... אלוהים. נשאל: מדוע לומר שאלוהים ברא את העולם, זה בעצם לומר שאלוהים הוא ישות מורכבת , ש אינה אחת, אינה אין סופית וכולי? נשיב: כי ברגע שאנחנו מייחסים
לאלוהים הגדרה / פעולה / רצון כלשהו, הרי שאלוהים עצמו מורכב ... + פעולה?! כי אלוהים + פעולה / אלוהים + עולם וכיו"ב, זהו מצב מורכב, שגם אותו מישהו צריך להרכיב. ז"א מי בעצם הרכיב וחיבר את הפעולה של בריאת העולם
לאלוהים? מי הרכיב וחיבר את הרצון של בריאת העולם לישות של ... לא יכול להיות שאלוהים עצמו הרכיב את זה, כי אז נשאל: ומה גרם לו לבצע את ההרכבה והשינוי הראשון וכולי. ויותר מכך, נוכל גם לשאול: מאחר שקיימת האפשרות
לאלוהים + פעולה וגם האפשרות
לאלוהים ללא פעולה / רצון לברוא את העולם וכולי, אז ממילא השאלה היא לא רק מי הרכיב וחיבר את תהליך בריאת העולם
לאלוהים, אלא גם נשאל: מי הכריח את המצב של לפני בריאת העולם. דהיינו, מאחר שקיימת האפשרות
לאלוהים + פעולה של בריאה וכולי, א"כ מי הכריח את המצב שקדם לפעולה של בריאת העולם? כי מאחר שיש לפחות 2 אפשרויות שונות
לאלוהים עם או בלי עולם, אז מי הכריח את המצב של לפני בריאת העולם שיהיה כפי מה שהוא. ז"א השאלה היא לא רק מי הרכיב את הפעולה של הבריאה
לאלוהים, אלא גם מי הכריח את המצב של לפני הבריאה להיות כפי מה ... יש מרכיב. 3 - העולם קיים מאז ומעולם. ונוסיף, כל אחת מ 3 האפשרויות הנ"ל אינה שוללת את קיומו של אלוהים, אלא היא שוללת את יחוס הפעולה של בריאת העולם
לאלוהים כנ"ל, כי זה כבר הופך אותו למורכב וכולי. תוספת חשובה: נא לשים לב לכך כי הלוגיקה הנ"ל חוזרת על עצמה בצורות שונות ובהטעיות שונות. לדוגמא: לייחס
לאלוהים את בריאת העולם ואת בריאת הזמן, זה בעצם יוצר ציר זמן ...