אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה adhd ✔גורמים לדחיינות כרונית, להתגבר על דחיינות כפייתית, איך מתמודדים עם דחיינות? טיפול בדחיינות, נטייה לדחות דברים, לדחות לרגע האחרון, קשיי ריכוז...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:33גורמים לדחיינות כרונית, להתגבר על דחיינות כפייתית, איך מתמודדים עם דחיינות? טיפול בדחיינות, נטייה לדחות דברים, לדחות לרגע האחרון, קשיי ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז, קבלת החלטות
מהי באמת המהות של דחיינות?

כאשר אדם אומר שהוא "סובל מדחיינות", הוא בעצם מתכוון שהוא סובל מחוסר שלמות עם ההחלטות שלו. אליעד כהן מדגיש כי המושג "דחיינות" אינו הבעיה עצמה, אלא סימפטום של ספק פנימי לגבי סדר העדיפויות של האדם. למעשה, כל פעולה שאדם עושה תמיד באה על חשבון דחיית פעולה אחרת. אם למשל אדם אוכל, הוא דוחה את המשימות האחרות בזמן שהוא אוכל. אם הוא נח, הוא דוחה את המשימות שהיו אמורות להתבצע בזמן זה. כלומר, דחייה היא בלתי נמנעת ומהווה חלק מהותי מהחיים עצמם.

הבעיה בדחיינות נוצרת כאשר האדם אינו שלם עם ההחלטה לדחות משימה מסוימת. לדוגמה, אם אדם דוחה את תשלום הקנס, והוא שלם לחלוטין עם הסיבות לכך, כמו קושי כלכלי או חוסר חשק להתעסק בכך, אז לא תהיה לו תחושת סבל. אך אם האדם מרגיש רע עם הדחייה ולא שלם איתה, הוא יסבול ויקרא לזה "דחיינות".

האם הדחיינות נובעת מחוסר רצון או מחוסר הערכה נכונה של המצב?

הדחיינות נובעת מחוסר בהירות לגבי התועלת והמחיר של הפעולה שהאדם דוחה. אליעד נותן דוגמה של אדם שדוחה את סידור הבית. אם האדם יחקור עם עצמו מדוע הוא דוחה את הסידור, הוא יגלה שהוא מרגיש תחושה שלילית, כגון השפלה או אי - נוחות. ואז האדם יכול לעשות שקלול אמיתי של המצב: האם משתלם לו לדחות או שעדיף לו להתמודד עכשיו? אם האדם יחליט לדחות מתוך מודעות מלאה, הוא לא יסבול יותר כי ההחלטה התקבלה בצורה מודעת. אם יחליט לבצע את הפעולה, גם אז ייעלם הסבל, משום שהספק נעלם.

מה הקשר בין דחיינות להפרעת קשב וריכוז?

אליעד מסביר שהמהות של "הפרעת קשב וריכוז" דומה מאוד למהות של "דחיינות". הוא מדגיש שאין באמת תופעה שנקראת הפרעת קשב וריכוז, אלא ישנה חוסר יכולת של האדם להיות שלם עם הדבר שבו הוא מתרכז. המוח תמיד בוחר להתרכז במה שנתפס בעיניו כדבר החשוב ביותר באותו רגע. למשל, ילד שאינו מקשיב בשיעור היסטוריה, אך מסוגל להתרכז מיד כשמציעים לו לשחק כדורגל, אינו סובל באמת מבעיית קשב וריכוז. הוא פשוט מתעניין יותר בכדורגל מאשר בהיסטוריה. הסיבה שהמורה או ההורה טוענים שהוא סובל מ"הפרעת קשב" היא שהם לא מצליחים לגרום לו להתעניין בנושא שהם מעוניינים בו.

כלומר, בעיית הריכוז אינה שהמוח אינו יכול להתרכז, אלא שהמוח אינו שלם עם ההתמקדות בנושא מסוים. כאשר המוח מאמין שיש נושא אחר שחשוב יותר, הוא עובר לחשוב עליו. לכן, אם אדם מנסה ללמוד למבחן והמחשבות שלו נודדות לנושא אישי, כמו פרידה מחברה, ברגע שתהיה סכנה מוחשית כמו שריפה, המוח מיד יתמקד בה, כי הוא מזהה זאת כעדיפות עליונה.

כיצד ניתן לפתור את הדחיינות אחת ולתמיד?

הפתרון לדחיינות נמצא בהכרה ובהבנה פנימית של סדר העדיפויות. כאשר אדם לא שלם עם החלטותיו לדחות משימות, הוא יסבול. אך אם האדם ייקח אחריות לבדוק באופן כנה מדוע הוא דוחה פעולות מסוימות, הוא יוכל להגיע להחלטה מודעת ושלמה - להמשיך לדחות או להפסיק את הדחייה. כשההחלטה תתקבל מתוך בהירות ושלמות פנימית, האדם יפסיק לסבול מדחיינות, כי הבעיה האמיתית איננה הדחייה עצמה, אלא הספקות וחוסר השלמות לגבי ההחלטה לדחות.

לסיכום - האם דחיינות היא בעיה אמיתית?

אליעד כהן מסכם שאין באמת בעיה של "דחיינות", אלא יש בעיה של חוסר שלמות עם ההחלטות. כל אדם דוחה משהו תמיד, אך הסבל קיים רק כשהאדם לא בטוח בהחלטתו. מי שיברר לעומק את הסיבות לדחייה ויגיע להחלטה שלמה, ימצא שאין לו עוד שום "בעיית דחיינות".
דחיינות - מהות הבעיה והפתרון

כאשר אדם אומר שהוא סובל מדחיינות, השאלה היא מה עומד מאחורי ההצהרה הזו. האם זו תופעה אמיתית או שזה פשוט שם שהודבק על מצב מסוים? למעשה, המושג "דחיינות" הוא משהו שאנשים למדו להכיר דרך אחרים או דרך מידע חיצוני, אבל לא בטוח שהבעיה היא עצם הדחייה של משימות.

אם אדם היה חי בעולם שבו אין מושג כזה "דחיינות", האם היה אומר שהוא סובל ממנה? כנראה שלא. אך עם זאת, אנשים חווים תחושת חוסר נוחות כאשר הם דוחים דברים. לכן, יש כאן נקודה עמוקה יותר מאשר רק זיהוי תופעה על ידי למידת מושג חיצוני.

האם עצם הדחייה היא הבעיה?

אדם שמרגיש שהוא "סובל מדחיינות" לא בהכרח מתלונן על כך שהוא לא עושה כל מה שהוא רוצה, אלא בעיקר על כך שהוא לא עושה דברים מסוימים שהוא חושב שהוא "צריך" לעשות. אנשים רבים דוחים משימות גדולות כמו שיפוץ בית או תכנון טיול, אך אינם מגדירים זאת כדחיינות. לעומת זאת, כשמדובר במשימות יומיומיות שהן "חובה" בעיניהם - אז הם חווים זאת כבעיה.

המהות של דחיינות אינה רק חוסר עשייה, אלא חוסר שלמות עם סדר העדיפויות של האדם. כל פעולה שאדם עושה כרוכה בדחיית פעולות אחרות. אם אדם עובד - הוא דוחה את זמן המנוחה. אם אדם נח - הוא דוחה משימות אחרות. כלומר, דחייה היא בלתי נמנעת. הבעיה נוצרת כשאדם דוחה משהו אך אינו שלם עם הדחייה הזו.

למה אנשים חווים תחושת סבל מדחיינות?

הסיבה לכך היא שהם לא בטוחים אם הבחירה שלהם לדחות משימה מסוימת היא נכונה. אם אדם היה בטוח לחלוטין שהדחייה מוצדקת, הוא לא היה חווה זאת כבעיה. לדוגמה, אם אדם דוחה תשלום קנס, יכול להיות שזה בגלל שהוא מרגיש לחץ כלכלי או חוסר רצון לעסוק בזה כרגע. אך אם אינו שלם עם כך, הוא ירגיש רע ויכנה זאת "דחיינות".

הפתרון הוא להבין למה הדחייה מתרחשת ולבחון אם היא מוצדקת. אם אדם ישב עם עצמו ויחקור למה הוא דוחה דברים, הוא עשוי לגלות שהסיבה האמיתית היא חוסר חשק לבצע את המשימה, תחושת כבדות, פחד מתוצאה לא רצויה או חוסר ודאות לגבי חשיבות המשימה.

האם ניתן לפתור את הדחיינות?

כן. הפתרון לדחיינות הוא פשוט: להיות שלם עם סדר העדיפויות. אם אדם מברר לעצמו מדוע הוא דוחה משהו, ובוחן האם באמת כדאי לדחות אותו או לא, הוא יוכל לקבל החלטה מודעת. אם יחליט להמשיך לדחות - הוא לא ירגיש רע כי זו החלטה מושכלת. אם יחליט להפסיק לדחות - הוא פשוט יבצע את המשימה.

דחיינות מול הפרעת קשב וריכוז - הקשר המנטלי

בדומה לדחיינות, גם הפרעת קשב וריכוז היא תופעה הנתפסת כבעיה, אך למעשה היא ביטוי לכך שהמוח תמיד מתמקד במה שהוא רואה כחשוב ביותר. כשאדם לא מצליח להתרכז במשהו, זה משום שהמוח שלו מוצא משהו אחר כחשוב יותר. ילד שלא מקשיב בשיעור היסטוריה, אך מתרכז לחלוטין בכדורגל, אינו סובל מהפרעת קשב - הוא פשוט לא מתעניין בנושא.

כך גם בדחיינות - אם אדם דוחה משהו, זה משום שבאותו רגע הוא נותן עדיפות לדבר אחר, אבל אם הוא לא שלם עם הבחירה הזו, הוא יסבול. לכן, דחיינות אינה בעיה אמיתית, אלא סימן לכך שהאדם אינו שלם עם ההחלטות שלו.

סיכום

אין באמת תופעה של "דחיינות", אלא תופעה של חוסר שלמות עם סדרי עדיפויות. כל אדם דוחה דברים, אבל הוא סובל רק כשהוא לא בטוח אם הוא עושה את הבחירה הנכונה. אם אדם יבדוק מדוע הוא דוחה משהו, ויוודא האם הוא שלם עם זה, הוא יפתור את הבעיה. ברגע שאדם שלם עם סדרי העדיפויות שלו, אין לו "דחיינות" כלל.
עכשיו הנושא זה דחיינות מה המהות של בן אדם שאומר אני סובל מדחיינות מה המהות של העניין אתה שמעת פעם מישהו שאומר שהוא סובל מדחיינות, אוקי בא נתחיל מזה אתה שמעת פעם על מישהו שדוחה דברים יפה, שמעת פעם על מישהו שחושב שהוא דוחה דברים, אוקי מה המהות של העניין מה עומד מאחורי אותו אדם שאומר אני סובל מדחיינות ומכך גם נגזור את הדרך לפתרון. מה אתה חושב?

ש: אני חושב שהוא שמע על זה איפשהו שיש תופעה כזאת ואז הוא אמר לי יש את זה ואני סובל מזה.

אליעד: באמת?

ש: כן.

אליעד: עכשיו מה האמת?

ש: מה האמת?

אליעד: אמרת משהו נכון זאת האמת?

ש: שאלת מה אני חושב.

אליעד: בא נחשוב כי אם הוא לא היה שומע על זה שיש תופעה כזאת אז הוא לא היה אומר שהוא סובל מזה?

ש: כן.

אליעד: אתה בטוח בזה?

ש: כן מאיפה הוא חשב פעם ראשונה שיש בעיה עם זה שזה לא אמור להיות ככה.

אליעד: כי זה מפריע לו שהוא דוחה.

ש: יש לזה הפך ויכול להיות שיש משהו לא דחיינות.

אליעד: מה זאת אומרת הוא דוחה דברים יפה אבל למה הוא דוחה דברים בן אדם קיבל קנס לא שילם אותו בזמן הקנס עלה זה דפוס שחוזר על עצמו והוא סובל למה הוא דוחה דברים, מה רק בן אדם ששמע על תופעה כזאת יודע שיש דבר כזה זאת באמת האמת מחויב שמה שאמרת זה נכון?

ש: לא כשהוא מגדיר את עצמו כסובל מדחיינות כ - title.

אליעד: זה נכון דרך אגב הוכחה בן אדם שלא דובר עברית לא יגיד שהוא סובל מדחיינות הוא יגיד שהוא סובל ממשהו אחר, זה שהוא הגדיר את זה במילה דחיינות זה בגלל שהוא שמע על המושג דחיינות זה נכון האם זה נכון כן.

ש: אבל מה המהות של.

אליעד: רגע שנייה אבל זה שהוא שמע את המילה דחיינות ובגלל זה הוא אמר אני סובל מדחיינות זה נכון אבל זה שבן אדם אומר רע לי מזה שאני דוחה דברים מחויב, האם מחויב שזה רק בגלל שהוא שמע שזה רע?

ש: לא.

אליעד: יפה אז מה המהות של זה.

ש: המהות זה שהוא רוצה לעשות משהו והוא לא עושה אותו מבחינתו.

אליעד: אבל זאת גם לא האמת כי אז יבוא אותו בן אדם ויגיד תקשיב יש לי בעיה יש דברים שאני רוצה לעשות ואני לא עושה, נגיד אני רוצה לטוס לחו"ל אני לא עושה אני רוצה לשפץ את הבית אני לא עושה אני רוצה זה לא עושה אבל אלה שמתלוננים על דחיינות לא מתלוננים על דברים שאני רוצה לעשות ואני לא מספיק הם מתלוננים על משהו אחר.

ש: לא על המספיק הוא פשוט דוחה את זה הוא פשוט חושב שהוא רוצה לעשות את זה אבל הוא לא עושה את זה ואז הוא לא יודע למה הוא לא עושה את זה אז הוא חושב שיש לו בעיה שהוא דוחה את זה פשוט, אבל למה אני לא עושה את מה שאני רוצה כי מה זה משהו שהוא דוחה זה משהו שהוא רוצה לעשות בעיקרון.

אליעד: זאת חצי אמת אסביר לך למה זה חצי אמת עכשיו יבוא בן אדם ויגיד לך שלום אני סובל מדחיינות תגיד לו תן לי דוגמה מה אתה חושב שהוא יגיד לך כנראה שהוא יגיד לך על דברים יומיומיים וביומיום אני צריך לעשות ככה ואני דוחה את זה, דברים משימות יומיומיות אבל זה לא יהיה דברים שהוא רוצה לעשות ולא עושה יש הרבה דברים שהוא רוצה לעשות ולא עושה אבל הוא לא יכניס אותם לקטגוריית דחיינות.

אתה מבין מה אני אומר כאילו יכול להיות שאותו בן אדם שאומר לך שהוא סובל מדחיינות תגיד לו אוקי פתרנו לך את זה עכשיו יש עוד דברים שהיה בא לך לעשות שאתה לא הגעת אליהם הוא יגיד לך כן אבל אני לא מגדיר אותם כדחיינות, נגיד בן אדם אומר אני רוצה מתישהו לצבוע את הבית והוא דוחה את זה אבל הוא לא בהכרח יגדיר את זה כדחיינות בדחיינות יש פה עוד איזה רכיב.

ש: יש את הרכיב של צריך לעשות את זה לדעתי כאילו יש דברים שהוא רוצה שזה לא מחויב.

אליעד: אז המהות זה אני לא מספיק לעשות דברים שצריך לעשות אותם?

ש: זה לא לא מספיק.

אליעד: אז מה?

ש: זה לא עניין של לא מספיק.

אליעד: אני לא עושה דברים שאני צריך לעשות אותם?

ש: כן.

אליעד: אז הוא יכול להגיד על הרבה דברים יש עוד דברים שאתה צריך לעשות אותם ואתה לא עושה אותם.

ש: זה צריך ורוצה.

אליעד: אז זה צריך ורוצה ויכול נכון, מה אתה רוצה להגיד?

ש: אני חושב שיש לו בעיה של שיפוטיות.

אליעד: שמה?

ש: שהוא לא מעריך נכונה את הדברים לא רואה את היתרונות החסרונות את הבעיות שיש ואז הוא.

אליעד: אוקי אז מה מהות הבעיה שלו?

ש: שיפוטיות זאת אומרת הוא לא מסוגל להעריך נכון את הדברים כדי לעשות אותם בזמן.

אליעד: למה לא?

ש: כי אם היה עושה באמת את השיקול חשוב לא חשוב דחוף לא דחוף כמו שצריך היה קובע זמן והיה עושה אבל הוא לא יכול לעשות את זה.

אליעד: בטוח?

ש: נראה לי שזאת הסיבה העיקרית.

אליעד: למה נראה לי השאלה מה האמת בטוח או לא בטוח?

ש: אף פעם אין מאה אחוז.

אליעד: למה לא מה אף פעם אין מאה אחוז אף פעם זה מאה אחוז.

ש: בדרך כלל אין מאה אחוז אז יכול להיות שיש לו אולי סיבות אחרות אני חושב.

אליעד: למה אם זה נכון זה נכון מה נכון.

ש: נלך על זה שזה נכון מאה אחוז.

אליעד: אני מבחינתי רואה את הדברים כדלקמן כשבן אדם אומר שהוא סובל מדחיינות מה שהוא בעצם מתכוון להגיד שהוא "סובל" מזה שהוא לא שלם עם ההחלטות שלו אין דבר כזה דחיינות מצד האמת כל פעולה שאתה עושה אתה דוחה את שאר הפעולות.

ש: בסדר זה דומה.

אליעד: קודם כל כעיקרון כל פעולה שאתה עושה שנייה, קודם כל כל פעולה שאתה עושה תוך כדי שאתה עושה אותה אתה דוחה את ביצוען של פעולות אחרות כל פעולה שאתה עושה, כשאתה נגיד אוכל אתה דוחה את הפעולה של מה שאתה עושה אחרי שאתה אוכל כל פעולה כשאתה עובד אתה דוחה את פעולת המנוחה כשאתה נח אתה דוחה את פעולת משהו האחר תמיד אתה דוחה משהו אלא מה שבדרך כלל אתה שלם עם זה שאתה דוחה את הדברים כי אתה אומר אוקי זה יותר חשוב מזה וזה יותר חשוב מזה אני דוחה יש לי אילוצים.

הבעיה היא בדחיינות שהבן אדם דוחה איזו משימה כי בתוך תוכו הוא חושב שיהיה לו יותר טוב לדחות אותה אבל הוא לא סגור על עצמו האם אני אמור לדחות את זה או לא אמור לדחות את זה ואז הוא אומר יש לי בעיה של דחיינות, זה כמו להגיד אני דוחה דברים אבל אני לא בטוח שאני אמור לדחות אותם ולכן אם בן אדם יברר עם עצמו את האמת מה האמת האם אני, שיקח לעצמו דוגמה מה אתה דוחה אני נגיד דוחה תשלום קנסות נניח דוחה לסדר את הבית ותבדוק עם עצמך.

אוקי למה אני דוחה לסדר את הבית ואז הוא כנראה יגיד לא יודע אוקי נחמד שאתה לא יודע בא ננסה לדעת מה הדברים הרעים שיקרה לך מלסדר את הבית ואז הוא יגיד אין לי עצבים ברגע שאני מסדר את הבית אני מרגיש שזה משפיל אותי שזה לא לרמה שלי נגיד נניח, אוקי יפה זאת אומרת שאתה עכשיו דוחה לסדר את הבית כי זה עושה לך איזו תחושה רעה.

עכשיו בא תעשה שקלול האם אתה חושב שכדאי לך לדחות את זה או לא כדאי לך לדחות את זה יכול להיות שבסוף התשובה תהיה כן כדאי לי לדחות את זה ואז אתה תמשיך לדחות את זה אבל זה לא יפריע לך שאתה דוחה את זה כי אתה שלם עם זה שאתה דוחה את זה ויכול להיות שהתשובה תהיה לא אני לא דוחה את זה יותר ובזה זה נגמר, אין בעיה של דחיינות יש בעיה של זה שאתה לא שלם עם זה שאתה דוחה את הדבר והסיבה שאתה לא שלם עם זה שאתה דוחה את הדבר זה כי יש לך ספק אם אתה אמור לדחות אותו או לא.

ש: ולמה יש לך ספק כי אתה לא יודע להעריך נכונה את המצב.

אליעד: אני מסכים איתך אבל מה שלי הפריע שאמרת שזה לא יעבוד במאה אחוז מהמקרים אני אומר במאה אחוז מהמקרים זה יעבוד.

ש: זה כן עניין של רצון בסוף זה פשוט דרך אחרת להגיד את זה מה זה לא שלם עם זה שאתה לא סגור אם אתה רוצה את זה באמת או לא אם זה מה שאתה רוצה לעשות עכשיו בסדר עדיפויות שלך.

אליעד: אתה לא יודע אם התיעדוף שלך נכון או לא אתה לא סובל מזה שאתה דוחה דברים אתה סובל מזה שאתה לא שלם עם זה שאתה דוחה דברים כי אתה בכל מקרה דוחה דברים, הרי אם אתה לא תדחה את הדברים האלה אתה תדחה משהו אחר נגיד שעכשיו תגיד טוב אני לא דוחה לסדר את הבית אז אתה בעצם דוחה את הרצון שלך לא לסדר את הבית אתה בעצם דוחה את הרצון שלך לנוח אתה דוחה את הרצון שלך להתבטל אתה דוחה את הרצון שלך לעשות משהו אחר אתה בעצם דוחה משהו.

ולכן הפואנטה היא שאתה סובל מזה שאתה לא שלם עם סדר העדיפויות שלך ולכן בא תבדוק את הסדר עדיפויות כשתהיה שלם איתו לא תסבול יותר מתופעה של דחיינות ולכן כזאת תופעה דחיינות, יש תופעה של בן אדם של שלם עם הסדר עדיפויות שלו. הבנו את הסיפור זה כמו נגיד בחצי משפט הפרעת קשב וריכוז אין לא הייתה ולא נוצרה הפרעת קשב וריכוז אף פעם יש הפרעת קשב וריכוז למשהו מסוים.

עכשיו נגיד שהמורה אומר התלמיד יש לו הפרעת קשב וריכוז הוא לא מקשיב מה אתה מלמד אותו היסטוריה הוא לא מקשיב, אוקי התלמיד הזה יש משהו שהוא אוהב לעשות כן מה הוא אוהב לעשות להרעיש לצייר לשחק כדורגל לשיר לקפוץ אומרים לו בא נעשה טסט תוך כדי שהוא לא מקשיב בשיעור היסטוריה תגיד לו עכשיו אנחנו הולכים החוצה לשחק כדורגל פתאום תראה הוא דרוך הוא פתאום ערני אבל אמרת שיש לו קשב וריכוז אז איך זה שתמיד כשמדברים על כדורגל תמיד הוא מרוכז.

אתה לא מצליח לגרום לו להתרכז במה שאתה מלמד כי אתה לא יודע ללמד מספיק טוב נניח למרות שזה לא כל האמת אבל פשוט בוא נגלל את האחריות על המורה ואתה לא יודע מה לעשות אז אתה מגלל את האחריות עליו הוא לא יכול להתרכז אולי אתה לא יודע לגרום לו להתרכז אבל אף אחד אף פעם לא שם על הפרעת קשב וריכוז מעולמי עולמים, אין דבר כזה יש לי בעיה להתרכז יש לי בעיה להתרכז זה משהו שאני חושב שאני רוצה להתרכז.

עכשיו מה זאת בעיית ריכוז אותו דבר כשמישהו אומר קשה לי להתרכז במשהו מסוים נגיד מישהו אומר קשה לי להתרכז אני צריך ללמוד למבחן וקשה לי למה כי הראש שלי חושב על משהו אם עכשיו תוך כדי שאתה מנסה ללמוד למבחן והראש שלך בורח לחשוב על זה שנגיד נפרדת מהחברה שלך פתאום תהיה שריפה על מה אתה תחשוב על השריפה נכון, איך זה יכול להיות שפתאום התרכזת כי השריפה פשוט חשוב לך לחשוב עליה המוח תמיד חושב על הדבר שהוא חושב שיעשה לו הכי טוב לחשוב עליו והדבר שהוא חושב שלחשוב עליו מביא לו הכי הרבה תועלת.

אוטומטית המוח מנטרל את עצמו בא נחשוב על מה שאני חושב שאם אני אחשוב עליו יהיה לי הכי הרבה טוב כגון אם יש שריפה אני חושב שאני צריך לחשוב על איך לברוח מהשריפה כי יהיה לי הכי הרבה טוב, עכשיו מה קורה אם אתה לא שלם עם הנושא שעליו אתה חושב אתה רוצה ללמוד למבחן אתה חושב שיעשה לך טוב לחשוב עליו אבל המוח שלך איפשהו גם אומר תראה אבל יותר טוב לחשוב עכשיו על איזה משהו אחר וכשאתה לא שלם על מה אתה רוצה לחשוב אז אתה אומר יש לי הפרעת ריכוז.

אבל אין דבר כזה הפרעת ריכוז אתה תמיד מרוכז במשהו ותמיד כשאתה מרוכז במשהו זה על חשבון משהו אחר והשאלה היא אם אתה שלם עם הדבר שאתה חושב עליו או לא זה הכל. הבנו את הסיפור?
תחושה של חוסר נוחות לנהל רגישות חוסר עשייה הפרעות ריכוז זאת האמת לגרום קבלת החלטה היסטוריה שאתה רוצה חשבון adhd obsessive compulsive disorder ocd ocd הפרעה טורדנית ocd התנהגות טורדנית ocd טיפול או סי די אובססיה טורדנית אובססיה טורדנית כפייתית אוסידי אוסידי הפרעה טורדנית אוסידי התנהגות טורדנית אוסידי טיפול איך מתמודדים איך מתמודדים עם איך מתמודדים עם דחיינות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז גורמים גורמים לדחיינות גורמים לדחיינות כרונית דחיינות דחיינות כפייתית דחיינות כרונית דחיינים החלטה החלטות החלטיות הפרעה הפרעה אובססיבית הפרעה טורדנית הפרעה טורדנית כפייתית הפרעה כפייתית הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת התנהגות כפייתית הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הצלחה הקשבה התמודדות התנהגות טורדנית התנהגות טורדנית כפייתית התנהגות כפייתית התנהגות כפייתית טורדנית חשיבה כפייתית טורדנות טורדנות כפייתית טורדנות מחשבתית טורדנית טורדנית כפייתית טיפול טיפול ב טיפול ב ocd טיפול ב או סי די טיפול ב אוסידי טיפול באו סי די טיפול בדחיינות טיפול בהתנהגות טורדנית טיפולים כפייתיות כפייתית לא מצליח להתרכז לדחות לדחות דברים לדחות לרגע האחרון להחליט להיפטר מהתנהגות טורדנית להצליח להתרכז להתגבר להתגבר על להתגבר על דחיינות להתגבר על דחיינות כפייתית להתמודד להתמודד עם ocd להתמודד עם אוסידי להתמודד עם טורדנות להתרכז לטפל ב ocd לטפל ב אוסידי לטפל בהתנהגות טורדנית לטפל בהתנהגות כפייתית לקבל החלטה לקבל החלטות מהי התנהגות טורדנית מחשבה טורדנית מחשבה כפייתית מחשבות טורדניות מחשבות כפייתיות מטופל מטופלים מטפל מטפל ב ocd מטפל ב אוסידי מצליח להתרכז מתמודדים עם מתמודדים עם דחיינות נטייה נטייה לדחות נטייה לדחות דברים סובל מהפרעה טורדנית קבלת החלטה קבלת החלטות קושי קשב קשב וריכוז קשיי ריכוז קשיים ריכוז ריכוז וקשב
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים מהי הפרעת קשב וריכוז ומה הגורם האמיתי לה? הפרעת קשב וריכוז (ADHD) מוגדרת כהפרעה נוירו - התפתחותית שמתאפיינת בקשיים בקשב ובריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. אליעד כהן מסביר שמדובר ... שאליעד מצביע על כך שלמעשה המוח מתפקד נכון, ופשוט לא רוצה להתמקד במה שלא מעניין אותו. מדוע ילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז? אליעד כהן מסביר שילדים אינם באמת סובלים מהפרעות קשב וריכוז, אלא שההורים והמערכת החינוכית הם אלה שסובלים מכך שהילד אינו ממושמע. הוא מציג זאת בצורה פשוטה: ילד רוצה ... חייב ללמוד משהו מסוים. כאשר ההורה או המערכת מענישים את הילד כי אינו מתרכז, הילד מרגיש רע. לכן הילד סובל לא מהפרעת הקשב עצמה אלא מהתגובה של ההורים והסביבה לכך שהוא אינו מתרכז במה שמכריחים אותו להתרכז. מהם התסמינים והביטויים של הפרעת קשב וריכוז? ההרצאה מסבירה שיש שלושה ביטויים מרכזיים להפרעה: קשיים בקשב ובריכוז - הילד חולם, מתפזר, ולא מתמקד במשימות ... למה שנראה לו משעמם. מדוע ההורים אשמים ביצירת ההפרעה אצל הילד? אליעד מדגיש שהורים תורמים לכך שלילד תהיה הפרעת קשב וריכוז כי הם מפנקים אותו יתר על המידה. הורה שנותן לילד את כל מה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, מלמד את הילד שערכים ... לאפשר לו להתמודד עם קשיים, ללמד אותו דחיית סיפוקים ולהראות לו שהעולם לא תמיד עושה מה שהוא רוצה. כיצד לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים? אליעד ממליץ להורים לבחון תחילה את עצמם ולבדוק כיצד הם מתנהגים. לדבריו, אם ההורים דוחים משימות, ... לא מתרחש, הוא יסבול ויתקשה להתרכז. להראות לילד שיש משמעות למסגרת, למשמעת ולהתמודדות עם קשיים. איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים? עבור מבוגרים, אליעד מציע לבדוק איפה המוח שלהם בורח. כלומר, מה באמת מטריד אותם או מפריע להם ... או אלו שמטרידים אותו. ברגע שהאדם יטפל בדברים אלה, הוא יוכל להתרכז יותר טוב במה שהוא באמת רוצה. מה הקשר בין הפרעות קשב וריכוז לחקירה עצמית ומודעות? אליעד מתייחס להפרעות קשב וריכוז כדבר שקיים אצל כל אדם כאשר הוא מתמודד עם דברים שהוא מעדיף לא להתמודד איתם. לדוגמה, אנשים רבים מתקשים לעשות חקירה עצמית מעמיקה משום שהמוח שלהם בורח לדברים אחרים. גם אדם שלכאורה אין לו הפרעת קשב, ימצא את עצמו מתפזר כאשר הוא צריך להתעמק בשאלות רגשיות או רוחניות. לכן אליעד מדגיש שהפרעות קשב וריכוז אינן באמת הפרעות אלא ביטוי טבעי לכך שהאדם לא מתעניין או לא רוצה להתמודד עם נושא מסוים. לסיכום: מה המסר המרכזי של אליעד? המסר המרכזי של אליעד הוא שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז כתופעה שלילית או לא תקינה. כל אדם מתרכז בדברים שהוא מוצא מעניינים וחשובים, ומתקשה להתרכז בדברים שאינם ... מעניינים, משמעותיים, ובעיקר בחינוך עצמי של ההורים כדי שיוכלו לחנך את ילדיהם בצורה יעילה ומאוזנת. איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז? מדוע לילד שלי יש הפרעת קשב וריכוז? כיצד לחנך ילד עם הפרעת קשב? האם הפרעת קשב היא אמיתית? איך לאבחן הפרעת קשב אצל מבוגרים? מהי הפרעת קשב וריכוז? הפרעות נפשיות, אבחון קשב וריכוז, הילד לא רוצה להכין שיעורים, תסמינים להפרעת קשב וריכוז, תסמינים ל ADHD, איך לטפל ב ADHD? הילד מפריע בכיתה, אלימות אצל ילדים, איך להתמודד עם
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים ובו יתבאר העניין של הפרעות קשב וריכוז באופן כללי, והפרעות קשב וריכוז של ילדים באופן ספציפי. ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? ויתבאר, מהו הטיפול הטוב ביותר להפרעות קשב וריכוז בכלל, ולהפרעות קשב וריכוז של ילדים בפרט? והפרעת קשב וריכוז (ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder), נתפשת כבעיה נפשית וכהפרעה נפשית, שיוצרת אצל האדם בעיות שונות בחייו. כאשר אצל ילדים, בעיית קשב וריכוז, יוצרת גם לקות למידה, שמפריעה לילד במהלך הלימודים שלו, ומפריעה לילד להתרכז בלימודים שלו וכולי. והשאלה הנשאלת היא, ממה נובעות הפרעות קשב וריכוז, וכיצד אפשר לטפל בהפרעות קשב וריכוז? וראשית כל, יש לומר באופן חד משמעי, שאין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז בכלל, ואין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים בפרט. כפי שנסביר תכף ומיד את העניין. ועוד נאמר בצורה ברורה, שזה שחלק מהפסיכולוגים פסיכיאטרים וכיוב, לא מבינים למה הילד לא מצליח להתרכז ... מהפסיכולוגים פסיכיאטרים וכיוב, לא מצליחים להבין למה הילד לא מקשיב בלימודים, זה עדיין לא אומר שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז. זה כן אומר, שהילד לא מקשיב בלימודים ולא מתרכז בלימודים מסיבה כזו או אחרת, שתתבאר להלן, אבל זה לא אומר שלאותו אדם, יש בעיה נפשית כזו או אחרת. זא להגדיר בן אדם, כאדם שסובל מהפרעת קשב וריכוז, זה בעצם פשע. כי מצד האמת, המטרה של ההגדרה הזאת, היא רק כדי שאותו מגדיר את ההגדרה (פסיכולוג מטפל רוחני יועץ מחנך מורה רוחני), יוכל להסיר מעצמו אחריות, ויוכל לתרץ, את זה שהוא לא יודע, איך לטפל באותה בעיית התנהגות. כי אם לא היו מגדירים שיש דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, אז ממילא אותם פסיכולוגים וכיוב, לא היו מרגישים בנוח, מכך שהם אינם יודעים איך לגרום לילד להתרכז בלימודים. כי הם אפילו לא מבינים, למה באמת הילד לא ... שכן, שהם אינם יודעים איך לעזור לילד להתרכז בלימודים. ולכן, הם מאבחנים את הילד (אבחון ילדים), כמי שסובל מהפרעת קשב וריכוז של ילדים. ואז ממילא הם מסירים מעצמם את האחריות, לטפל בבעיה בשורשה. אבל מצד האמת, בעיית קשב וריכוז, יש לה הסבר מאוד פשוט, וממילא, גם יש לה פתרון כדלקמן. והפרעות קשב וריכוז פירושה, שהאדם מתקשה להקשיב ולהתרכז בדבר כלשהו. דהיינו, האדם מנסה להתרכז בדבר מוגדר כלשהו, והאדם חווה שיש משהו שמפריע לו להתרכז באותו דבר מוגדר, שבו הוא מנסה להתרכז. ומצב כזה, מוגדר כהפרעת קשב וריכוז. דהיינו, שיש משהו שמפריע לאדם, להקשיב ולהתרכז בדבר כלשהו. ומי שמתבונן בעין אמיתית על העניין, רואה מיד, שלהגדיר מישהו, שהוא סובל מהפרעת קשב וריכוז, בגלל שהוא לא מצליח להתרכז ולהקשיב לדבר מסוים, זהו כמובן פשע אנושי. שבו, מגדירים אדם שהוא סובל מבעיה כלשהי, כאשר, הוא לא באמת סובל משום בעיה. זא, ילד שלא מצליח להתרכז בלימודים שלו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו בעיית קשב וריכוז בלימודים שלו. אבל לא יהיה נכון לומר שיש לו בעיית קשב וריכוז באופן כללי, כי זהו שקר גדול ביותר. ואדם שלא מצליח להתרכז בדבר כלשהו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו הפרעת קשב וריכוז, להתרכז באותו דבר ספציפי. אבל לא יהיה נכון לומר, שיש לו הפרעת קשב וריכוז באופן כללי. כי הפרעת קשב וריכוז פירושה, שיש לאדם הפרעה וקושי להתרכז באופן כללי. וזה כמובן שקר גדול ביותר. כי אין שום בן אדם בעולם, שיש לו הפרעת קשב וריכוז כללית. אלא תמיד, ב 100% מהמקרים, בעיית ה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
... בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז , טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה מה המשמעות של בלבול בין ימין לשמאל? בהרצאה זו אליעד כהן מתאר את התופעה של בלבול בין צד ימין ושמאל, אשר נחשבת לעיתים להפרעה ... הפרעות למידה בלבול בין ימין ושמאל דיסלקסיה בעיות זיכרון ADHD תרגולים למוח הבנת מושגים ...
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
... ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח ... שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD מה גורם לחוסר ריכוז ולבעיות זיכרון? הסיבה המרכזית לבעיות ריכוז ולבעיות זיכרון היא חוסר היכולת להבדיל בין עיקר לטפל ובין מה שחשוב למה שלא חשוב. ... לעשות כשיש עומס משימות? איך לזכור מידע אקראי? למה יש לי הפרעות קשב וריכוז? איך ליצור סדר עדיפויות ברור? ...
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז?
... הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז? ריכוז. חוסר ריכוז. הפרעות קשב וריכוז . מה עושים כאשר מנסים להתרכז במשהו ולא מצליחים? ריכוז = האדם חושב על מה שהוא רוצה לחשוב. חוסר ריכוז = האדם לא מצליח לחשוב על מה שהוא רוצה לחשוב. ...
ריכוז / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז?
... הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז? ובו יתבאר, מהו ריכוז? ואיך להתמודד עם חוסר ריכוז הפרעת קשב וריכוז? ועוד. וריכוז, הוא כאשר המחשבה של האדם חושבת רק על נושא אחד מוגדר, שאז אפשר לומר שהאדם מתרכז באותו הנושא. ... הוא חושב, הרי שתמיד המחשבה של האדם חושבת על משהו ומרוכזת במשהו. ונמצא אם כן, כי חוסר ריכוז הפרעות קשב וריכוז קשיי ריכוז וכיוב, משמעותם היא, שקשה לאדם לחשוב על נושא ספציפי. אך לכל אדם יש את היכולת להתרכז. ועובדה היא, ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים בעיות התנהגות אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, למה ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אחת מהשאלות ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים ... שהדבר האחרון שמעניין את המורה, זה החומר שאותו הוא מלמד. וממילא, גם התלמידים לא מתעניינים בלימודים. ומצד האמת, אין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. כי ילדים, מטבעם הם ... שומע כאשר קוראים לו. כי הילדים, מאוד מאוד מרוכזים, במה שכן מעניין אותם. וכל אדם, יש משהו שמעניין אותו. וגם מי שנראה שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הרי שגם הוא, יש לפחות איזה משהו ... כן מעניין אותו, ושבו, הוא כן מתרכז. וגם ילד, שלא מצליח לשחק עם משחק אחד לאורך זמן, והוא כל הזמן מחליף משחקים, אין לו שום בעיית קשב וריכוז. אלא, שפשוט המשחקים לא ממש ... שמספיק מעניין אותו כדי שהוא יתרכז בו. וכאשר הילד לא מקשיב בשיעורים, וכאשר הילד מתקשה להתרכז בשיעור, אז, ישר אומרים, שיש לו בעיית קשב וריכוז. אבל מצד האמת, אין לו שום בעיה. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גורמים לדחיינות כרונית, להתגבר על דחיינות כפייתית, איך מתמודדים עם דחיינות? טיפול בדחיינות, נטייה לדחות דברים, לדחות לרגע האחרון, קשיי ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז, קבלת החלטות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: adhd, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: adhd, איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לזוגיות, ייעוץ טיפולי, קואצ'ר לזוגיות בנושא adhd - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 15:31:50 - wesi1