אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הספר להיות אלוהים - כמה צריך ללמוד את הספר להיות אלוהים ✔ כמה צריך ללמוד את הספר "להיות אלוהים" של אליעד כהן? ההרצאה של אליעד כהן......
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הספר להיות אלוהים - כמה צריך ללמוד את הספר להיות אלוהים
כמה צריך ללמוד את הספר "להיות אלוהים" של אליעד כהן?

ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה המרכזית: כמה צריך ללמוד את הספר "להיות אלוהים"? למעשה, ההסבר שאליעד נותן מתייחס לא רק ללמידת הספר אלא גם לאופן שבו יש לגשת ללימוד בכלל בחיים. אליעד מדגיש שהספר כולו מורכב ממשלים ונמשלים, ולכן כל התוכן שבו רלוונטי לכל תחומי החיים ולכל תחום למידה אפשרי. משמעות הדבר שהגישה ללימוד הספר "להיות אלוהים" צריכה להיות זהה לגישה ללימוד בכל נושא אחר: לחקור כמה שיותר, ולשאול כמה שיותר שאלות.

מהי הגישה הנכונה ללמידה של "להיות אלוהים"?

אליעד מסביר שהגישה האידיאלית ללימוד הספר "להיות אלוהים" היא "כמה שיותר". לדבריו, לא משנה איזו דרך נבחרה ללמידה, העיקר הוא להקדיש את המקסימום האפשרי בכל אופן ובכל כיוון אפשרי. אם ניתן ללמוד שעה שלמה על משפט אחד מהספר - זו תהיה דרך טובה ללמוד. כלומר, אין חשיבות לאופן הספציפי שבו אדם לומד, אלא רק למידת ההשקעה וההתעמקות שלו בנושא.

הגישה של אליעד היא למעשה לחקור כל משפט, כל רעיון, וכל נושא לעומקו, בלי להסתפק בקריאה שטחית או בלמידה חלקית. לשאלה מהו "כמה שיותר", אליעד מבהיר כי "כמה שיותר" פירושו שכל אחד צריך לבדוק ולשאול את עצמו מה הוא יכול לעשות כדי להוציא מעצמו את המקסימום. הוא מציין שאין כאן הגדרה מוחלטת או מספר מדויק של שעות לימוד, אלא המפתח נמצא בכך שכל אדם ילמד ויעמיק כמה שהוא יכול. אם יש אדם שמסוגל להשקיע שעה בלמידה של משפט אחד - זה מצוין, ואם הוא מסוגל להשקיע יותר - אפילו טוב יותר.

מדוע הספר "להיות אלוהים" מדבר בלשון של משל ונמשל?

הספר של אליעד, "להיות אלוהים", בנוי כולו על העיקרון של משל ונמשל. לדבריו, כל הרעיונות המובאים בספר הם למעשה דוגמאות קונקרטיות למצבים אוניברסליים בחיים. לכן, כאשר הוא מדבר על לימוד הספר, הוא מתכוון לאופן שבו אדם צריך ללמוד את החיים עצמם. הגישה ללימוד הספר הופכת, לפי אליעד, להיות דרך לחקור את האופן שבו אנו מתמודדים עם כל אתגר בחיינו. כל משפט או רעיון בספר הוא בעצם דוגמה וייצוג למצבים בחיים, וככל שנעמיק בלמידתם, כך נעמיק בהבנת חיינו והמציאות עצמה.

אליעד מדגים נקודה זו על ידי כך שהוא מציע להתייחס לכל משפט בספר כאילו הוא עולם ומלואו, ולשאול עליו שאלות מעמיקות ללא הפסקה. הוא מסביר שגם אם הספר כולל שני עמודים שלמים שמסבירים כיצד לגשת ללמידה שלו, המשמעות היא שכל משפט בספר ראוי ללמידה מקסימלית, ולמעשה יש לחקור אותו באותה רצינות שבה חוקרים תחום ידע רחב ומורכב.

כמה זמן צריך להשקיע בלמידת הספר?

אליעד כהן אינו נותן מספר מדויק של שעות או ימים שבהם צריך ללמוד את הספר. הוא מבהיר שהזמן הנדרש תלוי ביכולת של כל אדם ואדם. אם יש לך רק שעה ביום - השקיע שעה. אם אפשר להשקיע יותר, אפילו טוב יותר. ההמלצה הברורה שלו היא פשוט להשקיע כמה שיותר, בלי לשים לעצמך מגבלות מוגדרות מראש. העיקר הוא האיכות, ולא הכמות לבדה. אם אדם מוצא את עצמו יכול להעמיק במשפט אחד במשך שעה שלמה - זה סימן שהוא לומד נכון, שהרי מטרת הלמידה היא להבין לעומק ולא רק לצבור ידע שטחי.

כלומר, הזמן המושקע לא נמדד בשעות בלבד, אלא גם בעומק ובהבנה שמגיעים אליהם דרך הלימוד. הספר "להיות אלוהים" איננו ספר שיש לסמן בו "וי" אחרי שקוראים, אלא מדריך ללמידה אינסופית, שאליו חוזרים שוב ושוב, ומעמיקים יותר ויותר בכל פעם.

איך להתייחס לתכנים מורכבים בספר "להיות אלוהים"?

אליעד כהן מציין באופן מפורש שהתוכן בספר הוא מורכב מאוד ומלא בדוגמאות והסברים רבים. לכן, כדי להתמודד עם מורכבות כזו, יש להאט את קצב הקריאה, להתעמק בכל פרט ופרט, ולשאול שאלות על כל משפט שמופיע בו. הוא מדגיש שהספר מכיל בתוכו את כל המידע הנדרש כדי ללמוד אותו לעומק, והאתגר האמיתי הוא בכך שהקורא ייקח את הזמן כדי להבין כל רעיון במלואו. כל משפט בספר הוא עולם שלם של משמעויות, ולכן הדרך הנכונה היא לא רק לקרוא אלא גם לנסות להבין את המשמעות העמוקה מאחורי הדברים, ואף לשאול שאלות על משמעות המילים והביטויים עצמם.

אליעד מסכם שלמידת הספר "להיות אלוהים" אינה למידה של חומר רגיל, אלא תהליך אינטנסיבי של חקר פנימי, שבו הקורא מגלה דברים חדשים על עצמו ועל המציאות שבה הוא חי. הוא קורא לכל אדם להתמסר ללמידה מתוך כוונה להגיע להבנה מקסימלית, משום שרק כך ניתן להפיק תועלת אמיתית מהספר.
השקעות להתייחס אליעד לימוד שאלות ראוי יכולות ללמוד המלצות השקעה מקום בלי זמן אלוהות אלוהים הספר להיות אלוהים להיות אלוהים ללמוד ללמוד את הספר ללמוד את הספר להיות אלוהים ללמוד את הספרים למידה צריך ללמוד
שבת, לעבוד בשבת, האם אלוהים עובד בשבת? האם אלוהים עובד ביום ראשון? האם אלוהים עובד? בריאת העולם על ידי אלוהים
... לעבוד בשבת, האם אלוהים עובד בשבת, האם אלוהים עובד ביום ראשון, האם אלוהים עובד, בריאת העולם על ידי אלוהים האם אלוהים עובד בשבת או ביום ראשון? אליעד כהן מסביר כי השאלה האם אלוהים עובד בשבת? נראית פשוטה, אך למעשה היא הרבה יותר מורכבת. לדבריו, השאלה האמיתית היא לא רק האם אלוהים עובד בשבת, אלא האם הוא בכלל עובד ביום ראשון או בכל יום אחר בשבוע. ההסבר שלו מתמקד בניתוח עמוק של מושג העבודה מנקודת המבט של אלוהים, בניסיון להבין האם מושג העבודה בכלל רלוונטי עבור אלוהים. אליעד טוען שבמציאות של אלוהים, אין הבדל בין שבת ליום ראשון. למעשה, מבחינת השורש של המציאות, אלוהים יכול להיחשב כמי שעובד בכל יום באותה המידה או לחלופין, לא עובד בשום יום כלל. ההיגיון ... האבסולוטית, אין הבחנה בין מצב של קיום למצב של אי - קיום. לכן, מנקודת מבטו של אלוהים, אי אפשר להגדיר בבירור עבודה או מנוחה. מדוע אלוהים אינו מתאמץ בכלל? כדי להסביר מדוע אי אפשר לומר שאלוהים מתאמץ, אליעד מביא דוגמה מהתוכנית המצוירת טום וגרי. בתוכנית זו, המנחה, דמות הכלב ... דרש ממנו מאמץ בכלל. אליעד משתמש בדוגמה זו כדי להמחיש את הרעיון שבאופן דומה, אלוהים עושה את כל הפעולות בעולם במאמץ של אפס אחוז בדיוק - לא קרוב לאפס, אלא ממש אפס מוחלט של מאמץ. הסיבה לכך, מסביר אליעד, היא שמבחינת אלוהים אין שום הבדל בין הפעולה להיעדרה. כלומר, אלוהים נמצא במצב שבו אין עבורו שום הבדל בין לעשות ללא לעשות, כי כל המושגים הללו הם יחסיים בלבד. ברגע שהמושגים עבודה ומאמץ מאבדים את המשמעות שלהם, אי אפשר להגיד שאלוהים מתאמץ או לא מתאמץ, פשוט משום שבמציאות המוחלטת המושגים האלה אינם קיימים. האם באמת ... לשבת וימי חול? אליעד מרחיב על כך שאין משמעות אמיתית לחלוקה של ימי השבוע עבור אלוהים . ההבדל שאנחנו עושים בין שבת לבין שאר ימי השבוע נובע אך ורק מהתפיסה האנושית שלנו. מנקודת המבט של אלוהים, אין שום יום מיוחד שבו הוא נח, ואין יום שבו הוא עובד יותר או פחות. בעיניו של אלוהים, כל הזמנים והמקומות הם אותו הדבר - הם אחד. אין הבדל בין יום לשבוע, בין שבת ליום חול, או בין קיום לאי - קיום. הוא מדגיש שאין טעם לשאול האם אלוהים עובד בשבת? מבלי שנבין שהשאלה הזו יוצאת מנקודת הנחה שגויה. השאלה האמיתית, לטענתו, ... לעומק את הרעיון הזה, מגלים שהשאלה על שבת הופכת לחסרת משמעות מנקודת המבט של אלוהים. מה זאת אומרת אלוהים - האם הוא בכלל מישהו? אליעד כהן מבהיר גם כי כאשר אנחנו מדברים על אלוהים, אנחנו משתמשים במונח הזה באופן מטפורי. אלוהים הוא לא מישהו ספציפי שיושב איפשהו ומחליט האם לעבוד או לנוח. אלא שהמונח אלוהים מצביע על המציאות עצמה, על המוחלטות שבה אין שום הבחנה או הבדל בין כלום לשום דבר. לכן, השאלה על אלוהים והעבודה שלו בשבת או ביום ראשון, היא בעצם שאלה עמוקה הרבה יותר: האם בכלל יש הבדל בין יש לאין?. אליעד טוען שבאופן עמוק ומהותי, אין הבדל כזה - ולכן אי אפשר להגיד שאלוהים עובד או לא עובד, משום שמבחינת המציאות האבסולוטית, כל ההגדרות וההבדלים שלנו אינם ... ועבודה, שמתחיל משאלות פשוטות, מוביל להבנה עמוקה ומהותית יותר של המציאות. האם אלוהים עובד בשבת? האם
איך לזכות בלוטו? מה המספרים של הלוטו? לזכות בלוטו בעזרת הסוד, תפילה לזכות בלוטו, ניבוי עתידות, אלוהים יודע מה יהיה, מספרי לוטו לפי מזלות, להיות אלוהים, תפילה לאלוהים, לדעת מה יהיה
... תפילה לזכות בלוטו, ניבוי עתידות, אלוהים יודע מה יהיה, מספרי לוטו לפי מזלות, להיות אלוהים, תפילה לאלוהים, לדעת מה יהיה איך אפשר לזכות בלוטו בעזרת להיות אלוהים? כדי להבין איך אפשר לזכות בלוטו, קודם כל צריך להבין מה זה אומר להיות אלוהים. הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא, שאלוהים יודע הכל, כולל העתיד ואת תוצאות הלוטו. אם אדם יהפוך לאלוהים, כך ההנחה, הוא ידע את תוצאות הלוטו מראש וכך יוכל לזכות. אבל כאן אליעד מסביר נקודה חשובה - שאלוהים לא באמת צריך לדעת מראש את המספרים של הלוטו. אלוהים הרי יכול לקבוע מלכתחילה אילו מספרים יצאו. כלומר, במקום לנסות לנחש או לדעת מה ... בפועל. מהצד הזה, אם מישהו באמת היה אלוהים, הוא לא היה צריך להשתתף בכלל בלוטו או להמר, אלא פשוט להחליט שהמספרים שימלא יהיו ... על כך שגם זה בעצם צעד מיותר עבור אלוהים. הרי למה בכלל אדם רוצה לזכות בלוטו? כדי שיהיה לו כסף. אבל למה הוא רוצה את הכסף? ... בית, מכונית וכדומה. אז אם אתה באמת אלוהים, אין צורך בכלל לעבור דרך הלוטו. אלוהים יכול להחליט ישירות מה הוא רוצה, וזה יקרה מיידית. למשל, אם אלוהים רוצה כסף, הוא יכול פשוט להחליט שהכסף יופיע בחשבון הבנק שלו, וכשהוא יבדוק - הוא ... עוד יותר עמוקה מכך - אם אתה באמת אלוהים, אתה בכלל לא צריך לרצות שמשהו ישתנה או יקרה. אתה פשוט יכול להחליט שאתה רוצה ... שלך תמיד מלא באופן מיידי. ההסבר הוא שאלוהים הוא זה שעושה כל דבר שקורה בעולם בכל רגע נתון. ולכן, בעצם העובדה שהוא עושה את ... הכל כמו שזה קורה בפועל. כך שהרצון של אלוהים מלא כל הזמן והוא אף פעם לא באמת צריך לשנות את המציאות, אלא מספיק לו לרצות בדיוק את מה שיש ברגע זה. האם אלוהים רוצה לשחק משחק ולכן מסתיר מידע? אליעד מתייחס גם לכך שיש מי שטוען שאלוהים כן משחק משחק, ולכן הוא מחליט להסתיר מידע - כמו למשל את המספרים של הלוטו. כלומר, אפשר לומר שאלוהים בעצמו יצר מצב שבו הוא לא יודע מראש את המספרים של הלוטו, כי הוא החליט להכניס את ... זאת, אליעד מדגיש שאם מישהו באמת היה אלוהים - המשחק כולו היה הופך להיות מיותר עבורו. מדוע? כי בשביל אלוהים כל ההליכה סביב הדרך הארוכה, כמו לנסות לזכות בלוטו, להרוויח כסף, לקנות דברים, או ... הרעיון המרכזי של אליעד כהן: אם אתה אלוהים, אתה לא צריך לדעת מראש מה המספרים בלוטו - כי אתה יכול לקבוע אותם מראש. אם אתה אלוהים, אין לך צורך בכלל בלוטו - כי אתה יכול להשיג ישירות כל מה שאתה רוצה. אם אתה באמת אלוהים, אין לך צורך בכלל להשיג דברים - כי מספיק לך להחליט שאתה רוצה בדיוק את מה שקיים ... תמיד מתמלא מיידית. אפילו הרעיון שאלוהים משחק משחק ומסתיר מעצמו מידע הוא למעשה מיותר, כי אלוהים לא באמת צריך את המשחק כדי למלא את רצונו. בשורה התחתונה, אליעד כהן מציג גישה ... בלוטו איך לדעת את העתיד מראש? האם אלוהים יודע הכל מראש? מה זה אומר להיות אלוהים? אז הוא מה הוא שאל הוא אמר איך אפשר להפוך להיות אלוהים ולדעת מה המספרים של הלוטו, אז הוא אומר גם כי הנחת היסוד אומרת ש
אמונה באלוהים היא שורש הרע! איך לא להאמין אלא לכפור באלוהים? אתאיזם, למה אתאיסטים מאמינים באלוהים?
... באלוהים היא שורש הרע! איך לא להאמין אלא לכפור באלוהים? אתאיזם, למה אתאיסטים מאמינים באלוהים? למה האמונה באלוהים היא שורש כל הרע בעולם? אליעד כהן מסביר שהבעיה המרכזית של כל אדם בעולם היא האמונה. הוא טוען שהאמונה, ובמיוחד האמונה באלוהים, היא שורש כל הרע שקורה לאדם. לטענתו, אמונה היא ההסכמה להאמין ... אליעד כי עצם העובדה שאדם בוחר להאמין במשהו שלא נראה לו בצורה ישירה, היא זו שגורמת לו לסבל ולצרות. מדוע אנשים סובלים רק בגלל אמונה באלוהים? אליעד מפרט כי האמונה באלוהים נמצאת בבסיס כל סבל. האדם סובל כאשר המציאות מתנגשת עם רצונו - ... הוא רע בהכרח, אלא מפני שהוא אינו רוצה להרגיש את הכאב. הוא הגדיר מראש שכאב זה רע ובריאות זה טוב. עצם ההגדרה של טוב ורע נובעת מהאמונה באלוהים או במנגנון כלשהו שנותן משמעות לעולם. איך הגדרת טוב ורע קשורה לאמונה באלוהים? ההסבר שמספק אליעד כהן לכך הוא שהמושגים טוב ורע קיימים רק אם האדם מאמין שיש תכלית, משמעות, או סדר כלשהו בעולם. אמונה זו היא למעשה אמונה באלוהים, מכיוון שאלוהים מוגדר ככוח שמנהל ומתכנן את המציאות. כלומר, כל מי שמבחין בין טוב לרע בהכרח מאמין במנגנון תכנון של העולם, ולפיכך מאמין באלוהים, גם אם הוא מגדיר את עצמו כאתאיסט. אליעד מציין אפילו את עצמו ... משתמש במונחים טוב ורע, אבל לטענתו הוא עושה זאת רק לאחר שהבין את האחדות האמיתית, ומודע לכך שאלו מושגים יחסיים בלבד. למה האדם מאמין באלוהים גם אם הוא אתאיסט? אליעד מבהיר שאפילו אתאיסטים מובהקים מאמינים באלוהים, משום שהם פועלים על בסיס ההנחה שיש משמעות וסיבה לדברים. ... בסופו של דבר כולם מתים ואין משמעות אמיתית להתאמץ על מנת לשרוד כאשר הסוף ידוע מראש. אדם שפועל על בסיס רעיון משמעות כלשהי בהכרח מאמין באלוהים, גם אם יכחיש זאת בפירוש. מדוע כולם למעשה חרדים, גם אם אינם ... כל החרדות של האדם נובעות מכך שהוא מאמין שיש משמעות ותכנון בעולם, ולכן הוא חושש שמשהו רע יקרה. מי שאינו מאמין בשום משמעות, תכנון או אלוהים, אינו יכול לסבול מחרדות, שכן עבורו כל אירוע הוא חסר משמעות ואקראי לחלוטין. האם הדתיים יודעים באמת מהי תכלית החיים? אליעד מדגיש שגם אנשים דתיים שמאמינים שיש משמעות ותכלית אלוהית לחיים לא באמת יודעים מהי אותה תכלית. אף אדם דתי או חרדי אינו יכול להסביר מדוע אלוהים רצה לברוא את העולם מלכתחילה. גם הסיבות המקובלות כמו להיטיב אינן מסבירות למה בכלל אלוהים היה צריך להיטיב, או מדוע הוא חייב להיות טוב. הוא מביע ביקורת כלפי כל מי שטוען שהוא מבין את אלוהים או את התכלית הראשונה של הבריאה, מכיוון שאף אחד לא באמת מסוגל להסביר למה העולם נברא כך ולא אחרת. איך אפשר באמת לכפור באלוהים? לדעת אליעד כהן, לכפור באלוהים באמת זו משימה מורכבת מאוד. הכפירה אינה פשוטה ואינה מסתכמת באמירה אין אלוהים. אלא, מדובר בתהליך עמוק של חיפוש האמת עד הסוף, עד לנקודה שבה האדם מבין באופן מוחלט שאין שום כוח, שום סיבה ושום משמעות אמיתית לעולם. אליעד מציין שרבי נחמן אמר שמי שמגיע לכפירה שלמה באלוהים, יראה את האמת המוחלטת. אליעד עצמו מעיד שעבר תהליך ארוך וקשה עד שהצליח לכפור באלוהים בשלמות, כלומר, עד שהצליח לשרש מתוכו את כל האמונה. איך חיים ללא אמונה באלוהים? אליעד מסביר שמי שכופר באלוהים וחווה את המציאות באופן שלם בלי שום אמונה, אינו סובל כלל. זאת ... על מקור הבריאה ועל סיבות הקיום, עד שהאדם יגיע להבנה עמוקה של המציאות, יחיה ללא אמונה, וכך יפסיק לסבול לחלוטין. למה אתאיסטים מאמינים באלוהים? איך להפסיק לסבול בחיים? מה זה כפירה באלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך להשתחרר מחרדות? מה רע באמונה באלוהים? האם העולם אקראי לחלוטא? ...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
...על רצון לנקמה? סליחה. ויתור. סלחנות. לסלוח = לאפשר לעצמך להרגיש טוב בשביל עצמך. לסלוח = לעצמך לסביבתך למציאות. לסלוח לעצמך = על טעויות שעשית. במקום רגשות אשמה, הלקאה עצמית, כעס עצמי וכולי, במקום כל אלו להרגיש אהבה עצמית וקבלה עצמית = לאהוב את עצמך = לסלוח לעצמך. לסלוח לסביבתך = על מה שפגעו בך. במקום רגשות כעס, שנאה, נקמה, מחלוקת, מריבה וכולי, במקום כל אלו להרגיש אהבה אמיתית גם כלפי זה שפגע בך. לאהוב את כולם בלי תלות במעשיהם. גם אם מעשיהם היו נגדך...
לימוד - מה עושים כאשר לא מסכימים עם מה שקוראים?
...לא מסכימים עם מה שקוראים? לימוד. מה לעשות כאשר אינך מבין מסכים עם מה שאתה קורא? תשובה: חפש תמיד את נקודת האמת שיש בדבר שקראת ותתעלם מכל השאר. אם תחפש את האמת, לבסוף תגיע אליה. אם תמיד תחפש את האמת, בסוף תדע אותה. העיקר שתיצמד אליו הוא אל האמת. חפש תמיד את נקודת האמת במה שקראת. נסה להבין מהו החלק האמיתי במה שקראת. מכל השאר תתעלם. אל תפחד לאבד את האמת, כי אם תחפש אותה, לבסוף תמצא אותה גם אם זה יהיה ממקום אחר. אל תפחד להתעלם ממשהו שאינו נראה לך כאמת...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא יודע ללמד ... דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ללמוד מכל אחד כל דבר. כי לא כל אדם מסוגל ללמוד כל נושא. ויש נושאים שיכולת התפישה של האדם, מוגבלת ולא מסוגלת לתפוש אותם. ובנוסף, האדם גם לא מסוגל ללמוד מכל אחד. כי האדם צריך שיסבירו לו בצורה מסוימת כדי שהוא יבין את מה שהוא כן יכול להבין. והאדם לא מסוגל ללמוד כל דבר מכל אחד. ובפרט שיש בעולם גם אנשים משוגעים. שהאדם לא יודע ולא יכול ואין לו עניין ללמוד מהמשוגעים. כי הם משוגעים, ואין לאדם מה ללמוד מהם. וכמו כן, כל אדם נחשף כל הזמן לדברים שונים. ויש דברים שמלמדים את האדם יותר ויש דברים שמלמדים את האדם פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, והוא יכול ללמוד מכל אחד כל דבר. זא, לא רק שהוא יכול ללמוד כל נושא, ולא רק שהוא יכול ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז כל דבר ודבר שהוא לומד בכל נושא, מכך הוא לומד ... לומד, הוא מבין דרכו את כל שאר הדברים שיש בעולם. וזאת שלמות החכם שלומד מכל האדם, שהוא מסוגל ללמוד כל דבר, מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי, והוא רואה את ההקבלה והקשר שיש בין הדברים השונים שיש בעולם, אז כאשר הוא רואה איזה דבר בעולם, בכל ... את השכל שיש בכל דבר, הוא גם לומד מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל דבר, הרי שזה בגלל שהוא מבין את השורש של כל הדברים. ודרך הלבושים החיצוניים של השורש, הוא בכל פעם מבין טוב יותר את השורש עצמו שכבר ... להלביש את כל סוגי השכל שיש בעולם, בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי גם למשוגעים יש את ההיגיון שלהם. וגם ... והוא לא יכול ולא יודע להוביל את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד וללמוד מכל אחד ואחד. ...
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
... ויצא בשלום, השני קיצץ בנטיעות, השלישי השתגע והרביעי מת. פרדס הוא משל להתעלות רוחנית וחקירה פנימית של העולמות העליונים ושל הקשר בין הבורא לבריאה. הביטוי מעשה מרכבה מתייחס להבנת האופן בו הבורא רוכב על הבריאה, כלומר, איך הרוחני (הבורא) מחובר לגשמי (הבריאה) ומקיים אותו. מה משמעות ארבע הבחינות בפרדס? אליעד כהן מפרט על המשמעות של ארבע ... את ארבע הבחינות הללו, המשקפות את השלבים השונים של ההבנה הרוחנית: הראשון שנכנס בשלום ויצא בשלום - אדם שהגיע להבנה מלאה של החיבור בין הבורא והבריאה. הוא הבין לעומק את אחדות המציאות ואת הקשר בינו לבין הבורא. השני שקיצץ בנטיעות - מתאר אדם שהתחיל להבין את האמת הרוחנית אך נעצר בשכל האנושי ולא הצליח להתעלות לשכל האלוהי. הוא טועה לחשוב שיש שתי רשויות (שכל אנושי ושכל אלוהי) במקום להבין שהכל אחד, ולכן נקרא כופר בעיקר. השלישי שהשתגע - זהו אדם שנתקל בשאלות הגדולות אך לא ... האלו הובילו אותו לשיגעון רוחני. הרביעי שמת - אדם שאיבד לחלוטין את החיבור הרוחני, ומתנתק לחלוטין מההבנה של תכלית הבריאה והקשר עם הבורא, ולכן מת מבחינה רוחנית. אליעד כהן מסביר כי מצד האמת אף אחד לא באמת נכנס ויצא בשלום באופן מוחלט, כי אפילו רבי עקיבא ומשה לא הצליחו להבין את כל האמת עד הסוף, מה שמלמד כי תמיד ישנן שאלות עמוקות יותר. למה חשוב להבין את השאלה מי ברא את אלוהים? אליעד כהן טוען כי המפתח להתעלות רוחנית אמיתית ולחיבור מלא לבורא הוא דווקא בשאלה שנחשבת טאבו אצל רבים - מי ברא את אלוהים?. אדם צריך לחקור כל הזמן מי ברא את הרצון שלי?, מי ברא את הבחירה שלי?, שכן אם האדם לא ישאל שאלות כאלו, הוא יפריד בין הבריאה לבורא ויהיה בבחינה של מקצץ בנטיעות. כאשר האדם מבין שאין לו באמת בחירה, והוא רק ביטוי של הרצון האלוהי, הוא מתאחד עם האמת הגבוהה יותר. אליעד כהן מסביר כי כל האנשים בעולם חוטאים בכך שהם לא חוקרים לעומק את השאלות הללו. אפילו משה, שביקש לראות את אלוהים , היה אמור לשאול מי ברא את אלוהים? וכך להגיע לאמת הסופית. לפי אליעד, יש להמשיך ולשאול את השאלות עד שהשאלה עצמה תהפוך לתשובה והאדם ... להסתכל על תמונה של מלך שבימיו היה שלום. הגן מסמל את גן העדן האמיתי, לא גן העדן הדתי המסורתי, אלא מצב רוחני של חיבור שכל האדם לשכל האלוהי, ולחוות את המציאות כמו שהבורא חווה אותה - אחדות מוחלטת. אליעד מסביר כי כאשר אדם מנסה להיכנס לגן עדן, מרביצים לו השיגעונות והספקות ... מוחלטת. אדם שיזכור זאת ייכנס ויצא מהגן בשלום ויזכה לאושר פנימי אמיתי. בסיפור של רבי נחמן, הבן מלך שחושב בטעות שהוא בן שפחה, מייצג את אלוהים עצמו שהשתגע ושכח שהוא בעצם המלך, שהוא המקור, שהוא האחדות עצמה. כאשר הוא חוזר לזכור מי הוא באמת, הוא ... או לכפור. אך מי שזוכה להבין לעומק, זוכה לכך שכל הבחינות האחרות מתמתקות אצלו והופכות אותו לבעל חיבור עמוק למציאות האמיתית ולאחדות האלוהית. הבנת מעשה מרכבה וארבעה נכנסו לפרדס חיבור רוחני בין הבורא לבריאה מי ברא את אלוהים? הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה איך להגיע לחיבור רוחני אמיתי? מהי המשמעות של הארבעה שנכנסו ... קיצץ בנטיעות, השלישי השתגע, והרביעי מת. המשמעות של פרדס היא התעלות רוחנית וחקירה פנימית של העולמות העליונים, ובעיקר חקירת הקשר בין הבורא לבריאה. מעשה מרכבה הוא מושג המייצג את ההבנה כיצד הבורא שוכן בתוך הבריאה, כיצד הוא רוכב על שכינתה ומחיה אותה, ומייצג את האינטראקציה בין העליון לתחתון. ... הבחינות בתהליך זה? הסיפור על ארבעת החכמים לא מתאר רק חוויות שונות אלא גם מבטא את הרבדים השונים של חוויית האדם כשהוא חוקר את מהות הבורא והבריאה. כל אחד מהחכמים במשל מבטא שלב בתהליך הרוחני: 1. הראשון שיצא בשלום - מציין את האדם שזוכה להבין את תכלית הבריאה, את החיבור האמיתי עם הבורא, והוא מצליח להבין את הדרך שבה הוא חלק מהמציאות האלוהית. 2. השני שקיצץ בנטיעות - מדובר באדם שמבין חלק מהשכל האלוהי אך נתקל בבעיות כשעוצר להתעמק בשכל האנושי. הוא לא מצליח להבין את האחדות שבין השכל האנושי לשכל האלוהי ומתחיל לערבב בין המושגים. 3. השלישי שהתבלבל והשתגע - אדם זה נתקל במבוי סתום, ושם עליו את השאלות ... למנותק או למת מבחינה רוחנית. מהו תהליך ההבנה הרוחנית? ההבנה של מעשה מרכבה היא קשה מאוד. כל אחד, לפי דרכו, צריך להבין את הקשר בין הבורא לבריאה כדי להשיג את החיבור המלא, שהרי להבין את המהות של הבריאה תלוי בהבנת הבורא עצמו. ברגע שהאדם לא שואל שאלות יסודיות כמו מי ברא את הרצון שלי?, הוא מתחיל לקצץ בנטיעות ומפריד את הבריאה מהבורא, מה שמוביל אותו לטעויות ולסבל רוחני. הבעיה היא שבני אדם רבים לא מבינים שיש שני רשויות, כלומר, את השכל של האדם והשכל האלוהי. ברגע שמפסיקים לראות את השכל ה
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
... אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו ... מסביר בצורה מפורטת שהקול הפנימי של האדם הוא בעצם סוג של שטן, כלומר, הוא הגורם שמטעה ומבלבל את האדם ומרחיק אותו מהאמת. נכון שגם השטן הוא חלק מאלוהים ובסופו של דבר מגיע ממנו, אך האדם חייב להיות מודע לכך שאסור לו ... לפתרונות אלא יוצר בעיות נוספות, ולכן עליו לא ללכת אחרי הלב, אלא ללכת למקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת. לפי אליעד כהן, המקום היחידי שבו אדם צריך ללמוד תורה הוא רק במקום שבו מלמדים אותו את האמת. הוא מבהיר היטב ... את הטעויות שלו בטענה שהוא הולך אחרי מה שליבו חפץ, ולהתחיל לחפש ברצינות ובנחישות את האמת האחת והיחידה. סיכום דבריו של אליעד כהן: אליעד כהן טוען שללמוד תורה או להתפתח רוחנית אפשר אך ורק במקום שבו מלמדים את האמת ...
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
... לימוד התורה ואיך לא לשכוח אותה? אליעד כהן מסביר שהדבר החשוב ביותר בלימוד התורה הוא תמיד לזכור מהי התכלית הסופית של הלימוד. כאשר אדם לומד תורה, הוא לא אמור ללמוד רק לשם הלימוד עצמו, אלא כדי לזכור ולהבין את המהות האמיתית והעמוקה של מה שהוא לומד. התכלית אינה פשוט לדעת את החומר, אלא להשתמש בלימוד כדי להגיע למודעות עמוקה יותר של אלוהים, של האמת ושל משמעות הקיום. לדוגמה, יש אנשים שלומדים את תורתו של רבי נחמן, אך חלקם שוכחים את המטרה העיקרית של הלימוד - לזכור שיש אלוהים ולהגיע להבנה אמיתית ומלאה של האמת. הם יכולים לעסוק שעות רבות בלימוד, בתפילות ובמצוות, אך במקביל הם שוכחים לחשוב על אלוהים עצמו. אליעד ממחיש זאת בדוגמה שאדם דתי נשאל כמה פעמים ביום הוא באמת חושב על אלוהים, והאדם משיב שאין לו זמן, כי הוא עסוק מדי בלימוד ... הפעולות הללו מלכתחילה. לכן, אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית של הלימוד היא לא הלימוד עצמו, אלא ההבנה הפנימית והמודעות העצמית לגבי התכלית של החיים והקשר של האדם עם אלוהים. ללא הזכירה המתמדת של התכלית הזו, הלימוד הופך להיות חסר משמעות ואינו משיג את מטרתו האמיתית. מהי מטרת לימוד התורה? איך לזכור את תכלית הלימוד? האם לימוד תורה מספיק בלי מודעות? איך לא לשכוח את אלוהים בזמן הלימוד? מה המשמעות של לימוד לפי רבי נחמן? ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
...המשותף הרחב ביותר, הדרך שבה אפשר לגרום לכמה שיותר אנשים להגיע להבנת האמת. הוא מסביר שאין באמת מכנה משותף אחד שמתאים לכל האנשים בעולם, משום שכל אדם שונה ברמת ההבנה ובצרכים שלו. לכן, כל ניסיון לכתוב או להסביר את המושג אמת באופן שיהיה ברור לכולם ייכשל, מכיוון שלכל אחד יש נקודת הבנה שונה. כדי להמחיש את הרעיון הזה, אליעד מציג דוגמה מהעולם של מוצרי צריכה. אם יוצרים מוצר מזון, הוא יהיה מובן ליותר אנשים, כי לכולם יש צורך לאכול. אבל אם יוצרים משהו מופשט יותר...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הספר להיות אלוהים - כמה צריך ללמוד את הספר להיות אלוהים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי, טיפול הוליסטי, מאמן אישי קשב וריכוז ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 23_06_2025 השעה 20:51:28 - wesi1