נטייה
מינית, זהות
מינית, העדפה
מינית, משיכה מינית, נטייה
מינית משתנה, נטייה
מינית מולדת, נטייה
מינית גנטית, הומואיות, אסקסואליות, א
מיניות, חשק מיני, שינוי נטיה
מינית, שינוי זהות
מינית האם נטייה
מינית היא דבר מולד או דבר נרכש? אליעד כהן טוען שכל נושא הנטייה
המינית, הזהות
המינית, ההעדפה
המינית והמשיכה המינית אינם דברים מחויבים ואינם מוחלטים. לפי אליעד, שום דבר בכלל אינו מחויב ואינו מוחלט, וזה כולל גם את תחום הנטייה
המינית. הוא מסביר שגם כאשר יש טענות שנטייה
מינית מסוימת היא מולדת או גנטית, זה אינו מחייב שהדבר בלתי הפיך או שאי אפשר לשנות אותו. לטענתו, אפילו נטייה
מינית עצמה אינה דבר מחויב במציאות. אליעד אומר בבירור שהוא מאמין שכל דבר שנמצא במוחו של האדם - כל רצון, כל משיכה וכל העדפה - ניתן לשינוי על ידי שינוי התניות, תפיסות והנחות יסוד. האם ניתן להפוך אדם א
מיני לאדם בעל
חשק מיני? אליעד מביא כדוגמה את האנשים הא -
מיניים, אנשים אשר לכאורה אין להם שום
משיכה מינית או עניין בנושא
המיני. הוא מסביר שגם אנשים אלה ניתנים לשינוי, וניתן להפוך אותם לבעלי
משיכה מינית. לטענתו, כל
משיכה מינית או היעדר משיכה היא בסופו של דבר תוצר של התניות פנימיות ותפיסות מוקדמות של האדם. לכן, אם משנים את אותן התניות, ניתן לשנות גם את המשיכה עצמה. כיצד נטייה
מינית נקבעת על פי תפיסות והתניות חברתיות? אליעד מדגים את הרעיון באמצעות דוגמה של אכילת בשר. הוא מסביר שאדם רגיל לאכול סוג מסוים של בשר ולא סוג אחר, בהתאם לסביבה ... גדל במשפחה שבה אוכלים סוג מסוים של בשר ולא אחר, הוא רגיל לתפוס זאת כטעים ורצוי. באותו האופן, גם
המשיכה המינית של האדם נבנית לפי תפיסות והתניות פנימיות וחיצוניות, הנרכשות לאורך חייו של האדם. לדבריו, גם תחושת החשיבות שהאדם מעניק לכסף היא דוגמה לתפיסות והתניות שנוצרו על ידי הסביבה. אנשים חושבים שכסף חשוב, כי כך לימדו אותם וכך הם התרגלו לחשוב. באותו אופן, נטייה
מינית היא גם תפיסה פנימית, ומה שאדם מצפה לקבל מ