אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הספר להיות אלוהים, לימוד הספר להיות אלוהים, טיעונים בספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? מהי מהות? ✔ מהי מהות לפי הספר "להיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
2:37הספר להיות אלוהים, לימוד הספר להיות אלוהים, טיעונים בספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? מהי מהות?
מהי מהות לפי הספר "להיות אלוהים"?

הספר "להיות אלוהים" מציע התבוננות מעמיקה בנוגע למושג "מהות" ואיך הוא נתפס בהקשרים פילוסופיים ורוחניים שונים. השיח המרכזי שבו נוגע אליעד כהן בנושא זה הוא כיצד אנחנו מבינים את המהות שלנו ושל העולם, ואת השפעתה על הדרך בה אנו תופסים את החיים והמציאות.

מהו ההבדל בין מהות למאפיינים?

אליעד כהן מציין שהמהות לא יכולה להתקיים ללא מאפיינים. הוא מסביר כי המהות חייבת להחזיק בתוכה את המאפיינים שלה, כלומר, כל דבר שנקרא "מהות" חייב להיות בעל תכונות או מרכיבים שמבנים את זהותו. עם זאת, יש גם את הרעיון ההפוך שבו המהות לא בהכרח חייבת לכלול מאפיינים, וזהו נושא שדורש הבנה מעמיקה ובחינה עצמית. כל אחד מהמאפיינים שקשורים למהות תורם להבנה טובה יותר שלה.

כיצד עלינו ללמוד את הספר ולהתבונן במהות?

כמו בספרות פילוסופית ורוחנית, קריאה של הספר "להיות אלוהים" לא אמורה להיות רק תהליך אינטלקטואלי, אלא תהליך של התבוננות פנימית. אליעד כהן מציע שכל אדם יקח את הזמן לחשוב על מושגים כמו "מהות" ו"מאפיינים", ויבחן כיצד הם נתפסים אצלו. הוא מציע לכל אדם לשאול את עצמו, "מה אני באמת מבין כשאני אומר את המילה 'מהות'?" ו"למה אני מתכוון כשאני מתייחס למאפיינים?" התשובות לשאלות אלו הן אישיות ותלויות בתפיסת עולמו של כל אדם.

האם ניתן למחוק את המהות או המאפיינים?

אליעד כהן מביא את הרעיון שמבחינתו, אם נמחק את המהות או המאפיינים, לא יוותר כלום. זאת אומרת, אם לא נבין את המהות של משהו, לא נוכל לדעת עליו דבר. זהו חלק חשוב מהמסר שהוא מבקש להעביר: כשאין לנו את ההבנה של המהות, אין לנו גם את הכלים להבין את המאפיינים שלה.

מהות והמציאות שלנו

הספר לא מציע תשובות חד משמעיות אלא מציע כלים לחשיבה ולהתבוננות. ההנחה היא שכל אדם יכול להגיע להבנה שונה של המהות והמאפיינים, ובכך מציע הספר שיטה לפיתוח עצמי ולהתבוננות פנימית. על ידי שאלה עצמית על מהות ומאפיינים, האדם מתקרב יותר להבנה על עצמו ועל עולמו.
חיים אמת להבין טיעון התבוננות פנימית משמעותיות הבנת המהות התבוננות מעמיקה אלוהים רוחני מהות איך ללמוד איך ללמוד את הספר איך ללמוד את הספר להיות אלוהים איך ללמוד את הספרים אלוהות אלוהים הספר להיות אלוהים טיעון טיעונים טיעונים בספר להיות אלוהים להיות אלוהים לימוד לימוד הספר להיות אלוהים לימוד ספרים ללמוד ללמוד את הספר ללמוד את הספר להיות אלוהים ללמוד את הספרים למידה מהות
שבת, לעבוד בשבת, האם אלוהים עובד בשבת? האם אלוהים עובד ביום ראשון? האם אלוהים עובד? בריאת העולם על ידי אלוהים
... לעבוד בשבת, האם אלוהים עובד בשבת, האם אלוהים עובד ביום ראשון, האם אלוהים עובד, בריאת העולם על ידי אלוהים האם אלוהים עובד בשבת או ביום ראשון? אליעד כהן מסביר כי השאלה האם אלוהים עובד בשבת? נראית פשוטה, אך למעשה היא הרבה יותר מורכבת. לדבריו, השאלה האמיתית היא לא רק האם אלוהים עובד בשבת, אלא האם הוא בכלל עובד ביום ראשון או בכל יום אחר בשבוע. ההסבר שלו מתמקד בניתוח עמוק של מושג העבודה מנקודת המבט של אלוהים, בניסיון להבין האם מושג העבודה בכלל רלוונטי עבור אלוהים. אליעד טוען שבמציאות של אלוהים, אין הבדל בין שבת ליום ראשון. למעשה, מבחינת השורש של המציאות, אלוהים יכול להיחשב כמי שעובד בכל יום באותה המידה או לחלופין, לא עובד בשום יום כלל. ההיגיון לכך, לפי אליעד, הוא שהמושגים שלנו - כמו עבודה או חופש - לא באמת רלוונטיים למציאות מוחלטת. זאת משום שברמת המציאות האבסולוטית, אין הבחנה בין מצב של קיום למצב של אי - קיום. לכן, מנקודת מבטו של אלוהים, אי אפשר להגדיר בבירור עבודה או מנוחה. מדוע אלוהים אינו מתאמץ בכלל? כדי להסביר מדוע אי אפשר לומר שאלוהים מתאמץ, אליעד מביא דוגמה מהתוכנית המצוירת טום וגרי. בתוכנית זו, המנחה, דמות הכלב דרופי, מצייר סצנה ולאחר מכן הוא מתלונן בהומור עד כמה זה היה קשה. מיד לאחר מכן הוא אומר בהומור ... היה קל מאוד - למעשה, קל עד כדי כך שזה לא דרש ממנו מאמץ בכלל. אליעד משתמש בדוגמה זו כדי להמחיש את הרעיון שבאופן דומה, אלוהים עושה את כל הפעולות בעולם במאמץ של אפס אחוז בדיוק - לא קרוב לאפס, אלא ממש אפס מוחלט של מאמץ. הסיבה לכך, מסביר אליעד, היא שמבחינת אלוהים אין שום הבדל בין הפעולה להיעדרה. כלומר, אלוהים נמצא במצב שבו אין עבורו שום הבדל בין לעשות ללא לעשות, כי כל המושגים הללו הם יחסיים בלבד. ברגע שהמושגים עבודה ומאמץ מאבדים את המשמעות שלהם, אי אפשר להגיד שאלוהים מתאמץ או לא מתאמץ, פשוט משום שבמציאות המוחלטת המושגים האלה אינם קיימים. האם באמת המציאות מתחלקת לשבת וימי חול? אליעד מרחיב על כך שאין משמעות אמיתית לחלוקה של ימי השבוע עבור אלוהים. ההבדל שאנחנו עושים בין שבת לבין שאר ימי השבוע נובע אך ורק מהתפיסה האנושית שלנו. מנקודת המבט של אלוהים, אין שום יום מיוחד שבו הוא נח, ואין יום שבו הוא עובד יותר או פחות. בעיניו של אלוהים, כל הזמנים והמקומות הם אותו הדבר - הם אחד. אין הבדל בין יום לשבוע, בין שבת ליום חול, או בין קיום לאי - קיום. הוא מדגיש שאין טעם לשאול האם אלוהים עובד בשבת? מבלי שנבין שהשאלה הזו יוצאת מנקודת הנחה שגויה. השאלה האמיתית, לטענתו, צריכה להיות האם בכלל יש מושג כזה עבודה או אי עבודה מבחינת המציאות המוחלטת?. כאשר מבינים לעומק את הרעיון הזה, מגלים שהשאלה על שבת הופכת לחסרת משמעות מנקודת המבט של אלוהים. מה זאת אומרת אלוהים - האם הוא בכלל מישהו? אליעד כהן מבהיר גם כי כאשר אנחנו מדברים על אלוהים, אנחנו משתמשים במונח הזה באופן מטפורי. אלוהים הוא לא מישהו ספציפי שיושב איפשהו ומחליט האם לעבוד או לנוח. אלא שהמונח אלוהים מצביע על המציאות עצמה, על המוחלטות שבה אין שום הבחנה או הבדל בין כלום לשום דבר. לכן, השאלה על אלוהים והעבודה שלו בשבת או ביום ראשון, היא בעצם שאלה עמוקה הרבה יותר: האם בכלל יש הבדל בין יש לאין?. אליעד טוען שבאופן עמוק ומהותי, אין הבדל כזה - ולכן אי אפשר להגיד שאלוהים עובד או לא עובד, משום שמבחינת המציאות האבסולוטית, כל ההגדרות וההבדלים שלנו אינם קיימים כלל. ההרצאה מסיימת בנקודה חשובה זו - שהדיון על שבת ועבודה, שמתחיל משאלות פשוטות, מוביל להבנה עמוקה ומהותית יותר של המציאות. האם אלוהים עובד בשבת? האם
איך לזכות בלוטו? מה המספרים של הלוטו? לזכות בלוטו בעזרת הסוד, תפילה לזכות בלוטו, ניבוי עתידות, אלוהים יודע מה יהיה, מספרי לוטו לפי מזלות, להיות אלוהים, תפילה לאלוהים, לדעת מה יהיה
... לזכות בלוטו? מה המספרים של הלוטו? לזכות בלוטו בעזרת הסוד, תפילה לזכות בלוטו, ניבוי עתידות, אלוהים יודע מה יהיה, מספרי לוטו לפי מזלות, להיות אלוהים, תפילה לאלוהים, לדעת מה יהיה איך אפשר לזכות בלוטו בעזרת להיות אלוהים? כדי להבין איך אפשר לזכות בלוטו, קודם כל צריך להבין מה זה אומר להיות אלוהים. הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא, שאלוהים יודע הכל, כולל העתיד ואת תוצאות הלוטו. אם אדם יהפוך לאלוהים, כך ההנחה, הוא ידע את תוצאות הלוטו מראש וכך יוכל לזכות. אבל כאן אליעד מסביר נקודה חשובה - שאלוהים לא באמת צריך לדעת מראש את המספרים של הלוטו. אלוהים הרי יכול לקבוע מלכתחילה אילו מספרים יצאו. כלומר, במקום לנסות לנחש או לדעת מה יהיה בעתיד, הוא יכול פשוט להחליט מראש שאלו יהיו המספרים הזוכים וכך זה יקרה בפועל. מהצד הזה, אם מישהו באמת היה אלוהים, הוא לא היה צריך להשתתף בכלל בלוטו או להמר, אלא פשוט להחליט שהמספרים שימלא יהיו המספרים הזוכים. אליעד כהן מוסיף ומרחיב על כך שגם זה בעצם צעד מיותר עבור אלוהים. הרי למה בכלל אדם רוצה לזכות בלוטו? כדי שיהיה לו כסף. אבל למה הוא רוצה את הכסף? כדי לרכוש דברים מסוימים שהוא מעוניין בהם, כמו בית, מכונית וכדומה. אז אם אתה באמת אלוהים, אין צורך בכלל לעבור דרך הלוטו. אלוהים יכול להחליט ישירות מה הוא רוצה, וזה יקרה מיידית. למשל, אם אלוהים רוצה כסף, הוא יכול פשוט להחליט שהכסף יופיע בחשבון הבנק שלו, וכשהוא יבדוק - הוא באמת ימצא את הכסף הזה. ואם הוא רוצה בית, הוא פשוט יכול להחליט ... כך, גם כל צורך מתמלא מיד וללא המתנה. אך אליעד כהן מוסיף ומסביר שהאמת עוד יותר עמוקה מכך - אם אתה באמת אלוהים, אתה בכלל לא צריך לרצות שמשהו ישתנה או יקרה. אתה פשוט יכול להחליט שאתה רוצה בדיוק את מה שקורה כרגע, וכך הרצון שלך תמיד מלא באופן מיידי. ההסבר הוא שאלוהים הוא זה שעושה כל דבר שקורה בעולם בכל רגע נתון. ולכן, בעצם העובדה שהוא עושה את הכל, זה אומר שהוא רוצה את הכל כמו שזה קורה בפועל. כך שהרצון של אלוהים מלא כל הזמן והוא אף פעם לא באמת צריך לשנות את המציאות, אלא מספיק לו לרצות בדיוק את מה שיש ברגע זה. האם אלוהים רוצה לשחק משחק ולכן מסתיר מידע? אליעד מתייחס גם לכך שיש מי שטוען שאלוהים כן משחק משחק, ולכן הוא מחליט להסתיר מידע - כמו למשל את המספרים של הלוטו. כלומר, אפשר לומר שאלוהים בעצמו יצר מצב שבו הוא לא יודע מראש את המספרים של הלוטו, כי הוא החליט להכניס את עצמו למשחק או לסיטואציה של אי - ידיעה, וכך הוא נהנה לשחק את המשחק של החיים. עם זאת, אליעד מדגיש שאם מישהו באמת היה אלוהים - המשחק כולו היה הופך להיות מיותר עבורו. מדוע? כי בשביל אלוהים כל ההליכה סביב הדרך הארוכה, כמו לנסות לזכות בלוטו, להרוויח כסף, לקנות דברים, או לחכות למשהו שיקרה, פשוט לא נחוצה. הדרך הכי קצרה, קלה ומיידית ... בדיוק את המציאות שקיימת ברגע זה, וכך הרצון מתמלא אוטומטית. לסיכום הרעיון המרכזי של אליעד כהן: אם אתה אלוהים, אתה לא צריך לדעת מראש מה המספרים בלוטו - כי אתה יכול לקבוע אותם מראש. אם אתה אלוהים, אין לך צורך בכלל בלוטו - כי אתה יכול להשיג ישירות כל מה שאתה רוצה. אם אתה באמת אלוהים, אין לך צורך בכלל להשיג דברים - כי מספיק לך להחליט שאתה רוצה בדיוק את מה שקיים עכשיו, וכך רצונך תמיד מתמלא מיידית. אפילו הרעיון שאלוהים משחק משחק ומסתיר מעצמו מידע הוא למעשה מיותר, כי אלוהים לא באמת צריך את המשחק כדי למלא את רצונו. בשורה התחתונה, אליעד כהן מציג גישה פילוסופית עמוקה לגבי הרצון האנושי, הציפייה לעתיד, והאשליה שבצורך ... מהם המספרים של הלוטו? האם אפשר לנבא את תוצאות הלוטו? תפילה לזכייה בלוטו איך לדעת את העתיד מראש? האם אלוהים יודע הכל מראש? מה זה אומר להיות אלוהים? אז הוא מה הוא שאל הוא אמר איך אפשר להפוך להיות אלוהים ולדעת מה המספרים של הלוטו, אז הוא אומר גם כי הנחת היסוד אומרת ש
אמונה באלוהים היא שורש הרע! איך לא להאמין אלא לכפור באלוהים? אתאיזם, למה אתאיסטים מאמינים באלוהים?
... באלוהים היא שורש הרע! איך לא להאמין אלא לכפור באלוהים? אתאיזם, למה אתאיסטים מאמינים באלוהים? למה האמונה באלוהים היא שורש כל הרע בעולם? אליעד כהן מסביר שהבעיה המרכזית של כל אדם בעולם היא האמונה. הוא טוען שהאמונה, ובמיוחד האמונה באלוהים, היא שורש כל הרע שקורה לאדם. לטענתו, אמונה היא ההסכמה להאמין במשהו מבלי ... ולצרות. מדוע אנשים סובלים רק בגלל אמונה באלוהים? אליעד מפרט כי האמונה באלוהים נמצאת בבסיס כל סבל. האדם סובל כאשר המציאות מתנגשת עם רצונו - כאשר משהו קורה ... טוב. עצם ההגדרה של טוב ורע נובעת מהאמונה באלוהים או במנגנון כלשהו שנותן משמעות לעולם. איך הגדרת טוב ורע קשורה לאמונה באלוהים? ההסבר שמספק אליעד כהן לכך הוא שהמושגים טוב ורע קיימים רק אם האדם מאמין שיש ... סדר כלשהו בעולם. אמונה זו היא למעשה אמונה באלוהים, מכיוון שאלוהים מוגדר ככוח שמנהל ומתכנן את המציאות. כלומר, כל מי שמבחין בין טוב לרע בהכרח מאמין במנגנון תכנון של העולם, ולפיכך מאמין באלוהים , גם אם הוא מגדיר את עצמו כאתאיסט. אליעד מציין אפילו את עצמו כדוגמה לכך שגם ... שאלו מושגים יחסיים בלבד. למה האדם מאמין באלוהים גם אם הוא אתאיסט? אליעד מבהיר שאפילו אתאיסטים מובהקים מאמינים באלוהים, משום שהם פועלים על בסיס ההנחה שיש משמעות וסיבה לדברים. לדוגמה, אדם שקם ... על בסיס רעיון משמעות כלשהי בהכרח מאמין באלוהים, גם אם יכחיש זאת בפירוש. מדוע כולם למעשה חרדים, גם אם אינם דתיים? אליעד ... יקרה. מי שאינו מאמין בשום משמעות, תכנון או אלוהים, אינו יכול לסבול מחרדות, שכן עבורו כל אירוע הוא חסר משמעות ואקראי לחלוטין. ... שגם אנשים דתיים שמאמינים שיש משמעות ותכלית אלוהית לחיים לא באמת יודעים מהי אותה תכלית. אף אדם דתי או חרדי אינו יכול להסביר מדוע אלוהים רצה לברוא את העולם מלכתחילה. גם הסיבות המקובלות כמו להיטיב אינן מסבירות למה בכלל אלוהים היה צריך להיטיב, או מדוע הוא חייב להיות טוב. הוא מביע ביקורת כלפי כל מי שטוען שהוא מבין את אלוהים או את התכלית הראשונה של הבריאה, מכיוון שאף אחד לא באמת מסוגל להסביר למה העולם נברא כך ולא אחרת. איך אפשר באמת לכפור באלוהים? לדעת אליעד כהן, לכפור באלוהים באמת זו משימה מורכבת מאוד. הכפירה אינה פשוטה ואינה מסתכמת באמירה אין אלוהים. אלא, מדובר בתהליך עמוק של חיפוש האמת עד הסוף, עד לנקודה שבה האדם מבין באופן ... מציין שרבי נחמן אמר שמי שמגיע לכפירה שלמה באלוהים, יראה את האמת המוחלטת. אליעד עצמו מעיד שעבר תהליך ארוך וקשה עד שהצליח לכפור באלוהים בשלמות, כלומר, עד שהצליח לשרש מתוכו את כל האמונה. איך חיים ללא אמונה באלוהים? אליעד מסביר שמי שכופר באלוהים וחווה את המציאות באופן שלם בלי שום אמונה, אינו סובל כלל. זאת משום שכאשר האדם ... יפסיק לסבול לחלוטין. למה אתאיסטים מאמינים באלוהים? איך להפסיק לסבול בחיים? מה זה כפירה באלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך להשתחרר מחרדות? מה רע באמונה באלוהים? האם העולם אקראי לחלוטא? ...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... מספיק לא לכעוס ולהיות אדיש כלפי חוץ וממורמר מבפנים, צריך להגיע לתחושה של אהבה. אז איך עושים זאת? תשובה: על ידי לימוד זכות. לימוד זכות = האדם מרגיל את עצמו ללמד זכות, לדון לכף זכות את כולם כל הזמן. בטרם נבין מהו לימוד זכות, נבהיר כי לימוד זכות אין פירושו לתת לשני לפגוע בך נגד רצונך. גם מי שתמיד מלמד זכות עדיין ימנע מפגיעה עצמית. יחד עם זאת מי שמלמד זכות בשלמות, אדם ... שאמורים להסביר את המעשה = סיבות לא נכונות = שקר = סבל. סנגור אמיתי = חיפוש הסיבה האמיתית שבגללה האירוע קרה ולימוד כף זכות אמיתי = סיבה אמיתית = אמת = אושר. זא חפש את האמת המלאה שבגללה עשית את מה שעשית. נסה להבין מה הייתה הסיטואציה והתמונה המלאה ...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... זה שמלמד את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא יודע ... את כל בני האדם, את כל התחומים שיש בעולם. כי לא כולם מסוגלים להבין כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ללמוד מכל אחד כל דבר. כי לא כל אדם מסוגל ללמוד כל נושא. ויש נושאים שיכולת התפישה של האדם, מוגבלת ולא מסוגלת לתפוש אותם. ובנוסף, האדם גם לא מסוגל ללמוד מכל אחד. כי האדם צריך שיסבירו לו בצורה מסוימת כדי שהוא יבין את מה שהוא כן יכול להבין. והאדם לא מסוגל ללמוד כל דבר מכל אחד. ובפרט שיש בעולם גם אנשים משוגעים. שהאדם לא יודע ולא יכול ואין לו עניין ללמוד מהמשוגעים. כי הם משוגעים, ואין לאדם מה ללמוד מהם. וכמו כן, כל אדם נחשף כל הזמן לדברים שונים. ויש דברים שמלמדים את האדם יותר ויש דברים שמלמדים את האדם פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, והוא יכול ללמוד מכל אחד כל דבר. זא, לא רק שהוא יכול ללמוד כל נושא, ולא רק שהוא יכול ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז כל דבר ודבר שהוא לומד בכל נושא, מכך הוא ... חכם להבין את הקשר שיש בין כל הדברים שיש בעולם, אז בכל דבר חדש שהוא לומד, הוא מבין דרכו את כל שאר הדברים שיש בעולם. וזאת שלמות החכם שלומד מכל האדם, שהוא מסוגל ללמוד כל דבר, מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי, והוא רואה את ההקבלה והקשר שיש בין הדברים השונים שיש בעולם, אז כאשר הוא רואה איזה דבר בעולם, ... גם את שאר הדברים. כי כל הדברים עובדים באותה הצורה. ומי שהוא חכם ורואה את השכל שיש בכל דבר, הוא גם לומד מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל דבר, הרי שזה בגלל שהוא מבין את השורש של כל הדברים. ודרך הלבושים החיצוניים של השורש, הוא בכל פעם מבין טוב יותר את השורש עצמו ... מסוגל לומר איזה דבר, באמצעות אמירת ההפך שלו. והחכם האמיתי, מסוגל להלביש את כל סוגי השכל שיש בעולם, בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי גם למשוגעים יש את ההיגיון שלהם. ... אל השלמות היחסית שיש למנהיג עצמו, רק בדרך מסוימת לפי דעתו של המנהיג. והוא לא יכול ולא יודע להוביל את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד וללמוד מכל אחד ואחד. ...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
... אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ נפוץ מאוד בקרב אנשים רבים ומשמש לעיתים קרובות כהצדקה להליכה אחרי רבנים, מנהיגים רוחניים או ... הוא מאפשר לאנשים להמשיך להיות חסרי דעת, לסבול ולהישאר בטעות. לפי אליעד, הסיבה שאנשים פונים ללימוד תורה או התפתחות רוחנית מלכתחילה היא כדי להשתחרר מסבל ולהתקדם בחייהם. אך המשפט הזה גורם להם להמשיך להיצמד למקומות שבהם נוח להם, ולא בהכרח למקומות שבהם מלמדים את ... במצב של סבל ובחוסר פתרונות. לטענתו, אילו הקול הפנימי היה חכם ומדויק, האדם לא היה זקוק כלל ללימוד חיצוני, ולא היה מחפש שום רב או מורה רוחני. אך המציאות מוכיחה אחרת - אנשים זקוקים להדרכה ולחיפוש האמת, דווקא כי התחושה הפנימית אינה מסוגלת לספק להם תשובות שלמות ... סוג של שטן, כלומר, הוא הגורם שמטעה ומבלבל את האדם ומרחיק אותו מהאמת. נכון שגם השטן הוא חלק מאלוהים ובסופו של דבר מגיע ממנו, אך האדם חייב להיות מודע לכך שאסור לו להקשיב לקול הפנימי ללא ביקורת. הקול הזה לא מוביל לפתרונות אלא יוצר בעיות נוספות, ולכן עליו לא ללכת אחרי הלב, אלא ללכת למקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת. לפי אליעד כהן, המקום היחידי שבו אדם צריך ללמוד תורה הוא רק במקום שבו מלמדים אותו את האמת. הוא מבהיר היטב שלא מדובר באדם מסוים או ברב מסוים אלא בעצם האמת. כל אדם צריך בעצמו לחפש ולבדוק כל הזמן את האמת ולא ... ולהתחיל לחפש ברצינות ובנחישות את האמת האחת והיחידה. סיכום דבריו של אליעד כהן: אליעד כהן טוען שללמוד תורה או להתפתח רוחנית אפשר אך ורק במקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת ולא לפי המקום שבו הלב חפץ. לפי דעתו, אין לאדם שום סיכוי למצוא את האמת אם הוא הולך לפי תחושות ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... קורא ספר, אתה לא רק צריך להבין את התוכן עצמו אלא גם לנסות להבין למה הדברים הוצגו דווקא כך ולא אחרת. ההבנה הזו של התהליך מאחורי המבנה של הטקסט היא חלק בלתי נפרד מהלימוד. לדוגמה, כאשר אדם הולך לאירוע מסוים, לסדר של האירוע יכולה להיות משמעות. הבנת המשמעות הזו תורמת להבנת ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... לא יודע פשוט כי אינו מצליח להגדיר בבירור את רצונותיו. הוא מדגים זאת בדוגמה מאלוהים ששואל מה את רוצה?. אם האדם אומר הכל בסדר, לא רוצה לשנות כלום, סימן שאין לו באמת בעיה, אבל אם האדם לא יודע אפילו ... הוא משווה זאת לסיפורו של רבי נחמן על בן הרב שהרגיש שמשהו חסר לו, אף שהצליח בלימודים , כי לא ידע להגדיר מה הוא חסר בדיוק. מה הקשר בין תחושת חיסרון לחוסר הבנה? אליעד מתאר בפירוט רב את תחושת החיסרון ... שאינם מובנים ולנתח אותם באופן שיטתי. הוא מדגים שאפשר לקחת כל טקסט, בין אם מהספר להיות אלוהים או מאמר אקראי, ולתרגל את הקריאה, הניתוח, וההבנה עד שאותו אדם יוכל לא רק להבין את הטקסט, אלא גם להסביר אותו ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
...מורידים חלקים ממנה, ואז מנסים להבין מה השתנה בהבנה של הטקסט בעקבות השינוי. דרך זו מסייעת לפתח מודעות לכל פרט ופרט בתהליך החשיבה שלנו. מדובר בתרגילים שיכולים להיות מועילים בשיפור היכולת להבחין בפרטים ולבחון את מהותם בצורה טובה יותר. מהו הקשר בין יצירתיות לחשיבה אנליטית? אליעד מציין כי יצירתיות וחשיבה אנליטית אינן סותרות זו את זו, אלא משלימות אחת את השנייה. יצירתיות מצריכה את היכולת לחשוב בצורה שונה ומחוץ למסגרת המוכרת, בעוד שחשיבה אנליטית מסייעת בהבנת...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות חשיבה יכולים לשפר את היכולות הללו. הוא מציין שגם אם אנחנו לא מוצאים את הפתרון מיד, היכולת להתמודד עם אתגרים ולחשוב ... שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ואליעד כהן מציע שיטות למידה יצירתיות וחדשניות. הוא מדבר על כך שלמידה אינה חייבת להיות רק דרך שיטות מסורתיות של קריאה או כתיבה, אלא גם דרך חשיבה יצירתית ופתרון בעיות בצורה חווייתית. לימוד אמיתי, כך הוא טוען, לא מתרחש כשאנחנו רק קולטים ידע פסיבי, אלא כשאנחנו מעורבים בתהליך, שואלים שאלות ומאתגרים את עצמנו. מה הם התרגילים שיכולים לשפר את המוח? אליעד מציע מספר ... הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי יכולת הבחנה? איך ללמוד בצורה יצירתית? תרגילים לשיפור המוח? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הספר להיות אלוהים, לימוד הספר להיות אלוהים, טיעונים בספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? מהי מהות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי טלפוני, קואצ'ר לילדים, אימון אישי לנוער ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0942 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 01:15:59 - wesi1