... בקצוות הכל מושלם, אם הכל רע ואתה יודע את זה תהיה באחדות ואז ממילא יהיה לך טוב. ואם הכל טוב עד השורש אז הכל טוב ממילא. ואם אדם לא יודע להבדיל בין טוב לרע, גם שם הכל אחד, כי לא היה רוצה להרגיש
טוב או רע. מבחינתו הדבר הטוב, והרע הם זהים, כך שאין דרישה לטוב. הבעיה מתחילה כשיש לאדם הבדלה בין טוב לבין הרע. ואדם לא יודע מה זה טוב ומה זה רע, וללכת ... מבחינתו שזה טוב, וזה בטוח מבחינתו כרע. ואז עליו לבדוק לעומק מהיכן נובעת ההחלטה שזה טוב וזה לא טוב, והוא יראה שזה נובע מצד הרצון שלו שזה יהיה נראה כטוב ודבר אחר כרע, ולא בגלל שמצד האמת יש דבר
טוב או רע באמת. ומי שיחקור לעומק, ויתבונן, יראה שהם נובעים בכלל מאותו השורש הרע והטוב כך שאין הבדל ביניהם, והכל ממילא טוב. ...