אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:10מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אדם בכל דבר?

חכם אמיתי, על פי אליעד כהן, הוא אדם שמכיר את כל הסודות וכל הדרכים להשיג מטרותיו. אדם כזה לא רק יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא אף יכול לגרום לכל דבר שהוא רוצה להתרחש. כוח השכנוע הוא רק חלק קטן מתוך יכולת רחבה בהרבה של יצירת מציאות, שבה החכם יכול להביא לכך שכל דבר יקרה בדיוק לפי רצונו. עם זאת, בעולם המציאותי נראה שישנם מצבים בהם החכם כביכול לא מצליח לשכנע אחרים. מדוע זה קורה?

למה החכם בוחר שלא להשתמש בכל הכוח שלו?

אליעד מסביר שהסיבה לכך שהחכם אינו מפעיל את מלוא כוחו נעוצה בהחלטה מודעת ומכוונת לצמצם את עצמו. החכם בוחר במודע לא להשתמש במלוא היכולות שלו, וזאת מתוך מטרה להשאיר לאנשים בחירה חופשית. הוא לא רוצה לפגוע בחופש הבחירה שלהם, מאחר שאם הכל היה מתנהל בדיוק לפי רצונו של החכם, כבר לא הייתה משמעות לאדם ולא לקיומו.

איך ההחלטה של החכם קשורה לבריאת העולם?

ההחלטה של החכם לצמצם את כוחו ולתת מקום לאחרים לפעול בעצמם, דומה מאוד לעקרון של בריאת העולם. בדיוק כפי שאלוהים בחר לצמצם את עצמו וליצור מציאות שיש בה חיסרון, שבה הדברים אינם תמיד מושלמים, כך גם החכם מצמצם את כוחו. זהו עיקרון של יצירת השלמות דווקא מתוך חוסר ושל מתן משמעות לקיום ולפעולה עצמאית של אחרים. ללא הצמצום הזה, לא הייתה קיימת משמעות אמיתית לקיום עצמו.

האם באמת החכם מוגבל ביכולת שלו לשכנע או ליצור מציאות?

התשובה של אליעד היא חד משמעית: בפועל, החכם אינו מוגבל כלל. אם ירצה בכך, הוא יכול לא רק לשכנע כל אדם, אלא אף לגרום לאדם לעשות את מה שהוא רוצה בלי שהאדם בכלל ישתכנע. יתרה מזאת, הוא יכול לגרום לדברים לקרות במציאות גם ללא עזרת אדם אחר. אך הוא בוחר באופן מודע לא לעשות זאת כדי לשמר את הבחירה החופשית, ולתת למציאות להתפתח בדרך הטבעית שלה, מתוך מאבק ומתוך בחירה אמיתית.

האם גם אדם רגיל יכול לשכנע כל אחד בכל דבר?

באופן מפתיע, אליעד מדגיש כי היכולת לשכנע כל אחד בכל דבר נמצאת גם אצל כל אדם רגיל. אלא שהאדם בעצמו, מתוך תחכום עצמי, מצליח לשכנע את עצמו שהוא אינו יכול. האדם יוצר במוחו מגבלות וספקות לגבי יכולותיו האמיתיות, ולכן בפועל הוא לא משתמש בכל הכוח הפנימי הזה. זהו תהליך מתוחכם של הגבלה עצמית, שמאפשר לאדם לחוות מציאות שיש בה אתגר, מאבק, ולבסוף גם הנאה ומשמעות.

למה יש צורך במאמץ אם אפשר להשיג הכל מיד?

אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן, שטען כי אם היה רוצה, היה יכול להפוך את כל תלמידיו לצדיקים גמורים באופן מיידי וללא מאמץ מצדם. אך הוא לא עשה זאת, מאחר שאז לא הייתה משמעות לקיומם. רבי נחמן אמר במפורש כי אם הכל היה קורה באופן מושלם וללא מאמץ, אז היה "השם יתברך עובד את עצמו", כלומר, לא הייתה משמעות לקיומם של בני האדם ולפעולותיהם.

מה החשיבות של בחירה חופשית לקיום האדם?

הבחירה החופשית, לפי אליעד, היא המרכיב המהותי ביותר שנותן משמעות לקיום. אם החכם או האל היו משיגים הכל מיד ובקלות, ללא תהליך של בחירה חופשית וללא מאבק, לא הייתה משמעות להצלחה או לכישלון, להנאה או לסבל. דווקא האפשרות לבחור בין דרכים שונות, לחוות את התהליך, את המאמץ ואת ההשתוקקות, מעניקה משמעות עמוקה לחיי האדם.

כיצד איזון בין רצון להנאה משפיע על המציאות?

אליעד מדגים כי פעמים רבות כדי להשיג הנאה במקום אחד, צריך לוותר על רצון אחר במקום אחר. הוא מסביר שהחכם יכול היה למלא מיד את כל רצונותיו, אך אם היה עושה זאת, לא היה מסוגל ליהנות באמת משום דבר, כי כל דבר היה מגיע ללא מאמץ או אתגר. לכן, החכם מוכן להקריב חלק מרצונותיו, כדי לשמר את ההנאה והמשמעות שיש בקיום.

לסיכום, על פי אליעד כהן, היכולת לשכנע כל אחד בכל דבר, ואף ליצור כל מציאות רצויה, קיימת גם בחכם וגם בכל אדם אחר. אך ההחלטה לצמצם את היכולת הזו נעשית במודע, מתוך כוונה עמוקה לאפשר בחירה חופשית ולתת משמעות אמיתית לקיום. הרעיון הזה קשור קשר הדוק לתהליך בריאת העולם, שבו השלמות נוצרת דווקא מתוך צמצום וחיסרון. הבחירה החופשית, המאמץ, והדרך אל ההשגה הם אלו שנותנים משמעות אמיתית וערך למציאות שאנו חיים בה.
האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אחד בכל דבר?

חכם אמיתי, שמכיר את כל הסודות, לא רק שיכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא שהוא גם יכול לגרום לכל דבר לקרות. השכנוע הוא רק מקרה פרטי של כוח רחב יותר - היכולת לגרום לכל דבר להתקיים על פי רצונו. אך אם כך, כיצד ייתכן שמציאותית רואים שהוא אינו מצליח לשכנע כל אדם?

למה החכם בוחר שלא לשכנע?

התשובה היא שהחכם בוחר באופן מודע ומכוון לצמצם את כוחו, כלומר, לא להשתמש בכל יכולותיו. הסיבה לכך היא שהוא רוצה להשאיר לבני האדם בחירה חופשית. הוא לא מפעיל את כוחו במלואו כדי לאפשר לאנשים לפעול בעצמם.

מה הקשר בין צמצום יכולתו של החכם לבריאת העולם?

ההיגיון שמאחורי החלטתו של החכם לצמצם את כוחו דומה לרעיון של בריאת העולם. כמו שאלוהים בחר לצמצם את עצמו כדי לאפשר לבריאה להתקיים, כך גם החכם בוחר להגביל את כוחו. זהו אותו מנגנון שבו השלמות צומחת מתוך חיסרון - כדי לתת משמעות לבריאה ולפעולתה.

האם החכם באמת לא מסוגל לשכנע או לגרום לדברים לקרות?

מצד האמת, החכם אכן יכול לגרום לכל דבר לקרות. הוא יכול לא רק לשכנע מישהו, אלא לגרום לו לעשות משהו גם אם הוא אינו משוכנע בכך. יתרה מכך, הוא אינו זקוק אפילו לאדם כדי להשיג את מבוקשו - הוא יכול לגרום למציאות לפעול כרצונו גם ללא תיווך חיצוני.

האם גם אדם רגיל יכול לשכנע כל אחד בכל דבר?

באופן מפתיע, גם כל אדם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר - אך העניין הוא שהאדם עצמו שכנע את עצמו שהוא לא יכול. הוא גרם לעצמו לשכוח את יכולותיו האמיתיות. זהו מנגנון שבו האדם, מתוך תחכום עצמי, מגביל את עצמו ומטיל ספק בכוחותיו.

למה יש חוויות של מאבק ועבודה קשה, אם ניתן להשיג הכל מיד?

גם הצדיקים, כמו רבי נחמן, יכלו להפוך את תלמידיהם לצדיקים גמורים ללא מאמץ, אך בחרו שלא לעשות זאת. רבי נחמן אף אמר: "אם הייתי רוצה, הייתי הופך את כולכם לצדיקים גמורים בלי לשאול אתכם". אך הוא הסביר שאם כך היה עושה, הרי שזה היה "השם יתברך עובד את עצמו", כלומר, לא הייתה משמעות לעצם קיומם של בני האדם.

מדוע הבחירה החופשית כל כך חשובה?

בחירה חופשית היא מרכיב קריטי בקיום. אם החכם או האל היו מבטלים את הבחירה החופשית ומשיגים את מטרותיהם ללא תהליך, לא הייתה משמעות לקיום ולרצון. ההנאה והמשמעות נובעות מהמאמץ ומהאפשרות לבחור.

כיצד זה קשור לסבל ולהנאה?

כדי ליהנות מדבר מסוים, לעיתים יש צורך לוותר על דבר אחר. לדוגמה, אם החכם היה משתמש ביכולתו באופן מלא, הוא היה מאבד את היכולת להרגיש הנאה מהשגת המטרות שלו. לכן, יש איזון שבו חלק מהמציאות פועלת נגד רצונו כדי לאפשר לו חוויה של השתוקקות והשגה.

לסיכום

החכם או האדם בעל היכולות המיוחדות יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אך הוא בוחר שלא לעשות זאת כדי לשמור על עקרון הבחירה החופשית ולתת לקיום משמעות. רעיון זה דומה לבריאת העולם, שבה אלוהים עצמו צמצם את כוחו כדי לתת לבריאה אפשרות להתקיים ולפעול מתוך רצון חופשי.
אז אתה שאלת קודם האם הצדיק, "החכם" הוא יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אתה אומר ככה נאמר כמו שטכנאי מחשבים יכול לעשות כל דבר שהוא רוצה בהנחה שהוא באמת חכם אמיתי שהוא יודע את כל הסודות, יודע איך. עכשיו תראה לא רק ואז אתה אומר אז לכאורה איך אנחנו איך לפעמים אנחנו רואים בחוש שהחכם או מי שזה לא יהיה, לא יודע, לשכנע לא מצליח לשכנע מישהו במשהו נגיד. עכשיו, לא רק שהחכם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר בעיקרון החכם גם יכול לעשות כל דבר, הוא יכול לגרום לכל דבר לקרות לא רק שהוא יכול לשכנע אותך במשהו הוא גם יכול לגרום לך לעשות משהו. כאילו לשכנע אותך במשהו זה רק מקרה פרטי של הכללי יותר, של לגרום לך לעשות משהו.

אלא מה גם אם בפועל אתה יכול לראות שקורים דברים נגד רצונו של החכם, איך זה יכול להיות או במקרה הפרטי איך זה יכול להיות שהחכם לא מצליח לשכנע מישהו במשהו? התשובה היא כזאת, החכם בוחר מסיבה כלשהי שלא תפורט כאן, הוא בוחר מסיבה כלשהי לצמצם את עצמו ולצמצם את עצמו הכוונה לא להשתמש בכל הכוח שלו, לא להשתמש בכל הכוח שלו ולהשאיר לך בחירה חופשית. החכם בוחר לא להשתמש בכל הכוח שלו ולהשאיר לך בחירה חופשית, למה שהוא יבחר כזה דבר הרי הוא יכול שהכל יהיה כרצונו. נכון החכם יכול לגרום לכך שהכל יקרה כרצונו בפחות מרגע אחד אבל הוא לא רוצה את זה, למה הוא לא רוצה את זה? מאותה סיבה שהעולם קיים.

בדיוק מאותה סיבה שהשלמות מהחיסרון מאותה סיבה החכם בוחר מבחירה חופשית מלאה או בבחירה חופשית כמו שהעולם נברא שאלוהים בחר לברוא את העולם מאותו מקור הוא בוחר לצמצם את יכולותיו, הוא בוחר לא לשכנע אותך עד הסוף, הוא לא יגרום לך לעשות את מה שהוא רוצה שתעשה וזה גם כדי להשאיר לך בחירה חופשית וגם כדי שהוא יצמצם את היכולות שלו. האמת האמיתית היא, אז מה שזה אומר מה התשובה? התשובה היא כזאת האמת האמיתית שהחכם יכול לשכנע אותך מה שהוא רוצה, אם הוא ירצה הוא ישכנע אותך לא רק שאם הוא ירצה לשכנע אותך אם הוא ירצה הוא יגרום לך לעשות את מה שהוא רוצה והאמת היא שאם הוא ירצה הוא גם לא צריך אותך הוא יכול לגרום למה שהוא רוצה שיקרה גם בלעדיך.

נגיד הוא יכול לשכנע אותך להביא לו, הוא יכול לגרום לך להביא לו בלי שתשתכנע והוא יכול שמה שהוא רוצה שיהיה לו יהיה לו גם בלי שתצטרך להיות מעורב בזה בכלל, הוא לא צריך אותך שיהיה לו. אלא מה שזה כמו אלוהים שבחר לצמצם את היכולת שלו, שהוא בחר לצמצם את היכולת שלו. עכשיו אני אספר לך עוד משהו שלא ידעת, לא רק שהחכם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, לא רק שהחכם יכול לגרום לכל אחד לעשות מה שהוא רוצה ואפילו אתה יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, ואתה עצמך יכול לגרום לכל אחד לעשות כל דבר שאתה רוצה. אלא מה שאתה הצלחת אפילו לשכנע את עצמך שאתה לא יכול לשכנע כל אחד בכל דבר והצלחת לגרום לעצמך לא לזכור שאתה יכול לעשות כל דבר, הבנת מה אמרתי. מצד האמת לא רק אני יכול גם אתה יכול אלא מה שאתה מספיק מתוחכם לגרום לעצמך לחשוב שאתה לא יכול.

תשאל "אבל למה?", אבל אם הוא רוצה לשכנע מישהו במשהו, אם הוא רוצה שמשהו יקרה, למה שהוא יכול שזה יקרה והוא אפילו מרגיש רע מזה שזה לא קורה אף על פי כן הוא לא פותר את הבעיה. זה כמו לשאול למה אלוהים ברא את העולם, למה הוא עושה שינויים הרי אם הוא משנה אז זה אומר שהוא יכול לעשות את מה שהוא רוצה שיקרה בסוף אז למה הוא עושה את זה בתהליך הדרגתי, מה התכלית של הדבר, למה מתוך שלמות דברי העולם? מאותה סיבה. קיבלת תשובה לשאלתך באופן חלקי?

ש: כן.

אליעד: אוקי, שאלה?

ש: אבל נגיד בהקשר שם, בהקשר לזה שלמשל מקודם, איך אפשר שכל ימיו ועמל?

אליעד: תקשיב בחוויה שלהם הוא היה עמל אבל רבי נחמן אמר להם הרבה פעמים "אם הייתי רוצה", לא רבי נחמן אמר בפירוש, הוא הכוונה, רבי נחמן אמר בפירוש "אם הייתי רוצה הייתי יכול להפוך את כולכם לצדיקים גמורים בכלל בלי לשאול אותכם" אבל הוא אומר, אלא מה שאז יעבוד השם יתברך את עצמו בעצמו אז בשביל מה אני צריך אותם בכלל, אם אני אגרום לכם לעשות את מה שאני רוצה אז בשביל מה צריך אותכם אז כבר אין משמעות לקיום. הוא אמר להם במקורות נוספים הוא אמר "אני יכול להפוך כל אחד ואחד לצדיק גמור כמוני ממש", בלי לשאול אותך אפילו הוא יכול לקחת את היצר רע שלך, לפתור את הבעיות שלו לבד, להפוך אותו לצדיק גמור. הוא אומר אבל אז אם כן יעבוד השם יתברך את עצמו בעצמו בשביל מה צריך את העולם, בשביל מה בכלל צריך עולם הרי אפשר להשיג את התכלית ובלי הצמצומים, אז בשביל מה צריך עולם, תשיג את התכלית בלי צמומים.

אף על פי כן צריך עולם, למה צריך עולם זה שאלה אחרת אבל מהצד שצריך עולם לכן הוא אומר צריך שיהיה לך בחירה חופשית ויהיה לך בחירה. עכשיו גם אני נגיד כשאני מנסה "לשכנע מישהו במשהו" תמיד אני משאיר לו את הבחירה החופשית שהוא יוכל לבחור, שתהיה לו את האפשרות לעשות הפוך. למה? כי אם אני אגרום לו לעשות את מה שאני רוצה אז לא יהיה יותר שום משמעות לקיום, אז מה משמעות הקיום? זה כמו לקחת כוס ולהזיז הצידה אז ממילא הרצון שלך כבר לא מתמלא כי אז הרצון, אם אני בלי מאמץ השגתי את מה שרציתי כבר לא נהניתי מזה שהשגתי את רצוני.

עכשיו תשאל שאיך יכול להיות מצב שאני מאבד את כל רצוני ואני לא משתמש ביכולת הזאת כי אני יודע שאם אני אמלא את רצוני שם אני גם לא יכול ליהנות במקום אחר. לפעמים כדי ליהנות במקום אחד אתה צריך לסבול במקום אחר. לכן אתה אומר "אני מוכן ששם יהיה נגד רצוני כדי ששם יהיה כרצוני". אתה יכול לעשות שהכל יהיה כרצונך אבל אז יבוא משהו על חשבון משהו. הבנו בערך?
רבי נחמן ליצור סודות לא לרצות לשכנע עצמאי השתוקקות כמו אלוהים קיום עצמי רגישות ליצור מציאות הרגלים אלוהות אלוהים בחירה בחירה חופשית בריאת העולם היכולת של אלוהים העולם הצלחה חופש חופשית יכול לשכנע יכול לשכנע בכל דבר יכול לשכנע כל אחד יכולות יכולת כל אחד יכול לא לרצות לא לרצות לשכנע לא מצליח לשכנע לא רוצה לשכנע לגרום לכל אחד להצליח לשכנע להשאיר בחירה חופשית לצמצם את יכולתך לרצות לשכנע לשכנע בכל דבר לשכנע כל אחד מומחה מומחה לשכנוע מצליח לשכנע עולם צמצום צמצום עצמי רוצה לשכנע רצון שכנוע תורת הצמצום
לדעת / השכל האנושי - מהו המקסימום שהשכל האנושי יכול לדעת? מהי תכלית הידיעה?
...שזורק ידיעה חלקית ממילא ניתן לדעת יותר. גם אחרי שהאדם כבר הבין את המהות של עצמו, מאחר שהידיעה אינה שלמה לחלוטין, ממילא הוא כל הזמן מנסה להבין יותר את המהות העצמית שלו. ואז בכל פעם האדם מבין עוד קצת, את אותו הדבר שהוא כבר הבין קודם. זא לא מדובר כאן על ידיעה חדשה שונה מהידיעה הקודמת. הידיעה החדשה זהה לחלוטין לידיעה הקודמת. אין שום הבדל בין המהות של הידיעה הקודמת לבין המהות של הידיעה החדשה. ההבדל הוא רק בעומק בתחושה בחוויה של הידיעה, אך אין דרך למצוא...
שכל אנושי - מהי הידיעה הגדולה ביותר שהשכל האנושי יכול לדעת אותה?
...יכול לדעת אותה? שכל. פילוסופיה. מהו השכל הגדול ביותר והידיעה הגדולה ביותר ששכל אנושי יכול להגיע אליה? תשובה: ידיעת הטוב האמיתי. מהותו של הטוב האמיתי, היא מהותה האמיתית של המציאות. כאשר האדם חוקר ומעמיק בשכלו ומבין מהי מהותה של המציאות באמת, בסופו של דבר הוא מבין שהמציאות כולה היא טוב אמיתי. כל דבר שאותו יודע האדם מבוסס על ידיעות אחרות. במציאות קיימת רק ידיעה אחת שאפשר לדעת אותה בלי לדעת ידיעות אחרות. מהי הידיעה הזאת? זאת הידיעה שהיא הבסיס של כל הידיעות...
מדוע ציר הזמן והסיבה / תוצאה *לא* יכול להיות מעגלי?
...בצבע X אחיד. לכאורה ניתן לקחת את הקו הישר ולנסות לומר כי מאחר שכל הקו כולו הוא בצבע X אחיד, הרי שיש כאן צורת מעגל, כי כל הנקודות בקו הישר צבועות באותו הצבע בדיוק. אך ברור שאין הדבר כך, אלא מדובר בקו ישר באורך אין סופי, שבו הצבע חוזר על עצמו בצורה מעגלית, אך הקו עצמו הוא אין סופי. וכן כיוב לגבי ציר הזמן, לוגיקת הסיבה תוצאה וכולי. נקודת מבט נוספת: נניח לדוגמה שאדם מסתובב בתוך עיגול סגור. נניח גם לדוגמה שבכל פעם כאשר הוא מגיע לנקודה X, הזיכרון של נמחק...
גן המבוכה - מהו גן המבוכה? איך לצאת ממנו? ומי יכול לעזור לך למצוא את עצמך?
...את האדם אל התכלית של הרגע שאחריו. והמשמעות היא, כי יש שני סוגים של הנאות. יש הנאה שמגיעה לאדם מכך שהוא מתקרב אל התכלית ואל המטרה שאליה הוא רוצה להגיע, דהיינו, אדם שנהנה מכך שהוא מרגיש שהוא מתקרב אל רגע אחר שבו הוא חושב שהוא ישיג את המטרה שלו. ויש הנאה נוספת שנובעת מהרגע הזה כפי מה שהוא, בלי קשר לרגע הבא. כאשר האדם נהנה מהדרך אל המטרה, כמו שהוא נהנה מהמטרה עצמה, וכל שכן כאשר האדם מציב לעצמו מטרה, רק כדי ללכת בדרך, הרי שבמקרה כזה, האדם נהנה מהרגע הזה...
הסוד של גן עדן / עולם שכולו טוב - למה *לא* יכול להיות גן עדן? ומה האמת? חלק 1
... כולו טוב? האם בכלל יש מישהו שמרגיש אך ורק טוב תמיד? כי אם נתבונן על בני האדם, נראה כי שום בן אדם בעולם בשום מצב, לא יכול להרגיש אך ורק טוב תמיד. וגם אם יתנו לאדם את כל העולם ומלואו, גם אז הוא לא ירגיש מספיק טוב. וגם אם המציאות תהיה בדיוק כפי מה שהאדם ... שיש בתוכו דבר שתמיד גורם לו לא להיות שבע רצון, והוא הרצון עצמו. כי הרצון של האדם כל הזמן רוצה ורוצה ורוצה דברים שונים. והרצון של האדם הוא לעולם לא שבע. וכל כולל כל העולם כולו וכל מה שישנו וגם כל מה שאיננו, שום דבר בעולם לא יכול לגרום לרצון להפסיק ... של האדם, תמיד הרצון של האדם פעיל ופועל, ותמיד הוא יוצר תחושת חסר אצל האדם. ולכן האדם לעולם לא מאושר ולעולם לא יהיה מאושר בשלמות (הפתרון בהמשך). כי תמיד האדם ימשיך לרצות את מה שאין לו. ומי שיתבונן היטב על עצמו בעין אמיתית, הוא יראה מיד כי הרצון שלו הוא לא בשליטתו. ולא נכנס כאן לאם יש לאדם בחירה חופשית או לא לגבי לעשות או לא לעשות את מה שהוא רוצה, אבל כן נאמר בצורה ברורה, שכל אחד יכול להתבונן פנימה אל תוך עצמו, ולראות שלא הוא זה שבוחר האם לרצות או לא לרצות. כי כדי שתהיה בחירה, לשם כך צריך להיות רצון. והרצון עצמו נוצר ללא רצון אחר. וזה בעצם אומר שהאדם לא בוחר האם לרצות ולהיות בעל רצון או לא. כי הרצון של האדם הוטבע באדם. והאדם בשום שלב לא בחר ולא בוחר האם להיות עם רצון עצמי ולרצות או האם לא לרצות. ונחדד: גם אם נאמר שהאדם כן בוחר וכן יכול לבחור האם להיות עם רצון עצמי או ... אותו האדם לא בחר. כי כל זמן שאין לאדם רצון עצמי, הוא לא יכול לבחור. וממילא את הרצון העצמי עצמו, את זה האדם לא בחר ולא בוחר. ואם עוד יעמיק האדם, הוא יראה כי אין לאדם בחירה חופשית לגבי זה שיש לו בחירה חופשית. זא האדם לא בוחר האם תהיה לו אפשרות בחירה חופשית או לא. ואם היה לאדם שכל, היה עליו לבחור אחת משתי אפשרויות. אפשרות אחת היא להיות חסר בחירה בכלל. ואפשרות שנייה שהפוכה לה, היא להיות בעל בחירה בלתי מוגבלת. כי מי שיתעמק יראה, כי הסבל של האדם נוצר, לא בגלל שיש או שאין לו בחירה חופשית על כל מה שקורה לו, אלא בגלל שיש לאדם בחירה חופשית חלקית על מה שקורה לו. כי אם האדם היה יכול לבחור את הכל, הרי שתמיד כל מה ... את המציאות. כי כאשר ברור לאדם שהוא לא יכול לשנות את המציאות, אז הוא פשוט שותק ומקבל את המציאות כפי מה שהיא. ואז ממילא גם הסבל והרע היה שותק גם הוא. אבל מאחר שיש לאדם בחירה חופשית, על ידי זה האדם מרגיש שיש לו את היכולת לשנות את המציאות. כי הבחירה החופשית פירושה שהאדם הוא זה שבוחר מה יהיה במציאות שלו. ואז הבחירה החופשית שיש לאדם, גורמת לאדם כל הזמן לחשוב שאולי הוא יכול לשנות את המציאות. ועל ידי ... של האדם. כי כאשר קורה לאדם איזה דבר, והאדם חושב שאולי הוא יכול לשנות אותו, על ידי זה האדם רוצה לשנות את הדבר, ועל ידי זה האדם מרגיש רע וסובל. אבל אם לא הייתה לאדם בחירה חופשית כלל, אז ממילא האדם לא היה מעלה בדעתו לנסות לשנות את המציאות, כי הוא היה יודע ... לשנות אותה. ואם האדם לא היה חושב שהמציאות יכולה להשתנות, האדם פשוט היה חי בשלום עם המציאות ולא היה סובל (ויתבאר עוד במקום אחר). וזה בעצם אומר, שאם יש לאדם שכל, עליו לרצות לשנות את טווח הבחירה החופשית שלו. דהיינו, על האדם לשאוף להגיע למצב שבו תהיה לו בחירה חופשית מלאה על כל המציאות כולה, או שלחילופין לא תהיה לו בחירה חופשית כלל. כי בכל אחת מהאפשרויות האלו אין שום רע (ויש בזה עוד מקום להעמיק). ומי ... הספקות שיש לאדם. כי כאשר האדם לא יודע מה לעשות ובאיזו דרך ללכת, הדבר הזה פשוט הורג את האדם בתוכו. וכל הספקות שיש לאדם, וכל הקושי של האדם לקבל החלטות, הוא תוצאה של הבחירה החופשית שיש לאדם. ואם לא הייתה לאדם בחירה חופשית, הוא פשוט היה זורם עם המציאות, ובכל מקרה לא היה סובל ממנה. וכאשר האדם מתבונן אל תוך עצמו, הוא רואה שהוא לא יכול לבחור האם להיות או לא להיות בעל בחירה. כי האדם לא יכול לבחור להפסיק את יכולת הבחירה החופשית של עצמו ואת הרצון העצמי של עצמו. ועל האדם פשוט לנסות לגרום לעצמו להפסיק להיות בעל בחירה חופשית, דהיינו, לנסות פשוט לקבל את המציאות תמיד, בלי לרצות לשנות אותה. וכאשר האדם ינסה לעשות את זה, האדם יראה שאין לו בחירה חופשית על הרצון העצמי שלו. והאדם לא בוחר האם לרצות או
הסוד של גן עדן / עולם שכולו טוב - למה *לא* יכול להיות גן עדן? ומה האמת? חלק 2
... וכפי שהבנו, האדם עצמו לא יכול בכוחות עצמו לגרום לעצמו להפסיק לרצות. כי האדם לא בוחר האם לרצות או לא לרצות. וממילא אין לאדם שליטה על הרצון העצמי של עצמו. וממילא זה אומר, שחייב להיות כוח חיצוני כלשהו, שהוא ורק הוא יכול לגרום לאדם להפסיק לרצות. והשאלה היא, האם יכול להיות כוח חיצוני שכזה, שהוא יכול לגרום לאדם להפסיק לרצות? וכדי להבין האם יש כוח כלשהו בעולם שיכול לגרום לאדם להפסיק לרצות, לשם כך יש לשאול, האם בכלל קיים כוח כלשהו בעולם שהוא חסר רצון עצמי. כי כפי שכבר ביארתי, המוכר לא יכול למכור את מה שאין ... ובין כך ובין כך, כאשר אנחנו אומרים על תהליך כלשהו שהוא מתבצע בבחירה חופשית, ושהוא מבטא רצון עצמי, הרי שמצד האמת זה בסך הכל תיאור של רצף אירועים. זא הבחירה החופשית של האדם, והרצון העצמי של האדם, הם לא יותר מאשר הגדרה של האדם שבה הוא מתאר ומגדיר רצף אירועים כלשהו שהוא רואה. ומצד האמת יכול להיות שאין לרובוט שום בחירה חופשית, ועדיין זה לא יסתור את העובדה שהרובוט יבחר לתאר את רצף הפעולות שלו כפעולות שמבטאות רצון עצמי ובחירה חופשית. כך שבכל מקרה בחירה חופשית ורצון עצמי, הם בסך הכל תיאור ופירוש של רצף אירועים. כי יש רצף אירועים. וברגע אחד האדם חווה רצון לאיזה דבר. וברגע שאחכ האדם עושה את אותו הדבר. ולזה האדם קורה בחירה חופשית. אבל בעקרון יכול להיות שאין קשר בין האירועים האלו, או שאולי מישהו אחר מבחוץ אחראי על האירועים האלו. וכל ההגדרה של בחירה חופשית, היא בסך הכל תיאור ופירוש ומשמעות שהאדם מייחס לרצף אירועים כלשהו. ולכן בהחלט אפשר להסתכל על אירועים שמתרחשים במציאות, ולהתייחס גם אליהם כאל ביטוי של רצון עצמי ושל בחירה חופשית. ולכן בהחלט אפשר להבין שגם ובעיקר למציאות שלנו יש בחירה חופשית. כי המציאות (אלוהים) לצורך העניין, מייצגת את הכוח שמניע את כל מה שבתוכה. וזה כמובן מבטא את הרצון העצמי שלה. ונחדד: גם אם נאמר שאולי איזה ... והיא עצמה בהחלט בעלת רצון עצמי. זא נגדיר כוח כלשהו ככוח שמניע את העולם כולו. ונבין מיד מכך שהוא מניע את כל העולם כולו, נבין מכך שהוא בעל רצון עצמי. ויש בזה עוד רמות עומק שונות. אך בשורה התחתונה אנחנו מדברים כאן על נקודת המבט ... בין אם הוא כוח אקראי, או אם נגדיר אותו ככלום, או אם נגדיר אותו כאלוהים, או אם נגדיר אותו כסיבה הראשונה של כל הסיבות וכיוב, או כל הגדרה אחרת, הרי שהוא עצמו הוא תמיד בעל רצון עצמי. כי מצד נקודת המבט של הכוח שמניע את הכל, שם בנקודה הזאת הבחירה החופשית היא אין סופית, כי בנקודת ההתחלה אין שום כוח שיכול להגביל את הכוח הראשון, כי הכוח הראשון הוא הכוח האין סופי. וזה ... הזמן. כי ההפך של רצון עצמי, הוא חוסר בחירה. ובנקודת ההתחלה ששם הבחירה חופשית מלאה, שם יש רק רצון עצמי. ויש בזה עוד עומקים, כי צריך להתבונן מהיכן מגיע הרצון הראשון? והאם הכוח הראשון הוא בעל בחירה חופשית לבחור להיות חסר רצון עצמי וכיוב? וגם יש להבין, אם בנקודת הכוח הראשונה יש רק בחירה חופשית מלאה, אז כיצד זה שבמציאות שלנו יש כוחות שהבחירה החופשית שלהם מוגבלת. כי זה ביטוי לתכונה של השורש. ואם השורש הוא בלתי מוגבל, אז כיצד קיימות ישויות מוגבלות? ויש בזה עוד ... אומרים שאין שום כוח שמניע את היקום כולו. ובכך בעצם גם שללנו את הבחירה החופשית. כי אם אין קשר בין הרצון של האדם לבין מה שהוא עושה אחכ, הרי שאין כאן בחירה חופשית. אלא שעפ נקודת המבט הזו, הרי שבעצם אמרנו שכל דבר הוא הסיבה של עצמו. ואז ממילא העברנו את הכוח הראשון לכל ישות וישות ... שיש בעולם, הם ביטויים לחוסר שביעות הרצון המתמדת של הכוח שמניע את העולם. כי אם הכוח שמניע את העולם היה שבע רצון, הרי שהוא לא היה צריך לשנות כל הזמן את המציאות. ובכלל, אם הוא היה שבע רצון, הוא גם לא היה בכלל מניע את כל האירועים של המציאות. כי רצון הוא חיסרון. ומכך שהעולם קיים וכל הזמן משתנה, מכך ניתן להבין שהכוח שמניע את המציאות, הוא חסר שביעות רצון מתמדת. ואפשר עוד להעמיק ולומר, שאם ... לא הייתה שום שביעות רצון, הרי שלא הייתה מתקבלת כל החלטה לגבי העולם. וכל מצב של
כסף קונה פחד וחרדה - מה כסף לא יכול לקנות? למה כסף יוצר חרדות?
כסף קונה פחד וחרדה - מה כסף לא יכול לקנות? למה כסף יוצר חרדות?
... ככל שהאדם יהיה יותר כנה ואמיתי בחיפושיו, כך יגיע למצב של אחדות פנימית, שבו אין לו יותר פחד לאבד דבר. במצב זה האדם לא מתנתק מהעולם החיצוני , אלא פשוט חי בשלמות פנימית שאיננה תלויה בדברים חיצוניים. הוא מסוגל ליהנות מהישגים והצלחות, ...
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
... שמחפשים תכלית לתהליך הקטן. האם יש משמעות אם העולם אקראי לחלוטין? אליעד כהן מדגים מצב בו העולם הוא אקראי לחלוטין. אם אכן הכל הוא מקרי, ולכלום אין משמעות אמיתית או מוחלטת, אזי שום פעולה איננה באמת בעלת תכלית. הוא משווה זאת למשחק חסר חשיבות שבו ... תכלית החיים? האם יש משמעות לקיום האדם? למה העולם קיים? מה התכלית של המציאות? איך למצוא משמעות לחיים? האם אפשר להבין את המציאות? מדוע החיים חסרי משמעות? הפעם אני רוצה לדבר על תכלית החיים, ואני אומר שאף ... היא תת תכלית של דבר אחר פנימי יותר. ונגיד שהעולם כולו הוא אקראי לגמרי, אז אין תכלית לשום דבר. ואפשר להגיד שאין כל תכלית, והכל משחק. ונאמר שיש תכלית למציאות כולה, ואם יש סיבה, זה אומר שאתה אמור להיות ...
אין לא יכול - השקר של אני לא יכול
... כלל, כגון שהאדם היה בטוח באופן מוחלט שאין לו שום בחירה חופשית כלל, והאדם היה בחוויה הזאת באמת, הרי שגם אז האדם היה מרגיש טוב בשלמות (מסיבות שונות). ומצד אחד, האדם אומר שהוא לא יכול, דהיינו, שאין לו בחירה, ומצד שני הוא ... טועה לחשוב שאין לו בחירה, למרות שבאמת יש לו בחירה חופשית מלאה על כל המציאות כולה בשלמות. וזה, רק משום שהאדם לא רוצה להתמודד עם מה שהוא צריך להתמודד. כי האדם יודע שאם הוא לא יסיר מעליו את האחריות, אלא הוא יבין ... רוצה לסבול, עליו להיות איש אמת, ולהבין שיש לו בחירה חופשית מלאה, ושלא יעזור לו לגלגל את האחריות למצבו, על אף אחד אחר וכולי. ועל ידי זה שהאדם מבין שהרע נוצר רק בגללו, ושאף אחד בעולם לא יעזור לו, אם הוא לא יעזור ...
תכלית / משמעות החיים - למה *לא* יכולה להיות תכלית לחיים? ומהי *כן* תכלית החיים?
... לאן להגיע, אין מה להשיג, אין אפשרות לשנות שום דבר וכולי. ובפשיטות, כאשר הכל אחד ממש, לא שייך לעשות משהו, למען משהו אחר. ויש החושבים בטעות, כי אלוהים ברא את העולם, כי שיעמם לו רצה לגלות את מלכותו רחמיו ... וכאשר אין שום נפרדות כלל, ויש רק אחדות מוחלטת, לא שייך שום סיבה כלל. כי באחדות המציאות, אין שום נפרדות של שעמום ועניין, או של טוב ורע. ולכן אלוהים לא יכול להיות, טוב יותר מאשר רע. ואין שום משמעות נפרדת של מלך ועם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, טיפול אישי, מאמן אישי להרזייה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1865 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 03:10:00 - wesi1