אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תרגול ✔חידת LeetCode Solution - Trapping Rain Water, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? איך לפתור חידת LeetCode? מדעי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨חידת LeetCode Solution - Trapping Rain Water, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? איך לפתור חידת LeetCode? מדעי המחשב, תכנות מחשבים, איך להתקבל לעבוד בהייטק? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך להיות מתכנת? איך לעבור ראיון טכני? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון, איך להיות מתכנת מחשבים? איך לעבוד בפיתוח תוכנה? איך להתכונן לראיונות כתיבת קוד? איך לפתור חידת היגיון? חידות היגיון
והפעם נדבר על שאלת 42. LeetCode - Trapping Rain Water הבאה:
Given n non-negative integers representing an elevation map where the width of each bar is 1, compute how much water it can trap after raining.

Example 1:

Input: height = [0,1,0,2,1,0,1,3,2,1,2,1]

Output: 6

Explanation: The above elevation map (black section) is represented by array [0,1,0,2,1,0,1,3,2,1,2,1]. In this case, 6 units of rain water (blue section) are being trapped.

Example 2:

Input: height = [4,2,0,3,2,5]

Output: 9
אז קודם כל נסביר את השאלה.

נותנים לנו רשימת מספרים, שמייצגים גובה של עמודים שעומדים אחד ליד השני. כאשר גובה של עמוד, יכול להיות מ 0 ומעלה. כאשר 0 פירושו שיש שם שטח ריק בלי עמוד כלשהו.

ואנחנו צריכים לחשב, כמה מים יהיו כלואים, בין העמודים האלו בהתאם לחוק כלים שלובים.

לדוגמה נתונים עמודים בהתאם לגבהים הבאים [0,1,0,2,1,0,1,3,2,1,2,1] שנראים כך:





אם ננסה לדמיין מים שנשפכים מעל העמודים האלו, נראה שלצורך העניין יש כמות של 6 קוביות מים כלואות, ע"פ ההסבר הבא:

בין העמוד השני [שבגובה 1] לבין העמוד הרביעי [שבגובה 2], תהיה כלואה קוביית מים 1.

בין העמוד הרביעי [שבגובה 2] לבין העמוד השמיני [שבגובה 3] יהיו כלואות 4 קוביות מים.

ובין העמוד התשיעי [שבגובה 2] לבין העמוד ה11 [שבגובה 2] תהיה כלואה קוביית מים 1.

דהיינו, סה"כ 6 קוביות מים.





אז איך ניגשים לפתור את השאלה הזאת? בהינתן לנו רשימת גבהים של עמודים, איך נוכל לדעת כמה מים יכנסו בין העמודים האלו? איך ניגשים לזה?

אז בתור התחלה ננסה לחלק את השאלה לחלקים. אז מה בעצם שואלים אותנו?

נותנים לנו רשימת מספרים. כל מספר מייצג גובה של עמוד. אנחנו אמורים לחשב את הכמות הכללית של כל המים שיכולים להיות כלואים בין העמודים.

אז בעצם כדי לפתור את השאלה הזאת, לשם כך יש לנו לבצע כמה שלבים. שלב 1 יהיה לחשב האם וכמה מים נכנסים במקום של כל עמוד (דהיינו מעל כל עמוד). השלב ה 2 יהיה לסכום את כל המים שנכנסים בכל המקומות של העמודים. או במילים אחרות, קודם כל נצטרך לחשב כמה מים נכנסים במקום של כל עמוד בפני עצמו ורק אחר כך נוכל לחשב את סך כל המים שנכנסים בכל העמודים.

ולכן בתור התחלה, במקום שנשאל את עצמנו, כמה מים נכנסים בתוך כל העמודים, נשאל את עצמנו, איך אנחנו יכולים לדעת כמה מים נכנסים במקום של כל עמוד בפני עצמו. דהיינו, ננסה להתמקד בלהבין את הנוסחה, איך לדעת כמה מים נכנסים מעל כל עמוד בודד.

ואיך אפשרי לדעת כמה מים נכנסים במקום של כל אחד מהעמודים בפני עצמו?

אז גם את השאלה הזאת נחלק אותה לחלקים. ומי שיתבונן יראה, כי כמות המים שנכנסת מעל כל עמוד, תלויה ב 2 גורמים, שהם: 1 - גובה מפלס המים האפשרי במיקום של העמוד. 2 - גובה העמוד עצמו.

שאז אם ניקח את גובה מפלס המים האפשרי באותו מיקום ונפחית ממנו את גובה העמוד שבאותו מיקום, אז נוכל לקבל את כמות המים הכלואים מעל העמוד.

לדוגמה בדוגמה לעיל, עמוד מספר 7, הגובה שלו הוא 1, גובה מפלס המים האפשרי באותו מיקום הוא 2 (בגלל העמוד במיקום 8 ובמיקום 4). ולכן כמות המים הכלואים מעל העמוד, היא 1.

או במילים אחרות, אנחנו בעצם מבינים, כי כדי לדעת כמה מים כלואים במיקום של העמוד, לשם כך קודם כל צריכים לדעת את גובה מפלס המים האפשרי במיקום של העמוד. ורק אחר כך להפחית ממנו את גובה העמוד הנוכחי וככה לדעת את כמות המים. ורק אחר כך לסכום את כל הכמויות כדי לדעת את הכמות הכללית.

ולכן בשלב הראשון נצטרך לחשב את גובה מפלס המים האפשרי בכל נקודה מעל כל עמוד.

דהיינו, במקום לנסות לחשוב, כמה מים כלואים יש בכל נקודה, ננסה לחשוב, מה גובה המים המקסימאלי האפשרי בכל נקודה.

ואיך ניגשים לזה? איך יודעים מה גובה מפלס המים האפשרי מעל כל עמוד?

אז כדי לדעת מה גובה מפלס המים המקסימאלי האפשרי מעל כל עמוד, לשם כך נצטרך לדעת את החוקיות של מפלס המים. איך היא עובדת? במה תלוי גובה מפלס המים האפשרי בכל נקודה?

אז כמובן שיש לנו את חוק כלים שלובים, שאומר שפני המים תמיד יהיו באותו הגובה. בנוסף יש לנו כמובן גם את האילוץ של הגובה של העמודים, שאמורים להחזיק את המים. ובכך בעצם תלוי גובה פני המים האפשרי בכל נקודה.

דהיינו, גובה מפלס המים האפשרי, תלוי בגובה העמודים שתוחמים ושכולאים בתוכם את המים ובחוק כלים שלובים, שאומר שתמיד המים יהיו באותו הגובה.

אבל איך נוכל לחשב את גובה פני המים האפשרי? מהי הנוסחה לכך?

אז איך יודעים מהי הנוסחה לחשב את גובה פני המים האפשרי בכל נקודה?

לשם כך ננסה שוב לחלק לחלקים ולחפש את המקרה הפשוט ביותר וכך ננסה להבין את החוקיות. אז מהו המקרה הפשוט ביותר?

המקרה הפשוט ביותר הוא כאשר אין שום עמודים כלשהם.

[0,0,0,0,0,0]

כמה מים כלואים יהיו במקרה כזה? תשובה: 0.

ועכשיו נלך למקרה קצת יותר מורכב. מה יהיה במקרה של עמוד 1 בגובה של 1?

[0,0,1,0,0,0]

כמה מים יכול העמוד הזה להחזיק? תשובה: 0. כי עמוד 1 לא יכול לאגור בתוכו מים.

ואיך נדע אם זה נכון? אולי אנחנו מפספסים משהו? אולי זה שהעמוד לא אוגר מים זה בגלל הגובה שלו? תשובה: ננסה לבדוק מקרה שיש עמוד 1 בגובה של 100 או של 1000.

[0,0,100,0,0,0] [0,0,1000,0,0,0]

מה יקרה במקרה כזה? כמה מים ייאגרו? תשובה: 0. או במילים אחרות, אנחנו יודעים בוודאות, שכל עמוד בודד בכל גובה, לא יאגור בתוכו מים. שזה גם נשמע הגיוני. כי כדי לאגור מים צריך 2 עמודים שיחזיקו ביניהם את המים.

עכשיו כדי לנסות להבין את החוקיות של גובה האפשרי של מפלס המים, נלך למקרה קצת יותר מורכב, שבו יש לנו 2 עמודים צמודים אחד לשני באותו הגובה. לדוגמה 2 עמודים בגובה 100.

[0,0,100,100,0,0]

מה יקרה במקרה כזה? כמה מים הם יאגרו ביניהם? תשובה: 0. שני עמודים צמודים, לא יאגרו בתוכם מים.

ומה יקרה אם 2 העמודים יהיו בגובה שונה, אבל עדיין צמודים, לדוגמה עמוד בגובה 100 ליד עמוד בגובה 50.

[0,0,100,50,0,0]

מה יקרה? תשובה: עדיין 2 העמודים לא יאגרו בתוכם מים. במילים אחרות. אנחנו בטוחים, ש 0 עמודים או עמוד 1 או 2 עמודים צמודים אחד לשני, לא משנה מה הגבהים שלהם, הם לא אוגרים מים.


עכשיו ננסה לראות מה יקרה במקרה קצת יותר מורכב, שמייצג 2 עמודים בגובה 100 שביניהם יש מקום בלי שום עמוד.

[0,100,0,100,0]

כמה מים יאגרו במקרה הזה? התשובה תהיה 100. כי במקום שאין עמוד, מפלס המים יהיה 100.

ומה יקרה במקרה שמייצג 2 עמודים בגובה 50 שביניהם יש מקום 1 בלי שום עמוד.

[0,50,0,50,0]

כמה מים יאגרו במקרה הזה? התשובה תהיה 50. כי במקום שאין עמוד, מפלס המים יהיה 50.

אז מהי החוקיות שגילינו עד עכשיו?

חוקיות 1 היא, שהגובה של מפלס המים תלוי בגובה של העמודים.

חוקיות 2 היא, שהמים שנאגרים, ייאגרו רק בין עמודים בלבד.


אבל כמובן שאנחנו צריכים לנסות להבין חוקיות יותר מדוייקת. ולכן ננסה להתקדם למקרה יותר מורכב.

מה לדוגמה יקרה במקרה שמייצג 2 עמודים, עמוד ראשון בגובה של 100 ועמוד שני בגובה של 50, שיש ביניהם מקום 1 ריק בלי עמודים.

[0,100,0,50,0]

כמה מים ייאגרו במקרה הזה? התשובה תהיה 50. כי גובה המפלס של המים, מוגבל לגובה של העמוד / הדופן הנמוכה ביותר שמחזיקה את המים.

ומה לדוגמה יקרה במקרה שמייצג 2 עמודים, עמוד ראשון בגובה של 100 ועמוד שני בגובה של 200, שיש ביניהם מקום 1 ריק בלי עמודים.

[0,100,0,200,0]

כמה מים ייאגרו במקרה הזה? התשובה תהיה 100. כי כנ"ל גובה המפלס של המים, מוגבל לגובה של העמוד / הדופן הנמוכה ביותר שמחזיקה את המים.

דהיינו, אנחנו מבינים, שהגובה של מפלס המים לעולם לא יהיה יותר גבוה מהגובה של הדופן הנמוכה ביותר שמחזיקה את המים. אלא הגובה של מפלס המים, תמיד יהיה זהה לגובה של הדופן הנמוכה ביותר.


ועכשיו ננסה לקחת מקרה קצת יותר מסובך וננסה להבין אותו. מה יקרה לצורך העניין במקרה הזה, שיש בו: עמוד של 25, מקום ריק, עמוד של 100, מקום ריק, עמוד של 50.

[0,25,0,100,0,50,0]

מה יקרה במקרה הזה? התשובה היא, שבין העמוד של ה 100 לבין העמוד של ה 25, גובה המים יהיה 25. ובין העמוד של ה 100 לבין העמוד של ה 50, הגובה יהיה 50. כי שוב כנ"ל הגובה של המים יהיה בהתאם לגובה של העמוד הנמוך ביותר שתוחם את המים.

אבל האם זאת כל האמת? האם יהיה נכון לומר, שהגובה האפשרי של המים, תמיד יהיה בהתאם לגובה של העמוד הנמוך ביותר שתוחם אותו? אז נבדוק את המקרה הבא, שיש בו: עמוד של 100, מקום ריק, עמוד של 25, מקום ריק, עמוד של 50.

[0,100,0,25,0,50,0]

מה יקרה במקרה הזה? התשובה היא, שגובה מפלס המים (לא כמות המים אלא מפלס המים), בין ה 100 לבין העמוד של ה 25 יהיה 50. דהיינו, גובה מפלס המים שתחומים בין ה 25 לבין ה 100 יהיה 50 ולא יהיה בהתאם לגובה של הדופן שתוחמת את המים.

אז האם יהיה נכון לומר, שתמיד גובה מפלס המים יהיה בהתאם לגובה של העמוד הנמוך ביותר שתוחם ומגביל את המים? תשובה: לא. כי במקרה הזה לדוגמה, הגובה יהיה 50 כנ"ל.

וגם בין העמוד 50 לבין העמוד 25, גם שם גובה המים יהיה 50. כי העמוד של ה 100 מאגף מצד שמאל, את העמוד של ה 25 ולכן יכולים להיות בין העמוד של ה 50 לבין של ה 25, יותר מים מאשר הגובה של ה 25.

אז מה בעצם הבנו עד כאן, לגבי החוקיות של גובה מפלס המים המקסימאלי האפשרי בכל נקודה?

הבנו שחוק 1 - בכל נקודה, את המים תמיד יתחום העמוד הגבוה ביותר מצד ימין של אותו המקום + העמוד הגבוה ביותר מצד שמאל של אותו המקום.

חוק 2 - גובה מפלס המים בכל נקודה, תמיד יהיה מוגבל לגובה של העמוד הנמוך ביותר שתוחם את המים באותה הנקודה.


לדוגמה במקרה הנ"ל של [0,100,0,25,0,50,0]

בנקודה של העמוד שבגובה של 25, מפלס המים יהיה 50. כי העמוד הגבוה ביותר מצד ימין, הוא 50 והעמוד הגבוה ביותר מצד שמאל, הוא 100. ולכן המים נתחמים על ידי העמודים של ה 50 מצד ימין ושל ה 100 מצד שמאל.

ובין 2 העמודים הגבוהים ביותר שנמצאים מצדדי הנקודה הנוכחית, מביניהם נצטרך למצוא את העמוד הנמוך ביותר. שהוא הגבול האפשרי של מפלס המים.

שזה בעצם אומר, שאנחנו מצד אחד צריכים למצוא את הנקודה הגבוהה ביותר שתתחום את המים ומצד שני אנחנו צריכים למצוא את הנקודה הנמוכה ביותר, מבין 2 הנקודות הגבוהות ביותר.

שזה בעצם אומר, שבכל נקודה אנחנו נרצה לדעת, מהו העמוד הכי גבוה מצד ימין של אותו המקום וגם מהו העמוד הכי גבוה מצד שמאל של אותו המקום. ואז הגובה הנמוך ביותר, מבין 2 העמודים הגבוהים ביותר, הוא יהיה הגובה המקסימאלי האפשרי של מפלס המים.


אבל איך נוכל לדעת בכל נקודה, מהו העמוד הכי גבוה מצד ימין ומהו העמוד הכי גבוה מצד שמאל, כדי שנוכל לדעת את הגובה המקסימאלי האפשרי של מפלס המים?

תשובה: נעצור כאן לרגע בתהליך וננסה לחשוב על הדברים בצורה אחרת יותר פשוטה. ננסה להבין טוב יותר את המשימה של לחפש בכל נקודה, את העמוד הגבוה ביותר מצד ימין ואת העמוד הגבוה ביותר מצד שמאל.

אז מה בעצם אנחנו מבינים עד כה, אנחנו מבינים שבכל נקודה נצטרך לחשב כמה חישובים, שהם:

1 - מהו העמוד הגבוה ביותר שמצד ימין ביחס לאותה הנקודה הנוכחית?

2 - מהו העמוד הגבוה ביותר שמצד שמאל ביחס לאותה הנקודה הנוכחית?

3 - מבין 2 העמודים האלו, מהו העמוד הנמוך ביותר מביניהם?

ו 3 השאלות האלו, יתנו לנו את מפלס המים האפשרי בנקודה הנוכחית.


אבל האם זאת כל האמת? האם באמת אנחנו תמיד צריכים לעשות את 3 החישובים האלו, כדי לדעת מהו מפלס המים האפשרי בכל נקודה?

ולכאורה התשובה היא שכן. כי אנחנו צריכים לדעת מה הגובה הגבוה ביותר של העמודים שתוחמים את המים וכולי כנ"ל. אבל זאת לא כל האמת. למה?

אז ננסה לדייק את מה שהבנו עד כה. הבנו כי כדי לדעת מה גובה מפלס המים המקסימאלי האפשרי בנקודה כלשהי, לשם כך עלינו לדעת:

1 - מה גובה העמוד הגבוה ביותר מצד ימין של אותה הנקודה הנוכחית

2- מה גובה העמוד הגבוה ביותר מצד שמאל של אותה הנקודה הנוכחית

3 - מה גובה העמוד הנמוך ביותר מבין 2 העמודים הנ"ל

וזה בעצם נותן לנו את גובה מפלס המים המקסימאלי האפשרי בנקודה כלשהי

כאשר, אם נפחית את גובה העמוד עצמו, אז נקבל את כמות המים הכלואים באותה הנקודה.


ונשאל את השאלה הבאה:

האם יהיה נכון לומר, שאם נדע בכל מיקום, את הנקודה הגבוה ביותר מצד ימין ואת הנקודה הגבוה ביותר מצד שמאל, אז נוכל לדעת את גובה מפלס המים כנ"ל? תשובה: כן. הטענה הנ"ל היא אמת.

אבל האם מכך ניתן להסיק שבהכרח צריך לדעת בכל נקודה את גובה 2 הנקודות הגבוהות ביותר שתוחמות את אותה הנקודה? תשובה: לא.

ואני אסביר. למה אנחנו מחפשים את הנקודה הגבוה ביותר, מ 2 הצדדים של הנקודה הנוכחית? למה שלא נסתפק ב 2 נקודות גובה כלשהן, לצידי המיקום הנוכחי שלנו? תשובה: כי אולי מפלס המים יכול להיות גבוה יותר, מאשר 2 הנקודות האקראיות שנמצאות לצד הנקודה הנוכחית שלנו.

לדוגמה במקרה של: [5,4,3,2,1,2,3,4,5] גובה מפלס המים היכן שנמצא העמוד האמצעי, שהוא העמוד בגובה 1, יהיה 5 והוא לא יהיה רק לפי הגובה של העמודים שצמודים אליו. אלא אנחנו חייבים למצוא את 2 הנקודות הגבוהות ביותר משני הצדדים של המיקום הנוכחי שלנו. אבל האם זאת באמת כל האמת?

והתשובה היא, שלא! ולמה, כי בסופו של דבר, מפלס המים מוגבל לגובה של העמוד הנמוך ביותר מבין 2 העמודים ההכי גבוהים שנמצאים לצידי המיקום הנוכחי שלנו.

ומאחר שאנחנו מוגבלים לגובה הנמוך ביותר, של אחד הגבהים הגבוהים ביותר, זה בעצם אומר, שבמקרה כזה לדוגמה

[5,4,3,2,1,200,300,400,500]

אם נדע שמצד שמאל של העמוד האמצעי, העמוד בגובה 1, אם נדע שמצד שמאל שלו, העמוד הגבוה ביותר הוא 5, האם זה ישנה לנו מהו גובה העמוד הגבוה ביותר שלו, מצד ימין. האם זה משנה לנו אם העמוד בגובה של 1, תחום ב 5+200 או ב 5+300 או ב 5+כל מספר אחר שגבוה מהמספר 5?

התשובה היא שלא. כי בכל מקרה מפלס המים לא יהיה גבוה יותר מ 5.

וזה בעצם אומר, שאם אנחנו יודעים מה הגובה הגבוה ביותר מצד 1 כלשהו של המיקום הנוכחי, הרי שאנחנו כבר לא צריכים לדעת מה הגובה של העמוד הגבוה ביותר מהצד שני. אלא אנחנו צריכים לעשות את החישוב הבא:

ניקח לדוגמה את המקרה הבא:

[3,1,0,7,1,3,1,5,0,9,2,5,1,4,0,0,10,1,4,6]





נסתכל לצורך העניין על העמוד השני, שהגובה שלו הוא 1. נבדוק מה הגובה של העמוד הגבוה ביותר שנמצא מצד שמאל שלו. ונראה שזה העמוד הראשון שהוא בגובה של 3.

וזה בעצם אומר, שאנחנו יודעים בוודאות, שמצד שמאל של העמוד השני שלנו, יש עמוד בגובה של 3. דהיינו, אנחנו יודעים בוודאות שלא משנה מה, מפלס המים לא יהיה יותר גבוה מ 3.

אבל האם אנחנו יכולים לדעת בוודאות שמפלס המים במיקום של העמוד השני, יהיה 3? אולי הוא יהיה 2 או 1 או אולי אפילו 0? איך נדע את זה?

אז במה זה תלוי? לשם כך נצטרך לבדוק את הגובה של העמודים שנמצאים בצד הימני של המיקום השני. ואז יש לנו כמה אפשרויות.

1 - אם כל העמודים שנמצאים מהצד הימני, הם נמוכים מ 3, דהיינו, אם העמוד הגבוה ביותר מצד ימין, הוא קטן מ 3, הרי שמפלס המים לא יהיה 3, אלא הוא יהיה מוגבל לגובה של העמוד הגבוה ביותר שנמצא מצד ימין של העמוד השני.

2 - אם מצד ימין של העמוד השני, יש עמוד כלשהו, שהגובה שלו הוא 3 או יותר, דהיינו, שהגובה שלו הוא זהה או גדול מהגובה של העמוד הגבוה ביותר השמאלי ביותר, הרי שאנחנו יכולים לדעת בוודאות שגובה מפלס המים יהיה 3 ולא יותר. לא משנה מה. כי בסוף, המים מוגבלים לגובה של העמוד הנמוך ביותר מבין 2 העמודים הגבוהים ביותר.

דהיינו, במקרה שלנו, אם נסתכל לצד ימין של המיקום השני, הרי שנוכל לראות עמודים גבוהים יותר מ 3. וזה בעצם אומר, שמפלס המים במיקום 2, יהיה לא יותר גבוה מ 3. ואנחנו יודעים את זה בוודאות, גם בלי לדעת מה הגובה הגבוה ביותר מצד ימין, של העמוד שנמצא במיקום השני.


או במילים אחרות, כאשר אנחנו מוצאים את הגובה של העמוד הגבוה ביותר, מצד 1 כלשהו, צד ימין או שמאל, של מיקום כלשהו, הרי שאנחנו לא צריכים למצוא את הגובה של העמוד הגבוה ביותר מהצד שני, אלא אנחנו צריכים לוודא שמהצד השני יש עמוד בגובה זהה או גבוה יותר, מהגובה של העמוד הגבוה ביותר, מהצד שכבר מצאנו.

לדוגמה, אם נגלה שהעמוד הגבוה ביותר מצד ימין הוא 100, אז נצטרך לוודא שמצד שמאל יש עמוד בגובה של 100 או יותר. וזהו. אבל אח"כ לא נצטרך להמשיך לחפש את הגובה של העמוד הגבוה ביותר מצד שמאל. אלא אם לא נמצא עמוד בגובה זהה או גבוה מהעמוד שמצאנו בצד ימין, שאז נצטרך להמשיך לחפש את העמוד הגבוה ביותר גם בצד השני.


אז בהתאם להבנה הזאת, ננסה להסתכל על המקרה הקודם:

[3,1,0,7,1,3,1,5,0,9,2,5,1,4,0,0,10,1,4,6]





נסתכל לצורך העניין על העמוד השני, שהגובה שלו הוא 1. נבדוק מה הגובה של העמוד הגבוה ביותר שנמצא מצד שמאל שלו. ונראה שזה העמוד הראשון שהוא בגובה של 3.

וזה בעצם אומר, שאנחנו יודעים בוודאות, שמצד שמאל של העמוד השני שלנו, יש עמוד בגובה של 3. דהיינו, אנחנו יודעים בוודאות שלא משנה מה, מפלס המים לא יהיה יותר גבוה מ 3.

אבל האם אנחנו יכולים לדעת בוודאות שמפלס המים במיקום של העמוד השני, יהיה 3? אולי הוא יהיה 2 או 1 או אולי אפילו 0? איך נדע את זה?

אז במה זה תלוי? לשם כך נצטרך לבדוק את הגובה של העמודים שנמצאים בצד הימני של המיקום השני. ואז יש לנו כמה אפשרויות.

1 - אם כל העמודים שנמצאים מהצד הימני, הם נמוכים מ 3, דהיינו, אם העמוד הגבוה ביותר מצד ימין, הוא קטן מ 3, הרי שמפלס המים לא יהיה 3, אלא הוא יהיה מוגבל לגובה של העמוד הגבוה ביותר שנמצא מצד ימין של העמוד השני.

2 - אם מצד ימין של העמוד השני, יש עמוד כלשהו, שהגובה שלו הוא 3 או יותר, דהיינו, שהגובה שלו הוא זהה או גדול מהגובה של העמוד הגבוה ביותר השמאלי ביותר, הרי שאנחנו יכולים לדעת בוודאות שגובה מפלס המים יהיה 3 ולא יותר. לא משנה מה. כי בסוף, המים מוגבלים לגובה של העמוד הנמוך ביותר מבין 2 העמודים הגבוהים ביותר.

דהיינו, במקרה שלנו, אם נסתכל לצד ימין של המיקום השני, הרי שנוכל לראות עמודים גבוהים יותר מ 3. וזה בעצם אומר, שמפלס המים במיקום 2, יהיה לא יותר גבוה מ 3. ואנחנו יודעים את זה בוודאות, גם בלי לדעת מה הגובה הגבוה ביותר מצד ימין, של העמוד שנמצא במיקום השני.


או במילים אחרות, כאשר אנחנו מוצאים את הגובה של העמוד הגבוה ביותר, מצד 1 כלשהו, צד ימין או שמאל, של מיקום כלשהו, הרי שאנחנו לא צריכים למצוא את הגובה של העמוד הגבוה ביותר מהצד שני, אלא אנחנו צריכים לוודא שמהצד השני יש עמוד בגובה זהה או גבוה יותר, מהגובה של העמוד הגבוה ביותר, מהצד שכבר מצאנו.

לדוגמה, אם נגלה שהעמוד הגבוה ביותר מצד ימין הוא 100, אז נצטרך לוודא שמצד שמאל יש עמוד בגובה של 100 או יותר. וזהו. אבל אח"כ לא נצטרך להמשיך לחפש את הגובה של העמוד הגבוה ביותר מצד שמאל. אלא אם לא נמצא עמוד בגובה זהה או גבוה מהעמוד שמצאנו בצד ימין, שאז נצטרך להמשיך לחפש את העמוד הגבוה ביותר גם בצד השני.


אז בהתאם להבנה הזאת, ננסה להסתכל על המקרה הקודם:

[3,1,0,7,1,3,1,5,0,9,2,5,1,4,0,0,10,1,4,6]





ונסתכל על העמוד הימני ביותר, העמוד במיקום 20 שהגובה שלו הוא 6. וננסה להבין מה אנחנו יכולים להסיק מכך? האם יש משהו שאנחנו יכולים להסיק מכך בוודאות?

אז התשובה היא, שאולי כן. כי בעצם אנחנו יודעים שבמיקום 20, העמוד הגבוה ביותר הוא בגובה של 6. דהיינו, אנחנו כבר יכולים לדעת בוודאות, שלא משנה מה, גובה המים במיקום 20, לא יהיה גבוה יותר מ 6. כי זה העמוד הגבוה ביותר שנמצא בצד ימין. אבל האם גובה המים יהיה 6 או פחות מ 6, איך נדע?

זה כמובן תלוי בגובה של העמודים שנמצאים מצד שמאל של העמוד הימני ביותר.

ואני אדייק, שבפועל בוודאות שלא יהיו מים כלואים, לא במיקום הראשון ולא במיקום האחרון, בכל תרחיש. כי המים הכלואים, חייבים להיות בין 2 עמודים כלשהם. אבל כרגע לצורך הניתוח, אני מתעלם מזה כרגע ומתייחס לכל מיקום, כולל הראשון והאחרון, כאילו הם מיקומים רגילים.

אז בעצם מכך שאנחנו יודעים שבצד ימין, במיקום 20, הגובה הגבוה ביותר הוא 6, הרי שאנחנו יודעים בוודאות שלא יהיו שם מים יותר מגובה של 6. אבל אולי יהיו שם פחות מים בגובה יותר נמוך? אז הרי שכבר יש לנו וודאות חלקית כלשהי. אבל עדיין אין אפשרות להתקדם איתה למסקנה וודאית כלשהי.


אז נסתכל על הנקודה הראשונה מצד שמאל, העמוד הראשון, שהוא בגובה של 3. האם מכך אנחנו יכולים להסיק משהו בוודאות? התשובה היא, שכן!

כי אנחנו יודעים שהעמוד הגבוה ביותר מצד שמאל, דהיינו, העמוד הראשון הוא בגובה 3. ולכן אנחנו יודעים בוודאות שגובה המים לא יהיה יותר גבוה מ 3. אבל האם הוא יהיה אולי פחות מ 3? התשובה היא שלא. הוא יהיה בדיוק 3.

ולמה? כי אנחנו יודעים גם שמצד ימין של המיקום הראשון, יש עמוד בגובה של 6, שהוא העמוד הימני ביותר כנ"ל.

או במילים אחרות, מכך שאנחנו יודעים שהעמוד השמאלי ביותר, הוא 3 והעמוד הימני ביותר הוא 6, הרי שאנחנו יודעים בוודאות, שבמיקום השמאלי הראשון הגובה יהיה בדיוק 3. ולגבי העמוד הימני, אנחנו לא יודעים עדיין מה יהיה הגובה המדוייק. כי הוא אומנם לא יהיה יותר מ 6, אבל אולי הוא יהיה 5 או אולי 4. למרות שאנחנו כבר יודעים שבוודאות הוא יהיה לפחות 3.

דהיינו, לגבי מיקום 1 השמאלי ביותר, אנחנו יודעים שגובה המים בוודאות הוא 3.

לגבי המיקום 20 הימני ביותר, אנחנו יודעים שגובה המים יהיה בין 3 לבין 6. לא פחות מ 3 ולא יותר מ 6.

וכך הגענו לפתרון הבא:





ובלי קשר אנחנו יודעים, שלא משנה מה, במיקום הימני והשמאלי ביותר, תמיד כמות המים הכלואים, תהיה 0, בכל תרחיש. כי אין 2 עמודים שתוחמים את המיקום הקיצוני ביותר כנ"ל.

ולכן נסמן





וזה בעצם אומר, שיש לנו וודאות לגבי המיקום הראשון מצד שמאל, בלי לרוץ אפילו פעם אחת על כל הרשימה, אלא מספיק לדעת מה הערך של העמוד הימני ביותר ושל השמאלי ביותר, כדי לפתור בוודאות את הקצה השמאלי ביותר או הימני ביותר, כנ"ל.


אז בעצם הנקודה הוודאית ביותר כרגע, היא מיקום מספר 1, שבו אנחנו יודעים בוודאות את גובה מפלס המים ואת כמות המים הכלואים.

אז עכשיו נעבור לנקודה הקרובה ביותר, לנקודה במיקום מספר 2, שהגובה שם הוא 1. ונשאל, האם יש משהו שאנחנו יכולים לדעת שם בוודאות?

והתשובה היא, שכן! כי בוודאות שבמיקום השמאלי של המיקום השני, דהיינו, במיקום הראשון, בוודאות שגובה מפלס המים הוא 3. ובמיקום השני גובה העמוד הוא 1. דהיינו, גובה העמוד הוא לא גבוה יותר מגובה מפלס המים שנמצא בצד שמאל. ולכן גם במיקום 2, גובה מפלס המים, יהיה בוודאות 3. וכך הגענו לכאן.





וכך נמשיך גם למיקום מספר 3 ונקבל את התוצאה הזאת:





ועכשיו נעבור למיקום מספר 4, שבו העמוד הוא בגובה של 7.

אז אנחנו מבינים שמפלס המים כבר לא חייב להיות 3, כי מצד שמאל יש לנו עמוד יותר גבוה מ 3. אנחנו מבינים גם שמפלס המים יכול להיות 7. אנחנו מבינים גם שמפלס המים לא יכול להיות יותר מ 7. כי 7 זה המספר הגדול ביותר מצד שמאל, ביחס למיקום הרביעי שבו אנחנו נמצאים. אבל האם מפלס המים יהיה 7 אולי פחות?

אז אנחנו יודעים שבצד ימין יש עמוד בגובה של 6. שזה בעצם אומר, שבמיקום 4, מפלס המים יהיה לא יותר מ 7 ולא פחות מ 6. דהיינו, או 6 או 7. אבל אין לנו וודאות לגבי מה יהיה גובה מפלס המים במיקום 4.

אבל אנחנו כן יכולים לדעת בוודאות מה יהיה גובה מפלס המים במיקום 20. כי יש שם עמוד בגובה 6 ומצד שמאל שלו יש עמוד בגובה 7. דהיינו, מפלס המים במיקום 20, יהיה 6.

כך:





אז כרגע יש לנו וודאות לגבי מיקום 20, ויש לנו וודאות חלקית לגבי מיקום 4. ולכן נמשיך במיקום 19, וננסה לראות האם ומה אפשרי להסיק שם.

ושם גובה המים הוא 4, דהיינו, בוודאות שהמפלס יהיה שם 6. וכמות המים הכלואים תהיה 2 כך:





ואז נמשיך למיקום מספר 18 ונגיע לזה:





ועכשיו נעבור למיקום מספר 17, ונראה שיש שם עמוד בגובה של 10. דהיינו, נוכל לדעת בוודאות, שמפלס המים שם לא יהיה יותר מ 10, והוא גם לא יהיה פחות מ 7, שזאת הנקודה הגבוה ביותר שידועה לנו עד כה מצד שמאל. ולכן כרגע אנחנו יכולים לדעת שהמים במיקום 17, יהיו בין 7 לבין 10.

אבל נוצרה לנו וודאות, לגבי מיקום 4. שיש שם עמוד בגובה של 7 ומצד ימין יש במיקום 17 עמוד בגובה 10. ולכן בוודאות נוכל לדעת שבמיקום 4, יש מים בגובה 7. לא יותר ולא פחות.

וכך הגענו לכאן:





וכך נמשיך הלאה עד שנפתור את כל התרגיל, כך:









אז איך בעצם פתרנו את השאלה? קודם כל חילקנו לחלקים, לנסות למצוא איך לדעת מה גובה מפלס המים בכל נקודה, בלי קשר לשאלה כמה מים כלואים שם.

אחר כך ניסינו להבין בדיוק את החוקיות של איך לחשב את גובה מפלס המים, במדויק. וברגע שהבנו את הנוסחה במדויק, מכאן עברנו על המיקום הראשון מצד ימין והראשון מצד שמאל וניסינו להבין, האם יש משהו אפילו הקטן ביותר, שהוא בטוח נכון?!

וראינו, שכן יש משהו שהוא בטוח נכון. ובכל פעם סימנו משהו אחר שהוא בטוח נכון. וכך פתרנו את כל התרגיל, בריצה על הרשימה מ 2 הצדדים בו זמנית, כאשר כל צד נותן וודאות או לגבי עצמו או לגבי הצד השני.

לסיכום: לחלק לחלקים הכי קטנים ולנסות להבין האם ומה בטוח נכון.
יכולת תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון להתכונן לראיונות כתיבת קוד leetcode solution חשיבה מוקצנת התקדמות ראיונות עבודה בהייטק במה זה תלוי אישיות קיצונית אופי קיצוני leetcode leetcode solution איך להיות איך להיות מתכנת איך להיות מתכנת מחשבים איך להתכונן איך להתכונן לראיון איך להתכונן לראיון עבודה איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק איך להתכונן לראיונות איך להתכונן לראיונות כתיבת קוד איך להתקבל איך להתקבל לעבוד איך להתקבל לעבוד בהייטק איך ללמוד איך ללמוד תכנות איך ללמוד תכנות מחשבים איך לעבוד איך לעבוד בפיתוח תוכנה איך לעבור ראיון איך לעבור ראיון טכני איך לפתור איך לפתור חידת leetcode איך לפתור חידת היגיון איך לפתור שאלות איך לפתור שאלות ב leetcode היגיון הייטק הכנה לראיון חידה חידות חידות היגיון חידת leetcode חידת היגיון חשיבה מדעית טכני כתיבת קוד להיות מתכנת להיות מתכנת מחשבים להתכונן להתכונן לראיון להתכונן לראיון עבודה להתכונן לראיון עבודה בהייטק להתכונן לראיונות להתכונן לראיונות כתיבת קוד להתקבל להתקבל לעבוד להתקבל לעבוד בהייטק להתראיין ליטקוד ללמוד ללמוד תכנות ללמוד תכנות מחשבים למידה לעבוד לעבוד בהייטק לעבוד בפיתוח תוכנה לעבור ראיון לעבור ראיון טכני לפתור לפתור חידות לפתור חידת leetcode לפתור חידת היגיון לפתור שאלות לפתור שאלות ב leetcode לפתח לראיין לראיין עובד לראיין עובדים לשאול לשאול שאלות מדע מדעי המחשב מתכנת מחשבים עבודה עבודה בהייטק פיתוח פיתוח תוכנה פתרון פתרון ליטקוד ראיון ראיון טכני ראיון עבודה ראיון עבודה בהייטק ראיונות ראיונות כתיבת קוד שאלה שאלות שאלות ליטקוד שאלות ליטקוד כהכנה לראיון תכנות תכנות מחשבים תרגול תרגול שאלות תרגול שאלות ליטקוד תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת ... אישית, העצמה אישית, חלק 2 האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה? אנשים רבים מאמינים שתרגול הוא פתרון אוניברסלי לשיפור מיומנויות, אך אליעד כהן מדגיש שזה נכון רק בחלק מהמקרים. לפי אליעד, תרגול יעיל כאשר הבעיה עצמה נובעת מחוסר תרגול או מחוסר ניסיון. למשל, אם אדם מתקשה לזכור מילים בשפה חדשה, והוא פשוט לא תרגל מספיק, אז ככל שהוא ... להבין שלא כל קושי נובע מהיעדר תרגול. הוא מביא מספר דוגמאות כדי להבהיר את הנקודה הזו: אם אדם מתקשה להרים משקל, ייתכן שזה נובע ... את הבעיה העיקרית, שהיא לא התרגול. אם מישהו מנסה ללמוד מילים בשפה חדשה אך מתקשה מאוד, יכול להיות שהקושי לא נובע מכך שהוא לא חזר ... או בהקשר של המילים. במקרה כזה, תרגול של מילים בלבד לא יספיק ויש לטפל בהבנת השפה עצמה. דוגמה נוספת שאליעד מביא קשורה לקשיים חברתיים, ... אלו הבעיה אינה היעדר ניסיון או תרגול, אלא בעיה רגשית עמוקה כמו פחדים או חוסר ביטחון. במקרים כאלה, פשוט להמשיך ולתרגל את הסיטואציה לא ... הרגל שגוי. כיצד אפשר לזהות אם תרגול הוא הפתרון לבעיה? אליעד מציע שיטה ברורה ושיטתית לניתוח בעיות כדי לקבוע אם תרגול יכול לסייע: להגדיר בבירור את הבעיה - להבין בדיוק מה לא מצליחים לעשות. לבדוק את הסיבה המדויקת ... הבעיה היא באמת תוצאה של חוסר בתרגול - אם כן, התשובה היא שצריך להמשיך לתרגל ולחזור על הפעולה או המיומנות. אם מתברר שהבעיה נובעת ... בשורש הבעיה עצמה ולא להסתמך על תרגול בלבד. מדוע חזרה ושינון מועילים באופן כללי? למרות שאליעד מודה שאינו יודע מדוע המציאות בנויה כך, ... את ההקשר של הבעיה, כי לפעמים התרגול פשוט לא רלוונטי. תרגול במצב כזה לא יפתור את הבעיה אלא רק יעמיק את הסבל או הקושי. מה המסקנה לגבי פיתוח מיומנויות ... מה שחסר הוא באמת ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שיש צורך לטפל בשורש בעיה אחר. לפעמים פתרון הבעיה יגיע רק לאחר טיפול בגורם הרגשי או הטכני ולא על ידי תרגול בלבד. חשוב להבין שתמיד צריך לשאול האם הבעיה הזו באמת נפתרת על ידי תרגול חוזר, או שאולי יש בעיה אחרת שצריך לטפל בה קודם לכן?. אליעד מדגיש את החשיבות של ניתוח הבעיה והקשר שלה לתרגול. רק כאשר הבעיה מוגדרת בבירור כחוסר בתרגול או בשינון, התרגול יוביל לשיפור משמעותי ומתמיד. איך להתמודד עם חוסר מוטיבציה? פתרון בעיות בצורה שיטתית שיפור יכולת ... הבנה מעמיקה למה יש תפיסה שתרגול תמיד פותר בעיות? הטענה הראשונה שהועלתה היא שיש אנשים הסבורים כי תרגול מיומנות הוא הפתרון לכל בעיה. הם מניחים שבכל פעם שבן אדם לא מצליח לבצע משהו (כמו להרים משקל, ... - וזה יסתדר. ברמה העקרונית, תרגול יכול לעזור בשיפור הישגים, אך רק במקרים שבהם מקור הקושי אכן נובע מחוסר בתרגול. מתי תרגול עוזר באמת? ההסבר המרכזי הוא שתרגול עוזר כאשר הבעיה עצמה היא פונקציה של חוסר תרגול. אם מה שחסר הוא פיתוח מיומנות שנרכשת על ידי חזרה חוזרת ונשנית - אז ברור שתרגול אכן ישפר את התוצאות. לדוגמה, ללמוד מילה חדשה ולהפוך אותה לחלק מהזיכרון הפעיל במוח, או להתרגל ...
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1 האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות? איך ניתן לשפר מיומנויות בצורה יעילה? בהרצאה זו נדונה השאלה האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות, ועד כמה יש לתרגל כדי לראות שיפור. נבחנו מצבים שונים שבהם תרגול יכול או לא יכול לשפר מיומנויות, כמו גם השפעת התרגול על פתרון בעיות והתפתחות אישית. האם תרגול תמיד עובד? במהלך השיחה הועלתה השאלה האם תרגול תמיד עובד או לא. אחד המשתתפים ציין כי תרגול אכן עוזר, בעוד שהאחר טוען כי לא תמיד התרגול יעיל. השאלה המרכזית הייתה האם תרגול הוא הדרך היעילה ביותר לשיפור מיומנויות. אחת הדוגמאות שהובאו היא תרגול של שפה זרה, כמו אנגלית. טענה אחת הייתה כי תרגול שפה, במקרה של זיכרון, עשוי לעזור, אך אם מדובר בהבנה עמוקה יותר של השפה, הדבר כבר לא מספיק. האם תרגול מוטורי תמיד עוזר? נושא נוסף שעלה היה האם תרגול מוטורי תמיד עובד. ההסבר שניתן היה כי התרגול עלול לא לשפר את המיומנות אם אין הבנה עמוקה של הפעולה, אלא אם כן המיומנות היא פשוטה מאוד ותלויה בזיכרון בלבד, ולא בהבנה. התמקדות בהבנה הייתה נושא חשוב, שכן לא תמיד תרגול לבד מספיק כאשר יש צורך בהבנה מעמיקה. האם תרגול יכול להוות פתרון לבעיות? כחלק מהשיחה, הוצגה שאלה מרכזית: האם תרגול הוא פתרון לבעיות. למשל, אם אדם לא מצליח להתמודד עם פחד במה, האם תרגול בלבד יכול לעזור לו להתגבר על פחדו? התשובה הייתה לא חד משמעית, שכן תרגול לא בהכרח פותר בעיות רגשיות או פסיכולוגיות. אם יש חוסר בהבנה או מידע, ייתכן שצריך לטפל בבעיה בדרך אחרת, ולא בהכרח דרך תרגול טכני בלבד. תרגול כפתרון לחיסרון מיומנויות עוד הובהר כי תרגול יכול לעזור לאדם להשיג מיומנות מסוימת, אך כל עוד יש לו את היכולת הפיזית והקוגניטיבית להתמודד עם הפעולה. לדוגמה, אם אדם מתקשה ללמוד נהיגה, תרגול יכול לעזור לו רק אם הוא יכול להבין את הפעולות הנדרשות. אם לא, תרגול לבדו לא תמיד יעזור. האם תמיד כדאי להסתמך על תרגול? סוגיה נוספת שעלתה היא האם תמיד כדאי להסתמך על תרגול כשיש בעיה. דוגמה לכך היא כשאדם לא מצליח לזכור מספרי טלפון, תרגול עלול לעזור אם הבעיה קשורה לזיכרון, אך אם הבעיה נובעת מכך שהוא לא מזהה את הספרות, פתרון התרגול לבדו לא יספיק. במקרה כזה, יש להבין את מקור הבעיה לפני שמתחילים לתרגל פתרון. מהו ...
תרגול רוחני, תרגול חשיבה, האם מספיק להבין? איך לתרגל את הדרך של אליעד כהן? איך לתרגל את השיטה של אליעד כהן? איך ללמוד את הדרך של אליעד כהן? איך ללמוד את השיטה של אליעד כהן?
תרגול רוחני, תרגול חשיבה, האם מספיק להבין? איך לתרגל את הדרך של אליעד כהן? איך לתרגל את השיטה של אליעד כהן? איך ללמוד את הדרך של אליעד כהן? איך ללמוד את השיטה של אליעד כהן?
תרגול רוחני, תרגול חשיבה, האם מספיק להבין? איך לתרגל את הדרך של אליעד כהן? איך לתרגל את השיטה של אליעד כהן? איך ללמוד את הדרך של אליעד כהן? איך ללמוד את השיטה ... מדויקת איך דברים עובדים, אך ללא תרגול אמיתי של הדברים, ההבנה לא תהפוך לחלק ממנו ולא תביא לתוצאות אמיתיות. מה ההבדל בין להבין תיאוריה לבין לתרגל אותה בפועל? אליעד מסביר בעזרת דוגמה ... בלבד. האם ניתן להשיג תוצאות ללא תרגול מעשי? אליעד מציין שיש מקרים בהם אנשים שומעים את ההסבר שלו לתרגול מסוים, ומיד חשים שהבעיה שלהם נפתרה. הוא מדגיש כי הסיבה לכך אינה נעוצה בכך שהם הבינו תיאורטית בלבד, אלא בכך שבאופן לא מודע, תוך כדי הקשבה, הם ... ההפך?) - דבר שהוא בעצמו סוג של תרגול. עם זאת, אליעד מבהיר כי אם האדם רק מבין באופן פסיבי מבלי לעסוק באף סוג של תרגול - אפילו מחשבתי - הוא לא יחווה את אותה עוצמת השינוי שתגיע אם יתרגל את החשיבה בצורה מכוונת ומודעת. לפי אליעד, רק תרגול ממשי הופך את ההבנה לחוויה אמיתית. האם הבנת המנגנון מספיקה כדי לפתור בעיות רגשיות? אליעד מתייחס לשאלה אם אדם מבין את המנגנון התיאורטי שמאחורי התרגול שלו, אך עדיין נמנע מתרגול כי נדמה לו שזה לא רלוונטי ישירות לבעיה שלו. אליעד טוען שהסיבה לכך שהאדם לא מתרגל היא שהוא לא באמת מבין עד הסוף איך התרגול הספציפי יעזור לו להתמודד עם הבעיה האישית. למשל, אדם יכול לחשוב שתרגול בנושאים כמו מרצפות בבית אינו קשור אליו, אך אליעד מדגיש שאותו תרגול שנראה לא רלוונטי יכול למעשה לשחרר חסימות רגשיות וחשיבתיות בתחומים אחרים לחלוטין. אם אדם יבין לעומק ובאופן מלא איך תרגול בתחום אחד משפיע לטובה גם בתחומים אחרים, הוא לא יימנע מתרגול. מה ההבדל בין צפייה בווידאו לבין תרגול אמיתי של חשיבה? אליעד מבדיל בין צפייה פסיבית בווידאו לבין צפייה פעילה שבה האדם שואל שאלות ומנסה באמת להבין מהותית את הנושא. הוא מסביר שאם אדם ... התבוננות מתמדת עשויה להקל על התרגול המעשי בעתיד, אבל אינה מחליפה אותו בשום צורה. כיצד לתרגל את הדרך של אליעד כהן בצורה היעילה ביותר? אליעד מסביר שהתרגול הנכון הוא לחשוב באופן פעיל, עצמאי ויזום. התרגול האמיתי הוא לא רק הבנת הדברים שנאמרים, אלא לקחת את התיאוריה ולנסות ליישם אותה על מקרים ממשיים בחיים האישיים. המטרה היא לא רק להבין מה נאמר ... וכל כך משמעותית, עד שכל יתר התרגולים יהיו קלים ופשוטים יותר בהמשך הדרך. האם מספיק להבין תיאוריה? איך לתרגל את שיטת אליעד כהן? מה ההבדל בין הבנה לתרגול? האם חייבים לתרגל חשיבה בפועל? איך ללמוד את הדרך של אליעד כהן? ...
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
... לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, ... עם כל תהליך שמציף. האם תרגול רוחני יכול לשפר את איכות החיים בחיי היום - יום? לתרגול רוחני יש השפעה משמעותית על איכות החיים, גם מחוץ לאשרם. על פי ההרצאה, הדרך בה האדם מתמודד עם ... יכול להיראות אחרי תרגול רוחני? לאחר שתחום הרוחניות נכנס לתוך חיי היום - יום, לעיתים נראית השגרה היומיומית כמאבק ... מצביעה על כך שלפעמים תרגול רוחני ידרוש יציאה מהשגרה, כמו לדוגמה עבודה יותר אינטנסיבית עם עצמך, שמביאה תוצאות טובות יותר ... ולחשוב, תוך שימת דגש על תרגול מדיטציה ופעילויות שמאפשרות מפגש עם מורים רוחניים שמובילים למודעות גבוהה יותר. האם כל אדם ...
הסקה מילולית, שאלות חשיבה מילולית, הכנה לפסיכומטרי, חשיבה לוגית, ההבדל בין כל לבין רק, ניתוח הנחות יסוד, מה ניתן להסיק? תרגול חשיבה מילולית, הכנה לפרק המילולי בפסיכומטרי, תרגול הבנה והסקה, פסיכומטרי מילולי
הסקה מילולית, שאלות חשיבה מילולית, הכנה לפסיכומטרי, חשיבה לוגית, ההבדל בין כל לבין רק, ניתוח הנחות יסוד, מה ניתן להסיק? תרגול חשיבה מילולית, הכנה לפרק המילולי בפסיכומטרי, תרגול הבנה והסקה, פסיכומטרי מילולי
... הכנה לפסיכומטרי, חשיבה לוגית, ההבדל בין כל לבין רק, ניתוח הנחות יסוד, מה ניתן להסיק? תרגול חשיבה מילולית, הכנה לפרק המילולי בפסיכומטרי, תרגול הבנה והסקה, פסיכומטרי מילולי מהי חשיבה מילולית וכיצד היא עוזרת בפסיכומטרי? חשיבה מילולית היא מיומנות של ניתוח והבנת משפטים, טענות והנחות יסוד. אליעד ... מדגיש כי אימון מעמיק בשאלות מסוג זה יפתח את יכולת החשיבה הלוגית והמילולית, ויעזור בתרגול שאלות פסיכומטריות רבות. לפי אליעד, שאלות הסקה מילולית הן קריטיות בפרק המילולי בפסיכומטרי, ולכן יש להתאמן עליהן באופן יסודי ועקבי. מדוע כדאי להשתמש ...
מודעות עצמית, להפוך את המחויב לאפשרי, התמודדות עם בעיות בחיים, התמודדות רגשית, להתמודד עם בעיות, תרגול רוחני, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית
מודעות עצמית, להפוך את המחויב לאפשרי, התמודדות עם בעיות בחיים, התמודדות רגשית, להתמודד עם בעיות, תרגול רוחני, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית
... להפוך את המחויב לאפשרי, התמודדות עם בעיות בחיים, התמודדות רגשית, להתמודד עם בעיות, תרגול רוחני, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית מהי הדרך להחלת מודעות עצמית ולהתמודדות עם בעיות בחיים? בהרצאה של אליעד כהן, נדרשה גישה מעשית להתמודד עם האתגרים האישיים והרגשיים שבחיים תוך שימוש במודעות עצמית ותרגולים רוחניים. אליעד מציין כי כל אתגר, גם אם הוא נתפס כלא אפשרי או כקשה מדי, דורש הסתכלות שונה כדי להתמודד איתו בצורה מועילה. כיצד אפשר להפוך את המחויב לאפשרי? אליעד ... מה לעשות אם הבעיה קיימת, אלא יש למצוא פתרון חלופי שיביא להתקדמות במטרה. איך נבנים תרגולים רוחניים ותרגולים שמקדמים את המודעות העצמית? אליעד מתאר את הרעיון של הפוך את המחויב לאפשרי כמעין כלי לפיתוח רוחני. הגישה אומרת שעל האדם לעבוד על התמודדות עם אתגרים שונים כדי לפתח ... כל פרט בתהליך נחשב כחיוני לגדילה רוחנית. האם אפשר להתמודד עם בעיות רגשיות דרך תרגולים רוחניים? בהרצאה, אליעד מציין שהתמודדות עם בעיות רגשיות היא חלק בלתי נפרד מהתהליך הרוחני. הוא ממליץ לאדם להכיר בכך שיש מצבים בהם הוא ייתקל בקשיים רגשיים. ברגעים כאלה, חשוב לבצע תרגולים שיכולים להנחות אותו להתמודד עם הרגשות ולפתור את הדילמות באופן פנימי. מהו הקשר בין תרגול רוחני להתפתחות אישית? אליעד מסביר שהשינוי האמיתי במודעות העצמית מגיע דרך תרגול מתמשך, שמבוסס על ניסיון ללמוד מהטעויות ולהתמודד עם מכשולים בדרך להצלחה. ככל שמתאמנים יותר, מתחילים לזהות את הדפוסים הפנימיים שעוצרים את האדם, ומשם מגיעה ההצלחה ... שונות עד שימצא את הדרך המתאימה לו. מודעות עצמית הפוך את המחויב לאפשרי התמודדות רגשית תרגול רוחני התקדמות רוחנית כיצד להתמודד עם כישלון? התחלות קטנות ומדודות ...
חיפוש אחר האמת המוחלטת, חיפוש אחר האושר המוחלט, אהבה מוחלטת, מה זה אמת? מה זה שקר? תרגול עצמי, לחפש את האמת, לגלות את האמת, אמת אבסולוטית, אמת יחסית
חיפוש אחר האמת המוחלטת, חיפוש אחר האושר המוחלט, אהבה מוחלטת, מה זה אמת? מה זה שקר? תרגול עצמי, לחפש את האמת, לגלות את האמת, אמת אבסולוטית, אמת יחסית
... מוחלטת, מה זה אמת? מה זה שקר? תרגול עצמי, לחפש את האמת, לגלות את ... בחיי היום - יום? אליעד מציע תרגול פשוט, מעין תרגול מדיטטיבי יומיומי: האדם מתבקש ... לאמת שהוא מאמין בה באותו רגע. תרגול זה אמור לקרב את האדם להבנה ...
התבודדות ביער, ללמוד להרגיש טוב לבד, ללמוד לא לעשות כלום, עצה מעשית, תרגול מעשי, הכי קשה לא לעשות כלום, סם החיים וסם המוות, ללמוד להיות לבד, תרגיל במודעות עצמית, תירוצים של עצלנות, איך להתחבר ללא משנה?
התבודדות ביער, ללמוד להרגיש טוב לבד, ללמוד לא לעשות כלום, עצה מעשית, תרגול מעשי, הכי קשה לא לעשות כלום, סם החיים וסם המוות, ללמוד להיות לבד, תרגיל במודעות עצמית, תירוצים של עצלנות, איך להתחבר ללא משנה?
... כלום, עצה מעשית, תרגול מעשי, הכי קשה לא לעשות כלום, סם החיים וסם המוות, ללמוד להיות לבד, תרגיל במודעות עצמית, תירוצים של עצלנות, איך להתחבר ללא משנה? למה קשה לנו להיות לבד ולא ... בלתי פוסקת. מדוע התרגול של לא לעשות כלום חשוב להתפתחות הרוחנית? אליעד מציע תרגול מעשי וברור שבו האדם צריך פשוט לשבת לבד ביער, במקום שאין בו בני אדם, ורצוי שיהיה מקום שיש בו בעלי חיים וצמחים. המטרה היא לבצע השתוות צורה הדרגתית עם ... כלום? אליעד מציע תרגול מעשי, שבו האדם יושב לבד ביער ולא עושה כלום. לא לנסות לא לחשוב ולא לנסות דווקא להפסיק לחשוב, אלא פשוט לא לעשות דבר. כאשר עולות המחשבות שצריך לעשות משהו, ... אם לא אעשה? על ידי התרגול הזה, בהדרגה, האדם יכול לגלות שרוב הדברים שהוא חושב שהוא חייב לעשות, כלל אינם נחוצים באמת. התנאי לתרגול מוצלח הוא שהמקום יהיה באמת ללא בני אדם אחרים, מכיוון שגם הידיעה שיש אדם אחר במקום מסוים משפיעה על האדם. הוא מדגיש שהתבודדות מוחלטת כזו עשויה להיות קשה ... יותר נטול אנשים, התרגול יותר יעיל. מהן התוצאות הצפויות מתרגול ההתבודדות? התוצאה הרצויה של התרגול, לפי אליעד, היא שהאדם ירגיש שהוא כבר לא חייב לעשות דבר. הוא ירגיש חופשי לחלוטין ושהוא יכול לבחור מה לעשות מתוך רצון אמיתי ולא מתוך תחושת כפייה או צורך. ... מזהיר שיש גם סכנה בתרגול. האדם יכול לקחת את היכולת הזאת של לא משנה לי כלום לצד השלילי, ולהשתמש בה כתירוץ לחוסר פעולה ועצלנות. לדבריו, המטרה היא להגיע למצב שבו לא משנה אם תעשה או ... המוות כדי להסביר שהתרגול הזה יכול לשמש לשני כיוונים: מצד אחד, הוא יכול להוביל את האדם לחופש מוחלט ואושר אמיתי, שבו הוא מרגיש חופשי לחלוטין מכל אילוץ. מצד שני, הוא יכול להוביל את ... מדגיש את החשיבות של תרגול זהיר ומודע של ההתבודדות. התרגול הזה, אם נעשה נכון, יכול להביא את האדם לחוויית חיים מלאה ושלמה, שבה הוא בוחר לפעול מתוך הנאה וחופש ולא מתוך פחד או לחץ. איך התבודדות עוזרת להתמודד עם פחד ... אליעד מסביר שהתרגול שלו דומה למדיטציה, אך יש לו יתרון משמעותי: הוא אינו מתמקד בהדחקה של מחשבות או רגשות, אלא בהתבוננות מודעת בהם. לכן, בניגוד למדיטציה רגילה, התרגול שהוא מציע אינו מדחיק את הבעיות, אלא מאפשר להתמודד איתן בצורה ישירה ובריאה. הוא מזהיר שמדיטציה רגילה עלולה להביא בסופו של דבר להתפוצצות רגשית, כי האדם ... לעומת זאת, התרגול שהוא מציע מאפשר לאדם לפתור באמת את הבעיות הפנימיות שלו ולהרגיש חופשי ומשוחרר באופן אמיתי. מדוע חשוב להרגיש טוב לבד לפני שנמצאים עם אחרים? לסיכום, אליעד ... בבעיה מתמדת. לכן התרגול של התבודדות ולמידה של להרגיש טוב לבד הוא חיוני לכל מי שרוצה לחיות חיים חופשיים ושמחים באמת. איך ללמוד להרגיש טוב לבד? איך לתרגל התבודדות? מדוע קשה לא ...
ניתוח ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה?
ניתוח ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו אומנות לחימה הכי טובה? איזו שיטת לחימה הכי טובה?
... ציטוטים של ברוס לי, תרגול מיומנויות לחימה, איך לתרגל מיומנויות? אומנות לחימה משולבת, שיפור מיומנויות אישיות, ציטוט של ברוס לי, MMA, אומנות לחימה משולבת, איזו ... ברוס לי בנוגע לאופן התרגול המיטבי של מיומנויות לחימה. הציטוט הראשון של ברוס לי אומר: איני מפחד מן האדם שתרגל עשרת אלפים בעיטות פעם אחת, אך אני מפחד מן האדם ... שונות. מהי המשמעות של תרגול מיומנות אחת לעומק? אליעד כהן מסביר שכשאדם מתרגל פעולה מסוימת, כגון בעיטה אחת או אגרוף אחד, עשרת אלפים פעמים, הוא למעשה הופך למומחה ... יהיה בבעיה, כי כל התרגול שלו התמקד בסוג אחד של תנועה בלבד, ולא הכין אותו לתרחישים אחרים. האם גיוון באימונים מקנה יתרון? אליעד כהן מתייחס לאפשרות השנייה, שבה ... שבה. הוא טוען שתרגול ממוקד של פעולה אחת מייצר מומחה בעל עוצמה בתחום צר, ואילו תרגול מגוון מייצר לוחם גמיש ומוכן יותר למציאות דינמית. עם זאת, הוא מדגיש שהמציאות בדרך כלל דורשת גמישות והתאמה מהירה, ולכן התרגול המגוון לרוב יהיה שימושי יותר במצבים ריאליים. לדוגמה, הוא מביא דוגמה נוספת: אם שני לוחמים מתמודדים בקרב אמיתי, האחד אלוף העולם באגרוף ... - משמעית בסוג אחד של תרגול, אלא הכוונה עמוקה יותר: כשאתה מתאמן על מיומנות מסוימת, חשוב להקפיד על עומק ודיוק. עם זאת, אין זה אומר שצריך לוותר לגמרי על מיומנויות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חידת LeetCode Solution - Trapping Rain Water, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? איך לפתור חידת LeetCode? מדעי המחשב, תכנות מחשבים, איך להתקבל לעבוד בהייטק? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך להיות מתכנת? איך לעבור ראיון טכני? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון, איך להיות מתכנת מחשבים? איך לעבוד בפיתוח תוכנה? איך להתכונן לראיונות כתיבת קוד? איך לפתור חידת היגיון? חידות היגיון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תרגול, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תרגול, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לעסקים, אימון אישי לקריירה, מאמן רוחני בנושאי תרגול - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3184 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 07:57:11 - wesi1