אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סגר הקורונה הגל השני, אחריות הציבור בסגר הקורונה, למה הציבור לא מציית לחוקי הקורונה? איך לנצח את הקורונה? המאבק בקורונה, מכחישי הקורונה, משבר אמון הקורונה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סגר הקורונה הגל השני, אחריות הציבור בסגר הקורונה, למה הציבור לא מציית לחוקי הקורונה? איך לנצח את הקורונה? המאבק בקורונה, מכחישי הקורונה, משבר אמון הקורונה, הפגנות הקורונה, דת הקורונה, ביבי נתניהו והקורונה, מהם מחדלי הקורונה?
מהם השקרים שמסתתרים מאחורי סגר הקורונה?

אליעד פותח את ההרצאה בכך שהוא מתייחס לאחד מהשקרים הנפוצים הקשורים לקורונה, ובמיוחד לסיפור על כך שהאזרחים אשמים בסגר. הוא מציין כי ישנה תפיסה שמתפשטת שטוענת שהאזרחים הם אלו שמביאים על עצמם את הסגר, כאילו הם לא שמים מסכות, מזלזלים בחוקי הקורונה ומפירים את התקנות. כתגובה לכך, הוא מציין שזו טענה שקרית שמנסה להטיל את האשמה על הציבור, בעוד שיש כאן הרבה יותר מכך.

הוא מציע להניח, לצורך הדיון, שהקורונה היא מגפה אמיתית ושיש חוקים שהיו יכולים למנוע אותה, ושהציבור לא מקיים את החוקים האלה. אם היינו מאמינים לתפיסה הזאת, אזי אפשר היה לומר שהאזרחים אשמים בסגר. אבל אליעד טוען שזו לא האמת, כי אם אנחנו בודקים את הדברים באופן מעמיק, אז לא זו הסיבה האמיתית להשלכות של הקורונה והסגר.

האם הציבור באמת אשם בסגר?

אליעד מדבר על כך שלמרות שהתפיסה הזו עשויה להיראות נכונה על פניו - אם האזרחים לא היו מפרים את החוקים, אז לא הייתה קורונה ולא היה סגר - הוא מסביר שהתמונה הרבה יותר מורכבת. הוא טוען שזו לא הסיבה האמיתית, וכי כל הבעיה נובעת ממישהו אחר שצריך לשבת בכלא, והוא עושה כל מה שביכולתו כדי להימנע מזה. המטרה, לפי אליעד, היא לייצר מצב של סגר, בידוד ומגבלות, כדי להימנע מההשלכות של כל המחדלים שהיו קשורים לקורונה.

מנקודת המבט הזאת, הוא טוען שראש הממשלה אחראי על כל הבלגן שנוצר, ושאם הייתה אי פעם קורונה, היא הייתה מנוהלת בצורה שגויה מההתחלה. השקרים עליהם מדבר אליעד עוסקים בכך שאנשים מצפים מהציבור לנהל את כל המשבר, בעוד שמי שאחראי בפועל למשבר הוא אותו גורם ששואף להימנע מאחריות ומעוניין להימנע מההשלכות של החלטותיו.

מהו התפקיד האמיתי של הציבור?

לאחר שהוא פורס את התיאוריה המורכבת הזו, אליעד מציין שכולנו יכולים להניח שהקורונה היא אכן מגפה, ושאם האזרחים היו מקשיבים לחוקים, אזי הסגר היה נמנע. אבל הוא מציין שזו לא האמת - הוא טוען שהאזרחים אינם אשמים במצב, כי אף על פי שמזלזלים בחוקי הקורונה, זה לא הגורם העיקרי לכך שיש סגר. אלא שמי שגורם לסגר הוא למעשה אדם שמפחד להיתפס על המחדלים שלו. אליעד מבקש שנשים לב למבנה האירועים: אם הייתה מגפה והציבור לא היה מקשיב לחוקי הקורונה, לא היה סגר, אלא אם כן היו מעורבים שיקולים אחרים, שקשורים לצורכים של שליטה, מניפולציה ורצון להימנע מהתפשטות המחדלים.

האם סגר הוא באמת הפתרון?

הוא מציין כי אחד הדברים המוזרים במצב הקורונה הוא העובדה שברוב המדינות בעולם, כל מה שקשור לפתרונות בריאותיים נעשה בצורה הרבה יותר מתוחכמת. בישראל לעומת זאת, יש תחושת חוסר סדר, כאוס ולחץ שגורם לכל הדברים להתפשט בצורה לא בריאה. אליעד מציין שהייתה אפשרות למנוע את כל הסגר, לחזק את מערכת הבריאות, להשקיע בחולים אחרים, לחזק את החינוך הבריאותי וכו'. אולם במקום כל זה, השלטון בחר דווקא בכיוון של סגר, של בידוד ושל מניפולציה.

מה הקשר בין ראש הממשלה לבין סגר הקורונה?

הדברים מגיעים לשיאם כאשר אליעד מתאר את ההתנהלות של ראש הממשלה, שהמעין "תופס את הקרדיט" עבור הדברים הטובים שהתרחשו במדינה ("הכבישים, המחלפים"), ומאידך, הוא מנסה להטיל את האשמה על האזרחים על כל דבר שקרה לא בסדר. זו גישה שטוענת באופן עקיף שההצלחות הן בזכותו, ואילו הכישלונות הם באשמת הציבור. אליעד מדגיש את הצביעות שבגישה הזאת, שבה ראש הממשלה מנסה להימנע מאחריות על הכישלון, ובמקום זאת מגלגל את האשמה על הציבור.

הוא מדבר על כך שבעצם כל הסיטואציה הזאת - הסגר, המגפה, חוסר האמון בציבור - היא חלק ממערכת של מניפולציות שנעשות כדי להימנע מאחריות כלפי המחדלים של השלטון. אליעד טוען שהסיטואציה הזו לא קשורה בכלל לקורונה עצמה, אלא היא מניפולציה שנועדה לשמור על השלטון בשלטון.

האם הציבור באמת נלחם במדינה שדואגת לו?

בשלב מאוחר יותר אליעד מעמיק בתיאור המצב, כאשר הוא מציין שהמדינה, כביכול, דואגת לבריאות הציבור, ובתוך כל ההתנהלות הזאת קיימת תחושת ניכור, חוסר שקיפות ותחושה שהמניעים לא תמיד טהורים. הוא טוען שבמקום לנהל את המגפה בצורה יותר מתוחכמת ועם כלים נוספים, המערכת בחרה ליצור מצב שבו יש יותר שליטה, על חשבון בריאות הציבור.

האם כל הבלגן קשור למניעים פוליטיים?

אליעד מסיים בכך שהוא מציין שהרבה מהתסבוכות שנוצרו סביב סגר הקורונה נובעות ממניעים פוליטיים, שמנוהלים בצורה של בלגן. כל הצעדים שנעשו לא היו לטובת הציבור, אלא לטובת המערכת הפוליטית שצריכה להימנע מאחריות ולשלוט.

לסיכום, אליעד טוען שמקור הבעיות והכישלונות, כולל הקורונה והסגר, לא נמצא בציבור אלא בשלטון ובאחריותו יש לניהול הכושל של כל המשבר הזה.
סיבות לזלזול בסגר הקורונה, סיבות למה הישראלים מזלזלים בסגר הקורונה, בעד ונגד סגר הקורונה, האם הגיוני שיהיה סגר קורונה? האם הכרחי לעשות סגר בגלל הקורונה? האם יהיה סגר קורונה? האם סגר הקורונה כדי להציל חיים? האם צריך לעשות סגר קורונה? הפתרון של הסגר קורונה, השקר של סגר הקורונה, השקרים של סיום סגר הקורונה, התמודדות עם סגר הקורונה
לייצר הרגשה של חוסר סדר קרדיט חשבון הדברים הטובים אפשרות לזלזל תכלית הרגשה ליצור בריאות אחריות אחריות אישית אחריות הציבור בסגר הקורונה איך לנצח איך לנצח את הקורונה אמון אמונה ביבי ביבי נתניהו ביבי נתניהו והקורונה בנימין נתניהו דת דתות דתיים הדתיים החרדים המאבק בקורונה הסרת אחריות הפגנה הפגנות הפגנות קורונה חוקי הקורונה חרדים יהדות תורה מצוות אלוהים להסיר אחריות להפגין למה הציבור לא מציית לחוקי הקורונה לנצח לקחת אחריות לקיחת אחריות מאבק מהם מחדלי הקורונה מכחישי קורונה משבר משבר אמון משבר אמון הקורונה נאמנות נתניהו סגר הקורונה הגל השני סגר קורונה קורונה קורונה גל שני קורונה הגל השני
רבי נחמן מברסלב, חסידי ברסלב, חסידות ברסלב, מחלוקת, אמונה, כפירה, דתיים, חילונים, התבודדות, הלכה, רב ובן יחיד
... נחמן מברסלב, חסידי ברסלב, חסידות ברסלב, מחלוקת, אמונה, כפירה, דתיים, חילונים, התבודדות, הלכה, רב ובן יחיד למה רבי נחמן מברסלב לא עזב את המסגרת הדתית? אליעד מסביר לעומק את השאלה, מדוע רבי נחמן מברסלב לא עזב את העולם הדתי כדי לפנות ישירות לחילונים או לאנשים בעלי תפיסת עולם שונה לחלוטין. לכאורה, רבי נחמן יכול היה לנטוש את המראה הדתי - להוריד את הכיפה, לגזור את הפאות, ולהתחיל לדבר עם אוכלוסיות שונות לגמרי, למשל, מוסלמים, חילונים או אנשים מתרבויות אחרות. אך אליעד מבהיר שהדבר לא היה אפשרי ... המשכילים, שהיו אפיקורסים, ואף טען בפני תלמידיו הדתיים שאין הבדל מהותי ביניהם לבין הכופרים, וכי הם אינם יותר קרובים אליו מהאפיקורסים. הוא ראה בכל אדם פוטנציאל ללמוד, ללא קשר למראה החיצוני או לסגנון החיים שלו. אך אליעד מדגיש שההבדל בין דתי לחילוני או אפיקורס אינו קריטי בעיניו של רבי נחמן, כי מה שחשוב באמת הוא היושר הפנימי של האדם ורצונו האמיתי להבין את המציאות. האם רבי נחמן האמין שדתיים קרובים יותר לאמת? אליעד מדגיש כי לפי רבי נחמן, אדם דתי אינו קרוב יותר לאמת מאשר אדם חילוני או אפיקורס. בעיני רבי נחמן, גם מי שמאמין באלוהים וגם מי שלא מאמין, שניהם רחוקים באותה המידה מהאמת המוחלטת, כי הקרבה לאמת תלויה בכנות וביושר הפנימי, ולא באמונה דתית או בחוסר אמונה. לדוגמה, רבי נחמן אמר לתלמידיו: אל תחשוב שאתה יותר קרוב אליי רק בגלל שאתה דומה לי במראה או שאתה בא מאותה קהילה. כלומר, הוא הדגיש כי הקרבה אליו ואל תורתו לא נקבעת על פי מסגרת חיצונית, אלא על פי אמת פנימית. מדוע חסידי ברסלב לא מקבלים את דברי רבי נחמן בשלמותם? אליעד מסביר שהסיבה לכך שחסידי ברסלב לא מקבלים ... כל דברי רבי נחמן היא שהם מחויבים קודם כל להלכה, לתורה ולמסגרת הדתית. לכן, כאשר רבי נחמן אמר דברים שנראו כסותרים או כקיצוניים מדי, חסידי ברסלב מצאו עצמם מסננים, מצנזרים ואף משמיטים חלק מהדברים שלו. הוא מביא דוגמה: אם רבי נחמן היה מבקש מאדם דתי לדרוך על ספר תורה, אותו אדם דתי היה מסרב, כי מחויבותו הראשונית היא להלכה. מכאן הוא מסיק כי רוב חסידי ברסלב אינם באמת תלמידים של רבי נחמן בצורה מלאה, כי הם מסננים את דבריו בהתאם לתפיסתם ההלכתית והדתית. כיצד רבי נחמן הגיע לתובנות שלו? אליעד מפרט שרבי נחמן נולד למשפחה חרדית, כבנו של נכד הבעל שם טוב, ובסביבה החרדית האדוקה ביותר. כבר מגיל צעיר הוא היה עסוק בשאלה מהי האמת? ורצה להבין בעצמו את מהות החיים והמציאות. אליעד מספר כי רבי נחמן התענה מאוד, צם שבועות רצופים, התבודד ... נחמן הגיע לרעיונותיו גם דרך לימוד פילוסופיה וספרי יהדות כמו ספרי הרמבם, ודרך חקירה אישית עמוקה. מה הסיפור על הרב והבן היחיד שרבי נחמן סיפר? אליעד מציג בפירוט סיפור שסיפר רבי נחמן, על רב שהיה לו בן יחיד מוכשר וחכם, ... שופט אותו על פי מעשיו החיצוניים, לפי תפיסות מוסר או דת חיצוניות. רבי נחמן רמז בכך שגם אם ייראה שהוא עושה עבירות, אסור לשפוט אותו לפי התנהגויות אלו, אלא להסתכל על הפנימיות ועל האמת שהוא מלמד. האם רבי נחמן חשב שהוא ... כולל רבנים גדולים וגויים. הוא האמין שכל אדם צריך לחזור בתשובה, כי מבחינתו כולם רחוקים באותה המידה מהאמת המוחלטת, ולכן כולם צריכים לעבור תיקון והבנה פנימית. אך, עם זאת, רבי נחמן לא התעקש או ניסה לשכנע אנשים שלא רצו בכך. ... תלוי ברצון הפנימי של האדם. למה רבי נחמן לא עזב את הדת? מה זה התבודדות לפי רבי נחמן? האם חילונים רחוקים יותר מהאמת? מדוע חסידי ברסלב מצנזרים את רבי נחמן? מהו הסיפור על הרב והבן היחיד? איך רבי נחמן הגיע לתובנותיו? ...
קונפליקט פנימי / מאבק פנימי - כיצד החכם מתמודד עם קונפליקטים ועם מאבק פנימי?
... פנימי מאבק פנימי - כיצד החכם מתמודד עם קונפליקטים ועם מאבק פנימי? החכם הוא זה שיודע ומבין כיצד כל הדעות השונות שבעולם מתחברות אחת לשנייה והוא זה שמבין את ... בין הדעות השונות, על ידי זה הוא ניצול מכל מאבק פנימי כלשהו. משום שמאבק נוצר רק כאשר יש שני כוחות שונים זה מזה. אבל לא רק שהם שונים זה מזה, אלא שגם כוח אחד מהם חזק יותר ... משום שיש נקודת איזון ביניהם. וכדי שיהיה מאבק, לשם כך צריך שאחד מהכוחות יהיה חזק יותר או פחות מחברו, כדי שתוכל להתרחש ביניהם מלחמה כלשהי. והמאבק שיש אצל האדם, נובע משום כך שיש בו כוחות מנוגדים שכל אחד מהם מושך אותו לנקודה כלשהי אחרת. ואין לאדם ... בשלמות את הכוחות שבתוכו, על ידי זה נוצר מאבק פנימי. אך כאשר האדם כן מבין את נקודת האמת שיש בכל אחד הכוחות השונים שבתוכו, על ידי זה הוא מצליח ... אותו. ועל ידי האיזון הזה, החכם ניצול מכל המאבקים הפנימיים. ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2 למה אנשים חולקים על הצדיק, ואיך זה מועיל למציאות? אליעד כהן פותח ומסביר את השאלה המרכזית: מדוע אנשים חולקים על הצדיקים, ולמה יש קושיות על תורת הצדיקים, אם הצדיק אמור להיות כל כך מושלם וטוב? אליעד מציג את הקושייה של רבי נחמן מברסלב מתוך ליקוטי מוהרן חא, תורה יב, המצביעה על כך שאם התורה והצדיק כל כך טובים, אז ברגע שאדם לומד את התורה של הצדיק, מיד היה צריך לחזור בתשובה. איך יתכן שאדם לומד תורה או שומע דברי צדיק, ועדיין נשאר עם קושיות, בעיות וספקות? מה המשמעות של סם החיים וסם המוות בדברי הצדיק? אליעד כהן מסביר, כי התורה של הצדיק יכולה לשמש גם כסם חיים וגם כסם המוות. כאשר אדם לומד תורה של צדיק, אם הוא לומד מתוך קדושה ובכנות פנימית, אז התורה מהווה עבורו סם חיים. אבל אם הוא לומד אותה בצורה עקומה או מתוך אינטרס אישי, אותה תורה יכולה להפוך לסם מוות. התורה היא נייטרלית ביסודה, אבל האדם הוא זה שקובע אם היא תועיל או תזיק לו. מדוע יעקב אמר לרחל שהוא אחי אביה? אליעד מפרש את הסיפור התנכי על ... אני אח של אביך (הרשע) וגם בן של רבקה (הצדיקה) . זאת אומרת, בתוך התורה של הצדיק יש אפשרות של הבנה טובה והבנה רעה. מי שצדיק יצליח להבין את הטוב, ומי שרשע יפרש את זה באופן שלילי. מה הקשר בין פירוש רע לתורה של הצדיק לבין שפע חומרי בעולם? רבי נחמן מסביר מדוע בכלל יש אפשרות שהתורה של הצדיק תתפרש לרעה. אליעד מתאר שרבי נחמן אומר שהתורה של הצדיק מושלמת מצד עצמה, אבל הצדיק נופל בשגיאה דקה ביותר, כחוט השערה, כדי שיהיה לעולם שפע חומרי כמו עושר וכבוד. הצד החומרי מגיע ... השתקפות יוצרת הבדל קטן, עד שבסוף נוצר משהו שונה לגמרי. באופן דומה, התורה מתחילה כמשהו נקי ומדויק, אבל כדי שתוכל להיות מציאות חומרית, התורה מתעקמת קצת בכל שלב. איך הצדיק הופך את הרע לטוב, ומה התועלת בכך שחולקים עליו? אליעד מוסיף נקודה חשובה: אמנם אנשים מפרשים לרעה את ... את הטוב המוחלט. בכך הוא בעצם מתקן ומעלה את כל המציאות. מדוע אדם לא חוזר בתשובה מיד אחרי שלומד תורה של הצדיק? אליעד מסביר שהסיבה שאדם לא חוזר בתשובה מיד אחרי לימוד התורה, היא בגלל הפירושים והעיוותים האישיים שלו. האדם מפרש את התורה לפי מה שהוא עצמו - אם הוא אדם ישר, הוא יבין את התורה בצורה ישרה. אם הוא עקום או רשע, הוא יראה עיוות בתורה ויהיה לו קשה יותר להתחבר לטוב שבה. בכך הוא עונה על השאלה הראשונית של רבי נחמן, מדוע אדם לא משתנה מיד אחרי שהוא לומד תורה או פוגש את הצדיק. מה התועלת של מחלוקת וקושיות על הצדיק מצד המציאות כולה? אליעד מסביר שהקבה גורם לכך שהצדיק ייפול לכאורה לשגיאות דקיקות, כדי שיהיה אפשרות למחלוקת וקושיות מצד הלמדנים. בכך העולם ממשיך להתקיים, כי עצם האפשרות של ביקורת, קושיות ומחלוקת היא זו שמאפשרת למציאות להיות מגוונת וקיימת. הצדיק הופך את כל הדברים השליליים שנאמרים עליו ליתרון ולכלי לצמיחה רוחנית עמוקה יותר. ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה , העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1 למה אנשים שלומדים תורה חולקים על הצדיק? אליעד כהן מסביר את דבריו של רבי נחמן מברסלב בליקוטי מוהרן תורה יב, אודות תופעת המחלוקת על הצדיקים. הוא מתחיל בטענה, שבדרך כלל אלה שלומדים תורה בצורה שכלית וביקורתית (כמו גמרא ... לבן? אליעד מפרש שרבי נחמן משתמש בדימוי של יעקב ולבן כדי להמחיש שני טיפוסים שונים: יעקב (הצדיק) - לומד תורה לשם שמיים, מתמקד בפנימיות ... את המציאות מתוך ראיית הפנימיות, ומקבל שכרו בעולם הבא, כלומר, בסוף התהליך. לבן (התלמיד החכם) - לומד תורה אך לא לשם שמיים, אלא מתוך גאווה, ... נגד המציאות היא למעשה תלונה נגד עצמו, כי בסוף הוא עצמו האחראי על חוויית החיים שלו. מה הכוונה של תורה שבעל פה מול תורה שבכתב? אליעד מסביר שרבי נחמן אומר שתורה שבכתב היא הפנימיות, המהות, הדברים הברורים, בעוד שתורה שבעל פה היא הפירושים, ההסברים והלבושים החיצוניים. כאשר האדם לומד רק תורה שבעל פה, ללא חיבור למהות הפנימית, הוא ... ולכן חולק על הצדיק ולא מבין אותו. לעומת זאת, כאשר הוא לומד לשם שמיים, הוא מתחבר לפנימיות של התורה ולמהות החיים, ואז הוא מתאחד עם הצדיק. ... היא רק בפרספקטיבה של האדם. לסיכום, מה המסר המרכזי של אליעד כהן? המסר המרכזי שאליעד מעביר הוא שכל המחלוקת על הצדיקים וכל התלונות של האדם על ... כאחדות וכטובה, ויבין שגם החסרונות הם חלק הכרחי ושלם של המציאות. למה אנשים חולקים על הצדיק? מהי תורה לשם שמיים? יעקב ולבן לפי רבי נחמן האם המציאות באמת רעה? מה ההבדל בין תורה שבעל פה לתורה שבכתב? מדוע אין דבר מושלם בעולם? מה ...
טיפול בילד בעייתי, ילד שלא רוצה לעבוד, חינוך ילדים מתבגרים, בעיות בחינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, ילדה מתבגרת, ילד מתבגר, מריבות עם הילדים, לזרוק את הילד מהבית
טיפול בילד בעייתי, ילד שלא רוצה לעבוד, חינוך ילדים מתבגרים, בעיות בחינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, ילדה מתבגרת, ילד מתבגר, מריבות עם הילדים, לזרוק את הילד מהבית
... של ילדים, ילדה מתבגרת, ילד מתבגר, מריבות עם הילדים, לזרוק את הילד מהבית מה עושים עם ילד מתבגר שלא רוצה לעבוד? כאשר יש ילד מתבגר או ילדה מתבגרת שאינם רוצים לעבוד, נוצרת דילמה קשה מאוד אצל ההורים, במיוחד כאשר ההורה מרגיש אחריות לפרנס את הילד גם לאחר גיל ההתבגרות. בהרצאה זו אליעד כהן מציג גישה מפורטת ויסודית לטיפול במצב זה, כשהוא מדגים באמצעות דיאלוג שמציג אמא שמתקשה לקבל את ... עצמאית ומסרבת לעבוד, דבר שגורם לה לתחושת אחריות וכבילות כלכלית. היא מרגישה תקועה במצב שבו מצד אחד היא לא יכולה פשוט לזרוק את הבת מהבית, ומצד שני היא לא מסוגלת לקבל לחלוטין את המצב כמו שהוא. המצב ...
חסך אימהי, חסך הורי, אמא רעה, בעיות עם אמא, יחסי הורים ילדים, בעיות עם ההורים, חסך רגשי, דמות אימהית, טיפול רגשי למבוגרים, לא מסתדר עם אמא, מריבות עם אמא
... עם ההורים, חסך רגשי, דמות אימהית, טיפול רגשי למבוגרים, לא מסתדר עם אמא, מריבות עם אמא האם אפשר להפסיק לרצות דברים בחיים? אליעד כהן מסביר בשיחה זו בצורה מעמיקה את הרעיון של הפסקת ... שהאם לא אוהבת אותו, אלא שהוא עצמו אינו מסוגל לאהוב אותה כפי שהיא. הוא ממליץ לקחת אחריות על חייו, לשחרר את הציפיות הלא ריאליות מהאם, ולהתחיל להתייחס אליה כמו שמתייחסים לקיר - פשוט לקבל אותה ...
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, מגשר משפחה, יחסי הורים וילדים, בעיות עם ילדים, מריבות במשפחה, אימהות, אהבת אם לבנה, אהבת אם לילדיה, אימון משפחתי, יעוץ משפחתי, בעיות עם ההורים
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, מגשר משפחה, יחסי הורים וילדים, בעיות עם ילדים, מריבות במשפחה, אימהות, אהבת אם לבנה, אהבת אם לילדיה, אימון משפחתי, יעוץ משפחתי, בעיות עם ההורים
... משפחתי, מגשר משפחתי, מגשר משפחה, יחסי הורים וילדים, בעיות עם ילדים, מריבות במשפחה, אימהות, אהבת אם לבנה, אהבת אם לילדיה, אימון משפחתי, יעוץ משפחתי, בעיות עם ההורים למה הורים וילדים רבים כל הזמן? הסיבה המרכזית שבגללה יש מריבות בין הורים לילדים, ובפרט במקרה של אימהות וילדים, נעוצה בצורך של כל צד להאשים את הצד השני בחוסר שביעות הרצון הפנימית שלו מעצמו. כאשר אדם מרגיש לא טוב עם עצמו, הוא מחפש סיבה ... בגללן אינן הסיבות האמיתיות, אלא רק תירוצים. למעשה, כשאמא ובנה רבים, הם לא רבים על הדברים שהם חושבים שהם רבים עליהם. המריבות על נושאים קטנים כמו למה הילד לא סידר או למה האמא לא הכינה משהו, הן רק סימפטומים לתסכול פנימי עמוק יותר. אליעד אומר שהצעד הראשון לפתרון הוא להבין את הבעיה האמיתית, לשים הכל על ... עם עצמנו לגבי הסיבות האמיתיות לתסכול. מהו הפתרון האמיתי לבעיות בין הורים וילדים? הפתרון שהציע אליעד הוא תיאום ציפיות. המריבות בין ההורים לילדים נובעות מכך שלכל אחד יש ציפיות שונות. לדוגמה, ילד מצפה מאמו שתאהב אותו בלי תנאים, אך האם לא תמיד יכולה לעמוד בציפייה הזאת באופן מושלם. כך נוצר מצב שהילד ... שהיא בכלל לא יודעת לאהוב, שהיא אוהבת רק את עצמה ושהיא משקרת לו. האם תנסה להוכיח שהיא כן אוהבת, אך התהליך רק יסלים את המריבה. למה קשה להוכיח אהבה בין הורה לילד? אחת הבעיות המרכזיות ביחסי הורים וילדים היא חוסר היכולת להוכיח אהבה. אליעד מבהיר שאין דרך אמיתית להוכיח שאתה אוהב מישהו. הילד יכול תמיד לטעון שלא אוהבים אותו מספיק, ויהיו לו תמיד הוכחות לכך. האם מנגד יכולה תמיד לטעון שכן, והמריבה לא תסתיים. אליעד ממליץ לנתק את הדיון מניסיונות להוכיח אהבה, ולהתמקד במקום זאת בהבנת הסיבות הפנימיות לחוסר שביעות הרצון של כל אחד מהצדדים. האם הורים צריכים לאהוב את ילדיהם ללא ... ללא תנאים, המציאות מחזירה לו באותה צורה. כלומר, תלונות והאשמות יוצרות מעגל של תלונות חוזרות כלפיך מהסביבה. איך לפתור מריבות בין הורים לילדים? מהו גישור משפחתי? האם הורה חייב לאהוב את ילדיו ללא תנאים? למה יש מריבות במשפחה? מהו תיאום ציפיות במשפחה? איך לשפר את יחסי ההורים והילדים? ...
נקמנות, רוצה לנקום, דימוי עצמי, חוסר ביטחון עצמי, אהבה עצמית, לסלוח, שלום בית, גישור משפחתי, מגשר משפחתי, לעשות שלום, רצון לנקמה, בעיות זוגיות, מריבות בזוגיות, ניטרול כעסים, חינוך ילדים
נקמנות, רוצה לנקום, דימוי עצמי, חוסר ביטחון עצמי, אהבה עצמית, לסלוח, שלום בית, גישור משפחתי, מגשר משפחתי, לעשות שלום, רצון לנקמה, בעיות זוגיות, מריבות בזוגיות, ניטרול כעסים, חינוך ילדים
... רוצה לנקום, דימוי עצמי, חוסר ביטחון עצמי, אהבה עצמית, לסלוח, שלום בית, גישור משפחתי, מגשר משפחתי, לעשות שלום, רצון לנקמה, בעיות זוגיות, מריבות בזוגיות, ניטרול כעסים, חינוך ילדים איך להעביר ביקורת בלי לעורר התנגדות? כשאתם רוצים להעיר למישהו הערה או ביקורת ואתם רוצים לוודא שהיא תתקבל ולא תגרור התנגדות, חשוב מאוד ... להגיב באופן שיעזור גם לכם וגם לו. איך להעביר ביקורת בלי לפגוע? איך להתמודד עם אדם שמזלזל בכם? איך להתמודד עם רצון לנקום? מה עושים עם חוסר ביטחון עצמי? איך לפתח אהבה עצמית? איך לפתור מריבות בזוגיות? איך לחנך ילדים בלי כעס? ...
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 2
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 2
... אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 2 מדוע אנשים נמנעים מלפגוש מורה רוחני? אליעד כהן מתייחס לתופעה ...
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1
... אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1 איך מתמודד אליעד כהן עם ביקורת של תלמידים עליו? אליעד כהן מסביר כיצד יש להתמודד עם ביקורת, טענות או מחלוקות כלפי מורה רוחני, ומדגיש כי מאחורי כל מחלוקת, אפילו הקטנה ביותר, מסתתר שכל עמוק ואינסופי. הוא טוען כי כשאדם מתבונן במורה ... הוא רק צורה אחת, והמורה מחובר למהות, שהיא מעבר לכל צורה. מדוע אנשים חולקים על הצדיק ומבקרים אותו? אליעד מסביר כי הסיבה לקיומה של מחלוקת כלפי הצדיק היא שהצדיק מתגלה לתלמידיו באמצעות צמצומים ולבושים. התלמידים לא תמיד מסוגלים לראות מעבר ללשון ההתנהגות החיצונית, ולכן נוצרת מחלוקת. הצדיק האמיתי, לפי אליעד, מסוגל להבין את השורש של המחלוקת ולראות את השכינה שנמצאת בגלות בתוך הביקורת של התלמיד. הוא מזהה את השכל הפנימי של הדברים שהמבקר עצמו אינו רואה. הוא מביא את דברי רבי נחמן מברסלב, שאומר כי כשאדם שומע מחלוקת על הצדיק, זו תוכחה לאותו אדם שהוא עדיין פגום ולא הגיע לשלמות פנימית. אילו היה ... כיצד להגיע לאחדות מתוך קונפליקט ונפרדות? אליעד מדגיש כי הדרך להגיע לאחדות אמיתית עוברת דרך הבנה עמוקה של הקונפליקט והנפרדות. כאשר יש מחלוקת, יש להבין מדוע כל צד טוען טענות שונות, ולנסות לראות את האמת שנמצאת מאחורי כל ... ולהבנה של המהות, היא להתבונן לעומק, מעבר לצורה החיצונית, ולהבין מה מסתתר מאחוריה. איך להתמודד עם ביקורת על המורה הרוחני? מדוע יש מחלוקת על הצדיק? האם התנהגות חיצונית מעידה על המהות? מהו היחס הנכון בין מורה רוחני ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סגר הקורונה הגל השני, אחריות הציבור בסגר הקורונה, למה הציבור לא מציית לחוקי הקורונה? איך לנצח את הקורונה? המאבק בקורונה, מכחישי הקורונה, משבר אמון הקורונה, הפגנות הקורונה, דת הקורונה, ביבי נתניהו והקורונה, מהם מחדלי הקורונה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לפרישה, אימון אישי בתל אביב, ייעוץ נפשי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2383 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 09:47:41 - wesi1