... לאהוב ללא תנאים. אלא, שאהבה בלי תנאים בשלמות, אין לה שום
משמעות של אהבה כלל. והיא לא יותר אהבה, מאשר שנאה. ... תנאי, ויש דבר כזה לאהוב ללא שום תנאים, אבל אין לזה שום
משמעות של אהבה, שהיא שונה משנאה. ולמה? כי כדי לאהוב ... ולכן אין לו אפשרות לדעת שהוא כן אוהב את הדבר. ואין אצלו
משמעות לאהבה שלו כלפי אותו הדבר. כי כל זמן שהאדם ... שהוא לא יאהב את הדבר, הרי שממילא אין אצלו כבר שום
משמעות, לכך שהוא כן אוהב את הדבר. כי
המשמעות של הדבר, היא לפי ההיפוך שלו. ואם יש רק דבר אחד, שאין שום דבר ששונה ממנו, הרי שאין לו שום
משמעות. ואם יש תחושה, שאין שום תחושה שונה ממנה, הרי שאין לה שום
משמעות כלשהי.
והמשמעות של האהבה, היא רק בגלל השנאה. וכאשר האדם חושב לעצמו שהוא אוהב איזה דבר, אם יש אצל האדם
משמעות למחשבה הזאת, הרי שהאדם בעצם מבין גם, מהו ... שלא אוהבים אותו. ואז ממילא, כבר האהבה אליו מאבדת את
המשמעות. וכיו"ב ממש לגבי שנאה. שאי אפשר לשנוא בשלמות איזה דבר. כי אם רק שונאים את הדבר, הרי שאין לכך
משמעות. כי כבר לא יודעים מהי אהבה. ואם לא יודעים מהי אהבה, ממילא אין
משמעות לשנאה. ואם אין שום טוב, ממילא גם כבר אין שום ... הרי שממילא אוהבים את כל הדברים כולם, ואז ממילא כבר אין
משמעות לאהבה כלפי שום דבר. ונחדד: כדי לאהוב דבר ... מתחברים לאין שכל כדי לאהוב בלי שום תנאים, ממילא כבר אין
משמעות לאהבה או לשנאה, וממילא כבר אין הבדל בין דבר ... את הילד שלו, לא בגלל שהוא אוהב את הילד עצמו, אלא בגלל
המשמעות שההורה מייחס, לכך שהישות שהיא הילד שלו, שהיא ... הילד שלו גם אם הוא הכי רע בעולם, בגלל האהבה של ההורה,
למשמעות שהוא מייחס, לקשר שבינו לבין הילד שלו. כגון לדוגמא, הורה,
שמשמעות החיים שלו, היא הנתינה שלו לילדים שלו. או הורה
שמשמעות החיים שלו, היא האהבה שלו לילדים ... בלי שום תנאים. לא בגלל שהוא אוהב אותם עצמם. אלא רק בגלל
המשמעות שהאהבה שלו אליהם, מספקת לו עצמו. והאהבה שלו אליהם, תלויה
במשמעות שהוא מייחס לאהבה שלו כלפיהם. ואם האדם ביום ... הימים, יחשוב שלאהוב את הילדים שלו בלי תנאים, זה לא הדבר
המשמעותי ביותר עבורו. הרי שבאותו הרגע הוא כבר לא ... ומה יקרה אם הסיבה תתבטל? ומה יקרה אם הוא יפסיק לייחס
משמעות לאותה הסיבה? האם האהבה יכולה להתבטל? תשובה: כן. כי אם
המשמעות של אהבת הורה לילדיו תתבטל אצל האדם, ממילא גם ... צריך להתחבר לאין שכל. וכאשר אין שכל, כבר ממילא אין שום
משמעות לאהבה כלל. וכך גם שנאה. שאם שונאים בלי שום ... יחשוב תמיד רק על הדבר שאותו הוא אוהב. ואז ממילא כל
המשמעות העצמית שלו ושל האהבה שלו תאבד לגמרי. כי כאשר חושבים רק על דבר אחד כל הזמן, כבר אין לו שום
משמעות כלל. וכיו"ב לגבי שנאה אין סופית. שפירושה ... זה להיות רק בתחושה של אהבה. ואז ממילא כבר אין שום
משמעות לאהבה, כי אין את מה שיגדיר אותה כאהבה. וכיו"ב, לגבי שנאה. שאם יש רק שנאה, אז כבר אין שום
משמעות לשנאה. ובהחלט אפשר לאהוב משהו מוגדר, באהבה, ... בלי שום תנאים ממש, אז ממילא אוהבים את הכל, ואז כבר אין
משמעות לאהבה. ...