אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות
מה קורה אחרי שמגיעים להארה? האם יש הבדל בין יש לאין?

בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלת ההבדל בין "יש" ל"אין", ובודק מה קורה אחרי שמגיעים להארה או לאושר. הוא עורך דיון מעמיק בנוגע למושגים של נפרדות ואחדות, ולמה לא תמיד ברור אם יש באמת הבדל בין הדברים או לא. במהלך ההרצאה, הוא מציג דיאלוגים ושאלות שמאתגרות את הקהל לחשוב על הפערים בין תפיסות שונות של העולם.

מהו ההבדל בין יש לאין? מה השפעת ההארה על תפיסת העולם?

אליעד מתאר את הדרך בה תופסים אנשים את הקיום, את תחושת העושר ואת ההשפעה של הארה רוחנית על תפיסת העולם. הוא מציין כי, לעיתים, תחושת שלמות או היעדר הבדל בין הדברים יכולה להיות מסולפת או לא מדויקת. הדיונים עוסקים בקיום המושג של הבדל בין דברים, איך לשאול את השאלות הנכונות ומה המשמעות של להגיע למסקנות שלא בהכרח נכונות או מוחלטות.

ההרצאה מציעה שהמחשבה על ההבדל יכולה להוביל לתחושת חיסרון, ובכך חוסר שלמות, בעוד ש"שלמות" מושגת כשאדם מסוגל להבין שאין צורך בהבדל בין הדברים. אבל, ישנה גם אפשרות שמישהו יגיע להכרה זו מתוך ספק, או מתוך הכרה שייתכן מאוד שאין באמת הבדל בין דברים.

האם נוכל לדמיין מציאות בלי הבדל בין טוב ורע?

אחת השאלות המרכזיות שנשאלת במהלך ההרצאה היא האם נוכל לדמיין מציאות שבה אין הבדל בין תחושות של טוב ורע. אליעד מציין כי כל דבר תלוי בשאלה שאנחנו שואלים את עצמנו, ואם אנחנו מבינים את מהות השאלות שלנו, נוכל לשנות את הדרך בה אנו תופסים את העולם. הוא מראה כי כל תחושה או הבדל בין רע לטוב נובע מהמחשבה שהדבר הזה צריך להתקיים.

במהלך הדיאלוג, אליעד מציין כי אנשים שונים יכולים לחוות את אותו דבר בצורה שונה, תלוי במודעות שלהם ובתפיסה הפנימית של המצב. הוא מציע כי לעיתים התשובות שלנו לשאלות הנפוצות ביותר הן לא בהכרח נכונות, ולעיתים יש מקום לשאול שוב ושוב את השאלה.

מה קורה אחרי שמגיעים...
צורך מחשבות מה ההבדל בין טוב לרע אין מיש חוויית חיסרון דמיון להוביל אחדות או נפרדות להתאים להבין לשאול את השאלות הנכונות אולי אין הבדל בין יש לאין אושר אחדות אחדות או נפרדות אין או יש אין הבדל בין יש לאין אין ויש אין יש אין מיש האין והיש האם יש הבדל בין יש לאין הארה הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים היש והאין יש או אין יש אין יש הבדל או אין הבדל יש ואין יש מאין יש מיש לא להבדיל לא להבדיל או להבדיל להבדיל להבדיל או לא להבדיל מה ההבדל בין יש לאין מה קורה אחרי שמגיעים לאושר מה קורה אחרי שמגיעים להארה נפרדות נפרדות או אחדות
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 2
... - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 2 כי מי שיתבונן היטב על העולם, יראה כי המציאות שלנו מכילה ... דבר, בצורה ככ חזקה, עד שהאדם יהיה מסוגל להכיל בתוכו את סך כל הרגשות. שזו הארה אמיתית, שבה האדם חי בהרמוניה אמיתית עם המציאות. ולטובת הקורא נחדד ונעמיק עוד יותר את העניין ונאמר, כי מי שהגיע להארה אמיתית, ומי שמסוגל להכיל בתוכו סבל, הוא צריך לדעת לא להשתמש ביכולת הזו יותר ...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 1
... - מה בודהה לא ידע? לאיזו הארה בודהה לא הגיע? חלק 1 במאמר הזה נדבר על תפישת העולם הבודהיסטית. נסביר את היתרון שלה, ונסביר גם את החיסרון שלה. וממילא נסביר גם מה בודהה לא ידע ולאיזו הארה בודהה לא הגיע. וכאשר מדברים על תפישת חיים כלשהי, בפרט כאשר באים לבאר את החסרונות שלה, אז יש ... בעולם שלנו הכל משתנה כל הזמן. וכאשר האדם נאחז מבחינה רגשית בתופעה חולפת כלשהי, על ידי זה האדם סובל כאשר התופעה משתנה. ואדם מואר עפ הבודהיזם, הוא מי שהצליח להשתחרר מכל תלות רגשית כלשהי לגבי תופעה משתנה כלשהי. וניתן למצוא ... שונים שאליהם לא נכנס כאן. וכאן נתמקד בעניין של המחשבה שאומרת שהעולם הזה הוא סבל שנוצר על ידי היצמדות לתופעות משתנות. וההארה היא כאשר האדם משתחרר מהתלות הרגשית בתופעות המשתנות. ואם נתבונן על אנשים בודהיסטים, נראה כי כלפי חוץ לפחות חלקם נראים אנשים מאושרים ושמחים. כי כאשר לוקחים בן אדם שכל היום רודף אחרי הזנב של עצמו, דהיינו, רודף אחרי כסף הנאות פרסום כבוד וכיוב, ומסתכלים עליו, רואים כמובן אדם לא מאושר, שהוא בעצם חי את חייו מתוך מרדף לא ברור. וכאשר שמים לידו את הבודהיסט, שהוא אולי בדיוק עושה ... וכיוב, אז האדם שנמצא בתוך מרוץ משוגע של החיים, כאשר הוא מסתכל על הבודהיסט הרגוע שנח לו מחוץ למרוץ, הוא בטוח שהבודהיסט הזה מאושר. כי הוא האדם הרגיל נמצא בתוך מרוץ, והבודהיסט נח מהמרוץ. ונראה כאילו שהבודהיסט כבר הגיע לסוף המרוץ. ולכן האדם שנמצא במרוץ, חושב שהבודהיסט הוא אדם מואר ומאושר. וכאשר האדם מתבונן על הבודהיסט והוא רואה מולו אדם רגוע, שמשדר כלפי חוץ תחושה ... שקט נפשי, רוגע, שמחה, שלוות נפש וכיוב, אז האדם שנמצא במרוץ ושאין לו את כל הדברים האלו, אז נדמה לו שהבודהיסט הזה הוא אדם מואר ומאושר. ובפרט אם אותו הבודהה בא לאדם ומספר לאדם שהעולם הזה מלא בסבל, ושהסבל נובע מכך שהאדם רודף אחרי דברים שכל הזמן משתנים, והבודהה ממשיך ומסביר ואומר שהוא אדם מואר ומאושר, מחמת זה שהוא כבר לא רודף אחרי התופעות המשתנות של העולם הזה, אז גם זה גורם לאדם להיות עוד יותר בטוח שהנה הבודהה הזה הוא אדם מואר ומאושר באמת. ואז האדם גם הוא מנסה ללמוד את שיטת הבודהה ואת הבודהיזם. והאדם מנסה גם ... מהסבל שיש בעולם. והאדם מתחיל להשתחרר מכל התלויות הרגשיות שיש לו. והאדם חושב מקווה ומאמין שבבא היום אולי גם הוא יגיע לאותה הארה מיוחלת, שבה האדם לא סובל יותר, ושאז הוא נמצא במצב של נירוונה, שקט נפשי ואושר. ועכשיו נסביר את מה שבודהה לא ידע. ואם נצטרך לומר במילה אחת את הדבר שאותו בודהה לא ידע, אז ... לא ידע ליהנות. כי כל מה שבודהה ניסה להסביר, זה שהעולם הזה מלא בסבל. ושהבודהיזם יראה לאדם את הדרך להשתחרר מהסבל, ושזאת הארה ופסגת חלומותיו של האדם שאליה רוצה להגיע האדם. וכפי שכבר ביארתי במספר מקומות, האדם לא יכול ... וכאשר האדם סובל, והוא רואה מולו בודהיסטי שדוגל בכך שהאדם צריך להשתחרר רגשית מכל מה שקיים, אז נדמה לאדם שהנה המפתח אל האושר. וכאשר האדם מתחיל לתרגל בודהיזם, והאדם מתחיל לעשות מדיטציות והתבוננות כלשהי, ומתחיל להשתחרר מהתלות הרגשית שלו בכל מיני דברים, אז האדם באמת מרגיש סוג של הארה ושל התעלות רוחנית. ונדמה לאדם שמי שהוא לא תלוי רגשית בשום דבר, הרי שהוא מאושר. ומי שיתבונן היטב על הרעיון הבודהיסטי הנל, הוא יראה שיש חסרונות מאוד גדולים במה שלימד בודהה. ... יתכן שהאדם יבין את הסיבה שבגללה המציאות היא כפי מה שהיא, ועדיין יאמר שהמציאות היא לא טובה. כי כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, האושר האמיתי הוא כאשר האדם מבין את השכל של המציאות. דהיינו, האדם מבין את החוקיות שלפיה המציאות ... וכאשר האדם אומר שהעולם הזה הוא סבל, ושהוא ילמד את האדם איך לא לסבול, הרי שבסך הכל צריך לרחם על אדם כזה, שהוא עוד לא הגיע להארה של איך אפשר ליהנות בשלמות מהעולם הזה כפי מה שהוא, כולל כל החסרונות שאותם נדמה לאדם שיש בעולם. ... הם כאן בעולם הזה. וכל האינטראקציה של החיים, היא כולה כאן בתוך העולם של התופעות המשתנות שהן שורש הסבל עבור הבודהה, ושורש האושר והיופי, עבור מי שמגיע להארה אמיתי. ...
שלמות / הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות?
... הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות? כפי שכבר ביארתי, כל הדברים ... כל הנושאים האלו במקומות אחרים. וכאן נסביר, מה קורה לאדם רגע אחד לפני שהוא מגיע להארה אמיתית של אחדות עם המציאות. וכפי שכבר ביארתי, כל דבר יש בו ... יש חיסרון של משהו שנמצא במקומות אחרים, אבל לא אצלו. וכל זמן שהאדם עדיין לא חווה אחדות עם הכל, הוא תמיד ירגיש תחושה של חיסרון. והאדם ... רק את מה שחסר לו. והרצון הוא חיסרון. ונמצא אם כן, כי השלמות היא כאשר האדם מרגיש אחדות עם המציאות, ואהבה ככ גדולה למציאות, עד כדי כך שהרצון העצמי של האדם מתאחד עם הרצון של המציאות. ונמצא אם כן כי הרצון העצמי של האדם כאילו נעלם. וזאת השלמות, כאשר האדם מרגיש אחדות עם המציאות, שאז מתמלאים אצלו כל החסרונות, וממילא יש לו את השלמות. וכאשר האדם מרגיש את האחדות עם המציאות, אז הוא מרגיש סוג של הארה רוחנית . כי האדם כל חייו רגיל לרצות ולרצות. ואין לאדם מנוחה מהרצון העצמי שלו, גם לא לרגע אחד. וכאשר הרצון של האדם מתאחד עם המציאות, דהיינו, כאשר האדם רוצה את המציאות ... וכאשר האדם רוצה את המציאות כפי מה שהיא, אז הרצון שלו נעלם, והוא מרגיש סוג של הארה רוחנית וכולי. אלא, שכל הדברים האלו קורים ... אהבה אין סופית למציאות, ואז הרצון העצמי שלו נעלם לגמרי, ואז ממילא הוא מרגיש אושר וכולי. אלא שזו עדיין לא השלמות האמיתית. כי ... עליו להכיל בתוכו את שני הצדדים השונים של המטבע. ואחד מהצדדים של המטבע, זאת האחדות של המציאות. והצד השני של המטבע, זאת הנפרדות והשונות של המציאות. והשלמות היא, כאשר האדם ... משל המציאות, וגם תוך כדי זה האדם מכיל בתוכו גם את הכוח הנגדי, שהוא הכוח של האחדות, דהיינו, שהאדם מרוצה מהכל בצורה אחידה ללא כל שינוי. ונמצא אם כן, כי כאשר האדם חווה בפעם הראשונה את האחדות, אז נדמה לו שהוא הגיע אל השלמות. משום שבאמת ... השלמות הזאת, עדיין יש שלמות אחרת גדולה יותר, והיא היכולת להכיל גם את ההפך. כי האחדות של המציאות ככ גדולה, עד שהיא מכילה בתוכה גם את השינויים, ואף על פי כן האחדות לא נפגמת. וככל שהאדם מתחבר יותר אל האחדות של המציאות, כך הוא מסוגל להכיל בתוכו יותר את הנפרדות ואת השונות של המציאות. כי השלמות היא החיבור של ההפכים. וההארה האמיתית של האדם, היא גדלה כל הזמן. כי אחרי שפעם אחת מבינים את עניין האחדות בשלמות, עכשיו האדם מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים, ... גם להיות עם רצון עצמי וישות עצמית שנפרדים מהמציאות, ואף על פי כן, להמשיך להרגיש אחדות עם המציאות. וזוהי השלמות שאין שלמות אחריה. ...
רוחניות חומרית - איך להגיע להארה רוחנית, באמצעות רדיפה חומרית?
... חומרית - איך להגיע להארה רוחנית, באמצעות רדיפה חומרית? כפי שכבר ביארתי, רוחניות ... שני הדברים האלו נתפשים כדברים הפוכים. ומי שרוצה להיות רוחני, אז הוא מתרחק מהגשמיות. ומי שרוצה להיות גשמי, הוא מתרחק מהרוחניות. וכאן נסביר, כיצד יכול האדם להגיע להארה רוחנית אמיתית, דווקא באמצעות הגשמיות. ולא סתם גשמיות, ... ונחדד, דווקא באמצעות המרדף אחרי הגשמיות. ואפשר לבאר גם את הצד ההפוך, כיצד להגיע להנאה גשמית וממשית, דווקא באמצעות רדיפה אחרי הרוחניות. אבל כאן נבאר כיצד להגיע להארה רוחנית, באמצעות המרדף אחרי הגשמיות. ומי שיתבונן בעניין יראה, שמה שהאדם באמת רוצה בסופו של דבר, זה להיות מאושר. ואפשר לקרוא לזה רוחניות או גשמיות, אבל בשורה התחתונה האדם רוצה להיות מאושר. ויש מי שחושב להשיג את האושר באמצעות הרוחניות, ויש מי שחושב להשיג את האושר באמצעות הגשמיות. והרוחניות גשמיות, הן רק דרך להשגת האושר, שהוא תחושה פנימית של האדם. ואם נתבונן על עניין האושר של האדם, נראה שהוא כולו תלוי בדבר אחד, והוא הבנה. כי כאשר ... המציאות. ומה שהאדם באמת רוצה בסופו של דבר, זה להבין את המציאות, כדי לחיות איתה בשלום. כי בסופו של דבר, מה שבאמת חשוב לאדם, זה להרגיש טוב באמת. ונמצא אם כן, כי כל האושר של האדם, תלוי בכך שהוא יבין את המציאות. והאדם יכול לרדוף ... או גשמיות או אחרי כל הגדרה אחרת, אבל מה שהאדם באמת מחפש, זה את השקט הנפשי ואת הרוגע ואת האהבה העצמית לעצמו ולמציאות וכולי. ואם נתבונן על מהות העניין, נראה כי בעצם הארה פירושו כאשר האדם רואה את הדברים כפי מה שהם. דהיינו, כאשר ... בשלמות באופן מידי. והאדם צריך לעשות תרגול ולהכין את עצמו לכך, שתהיה לו את היכולת להבין את הדברים בשלמות. והדבר דומה לאדם שצריך להרים משקל מאוד כבד כדי להיות מאושר. והאדם לא יכול בבת אחת להרים את המשקל הכבד הזה. ואם יניחו ... כל שטות אחרת, כלפי חוץ זה נראה כמשהו מאוד לא רוחני. אבל מצד האמת, גם אם הכסף לצורך הדוגמה הוא נראה כלא רוחני, הרי שהמרדף אחריו, הוא רוחני לגמרי. כי המרדף אחרי האושר, הוא המטרה הגדולה ביותר שהאדם יכול להגיע אליה. והמרדף אחרי הכסף, או המרדף אחרי כל שטות או כל דבר אחר, הוא בעצם סוג של תרגול ושיפור מיומנות, כדי להיות מסוגל להשיג את האושר, שזה הדבר הקשה ביותר (משום שהוא הפשוט ביותר. כפי שכבר ... יוכל גם להבין את המציאות. כי להבין את המציאות, זה הרבה יותר קשה מאשר להבין איך להתעשר ואיך להרוויח כסף או איך להשיג כל דבר אחר. והדבר שקשה ביותר להשיג אותו, זה את האושר. ומי שלא מסוגל לקנות לעצמו את הצעצועים, דהיינו, להשיג לעצמו שטויות, איך הוא יצליח להשיג את האושר?! ואין הכוונה לומר שהאדם צריך להתחיל לרדוף אחרי שטויות. כי אפשר להשיג את האושר, גם בלי לרדוף אחרי שטויות. ואת האושר אפשר להשיג בוודאות. כי הוא פנימי. ואת כל שאר הדברים, לא ... להבין תהליך קטן בתוך המציאות, כיצד הוא מצפה להיות מסוגל להבין את התהליך שכולל בתוכו את כל התהליכים, ושכל התהליכים הם תתי תהליכים שלו. והרעיון הוא, שמי שרוצה להיות מאושר באמת שזאת התכלית הסופית, עליו לשפר את היכולות שלו. ולשפר את ... יותר, הרי שכל זמן שהאדם לא מסוגל להתמודד עם תהליך גשמי וממשי, כיצד הוא חושב שהוא יהיה מסוגל להתמודד עם דבר מופשט ורוחני. כי הרבה יותר קל להשיג כסף, מאשר להיות מאושר. עובדה שיש יותר עשירים מאשר מאושרים. והרבה יותר קל לעשות כל דבר, מאשר להיות מאושר. ולהשיג לדוגמה כסף, זה משהו שהוא הרבה יותר ממשי, ולכן הרבה יותר קל להשיג אותו, מאשר להשיג את האושר, שהוא תלוי בהבנה של איזה רעיון מופשט לגמרי, שאי אפשר לראות אותו פיזית. ומי שרוצה להיות מאושר, עליו לשפר את המיומנויות שלו בדברים שאיתם הוא מתעסק ביום ... משפחה, זוגיות, הנאות וכיוב. וכל מטרה יש לה משמעות. וכאשר האדם מנסה להשיג כל מטרה שהיא, הרי שבעצם הוא מתרגל ומשפר את היכולת שלו, להשיג את המטרה הגדולה ביותר, שהיא האושר. וכדי שהאדם יצליח להשיג דברים חומריים, לשם כך עליו לגלות ... כך האדם צריך לנתח את התהליך, ולהגדיר את המטרה, ולנתח את האפשרויות שעומדות לרשותו וכיוב. וכל הדברים האלו, הם שיפור של המיומנות של האדם, כדי להשיג בסופו של דבר את האושר. ואת האושר האדם יכול להשיג, רק כאשר ורק אחרי שהוא מביא לידי ביטוי, את ... אז הוא מרגיש תחושה של מיצוי, ואז הוא מחפש מטרה יותר גדולה להשיג. כי על ידי זה הוא יוכל לבטא את עצמו טוב יותר וכן הלאה. עד שבסופו של דבר, האדם באמת ראוי להיות מאושר בשלמות. ואז האדם משיג גם את האושר. ונסכם: הדרך אל האושר המושלם והדרך אל ה
הארה רוחנית - כיצד תדע האם ועד כמה אתה קרוב להארה? איך להגיע להארה רוחנית?
הארה רוחנית - כיצד תדע האם ועד כמה אתה קרוב להארה? איך להגיע להארה רוחנית? מי שיתבונן בעניין יראה, כי לכאורה האדם לא באמת יכול לדעת האם ועד כמה הוא קרוב להארה . ולו רק משום שאין לאדם מושג אמיתי על משמעותה של ההארה. ומי שנמצא בתוך מערה חשוכה ומנסה לצאת ממנה החוצה אל האור, אין לו מושג והוא לא יכול לדעת, האם ועד כמה הוא קרוב אל היציאה או לא. כי לפעמים נדמה לאדם שהוא ממש קרוב לצאת מהמערה החשוכה, אבל הוא רק מדמיין שהוא קרוב. כי הדבר שגורם ... שהוא קרוב, הוא רק אשליה בלבד. ולמרות שנדמה לאדם שהוא קרוב, הרי שיכול להיות שהוא רחוק. ויכול להיות גם להפך, שהאדם הוא ממש קרוב לצאת אל האור, אבל נדמה לו שהוא רחוק. ואף על פי שעפ ההיגיון אין לאדם אפשרות לדעת האם הוא קרוב ועד כמה הוא קרוב להארה, אף על פי כן האדם כן יכול לחוש בכך שהוא מתקרב אל ההארה. והכל תלוי בעד כמה האדם מבין את מהותה של ההארה. והאדם יכול בהחלט לדעת שהוא קרוב להארה, עפ הגדרתו והבנתו את ההארה. לדוגמה: אם נאמר שהארה פירושו כאשר האדם מבין את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, הרי שככל שהאדם מתחיל להבין טוב יותר, את הקשר שיש בין הדברים השונים שבעולם, כך הוא יכול לדעת שהוא קרוב יותר להארה. ואם הארה פירושו שהאדם מבין את השורש ואת הסיבה של כל הסיבות, אז ככל שהאדם מבין טוב יותר את הסיבות של התהליכים השונים, כך הוא יכול לדעת שהוא מתקרב אל ההארה. וכיוב אם הגדרתה של ההארה היא הגדרה כלשהי, האדם בהחלט יכול לדעת האם ועד כמה הוא קרוב אל מה שהוא חושב שזאת הארה. אלא, שלא תמיד הדבר שנדמה לאדם כהארה, לא תמיד הוא אכן ההארה השלמה. כי כל שכל חדש שהאדם מבין אותו, הוא סוג של הארה. אבל רק הבנת כל הדברים שבעולם, רק היא הארה מושלמת. ולפעמים נדמה לאדם שהוא קרוב להגיע להארה, ואכן הוא מגיע להארה, אבל זו רק הארה חלקית, שאחריה יש עדיין דרך נוספת להתקדם... והדבר דומה לאדם שמסתכל על פסגת ההר. והוא אינו יודע שעל ההר הזה יש עוד הר אחר, שהוא גבוה הרבה יותר, מאשר פסגת ההר שאותה הוא ... את הפסגה הבאה וכן הלאה. ורק כאשר האדם מממש את הפוטנציאל האישי שידוע לו, רק אז הוא מגלה יכולות חדשות ופוטנציאל חדש. ומי שרוצה להגיע להארה הגדולה, עליו לנסות להגיע קודם כל להארות קטנות. והארה פירושה, התבהרות של הדברים. וכדי להגיע להארה הגדולה, על האדם לנסות להבין כמה שיותר, את הדברים שהוא עושה ביום יום. כגון את העסק ואת העבודה שלו, או מערכת היחסים שלו עם משפחתו וכיוב. ועל האדם לנסות להגיע להארות קטנות, דהיינו, להבין את הדברים הקטנים. ומי שלא מסוגל להבין את העסק שלו, או מי שלא מסוגל להבין את בני המשפחה שלו וחבריו, כיצד הוא יבין את כל המציאות. ומי שרוצה להגיע ...
הארה - האם היא באה מעצמה? או שהאדם יודע מראש שהיא תבוא?
הארה - האם היא באה מעצמה? או שהאדם יודע מראש שהיא תבוא? אם נתבונן על עניין ההארה הרוחנית, נראה שיש בה שני תהליכים שונים. מצד אחד, ההארה באה לאדם באופן פתאומי. ומצד שני האדם עושה הכנות כדי להגיע להארה הזאת שתבוא לו באופן פתאומי. והדבר דומה לזכייה ... של לראות. אבל כל זמן שהוא לא ראה את האור ממש, הרי שהוא עוד לא מבין מהו האור. וכאשר העיוור רואה את האור בפעם הראשונה, אז האור הזה הוא בא לו בהפתעה. ושום ... השמש. וכל זמן שהאדם עוד לא הגיע להארה, הוא יכול רק לשער בדעתו מהי ההארה ומהו עניינה. אבל האדם לא יכול לדעת בדיוק מהי ההארה, כל זמן שהוא לא הגיע אליה. וכאשר ההארה באה לאדם, היא באה לו בהפתעה. ולכן היא הארה. והדבר דומה לאדם שנמצא בחושך, שכאשר הוא רואה את האור, הוא פתאום נחשף למשהו חדש לגמרי. וכמו שיש לאדם ... כך יש לאדם הפתעה כאשר הוא מגיע להארה. אבל כדי שהעיוור יתחיל לראות, לשם כך עליו לעשות ... כלשהן, כדי שהוא פתאום יתחיל לראות. והארה פירושו, להבין את המציאות. וכדי להבין את המציאות, ... את ההסבר הזה. ומי שרוצה להגיע להארה ולהבין את המציאות, עליו להכין את עצמו לכך. וכאשר ההארה תבוא, היא תבוא בהפתעה. אבל על האדם להכין את עצמו ... שהוא יהיה ראוי ומסוגל ויכול לראות את האור. וההכנה של האדם להארה, היא על ידי זה שהוא משתדל להיצמד אל האמת. כי הבנת ... מה שהוא יודע, עד שלבסוף הוא יגיע להארה מלאה. וכאשר האדם מכין את עצמו, אז הוא יודע ומרגיש בתוכו שהוא מתקרב להארה. כי האדם מרגיש שהוא עולה מדרגה לדרגה, והאדם בכל ... יודע שהוא הולך ומתקרב אל נקודת ההארה . ולפעמים נדמה לאדם שהנה הוא כבר מגיע להארה. והאדם מגיע לאיזו הארה כלשהי. אבל זאת רק השתקפות של השמש, אך זו לא השמש ... ולפעמים האדם מכין את עצמו להגיע להארה, ועוברים עליו דברים שונים, ואז הוא מגיע לאיזו תובנה, ונדמה לאדם שהנה הוא הגיע להארה. ונדמה לאדם שהוא הגיע להארה, משום הדרך שהוא עבר כדי להגיע להארה הזאת. ונדמה לאדם שבגלל שהוא עבר מה שהוא עבר בדרך להארה, לכן כנראה שהוא כבר הגיע להארה. אך עדיין האדם הזה רואה רק את ההשתקפות של השמש, אך ... עד שבסופו של דבר, האדם מגיע להארה האמיתית. ואז הוא יודע שהוא אכן הגיע ל
הארה / להאיר כמו השמש - מהי הארה? איך יכול האדם להאיר כמו השמש?
הארה להאיר כמו השמש - מהי הארה? איך יכול האדם להאיר כמו השמש? הארה (מלשון אור) משמעותה היא כאשר האדם מוצא את האור, דהיינו, כאשר משהו פתאום מאיר לאדם את צורת ההסתכלות שלו על החיים, ועל ידי זה האדם חווה שלמות ואושר. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש המון סוגים של הארה. כאשר האדם מחפש משהו והוא מוצא אותו, הרי שזה סוג של הארה. כאשר האדם מנסה לעשות איזה משהו, ופתאום הוא מגלה דרך חדשה יעילה יותר להשיג את המטרה שלו, הרי שזה סוג של הארה. ובעקרון ניתן לומר, כי בכל פעם שמתגלה לאדם שכל חדש, דהיינו, בכל פעם שהאדם מגיע לתובנה חדשה כלשהי, הרי שזה סוג של הארה. ויש 2 סוגים של הארה. יש הארה שבה האדם נהנה מהאור של השמש, ויש הארה שבה האדם הופך להיות השמש עצמה. ונסביר: כל ההארות שבעולם, יש להן שורש, שהוא השכל הכללי שממנו נוצרים כל השכלים שבעולם. כי כל שכל ושכל שיש בעולם וכל מחשבה ומחשבה שיש בעולם, יש להם איזה שורש כלשהו וסיבה כלשהי ... אל השכל שיש בכל דבר, דהיינו, ככל שהאדם מבין טוב יותר את המציאות שבה הוא חי, כך הוא מתקרב יותר אל השכל הראשון שהוא האור והשמש, וכך הוא מתקרב יותר אל ההארה. וכל זמן שהאדם לא מגיע אל השכל הראשון, הרי שהוא רק מתחמם מהשמש ומהשכל הראשון, אך הוא עדיין רחוק ממנו וצריך להתקרב אליו. אך כאשר האדם מגיע אל השכל הראשון של המציאות, דהיינו, כאשר האדם מצליח לתפוס בשכלו את המציאות כפי מה שהיא, דהיינו, להבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, על ידי זה דעתו של האדם מתאחדת עם השכל של המציאות, ועל ידי זה האדם עצמו הופך להיות השמש עצמה והוא יכול להאיר. וגם כאשר האדם הופך להיות השמש, הרי שיש גם סוגים שונים של שמש ויש עוצמות שונות של ... הופך להיות שמש יותר ויותר חזקה, והוא יכול להאיר יותר ויותר. וכאשר האדם הופך להיות השמש עצמה, דהיינו, כאשר האדם מבין את כל המציאות, הרי שזו שלמות ההארה, כי אז האדם עצמו מתחיל להאיר בשכל שלו, על סביבתו. כי אל השמש אי אפשר להתקרב, מאחר שהיא שורפת את כל מה שמתקרב אליה. אך כן אפשר ליהנות מהאור שלה, על ידי צמצום של ... את השכל הזה. וכל מי שמתקרב אל השמש הזאת הוא עלול להינזק... אך מי שבכל זאת מוצא את הדרך להגיע אל השמש והופך להיות השמש עצמה, הוא יכול עכשיו להאיר את האור של השמש לאחרים. ואיך? באמצעות צמצומים שונים. כי את השכל עצמו של השמש, אי אפשר לומר, מאחר שהוא גדול מידי ומאחר שהאדם לא מסוגל להכיל בתוכו את האור של השמש, שהוא השכל הגדול ביותר. והחכם שזוכה להיות השמש עצמה, דהיינו, שהוא רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת, הוא יודע לצמצם את האור של השמש לחלקים קטנים ולתת לאדם ליהנות מהאור של השמש כפי יכולתו. כי כל השאלות שיש לאדם, הן בחינת חושך, שהאדם לא מוצא את דרכו ולא יודע את התשובה ואת הפתרון. והשמש ... קורים לפיו, והוא הרי הסיבה של כל הסיבות. אך האדם שלא מסתכל על השכל הזה, הוא עושה לעצמו חושך. כי אילו ידע האדם את השכל של המציאות, הרי שהוא היה רואה את האור שיש בכל דבר, דהיינו, את הטוב שיש בכל דבר, ועל ידי זה הוא תמיד היה מרגיש טוב יותר. אך האדם שלא חושב בצורה נכונה, הוא מסתיר מעצמו את אור השכל של השמש, ועל ידי זה הוא לא מבין את המציאות, והוא מרגיש רע וכולי. ואיך יכול האדם להתקרב אל האור של השמש? תשובה: על ידי זה שהוא לומד את העצות של החכם האמיתי ומתבונן בהן. כי בכל עצה שאותה נותן החכם, תמיד יש בה חלק כלשהו של השכל של המציאות כולה, שהיא השמש ... מסוים. אך השכל שהחכם האמיתי נותן לאדם בעצות שלו, השכל הזה טוב עבור כל הדברים שבעולם, והוא יעזור לאדם להגיע אל השלמות הסופית שלו. ואם נחזור לעניין ההארה , נראה כי הארה שלמה, היא כאשר האדם הופך להיות השמש עצמה, דהיינו, כאשר הוא מבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שזה השכל הראשון של כל השכלים שבעולם, ואז האדם עצמו מתחיל להאיר בעצמו כמו השמש. וההארה הזאת באה בבת אחת, אך לא מגיעים אליה בבת אחת. כי במציאות יש שני מצבים, או שהאדם הוא השמש עצמה או שלא. אך כדי להיות השמש עצמה, לשם כך על האדם לעבור תהליך שלא קורה בבת אחת. זא, הארה קורת בבת אחת. אך כדי להגיע להארה שקורת בבת אחת, לשם כך צריך האדם לעבור את כל הדרך. וככל שהאדם לומד טוב יותר את העצות של החכם האמיתי, וככל שהאדם מתבונן טוב יותר על השכל שיש בעצות של החכם האמיתי, על ידי זה האדם מתקרב אל האור של השמש. כי בוודאי שיש אפשרות להכיל גם את האור של השמש כולו. אלא שהיכולת השכלית של האדם, לא מספיק חזקה כדי לאפשר לו להכיל בתוכו את השכל של כל המציאות. וככל שהאדם מתבונן טוב יותר על השכל שיש בכל דבר וכולי, על ידי זה האדם מרחיב ומגדיל את היכולת השכלית שלו, עד שבסופו של דבר האדם עצמו גם הוא יזכה להארה שלמה, ויזכה להאיר בעצמו... ...
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל?
... הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל? בודהיזם. הינדואיזם. בודהה. הארה. נירוואנה. נירוונה. דהרמה. אנאטמן. מדיטציה. בודהיזם טיבטי (דרך היהלום. הארה מלאה). זן בודהיזם. מאיה (אשליה). הדרך המתומנת האצילה. הודו. דתות דהרמיות. פילוסופיה סינית. במאמר זה נעסוק בנקודת האמת שיש בבודהיזם כמו שיש בכל דבר ... שרואה את עצמו כשונה מדברים אחרים. כאשר האדם משתחרר לגמרי מתלות רגשית כלשהי משתחרר מהאגו לגמרי משתחרר מהרצון לגמרי, באותו הרגע האדם מגיע להארה והופך להיות בודהה. הארה היינו מצב של נירוואנה ואושר תמידי. נירוונה היינו מצב שבו האדם אינו קשור רגשית לשום דבר, אך אוהב באמת את כל הדברים כולם בצורה שווה. כדי להשתחרר מהסבל יש צורך להשתחרר מהתלות ... עצמה, דהיינו, האדם אוהב את כל מה שיש במציאות כפי מה שהמציאות אוהבת את כל מה שיש בה באהבה עצמית אמיתית וללא תנאי כלשהו. מהי הדרך להגיע להארה? איך להגיע אל הנירוונה ולהפוך להיות בודהה? תשובה: בעיקר על ידי מדיטציה. מדיטציה היא התבוננות פנימית של האדם על האני שלו. היינו האדם מסתכל פנימה על ... להבין את עצמו. כאשר האדם מסתכל מספיק עמוק אל תוך עצמו, הוא מגיע למהות של האני שלו, שהיא גם המהות של כל מה שקיים. כאשר זה קורה, נוצרת אחדות של האדם עם המציאות = הארה = בודהה. אחת מהמדיטציות הידועות היא מדיטציית ויפאסנה. מדיטציית ויפאסאנה היא מדיטציה שעוסקת בעיקר בעניין של שתיקה והעדר דיבור. המעשים של האדם ... ששכל אנושי רגיל רואה את הדברים השונים בעולם כדברים שונים, למרות שכולם הם בכלל ישות אחת ודבר אחד ממש. אז מה באמת צריך לעשות כדי להגיע להארה ולהיות בודהה? תשובה: צריך לחפש את האמת. דהיינו, האדם צריך לראות שצורת המחשבה שלו היא אכן אמיתית ושהתפיסה שלו את המציאות הנחות היסוד שלו הן אכן האמת. כאשר האדם מחפש את האמת, על ידי זה הוא מגלה את האחדות הנצחית שיש בכל דבר, דהיינו, האגו של האדם נעלם והוא רואה את כל המציאות כישות אחת ויחידה. כאשר זה קורה, האדם משתחרר מהסבל בשלמות, מגיע להארה אמיתית ובשלמות והופך לבודהה אמיתי שאינו רק בודהיסטי אלא הוא באחדות עם כל דבר. ...
הארה רוחנית - כיצד תדע עד כמה אתה קרוב להארה רוחנית ולידיעת הטוב האמיתי?
הארה רוחנית - כיצד תדע עד כמה אתה קרוב להארה רוחנית ולידיעת הטוב האמיתי? הטוב האמיתי הוא השורש של המציאות. הרובד של האחדות של המציאות הוא הטוב האמיתי. אחדות = טוב. פירוד = רע. כאשר הולך לאדם נגד רצונו = פירוד בין המציאות לרצון האדם = רע. כאשר האדם חווה את המציאות דרך הרובד הפנימי ביותר שלה, דהיינו, הרובד שאינו משתנה בה לעולם, אז בעצם לעולם המציאות אינה מתנגדת לרצונו ואז הוא באחדות עם המציאות. הדרך לדעת עד כמה האדם קרוב לרובד האחדות, היא על ידי האחדות המחשבתית שלו. בחיים ישנם אירועים שונים, דעות שונות, אפשרויות שונות, מקומות שונים וזמנים שונים. ככל שהאדם קרוב יותר לרובד האחדות של המציאות, כך הוא רואה את הדברים בצורה יותר אחידה. היינו האדם מסתכל תמיד על המהות המאחדת את הדברים השונים, ולא על המעטפת החיצונית המבדילה ביניהם. ככל שהאדם מסתכל יותר על הפנימיות של המציאות, היינו על המכנה המשותף ועל הדברים הדומים שנמצאים בכל דבר ודבר, כך הוא קרוב יותר לרובד האחדות של המציאות. ככל שהאדם מבין טוב יותר כיצד כל דבר קשור לכל דבר, כך הוא קרוב יותר לפנימיות ולמהות של המציאות. ככל שהאדם מתעסק יותר במהות ובחוץ בצורה החיצונית - כך הוא קרוב יותר לאחדות. ככל שהאדם מסתכל תמיד על השורש ועל הסיבה הפנימית והשורשית שבגללה המציאות כפי שהיא, כך הוא קרוב יותר לאחדות של המציאות. כי בשורש המציאות, הסיבה של כל הסיבות היא אחת. בכל מקרה, ככל שהמחשבות של האדם מתחילות להתאחד, היינו שהאדם חווה יותר דברים שונים בצורה אחידה, כך האדם קרוב יותר לרובד שבו הכל אחד והכל טוב. ...
הארה רוחנית - עד כמה אתה קרוב אליה?
הארה רוחנית - עד כמה אתה קרוב אליה?
הארה רוחנית - עד כמה אתה קרוב אליה? מה זו הארה רוחנית ומה הקשר שלה לאושר המוחלט? הארה רוחנית לפי אליעד כהן, היא מצב של אושר מוחלט, הבנה מלאה של המציאות ושלמות פנימית. אליעד מסביר שהארה היא בעצם הנקודה שבה האדם כבר אינו מחפש אושר כי הוא מצא אותו באופן מושלם. הוא מדגים זאת באדם רעב, כל עוד הוא רעב, הוא יחפש אוכל, אבל כשהוא אוכל ושבע, הוא מפסיק לחפש אוכל. באופן דומה, האדם שמגיע להארה רוחנית מפסיק לחפש אושר, כי הוא כבר מאושר באופן מלא, מוחלט וקבוע. מדוע אדם סובל ואיך זה קשור לחיפוש אחר האושר? אליעד מסביר שהסבל של האדם אינו נובע מכך שרע לו או שחסר לו דבר מה, אלא מכך שהוא לא מצליח להכיל את המציאות כפי שהיא, בעיקר את החלקים שהוא אינו רוצה. גם אדם מאושר חווה לפעמים חוסר שביעות רצון, אך ההבדל הוא שהוא מסוגל לקבל ולהכיל גם את התחושות הפחות נעימות כחלק מהמציאות. מי שלא מאושר, תמיד ירצה לברוח מהמציאות הזו, פעם ירצה ופעם לא ירצה, וזה גורם לסבל בגלל תנודות במצב הרגשי ובחוויית החיים. מה המשמעות של חוויית אחדות בהקשר של הארה? אליעד מתאר שחוויית אחדות אינה משמעותה שאדם מאושר אינו חש הבדל בין טוב לרע או שאין לו רצונות שונים. המשמעות של אחדות היא שהאדם המאושר מסוגל לחוות את הכל באותה צורה - גם הנאה וגם סבל. מבחינתו, כל חוויה היא חוויה שלמה ומלאה, ולכן הוא אינו סובל מהנפרדות. הוא לא מנסה לברוח מהמציאות כי הוא חווה אותה באופן מושלם, ללא התנגדות פנימית. כיצד האדם יכול לדעת עד כמה הוא קרוב להארה רוחנית? אליעד מסביר שהדרך לדעת עד כמה האדם קרוב להארה היא על ידי בדיקה פנימית עד כמה הוא רואה את האחדות שבין הדברים השונים במציאות. בעולם קיימים דברים רבים ושונים, רעיונות רבים ושיטות שונות, והאדם ככל שהוא מתקרב להארה, יתחיל לראות קווי דמיון בין כל הדברים האלו, כי בשורש הכל הוא אחד. האדם שמסוגל לזהות את הדמיון, את הקשר ואת האחדות שבין כל התופעות, הוא האדם שמתקרב להארה רוחנית. איך בפועל מגיעים להבנת האחדות ולהארה? אליעד מתאר שיטה פשוטה להגיע לאחדות: לשאול שאלות רבות ועמוקות לגבי הסיבות לדברים. לדוגמה, כשיש שתי דעות שונות, יש לחקור לעומק מדוע דעה אחת אומרת משהו מסוים והשנייה אחרת. כשאדם יעשה זאת ... הוא רוצה פעם כך ופעם אחרת, יגלה שהרצונות הללו דומים ואפילו זהים בשורשם. האם אפשר למצוא את האחדות גם בחומר ובממד הזמן? אליעד נותן דוגמה נוספת ואומר שהאחדות קיימת אפילו בחומר עצמו, בזמן ובמרחב. אם האדם יחפש לעומק ויחקור את ממד הזמן והמרחב, הוא יגלה שכל המקומות קיימים באותו מקום ושכל הזמנים מתקיימים באותו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יש הבדל או אין הבדל, מה קורה אחרי שמגיעים להארה? אין הבדל בין יש לאין, מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? יש הבדל בין יש לאין, להבדיל או לא להבדיל, מה ההבדל בין יש לאין? נפרדות או אחדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים, אימון אישי לדיאטה, מאמן אישי למציאת זוגיות ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 09_08_2025 השעה 14:11:58 - wesi1