אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לשכנע בכל דבר ✔מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:10מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אדם בכל דבר?

חכם אמיתי, על פי אליעד כהן, הוא אדם שמכיר את כל הסודות וכל הדרכים להשיג מטרותיו. אדם כזה לא רק יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא אף יכול לגרום לכל דבר שהוא רוצה להתרחש. כוח השכנוע הוא רק חלק קטן מתוך יכולת רחבה בהרבה של יצירת מציאות, שבה החכם יכול להביא לכך שכל דבר יקרה בדיוק לפי רצונו. עם זאת, בעולם המציאותי נראה שישנם מצבים בהם החכם כביכול לא מצליח לשכנע אחרים. מדוע זה קורה?

למה החכם בוחר שלא להשתמש בכל הכוח שלו?

אליעד מסביר שהסיבה לכך שהחכם אינו מפעיל את מלוא כוחו נעוצה בהחלטה מודעת ומכוונת לצמצם את עצמו. החכם בוחר במודע לא להשתמש במלוא היכולות שלו, וזאת מתוך מטרה להשאיר לאנשים בחירה חופשית. הוא לא רוצה לפגוע בחופש הבחירה שלהם, מאחר שאם הכל היה מתנהל בדיוק לפי רצונו של החכם, כבר לא הייתה משמעות לאדם ולא לקיומו.

איך ההחלטה של החכם קשורה לבריאת העולם?

ההחלטה של החכם לצמצם את כוחו ולתת מקום לאחרים לפעול בעצמם, דומה מאוד לעקרון של בריאת העולם. בדיוק כפי שאלוהים בחר לצמצם את עצמו וליצור מציאות שיש בה חיסרון, שבה הדברים אינם תמיד מושלמים, כך גם החכם מצמצם את כוחו. זהו עיקרון של יצירת השלמות דווקא מתוך חוסר ושל מתן משמעות לקיום ולפעולה עצמאית של אחרים. ללא הצמצום הזה, לא הייתה קיימת משמעות אמיתית לקיום עצמו.

האם באמת החכם מוגבל ביכולת שלו לשכנע או ליצור מציאות?

התשובה של אליעד היא חד משמעית: בפועל, החכם אינו מוגבל כלל. אם ירצה בכך, הוא יכול לא רק לשכנע כל אדם, אלא אף לגרום לאדם לעשות את מה שהוא רוצה בלי שהאדם בכלל ישתכנע. יתרה מזאת, הוא יכול לגרום לדברים לקרות במציאות גם ללא עזרת אדם אחר. אך הוא בוחר באופן מודע לא לעשות זאת כדי לשמר את הבחירה החופשית, ולתת למציאות להתפתח בדרך הטבעית שלה, מתוך מאבק ומתוך בחירה אמיתית.

האם גם אדם רגיל יכול לשכנע כל אחד בכל דבר?

באופן מפתיע, אליעד מדגיש כי היכולת לשכנע כל אחד בכל דבר נמצאת גם אצל כל אדם רגיל. אלא שהאדם בעצמו, מתוך תחכום עצמי, מצליח לשכנע את עצמו שהוא אינו יכול. האדם יוצר במוחו מגבלות וספקות לגבי יכולותיו האמיתיות, ולכן בפועל הוא לא משתמש בכל הכוח הפנימי הזה. זהו תהליך מתוחכם של הגבלה עצמית, שמאפשר לאדם לחוות מציאות שיש בה אתגר, מאבק, ולבסוף גם הנאה ומשמעות.

למה יש צורך במאמץ אם אפשר להשיג הכל מיד?

אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן, שטען כי אם היה רוצה, היה יכול להפוך את כל תלמידיו לצדיקים גמורים באופן מיידי וללא מאמץ מצדם. אך הוא לא עשה זאת, מאחר שאז לא הייתה משמעות לקיומם. רבי נחמן אמר במפורש כי אם הכל היה קורה באופן מושלם וללא מאמץ, אז היה "השם יתברך עובד את עצמו", כלומר, לא הייתה משמעות לקיומם של בני האדם ולפעולותיהם.

מה החשיבות של בחירה חופשית לקיום האדם?

הבחירה החופשית, לפי אליעד, היא המרכיב המהותי ביותר שנותן משמעות לקיום. אם החכם או האל היו משיגים הכל מיד ובקלות, ללא תהליך של בחירה חופשית וללא מאבק, לא הייתה משמעות להצלחה או לכישלון, להנאה או לסבל. דווקא האפשרות לבחור בין דרכים שונות, לחוות את התהליך, את המאמץ ואת ההשתוקקות, מעניקה משמעות עמוקה לחיי האדם.

כיצד איזון בין רצון להנאה משפיע על המציאות?

אליעד מדגים כי פעמים רבות כדי להשיג הנאה במקום אחד, צריך לוותר על רצון אחר במקום אחר. הוא מסביר שהחכם יכול היה למלא מיד את כל רצונותיו, אך אם היה עושה זאת, לא היה מסוגל ליהנות באמת משום דבר, כי כל דבר היה מגיע ללא מאמץ או אתגר. לכן, החכם מוכן להקריב חלק מרצונותיו, כדי לשמר את ההנאה והמשמעות שיש בקיום.

לסיכום, על פי אליעד כהן, היכולת לשכנע כל אחד בכל דבר, ואף ליצור כל מציאות רצויה, קיימת גם בחכם וגם בכל אדם אחר. אך ההחלטה לצמצם את היכולת הזו נעשית במודע, מתוך כוונה עמוקה לאפשר בחירה חופשית ולתת משמעות אמיתית לקיום. הרעיון הזה קשור קשר הדוק לתהליך בריאת העולם, שבו השלמות נוצרת דווקא מתוך צמצום וחיסרון. הבחירה החופשית, המאמץ, והדרך אל ההשגה הם אלו שנותנים משמעות אמיתית וערך למציאות שאנו חיים בה.
האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אחד בכל דבר?

חכם אמיתי, שמכיר את כל הסודות, לא רק שיכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא שהוא גם יכול לגרום לכל דבר לקרות. השכנוע הוא רק מקרה פרטי של כוח רחב יותר - היכולת לגרום לכל דבר להתקיים על פי רצונו. אך אם כך, כיצד ייתכן שמציאותית רואים שהוא אינו מצליח לשכנע כל אדם?

למה החכם בוחר שלא לשכנע?

התשובה היא שהחכם בוחר באופן מודע ומכוון לצמצם את כוחו, כלומר, לא להשתמש בכל יכולותיו. הסיבה לכך היא שהוא רוצה להשאיר לבני האדם בחירה חופשית. הוא לא מפעיל את כוחו במלואו כדי לאפשר לאנשים לפעול בעצמם.

מה הקשר בין צמצום יכולתו של החכם לבריאת העולם?

ההיגיון שמאחורי החלטתו של החכם לצמצם את כוחו דומה לרעיון של בריאת העולם. כמו שאלוהים בחר לצמצם את עצמו כדי לאפשר לבריאה להתקיים, כך גם החכם בוחר להגביל את כוחו. זהו אותו מנגנון שבו השלמות צומחת מתוך חיסרון - כדי לתת משמעות לבריאה ולפעולתה.

האם החכם באמת לא מסוגל לשכנע או לגרום לדברים לקרות?

מצד האמת, החכם אכן יכול לגרום לכל דבר לקרות. הוא יכול לא רק לשכנע מישהו, אלא לגרום לו לעשות משהו גם אם הוא אינו משוכנע בכך. יתרה מכך, הוא אינו זקוק אפילו לאדם כדי להשיג את מבוקשו - הוא יכול לגרום למציאות לפעול כרצונו גם ללא תיווך חיצוני.

האם גם אדם רגיל יכול לשכנע כל אחד בכל דבר?

באופן מפתיע, גם כל אדם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר - אך העניין הוא שהאדם עצמו שכנע את עצמו שהוא לא יכול. הוא גרם לעצמו לשכוח את יכולותיו האמיתיות. זהו מנגנון שבו האדם, מתוך תחכום עצמי, מגביל את עצמו ומטיל ספק בכוחותיו.

למה יש חוויות של מאבק ועבודה קשה, אם ניתן להשיג הכל מיד?

גם הצדיקים, כמו רבי נחמן, יכלו להפוך את תלמידיהם לצדיקים גמורים ללא מאמץ, אך בחרו שלא לעשות זאת. רבי נחמן אף אמר: "אם הייתי רוצה, הייתי הופך את כולכם לצדיקים גמורים בלי לשאול אתכם". אך הוא הסביר שאם כך היה עושה, הרי שזה היה "השם יתברך עובד את עצמו", כלומר, לא הייתה משמעות לעצם קיומם של בני האדם.

מדוע הבחירה החופשית כל כך חשובה?

בחירה חופשית היא מרכיב קריטי בקיום. אם החכם או האל היו מבטלים את הבחירה החופשית ומשיגים את מטרותיהם ללא תהליך, לא הייתה משמעות לקיום ולרצון. ההנאה והמשמעות נובעות מהמאמץ ומהאפשרות לבחור.

כיצד זה קשור לסבל ולהנאה?

כדי ליהנות מדבר מסוים, לעיתים יש צורך לוותר על דבר אחר. לדוגמה, אם החכם היה משתמש ביכולתו באופן מלא, הוא היה מאבד את היכולת להרגיש הנאה מהשגת המטרות שלו. לכן, יש איזון שבו חלק מהמציאות פועלת נגד רצונו כדי לאפשר לו חוויה של השתוקקות והשגה.

לסיכום

החכם או האדם בעל היכולות המיוחדות יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אך הוא בוחר שלא לעשות זאת כדי לשמור על עקרון הבחירה החופשית ולתת לקיום משמעות. רעיון זה דומה לבריאת העולם, שבה אלוהים עצמו צמצם את כוחו כדי לתת לבריאה אפשרות להתקיים ולפעול מתוך רצון חופשי.
אז אתה שאלת קודם האם הצדיק, "החכם" הוא יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אתה אומר ככה נאמר כמו שטכנאי מחשבים יכול לעשות כל דבר שהוא רוצה בהנחה שהוא באמת חכם אמיתי שהוא יודע את כל הסודות, יודע איך. עכשיו תראה לא רק ואז אתה אומר אז לכאורה איך אנחנו איך לפעמים אנחנו רואים בחוש שהחכם או מי שזה לא יהיה, לא יודע, לשכנע לא מצליח לשכנע מישהו במשהו נגיד. עכשיו, לא רק שהחכם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר בעיקרון החכם גם יכול לעשות כל דבר, הוא יכול לגרום לכל דבר לקרות לא רק שהוא יכול לשכנע אותך במשהו הוא גם יכול לגרום לך לעשות משהו. כאילו לשכנע אותך במשהו זה רק מקרה פרטי של הכללי יותר, של לגרום לך לעשות משהו.

אלא מה גם אם בפועל אתה יכול לראות שקורים דברים נגד רצונו של החכם, איך זה יכול להיות או במקרה הפרטי איך זה יכול להיות שהחכם לא מצליח לשכנע מישהו במשהו? התשובה היא כזאת, החכם בוחר מסיבה כלשהי שלא תפורט כאן, הוא בוחר מסיבה כלשהי לצמצם את עצמו ולצמצם את עצמו הכוונה לא להשתמש בכל הכוח שלו, לא להשתמש בכל הכוח שלו ולהשאיר לך בחירה חופשית. החכם בוחר לא להשתמש בכל הכוח שלו ולהשאיר לך בחירה חופשית, למה שהוא יבחר כזה דבר הרי הוא יכול שהכל יהיה כרצונו. נכון החכם יכול לגרום לכך שהכל יקרה כרצונו בפחות מרגע אחד אבל הוא לא רוצה את זה, למה הוא לא רוצה את זה? מאותה סיבה שהעולם קיים.

בדיוק מאותה סיבה שהשלמות מהחיסרון מאותה סיבה החכם בוחר מבחירה חופשית מלאה או בבחירה חופשית כמו שהעולם נברא שאלוהים בחר לברוא את העולם מאותו מקור הוא בוחר לצמצם את יכולותיו, הוא בוחר לא לשכנע אותך עד הסוף, הוא לא יגרום לך לעשות את מה שהוא רוצה שתעשה וזה גם כדי להשאיר לך בחירה חופשית וגם כדי שהוא יצמצם את היכולות שלו. האמת האמיתית היא, אז מה שזה אומר מה התשובה? התשובה היא כזאת האמת האמיתית שהחכם יכול לשכנע אותך מה שהוא רוצה, אם הוא ירצה הוא ישכנע אותך לא רק שאם הוא ירצה לשכנע אותך אם הוא ירצה הוא יגרום לך לעשות את מה שהוא רוצה והאמת היא שאם הוא ירצה הוא גם לא צריך אותך הוא יכול לגרום למה שהוא רוצה שיקרה גם בלעדיך.

נגיד הוא יכול לשכנע אותך להביא לו, הוא יכול לגרום לך להביא לו בלי שתשתכנע והוא יכול שמה שהוא רוצה שיהיה לו יהיה לו גם בלי שתצטרך להיות מעורב בזה בכלל, הוא לא צריך אותך שיהיה לו. אלא מה שזה כמו אלוהים שבחר לצמצם את היכולת שלו, שהוא בחר לצמצם את היכולת שלו. עכשיו אני אספר לך עוד משהו שלא ידעת, לא רק שהחכם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, לא רק שהחכם יכול לגרום לכל אחד לעשות מה שהוא רוצה ואפילו אתה יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, ואתה עצמך יכול לגרום לכל אחד לעשות כל דבר שאתה רוצה. אלא מה שאתה הצלחת אפילו לשכנע את עצמך שאתה לא יכול לשכנע כל אחד בכל דבר והצלחת לגרום לעצמך לא לזכור שאתה יכול לעשות כל דבר, הבנת מה אמרתי. מצד האמת לא רק אני יכול גם אתה יכול אלא מה שאתה מספיק מתוחכם לגרום לעצמך לחשוב שאתה לא יכול.

תשאל "אבל למה?", אבל אם הוא רוצה לשכנע מישהו במשהו, אם הוא רוצה שמשהו יקרה, למה שהוא יכול שזה יקרה והוא אפילו מרגיש רע מזה שזה לא קורה אף על פי כן הוא לא פותר את הבעיה. זה כמו לשאול למה אלוהים ברא את העולם, למה הוא עושה שינויים הרי אם הוא משנה אז זה אומר שהוא יכול לעשות את מה שהוא רוצה שיקרה בסוף אז למה הוא עושה את זה בתהליך הדרגתי, מה התכלית של הדבר, למה מתוך שלמות דברי העולם? מאותה סיבה. קיבלת תשובה לשאלתך באופן חלקי?

ש: כן.

אליעד: אוקי, שאלה?

ש: אבל נגיד בהקשר שם, בהקשר לזה שלמשל מקודם, איך אפשר שכל ימיו ועמל?

אליעד: תקשיב בחוויה שלהם הוא היה עמל אבל רבי נחמן אמר להם הרבה פעמים "אם הייתי רוצה", לא רבי נחמן אמר בפירוש, הוא הכוונה, רבי נחמן אמר בפירוש "אם הייתי רוצה הייתי יכול להפוך את כולכם לצדיקים גמורים בכלל בלי לשאול אותכם" אבל הוא אומר, אלא מה שאז יעבוד השם יתברך את עצמו בעצמו אז בשביל מה אני צריך אותם בכלל, אם אני אגרום לכם לעשות את מה שאני רוצה אז בשביל מה צריך אותכם אז כבר אין משמעות לקיום. הוא אמר להם במקורות נוספים הוא אמר "אני יכול להפוך כל אחד ואחד לצדיק גמור כמוני ממש", בלי לשאול אותך אפילו הוא יכול לקחת את היצר רע שלך, לפתור את הבעיות שלו לבד, להפוך אותו לצדיק גמור. הוא אומר אבל אז אם כן יעבוד השם יתברך את עצמו בעצמו בשביל מה צריך את העולם, בשביל מה בכלל צריך עולם הרי אפשר להשיג את התכלית ובלי הצמצומים, אז בשביל מה צריך עולם, תשיג את התכלית בלי צמומים.

אף על פי כן צריך עולם, למה צריך עולם זה שאלה אחרת אבל מהצד שצריך עולם לכן הוא אומר צריך שיהיה לך בחירה חופשית ויהיה לך בחירה. עכשיו גם אני נגיד כשאני מנסה "לשכנע מישהו במשהו" תמיד אני משאיר לו את הבחירה החופשית שהוא יוכל לבחור, שתהיה לו את האפשרות לעשות הפוך. למה? כי אם אני אגרום לו לעשות את מה שאני רוצה אז לא יהיה יותר שום משמעות לקיום, אז מה משמעות הקיום? זה כמו לקחת כוס ולהזיז הצידה אז ממילא הרצון שלך כבר לא מתמלא כי אז הרצון, אם אני בלי מאמץ השגתי את מה שרציתי כבר לא נהניתי מזה שהשגתי את רצוני.

עכשיו תשאל שאיך יכול להיות מצב שאני מאבד את כל רצוני ואני לא משתמש ביכולת הזאת כי אני יודע שאם אני אמלא את רצוני שם אני גם לא יכול ליהנות במקום אחר. לפעמים כדי ליהנות במקום אחד אתה צריך לסבול במקום אחר. לכן אתה אומר "אני מוכן ששם יהיה נגד רצוני כדי ששם יהיה כרצוני". אתה יכול לעשות שהכל יהיה כרצונך אבל אז יבוא משהו על חשבון משהו. הבנו בערך?
לשאול למה האמת המוחלטת מרגיש רע לבחור האמת האחת לגרום לאישה עובדים לשכנע אחרים הקשבה צריך לוותר לגרום לכל אחד אלוהות אלוהים בחירה בחירה חופשית בריאת העולם היכולת של אלוהים העולם הצלחה חופש חופשית יכול לשכנע בכל דבר יכולות יכולת כל אחד יכול לא לרצות לא לרצות לשכנע לא מצליח לשכנע לא רוצה לשכנע לגרום לכל אחד להצליח לשכנע להשאיר בחירה חופשית לצמצם את יכולתך לרצות לשכנע לשכנע בכל דבר לשכנע כל אחד מומחה מומחה לשכנוע מצליח לשכנע עולם צמצום צמצום עצמי רוצה לשכנע רצון שכנוע תורת הצמצום
האם ניתן לשכנע כל אחד בכל דבר? האם אפשר למכור קרח לאסקימוסים? האם ניתן לשכנע כל אחד? האם כל אחד ניתן לשכנוע? האם יש דברים שלא ניתן לשכנע בהם? האם אפשר לשכנע בכל דבר? איך המוח משתכנע? מבוא לשכנוע, האם אפשר למכור לכל אחד? האם כל אחד יכול להשתכנע? האם יש שכנוע שתמיד עובד?
... ניתן לשכנע כל אחד בכל דבר? האם אפשר למכור קרח לאסקימוסים? האם ניתן לשכנע כל אחד? האם כל אחד ניתן לשכנוע? האם יש דברים שלא ניתן לשכנע בהם? האם אפשר לשכנע בכל דבר? איך המוח משתכנע? מבוא לשכנוע, האם אפשר למכור לכל אחד? האם כל אחד יכול להשתכנע? האם יש שכנוע שתמיד עובד? וכאן אבאר, האם באמת אפשר לשכנע כל אחד בכל דבר או שיש דברים ...
ניתוח שיטות שכנוע, דוגמאות לשתילת מחשבות, מניפולציות של מחזירים בתשובה, שיטות שכנוע של מחזירים בתשובה, טריקים להחזרה בתשובה, שמירת מצוות, אמיתות התורה, ניתוח וידאו
... שבה מישהו ביקש ממנו להוכיח שצריך לשמור מצוות. הוא עושה זאת כמשחק, כדי להמחיש כיצד ניתן לשכנע בכל דבר , אפילו אם אין בו אמת מוחלטת. הוא מדגים כי ישנן טכניקות ...
רצון לרצות / כוח הרצון - מהו רצון לרצות? איך להשתמש בכוח הרצון בצורה נכונה?
...הוא היה מאוד מעדיף דווקא כן לרצות את אותו הדבר, אך בכל זאת הוא לא ממש רוצה אותו. במצב כזה נאמר שהאדם אינו רוצה את הדבר, אך היה רוצה לרצות אותו. מצב כזה נוצר משום שיש אצל האדם קונפליקטים שונים בין הרצונות השונים שלו. הוא גם רוצה וגם לא רוצה בו זמנית. או יותר נכון יהיה לו, הוא לא ממש יודע מה הוא באמת רוצה. הדרך הטובה ביותר לצאת ממצב כזה, היא על ידי חקר פנימי של הרצונות. הדבר הטוב ביותר הוא, שהאדם ישב עם עצמו ויחס את הסיבה שבגללה הוא רוצה את רצונותיו...
פרדוקס הרצון - האם אפשר להפסיק לרצות? האם אפשר להעלים את הרצון העצמי?
... להעלים את הרצון העצמי? רצון. לרצות לא לרצות. פילוסופיה. האם אפשר לא לרצות בכלל שום דבר? רצון = חסר. האדם מרגיש חסר ... שלמות. השאלה הנשאלת היא, האם אפשר לא לרצות בכלל? האם ואיך האדם יכול להגיע למצב שבו אינו חווה שום רצון כלשהו? ... מעוניין להפסיק לרצות. מה בדיוק הוא יכול לעשות? נניח שהאדם מחליט שמעכשיו הוא רוצה ... במקרה כזה הוא עדיין רוצה. הוא רוצה לא לרצות. כל דבר שאותו יעשה האדם כדי להפסיק לרצות, ... עצמו, זה לעולם לא יצליח! תשובה: האדם יכול לגרום לרצון שלו להיעלם מעצמו. האדם יכול להביא את עצמו למצב מסוים, שבו ורק בו הרצון ... שאינו חסר את הדבר שאותו הוא רוצה. בחירה חופשית של שלמות = בחירה בין טוב אחד לטוב אחר ...
שלמות שאין שלמות אחריה - איך להגיע לשלמות? מה בדיוק לרצות כדי להגיע לשלמות?
... עם המציאות. כדי להגיע אל האחדות עם המציאות, על האדם לא לרצות דבר מלבד האמת. כל זמן שהרצון של האדם רוצה עוד משהו מלבד האמת, הרי שהוא אינו יכול להכיל את האמת הטובה והאין סופית. כל זמן שהרצון של ... הוא ביטול האגו של האדם. כל זמן שיש לאדם אגו, הוא לא יכול להרגיש אחדות עם שאר הדברים שיש במציאות. להרגיש ...
אהבה / זוגיות - איך לגרום למישהו לאהוב אותך / להתאהב בך / לרצות אותך? התאהבות / מערכות יחסים / למצוא זוגיות / למצוא אהבה
...בלי סיבה. אדם שגורם למישהו אחר לאהוב אותו בגלל סיבה כלשהי, הוא בעצם גורם לאדם השני לא לאהוב את עצמו באמת, וזה יוצר אוטומטית רצון להתרחק מהאדם השני. כאשר גורמים למישהו לאהוב את עצמו בגלל סיבות, זה גורם לו בתוך תוכו בתת מודע להרגיש רע עם עצמו. וזה גורם לו לרצות אפילו לשנוא ולהתרחק מהאדם שמשפיע עליו אהבה מזויפת. אדם רוצה לאהוב את עצמו באמת, דהיינו, בלי סיבה. כאשר גורמים לאדם לאהוב את עצמו עם סיבה, זה גורם לו להרגיש רע, גם אם זה נראה אחרת, ואז זה יוצר...
אהבה - איך לגרום למישהו לאהוב אותך / להתאהב בך / לרצות אותך? זוגיות מוצלחת / מערכות יחסים / למצוא אהבה
... שכל אדם רוצה להרגיש טוב יותר, ולכן הוא נמשך ונקשר, למה שגורם לו להרגיש טוב. ולכאורה יש לשאול: אם באמת האדם אוהב את מי שגורם לו להרגיש טוב, אז איך זה יכול להיות , שלפעמים האדם, לא אוהב את מי שגרם גורם לו להרגיש טוב? תשובה: האדם אכן רוצה להרגיש טוב. אך האדם רוצה ... אותו. מאחר, שבתוכו הוא מרגיש פגוע, מכך שאוהבים אותו רק עם תנאים וכיוב. והדברים האלו מתרחשים כולם, בתוך תת המודע של האדם, גם אם הוא לא מודע להם. ולכן, יכול להיות מצב, שבו מחמיאים לבן אדם, אך הוא בתוכו ירגיש עם זה רע. ולמרות שהוא יחייך ואפילו יודה על זה שפרגנו לו, ...
לרצות את מה שיש - האם זה בכלל טוב? מהי הדרך *היחידה* להגיע לאיזון של הרצון העצמי?
... את מה שיש - האם זה בכלל טוב? מהי הדרך היחידה להגיע לאיזון של הרצון העצמי? במאמר הזה נבאר, מדוע האדם לא יכול לעשות שום דבר כדי לרצות את מה שיש? נבאר גם מהו הדבר היחיד בעולם שאם הוא יקרה, אז ממילא האדם ירצה תמיד רק את מה שיש? נבאר גם מדוע השלמות היא לא לרצות את מה שיש? ונבאר כמובן, איך להשיג את השלמות האמיתית? והעניין הוא, כי כל הרע שיש בעולם, נובע מכך שהאדם לא רוצה את ... את המציאות כפי מה שהיא, הרי שהאדם חווה שלמות וטוב לו. ואם האדם לא רוצה את המציאות ואת מה שיש, הרי שרע לאדם. והאדם לא יכול להרגיש רע, בלי שהוא לא ירצה את מה שיש. כי מיד ברגע שהאדם לא רוצה את מה שיש, מיד באותו הרגע רע לאדם. וכאשר האדם ... שהאדם ירגיש טוב עם זה שהוא לא רוצה את מה שיש. וכאשר האדם מנסה להכריח את עצמו לרצות את מה שיש, הרי שזה עצמו ביטוי של לא לרצות את מה שיש. ובכך שהאדם מנסה לרצות את מה שיש, ממילא הוא משיג את התוצאה ההפוכה של מה שהוא רוצה להשיג. וכיוב לגבי כל שאר הנושאים. כי האדם לא יכול להתאמץ שלא להתאמץ. כי ברגע שהאדם מתאמץ לא להתאמץ, בזה עצמו הוא מתאמץ. וברגע שהאדם מנסה להילחם בעד השלום, הרי שבזה ... לרצות להרגיש טוב. אבל גם אם האדם ינסה להפסיק לרצות להרגיש טוב, גם זה עצמו נובע מהרצון של האדם להרגיש טוב. ובקיצור, האדם לא יכול לשקר את עצמו. כי אושר אמיתי הוא תחושה אמיתית שנובעת מעצמה. ואו שהאדם באמת רוצה את המציאות כפי מה שהיא תמיד, או שלא. אבל אין כאן מקום לשקרנים. כי שקרים לא עוזרים לאדם להיות מאושר. והאדם לא יכול לשקר את עצמו בחשיבה חיובית כלשהי ולהיות מאושר. כי אושר חייב לבוא ממקום אמיתי, שבו האדם מאושר בלי להתאמץ. כך שבעצם האדם לא יכול לעשות שום דבר כדי להיות מאושר וכדי להרגיש טוב. כי כל פעולה שאותה יעשה האדם כדי להיות מאושר, בזה בעצמו הוא מרחיק את ... בתוכו את הכוח המנוגד שבו האדם לא רוצה את מה שיש. והשלמות היא כאשר האדם מכיל בתוכו את כל הכוחות השונים. דהיינו, שהאדם יכול לא לרצות את מה שיש ולהרגיש רע. וגם לרצות את מה שיש ולהרגיש טוב. ואעפכ בו זמנית תוך כדי זה שהאדם רוצה או לא רוצה את המציאות, תוך כדי זה האדם יכול לחוש שלמות וליהנות מהמציאות. וההנאה של האדם מהמציאות צריכה לנבוע, לא מתוך כך שהוא רוצה או לא רוצה את המציאות, אלא מתוך כך שהאדם מבטל את הישות העצמית שלו אל המציאות. וזה כמובן דבר שצריך להיות באמת. כי כאן בוודאי שהאדם לא יכול לשקר את עצמו. והעניין הוא, כי במציאות שלנו יש כל הזמן התהוויות שונות. וגם האני של האדם וגם הרצון העצמי של האדם, וגם ... דבר, ותמיד היה טוב לאדם. אבל ברגע שיש לאדם רצון עצמי, ממילא או שרע לאדם מכך שהמציאות שונה מרצונו. או שרע לאדם מכך שהוא לא יכול להיות בטוח שהמציאות תמשיך להיות כרצונו. וגם העשיר הכי גדול בעולם, גם הוא תמיד חי בפחד, שמא יקרה איזה משהו שישנה את ... הרצון העצמי שלו, ולגלות מהיכן מגיעים הרצונות שלו. ועל האדם לשאול את עצמו, מה הסיבה ולמה אני רוצה את מה שאני רוצה? האם אני יכול לרצות אחרת? אם כן, אז למה אני לא רוצה אחרת? ואם לא, אז מה גורם לי לרצות את מה שאני רוצה? והאם זה שאני רוצה דבר ... דהיינו, האם הרצון שלי מוכרח שהוא יהיה כפי מה שהוא ברגע הזה? או שאולי כמו שאני רוצה את מה שאני רוצה ברגע הזה, כך גם אני יכול לרצות אחרת? ואם הרצון שלי מחויב שהוא יהיה כזה, אז למה הוא מחויב להיות כזה? ואם הוא לא מחויב להיות כזה, אז מדוע הוא כזה? ועל האדם לשאול את עצמו, האם אני בכלל בוחר לרצות? האם אני יכול לבחור לא לרצות? ואם כן, אז האם לא יותר פשוט לבחור לא לרצות, וממילא להרגיש מאושר? כי אי אפשר לסבול כאשר אין רצון. ועל האדם לשאול את עצמו, אם באמת אני יכול להפסיק את הרצון של עצמי, אז איך זה שאני עדיין מרגיש לפעמים רע? ורק טיפש גמור יגרום לעצמו להרגיש רע. ועל האדם לשאול את עצמו, איך זה שלפעמים אני מרגיש רע? ואם אני יכול לשלוט ברצון של עצמי, אז ממילא אני יכול לגרום לעצמי להיות תמיד שמח וכיוב, אז איך זה שאני עדיין לא מספיק מרוצה מהמציאות? ואם אני באמת יכול לשלוט ברצון שלי עצמי, אז האם אני יכול להפסיק אותו לגמרי? והאם אני יכול לבחור לחוש עכשיו שלמות מלאה שבה אני ארצה את מה שיש בשלמות, בלי לרצות שום דבר אחר? וכאשר האדם בוחר בבחירה חופשית איזה דבר, על האדם לשאול את עצמו, האם יש סיבה לכך שבחרתי את מה שבחרתי? ואם לא, דהיינו, אם אין סיבה שבחרתי את מה שבחרתי, אז האם באמת אני בחרתי את מה שבחרתי או שמא הדבר הזה קרה ללא בחירה חופשית שלי? ואם כן יש סיבה שבגללה בחרתי את מה שבחרתי, על האדם לשאול את עצמו, האם יכולתי לבחור אחרת? זא נניח שיש סיבה שבגללה בחרתי את הבחירה שלי. עכשיו על האדם לשאול את עצמו, האם באמת יכולתי לבחור אחרת? ואם כן, אז מדוע לא בחרתי אחרת? והאם הייתה סיבה מדוע בחרתי כך ולא אחרת? ואם הבחירה שלי הייתה אקראית ... ללא סיבה, אז האם באמת בחרתי? ואם כן הייתה סיבה מדוע בחרתי את מה שבחרתי, אז האם הייתי מוכרח לבחור את מה שבחרתי, או שאולי יכולתי לבחור אחרת? ואם הייתי מוכרח לבחור את מה שבחרתי, אז האם באמת אני עצמי בחרתי? כי אם אני מוכרח לבחור את מה שאני בוחר, אז האם זו באמת בחירה חופשית? ואם אני לא מוכרח לבחור את מה שאני בוחר, אז מדוע אני בוחר את מה שאני בוחר? ועל האדם לשאול את עצמו, האם בכלל אני בוחר להיות בעל בחירה חופשית? האם אני
לרצות את המציאות בשלמות - איך לשלוט ברצון העצמי?
לרצות את המציאות בשלמות - איך לשלוט ברצון העצמי?
... אינו רוצה שיהיה חם, הוא יסבול. אבל הטמפרטורה עצמה אינה הסיבה לסבל אלא ההתנגדות אליה. יכול להיות מצב אחר שבו האדם דווקא ירצה את אותה הטמפרטורה בדיוק וירגיש טוב. מכאן שאליעד מראה שהסבל או האושר נובעים אך ורק מהרצון של האדם. מה המשמעות העמוקה של לרצות את המציאות? ... כלומר, לא רק הטמפרטורה או המצב הם המציאות, אלא גם הרצון של האדם עצמו - כולל הרצון שלא לרצות משהו. לכן, לרצות את המציאות באופן מוחלט פירושו לרצות גם את זה שאתה לא רוצה את המציאות. אם האדם לא מרוצה מכך שהוא מתנגד למציאות, הוא ימשיך לסבול. כדי לרצות באמת את המציאות, ... הוא בהכרח יחווה תחושות של רצון ושל חיסרון, ולכן הוא תמיד יהיה חשוף לסבל או אושר. האדם יכול לחוות את המציאות משני מצבים: מצב של נפרדות, שבו הוא חש חיסרון ורצונות, או מצב של אחדות, שבו הכל מוחלט ואין הבדל בין טוב לרע או בין רצוי ללא - רצוי. האדם יכול להגיע למצב בו הוא מסתכל על הדברים מבחוץ ומבין שהרצונות שלו אינם מחויבי המציאות אלא רק אפשריים. זהו המפתח לאושר ושלווה אמיתיים. כיצד להפוך את הרצון להתנגד למציאות למקור ... עוזרת לאדם להבין שהרצון שלו אינו מחויב אלא תלוי בפרשנות ובמודעות שלו. על ידי כך, האדם יכול לקבל בשלמות גם את העובדה שלפעמים הוא מתנגד למציאות. מה היתרון שבהבנת הסיבה הראשונית לרצון? אם האדם יצליח לגלות את הסיבה הראשונית, השורשית, לכך שהוא רוצה או אינו רוצה דבר ... לא רוצה את הטמפרטורה, ורע לו כי הוא לא רוצה את הטמפרטורה, לא בגלל הטמפרטורה עצמה, כי יכול להיות שבהזדמנות אחרת כן היה רוצה בדיוק את אותה הטמפרטורה. והאדם מבין בעצם שהמציאות היא עובדתית עם טמפרטורה מסוימת ורק מפני שהוא לא רוצה אותה, שבעצם הרצון שלו לא תואם את ... שאתה לא מרוצה מכך שאתה לא רוצה את המציאות וגם הרצון שלך הוא חלק מהמציאות, ולרצות שלא לרצות את המציאות, לא לרצות את החום זו גם חוויה של לרצות את המציאות כמו שהיא, זה לא לגרום לעצמך לרצות את המציאות לא לרצות להיות מסוגל ליהנות מהרע, כי אם אתה מנסה לרצות ליהנות מהרע, עדיין אתה לא רוצה את המציאות כפי מה שהיא. לרצות באמת את זה שרע לך, לא לרצות לנסות לשנות אפילו ברצון לקבל את זה. ואם יש לך התנגדות למציאות, גם לרצות את זה. אתה אמור להגיע למצב, שלא יטריד אותך אם אתה רוצה או לא רוצה את המציאות זה באמת לרצות את ... את המציאות, בשני המקרים אתה מרוצה באותה המידה, לא לקחת את זה כעניין פרסונאלי. והאדם יכול להרגיש טוב אם יבין זאת. עצם הקיום של האדם גורמת לו תחושה של חסר, ואם יש חסר יש רצון, ותמיד יהיו רצונות ועל האדם להסתכל על הכל מפרספקטיבה של האחדות, מקום בו הכל מוחלט, אין ... הדבר הזה ולא את זה, הרצונות הם מחוץ לשכל הקטן מעל לנפרדות. ואם תהיה הבנה, תהיה אפשרות, יכולת לחוות את הכל מהאחדות, ובנפרדות כמשחק והבנה למה אתה רוצה את המציאות כך ולא אחרת כי הדבר הזה של לרצות כך או אחרת הוא לא מחויב המציאות ומי שיבין את הדבר הזה ירצה את המציאות ...
לרצות באמת - רצון אמיתי
...מקבל את כל מה שהוא רוצה, ללא כל הגבלה. וכיצד יזכה האדם לרצון של אמת? תשובה: על ידי אימות הרצון. כי האדם הוא לא מספיק חכם, והוא חושב שהוא יודע מה הוא רוצה, למרות שבאמת לא ממש ברור לו מה הוא רוצה. ועל האדם לקחת את מה שהוא רוצה, ולשאול את עצמו, למה אני רוצה את זה? ולמה אני רוצה את הרצון הפנימי יותר? עד שהאדם מגלה מה באמת הוא רוצה. ואז כאשר האדם מגלה, מה באמת הוא רוצה, אז גם, הוא רוצה את הרצון שלו באמת, והוא מקבל אותו באמת. כי האמת, היא אין סופית ולא...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לשכנע בכל דבר, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לשכנע בכל דבר, איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רב תחומי, הדרכה, ייעוץ פילוסופי בתחום לשכנע בכל דבר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3589 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 01:47:49 - wesi1