אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה השלמות ✔אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
36:52אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
מהי שלמות? האם תמיד יש חיסרון?

בהרצאה אליעד כהן עוסק בנושא של שלמות וחיסרון ומסביר את הרעיון של חיסרון כמלווה תמידי במציאות. הוא מציין כי כל תפיסה שמבוססת על השכל המפריד תוביל אותנו למקום שבו תמיד יש חיסרון, שכן השכל מחלק את העולם לנפרדות: יש ויש, יש טוב ויש רע, יש יתרונות ויש חסרונות. אליעד טוען כי כל דבר שמוגדר כשלם, הוא לא באמת שלם במובן המוחלט. שלמות מוחלטת, מבחינתו, אינה קיימת כשיש חיסרון, כי כל חיסרון הוא חלק מהמציאות האנושית. הוא גם מציין שבמציאות, כשיש חיסרון, זהו סוג של נפרדות שמובילה לאי שלמות.

מה השכל מאחורי "תמיד יש חיסרון"?

כאשר אליעד מדבר על רעיון "תמיד יש חיסרון", הוא מציין שמדובר בנרטיב של השכל שמחלק את העולם בין יש ואין. הוא מסביר שלרוב, אנשים אינם מבינים את העומק של החיסרון הקבוע, מה שמוביל להם לתחושה של אובדן ותסכול, והם לעיתים לא מצליחים להבין שיש אופציה אחרת לראות את הדברים. כל תשובה שתתקבל תשאיר שאלה, כי תמיד יהיה משהו שלא ברור או לא מושלם. הוא מציין שגם תשובה שמציעה פתרון, תמשיך להעלות שאלות חדשות - כך החיים יימשכו עם חיסרון שנראה שאין לו פתרון.

איך אפשר להיות מאושר שלם בלי חיסרון?

ההסבר של אליעד לגבי האושר האמיתי מצביע על האפשרות להבין את העולם ללא השכל המפריד. הוא מציין את רבי נחמן, שהסביר כי כאשר אדם מבין שאין הבדל בין יש לאין, אין יותר שאלות פתוחות, וכך אפשר להגיע לשלמות אמיתית. מצב שבו אין הבדל בין יש לאין מאפשר לאדם להגיע למקום שבו הוא לא מוצא יותר חסרונות, כיוון שהוא מבין שהחיסרון הוא לא אמיתי. כך, הוא יכול לחיות בשלום פנימי, שבו שום דבר לא חסר במובן המוחלט.

מה קורה כשאין חיסרון? האם אפשר לכעוס או לרצות?

כאשר אליעד מדבר על מצב שבו אין חיסרון, הוא מסביר שהמצב הזה לא נוגע רק להסכמה על החיסרון, אלא מדובר על חופש אמיתי - חופש לעשות ולהרגיש כל דבר מבלי להיות מחויב למחשבה אחת. כשהאדם מבין שאין חיסרון, הוא יכול לשאול שאלות שנראות חסרות ערך, לחוות רגשות שונים בו זמנית, ויכול אפילו לכעוס על כל דבר, לא רק על דבר אחד. לדוגמה, אם אדם כועס על מכה ברגל, הוא יכול גם לכעוס על זה שאין כאב ביד, על זה שהכאב ברגל לא חזק יותר, על כל האפשרויות הקיימות, ובו זמנית גם לא לכעוס כלל.

האם יש הבדל בין הכעס שלי לכעס שאתה מתאר?

אליעד מסביר את ההבדל בין כעס רגיל לכעס בשדה של שלמות. הוא מציין כי בדרך כלל, כאשר אדם כועס, הוא כועס על דבר אחד. לדוגמה, אם אדם קיבל מכה ברגל, הוא יכעס על המכה. לעומת זאת, אחרי שמגיעים להבנה של שלמות, אדם יכול לכעוס על כל הממדים של הכאב: על הכאב ברגל, על העובדה שאין כאב ביד, ובו זמנית לא לכעוס על שום דבר. כך, הוא נמצא במצב שבו הוא לא מצמצם את רגשותיו למקום אחד, אלא יכול לחוות את כל המציאות בשלמותה.

מהו הכעס האמיתי?

הכעס האמיתי, על פי אליעד, הוא מצב שבו אדם יכול להיות בו זמנית במצבים שונים ולהרגיש רגשות מנוגדים. כאשר אדם מבין שאין הבדל בין יש לאין, הוא יכול לחוות את כל המציאות ולהיות בנפרדות מבלי שתחושת הכעס או רגשות אחרים ישלטו בו. מצב כזה מאפשר לאדם לשאול כל שאלה, לחוות רגשות, או להיות חסר רגשות, מבלי להיות כבול לתפיסת השכל המפריד.
מהי שלמות? האם תמיד יש חיסרון?

בהרצאה אליעד מסביר את הרעיון של חיסרון ושלמות, ומראה איך התפיסה שלנו לגבי העולם נובעת מהשכל המפריד. הוא מתחיל בכך שאם מישהו בא אליו עם בעיה, הוא ינסה להסביר לו שתמיד יש חיסרון במציאות, כי כל דבר שמוגדר כשלם הוא לא באמת שלם. לדבריו, חיסרון הוא חלק מהמציאות, ויש לו מקום תמידי בעולם, משום שאין שלמות מוחלטת. הוא מתאר את מהות המציאות כככזו שמלאה בנפרדות, וכל עוד אנחנו תופסים את העולם דרך השכל, תמיד יהיה חיסרון ויתרון.

הסיבה לכך היא שהשכל מחלק את העולם לנפרד - יש יש ויש אין, יש טוב ויש רע, יש יתרונות ויש חסרונות. מכאן, שלעולם לא נוכל להשיג שלמות של ממש כל עוד אנחנו פועלים מתוך השכל. אליעד מסביר שתפיסת החיסרון היא לא אמת מוחלטת, אך הוא אומר אותה מתוך נקודת מבט של השכל, כי בתפיסה אחרת, שבה אין חיסרון, קשה מאוד להבין את ההסבר. לכן, כל עוד אדם לא מבין את זה לעומק, הוא יישאר עם ההבנה שתמיד יש חיסרון.

מה השכל מאחורי "תמיד יש חיסרון"?

כאשר אליעד אומר "תמיד יש חיסרון", הוא מתאר את הרעיון שבלי השכל שמחלק בין דברים אין חיסרון. אבל מכיוון שהשכל מפריד בין יש ואין, בין טוב ורע, אז "תמיד יש חיסרון" הוא הנרטיב שאליעד מציע לאדם שיחפש את התשובה לחיים. בהמשך, הוא מסביר שלרוב, כשהאדם מבין שיש חיסרון תמידי במציאות, הוא לא באמת מבין את עומק הדבר. כל תשובה שיתקבל תשאיר שאלה, כי תמיד אפשר לשאול "למה זה כך?" והחיים ימשיכו כרגיל.

ההסבר הזה נועד לעזור לאדם להמשיך לחיות, למרות החיסרון שנראה שאין לו פתרון. זהו מצב שבו אדם לא מחפש תשובות לשאלות הגדולות של החיים אלא פשוט מקבל את החיסרון כחלק מהמציאות. אליעד מבהיר שזו היא אמת יחסית, כי אין סוף לשאלות ואין סוף לתשובות. אך אם אדם נשאר במסגרת השכל וההבנה הזו, הוא לא יוכל להיות מאושר במאה אחוז.

איך אפשר להיות מאושר שלם בלי חיסרון?

כדי להגיע לאושר מלא ותחושת שלמות אמיתית, אליעד מציין שצריך להסתכל על המציאות מתוך זווית אחרת, שאינה מושפעת מהשכל. רבי נחמן, שהוזכר בהרצאה, אומר שבמצב שבו אין הבדל בין יש לאין, כל שאלה נעלמת, ואז מתאפשר לאדם להגיע לשלמות האמיתית. ההבנה שאין הבדל בין יש לאין היא מצב של שלמות שאי אפשר להגדיר אותו במילים. כאשר מגיעים להבנה הזו, לא נותרות שאלות פתוחות, ובכך גם נעלם החיסרון. זהו מצב שבו אדם חי "בלי חיסרון" באופן מוחלט.

למעשה, שלמות אמיתית היא כשהאדם מבין את מהות החיסרון כלא אמיתי. כך, הוא יכול להגיע למצב שבו הוא מבין שהכל שולי, ושום דבר לא חשוב במובן המוחלט. לאחר שהאדם הגיע למצב זה, הוא לא צריך להיות מוטרד אם משהו נראה לו חסר או לא שלם, כי הוא מבין שהשלמות נמצאת במצב שבו לא קיים חיסרון אמיתי.

מה קורה כשאין חיסרון? האם אפשר לכעוס או לרצות?

אליעד מתאר את המצב שבו אין חיסרון כמצב שבו יש יותר חופש אמיתי - חופש לעשייה ללא מחויבות לאף דבר. המצב שבו אין חיסרון מאפשר גם לאדם לשאול כל שאלה שהוא רוצה, גם את השאלות הטפשיות ביותר. על פי ההבנה הזו, כאשר אדם מגיע למצב שאין בו שום שאלה, הוא יכול גם לא לכעוס וגם לכעוס. כלומר, הוא יכול להרגיש רגשות שונים בו זמנית.

בהקשר לכעס, אליעד מסביר כי כיום כאשר אדם כועס, הוא בדרך כלל כועס על משהו אחד, לדוגמה, אם קיבל מכה ברגל, הוא יכעס על זה. אבל ברגע שהוא מבין את שלמות האמיתית, הוא יוכל לכעוס על כל דבר בו זמנית - גם על הכאב ברגל וגם על העובדה שאין כאב ביד, וגם על המכה בכלל וגם על זה שלא קיבל מכה נוספת. הוא יוכל לכעוס ולהיות רגוע בו זמנית. כלומר, בשלב זה הוא נמצא במצב של שלמות שבו הוא לא כבול למחשבה אחת, הוא יכול להיות "בכל מקום" בו זמנית.

האם יש הבדל בין הכעס שלי לכעס שאתה מתאר?

לסיום, אליעד מבהיר את ההבדל בין הכעס הרגיל שמרגיש אדם לבין הכעס שהוא מדבר עליו בהקשר של שלמות. כיום, כשאדם כועס, הוא לא כועס על כל האפשרויות והמצבים שיכולים להתרחש. הוא כועס על דבר אחד - לדוגמה על מכה שהוא קיבל ברגל. לעומת זאת, אחרי שהוא מגיע להבנה של "אין חיסרון", הוא יוכל לכעוס על כל הממדים של הכאב, גם על זה שיש כאב ברגל וגם על זה שאין כאב ביד, בו זמנית. זהו מצב שבו אדם כבר לא מצמצם את רגשותיו למקום אחד, אלא הוא יכול לחוות את כל המציאות בשלמותה, ולהיות בנפרדות בעודו מבין שהכל אחד.
אליעד: אם מישהו בא אלי בבעיה, אני מנסה להכניס לו הבנה שאומרת שתמיד יש חיסרון.

מחויב המציאות שיש חיסרון כי זה לא השלם. ולכן שימשיך לחיות כרגיל עם החיסרון ויפסיק לבלבל את המוח.

מה השכל שבדבר? כל השיטות הרוחניות מלמדות אותך, כמו שלמה המלך שאמר, ניסיתי להבין ולא הצלחתי, המסקנה שהכל הבל הבלים, אז תלך לאכול בשמחה את לחמך ותהנה מהחיים. אין תשובות, אז תראה מה הכי טוב עבורך ותעשה זאת.

כשאני אומר לאדם, תמיד יש חיסרון, מה מלובש באמירה הזאת? תמיד יש נפרדות, המהות של המציאות היא נפרדות, העולם קדמון, הנפרדות היא השורש.

כשאני אומר שתמיד יש חיסרון זה לא אמת. אבל אני אומר שתמיד יש חיסרון, כי אם אסביר לו מעבר לזה הוא לא יבין בכלל.

אז כשאומרים לו שתמיד יש חיסרון, ותסתכל על היתרון, זה מרגיע אותו, ואז הוא חי. אבל השכל שאומר שתמיד יש חיסרון הוא לא שכל אמיתי. כי להגיד שתמיד יש חיסרון זה אמת בתנאי שאתה פועל במסגרת השכל. אם אתה במסגרת השכל אז תמיד מחויב המציאות שיהיה חיסרון ויתרון. אבל בהבנה הזאת אי אפשר להיות מאושר במאה אחוז.

ולמה זה לא אמת, כי יש אפשרות להסתכל על המציאות גם בלי השכל שמפריד, ואז זה לא נכון שתמיד יש חיסרון, וגם אין אפשרות לדעת מה החיסרון.

כשאני אומר שתמיד יש חיסרון, זה אומר תמיד יש שאלה ואין תשובה, כי בכל תשובה יהיה לך חיסרון, תמיד על כל תשובה אפשר יהיה לשאול ולמה זה כך? ולכן להמשיך לחיות כרגיל.

אבל מי שימשיך לחיות כרגיל, בסוף התהליך מה שהוא ירצה מכל, זה להיפטר מזה שתמיד יש חיסרון. או אני רוצה להגיע למצב שאף פעם אין חיסרון, או שפעם אחת לא יהיה חיסרון.

אם באמת היה מחויב שתמיד יש חיסרון, אז האדם לא היה מתנגד לזה, אבל לא באמת תמיד מחויב שיהיה חיסרון.

רק מהצד של השכל מחויב שתמיד יש חיסרון, אבל אם אתה בן אדם רציני שתוקף את השכל בשורשו, אז אין שום חיסרון.

מי יחשוב שבלי שכל אין חיסרון, אף אחד, אבל בתת מודע יש את האפשרות הזאת ולכן הוא אף פעם לא מצליח להיות שלם למרות שהוא מבין שתמיד יש חיסרון, משהו חסר לו. כי בלב הוא יודע שיש את ההיפוך שלו. ובהיפוך זה שבאין שכל אף פעם אין חיסרון.

אם החיסרון היה מחויב, לא יכולת לרצות להיות בלי שום חיסרון.

האדם בטוח שיש חיסרון, כמו שהוא בטוח שהוא קיים.

תראו את העניין, האם העולם הוא מחודש או שהוא קדמון? האם המקום והזמן הם מחויבים או שהכל נוצר יש מאין? כשאומרים לאדם שבכל דבר יש חיסרון, מה שמלובש שם זה התפיסה שהעולם קדמון, זה למעשה אומר שהנפרדות מחויבת.

ואם אומרים לאדם, תמיד יש חיסרון, והוא לא רוצה בזה, מה שמלובש שם שבתת מודע הוא מבין שאין שום חיסרון.

אני מבחינתי שהבנתי שתמיד יש חיסרון, בהתחלה זה היה מאוד נחמד, הייתי בטוח שזהו גיליתי את השלמות, ולא ציפיתי יותר לכלום.

ואז קראתי אצל רבי נחמן שאמר, אני חי חיים טובים שאין בהם שום חיסרון. למה? כי באין שכל אין שום חיסרון. כשאין שום שכל, אתה לא מבדיל בין מה שיש לבין מה שאין, ואז אין שום חיסרון.

ואז ניסיתי להבין איך זה שאין שום חיסרון? הרי אמרת שתמיד יש חיסרון ושלמות יש רק לשם יתברך, ואז הוא הסביר איך עושים זאת, על ידי שנצמדים לאמת, ובסוף אין שום חיסרון.

רבי נחמן אמר, השכל הכי גדול שאפשר לדבר ממנו הוא שאין שום חיסרון, שאפילו אלוהים לא יוכל לשחד אותך. אבל גם להגיד שאין שום חיסרון גם זה מדרגה נמוכה, כי יש הרבה מעבר לזה. רק שמעבר לזה אי אפשר להסביר. אם זה כבר כלום, איך יכול להיות יותר מכלום?

בשכל תמיד יש חיסרון, וזאת האמת היחסית.

אם יש הבדל בין מה שיש לבין מה שאין, תמיד יש חיסרון, כי אין דבר מושלם.

אך למרות שהאדם מבין זאת, הוא לא מצליח לחוות שלמות, למה? כי בתת מודע הוא חושב על האופציה של האין שאלה.

ויש את המצב של האין שאלה, שאתה נכנס פנימה ומבין שאין הבדל בין יש לאין ואז אין שאלה. וזה הסוף. וגם זה לא נכון, כי אחרי הסוף הזה יש סוף אחר, שעכשיו החיים מתחילים.

אחרי שהבנת שאין שום שאלה, עכשיו אתה יכול לשאול מה שאתה רוצה, וגם שאלות טפשיות, למה? כי אם יש לך שכל, אתה לא יכול לשאול מה שאתה רוצה, כי יש שאלות שנראות לך טיפשיות מדי. ואם אין לך שכל, ואין לך שום שאלה, אז אתה יכול לשאול מה שאתה רוצה.

אם אתה לא באחדות האמיתית אתה לא יכול למשל לכעוס כמה שאתה רוצה, לפחד כמה שאתה רוצה, לרצות כמה שאתה רוצה, אבל אם הגעת למצב שאין לך שום שאלה, אז אפילו לאכול זה נראה לך טירוף, ואז אתה יכול לעשות הכל. אתה יכול להיות יותר בנפרדות.

במצב שאין שום שאלה, אין שום חיסרון, אם לא חסר כלום אז הכל מיותר, ואם אתה מבין שהכל מיותר, אז עכשיו אתה יכול להתאמץ עבור דברים שלא נראים מיותרים עבור ההוא שחושב שלא מיותר.

יש אנשים למשל שיש להם נכות רגשית שהם לא יכולים לריב על שטויות, לא יכולים להתקע בעבר, לא יכולים להילחם על שטויות, אבל אם אתה מבין שהכל אחד במוחלט, אז כמו שאתה מוטרד ממה שיש עכשיו אתה יכול להיות מוטרד גם מדברים אחרים. הנכות הרגשית היא בגלל שהם לא יכולים לבטא את כל הזוויות שבתוכם.

אחת האינדיקציות למי שהבין עד בסוף, זה מתבטא בהיפוך שלו שזה החיים בנפרדות

אחרי שהבנת שהכל אחד, זה נותן לך את הפריבילגיה לחיות בנפרדות שלא חשבת שיש נפרדות כזאת.

עכשיו אתה בנפרדות. למשל אם הגעת לכאן כדי לטפל בכעסים, עכשיו אתה יכול לכעוס כמו שלא כעסת אף פעם, אבל יש תחכום עוד יותר גדול מזה, שזה שאתה יכול לכעוס, זה לא אומר שאתה חייב לכעוס, אתה יכול כעוס ויכול לא לכעוס. זה לא מחויב המציאות שאתה עכשיו חייב להיות בנפרדות.

ככול שהאדם מצליח לראות יותר טוב את שני הכיוונים, כך יותר קל לו להזדהות עם אחד מהם. כי אם אתה אומר רק אני צודק, אז אתה מפחד לקחת סיכונים. אבל אם לא משנה לך ושני המצבים טובים הכל יכול להעשות.

זה תמיד רק אמיתי ורק כלום ורק משחק. בסוף זה רק יש ורק אין. אתה רק בכעס ואתה אפילו לא יודע שאתה קיים.

שאלה: איך משיגים זאת?

אליעד: יש כאן ספר ואת צריכה ללמוד אותו.

שאלה: מה ההבדל בין הכעס שלי לבין הכעס שאתה מדבר עליו?

אליעד: כיום כאשר אתה כועס, אתה לא כועס מספיק. למשל אם קבלת מכה ברגל, אתה כועס על זה שקבלת מכה ברגל, אבל אתה לא כועס על זה שלא כואבת לך היד.

אני מביא אותך למצב שכאשר תקבל מכה ברגל, תכעס על זה שכואבת לך הרגל אבל תכעס גם על זה שלא כואבת לך היד. ותכעס גם על זה שלא הרביצו לך יותר. תכעס גם על זה שהרביצו לך וגם על זה שלא הרביצו לך. אתה תכעס על כל דבר שאפשר. היום אתה לא יודע לכעוס עד הסוף. אתה תכעס יותר. ובו זמנית אתה גם לא תכעס שבועטים בך ולא תכעס על זה שלא בועטים בך. שניהם, גם תכעס וגם לא תכעס.

היום על מה שיש אתה כועס ועל מה שאין אתה לא כועס. לעתיד לבוא אתה תכעס על זה שיש כאב ברגל, תכעס על זה שאין כאב ביד, ובו זמנית לא תכעס על זה שיש כאב ברגל ולא תכעס שאין כאב ביד - יש ואין בו זמנית.
אכילה מאבק מטופל תפיסת אושר ציר המקום חיסרון ויתרון עובדה מהות רגש להירגע אושר אושר אמיתי אושר בשלמות אושר מוחלט אמת בשלמות השלמות חיים חיים בלי שום חיסרון חיסרון חסרונות לשאול מוחלט מוחלטות שאלה שאלות שום חיסרון שלמות שלמות בלי שום חיסרון תמיד יש חיסרון תמיד יש שאלה
שלמות - מה קורה אחרי שמגיעים אל השלמות? מה מחכה בסוף הדרך?
... - מה קורה אחרי שמגיעים אל השלמות? מה מחכה בסוף הדרך? כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, השלמות קיימת, וכל אחד יכול להגיע אליה. ולא רק שכל ... מתקדם לנקודה כלשהי, כך שבסופו של דבר, האדם יגיע אל הנקודה הסופית. והשאלה היא, מה קורה אחרי שמגיעים לסוף הדרך? מה קורה כאשר האדם מגיע אל השלמות? מה קורה אחרי שהאדם הופך להיות מאושר באמת? ... לסוף מפסיקים להתקדם? אם מפסיקים להתקדם, אז איזה סוג של חיים זה ללא התקדמות? ואם ממשיכים להתקדם, אז מדוע זה נקרא שהאדם הגיע אל הסוף ואל השלמות? ולהיכן בדיוק אפשר להתקדם, אחרי שמגיעים לסוף הדרך? והתשובה היא, כי כדי להבין ולדעת מה קורה אחרי סוף הדרך, לשם כך יש להבין מהי סוף הדרך. ואחרי שמבינים מהי המהות של השלמות ושל סוף הדרך, על ידי זה ניתן להבין מה קורה אחרי שמגיעים אל השלמות, ומה קורה אחרי שמגיעים לסוף הדרך. וכפי שכבר ביארתי, המהות של השלמות, היא החיבור של ההפכים. כי כל דבר בעולם, לעולם הוא יהיה חסר את מה ששונה ממנו ואת מה שהפוך לו. ולא משנה מה יעשה ומה יהיה האדם, הוא תמיד יהיה חסר את שאר הדברים שהוא לא. והשלמות היא החיבור של ההפכים, דהיינו, הנקודה שבה ... וכאשר האדם מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים, המשמעות של כך היא שהוא מסוגל להכיל בתוכו רגשית ושכלית, כל דבר וכל מצב, ועל ידי זה הוא חווה את השלמות. כי כל זמן שהאדם לא מסוגל להכיל בתוכו כל דבר, הוא לעולם יהיה חסר את מה שהוא לא יכול להכיל. אך כאשר האדם מסוגל להכיל בתוכו כל דבר, על ידי זה הוא חווה את השלמות ונמצא בנקודת השלמות. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל דבר בעולם, ... עד שבסופו של דבר, האדם מסוגל להרים את המשקל הכבד ביותר וכולי. וכך גם על האדם ללכת אחרי נקודת האמת שלו בדברים הקטנים, ולחפש את האמת ואת השלמות ואת הטוב בדברים הקטנים בחיי היום יום. עד שבסופו של דבר האדם יגיע אל השלמות הגדולה ביותר. וכאשר האדם מגיע אל השלמות הגדולה ביותר, הדבר הזה כבר קורה מעצמו. היינו כי השלמות באה אל האדם מעצמה. והאדם לא צריך להתאמץ לעשות שום דבר, כדי לחוות את השלמות. כי המהות של השלמות, היא חוסר מאמץ מוחלט. וכל זמן שהאדם מנסה להתאמץ להגיע אל השלמות הגדולה ביותר, הרי שהוא לעולם לא יוכל להגיע אליה. כי מהותה היא חוסר מאמץ. ואין שום דבר בעולם שהאדם יכול לעשות כדי להגיע אל השלמות עצמה, כי כל המהות של השלמות היא שהאדם מפסיק להתאמץ. אבל האדם בהחלט כן יכול להתאמץ ולעשות דברים, שיקרבו אותו אל המצב שבו השלמות הסופית תבוא אליו מעצמה. והשלמות נמשכת לדברים שלמים ומושלמים. ואם האדם משתדל לעשות את מעשיו היום יומיים בצורה הטובה ביותר, על ידי זה בסופו של דבר השלמות הגדולה ביותר תבוא אליו מעצמה. ולעשות את ... להשיג טוב יותר את הטוב שלו, על ידי זה הרף של הטוב שלו עולה, כי בכל פעם האדם מגלה ומבין שיש משהו טוב יותר, עד שבסופו של דבר האדם משיג את השלמות. ואחרי שהאדם מגיע אל השלמות, הרי שבעצם אין לו להיכן להתקדם. כי אילו הוא היה יכול להתקדם, הרי שהוא לא הגיע אל השלמות. ואם אפשר לשפר את המצב, הרי שהוא לא מושלם. ואם יש דבר טוב יותר, הרי שהדבר הנוכחי הוא לא מספיק טוב. והשלמות היא הנקודה שבה האדם מסוגל להכיל בתוכו את ... שאין שלמות אחריה ושאין שלמות גדולה ממנה, עדיין יש אפשרות להתקדם אל שלמות אחרת גדולה יותר ויותר. ואיך בדיוק ניתן להגיע לשלמות יותר גדולה מהשלמות הגדולה ביותר? ומה בדיוק ההבדל בין השלמות הגדולה ביותר שאין שלמות אחריה, לבין השלמות שאחריה? תשובה: כפי שהבנו, המהות של
ייאוש / דיכאון עולמי - מהו הייאוש והדיכאון העולמי? ממה הוא נובע? ומה הפתרון?
... שאין בתוכו סוג כלשהו של ייאוש. והייאוש שמכה ושפוגע בכל בני האדם בעולם, הוא הייאוש מלהשיג את השלמות המוחלטת והמלאה. כי עפ ההיגיון ובשכל האנושי, כל אדם רוצה להשיג את השלמות. כי כל אדם רוצה להרגיש כמה שיותר טוב. ואין אדם שרוצה להרגיש רע. וגם מי שרוצה להרגיש רע, הרי שזה רק כדי שעל ידי זה הוא ירגיש טוב. וזה בעצם אומר, שכל ... להרגיש טוב בשלמות. ואין שום אדם בעולם שיסרב להשיג שלמות. וכל מהות הרצון של האדם, היא להשיג את השלמות. כי הגדרת החיפוש של האדם, היא את השלמות. כי אחרת האדם לא היה מחפש כל הזמן איך להתקדם. וכל מה שמניע את האדם להתקדם כל הזמן, זה הרצון הפנימי האמיתי של האדם, להשיג שלמות עצמית פנימית אמיתית. ואם נתבונן על העניין הזה של חיפוש השלמות העצמית של האדם, נראה כי כאשר האדם עדיין ילד קטן שלומד את כללי המשחק של העולם, הרי שמטבעו האדם בהחלט כן מפנטז ורוצה להשיג את השלמות. וזה ברור מאליו לאדם, שכאשר יש מטרה להשיג איזה משהו, אז ברור לגמרי שטוב יותר יהיה אם האדם ישיג את המטרה שלו בשלמות. כך שהאדם מטבעו בהחלט מחפש את השלמות. אבל, ככל שהאדם גדל יותר וחווה יותר מצבים של כישלון בחייו, כך האמונה העצמית והביטחון העצמי של האדם בעצמו יורדים, והאדם מתחיל לפקפק ביכולות האישיות שלו. והאדם כבר לא ממש מאמין שהוא באמת יכול להשיג את המטרות שלו בכלל, ואת השלמות שלו בפרט. וכך החלום הגדול של האדם להשיג את השלמות, החלום הזה נעלם, ובמקומו האדם מתחיל להתפשר על כל מיני דברים, במקום להמשיך להתעקש להגיע למצב שבו האדם יהיה מאושר בשלמות, עד שהרצון להיות מאושר יעלם ... והוא את השפעת הסביבה. כי הסביבה של האדם מייאשת אותו מלהאמין בעצמו שאולי הוא כן יכול להשיג את השלמות. כי המילה שלמות נראית מוזרה ורחוקה מהשכל של האדם. ורוב בני האדם בעולם, בכלל לא מאמינים שיש דבר כזה שלמות בעולם. ורוב בני האדם בעולם חיים בייאוש מוחלט מהרצון להשיג את השלמות. והאחראי המרכזי לכך שבני האדם בעולם מיואשים מהרצון להשיג שלמות מוחלטת, היא המנהיגים הרוחניים שיש בעולם. כי כאשר האדם לא מבין באיזה דבר, אז הוא הולך ... תשובה, ושיש דברים נסתרים שלא נבין ושלא נדע, וכיוב רעיונות שונים שגורמים לאדם להתייאש מלחפש את השלמות. כי אם המנהיגים היו אומרים לאדם שיש שלמות, ושעליו לחפש אותה, והיו גם מלמדים את האדם את הדרך איך להשיג את השלמות הזאת, הרי שכל בני האדם בעולם היו צריכים להיות כל הזמן בתחושה של התחדשות מתמדת ושל שמחה ואופטימיות גדולה, מכך שהם יודעים שיש שלמות, ושהם יודעים שגם הם ושכל אחד ואחד בעולם יכול להשיג את השלמות, ומכך שהם יודעים שמישהו מוביל אותם אל השלמות. אבל מנהיגי השקר האלו, הם מייאשים את האדם, והם מלמדים אותו שהוא לא יכול להשיג את השלמות. וכמו שאמר מי שאמר, שמטרת הפסיכולוגיה היא לעזור לאדם לצאת מרמת דיכאון קיומי שאי אפשר לחיות איתו, ולהפוך את הדיכאון הזה לדיכאון ברמת מינון נמוכה יותר שכן אפשר לחיות איתו. וכיוב אמירות שונות שמלמדות את האדם שהוא לעולם לא יוכל להשיג את השלמות מסיבות כאלו ואחרות. והסיבה שהמנהיגים משקרים את האדם, היא משום שהם עצמם לא הגיעו אל השלמות האמיתית של עצמם. ומאחר שהם עצמם לא הגיעו אל השלמות, והם עצמם התייאשו מלהגיע אל השלמות, אז הם מייאשים גם את התלמידים שלהם מכך שהם כן יכולים להשיג את השלמות. והסיבה שבגללה אותם מנהיגים לא השיגו את השלמות, היא משום שעל פי השכל האנושי, באמת אין אפשרות להשיג שלמות. כי יכולת התפישה של האדם מוגבלת. והאדם לעולם לא יכול עם יכולת תפישה מוגבלת להבין את כל ... אין בו שלמות. כי כל דבר יש בו חיסרון כלשהו וכיוב. ויש טיעונים שונים מדוע האדם לא יכול להשיג את השלמות. ובחוש ניתן לראות, שלא משנה מה יתנו לאדם ומה יהיה לאדם, הוא לעולם לא ירגיש שלמות. וגם אם יתנו לאדם את כל העולם ומלואו, וגם אם המציאות תהיה בדיוק איך ... הוא הרצון של האדם להשיג שלמות. ולהשיג שלמות פירושו להבין את כל המציאות בשלמות, וממילא לראות את השלמות המוחלטת ואת התמונה המלאה האין סופית כולה, בכל אחד ואחד מהחלקים שלה. כי השלמות כולה נמצאת בכל דבר. ומי שמבין את המציאות בשלמות, הוא נהנה מההנאה של השלמות. ומה שהאדם באמת רוצה, זה להשיג את תחושת השלמות הזו. שבה האדם יבין את המציאות בשלמות, ויצליח להתחבר אליה רגשית בשלמות. וזאת הסיבה שבגללה רוב בני האדם רוב הזמן לא מחייכים ולא נראים מאושרים. משום שיש ... הרצון של האדם להשיג שלמות פנימית אמיתית, שתעלים את הרצון להשיג שלמות, על ידי זה שהאדם השיג את השלמות. והאדם משתוקק כל חייו להיפטר מתחושת החסר המתמדת שמלווה אותו כל חייו. ולא משנה מה שיתנו לאדם, האדם תמיד מרגיש בתוכו תחושת חסר, ולכן האדם לעולם לא ... החסר של האדם להיעלם. ומי שמציל את בני האדם מהייאוש ומהדיכאון המתמיד שלהם מכך שהם רחוקים מהשלמות, ומי שעוסק בלשמח את בני האדם ולגרום להם להבין שיש שלמות ושכל אחד ואחד בעולם יכול להשיג את השלמות הגדולה ביותר, הוא החכם האמיתי שכן השיג את
שלמות או חיסרון, חיפוש השלמות יוצר חיסרון, האם יש שלמות, האם הגעת לשלמות, אמונה או שכל, אולי השכל טועה
שלמות או חיסרון, חיפוש השלמות יוצר חיסרון, האם יש שלמות, האם הגעת לשלמות, אמונה או שכל, אולי השכל טועה
... או חיסרון, חיפוש השלמות יוצר חיסרון, האם יש שלמות, האם הגעת לשלמות, אמונה או שכל, אולי השכל טועה האם אמונה היא טובה או לא טובה? אליעד מסביר ששאלה ... הטלת ספק בו עצמו. לטענתו, אם תבדוק את השכל מספיק לעומק, תוכל לגלות שאולי מה שהשכל אומר לך - אינו נכון. מדוע בני אדם מחפשים את השלמות? לדברי אליעד, אנשים רודפים אחרי השלמות כי הם חווים תחושת חיסרון. החיסרון הזה נוצר מההנחה של השכל שיש נפרדות בין האדם לבין המציאות. האדם חושב לעצמו זה שולחן ולא ... אליעד מבהיר שהשאלה אם יש שלמות או אין שלמות היא בעצם שאלה חסרת משמעות. מצד אחד, הוא אומר שאין שלמות בשום מקום אחר - כלומר, השלמות נמצאת בדיוק כאן ועכשיו, במציאות הנוכחית. מצד שני, השכל תמיד יצביע על חיסרון כלשהו (זה שולחן ולא חדר, לכן זה לא מושלם). הוא מסביר את הפרדוקס בכך שהשכל אינו מסוגל להבין את השלמות, ולכן חייבים להטיל בו ספק כדי לחוות את המציאות בצורה שלמה. כיצד השכל מגביל את התפיסה שלנו? אליעד נותן דוגמה ברורה כיצד ... הוא זה שיוצר את הגבולות של האדם, והטלת ספק בו פותחת אפשרות להבין שהגבולות האלה הם דמיוניים. מהי המטרה האמיתית של החיפוש אחרי השלמות? אליעד מדגיש שהמטרה בחיפוש אחר השלמות אינה למצוא אותה, אלא להפסיק לחפש אותה. הוא מסביר שאם מישהו חושב שיש שלמות ומשיג אותה, הוא מפסיק לחפש, ולכן הוא מגיע לאותו ... כמו מי שמבין שאין שלמות מלכתחילה ומפסיק לחפש. המטרה היא להגיע למצב שבו האדם לא מחפש עוד שלמות חיצונית, מכיוון שהוא כבר מבין שהשלמות קיימת כאן ועכשיו, גם במה שנראה כחיסרון. כיצד אפשר לדעת שהגעת לשלמות? אליעד מציע מבחן פשוט: אם האדם חושב שהגיע לשלמות, עליו ... רוצה להביא את האדם למצב שבו להיות רעב הוא דבר מושלם בפני עצמו. האדם יחווה שלהיות רעב זו שלמות, ובכל זאת יבחר לאכול מתוך תחושת השלמות. אליעד טוען שיש מצב תודעתי בו כל דבר בעולם נחווה כמושלם לחלוטין, גם הדברים שנתפסים על ידי השכל כחוסר שלמות. מה הכוונה ... בלי לעשות דבר, בתחושה מוחלטת של שלמות ושקט פנימי, ללא רצון לשנות דבר. מהי המשמעות האמיתית של שלמות לפי אליעד? אליעד מסביר שהשלמות האמיתית היא מצב בו האדם לא מבדיל עוד בין חסר למלא. הוא רואה הכל כמושלם כל הזמן, בלי קשר למצבו הפיזי או הרגשי. זהו מצב שבו ... אתה. שאלה: אבל אני זה השכל שלי. אליעד: לא, תבדוק. כול מה שהוא אמר זה נכון. הוא אמר שהשכל אומר שיש נפרדות, ואנחנו מחפשים את השלמות. אז אולי לא צריך לחפש את השלמות. עכשיו מה אני אומר, שכול מה שהספר הזה מסביר, שאם אתה רוצה להיות אלוהים, אתה חייב להבין את מהות השכל, אתה חייב להבין את מהות התפיסה שלך שמפרידה בין הצורה לבין המהות. זה מה שאני טוען, שקודם כל תבין את מהות השכל. למה האדם רודף אחרי השלמות? כי הוא אומר שזאת לא השלמות. זה שולחן ולא חדר, אני לא השלמות אני לא המציאות, ולכן הוא רודף אחרי השלמות. אבל למה אתה אומר, אני לא מושלם? כי יש לך שכל שאומר לך שאין שלמות. השכל אומר לך שאתה לא מושלם, יש שניים, יש דואליות. וכל ... המציאות, זה בכלל נכון? כי אם זה נכון, שזה אני וזה המציאות, אז אני לא מושלם. ואם אני לא מושלם, אז יש לי חיסרון, ואני מחפש את השלמות. תטיל ספק, מי אמר שמה שהשכל אומר זה נכון? מי אמר שאני והמציאות זה לא אחד, אולי בכל זאת אני והמציאות זה אחד? ואני מגלה לך שאם תטיל ספק, אתה תגיע לתפיסה חדשה שבה לא יהיה אצלך הבדל בינך לבין המציאות, ובאמת אתה תפסיק לחפש את השלמות . כי אין שלמות, ומה זה אומר שאין שלמות? אין שלמות במקום אחר, השלמות כבר נמצאת כאן. אבל זה נגד השכל, זה שולחן ולא חדר, המצומצם הוא לא אין סופי, אבל זה השכל אומר לך, כי השכל לא מסוגל להבין ... אחרי שלמות, ובכלל אל תכיר במושג הזה. המטרה פה זה לנסות להבין, אם בסוף תבין שאין שלמות ותפסיק לחפש אותה, אז ממילא תפסיק לחפש את השלמות. אם אתה חושב שיש שלמות, והגעת אליה, אז בסוף תפסיק לחפש את השלמות. אז הגעת לאותו המצב. המטרה היא לא להגיע לשלמות, אלא המטרה היא שתפסיק לחפש את השלמות. שאלה: הרגע הבנתי, ואני שואל את עצמי, מה אני עושה כאן? אליעד: נגיד שאתה לא עושה כאן, אבל מה אתה עושה שם? הרי אם הכל מושלם, אז הכל מושלם. שאלה: אני מבין שהשלמות זה כאן ועכשיו. אליעד: האם אתה מבין את זה בשלמות? מבחינתך לא משנה מה קורה לך, אתה מבחינתך חוויה של שלמות? שאלה: החוסר שלמות זאת השלמות. אליעד: אם אתה בחוויה הזאת, אז נשאר לך לשכנע את האחרים. עכשיו תבחן את עצמך, אם הכל מושלם, לך לאנשים מדוכאים ותנסה להסביר ... הרצון שלי? אליעד: אז אל תעשה את זה, יש לך בחירה. שאלה: עזרת לי בזה שיצאתי מהטוב והרע. אבל אני אומר לעצמי, כאשר אני שוב מחפש את השלמות, אני חוזר שוב למקום של הטוב והרע. עכשיו טוב לי, אז אני אומר לעצמי, לך תעשה מה שבא לך. אליעד: אני מסכים איתך, זאת בעיה ... כאשר אני אומר לך, תגיע לשם, למעשה אני אומר לך, כרגע אתה לא נמצא שם. אבל השאלה הנשאלת היא, האם אתה כבר בשלמות? שאלה: אני אומר שהשלמות היא אי השלמות. אליעד: מה זה אומר, הרי זה הפוך. האם אתה חווה את זה? כאשר אדם רואה טלוויזיה, וכאשר יש פרסומות הוא מעביר לערוץ אחר, למה הוא מעביר לערוץ אחר? כי הוא לא חווה שלמות בפרסומות. השאלה היא מה אתה חווה כאשר אתה מעביר לערוץ אחר? שאלה: את האי שלמות, שזה השלמות עצמה. אליעד: ברמה הפילוסופית זה השלמות עצמה, אבל השאלה היא מה אתה חווה? אם האי שלמות היא שלמות, אז למה אתה מנסה לשנות? לדוגמה, כאשר אתה רעב, האם אתה חווה שלמות? לא, אבל אתה אומר שגם האי שלמות זה שלמות, נכון? אתה אומר להיות רעב זה אי השלמות, אבל זה גם שלמות, אז למה אתה הולך לאכול, אם זה שלמות? בחוויה שלך כאשר אתה הולך לאכול, האם אתה חושב שלהיות רעב זה מושלם? ...
שלמות / אושר מושלם - מהו התענוג של השלמות? איך להגיע להנאה של אושר מושלם?
... אושר מושלם - מהו התענוג של השלמות? איך להגיע להנאה של אושר מושלם? תענוג. שלמות. מהי העוצמה הרגשית של האושר של השלמות? תשובה: השלמות אינה חסרה דבר. השלמות אינה חסרה לא רק את מה שהאדם יודע עליו, אלא גם את מה שהאדם אינו יודע עליו. השלמות כוללת בתוכה את כל האפשרויות כולן. התענוג של השלמות כולל בתוכו את כל התענוגות כולם. התענוג של השלמות הוא השורש של כל הטוב שיש בעולם. שלמות = אהבה אין סופית. הטוב של השלמות שונה בדבר אחד מרכזי מכל שאר הטוב שבעולם. במה? בכך שהוא מושלם. השלמות אינה משתווה לדבר אחר בעולם. השלמות היא התחושה היחידה של טוב אמיתי. השלמות חזקה יותר מאשר השילוב של כל הטוב שקיים בעולם כולו. כל הטוב שיש בעולם, יש עימו תחושה של חסר. גם אם יתנו לאדם את כל הטוב שבעולם בבת אחת, הוא עדיין לא ירגיש שלמות. האדם תמיד יהיה חסר משהו כלשהו. השלמות היא התחושה של העדר חסר. השלמות היא התענוג היחיד שאינו חסר דבר = טוב באמת. איך למצוא את השלמות? על ידי חיפוש. על האדם להבין מהי השלמות ולרצות אותה. כאשר הרצון לשלמות אמיתית פנימית גדל, השלמות מגלה את עצמה אל האדם. כאשר הרצון היחיד של האדם הוא אך ורק את השלמות, דהיינו, שהאדם אינו מוכן להתפשר על שום דבר שאינו השלמות, באותו הרגע הוא מקבל את השלמות . כדי להגיע אל השלמות, צריך לרצות אותה בשלמות = לא לרצות שום דבר חוץ ממנה. כאשר האדם רוצה בשלמות את השלמות , הוא הופך להיות השלמות עצמה ומרגיש את הטוב האמיתי שלה. ...
מנהיגות / מדריך רוחני - מיהו מנהיג אמיתי? מי ראוי להנהיג ולהיות מורה דרך רוחני?
... וגם מי שלא ראוי להיות מנהיג, הרי שאין לו ברירה אלא להמשיך להנהיג לפחות את עצמו, כדי להביא את עצמו אל השלמות האישית של עצמו. ואף על פי שכל אחד הוא ... הוא רק זה שיודע להנהיג את עצמו ושהנהיג את עצמו עד לשלמות האישית של עצמו. וכל זמן שהאדם לא הגיע אל השלמות האישית של עצמו, בשלמות שאין שלמות ... מנהיג טיולים שיודע את הדרך טוב יותר מאשר אחרים, אלא אנחנו מדברים כאן על מנהיג רוחני, שמנהיג את האדם אל השלמות האישית של עצמו. וכל זמן שהאדם עצמו לא הגיע אל השלמות , הרי הוא לא באמת יודע איך להנהיג. כי אילו הוא ידע איך להנהיג, הרי שהוא היה מנהיג את עצמו אל השלמות. ואם האדם לא יודע להנהיג את עצמו, ... בטעות או אומר בטעות שאין דבר כזה שלמות, הרי שאז המצב גרוע עוד יותר. כי לא רק שהוא לא יודע איך להגיע אל השלמות, אלא שהוא מטעה גם אחרים שלא יתקרבו אל השלמות. וכל זמן שהאדם לא מבין את עצמו בשלמות, הרי שהוא לא מבין שום דבר בשלמות, וממילא הוא לא יכול לדעת שום דבר על האדם השלמות קיימת או לא. וכל שכן שהוא לא יכול להנהיג אחרים אל השלמות שלהם. וכל זמן שהאדם יכול לשפר את השלמות שלו בדבר כלשהו, וכל זמן שהאדם יכול ... עצמו טוב יותר ממה שהוא מבין את עצמו, הרי שהוא לא באמת מבין את עצמו בשלמות, והרי שהוא לא הגיע עדיין אל השלמות, ואכ הוא לא יכול להוביל אחרים אל השלמות. ויש כאלו שחושבים שיש להם רחמנות על ... הרחמים שלהם על העולם, הם רוצים לעזור לבני האדם להגיע אל ההארה המיוחלת. אך באמת כל זמן שהאדם לא הגיע אל השלמות שאין שלמות אחריה, הרי שכל המנהיגות ... רגשית, ובגלל שהוא זקוק לכבוד שבני האדם נותנים לו, ולדברים שהמנהיגות והפרסום נותנים לו. כי מי שהגיע אל השלמות, הוא לא זקוק בשום צורה ובשום דרך לקבל כבוד כלשהו או הערכה כלשהי מבני אדם. ומי שהגיע אל השלמות, הוא זה שטוב לו תמיד, וזה שיודע שהעולם מושלם איך שהוא ושלא צריך לתקן שום דבר. ומי שלא מבין מה טוב בכך שיש רע, הרי שהוא לא הגיע אל השלמות. ומי שכן הגיע אל השלמות, רק הוא באמת יכול לעזור לאדם לראות את הדרך האישית שלו אל השלמות. כי כל זמן שהאדם לא הגיע אל השלמות, נדמה לו שהדרך אל מה שנדמה לו כשלמות, ... שרוצה לחיות טוב ולהיות מאושר, עליו להתקרב אליו וללכת בדרך שלו. וכל זה נובע רק משום שהמנהיג לא יודע מהי השלמות, והוא לא יודע שכל הדרכים מובילות אל השלמות. ולהגיע אל השלמות, פירושו כאשר האדם רואה ומבין ומרגיש את השלמות שיש בכל דבר. דהיינו, רק כאשר האדם מסוגל להכיל בתוכו כל דבר, ולהרגיש אחדות מלאה כלפי כל הדברים. וכאשר האדם מגיע אל השלמות, אז הוא רואה את השלמות שיש בכל דבר, ואז הוא מנסה לעזור לאדם להתקרב אל השלמות שנמצאת אל האדם עצמו. כי השלמות נמצאת אצל האדם עצמו. והמנהיג האמיתי מאיר לאדם את עיניו, להבין ולראות את השלמות שנמצאת אצלו. ומי שיתבונן היטב על ... שהוא מנהיג אחרים כדי להרגיש טוב עם עצמו. ומצד האמת, מנהיג אמיתי הוא זה שלא זקוק לאחרים. כי מי שמגיע אל השלמות, הוא לא זקוק לאחרים רגשית בשום צורה. ועיקר המנהיגות של המנהיג האמיתי, היא לעזור לאדם שיהיה כמותו ממש. דהיינו, שגם הוא ימצא את השלמות שיש בכל דבר ודבר וכולי. וכל הנל נכון ...
לא לרצות את השלמות זה טוב - אבל לשקר שאתה רוצה את השלמות, זה רע
... לרצות את השלמות זה טוב - אבל לשקר שאתה רוצה את השלמות, זה רע כי האדם מקבל תמיד בדיוק מושלם, את מה שהוא רוצה. והאדם רחוק מהשלמות , רק בגלל שהוא עצמו, רוצה בבחירה חופשית ומלאה, להיות רחוק מהשלמות, ולהיות בחוויה של נפרדות וחסר. ולא לרצות את השלמות, זה בעצמו מושלם. כי החכם האמיתי, הוא ... ומלאה שלו. ואז הוא חווה את התגשמות רצונו, בכך שיש חוסר שלמות. אבל מי שהוא טועה, הוא מטעה את עצמו, שהוא כן רוצה את השלמות, למרות שבאמת הוא לא רוצה אותה. ועל ידי זה הוא סובל. ועל האדם לחקור ולהתבונן היטב ולשאול את עצמו, למה אני בכלל רוצה את השלמות? והאם באמת אני כל כולי רוצה את השלמות? כי בפועל, האדם רוצה את השלמות תמיד, אבל לא כל כולו רוצה את השלמות. ועל ידי זה שהאדם מתבונן אל תוכו, אז הוא רואה את האמת, שהוא עצמו רוצה את הנפרדות ואת הסבל שלו עצמו, ועל ידי זה הוא חווה את השלמות, שיש בסבל שלו עצמו. ...
מנהיגות / אל יתהלל חוגר כמפתח - מה המשמעות?
... עוד לא הגיע אל השלמות האישית שלו, הרי שהוא עוד לא יכול להתהלל בכך שהוא מצא את הדרך הנכונה. ורק מי שהוא הגיע לשלמות האישית שלו, בשלמות שאין שלמות גדולה ממנה, רק הוא יכול להיות מרוצה מכך שהוא הגיע אל השלמות האישית שלו. כי יש אנשים שונים שמנהיגים אנשים אחרים. ולמרות שהם עצמם לא יודעים איך להנהיג את עצמם, הם מורי דרך ומנהיגים אנשים אחרים. והדבר דומה לאדם שלא מסוגל ... האדם אל האושר ואל השלמות. וגם אם האדם נופל פעם אחרי פעם, הרי שבסופו של דבר האדם מגיע אל השלמות . ומי שהגיע אל השלמות ושהוא רואה כיצד כל הדרכים מקושרות זו בזו, הוא רואה ומבין כיצד בכל דרך שבה האדם הולך, בסופו של דבר הוא יגיע אל השלמות. ולמרות שכל הדרכים מובילות אל השלמות, הרי שהאדם מעדיף להגיע לשם בצורה כמה שיותר ברורה ובהירה. ומצד האמת, כל המנהיגים השונים הם עוזרים לאדם בדבר אחד, בכך שהם מחליפים את הבעיות שלו בבעיות אחרות. וכל ... אדם שלא הגיע אל השלמות, הרי שהן מחליפות בעיה אחת בבעיה אחרת. כי כאשר האדם מקבל עצה כלשהי של מנהיג כלשהו, הרי שבעצם העצה הזאת אמורה להוביל את האדם אל הצלחה כלשהי. אבל, לא משנה מה יעשה ... של מי שלא הגיע אל השלמות, כולן הן רק להחליף בעיה אחת בבעיה אחרת. והדבר דומה לאדם שכואבת לו היד, שהוא בא לאיזה רופא חסר השכלה, שכדי להרגיע את הכאב שלו ביד, הוא נותן לו איזה מכה חזקה על ... מי שהוא כן הגיע אל השלמות האישית שלו, הוא כן יודע להנהיג. והוא מוביל את האדם בכל דרך ודרך שבה האדם הולך. כאשר הוא מאיר לאדם את דרכו, כדי לראות את השלמות שמסתתרת מאחורי כל הדרכים. כי בכל דבר שיש בעולם יש בו שלמות. והשלמות של הדבר נמצאת בפנימיות שלו. ומי שהוא הגיע אל השלמות של עצמו, הוא רואה גם את השלמות שיש בכל דבר. ויותר מאשר חשוב ללכת בדרך הנכונה, חשוב ללכת בצורה נכונה בדרך. כי אם האדם לומד לחשוב בצורה נכונה, הרי שהוא יגיע אל השלמות שלו, גם אם הוא הולך בדרך שנראית כלא נכונה, הרבה יותר מהר מאדם אחר שנראה שהוא הולך בדרך נכונה, אבל הוא הולך בה בלי להתבונן על הפנימיות והמשמעות שיש בדרך שבה הוא הולך. כי השלמות של האדם, היא תובנה פנימית של האדם. והשלמות לא נמצאת מחוץ לאדם, אלא בתוכו. והשלמות לא תלויה במקום החיצוני או במצב החיצוני שבו האדם נמצא, אלא היא תלויה בצורה הפנימית שבה האדם תופש את המציאות וחווה את המציאות. ומי שהוא מנהיג שראוי להנהיג, הוא ... כדי שהאדם יגיע אל השלמות, לשם כך הוא צריך להבין דבר כלשהו. וכדי שהאדם יבין את הדבר הזה, לשם כך האדם צריך להיות מסוגל להבין את הדבר. וכדי להיות מסוגל להבין את הדבר, לשם כך האדם צריך ... שתאפשר לו לחוות את השלמות ואת האושר. ולמרות שנדמה לאדם שהוא מקבל עצה, איך להשיג את הדבר שאותו הוא רוצה, הרי שבאמת הוא מקבל עצה גם איך להשיג את האושר האמיתי, שאותו באמת האדם רוצה. כי ... כי מי שלא הגיע אל השלמות, על ידי זה נדמה לו שהשלמות נמצאת בנקודה חיצונית כלשהי. וכאשר מנהיג שאינו ראוי נותן עצה לאדם, הרי שהעצה שלו היא כדי לגרום לאדם להשיג איזה דבר חיצוני כלשהו. אבל החכם האמיתי שיודע שהאושר ... לו שהוא מתקרב אל השלמות שלו, הרי שכל זמן שהוא לא הגיע אל השלמות שלו בשלמות שאין שלמות אחריה, הרי שיכול להיות שהוא עדיין טועה. כי לפעמים נדמה לאדם שהוא ממש קרוב, והוא ממש רחוק. ולפעמים גם נדמה לאדם שהוא ממש רחוק, אבל הוא ממש ... האדם יכול להגיע אל השלמות, כאן בעולם הזה בגוף האנושי. ויש מי שנדמה לו בטעות, שהאדם לא יכול בגופו האנושי להשיג את השלמות. אבל השלמות נמצאת כבר בכל דבר. ומי שיש לו עיניים לראות, הוא יודע שבוודאי שאפשר להשיג את השלמות, כאן בגוף האנושי ולהמשיך לחיות כרגיל. ומי שחושב שאי אפשר להשיג את השלמות בגוף אנושי, זה רק משום שהוא עוד לא השיג את השלמות, שהוא חושב שכן אפשר להשיג בגוף אנושי. כי כל זמן שהאדם עוד לא מימש את הפוטנציאל האישי שלו שידוע לו, בצורה מלאה. הרי שהאדם לא באמת יודע היכן הגבול של היכולת של ...
שלמות מהי, האם יש שלמות? איך להגיע לשלמות? החיפוש אחרי השלמות, שלמות מתוך חיסרון, האם יש חיסרון? למה יש חיסרון? מהו חיסרון? הדרך אל השלמות, אושר בשלמות, מהי שלמות?
שלמות מהי, האם יש שלמות? איך להגיע לשלמות? החיפוש אחרי השלמות, שלמות מתוך חיסרון, האם יש חיסרון? למה יש חיסרון? מהו חיסרון? הדרך אל השלמות, אושר בשלמות, מהי שלמות?
... מהי, האם יש שלמות? איך להגיע לשלמות? החיפוש אחרי השלמות , שלמות מתוך חיסרון, האם יש חיסרון? למה יש חיסרון? מהו חיסרון? הדרך אל השלמות, אושר בשלמות, מהי שלמות? האם ... אינו חווה. מכאן, שכל חוויה של הבדל יוצרת בהכרח תחושת חיסרון מסוימת. מה קורה כאשר אדם מוותר על רעיון השלמות? אליעד מוסיף נקודה חשובה נוספת: לפעמים, כאשר אדם מתעמק יותר מדי ברעיון השלמות ומטיל ספק בעצם קיומו של ... הפתרון המוחלט מבחינתו הוא להבין לעומק שבאמת אין חיסרון, כלומר, להפסיק להרגיש את תחושת ההבדל עצמה. האם השלמות בכלל ניתנת להשגה בפועל? אליעד ... מהו הקושי המרכזי בדרך לשלמות מוחלטת? הקושי המרכזי הוא שברגע שהאדם מתקרב לשלמות, הוא מתחיל להבין שדווקא השלמות עצמה היא מצב של אובדן מודעות ... היחידה לחוות שלמות מוחלטת היא לא לדעת כלום ולא להיות מודע לשום הבדל, ואז בעצם לא לחוות את עצמך כלל. האם השלמות רצויה בכלל? אליעד מעלה את ...
שלמות פנימית / הדרך אל האושר - איך להגיע אל שלמות האושר ב 3 שלבים?
... להגיע אל שלמות האושר ב 3 שלבים? שלב 1: ראשית כל על האדם להגדיר ולברר עם עצמו מהי השלמות. על האדם להבין בצורה ברורה מהי השלמות שאליה הוא רוצה להגיע. שלמות = אין חסר = אין רצון = אין טוב יותר = אין ספקות = אין אפשרות ... ממנה. על האדם לחקור ולהתבונן בעניין הנל. שלב 2: על האדם לחקור ולהבין במה תלויה השלמות. זא על האדם לנסות להבין במה כרוכה ותלויה ההוויה של השלמות. האם זה כרוך בעשייה כלשהי? האם זה כרוך במחשבה כלשהי? האם זה כרוך בידיעה כלשהי? על האדם לברר עם עצמו, מהו אותו מצב תודעתי שמאפשר לאדם לחוות את השלמות בשלמות. ומכאן כמובן עוברים לשלב הבא. שלב 3: על האדם לבדוק ולראות כיצד המציאות האין סופית שמאפשרת פוטנציאל אין סופי של אפשרויות, כיצד היא מאפשרת לו להגיע אל המצב הנל של השלמות. לדוגמה: אם התברר אצל האדם ששלמות היא כאשר המציאות היא X וכי ב X תלויה השלמות, עכשיו על האדם לבדוק האם באמת המציאות היא X ואיך ניתן להגיע אל המצב שמאפשר את השלמות. רק אחרי שברור לאדם בוודאות מהו הגורם שבו תלויה השלמות, רק אז אפשר לגשת לבדוק כיצד המציאות מאפשרת את השלמות. לכן חובה להתמקד בגורם שבו תלויה השלמות. ורק לאחר מכן לבדוק איך המציאות מאפשרת להגיע אל השלמות. ועכשיו מה קורה? מה שבדכ קורה זה, שהאדם מגיע למבוי סתום. המצב שבו נמצא האדם הוא: שלב 1 = ברור לאדם בוודאות מהי השלמות. שלב 2 = ברור לאדם בוודאות במה תלויה השלמות. שלב 3 = השקר מסתיר מהאדם את האמת ואת האפשרות הטובה שבאמת יש במציאות להגיע אל השלמות. בשלב 3, בדכ האדם אינו רואה את הדרך להגיע אל השלמות. האדם מגיע למבוי סתום מכל הצדדים. מה עושים אז? איך פורצים את המחסום השכלי כדי לגלות ולראות את השלמות? תשובה: מחפשים את האמת. הסבר: המציאות היא אין סופית והיא מאפשרת אין סוף של אפשרויות. השלמות כבר קיימת במציאות, האדם רק צריך להבין אותה. הסיבה היחידה שהאדם אינו מבין את הדרך אל השלמות, היא רק משום שהוא אינו רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת. לאדם יש קיבעון מחשבתי הנחות יסוד ... המחשבתי נשבר. המבוי הסתום נפתח. ואז האדם רואה את האמת האין סופית של המציאות ושל השלמות. כאשר האדם רואה את האמת של השלמות, באותו הרגע עצמו הוא כבר בשלמות, ללא שום דבר נוסף. ההשתוקקות המוחלטת לאמת מאפשרת לאדם לראות את הדרך אל השלמות. כאשר האדם רואה את הדרך אל השלמות, באותו הרגע הוא כבר בשלמות. ...
זוגיות מושלמת, שלמות זוגית, זוגיות טובה, זוגיות מוצלחת, בעיות בזוגיות, בן זוג מושלם, בת זוג מושלמת
... חזון ואיזה דימוי כלשהו של שלמות. וככל שהדבר קרוב יותר לצורה שבה האדם מדמיין את השלמות, כך האדם רוצה אותו יותר. או בפשיטות, האדם רוצה שהדברים יהיו כמה שיותר קרובים אל השלמות. והנה, החיים של האדם כאן בעולם הזה, הם לא מושלמים. ואחד הדברים שאמורים להיות הכי קרובים לשלמות, בחיים של האדם, זאת מערכת היחסים הזוגית שלו. כי זוגיות טובה, אמורה לספק לאדם תחושה שקרובה כמה שיותר אל השלמות. ושלמות פירושה, שהאדם מרגיש שלם עם עצמו. שהאדם מרגיש שאוהבים אותו ומקבלים אותו איך שהוא בלי תנאים. ושהאדם מקבל את בן בת הזוג שלו ... סיבות, ובצורה כמה שיותר מושלמת. והרעיון הוא, שזוגיות טובה, זה הדבר הקרוב ביותר אל השלמות, שיש בחיים של האדם, כאן בעולם הזה. כי שלמות פירושה, שהאדם מרגיש שלם. ושלם פירושו, ללא כל חיסרון. כי ברגע שיש חסרונות באיזה דבר, אז ... את החסרונות שיש בדבר. וככל שהאדם רואה פחות חסרונות באיזה דבר, כך הוא חווה יותר את השלמות, עם אותו הדבר. וזוגיות, אמורה לספק לאדם את חוויית השלמות. כי זוגיות, בשונה ובניגוד לכל שאר הדברים שיש בחיים של האדם, זוגיות היא המקום, שבו האהבה באה לידי ביטוי, בעוצמה החזקה ביותר. ... שלמות. ונמצא אם כן, כי זוגיות טובה ומוצלחת, היא זוגיות, שהיא קרובה כמה שיותר אל השלמות. וקרובה כמה שיותר אל השלמות, פירושה, שיש בה כמה שפחות חסרונות וכמה שיותר יתרונות. כי ככל שיש בזוגיות ובבן בת הזוג, יותר חסרונות, כך ממילא הזוגיות הופכת להיות פחות מושלמת ופחות טובה. וזוגיות מושלמת, שמביאה לאדם את השלמות, היא זוגיות, שיש בה אהבה ללא שום תנאים. ושבה האדם אוהב ונאהב, בלי שום תנאים. ואז האדם חווה את השלמות. אלא, שמי שיתבונן בעניין יראה, כי בפועל, בעולם שלנו, בשום דבר מוגדר, אין שלמות אמיתית. והכוונה היא, שמנקודת מבט שבה האדם הוא ... נקודה מאוד חשובה להתבוננות. והיא, שמצד אחד, זוגיות אמורה להיות הדבר הקרוב ביותר אל השלמות. וזה בהנחה שהאדם אכן רוצה זוגיות טובה וזוגיות מוצלחת. כי אם האדם מסתפק בזוגיות בינונית וזוגיות פושרת, אז ממילא זה לא ככ משנה כל ... מוצלחת וזוגיות טובה, הרי שעל האדם לשאוף תמיד. שהזוגיות, תהיה כמה שיותר קרובה אל השלמות. והזוגיות, אמורה לספק לאדם תחושה של אהבה בשלמות. שאוהבים אותו בשלמות, ושגם הוא אוהב בשלמות, בלי תנאים, את בן בת הזוג שלו. ... וזוגיות חזקה, על ידי זה ששני בני הזוג, כל הזמן שואפים לשפר את הזוגיות לכיוון של השלמות. ואם שני בני הזוג, היו מקבלים אחד את השני, באמת בלב שלם ובלי שום תנאים כלשהם, הרי שממילא כבר לא הייתה שום משמעות לזוגיות. ולמה? כי ... לא יכולה להיות מושלמת באופן מוחלט. ולמרות שהאדם נמשך אל הזוגיות, כדי להרגיש את השלמות. ולמרות שהאדם שואף להשיג זוגיות מושלמת. בפועל, האדם לעולם לא יכול להשיג זוגיות מושלמת. כי תמיד יהיו גם חסרונות כלשהם, בתוך מערכת ... שמצריכה אותו להשתפר. והאדם רוצה להשתפר, כדי שהזוגיות תהיה כמה שיותר קרובה אל השלמות. והאדם מצפה מהזוגיות, לספק לו חוויה, שהיא כמה שיותר קרובה אל השלמות. אבל בפועל, לא משנה מה יעשה האדם, הוא לעולם לא יקבל את התחושה הזאת בשלמות. ובנוסף, כדי שהזוגיות תהיה קרובה אל השלמות, לשם כך האדם צריך לא לקבל את עצמו איך שהוא, ולהיות מוכן להתאים את עצמו, למען הצד השני שבקשר הזוגי, כדי שתהיה שלמות זוגית. והשינוי ... מהזוגיות. כמו אדם שכן מבין, שגם מצד אחד זוגיות אמורה להיות הדבר הקרוב ביותר אל השלמות. וגם מהצד השני, הזוגיות לעולם לא תהיה מושלמת. אלא תמיד יש גם מקום לשיפור וכולי. וכנל, יש כאן פרדוקס רגשי מאוד עמוק. שמצד אחד, האדם ... האדם כל הזמן צריך להשתפר למען הזוגיות הזאת, כדי שהיא באמת תהיה קרובה כמה שיותר אל השלמות. וכדי שכל הזמן תהיה התרגשות מחדש. כי התאהבות מחדש, נוצרת, כאשר האדם משנה את עצמו, למען האהבה. ואם האדם מפסיק להתאמץ למען האהבה, אז ... כל שאר הדברים שבעולם, זוגיות שכזו, מצד אחד, היא גם אמורה להיות הדבר הקרוב ביותר אל השלמות, שיש בחיים של האדם. וגם האדם אמור כל הזמן להתאמץ להפוך את הזוגיות למושלמת. אבל גם בו זמנית, הזוגיות, לעולם לא תהיה מושלמת לגמרי. ... הזה טוב יותר, כך אפשרי יותר שהוא יהיה מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים, וגם לשאוף אל השלמות תמיד, וגם לדעת שהוא לעולם לא ישיג אותה, ואעפכ, להמשיך לשאוף אליה ולהתאמץ עבורה. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: השלמות, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השלמות, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטורינג, מנטור, מאמן אישי למנהלים בנושאי השלמות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 04_07_2025 השעה 05:24:11 - wesi1