצְמוֹ

וַאֲפִילּוּ. כְּשֶׁבָּאִים לְשָׁם לִפְנִים, עוֹמֵד לֵץ אֶחָד, וְעוֹשֶׂה כְּמַעֲשֵׂה קוֹף

וְכָל הַדְּבָרִים שֶׁעוֹשֶׂה הַבַּעַל קוֹמֶדְיֶע, הוּא עוֹשֶׂה אַחֲרָיו בְּלֵיצָנוּת

וְגַם זֶה אֵינוֹ הַדָּבָר בְּעַצְמוֹ

וְעִקָּר הוּא הַשְּׂחוֹק בְּעַצְמוֹ שֶׁעוֹשִׂין שָׁם

וּכְמוֹ כֵן תָּבִין הַנִּמְשָׁל מֵעַצְמוֹ

כִּי יֵשׁ מִי שֶׁנִּדְמֶה לוֹ שֶׁנִּכְנָס לִפְנִים, וְלִפְנַי וְלִפְנִים

וַעֲדַיִן עוֹמֵד בַּחוּץ לְגַמְרֵי, כִּי לא הִתְחִיל לְהַשִּׂיג הַשָּׂגָה שֶׁל אֱמֶת.

וְהַצַּדִּיק הַגָּדוֹל מְאד

אַף כְּשֶׁזּוֹכֶה לְהַשִּׂיג הַשָּׂגוֹת גְּדוֹלוֹת שֶׁל הַקְּדֻשָּׁה בֶּאֱמֶת

אַף עַל פִּי כֵן אֵינָם נֶחֱשָׁבִים בְּעֵינָיו לִכְלוּם

לְגדֶל עצֶם הַכָּרָתוֹ אֶת גְּדֻלּוֹת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַך

עַל כֵּן הוּא מִשְׁתַּדֵּל וּמִתְחַזֵּק בְּכָל פַּעַם

שֶׁיַּתְחִיל הַשֵּׁם יִתְבָּרַך לְהַרְאוֹת לוֹ אוֹר הַתּוֹרָה

כְּאִלּוּ לא הִתְחִיל לְהַשִּׂיג כְּלָל מִיָּמָיו.

נניח שאדם כלשהו אומר שהדרך שלו חכמה יותר מאשר כל שאר הדרכים. ונניח שנראה שהדרך שלו זהה כמעט לחלוטין לדרכים אחרות שכבר קיימות. האם נראה הגיוני לומר, שאותו אדם הוא אכן זהה לאותן שאר דרכים?!

אני אומר, שאם הדרך שלי, הובילה אותי לומר שהיא יותר טובה מכל דרך אחרת (מהנפרדות שבתוך האחדות), בניגוד לכל שאר הדרכים שלא הובילו את ההולכים בהן, לומר שדרכם טובה משל אחרים, הרי שלא יכול להיות שהדרך היא בדיוק אותה הדרך כמו של אחרים. כי היא הובילה אותי למסקנה שונה משאר הדרכים.

ולכן, או שהדרך שלי היא זיוף מאוד גדול, כי היא שקר כ"כ גדול, עד שהיא נראית כמו שאר הדרכים, אבל היא מובילה למסקנה שנראית הפוכה משאר הדרכים. או שכל הדרכים הן זיוף מאוד גדול, והדרך שלי היא הדרך המקורית וכולי.

אבל בכל מקרה, לא יכול להיות, ששני אנשים הולכים באותה הדרך בדיוק, ושניהם מגיעים למקום אחר. ואם נראה שהגעתי למקום אחר (בהתייחסות שלי לשיטות אחרות), הרי שזה מעיד על כך, שאני מדבר על דרך אחרת, גם אם לא ממש ברור מה ההבדל בין הדרכים.

קובי, ויש עוד צד. שאולי אם תסכים לתת יותר - תקבל יותר

תתמקד בלהבין מהי בכלל אהבה ומה בדיוק אתה מחפש - זה יאפשר לך לחוות אהבה אמיתית, בלי לפחד לאבד את החופש שלך...

@אורה:

ההבנה שלך היא חלקית - אני ממליץ לך להמשיך להעמיק באתר + להגיע למפגש פנים אל פנים ולשוחח בעל פה בצורה ממוקדת...

@יוני:

כל המידע נמצא באתר - תמשיך לגלוש / תגיע למפגשים / תקרא את הספרים - ותמצא מרגוע לנפשך...

@אורי:

כן, אפשר לטפל בילד, גם בלי לפגוש אותו. באמצעות זה שמלמדים את אלו שכן פוגשים אותו, איזה מסרים הם צריכים להעביר לו.

@ענבל:

חשיבה חיובית, היא מבורכת, בדיוק כמו שמבורך להיות שבע ולא להיות רעב. דהיינו, היא לא מבורכת במקום להיות בהרמוניה עם המציאות גם זו השלילית. אבל היא כן מבורכת, בשילוב של חשיבה אמיתית, שאינה מעדיפה טוב או רע.

אתי, אם תרצי את ההתיחסות שלי, אולי תקבלי אותה ממני במפגש...

קובי, תיקון טעות. אמרתי, שמנקודת המבט של הקורא, הדברים שלי הם אמונה והנחת יסוד. מנקודת המבט שלי, אם תבדוק את הדברים, תוכל לאמת אותם באופן מוחלט

רק תציין, שלא קראת את זה בספר שלי, אלא בספר אחר כלשהו - למרות שלדעתי ערבבת כמה דברים ויצא סלט...

אשמח לדון איתך גם על זה, במפגש הקרוב שלנו...

@אורה שייק:

בואי למפגשים שלנו, אשמח להשיב שם בעל פה + תנסי לשאול את השאלה, בקבוצה שלנו בפייסבוק.

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_173927709305139

@אריק נווה:

1 - אתה מוזמן להפגיש ביננו

2 - אתה מוזמן להגיע למפגשים

3 - תשאיר מייל, שנוכל ליצור איתך קשר

כִּי לִמְשׁךְ אֶת כָּל הָעוֹלָם לַעֲבוֹדָתוֹ לְעָבְדוֹ שְׁכֶם אֶחָד, וְכֻלָּם יַשְׁלִיכוּ אֱלִילֵי כַּסְפָּם וּזְהָבָם וְיִתְפַּלְּלוּ אֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְבַד - זֶה הַדָּבָר נַעֲשֶׂה בְּכָל דּוֹר וָדוֹר לְפִי הַשָּׁלוֹם שֶׁבַּדּוֹר כִּי עַל - יְדֵי הַשָּׁלוֹם שֶׁיֵּשׁ בֵּין בְּנֵי הָאָדָם, וְהֵם חוֹקְרִים וּמַסְבִּירִים זֶה לָזֶה הָאֱמֶת, עַל - יְדֵי - זֶה מַשְׁלִיךְ כָּל אִישׁ אֶת שֶׁקֶר אֱלִילֵי כַּסְפּוֹ, וּמְקָרֵב אֶת עַצְמוֹ לְהָאֱמֶת

@ירון:

השלמות שאני מדבר עליה, היא משהו אחר לגמרי מצד אחד, ומצד שני הוא גם דומה לכל חוויה אחרת...

בכל מקרה, אין לזה שום קשר, להאם אתה בתוך / מחוץ לגוף שלך וכיו"ב...

כָּל הַנְהָגָה וְהַנְהָגָה שֶׁאֲנִי מְצַוֶּה לַעֲשׂוֹת הוּא סְגֻלָּה, וְתִקּוּן וּמוֹעִיל עַל מַה שֶּׁעָבַר, וְעַל הֶעָתִיד, וּלְאַחַר הַהִסְתַּלְּקוּת שֶׁל הָאָדָם, וְלִימוֹת הַמָּשִׁיחַ, וְלִתְחִיַּת הַמֵּתִים, וְלֶעָתִיד לָבוֹא

אם את רוצה להיות בטוחה שהיא שלך, תשאלי את עצמך, אולי ההפך הוא הנכון? למה זה נכון? האם זה נכון? האם אני באמת בטוחה שזה נכון? עד שתגלי את האמת מתוכך...

כשהחיסרון, יראה בעיניך כמושלם בשלמות שאין שלמות אחריה, אז החיפוש אחרי השלמות יפסק - ואז יתחיל...

וזה אפשרי, רק על ידי הבנה, שהכל אחד! דהיינו, שהשכל רואה ממש את כל מה שיש בשלמות, בכל צורה וצורה של נפרדות.

אם תלכי עם החיפוש שלך עד הסוף, דהיינו או שתבטלי אותו עד הסוף, או שתתייחסי אליו עד הסוף, אם תגיעי לסוף, החיפוש יפסק!

כל זמן שהאדם יודע משהו מוגדר, זה תמיד יהיה סובייקטיבי, כי תמיד יהיה ספק, אולי ההפך הוא הנכון. ורק כאשר האדם מבין באמת שהכל אחד, דהיינו מבין זאת עם שכל וגם בלי שכל, רק אז האדם באמת לא יודע שום דבר, ואז האדם חווה את המוחלט שאין לו הפך... וגם הוא יש לו הפך, כי מה שאינו מוחלט הוא ההפך שלו וכולי...

העניין של שורש הרצון, לשאול: למה X גורם לי להרגיש טוב יותר מ Y. זה יראה לך, את האחדות, שמלובשת בכל הדברים. ויראה לך, שמה שאת באמת רוצה, זה את האחדות.

גם לשאול שאלות, צריך לדעת

והדרך לשאול את השאלות הנכונות, היא על ידי אמת. דהיינו התחברות לאמת שבתוכך, ולבטא את השאלה מתוכך, בלי עטיפות כלשהן...

וכל זמן שהשאלה היא עם הסתרות, התשובה מתעכבת מלהגיע. וכאשר השאלה נשאלת באמת כפי מה שהיא בלי לבושים, אז גם התשובה מגיעה מיד...

וגם על זה, יש פרקים בספר - שצריך לדעת לדעת איך לשאול את מה שבאמת רוצים לדעת

את מנסה לשאול שאלה פשוטה, והיא: מה השכל שיש מאחורי המשיכה המינית? מה מלובש שם? ואיך זה קשור לרצון של האדם להתקרב לאחדות?

לכל הכותבים, נא להשיב על השאלה הזאת

משיכה מינית, היא ביטוי של הרצון של האדם להתאחד עם המציאות, שמתבטא בדרך כזו או אחרת

להפך: ככל שתחווי יותר אחדות מתוכך, כך פחות תצטרכי אותה מבחוץ

אני חוזר ואומר, האדם נמשך לכל מה שגורם לו לחוות אחדות ושהוא אלוהים. לדוגמא: ליטוף, יכול להתחבר אסוציאטיבית ברגע נתון אצל האדם, עם דבר טוב או רע, ובהתאם לזה האדם נמשך לכל דבר ודבר.

כיו"ב כל תהליך אחר בעולם, שהאדם נמשך למשמעות שתת המודע שלו, חווה דרך התהליך החיצוני...

ומי שיודע מה קורה בתת המודע שלו... גם נהנה יותר, וגם יכול להשיג את התכלית עצמה, ביותר דרכים...

@לאה:

לך כמו לכולם, אני ממליץ לקרוא את הספר להיות אלוהים, שאחד מהיתרונות שלו על פני האתר, הוא שיש בו בצורה מסודרת את כל הנושאים שיש באתר וגם נושאים נוספים... והכל בצורה מובנית, שלב אחרי שלב... עד לנקודת האחדות של המציאות! בהצלחה...

@דני:

ממשיכים על ידי קריאת הספר שיש בו את כל התשובות כולן, עד לנקודה האחרונה של המציאות.

את לא חייבת להסכים איתי, זכותך לחשוב אחרת ממני, אבל במבחן התוצאה, את מבינה שדרך החשיבה שלך, משאירה אותך במצבך הקיים עם הספקות, ואת מבינה גם, שאם תקשיבי לי, אז אולי הספקות יעלמו.

נטע, על הרוצה ללמוד, לעשות את כל מה שהוא יכול, כדי ללמוד... ובכלל זה גם להגיע למפגשים שלנו... ועל המלמד לעשות את מה שהוא מוצא לנכון... ולמזלך / לרעתך, המלמד שלך, לא ממש רוצה ללמד אותך, כי בעיניו הכל מושלם גם כרגע... ולכן רק ממנו את יכולה ללמוד איך לראות את השלמות, אבל זה הכל תלוי רק בכמה את רוצה...

וזה רלוונטי לכל מי שבאמת רוצה תשובה לשאלה כלשהי, שיגיע למפגשים ונדבר בעל פה. ואם מישהו חושב שהוא חכם יותר ממני, שאני אומר שכדאי להגיע למפגשים, והאדם חושב שהוא חכם יותר, ושהוא מכיר את עצמו טוב יותר ממני, ושהוא חושב שהוא יבין את המציאות טוב יותר כאשר הוא לבד... אז שימשיך לחכות לשכל שלו שיגאל אותו. והשכל שלי אומר, שמי שרוצה תשובה, שיבוא ויקבל אותה פנים אל פנים. וכנ"ל, מי חושב שהוא חכם יותר, ושהוא מבין את עצמו טוב יותר... שימשיך ליהנות מהספקות שיש לו. כי במבחן התוצאה הוא נכשל. כי עובדה שיש לו שאלות. ובמבחן התוצאה, מי שמגיע למפגשים, מקבל תשובות... לכל שאלה תשובה...

נטע, במבחן התוצאה, תגיעי למפגש הבא, ושם תקבלי תשובות לעומק על כל השאלות

כפי שאמרתי, כל התשובות נמצאות בספר... שבי לקרוא אותו מתחילתו ועד סופו...

קודם צריך לברר מי מחליט מה יקרה ולפי מה הוא מחליט מה יקרה והאם הוא עצמו יודע מראש מה יקרה, ואח"כ...

וקודם צריך להבין את מהות מה שקורה, האם באמת קורה שינוי... ואח"כ...

וכל התשובות, נמצאות בספר להיות אלוהים שרצוי שתסיימי לקרוא אותו בקרוב...

ולימוד השכל שלי... מביא את האדם עצמו, לנקודת השכל שלי שרואה אותו. ועל ידי זה שהאדם מקבל את השכל שלי / הפנימי שלו, על ידי זה, גם הוא אוהב את עצמו ואת המציאות...



קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לעסקים, ייעוץ פילוסופי, מאמן אישי קואצ'ינג ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1074 שניות - עכשיו 19_03_2024 השעה 08:34:47 - wesi1