... וכל יופי וכל צורה חיצונית של כל דבר בעולם, יש איזה משהו ואיזה רעיון ואיזה שכל ואיזו משמעות שמסתתרים מאחורי העיצוב
והצורה החיצונית. והמשמעות של העיצוב ושל היופי, הוא הסיבה של הדבר. כי לכל דבר שיש בעולם, יש סיבה מדוע הוא כך ולא אחרת. והשלמות היא אחת. והשלמות באה לידי ביטוי בכל דבר ... כך שבכל דבר בעולם ובכל צורה, יש ביטוי של השלמות. כי הצורה של הדבר נגזרת ומושפעת מהכוחות השונים שפעלו על הדבר ושיצרו את
הצורה החיצונית שלו. ואם מדובר על אדם שיצר את
הצורה החיצונית של הדבר, הרי שהוא יצר את
הצורה החיצונית הזאת, מסיבה כלשהי, שהיא שכל כלשהו, שבא לידי ביטוי בצורה החיצונית של הדבר. ואם מדובר על עיצוב שהטבע עיצב את עצמו, כגון עלה של עץ או כל דבר אחר שיש בעולם, ... יותר מאשר יופי אחר. כי מה שהאדם באמת אוהב, זה לא את היופי החיצוני, אלא את המשמעות הפנימית שתת המודע שלו מרגיש באמצעות
הצורה החיצונית, והמשמעות הזאת גורמת לאדם להרגיש טוב יותר. וכאשר האדם רואה איזו צורה חיצונית כלשהי, הדבר הזה מייד מתפרש אצל האדם בתת המודע שלו בצורה אסוציאטיבית כלשהי, שמזכירה לאדם את המשמעות של הדבר.
והצורה החיצונית הזו יכולה לגרום לאדם להרגיש טוב יותר או טוב פחות מהדבר. וכך האדם בוחר האם לאהוב את היופי הזה או לא. ומי שרוצה להבין את הדבר הזה טוב יותר, עליו פשוט לשאול ... ובסיכומו של דבר, האדם אוהב את היופי ואת העיצוב החיצוני של הדברים, משום המשמעות שהוא מייחס לכל צורה חיצונית. וכאשר
הצורה החיצונית גורמת לאדם להרגיש טוב יותר, בגלל הרעיון שתת המודע של האדם נזכר בו, באמצעות
הצורה החיצונית הזו, על ידי זה האדם אומר שדבר אחד יפה יותר מאשר דבר אחר וכולי... ונוסיף: כי המאמר הזה מסביר גם מדוע אנשים נמשכים לחיצוניות. והאדם נמשך לחיצוניות, לא מתוך ...