כפי שכבר ביארתי וכפי שמובן מאליו, ככל שהדבר טוב יותר בפני עצמו, כך צריך פחות להשקיע בעטיפה החיצונית שלו. כי האדם רואה קודם כל את העטיפה החיצונית של המוצר. והעטיפה של המוצר, היא חלק מאמצעי השיווק של המוצר. וככל שהמוצר יותר טוב, כל הוא מוכר את עצמו, וכך צריך פחות להשקיע בעטיפה החיצונית שלו. ונמצא אם כן, כי ככל שיש יותר פנימיות, כך צריך פחות את החיצוניות.
ואף על פי כן, ישנם מצבים שבהם צריך חיצוניות. ולא בגלל שאין פנימיות, אלא בגלל שהפנימיות כ"כ גדולה, עד שאי אפשר לגשת אליה ישירות, אלא רק באמצעות החיצוניות שלה. כי השמש לדוגמה, אי אפשר להסתכל עליה ישירות, אלא רק באמצעות דבר שמפריד בין האדם לבין השמש.
ויש גם דברים שהם מאוד גדולים, כגון לדוגמה הגלקסיה שלנו, או אפילו כדור הארץ שלנו, שהאדם לא יכול לראות את כל התמונה המלאה של הדבר בבת אחת, מחמת שהדבר הזה הוא גדול מאוד. אבל האדם כן יכול לראות תמונה מוקטנת של הדבר. והתמונה המוקטנת של הדבר, היא בעצם החיצוניות והעטיפה של הדבר.
וישנם מצבים שבהם צריך חיצוניות, כי הפנימיות היא כ"כ גדולה, והאדם לא יכול להיחשף אליה בבת אחת, ואז צריך לצמצם לאדם את הפנימיות הגדול הזאת, בהמון צמצומים שונים. כדי שדרך הצמצומים האלו, יוכל האדם לשער בדעתו את הפנימיות.
והדבר דומה למטבע שיש לו שני צדדים. שהאדם לא יכול בבת אחת לראות את שני הצדדים. והאדם יכול לראות רק צד אחד בכל...
ואף על פי כן, ישנם מצבים שבהם צריך חיצוניות. ולא בגלל שאין פנימיות, אלא בגלל שהפנימיות כ"כ גדולה, עד שאי אפשר לגשת אליה ישירות, אלא רק באמצעות החיצוניות שלה. כי השמש לדוגמה, אי אפשר להסתכל עליה ישירות, אלא רק באמצעות דבר שמפריד בין האדם לבין השמש.
ויש גם דברים שהם מאוד גדולים, כגון לדוגמה הגלקסיה שלנו, או אפילו כדור הארץ שלנו, שהאדם לא יכול לראות את כל התמונה המלאה של הדבר בבת אחת, מחמת שהדבר הזה הוא גדול מאוד. אבל האדם כן יכול לראות תמונה מוקטנת של הדבר. והתמונה המוקטנת של הדבר, היא בעצם החיצוניות והעטיפה של הדבר.
וישנם מצבים שבהם צריך חיצוניות, כי הפנימיות היא כ"כ גדולה, והאדם לא יכול להיחשף אליה בבת אחת, ואז צריך לצמצם לאדם את הפנימיות הגדול הזאת, בהמון צמצומים שונים. כדי שדרך הצמצומים האלו, יוכל האדם לשער בדעתו את הפנימיות.
והדבר דומה למטבע שיש לו שני צדדים. שהאדם לא יכול בבת אחת לראות את שני הצדדים. והאדם יכול לראות רק צד אחד בכל...