אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בשלמות ✔אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
36:52אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
מהי שלמות? האם תמיד יש חיסרון?

בהרצאה אליעד כהן עוסק בנושא של שלמות וחיסרון ומסביר את הרעיון של חיסרון כמלווה תמידי במציאות. הוא מציין כי כל תפיסה שמבוססת על השכל המפריד תוביל אותנו למקום שבו תמיד יש חיסרון, שכן השכל מחלק את העולם לנפרדות: יש ויש, יש טוב ויש רע, יש יתרונות ויש חסרונות. אליעד טוען כי כל דבר שמוגדר כשלם, הוא לא באמת שלם במובן המוחלט. שלמות מוחלטת, מבחינתו, אינה קיימת כשיש חיסרון, כי כל חיסרון הוא חלק מהמציאות האנושית. הוא גם מציין שבמציאות, כשיש חיסרון, זהו סוג של נפרדות שמובילה לאי שלמות.

מה השכל מאחורי "תמיד יש חיסרון"?

כאשר אליעד מדבר על רעיון "תמיד יש חיסרון", הוא מציין שמדובר בנרטיב של השכל שמחלק את העולם בין יש ואין. הוא מסביר שלרוב, אנשים אינם מבינים את העומק של החיסרון הקבוע, מה שמוביל להם לתחושה של אובדן ותסכול, והם לעיתים לא מצליחים להבין שיש אופציה אחרת לראות את הדברים. כל תשובה שתתקבל תשאיר שאלה, כי תמיד יהיה משהו שלא ברור או לא מושלם. הוא מציין שגם תשובה שמציעה פתרון, תמשיך להעלות שאלות חדשות - כך החיים יימשכו עם חיסרון שנראה שאין לו פתרון.

איך אפשר להיות מאושר שלם בלי חיסרון?

ההסבר של אליעד לגבי האושר האמיתי מצביע על האפשרות להבין את העולם ללא השכל המפריד. הוא מציין את רבי נחמן, שהסביר כי כאשר אדם מבין שאין הבדל בין יש לאין, אין יותר שאלות פתוחות, וכך אפשר להגיע לשלמות אמיתית. מצב שבו אין הבדל בין יש לאין מאפשר לאדם להגיע למקום שבו הוא לא מוצא יותר חסרונות, כיוון שהוא מבין שהחיסרון הוא לא אמיתי. כך, הוא יכול לחיות בשלום פנימי, שבו שום דבר לא חסר במובן המוחלט.

מה קורה כשאין חיסרון? האם אפשר לכעוס או לרצות?

כאשר אליעד מדבר על מצב שבו אין חיסרון, הוא מסביר שהמצב הזה לא נוגע רק להסכמה על החיסרון, אלא מדובר על חופש אמיתי - חופש לעשות ולהרגיש כל דבר מבלי להיות מחויב למחשבה אחת. כשהאדם מבין שאין חיסרון, הוא יכול לשאול שאלות שנראות חסרות ערך, לחוות רגשות שונים בו זמנית, ויכול אפילו לכעוס על כל דבר, לא רק על דבר אחד. לדוגמה, אם אדם כועס על מכה ברגל, הוא יכול גם לכעוס על זה שאין כאב ביד, על זה שהכאב ברגל לא חזק יותר, על כל האפשרויות הקיימות, ובו זמנית גם לא לכעוס כלל.

האם יש הבדל בין הכעס שלי לכעס שאתה מתאר?

אליעד מסביר את ההבדל בין כעס רגיל לכעס בשדה של שלמות. הוא מציין כי בדרך כלל, כאשר אדם כועס, הוא כועס על דבר אחד. לדוגמה, אם אדם קיבל מכה ברגל, הוא יכעס על המכה. לעומת זאת, אחרי שמגיעים להבנה של שלמות, אדם יכול לכעוס על כל הממדים של הכאב: על הכאב ברגל, על העובדה שאין כאב ביד, ובו זמנית לא לכעוס על שום דבר. כך, הוא נמצא במצב שבו הוא לא מצמצם את רגשותיו למקום אחד, אלא יכול לחוות את כל המציאות בשלמותה.

מהו הכעס האמיתי?

הכעס האמיתי, על פי אליעד, הוא מצב שבו אדם יכול להיות בו זמנית במצבים שונים ולהרגיש רגשות מנוגדים. כאשר אדם מבין שאין הבדל בין יש לאין, הוא יכול לחוות את כל המציאות ולהיות בנפרדות מבלי שתחושת הכעס או רגשות אחרים ישלטו בו. מצב כזה מאפשר לאדם לשאול כל שאלה, לחוות רגשות, או להיות חסר רגשות, מבלי להיות כבול לתפיסת השכל המפריד.
מהי שלמות? האם תמיד יש חיסרון?

בהרצאה אליעד מסביר את הרעיון של חיסרון ושלמות, ומראה איך התפיסה שלנו לגבי העולם נובעת מהשכל המפריד. הוא מתחיל בכך שאם מישהו בא אליו עם בעיה, הוא ינסה להסביר לו שתמיד יש חיסרון במציאות, כי כל דבר שמוגדר כשלם הוא לא באמת שלם. לדבריו, חיסרון הוא חלק מהמציאות, ויש לו מקום תמידי בעולם, משום שאין שלמות מוחלטת. הוא מתאר את מהות המציאות כככזו שמלאה בנפרדות, וכל עוד אנחנו תופסים את העולם דרך השכל, תמיד יהיה חיסרון ויתרון.

הסיבה לכך היא שהשכל מחלק את העולם לנפרד - יש יש ויש אין, יש טוב ויש רע, יש יתרונות ויש חסרונות. מכאן, שלעולם לא נוכל להשיג שלמות של ממש כל עוד אנחנו פועלים מתוך השכל. אליעד מסביר שתפיסת החיסרון היא לא אמת מוחלטת, אך הוא אומר אותה מתוך נקודת מבט של השכל, כי בתפיסה אחרת, שבה אין חיסרון, קשה מאוד להבין את ההסבר. לכן, כל עוד אדם לא מבין את זה לעומק, הוא יישאר עם ההבנה שתמיד יש חיסרון.

מה השכל מאחורי "תמיד יש חיסרון"?

כאשר אליעד אומר "תמיד יש חיסרון", הוא מתאר את הרעיון שבלי השכל שמחלק בין דברים אין חיסרון. אבל מכיוון שהשכל מפריד בין יש ואין, בין טוב ורע, אז "תמיד יש חיסרון" הוא הנרטיב שאליעד מציע לאדם שיחפש את התשובה לחיים. בהמשך, הוא מסביר שלרוב, כשהאדם מבין שיש חיסרון תמידי במציאות, הוא לא באמת מבין את עומק הדבר. כל תשובה שיתקבל תשאיר שאלה, כי תמיד אפשר לשאול "למה זה כך?" והחיים ימשיכו כרגיל.

ההסבר הזה נועד לעזור לאדם להמשיך לחיות, למרות החיסרון שנראה שאין לו פתרון. זהו מצב שבו אדם לא מחפש תשובות לשאלות הגדולות של החיים אלא פשוט מקבל את החיסרון כחלק מהמציאות. אליעד מבהיר שזו היא אמת יחסית, כי אין סוף לשאלות ואין סוף לתשובות. אך אם אדם נשאר במסגרת השכל וההבנה הזו, הוא לא יוכל להיות מאושר במאה אחוז.

איך אפשר להיות מאושר שלם בלי חיסרון?

כדי להגיע לאושר מלא ותחושת שלמות אמיתית, אליעד מציין שצריך להסתכל על המציאות מתוך זווית אחרת, שאינה מושפעת מהשכל. רבי נחמן, שהוזכר בהרצאה, אומר שבמצב שבו אין הבדל בין יש לאין, כל שאלה נעלמת, ואז מתאפשר לאדם להגיע לשלמות האמיתית. ההבנה שאין הבדל בין יש לאין היא מצב של שלמות שאי אפשר להגדיר אותו במילים. כאשר מגיעים להבנה הזו, לא נותרות שאלות פתוחות, ובכך גם נעלם החיסרון. זהו מצב שבו אדם חי "בלי חיסרון" באופן מוחלט.

למעשה, שלמות אמיתית היא כשהאדם מבין את מהות החיסרון כלא אמיתי. כך, הוא יכול להגיע למצב שבו הוא מבין שהכל שולי, ושום דבר לא חשוב במובן המוחלט. לאחר שהאדם הגיע למצב זה, הוא לא צריך להיות מוטרד אם משהו נראה לו חסר או לא שלם, כי הוא מבין שהשלמות נמצאת במצב שבו לא קיים חיסרון אמיתי.

מה קורה כשאין חיסרון? האם אפשר לכעוס או לרצות?

אליעד מתאר את המצב שבו אין חיסרון כמצב שבו יש יותר חופש אמיתי - חופש לעשייה ללא מחויבות לאף דבר. המצב שבו אין חיסרון מאפשר גם לאדם לשאול כל שאלה שהוא רוצה, גם את השאלות הטפשיות ביותר. על פי ההבנה הזו, כאשר אדם מגיע למצב שאין בו שום שאלה, הוא יכול גם לא לכעוס וגם לכעוס. כלומר, הוא יכול להרגיש רגשות שונים בו זמנית.

בהקשר לכעס, אליעד מסביר כי כיום כאשר אדם כועס, הוא בדרך כלל כועס על משהו אחד, לדוגמה, אם קיבל מכה ברגל, הוא יכעס על זה. אבל ברגע שהוא מבין את שלמות האמיתית, הוא יוכל לכעוס על כל דבר בו זמנית - גם על הכאב ברגל וגם על העובדה שאין כאב ביד, וגם על המכה בכלל וגם על זה שלא קיבל מכה נוספת. הוא יוכל לכעוס ולהיות רגוע בו זמנית. כלומר, בשלב זה הוא נמצא במצב של שלמות שבו הוא לא כבול למחשבה אחת, הוא יכול להיות "בכל מקום" בו זמנית.

האם יש הבדל בין הכעס שלי לכעס שאתה מתאר?

לסיום, אליעד מבהיר את ההבדל בין הכעס הרגיל שמרגיש אדם לבין הכעס שהוא מדבר עליו בהקשר של שלמות. כיום, כשאדם כועס, הוא לא כועס על כל האפשרויות והמצבים שיכולים להתרחש. הוא כועס על דבר אחד - לדוגמה על מכה שהוא קיבל ברגל. לעומת זאת, אחרי שהוא מגיע להבנה של "אין חיסרון", הוא יוכל לכעוס על כל הממדים של הכאב, גם על זה שיש כאב ברגל וגם על זה שאין כאב ביד, בו זמנית. זהו מצב שבו אדם כבר לא מצמצם את רגשותיו למקום אחד, אלא הוא יכול לחוות את כל המציאות בשלמותה, ולהיות בנפרדות בעודו מבין שהכל אחד.
אליעד: אם מישהו בא אלי בבעיה, אני מנסה להכניס לו הבנה שאומרת שתמיד יש חיסרון.

מחויב המציאות שיש חיסרון כי זה לא השלם. ולכן שימשיך לחיות כרגיל עם החיסרון ויפסיק לבלבל את המוח.

מה השכל שבדבר? כל השיטות הרוחניות מלמדות אותך, כמו שלמה המלך שאמר, ניסיתי להבין ולא הצלחתי, המסקנה שהכל הבל הבלים, אז תלך לאכול בשמחה את לחמך ותהנה מהחיים. אין תשובות, אז תראה מה הכי טוב עבורך ותעשה זאת.

כשאני אומר לאדם, תמיד יש חיסרון, מה מלובש באמירה הזאת? תמיד יש נפרדות, המהות של המציאות היא נפרדות, העולם קדמון, הנפרדות היא השורש.

כשאני אומר שתמיד יש חיסרון זה לא אמת. אבל אני אומר שתמיד יש חיסרון, כי אם אסביר לו מעבר לזה הוא לא יבין בכלל.

אז כשאומרים לו שתמיד יש חיסרון, ותסתכל על היתרון, זה מרגיע אותו, ואז הוא חי. אבל השכל שאומר שתמיד יש חיסרון הוא לא שכל אמיתי. כי להגיד שתמיד יש חיסרון זה אמת בתנאי שאתה פועל במסגרת השכל. אם אתה במסגרת השכל אז תמיד מחויב המציאות שיהיה חיסרון ויתרון. אבל בהבנה הזאת אי אפשר להיות מאושר במאה אחוז.

ולמה זה לא אמת, כי יש אפשרות להסתכל על המציאות גם בלי השכל שמפריד, ואז זה לא נכון שתמיד יש חיסרון, וגם אין אפשרות לדעת מה החיסרון.

כשאני אומר שתמיד יש חיסרון, זה אומר תמיד יש שאלה ואין תשובה, כי בכל תשובה יהיה לך חיסרון, תמיד על כל תשובה אפשר יהיה לשאול ולמה זה כך? ולכן להמשיך לחיות כרגיל.

אבל מי שימשיך לחיות כרגיל, בסוף התהליך מה שהוא ירצה מכל, זה להיפטר מזה שתמיד יש חיסרון. או אני רוצה להגיע למצב שאף פעם אין חיסרון, או שפעם אחת לא יהיה חיסרון.

אם באמת היה מחויב שתמיד יש חיסרון, אז האדם לא היה מתנגד לזה, אבל לא באמת תמיד מחויב שיהיה חיסרון.

רק מהצד של השכל מחויב שתמיד יש חיסרון, אבל אם אתה בן אדם רציני שתוקף את השכל בשורשו, אז אין שום חיסרון.

מי יחשוב שבלי שכל אין חיסרון, אף אחד, אבל בתת מודע יש את האפשרות הזאת ולכן הוא אף פעם לא מצליח להיות שלם למרות שהוא מבין שתמיד יש חיסרון, משהו חסר לו. כי בלב הוא יודע שיש את ההיפוך שלו. ובהיפוך זה שבאין שכל אף פעם אין חיסרון.

אם החיסרון היה מחויב, לא יכולת לרצות להיות בלי שום חיסרון.

האדם בטוח שיש חיסרון, כמו שהוא בטוח שהוא קיים.

תראו את העניין, האם העולם הוא מחודש או שהוא קדמון? האם המקום והזמן הם מחויבים או שהכל נוצר יש מאין? כשאומרים לאדם שבכל דבר יש חיסרון, מה שמלובש שם זה התפיסה שהעולם קדמון, זה למעשה אומר שהנפרדות מחויבת.

ואם אומרים לאדם, תמיד יש חיסרון, והוא לא רוצה בזה, מה שמלובש שם שבתת מודע הוא מבין שאין שום חיסרון.

אני מבחינתי שהבנתי שתמיד יש חיסרון, בהתחלה זה היה מאוד נחמד, הייתי בטוח שזהו גיליתי את השלמות, ולא ציפיתי יותר לכלום.

ואז קראתי אצל רבי נחמן שאמר, אני חי חיים טובים שאין בהם שום חיסרון. למה? כי באין שכל אין שום חיסרון. כשאין שום שכל, אתה לא מבדיל בין מה שיש לבין מה שאין, ואז אין שום חיסרון.

ואז ניסיתי להבין איך זה שאין שום חיסרון? הרי אמרת שתמיד יש חיסרון ושלמות יש רק לשם יתברך, ואז הוא הסביר איך עושים זאת, על ידי שנצמדים לאמת, ובסוף אין שום חיסרון.

רבי נחמן אמר, השכל הכי גדול שאפשר לדבר ממנו הוא שאין שום חיסרון, שאפילו אלוהים לא יוכל לשחד אותך. אבל גם להגיד שאין שום חיסרון גם זה מדרגה נמוכה, כי יש הרבה מעבר לזה. רק שמעבר לזה אי אפשר להסביר. אם זה כבר כלום, איך יכול להיות יותר מכלום?

בשכל תמיד יש חיסרון, וזאת האמת היחסית.

אם יש הבדל בין מה שיש לבין מה שאין, תמיד יש חיסרון, כי אין דבר מושלם.

אך למרות שהאדם מבין זאת, הוא לא מצליח לחוות שלמות, למה? כי בתת מודע הוא חושב על האופציה של האין שאלה.

ויש את המצב של האין שאלה, שאתה נכנס פנימה ומבין שאין הבדל בין יש לאין ואז אין שאלה. וזה הסוף. וגם זה לא נכון, כי אחרי הסוף הזה יש סוף אחר, שעכשיו החיים מתחילים.

אחרי שהבנת שאין שום שאלה, עכשיו אתה יכול לשאול מה שאתה רוצה, וגם שאלות טפשיות, למה? כי אם יש לך שכל, אתה לא יכול לשאול מה שאתה רוצה, כי יש שאלות שנראות לך טיפשיות מדי. ואם אין לך שכל, ואין לך שום שאלה, אז אתה יכול לשאול מה שאתה רוצה.

אם אתה לא באחדות האמיתית אתה לא יכול למשל לכעוס כמה שאתה רוצה, לפחד כמה שאתה רוצה, לרצות כמה שאתה רוצה, אבל אם הגעת למצב שאין לך שום שאלה, אז אפילו לאכול זה נראה לך טירוף, ואז אתה יכול לעשות הכל. אתה יכול להיות יותר בנפרדות.

במצב שאין שום שאלה, אין שום חיסרון, אם לא חסר כלום אז הכל מיותר, ואם אתה מבין שהכל מיותר, אז עכשיו אתה יכול להתאמץ עבור דברים שלא נראים מיותרים עבור ההוא שחושב שלא מיותר.

יש אנשים למשל שיש להם נכות רגשית שהם לא יכולים לריב על שטויות, לא יכולים להתקע בעבר, לא יכולים להילחם על שטויות, אבל אם אתה מבין שהכל אחד במוחלט, אז כמו שאתה מוטרד ממה שיש עכשיו אתה יכול להיות מוטרד גם מדברים אחרים. הנכות הרגשית היא בגלל שהם לא יכולים לבטא את כל הזוויות שבתוכם.

אחת האינדיקציות למי שהבין עד בסוף, זה מתבטא בהיפוך שלו שזה החיים בנפרדות

אחרי שהבנת שהכל אחד, זה נותן לך את הפריבילגיה לחיות בנפרדות שלא חשבת שיש נפרדות כזאת.

עכשיו אתה בנפרדות. למשל אם הגעת לכאן כדי לטפל בכעסים, עכשיו אתה יכול לכעוס כמו שלא כעסת אף פעם, אבל יש תחכום עוד יותר גדול מזה, שזה שאתה יכול לכעוס, זה לא אומר שאתה חייב לכעוס, אתה יכול כעוס ויכול לא לכעוס. זה לא מחויב המציאות שאתה עכשיו חייב להיות בנפרדות.

ככול שהאדם מצליח לראות יותר טוב את שני הכיוונים, כך יותר קל לו להזדהות עם אחד מהם. כי אם אתה אומר רק אני צודק, אז אתה מפחד לקחת סיכונים. אבל אם לא משנה לך ושני המצבים טובים הכל יכול להעשות.

זה תמיד רק אמיתי ורק כלום ורק משחק. בסוף זה רק יש ורק אין. אתה רק בכעס ואתה אפילו לא יודע שאתה קיים.

שאלה: איך משיגים זאת?

אליעד: יש כאן ספר ואת צריכה ללמוד אותו.

שאלה: מה ההבדל בין הכעס שלי לבין הכעס שאתה מדבר עליו?

אליעד: כיום כאשר אתה כועס, אתה לא כועס מספיק. למשל אם קבלת מכה ברגל, אתה כועס על זה שקבלת מכה ברגל, אבל אתה לא כועס על זה שלא כואבת לך היד.

אני מביא אותך למצב שכאשר תקבל מכה ברגל, תכעס על זה שכואבת לך הרגל אבל תכעס גם על זה שלא כואבת לך היד. ותכעס גם על זה שלא הרביצו לך יותר. תכעס גם על זה שהרביצו לך וגם על זה שלא הרביצו לך. אתה תכעס על כל דבר שאפשר. היום אתה לא יודע לכעוס עד הסוף. אתה תכעס יותר. ובו זמנית אתה גם לא תכעס שבועטים בך ולא תכעס על זה שלא בועטים בך. שניהם, גם תכעס וגם לא תכעס.

היום על מה שיש אתה כועס ועל מה שאין אתה לא כועס. לעתיד לבוא אתה תכעס על זה שיש כאב ברגל, תכעס על זה שאין כאב ביד, ובו זמנית לא תכעס על זה שיש כאב ברגל ולא תכעס שאין כאב ביד - יש ואין בו זמנית.
הצלחה הסוף האמת האובייקטיבית מוחלט להתאמץ אנושיות ללא תשובה רגשות מנוגדים רצינות שלמות אמיתית אנושית אושר אושר אמיתי אושר בשלמות אושר מוחלט אמת בשלמות השלמות חיים חיים בלי שום חיסרון חיסרון חסרונות לשאול מוחלט מוחלטות שאלה שאלות שום חיסרון שלמות שלמות בלי שום חיסרון תמיד יש חיסרון תמיד יש שאלה
מורה רוחני כאלוהים, בעיה של מורה רוחני, בעיה של אלוהים, גאווה בשלמות, ענווה בשלמות, טוב בשלמות, רע בשלמות, סבל בשלמות, הנאה בשלמות
מורה רוחני כאלוהים, בעיה של מורה רוחני, בעיה של אלוהים, גאווה בשלמות, ענווה בשלמות, טוב בשלמות, רע בשלמות, סבל בשלמות, הנאה בשלמות
... רוחני כאלוהים, בעיה של מורה רוחני, בעיה של אלוהים, גאווה בשלמות, ענווה בשלמות, טוב בשלמות, רע בשלמות, סבל בשלמות, הנאה בשלמות האם מורה רוחני יכול באמת לעזור לך? אנשים רבים פונים למורה רוחני מתוך רצון לקבל עזרה, פתרון לבעיה, או הקלה בסבל. אך ... הוא כבר ביטוי לתחושת חיסרון. לכן, האושר המושלם הוא להבין שאין צורך להשיג אושר - האדם כבר מאושר בשלמות ברגע זה ממש. מהי המשמעות של גאווה וענווה בשלמות? אליעד מתאר שתי נקודות מבט הפוכות שהן למעשה זהות באופן עמוק. מצד אחד, האדם חווה את עצמו כבעל גאווה מושלמת, בכך שהוא ...
אושר מושלם - מהו הדבר ה*יחיד* שעליך לעשות כדי להיות מאושר בשלמות?
... מושלם - מהו הדבר היחיד שעליך לעשות כדי להיות מאושר בשלמות? כידוע, כל אחד רוצה להיות מאושר. והנה יש רמות שונות של אושר. כי יש מי שהוא מאושר יותר ומי שהוא מאושר פחות. ... היחיד שבו ורק בו תלוי האם באמת ועד כמה האדם יהיה מאושר, אז הוא משקיע את כל המאמצים שלו בדבר הזה. והעניין הוא, כי מי שרוצה להיות מאושר בשלמות, עליו לעשות את הדבר הפשוט ביותר, שהוא לרצות להיות מאושר בשלמות. כי כל אדם רוצה להיות מאושר. וכל אחד רוצה להיות מאושר כמה שיותר. אבל לא כולם רוצים להיות מאושרים באותה עוצמה. ... מהאדם לרצות. כי כל דבר אפשר למנוע מהאדם, אך את הרצון של האדם, בזה רק האדם עצמו שולט. כי האדם יכול לרצות כל דבר. ומי שרוצה להיות מאושר בשלמות, עליו פשוט להתחיל לרצות להיות מאושר בשלמות. וככל שהאדם רוצה יותר להיות מאושר בשלמות, כך הוא מושך אליו את האושר בשלמות. ולמרות שלפעמים נדמה לאדם שהרצון שלו להיות מאושר בשלמות מרחיק אותו מאושר בשלמות, הרי שאף על פי כן, ככל שהאדם ירצה יותר להיות מאושר בשלמות, הרי שהאדם אך ורק מתקרב אל אושר בשלמות. והאדם מגיע לאושר בשלמות, רק אחרי שהוא בשלמות רוצה להיות מאושר בשלמות. כי יש בעולם שלנו שלמות. אבל יש תנאי אחד ויחיד שבו תלוי האם האדם ישיג או לא ישיג, ועד כמה מהר האדם ישיג את השלמות. והוא עד כמה האדם אכן רוצה את השלמות. כי מי שרוצה את השלמות, עליו לרצות אותה בשלמות. וכל זמן שהאדם רוצה עוד דבר חוץ מאשר להיות מאושר. דהיינו, כל זמן שהאדם רוצה לדוגמה כבוד, או כסף, או כל דבר אחר, שהוא לא האושר עצמו, הרי שהאדם עדיין לא ראוי להיות מאושר. כי האושר מגיע, אך ורק למי שרוצה אותו בשלמות. כי האושר הוא השלמות עצמה. ותנאי הקבלה ההכרחי להיות מאושר דהיינו, להרגיש שלמות, הוא על ידי זה שהאדם אכן רוצה בשלמות אך ורק להיות מאושר. ומצד האמת כולם כל הזמן רוצים להיות מאושרים. אלא שהרצון הזה הוא מוסתר ולא בא לידי ביטוי ... עצמי ואמונה עצמית, הוא מחליט למקד את כל ההתעסקות שלו באיך להיות מאושר. דהיינו, לפצח את הנוסחה ואת הדרך ואת הסוד, של איך להיות מאושר בשלמות ולא טיפה אחת פחות. וגם אם האדם חושב שאולי הדבר לא אפשרי להיות מאושר בשלמות, הרי שעדיין ראוי לו לאדם לאמת את המחשבה הזאת, האם האושר בשלמות קיים או לא. וכל זמן שלא ברור לאדם בשלמות שאין שלמות אחריה, שהוא לא יכול להשיג אושר בשלמות , הרי שעל האדם לתת לעצמו את הצאנס ואת ההזדמנות להיות מאושר בשלמות. כי יש טועים, שהם מייאשים את האדם ואומרים לו שאין שלמות. והם טועים, שלא מבינים לא את עצמם, לא את המציאות, ולא את ... טועים, הם משקרים את האדם ומשבשים את דעתו ומנסים לייאש אותו מלרצות את השלמות. כי האדם מטבעו רוצה את השלמות. ואף אחד לא יסרב להיות מאושר בשלמות. אלא שאותם טועים לימדו את האדם שאין דבר כזה אושר בשלמות. והמציאו כל מיני טענות שונות, מדוע אין אושר בשלמות. והכל זה רק כדי לכסות על הטעות שלהם, שהם לא יודעים את האמת, והם מטעים את האדם בהטעיות שונות וכולי. ולא רק שהם לא ... האמיתי שהוא איש אמת והוא יודע שיש שלמות, הוא מלמד את האדם שיש שלמות, ושלא יתייאש מלחפש אחרי השלמות. וכפי שאמרנו, מי שרוצה להיות מאושר בשלמות, עליו לעשות את הדבר הפשוט ביותר, והוא לא להתכחש לכך שהוא רוצה להיות מאושר בשלמות. ועל האדם לא להדחיק את זה שהוא רוצה את השלמות ושהוא רוצה להיות מאושר כל יום כל היום, ושבכל פעם האושר גם יהיה ... שלו, שהיא הרצון להיות מאושר, על ידי זה האדם מגיע לאושר אמיתי. עד שהאדם מגיע לרמה כזאת שבה כל כוח הרצון של האדם ממוקד באיך להיות מאושר בשלמות, שאז האדם מגלה את הדרך איך להיות מאושר בשלמות. שזה מה שכל אחד באמת רוצה. אלא, שרק מי שבאמת רוצה באמת מגיע. ...
אושר בשלמות - איך להשיג אושר בשלמות? השיטה הטובה ביותר להיות מאושר באמת?
... בשלמות - איך להשיג אושר בשלמות? השיטה הטובה ביותר להיות מאושר באמת? מי שיתבונן יראה, כי יש בעולם שלנו המון עצות שונות, כיצד יכול להיות האדם מאושר, וכיצד יכול האדם להצליח בחיים וכיוב. ... עוד אושר והצלחה נוספים. כי השלמות של הדבר, היא רק כאשר אי אפשר להשיג יותר מאותו הדבר. כי כל זמן שאפשר למלא את הכוס בעוד מים, הרי שהכוס לא מלאה בשלמות. והכוס מלאה בשלמות, רק כאשר לא ניתן להוסיף אליה עוד מים, בלי שהם ישפכו ממנה. ולהשיג אושר והצלחה בשלמות, פירושו, להשיג אושר והצלחה, בצורה ככ שלמה, עד שהאדם לא יכול להצליח יותר, ולא יכול להיות מאושר יותר, מאחר שהוא כבר הגיע לקצה האחרון של האושר. ולרמת אושר ... האושר המוחלט, ובעוצמה ככ חזקה, עד שהאדם לא יוכל להיות יותר מאושר, מאשר האושר שאליו הוא הגיע. והדרך האחת והיחידה שיכולה להביא את האדם אל אושר בשלמות שאין שלמות אחריה, היא על ידי זה שהאדם הולך עד הסוף ועד הקצה האחרון ממש, של כל דרך באשר היא. כי מצד האמת, זה לא באמת משנה באיזו דרך תלך, זה כן משנה כיצד תלך בדרך. שאם תלך בדרך הרחק הרחק, אך לא תלך בדרך עד סופה, לא תגיע אל סופה. אך מי שרוצה להשיג את השלמות, צריך להיצמד לדרך שלו עצמו, אבל שזה יהיה בשלמות. דהיינו, ללכת לפי האמת שלו, עד הסוף ועד הקצה האחרון. והאושר של האדם, הוא חוויה סובייקטיבית ואישית בלבד. חוויה, שאינה תלויה במה שקורה מחוץ לאדם, אלא במה שקורה בתוך האדם. ומי שרוצה להשיג את האושר בשלמות, צריך לזכך את עצמו בשלמות פנימית. דהיינו, שהאדם בתוך תוכו, יהיה נקי לגמרי, ויהיה מסוגל להכיל את המציאות כפי מה שהיא, בצורה מלאה ובשלמות. שאז, אין שום קונפליקט בין רצונו של האדם לבין המציאות. שאז, האדם משיג את האושר המושלם. וכדי לשנות את הפנימיות של האדם, לשם כך צריך האדם לעשות התבוננות ... ובין אם אלו עצות מחשבתיות, כגון לדוגמה: אמונה עצמית חשיבה חיובית וכיוב, בסופו של דבר, כל העצות האלו, כדי שהן יביאו את האדם לאושר פנימי ואמיתי בשלמות, לשם כך עליהן להעביר את האדם, תהליך פנימי של התבוננות פנימית אמיתית. כי אושר פנימי אמיתי, לא יכול להיות תלוי במה שהאדם עושה, ואפילו לא במה שהאדם מאמין, ... אל תוכו, על צורת החשיבה שלו על המציאות. וכאשר האדם הולך אחרי העצות הרוחניות, אבל הולך אחריהן מן השפה ולחוץ, על ידי זה האדם לא משיג את האושר בשלמות, אלא רק בצורה חלקית. כי כאשר האדם הולך בדרך רוחנית, אבל לא הולך בה עד סופה, דהיינו, לא מתבונן עמוק אל תוכו, אלא רק מאמין שהכל טוב, חשיבה חיובית, מאמין ... ולזכך את עצמו באמת. דהיינו, לוודא שהוא אכן נצמד לאמת האישית שלו עצמו, אבל עד הסוף שלה. וההיצמדות של האדם אל האמת האישית שלו עד הסוף האחרון בשלמות, מזככת את האדם, להשיג את האמת המוחלטת של המציאות. שהיא נמצאת, ממש אחרי הקצה האחרון של האמת הסובייקטיבית של האדם. ומי שהולך בדרך כלשהי עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, דהיינו, מנסה להשיג שינוי פנימי אמיתי, על ידי התבוננות פנימית אמיתית עד הקצה האחרון, על ידי זה הוא משיג אושר מושלם, אושר מוחלט, בשלמות שאין שלמות אחריה. והכלל והעיקר הוא, ללכת עד הסוף. וזה מה שמבדיל את המפסידנים מהמצליחנים. עד כמה האדם מוכן לתת את עצמו, למען האמת האישית שלו. ומי שהולך עד הסוף, הוא מגיע לחוויית השלמות האמיתית, בשלמות, שאין שלמות אחריה. ...
רוצה לא רוצה, לרצות בשלמות, לאהוב בשלמות, לשנוא בשלמות, רוצה לסבול, לרצות זוגיות, להתאהב, לרצות נפרדות
רוצה לא רוצה, לרצות בשלמות, לאהוב בשלמות, לשנוא בשלמות, רוצה לסבול, לרצות זוגיות, להתאהב, לרצות נפרדות
... לא רוצה, לרצות בשלמות , לאהוב בשלמות, לשנוא בשלמות, רוצה לסבול, לרצות זוגיות, להתאהב, לרצות נפרדות האם באמת אפשר לרצות משהו באופן מוחלט? ההסבר מתחיל בשאלה האם אדם באמת יכול לרצות משהו בשלמות ובאופן מוחלט. אליעד מסביר שכל רצון של האדם הוא תמיד חלקי, מפני שעצם קיום הרצון מעיד על כך ...
הסוד של הרצון האמיתי - מהו רצון אמיתי בשלמות אין סופית, לדעת את האמת?
... של הרצון האמיתי - מהו רצון אמיתי בשלמות אין סופית, לדעת את האמת? כפי שכבר ביארתי, התנאי היחיד ההכרחי לאושר אמיתי מושלם בשלמות, הוא ידיעת האמת. דהיינו, הבנת המציאות בשלמות. כגון לדוגמה הבנת הסיבה הראשונה ... הסופית והמשמעות האמיתית של כל האירועים שמתרחשים בעולם בכל רגע ורגע דווקא כפי מה שהם ולא אחרת. והתנאי היחיד ההכרחי לידיעת האמת והבנת המציאות בשלמות, הוא הרצון של האדם. כי עפ השכל האנושי, האדם מוגבל להבין את כל המציאות בשלמות . כי עפ השכל ניתן לדוגמה להבין, ... תהיה אפשרות לשאול מה הסיבה שלה עצמה. ואף על פי שבשכל האנושי אפשר להבין שאין דרך להבין את כל המציאות, אף על פי כן יש דרך להבין את כל המציאות בשלמות, והיא על ידי רצון אין סופי. כי ... את האמת, אבל רוצה גם עוד דבר אחר, הרי שהרצון של האדם הוא לא מספיק אמיתי, אלא הוא מוגבל. ואז גם האדם מוגבל להבין את האמת. ועל ידי רצון אמיתי בשלמות, אז האדם גם מבין את המציאות בשלמות. ורצון אמיתי פירושו, שהאדם מגיע ... באמת, לשם כך עליו להבין את מהותה של התמונה המלאה שהאני של האדם הוא חלק ממנה. וכל זמן שהאדם לא מבין את התמונה המלאה, הוא גם לא יכול להבין בשלמות את המהות של עצמו. וכל זמן שהאדם לא מבין את המהות של התמונה המלאה, הרי שהאדם לא באמת מבין שום דבר בשלמות. כי כל הדברים שיש בעולם, הם ... המלאה. ויש בהם משהו בלתי נפרד מהתמונה המלאה. ואם האדם לא מסוגל לתפוש במחשבתו את התמונה המלאה, אז ממילא הוא גם לא יכול להבין שום דבר בעולם בשלמות. ואדרבה, רק אחרי שהאדם מבין את התמונה המלאה ורואה אותה בשלמות, רק אז כאשר האדם אומר אני, רק ... שלו לדעת את האמת, הוא רצון אמיתי ללא כל אינטרס שהוא. ומי שיתבונן היטב יראה, את גודל האמת שנדרשת מהאדם כדי להבין את האמת. כי כדי להבין את האמת בשלמות, לשם כך צריך רצון אמיתי בשלמות. ורצון אמיתי בשלמות הוא רצון נקי לגמרי מכל שמץ של ... שלו, בסוף האדם מגיע לשורש הרצון שאותו אפשר להשיג בשכל האנושי, שהוא הרצון לדעת את האמת, שהוא שורש הרצון של האדם. וכאשר האדם מזדהה עם הרצון הזה בשלמות כנל, עד שלא נשאר אצל האדם שום ... לדעת את האמת. ונסכם: רצון אמיתי ונקי באמת, הוא רצון שבו האדם מוכן לוותר על הכל כולל הכל, כולל אפילו על קיומו העצמי. וכאשר יש לאדם רצון אמיתי בשלמות, אז ורק אז האדם מצליח לראות את ...
אושר בשלמות ללא מאמץ - האם זה אפשרי?
אושר בשלמות ללא מאמץ - האם זה אפשרי?
... בשלמות ללא מאמץ - האם זה אפשרי? האם אפשר להגיע לאושר בשלמות ללא מאמץ? השאלה שאליעד כהן מתייחס אליה היא האם אפשרי להגיע למצב של אושר מושלם, תחושה תמידית של טוב, בלי להקריב דבר, ובלי מאמץ מיוחד או שינוי דרמטי ... של השאלה הזאת, ומציג תשובות שונות שמסבירות מדוע הדבר אפשרי וגם מדוע ישנם קשיים בכך, תוך כדי שהוא מציג דוגמאות מפורטות וברורות. מהו בכלל אושר בשלמות לפי אליעד כהן? אליעד מסביר שאושר בשלמות הוא מצב שבו האדם מרגיש תמיד טוב, ללא תלות במה שקורה במציאות החיצונית שלו. האדם מאושר בשלמות כשהוא חווה את המציאות תמיד באופן חיובי, גם כאשר לכאורה מתרחש דבר שלילי או לא רצוי. כדי להגיע למצב זה, אליעד אומר שהאדם צריך להשתחרר מהרצון שלו ... ההבנה עצמה. איך להיות מאושר ללא מאמץ? מהו אושר מושלם? איך להפסיק לסבול? איך להיות אמיתי עם עצמי? האם אפשר להיות מאושר בלי לשנות דבר? אושר בשלמות ללא מאמץ, האם זה אפשרי? נדבר על השאלה שנשאלתי, האם בן אדם יכול להגיע לאושר בשלמות, מבלי להקריב דבר. התשובה היא כן, ואסביר זאת בהמשך, מה גם שההפך, היא גם תשובה, ואסביר מדוע. היה והאדם היה מגיע להחלטה או להבנה שאינו רוצה בכלל אושר בשלמות, הוא מוותר לחלוטין על הרצון להשיג את האושר בשלמות, היה ממילא חווה שלמות. כי אין הבדל בין אדם שחווה שלמות ואינו מבקש אושר בשלמות, לבין אדם שכן מחליט להשיג את האושר בשלמות ואכן חווה אותו, כי שניהם שלמים, וזה האושר האמיתי, השלמות. האדם לא חייב לוותר על שום דבר כדי לחוות שלמות, האדם מקבל לפי מה שהוא רוצה. ככל שישקיע יותר יקבל חותר, לא ישקיע לא יקבל. והתשובה שלא תקבל ללא מאמץ אושר שלם, כי אם לא תשקיע בשלמות, לא תוכל להיות מאושר בשלמות . ומה זה בעצם להיות מאושר בשלמות? תשובה: להיות מאושר בשלמות זה להרגיש טוב תמיד, ולא משנה מה קורה במציאות, להרגיש טוב, ויהי מה. ועל האדם להפסיק לרצות להרגיש רק טוב, פשוט מאד, להפסיק את הדרישה של ההרגשה הטובה ... כלשהו. החיים יכולים להמשך, עם אתה עובד, אם אתה איש משפחה, אם אתה שוכב כל היום במיטה, הכל טוב באותה המידה, אבל, אך ורק להיות אמיתי עם עצמך בשלמות. בעצם לחפש בכל דבר ודבר איך להיות אמיתי, בהכל, בלי לזייף בכלום. ומי שיהיה אמיתי עם עצמו, כמו לדוגמה: אדם עושה דיאטה, ותוך כדי הדיאטה, רוצה לאכול ... במה שאתה עושה, אלא האם הבנת את מה שאתה עושה, ומה הסיבה לעשיית הדברים? ובשביל ההבנות אין צורך לשנות שום דבר חיצוני, ועל כן אפשר להיות מאושר בשלמות, רק להיות תמיד אמיתי לחלוטין. ושיהיה לכולם המשך יום של אושר אמיתי. ...
אהבה + שנאה הם אחד. איך? למה?
אהבה + שנאה הם אחד. איך? למה?
... רגש. ההסבר לכך מתחיל מההבנה של מושג השלמות. ככל שהאהבה או השנאה מתקרבות לשלמות, כך ההבדל ביניהן מתבטל. מהי אהבה בשלמות ומדוע היא מבטלת את האובייקט הנאהב? אהבה אמיתית בשלמות, על פי אליעד כהן, משמעותה שהאדם מכיל לחלוטין את האובייקט שהוא אוהב. אם אתה אוהב מישהו עד הסוף ובשלמות, לא תהיה שום תחושה של נפרדות בינך לבינו. לדוגמה, כאשר אדם אומר אני אוהב את היד שלי, ... הרגל, האוהב מרגיש זאת כאילו כואב לו עצמו. לכן, אהבה מושלמת היא הכלה מוחלטת, ואין בה יותר מקום לנפרדות. מהי שנאה בשלמות וכיצד היא מבטלת את קיומו של הדבר השנוא? בדיוק כמו אהבה בשלמות, שנאה מושלמת, לפי אליעד כהן, היא מצב של דחייה מוחלטת כלפי הדבר השנוא. כשאתה שונא משהו בשלמות, אתה שולל לגמרי את עצם קיומו של הדבר הזה. אך אם אתה עדיין מודע לקיומו, פירוש הדבר שאתה ... ולא עם המציאות. כל זמן שקיים שילוב של רגשות מנוגדים אלה, האדם נמצא בסבל מתמשך. מדוע מי שאוהב או שונא את כל המציאות בשלמות חווה אחדות ושלמות? אליעד כהן נותן דוגמה ברורה על אהבה ושנאה כלפי המציאות כולה. מי שאוהב את כל המציאות בשלמות חווה הרגשה אחידה, בלי הבדל בין דברים. כל דבר במציאות נתפס אצלו באותה רמה של אהבה. מנגד, מי ששונא את כל המציאות בשלמות מרגיש שנאה אחידה כלפי הכל ללא הבדל. בשני המקרים, האחידות והשלמות הזו מבטלת את האפשרות ... להפסיק לסבול? האם אפשר לאהוב ולשנוא בו זמנית? מה המשמעות של אחדות המציאות? איך מגיעים לשלמות פנימית? מהי אהבה שנאה בשלמות? ומדוע אהבה ושנאה בשלמות , הם רגש זהה לחלוטין? ועוד. נשאלה שאלה, מה ההבדל בין אהבה ובין שנאה, והאם באמת יש הבדל ... בעולם שלנו של הנפרדות, יש הבדל בין אהבה ובין שנאה. אך נסביר פה איך הדברים בשורש מתחברים. ונחדד, אם בן אדם ישנא בשלמות, או ישנא בשלמות, או יאהב אבל ממש בשלמות, שפירושו שאין יותר מזה אהבה למציאות בשלמות, או לשנוא את כל המציאות בשלמות, הם יגיעו לשלמות. אם אדם אוהב משהו במציאות, ויש משהו שהוא יכול לאהוב יותר, או אוהב יותר, אז האהבה, או השנאה לא עד הסוף. ומי שיאהב או ישנא בשלמות, אז לא יהיה פחות טוב או יותר טוב, זה יהיה אותו הדבר. לשנוא מישהו באמת זה לשנוא מישהו כל כך, שוללים את כולו, ולרוב אנשים שונאים חלקים מהאדם, לא את כל האדם בשלמות, ומי שכן שונא בשלמות, הוא שולל בעצם את קיומו של האדם שהוא שונא. ויש שנאה כל כך גדולה, שאין בכלל מודעות לאותו הדבר, אבל אם אתה יודע שאתה שונא אותו, סימן שהאדם עדיין מכיל את הדבר, אז זה לא בשלמות, אבל אם זה שנאה בשלמות, שהאדם לא מסוגל להכיל את האדם, או הדבר ואז השנאה מתבטלת כי לא קיים כבר כלום, שום דבר ... לא שנאה מושלמת. אותו הדבר גם לגבי האהבה, אם יש אהבה מושלמת לחלוטין, זה עד כדי כך שהאדם לא נותן קיום לזה שהוא אוהב בשלמות. אהבה פירושו שאני כן מסוגל להכיל בשלמות, ולא תהיה תחושה של נפרדות בין האדם לזה שהוא אוהב. זה כמו שבן אדם אוהב את היד שלו, אבל היד של האדם לא מובדלת בינו לבין מישהו או משהו אחר. אהבה בשלמות זו הכלה מוחלטת ואחדות מוחלטת. אהבה זה להכיל בשלמות, כל כולו בתוכי, ואז רק אני קיים, או רק הוא. ובשנאה זה דיחוי, דחייה בשלמות ואז גם אין קיום לזולת. בשני המקרים אם הולכים עד הקצה, בשניהם מגיעים לביטול של הצד ... הוא מכיל וחלק הוא דוחה, ואותו הדבר גם לגבי המציאות, אם קצת מכילים אותה וקצת לא, אז סובלים. ואם אוהבים את המציאות בשלמות אז לא סובלים, כי מכילים את הכל, וגם, אם שונאים את המציאות עד הסוף אז גם לא סובלים כי ...
הכל כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד
הכל כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד
... כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד איך ההבנה שהכל כרצונך תמיד פותרת את כל הבעיות? אליעד מסביר את הרעיון שהכל כרצונך ... אין בעיה. אך כאשר את גם רוצה וגם לא רוצה, תמיד תסבלי כי רצונך לעולם לא יתמלא בשלמות. למה תמיד קיימת תחושת סבל וכאב ברצון? אליעד נותן דוגמה יומיומית: למשל, אם מפריע לך שהילדים שלך לא מכבדים אותך מספיק, כאשר תחקירי את הרצון הזה לעומק, תגלי ... הסבל של אי - הגשמת הרצון. אם האדם יהיה כנה ואמיץ לומר שהוא באמת רוצה את הכל בשלמות מוחלטת, הוא יתמודד ישירות עם הסבל, יגיע למצב של ייאוש מוחלט, ולבסוף יוכל להשתחרר לגמרי, מכיוון שלא יישארו לו ציפיות מהמציאות. מהי המשמעות האמיתית של הרצון ... לשחרור מוחלט מהרצון? כאשר האדם מבין שהוא אף פעם לא יקבל את מה שהוא רוצה בשלמות מוחלטת, הוא מפסיק לרצות. ההבנה העמוקה הזו מביאה לשחרור מהסבל, משום שאין יותר משמעות לרצון כאשר אין אפשרות להשיגו. במצב זה האדם כבר לא רוצה כלום, ולכן הוא מגיע ... בעייה. אבל מהצד שאת גם רוצה וגם לא רוצה, אז רצונך יכול להתמלא אבל אף פעם לא בשלמות. למשל, את לוקחת משהו שמציק לך וחוקרת אותו, ובסוף את מגיעה שזה לא משנה לך. אז אם זה לא משנה לך אז אין יותר בעיה, אבל מהצד שזה כן משנה לך, את יכולה למצוא תשובות ... את חושבת שיש דברים אחרים שהם כן משנים. יש אדם שלוקח דבר ובודק, אבל זה לא בשלמות. כי אפילו שאת חושבת שאין הבדל, בתוך תוכך את עדיין חושבת שיש טיפה הבדל. אבל אם את הולכת עד הסוף לגמרי לגמרי של דבר אחד, את תגיעי לסוף של הכל. ללכת עד הסוף ... שהמציאות תהיה כרצוני. אבל כאשר האדם מבין את זה, הוא מבין שתמיד זה לא כרצוני בשלמות . זה תמיד כרצוני חלקית ולא בשלמות. ואז מצד אחד - ככה אני כאלוהים רוצה, ומצד שני - תמיד יש משהו שאני לא שבע רצון ממנו האדם מול עצמו תמיד צריך לדעת שהוא אולי טועה לחלוטין, ולכן הוא צריך לבדוק. ... כרצוני תמיד, לכן מאוד רע לי, כי זה לא כרצוני תמיד. וזה גם תמיד לא כרצוני בשלמות. את אומרת, אני קודם צריכה להיות בן אדם ולשפר את הקרמה, ובכלל מי אני שאדרוש שהכל יהיה כרצוני. אבל אני אומר, אני רוצה שהכל יהיה כרצוני עכשיו. ולא אכפת לי מה ... רע לך, אז מרוב שרע לך, אתה אומר שלא אכפת לך מה קורה. בגלל שאני תמיד רוצה הכל בשלמות, אז אני מתאכזב בשלמות , כי זה אף פעם לא כרצוני בשלמות. ובגלל שזה לא כרצוני בשלמות, אני לא רוצה את זה בכלל. ואני מבין שאני גם אף פעם לא אקבל את מה שאני רוצה בשלמות , כי כל זמן שאני קיים, זה אף פעם לא יהיה בשלמות. וזה ייאוש כל כך גדול שאתה לא רוצה יותר שום דבר. אתה מבין שאין טעם לרצות כי בין כה וכה אני לא אקבל את זה. אז אם אין טעם לרצות, אז אתה לא רוצה שום דבר. ואם אתה ...
לרצות את כל מה שקורה, איך עובד הרצון? איך לרצות את הכל? מה זה רצון? האם אפשרי לרצות את הכל? איך להעלים את הרצון? על מה מבוסס הרצון? פחד להיעלם, לרצות את מה שיש, להיות מרוצה בשלמות, אושר בשלמות, תחושת שלמות
לרצות את כל מה שקורה, איך עובד הרצון? איך לרצות את הכל? מה זה רצון? האם אפשרי לרצות את הכל? איך להעלים את הרצון? על מה מבוסס הרצון? פחד להיעלם, לרצות את מה שיש, להיות מרוצה בשלמות, אושר בשלמות, תחושת שלמות
... פחד להיעלם, לרצות את מה שיש, להיות מרוצה בשלמות, אושר בשלמות, תחושת שלמות איך עובד הרצון ומה ... הזה. האם ניתן להגיע למצב של להיות מרוצה בשלמות ואושר מוחלט? אליעד כהן מסביר שתחושת ... דברים. לסיכום: מה המשמעות של להיות מרוצה בשלמות? להיות מרוצה בשלמות פירושו לחוות מצב של העדר מוחלט של ...
אושר בשלמות, להשיג את כל הרצונות, להשיג שלמות, לגלות את הרצון הראשון, להיות מאושר בשלמות, מה אתה באמת רוצה? רצון לא מוגדר, רצון אין סוף
אושר בשלמות, להשיג את כל הרצונות, להשיג שלמות, לגלות את הרצון הראשון, להיות מאושר בשלמות, מה אתה באמת רוצה? רצון לא מוגדר, רצון אין סוף
... בשלמות, להשיג את כל הרצונות, להשיג שלמות, לגלות את הרצון הראשון, להיות מאושר בשלמות , מה אתה באמת רוצה? רצון לא מוגדר, רצון אין סוף איך אפשר לבטל לחלוטין את הרצון ולהגיע לאושר מושלם? כדי להבין כיצד אפשר להגיע לאושר בשלמות , צריך קודם להבין את הקשר בין הרצון לבין הסבל. אליעד כהן מסביר כי כל סבל מקורו בתחושת החיסרון שמגיעה מהרצון. ... הראשון הוא לא מוגדר, גם התוצאה אינה חשובה, כיוון שאין שום חיסרון שיש למלא. האדם פשוט משוחרר לגמרי מהדאגה לגבי העתיד, וכך הוא חווה את האושר בשלמות. איך להשיג אושר מושלם? מהו הרצון הראשון? כיצד לבטל את הרצון העצמי? למה הרצון גורם לסבל? איך לחקור את הרצונות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשלמות, האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בשלמות, איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לזוגיות, מאמן אישי להצלחה, אימון אישי לנוער בתחום בשלמות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 14_07_2025 השעה 23:46:21 - wesi1