... לי שתו לי,
תלונות של לוזר,
תלונות של ווינר, איך חושב לוזר? איך חושב ווינר?
להתלונן אכלו לי שתו לי, לתרץ תירוצים,
להתלונן כדי לשפר,
להתלונן כדי לתרץ, מניפולציות, מתי
להתלונן? האם
להתלונן? כמה
להתלונן? להתלונן כדי להשתפר מה ההבדל בין
תלונה של לוזרים לבין
תלונה של ווינרים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על
תלונות וההבדל בין לוזרים למצליחנים בהקשר של איך הם מתמודדים עם בעיות בחיים.
התלונה עצמה, כמו אכלו לי, שתו לי, אינה בהכרח תכונה של לוזר או וינר. השאלה האמיתית היא מה המטרה מאחורי
התלונה: האם היא משמשת כתירוץ כדי לא לפעול, או שהיא נועדה לשפר ולהתמודד עם בעיה. למה לוזרים משתמשים
בתלונות? לוזרים, כשהם
מתלוננים, עושים זאת כתירוץ להסביר למה הם לא פועלים בצורה אקטיבית או ממצים את המקסימום שלהם. הם מאשימים גורמים ... להשקיע את כל המאמצים הדרושים להשגת מטרותיהם, ומפנים את האשמה כלפי גורמים אחרים. דוגמה לכך היא כאשר מנהיגים פוליטיים
מתלוננים על המצב הכלכלי או המצב הפוליטי במקום לנקוט בפעולות לשיפור המצב. מהו המניע מאחורי
תלונה של ווינר? לעומת זאת, ווינר
מתלונן מתוך מטרה לשפר את המצב. הוא לא מסיר אחריות מעצמו, אלא
מתלונן כדי לשפר את הדברים שלא בסדר. למרות שהוא מתמודד עם קשיים, הוא לא נעצר בגלל שמישהו אכל לו ושתה לו. הוא עדיין פועל במלוא המרץ כדי לשפר את מצבו. הוא רואה
בתלונה כלי לעורר שינוי ולתכנן פתרונות למצב בעייתי. מה קורה למי שלא
מתלונן בכלל? כמובן, יש גם את סוג האנשים שלא
מתלוננים בכלל, ורבים מהם מציגים את עצמם כמי שממשיכים להחיות באופטימיות. יש המעמידים פנים שהם מניחים את העבר ... הדבר דומה למישהו ששהה בבית כלא ולא מנסה לברוח ממנו, אלא פשוט אומר ברוך השם שאני נושם, מבלי לנסות לשפר את המצב. האם
תלונה יכולה להיות מניפולציה? נוכלים ועסקנים מניפולטיביים עלולים לנצל את הרעיון של למה אתה
מתלונן כל הזמן? כדי להמעיט
בתלונות ולמנוע מאנשים לתבוע את זכויותיהם. הם עשויים להציג את
התלונה כהתנהגות של לוזרים, ובכך לשלול את הלגיטימיות של
התלונה ולמנוע מהקורבן לפעול לשיפור המצב. איך להבחין אם
התלונה בונה או הורסת? המבחן הוא האם
התלונה מגיעה ממקום של שיפור או ממקום של קבלה. אם אדם מ