אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה גישור ✔גישור זוגי, להצליח בזוגיות, בעיות בזוגיות, בעיות בתקשורת, תקשורת טובה, תקשורת בין אישית, מריבה זוגית, בעיה זוגית, תקשורת זוגית, להבין אחד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:15גישור זוגי, להצליח בזוגיות, בעיות בזוגיות, בעיות בתקשורת, תקשורת טובה, תקשורת בין אישית, מריבה זוגית, בעיה זוגית, תקשורת זוגית, להבין אחד את השני, הבנה בזוגיות, זוגיות טובה, אהבה בזוגיות
איך נוצרות מריבות בגלל חוסר בדיקה של הבנה הדדית?

מריבות בין אנשים מתפתחות פעמים רבות משום שהם מדלגים על שלב בסיסי וחיוני בתקשורת ביניהם - בדיקת ההבנה ההדדית. כאשר שני אנשים מתווכחים ולא מגיעים להסכמה, לרוב הם רק מביעים את העמדות שלהם בלי לוודא האם הצד השני הבין אותם כראוי או האם הם עצמם הבינו את האחר. לדוגמה, אמא מבקשת מהילד שלה לעשות משהו והוא עונה לה תשובה שנראית לה כלל לא קשורה. במקום לעצור רגע ולשאול את עצמה האם הילד באמת הבין את השאלה, או האם היא הבינה נכון את תשובתו, היא מיד מגיבה בתוקפנות ושואלת "מה הקשר?" הילד מצדו מתגונן ומסביר שהתשובה שלו כן קשורה, וכך נוצר ויכוח מיותר שאין לו פתרון ברור, רק מפני שאיש לא עצר לוודא מה הצד השני הבין.

למה חשוב לוודא שהצד השני הבין אותך נכון?

חשוב לוודא שהצד השני אכן הבין אותך נכון, כי לעיתים קרובות קורה שהאדם ששאל את השאלה ניסח אותה בצורה לא מדויקת, ולכן האדם השני השיב בהתאם למה ששמע, ולא למה שהשואל התכוון. לפני שמגיבים בתוקפנות או בשלילה לתשובה שנראית לא הגיונית, חשוב לשאול את הצד השני: "מה הבנת ששאלתי?" כך מתברר לעיתים שהצד השני שמע או פירש את השאלה בצורה שונה לחלוטין ממה שהתכוונת, או שאתה בכלל לא שאלת את השאלה הנכונה.

איך להתמודד עם תגובה שנראית לא קשורה בכלל?

כאשר אתה מקבל תגובה שנראית לא קשורה או מוזרה, התגובה הנכונה היא לעצור רגע ולשאול את עצמך: "האם ייתכן שלא הבנתי את התשובה של הצד השני, או אולי הוא לא הבין אותי?" במקום לעבור ישר למתקפה או להניח שהצד השני טועה, מומלץ לשאול אותו איך הוא פירש את שאלתך. לעיתים קרובות מתגלה שמה שנראה לך בתחילה כתשובה לא קשורה הוא למעשה תשובה הגיונית לשאלה אחרת, שונה ממה שהתכוונת אליה.

איך לוודא שאנחנו עצמנו הבנו את הצד השני?

לא רק שחשוב לבדוק האם הצד השני הבין אותנו, אלא גם עלינו לוודא שאנו הבנו נכון את הצד השני. דרך טובה לעשות זאת היא לחזור על דברי הצד השני ולשאול אותו אם כך התכוון: "אני הבנתי שענית לי כך וכך, האם לזה התכוונת?" הרבה פעמים הצד השני יאמר: "לא, התכוונתי למשהו אחר לגמרי, " וכך מתברר שהבעיה הייתה בחוסר הבנתך את תשובתו.

מדוע אנשים נוטים לדלג על שלב בדיקת ההבנה ההדדית?

אנשים רבים מדלגים על שלב הבדיקה של ההבנה ההדדית מתוך הרגל או כי הם לא מורגלים לסגנון תקשורת נכון. במקום לבדוק האם הם הבינו או הובנו כראוי, הם עוברים ישר לוויכוח או לתקיפה הדדית, ולכן הם מפספסים את המקור האמיתי של אי - ההסכמה, שהוא בדרך כלל אי - הבנה בסיסית.

כיצד לשנות הרגלים של מריבות קבועות בזוגיות?

כשבני זוג רגילים לריב לעיתים קרובות, הדרך הטובה ביותר לשינוי היא לתרגל באופן קבוע את שלב ההבנה ההדדית. עוד לפני שנותנים תשובה או מתחילים להתווכח, על בני הזוג לומר אחד לשני: "קודם כל בא נראה שהבנתי אותך ושאתה הבנת אותי." כל צד יכול לבקש מהשני לחזור על דבריו כדי לוודא שההבנה נכונה. הרגל זה מפחית משמעותית את כמות המריבות שנובעות מאי - הבנות.

איך ליישם את שיטת הבירור כשמישהו מאשים את השני במשהו חמור?

כאשר יש האשמה חמורה, למשל "אשתי בגדה בי", התגובה הנכונה לפני תגובה אימפולסיבית היא לבדוק מה בדיוק נאמר ומה בדיוק נשמע. יש לשאול את הצד השני איך הוא הבין את הטענה: האם האישה שמעה בדיוק מה האיש אמר, האם האיש אמר בדיוק מה שהתכוון לומר, ואולי בכלל נוצרה אי - הבנה שיצרה את הקונפליקט. ללא בירור זה, נוצרים סכסוכים גדולים על דברים שלא נאמרו או לא הובנו נכון.

איך זה נכון גם לגבי האדם מול המציאות?

לא רק בתקשורת בין אנשים חשוב לוודא הבנה, אלא גם במערכת היחסים של האדם עם המציאות עצמה. אדם נוטה להניח הנחות יסוד לא בדוקות לגבי המציאות ולרוץ לפתור בעיות שלא בהכרח קיימות. לדוגמה, הוא עשוי לחשוב ש"משהו עלול לקרות" או שהוא "לא רוצה שיקרה דבר מסוים, " לפני שהוא בכלל בירר לעומק אם הדבר הזה אכן אפשרי או לא, והאם הוא באמת לא רוצה אותו. בדיקת הנחות יסוד אלו לפני נקיטת פעולה יכולה לחסוך הרבה בעיות וקונפליקטים מיותרים.

איך בירור הנחות יסוד עוזר לפתור את הבעיה מהשורש?

כאשר אדם ממהר לפתור בעיה בלי לבדוק האם הנחות היסוד שלו נכונות (האם יש בעיה באמת, האם זה אכן מפריע לו, וכו'), הוא עשוי לטפל בטעות בבעיה שאינה קיימת באמת, או להתעלם מהבעיה האמיתית. באופן דומה בתקשורת בין אנשים - מי שלא מוודא מה בדיוק נשאל, מה בדיוק נאמר, ומה בדיוק הובן, מתעלם מהבסיס האמיתי של הקונפליקט, ויוצר עוד ועוד סכסוכים.

איך הכל מתחבר לשאלה הפילוסופית "האם יש הבדל בין יש לאין"?

בסופו של דבר, שאלת ההבנה ההדדית מתקשרת לשאלות פילוסופיות עמוקות יותר, כמו השאלה "האם יש הבדל בין יש לאין?" כאשר אדם בודק היטב את הנחות היסוד שלו, הוא בעצם בודק האם הדברים מתקיימים באמת, או שהם רק פרשנות אישית שלו. הבדיקה הזו חשובה כדי לוודא שאין חוסר התאמה בסיסי בהבנה עוד לפני שמתחילים לחפש פתרונות או לריב.
איך נוצרות מריבות כשלא מוודאים הבנה הדדית?

כאשר שני אנשים מתווכחים ולא מגיעים להסכמה, פעמים רבות הם פשוט מביעים את העמדה של כל אחד, מבלי לעצור ולוודא שני דברים בסיסיים: האם הצד השני הבין אותם כראוי, והאם הם עצמם הבינו את הצד השני. לדוגמה, אמא מבקשת מהילד שלה לעשות משהו, והוא עונה תשובה שנראית לה לא קשורה בכלל. במקום לעצור ולברר "רגע, האם הילד הבין מה שאלתי? האם אני הבנתי את התשובה שלו?", הם מיד תוקפים זה את זה: האמא אומרת "מה הקשר?", הילד משיב "לא נכון, זה כן קשור", וכך נוצר ויכוח שאין לו מוצא ברור.

למה חשוב לוודא שהצד השני הבין אותך?

במצב שבו מקבלים תשובה לא קשורה, יש אינסטינקט לתקוף ולומר "מה פתאום, זה לא נכון". אך במקרים רבים, ייתכן שהצד השני לא הבין את השאלה, או שהשאלה עצמה לא נוסחה כראוי. לכן כדאי לשאול: "אתה הבנת מה שאלתי? מה הבנת ששאלתי?". לעיתים מתברר שהשואל לא הסביר היטב מה הוא רוצה, ולכן השני ענה לו על שאלה אחרת. ברגע שמבהירים את השאלה, אפשר למנוע בלבול רב.

מה עושים כשמישהו מגיב בתשובה שנראית לא קשורה בכלל?

אם נתקלים בתגובה שנראית לא קשורה או לא הגיונית, כדאי לעצור ולשאול את עצמנו: "אולי לא הבנתי אותו נכון, או אולי הוא לא הבין אותי נכון?". במקום לעבור מיד למתקפה או לבטל את התשובה של השני, אפשר לבדוק איך הוא פירש את השאלה. לפעמים נגלה שהוא שמע או פירש שאלה אחרת לגמרי.

איך מוודאים שאנחנו הבנו את מה שהצד השני ענה?

לא רק שצריך לוודא שהוא הבין את השאלה, אלא גם לוודא שאנחנו הבנו את התשובה שהוא נתן. לדוגמה, אפשר לחזור על הדברים שלו ולומר: "אני הבנתי שענית לי ככה וככה, נכון?". אם הוא יאמר: "לא, בכלל לא לזה התכוונתי", יתברר שיש חוסר התאמה בהבנה.

למה אנשים מדלגים על שלבי הבדיקה הללו?

רוב האנשים, מתוך הרגל או דפוס תקשורת, מדלגים על השלב שבו בודקים "האם הבנת אותי" ו"האם הבנתי אותך". התוצאה היא שרצים מיד אל הוויכוח עצמו, מנסים להצדיק או לתקוף, ומפספסים את המקור האמיתי של חוסר ההסכמה - שהוא בדרך כלל אי - הבנה בסיסית בשאלה או בתשובה.

איך ליישם את זה כאשר יש הרגל של מריבות חוזרות?

כאשר שני הצדדים מורגלים בוויכוחים, חשוב שתהיה מוכנות משותפת לפתור את הקונפליקט באמת. עוד לפני שמוסרים תשובה או מתווכחים על תוכן הדברים, יש לשים דגש על "בוא נראה שהבנתי אותך, בא נראה שהבנת אותי". אפשר לבקש מהצד השני: "תחזור בבקשה על מה שאתה חושב שאמרתי, כדי שאוכל לדעת שהסברתי את עצמי נכון".

איך לגשר בין שני אנשים כשאחד מתלונן על השני?

אם אדם אחד מאשים את השני במשהו, למשל "את אשתי בגדה בי", לפני שרצים להגיב על התלונה, כדאי לבדוק אם שני הצדדים הבינו אחד את השני כראוי. מה בדיוק האיש אמר? למה הוא מתכוון? האם האישה שמעה בדיוק את הניסוח ואת הטענה? יתכן שהיא פירשה את המילים בדרך אחרת, ומכאן נוצר סכסוך גדול על בסיס אי - הבנה.

איך זה תקף גם מול המציאות עצמה?

לא רק בין אנשים חשוב לוודא הבנה הדדית, אלא גם כאשר אדם מתמודד עם המציאות. לעיתים אדם בטוח שמשהו "עלול לקרות", או שהוא "לא רוצה שיקרה מצב מסוים". אך לפני שעוברים לפתרון, רצוי לעצור ולשאול: "האם זו באמת המציאות? האם באמת אני רוצה או לא רוצה את הדבר הזה?". לפעמים מגלים שהחשש או הרצון מבוססים על טעות בהנחות היסוד.

למה בדיקת הנחות יסוד עוזרת לפתור את הבעיה מהשורש?

כשאדם רץ לפתור בעיה מבלי לברר את הנחות היסוד של השאלה (למשל, האם באמת קיימת בעיה, או האם באמת מה שהוא חושב שקורה אכן קורה), הוא עלול לעסוק בטיפול שגוי במשהו שלא באמת מפריע. בדומה לכך בוויכוח בין אנשים, אם לא מוודאים מה בדיוק שאלו, מה רצו להגיד, ומה הבינו - מתעלמים מבסיס השאלה, ויוצרים עוד סכסוכים.

איך הכל מתחבר לרעיון של "האם יש הבדל בין יש לאין"?

בסופו של דבר, כאשר בודקים את הנחות היסוד, מגיעים גם לרמה העמוקה ביותר של שאלות על המציאות: האם הדברים באמת מתקיימים כפי שחושבים, או שמא מדובר בפרשנות? באמצעות שאלה כזו ניתן להבין שכדי לפתור בעיות, נחוץ לפרק אותן עד לשורש ההבנה ההדדית ולוודא שאין חוסר התאמה עוד לפני שמתחילים להיאבק בפתרון.
אוקי השכל הבא אומר כזה דבר ברגע ששני אנשים מתווכחים והם רואים שיש וויכוח ולא מגיעים להסכמה מה שקורה הרבה פעמים, אם אפשר להגיד בדרך כלל הרבה פעמים מה שקורה זה שכל אחד מביע את העמדה שלו בלי לוודא שני דברים 1. הוא לא מוודא שהבן אדם השני הבין אותו 2. הוא לא מוודא שהוא הבין את הבן אדם השני. אתה מסכימה איתי את עכשיו נגיד מתווכחת עם הילד שלך על משהו את אומרת לו "תעשה ככה וככה" הוא אומר לך "לא ככה וככה" ואת אומרת "מה זאת התשובה הזאת מה זה בכלל קשור לשאלה", עכשיו מה קורה כשמגיעים לכזה מצב שאת אומרת "מה זה בכלל קשור איך זה בכלל עונה למה ששאלתי?" אז מה שרוב האנשים עושים זה תוקפים עוד פעם "מה פתאום אבל זה לא ככה וככה" ואז מה שהבן אדם השני עושה "לא נכון זה כן ככה וככה" ואולי בכלל אתם מדברים על שני נושאים שונים.

אבל אם לעומת זאת אינסטינקטיבית אמרת למישהו משהו והוא הגיד תגובה שנראית לך לא קשורה, לא קשורה לא עונה, לא לעניין לא יודע מה את אומרת "רגע או שאני לא הבנתי אותו או שהוא לא הבין אותי" קודם כל בוא נוודא "אתה הבנת מה שאלתי, מה שאלתי?", הרבה פעמים הוא הסביר מה שאלת ותראי שהוא הסביר הסבר אחר בכלל הסביר הסבר אחר או שהוא יחזור על מה שאמרת אבל את אולי לא הסברת את השאלה של עצמך נכון, גם זה יכול להיות לפעמים נגיד את לא הסברת בדיוק מה רצית הוא באמת הבין מה שאלת כי זה מה ששאלת והוא באמת נתן לך תשובה ואת מתפלאת למה זה לא עונה למה ששאלת כי את שאלת את השאלה הלא נכונה שרצית לשאול.

אז קודם כל "רגע מה הבנת אותי בכלל ששאלתי?" ואז הרבה פעמים שומעים מישהו אומר "הבנתי ששאלת ככה וככה" או שמתברר שהוא לא הבין או שהוא לא הבין נכון, או שהוא הבין חלקית או שמתברר שהשואל לא שאל את השאלה נכון ובהנחה שהוא הבין הוא אומר "נכון הבנת, אוקי אז מה ענית לי? ענית לי ככה וככה אוקי בא נראה אם אני הבנתי מה ענית" אולי אתה לא הבנת מה ענו לך. רוב האנשים מרוב ככל הוויכוחים מדלגים על השלב הזה מדלגים על השלב של "בוא נראה אם אתה הבנת אותי, בא נראה אם אני הבנתי אותך" מדלגים על השלב הזה, עכשיו אם יש אנשים שבאופן יחסי הם רגילים לכך שיש ביניהם מריבות שזה כאילו כבר הרגל אז מה שצריך לעשות זה להתרגל, בהנחה ששני הצדדים רוצים לפתור את הקונפליקט מה שצריך לעשות זה להתרגל עוד בכלל לפני שנותנים את התשובה קודם כל "בוא נראה מה הבנתי אותך, בא נראה מה הבנת אותי".

עכשיו ופה יש שני דברים נגיד אתה שואל מישהו שאלה אפשר להגיד לו "אוקי לפני שאתה נותן לי תשובה אני רק רוצה לראות שהסברתי את עצמי נכון, מה הבנת שהסברת לגלגל את האחריות עליך או שהבנת אותי נכון" הוא יגיד "ברור שהבנתי אותך נכון", "אולי אני לא הסברתי את עצמי נכון בא תגיד לי מה הבנת?" או "מה אתה חושב שהתכוונתי?", אבל זה יותר קשה כי זה יאלץ אותו להסביר אבל יש את השלב שכשאתה עונה "רגע בא נראה אם הבנתי מה ענית לי בכלל, וואלה לא הבנתי את זה בכלל זה לא תשובה שאתה ענית לי היא לא נכונה אלא אני לא הבנתי אותך" זה גם כן סוג של דרך להסביר את זה. או נגיד שמישהו נותן לך תשובה שנראית לך לא הגיונית אז אתה אומר לו "אוקי בא נראה מה אני הבנתי, אני הבנתי ששאלתי אותך ככה וככה וענית לי ככה וככה זה נכון?" ואז הוא יגיד לך "לא אני הבנתי ששאלת שאלה אחרת" כאילו אפשר גם כשאומרים לו "מה הבנת את התשובה" תוך כדי זה בעצם לחזור על השאלה ואז הוא אומר "רגע לא אבל אתה שאלת שאלה אחרת" אתה אומר לו "אוקי אני שאלתי ככה ואתה ענית ככה לא הבנתי את הקשר" כאילו "משהו פה לא ברור לי" או "למה בדיוק התכוונת או משהו כזה.

אבל שימו לב עוד פעם חלק גדול מהמריבות בין אנשים הוא שהם לא, מישהו אמר משפט ואת המשפט הזה ניתן לפרש בכמה פירושים שונים ובן אדם מניח שהבן אדם השני מבין את מה שהוא התכוון והוא מניח שהוא פירש את זה איך שאתה הבנת ואתה מניח שככה והוא מניח שככה ואז נוצרות מריבות, ואז הוא עונה על משהו ואתה עונה לו על משהו אחר והוא הגיב ככה ומדברים מתווכחים ומתווכחים ואז נוצרות המון מריבות בכלל שאת הבסיס אתה בכלל הבנת מה הוא אמר אתה בכלל הבנת מה הוא ענה, מה אתה רץ קדימה זה נכון זה לא נכון זה כן נכון. עכשיו אותו דבר בן אדם מול המציאות, איפה זה בן אדם מול המציאות אז לפני בן אדם מול המציאות אז ככה אמרנו אתה מול מישהו, עכשיו בא נניח שאתה צריך לגשר בין שני אנשים לגשר הוא מתלונן עליו והוא מתלונן עליו "למה עשית ככה וככה".

אוקי אתה הבנת אותו לפני מה אתה חושב על מה שהוא אמר, נגיד מישהו אומר הגבר אומר "אשתי בגדה בי עם מישהו מסוים" ואז האישה מגיבה את התגובה שלה, עכשיו אז לפני מה את אומרת על מה שהוא אמר קודם כל את הבנת מה הוא אמר אולי היא לא הבינה מה הוא אמר ואז היא אומרת משהו מסוים, אתה הבנת מה היא אמרה אולי בכלל היא הבינה אחרת למה היא הבינה ככה, אתה מבין שאם היא הבינה ככה מה זה אומר וכו'. עכשיו אותו דבר גם הבן אדם מול המציאות ברגע שבן אדם יש לו קונפליקט מול המציאות אז הוא צריך לנסות לגשר בינו לבין המציאות, עכשיו בא בן אדם ואומר "אתה יודע המציאות היא כזאת וכזאת אני רוצה ככה וככה" רגע אתה בכלל בטוח שזאת המציאות אתה בטוח שזה מה שאתה רוצה, לפני שבן אדם רץ בוא תברר את העובדות בכלל מי אמר שמה שאתה חושב שזה ככה זה ככה.

בן אדם אומר "אני חושב שעלול לקרות לי ככה וככה" באמת עלול לקרות לך, "אני אומר אני לא רוצה שיקרה לי ככה וככה" זה באמת אתה לא רוצה את זה, כי בדרך כלל אנשים מדלגים על השלב הזה הם חושבים שמשהו קורה הם חושבים שמה שהם רוצים וישר הם רצים לפתור את זה מאשימים, עושים מתנהלים. אוקי ולכן אני חוזר ואומר עוד פעם הדרך להימנע ממריבות במערכות יחסים היא על ידי שקודם כל לבדוק אם בכלל בן אדם אחד הבין את השני, כשאתה מאשים מישהו במשהו או לפני שאמורה להיות חשובה לך התגובה שלו אמורה להיות חשובה לך האם בכלל הוא הבין מה אמרת לא ברור שהוא בכלל הבין מה אמרת ואני אוסיף יותר מזה וגם לא ברור שאתה בכלל הסברת את מה שרצית לומר, זה לא תמיד שהשני מטומטם אלא לפעמים גם הדובר עצמו שמסביר את עצמו גם הוא לא חכם ומפריע לו משהו אחד והוא אומר שמפריע לו משהו אחר ואז הוא מתפלא למה לא הבינו אותי.

אבל זה לא מה שמפריע לך מפריע לך משהו אחר, למה אתה אומר זה מפריע לך אתה בכלל רוצה משהו אחר מפריע לך למה אתה מתלונן על זה ואתה מתפלא למה לא פותרים לך את הבעיה. בן אדם צריך לוודא שהבינו אותו לוודא שהוא הבין את השני לפני שהוא קופץ לתת תשובות. הבנו אותו דבר גם פה הרבה פעמים כמישהו נותן תשובה מה הבנת מה הייתה השאלה בכלל, על איזו שאלה אתה עונה מה הייתה השאלה שאתה נותן תשובה, "לא אבל יש לי תשובה" מה התשובה על איזו שאלה מה הייתה השאלה זאת בכלל לא הייתה השאלה הייתה שאלה אחרת. גם בן אדם מול עצמו בן אדם מחפש איזה פתרון יש לו איזו בעיה הוא ישר מחפש פתרון, רגע מה אתה מחפש פתרון למה? לבעיה הזאת והזאת, אתה בכלל בטוח שזאת הבעיה אולי יש בעיה אחרת בכלל אתה בטוח שזאת הבעיה אבל בכלל הבעיה הזאת לא קיימת, מה אתה רץ לחפש זה בכלל יש בעיה אחרת. אותו דבר בן אדם מול עצמו מול סביבתו, אנשים בינם לבין עצמם בשורה התחתונה לבדוק את הנחות היסוד של השאלה, חזרנו לאותה נקודה האם בכלל הנחות היסוד נכונות האם יש הבדל בין "יש לאין". הבנו הכל מתחבר להכל אמת?

ש: אמת.
רוצה או לא רוצה אולי אתה אחריות אישית שאלות על המציאות לבדוק את הנחות היסוד של השאלה בירור הנחות יסוד מה שאתה רוצה טיפולים אינסטינקטים יש הבדל בין יש לאין אי הבנה אהבה אהבה בזוגיות אחד את השני אימון זוגות אימון זוגי אימון זוגיות אימון לזוגות אישית בזוגיות בין אישיים בעיה בעיה זוגית בעיות בעיות בזוגיות בעיות בתקשורת בעיות זוגיות בעיית זוגיות בתקשורת גישור גישור זוגי גישור לזוגות הבנה הבנה בזוגיות הצלחה הצלחה בזוגיות זוגי זוגיות זוגיות טובה טיפול זוגות טיפול זוגי טיפול לזוגות יועץ זוגי ייעוץ זוגי ייעוץ לזוגות להבין להבין אחד את השני להצליח להצליח ב להצליח בזוגיות מאבק מאמן זוגי מגשר מגשר זוגי מטפל זוגי מריבה מריבה זוגית תקשורת תקשורת בין אישית תקשורת זוגית תקשורת טובה
איך לגשר בין אנשים? איך לגשר בין בני זוג? גישור משפחתי, גישור גירושין, גישור לפני גירושין, גישור זוגי, גישור לשלום בית, גישור בין ילדים, גישור בין תלמידים, גישור בין שכנים, גישור בין אחים, ייעוץ זוגי
איך לגשר בין אנשים? איך לגשר בין בני זוג? גישור משפחתי, גישור גירושין, גישור לפני גירושין, גישור זוגי, גישור לשלום בית, גישור בין ילדים, גישור בין תלמידים, גישור בין שכנים, גישור בין אחים, ייעוץ זוגי
... לגשר בין אנשים? איך לגשר בין בני זוג? גישור משפחתי, גישור גירושין, גישור לפני גירושין, גישור זוגי, גישור לשלום בית, גישור בין ילדים, גישור בין תלמידים, גישור בין שכנים, גישור בין אחים, ייעוץ זוגי איך לגשר בין אנשים ולפתור סכסוכים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא כיצד לגשר בין אנשים בסכסוכים שונים: סכסוכים זוגיים, סכסוכים בין שכנים, סכסוכים במשפחה, גישור בגירושין, גישור בין ילדים, בין אחים ובין אנשים בכלל. אליעד מדגיש שהיסוד לכל סוג של סכסוך הוא אותו יסוד, ואין הבדל מהותי בין סוגי הסכסוכים השונים. אליעד מסביר שתהליך הגישור מתמקד תמיד בשני היבטים מרכזיים: בירור העובדות ובירור הרצונות של הצדדים המעורבים. מה ... או לשנות את הרצון שלו לאהבה בדרך שהוא מצפה לה. איך מנהלים נכון תהליך של גישור בין אנשים? בתהליך של גישור נכון, לפי אליעד, יש להכין רשימה מסודרת של כל התלונות של שני הצדדים. לאחר מכן, לדרג ... שחשוב ליצור הצלחות קטנות, כי הן נותנות תחושת הישג ומחזקות את האמון בתהליך הגישור. איך מתמודדים עם התנגדות במהלך הגישור? אחת הבעיות הנפוצות שאליעד מזכיר היא התנגדויות שמגיעות מהצדדים עצמם. לעיתים, כאשר ... לברר את העובדות בצורה אובייקטיבית ככל הניתן, ולוודא ששני הצדדים מבינים שתהליך הגישור הוא לא תחרות מי צודק יותר, אלא בירור האמת בצורה שקולה. איך העבר משפיע על פתרון ... בין שני אנשים הוא בסך הכל ביטוי של סכסוך עמוק יותר של האדם עם המציאות. לכן, הגישור הוא תהליך שבו למעשה מגשרים בין האדם לבין תפיסתו את המציאות. בכל סכסוך, המטרה העיקרית היא לגרום לאדם לראות את המציאות בצורה בהירה יותר. איך לגשר בין זוגות בסכסוך קשה במיוחד? במקרים של סכסוכים זוגיים קשים, כמו בגידה או חוסר אמון, ... חוסר הסכמה קיצוני, אליעד מציע לבדוק את הנחת היסוד הזאת. לדבריו, אנשים שבאים לגישור בדרך כלל רוצים במידה מסוימת לפתור את הסכסוך. לכן, עצם העובדה שהם הגיעו לגישור מראה שהם רוצים לפחות באופן חלקי להגיע לפתרון. חשוב להבהיר לצדדים שההליך הוא לא ... יותר, אלא בירור מעמיק של האמת, מה שמאפשר לנהל את התהליך בצורה נינוחה יותר. איך לגשר בין בני זוג? מה עושים בסכסוך משפחתי? איך לפתור מריבות בין שכנים? מהי הדרך הטובה ביותר לגישור לפני גירושין? איך להתמודד עם התנגדויות בגישור זוגי? האם אפשר לפתור סכסוך בלי לשנות את המציאות? גישור וייעוץ זוגי ...
גישור, איך לגשר בין אנשים? למי זה שייך? להגיע להסכמה רגשית, אינטרס רגשי, בוררות, איך לגרום לאנשים להסכים? ללמוד גישור, ללמוד לגשר, גישור עסקי, גישור זוגי, יעוץ זוגי, גישור משפחתי, איך לפתור סכסוך? רצונות מנוגדים, גישור מסחר
גישור, איך לגשר בין אנשים? למי זה שייך? להגיע להסכמה רגשית, אינטרס רגשי, בוררות, איך לגרום לאנשים להסכים? ללמוד גישור, ללמוד לגשר, גישור עסקי, גישור זוגי, יעוץ זוגי, גישור משפחתי, איך לפתור סכסוך? רצונות מנוגדים, גישור מסחר
גישור, איך לגשר בין אנשים? למי זה שייך? להגיע להסכמה רגשית, אינטרס רגשי, בוררות, איך לגרום לאנשים להסכים? ללמוד גישור, ללמוד לגשר, גישור עסקי, גישור זוגי, יעוץ זוגי, גישור משפחתי, איך לפתור סכסוך? רצונות מנוגדים, גישור מסחר מהו תהליך הגישור ואיך ניתן לגשר בין אנשים? גישור הוא תהליך שבו שני צדדים, בדרך כלל הנמצאים בסכסוך, מנסים להגיע להסכמה או פתרון בעיות באמצעות איש צד שלישי שמנחה את השיחה. אליעד כהן מדבר על תהליך הגישור, במיוחד בהקשרים של גישור זוגי, גישור משפחתי וגישור עסקי, ומסביר כיצד ניתן להתמודד עם מצבים שבהם יש רצונות מנוגדים ודרכים להשגת הסכמה רגשית בין הצדדים. מהן הבעיות הנפוצות שמזמינות גישור? כשהצדדים מגיעים לגישור, פעמים רבות מדובר בסכסוך על נכס מסוים, לדוגמה, בית, רכב או עסק. המחלוקת יכולה להיות על הבעלות או על חלוקה של הנכס, וכל צד טוען שהוא זכאי לו. לעיתים, הבעיה לא ברורה, ולא תמיד ניתן להחליט בקלות למי שייך הנכס. לכן, על המגשר להבין לא רק את ההיגיון שמאחורי כל צד, אלא גם את הצרכים הרגשיים המניעים את כל צד בסכסוך. איך לגשר כאשר כל צד טוען שהנכס שייך לו? אליעד מציין, שכאשר יש סכסוך על נכס כלשהו, המגשר צריך לבדוק מדוע כל צד טוען שהנכס שייך לו. יכול להיות שהטענה לא נובעת רק מההיגיון או מהצד המשפטי, אלא גם מצרכים רגשיים אישיים של כל אחד מהצדדים. לדוגמה, אחד מהצדדים עשוי לרצות את הנכס לא מתוך צורך כלכלי, אלא מתוך צורך להרגיש שהוא ניצח או שהוא שולט. שאלת הגישור לא מתמקדת בהכרח בזהות הבעלים של הנכס, אלא בעיקר בשאלה מה כל צד מקבל מההכרה בנכסים שייכים לו. לדוגמה, אם צד אחד טוען שהבית שייך לו, המגשר יכול לשאול אותו מה ייצא לו מכך שהבית יהיה אכן שלו? האם זה מספק לו את האגו? או שזה מאפשר לו להרגיש בשליטה? שאלות מסוג זה יוכלו להוביל את הצדדים להתפשר ולהבין את הצרכים הרגשיים העמוקים יותר. האם גישור בהקשר זוגי שונה מגישור בהקשרים אחרים? גישור זוגי, כמו שהוזכר בהרצאה, מתעסק גם בהבנת הצרכים הרגשיים של כל צד. לדוגמה, אליעד מביא דוגמה על זוג שבו אחד מבני הזוג לא רוצה להרגיש אורח בביתו. זהו צורך רגשי, שבו בן הזוג רוצה להרגיש שייך לבית, וזו לא רק שאלה של בעלות על הנכס. אם המגשר יצליח להבין את הצורך הרגשי הזה ולהביע אותו בצורה כנה, הוא עשוי למצוא פתרון שבו שני הצדדים לא ירגישו שהם מפסידים את המאבק, והם יוכלו להסכים על פתרון שיביא שקט ... הצדדים. כיצד ניתן לפתור את הבעיות בלי להיכנס למלחמה? לפעמים, אליעד מציין, הוויכוחים על נכס או סכסוך זוגי עשויים להיראות כבעיות בלתי ניתנות לפתרון. אך על המגשר להבין שהרבה פעמים הבעיה האמיתית היא לא על הנכס עצמו, אלא על הצורך הרגשי שמאחורי הסכסוך. כך, במקום להתווכח על מי זכאי לנכס, המגשר יכול לשאול את הצדדים שאלות שיעזרו להם להבין את הצרכים הרגשיים שלהם ולהגיע להסכמה שלא בהכרח כוללת פיצול רכוש או כסף. זה עשוי לכלול גם הבנה של מה יקרה במידה ויתגרשו או יפנו דרכים שונות בחיים. האם גישור יכול להתרחש גם בין אדם לבין עצמו? אליעד מסביר שלפעמים אדם לא רק צריך לגשר עם אחרים, אלא גם עם עצמו. כל אדם יכול להיתקל בסיטואציה שבה יש לו קונפליקט פנימי, כמו אם כדאי לו להמשיך בעבודה מסוימת או להפסיק לעשן. במקרים כאלה, השיטה של הגישור יכולה לעזור גם להתמודד עם הדילמות הפנימיות. שאלות של מה ייצא לי מזה? יכולות להיות כלים מועילים שמסייעים להבין את הצרכים הפנימיים של האדם ו
לעשות שלום, מהו גישור? איך עושים שלום? נוסחא לעשות שלום, שלום בית, מגשר משפחתי, מגשר זוגי, גישור משפחתי, גישור זוגי, זכות השיבה, התמודדות עם מריבות, אימון למציאת זוגיות
לעשות שלום, מהו גישור? איך עושים שלום? נוסחא לעשות שלום, שלום בית, מגשר משפחתי, מגשר זוגי, גישור משפחתי, גישור זוגי, זכות השיבה, התמודדות עם מריבות, אימון למציאת זוגיות
... שלום, מהו גישור? איך עושים שלום? נוסחא לעשות שלום, שלום בית, מגשר משפחתי, מגשר זוגי, גישור משפחתי, גישור זוגי, זכות השיבה, התמודדות עם מריבות, אימון למציאת זוגיות איך עושים שלום ומהי הדרך להגיע לגישור אמיתי? השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה היא כיצד עושים שלום אמיתי בין אנשים, בין קבוצות או בין ... נדמה לכאורה שהם מנוגדים לחלוטין. הדעת יודעת למצוא מכנה משותף, או את מה שאליעד מכנה המהות שמאחורי הרצונות, וליצור חיבור אמיתי. כיצד מגשרים בין רצונות מנוגדים? הדרך שאליעד מציג לגישור בין רצונות מנוגדים מתחילה מהבנה של כל צד לעומק. הצעד הראשון הוא לשאול כל צד: מה הרצון שלך? ומה ... לרצון שלו יכולה להיות מושגת בדרכים שונות, נפתחת אפשרות לפתרון חדש. ככל שהאדם מקובע על הצורה החיצונית של הרצון שלו - קשה יותר לגשר. ככל שהוא מוכן לחפש פתרונות פנימיים, גוברת היכולת לעשות שלום. כיצד עובדים עם אדם שלא רואה ... שמנסה ליצור שלום הוא לעזור לצדדים לגלות את האמת שמאחורי הרצונות שלהם, וכאשר שני הצדדים מבינים את המהות הזו, הם יכולים להתחבר וליצור גישור ושלום. מה הקושי המרכזי בתהליך השלום? אליעד מדגיש שהקושי הגדול ביצירת שלום הוא שאנשים רבים ... מזהים מהו הדבר המהותי שהוא רוצה להשיג, ורק אז מחפשים פתרון שיענה על הצורך הבסיסי של שניהם. לפי אליעד, תהליך זה נכון תמיד, בכל סוגי הגישור: זוגי, משפחתי או פוליטי. הוא אף מסביר שלעיתים הצדדים מתקבעים על דברים שאינם חשובים באמת, כמו ... אפשרי. הוא טוען שאם אדם אומר שזה בלתי אפשרי, זה רק מעיד על כך שאין לו מספיק רצון או כוח להשקיע בתהליך. לכן, כשמישהו נתקל בקושי בגישור או בתהליך עשיית שלום, עליו לחפש יותר לעומק את המהות מאחורי הרצונות, משום שתמיד יש אפשרות למצוא פתרון אם מפרקים את הרצונות לעומק. איך עושים שלום? מהו גישור משפחתי? איך פותרים מריבות בבית? מהי זכות השיבה? איך להגיע לשלום בית? מתי גישור נכשל? איך למצוא את המהות מאחורי רצונות מנוגדים? ...
גישור משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים
גישור משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים
גישור משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים כיצד ניתן לגשר בין הורה לילד כאשר יש תחושת האשמה הדדית? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לגשר בין הורים לילדים כאשר יש תחושת אשמה הדדית ביניהם. הוא נותן דוגמה למקרה ספציפי שבו האב מאשים את הבן ... לאב: בסוף אתה ממילא תמות, אז למה שאבזבז את המשאבים שלי עליך במקום להשקיע בעצמי? אליעד מדגיש שגישור אמיתי חייב לכלול הבנה עמוקה של הגדרת הגישור. אם המטרה היא להגיע לכך שהאב יפסיק להאשים את הבן, צריך לגרום לאב להבין שהבן לא חייב לו דבר. אם האב ... יפנים את המציאות הזו, הוא יוכל להיות פחות מתוסכל ויפסיק להאשים את בנו באופן תדיר. האם המטרה בגישור היא לשנות את ההתנהגות או את נקודת המבט? אליעד מדגיש שהמטרה העיקרית של גישור משפחתי אמיתי היא לא בהכרח לשנות את ההתנהגות של הילד, אלא לשנות את נקודת המבט של ההורה לגבי מה שהוא ... להבנה זו, הוא יהיה פתוח יותר לקבל את המציאות כמו שהיא ולהפסיק להאשים את בנו. מדוע חשוב להתחיל בגישור עם אמפתיה והסכמה עם רגשות ההורה? אליעד מסביר שלפני שמנסים לשנות את נקודת המבט של ההורה, יש להתחיל ... יבין זאת, הוא פחות יפגע כאשר הבן לא עומד בציפיות שלו, וכתוצאה מכך היחסים ביניהם ישתפרו. איך לגשר בין הורים לילדים? הילד לא מכבד את ההורים, מה לעשות? גישור משפחתי ופתרון מריבות במשפחה איך לגרום לילדים לכבד את ההורים? מה לעשות כשההורה מאשים את הילד? כיצד ...
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, מריבה על ירושה, סכסוכי ירושה, גישור ירושה, הדרכת מגשרים, הדרכה למגשרים, איך לגשר בין אנשים? איך לפתור סכסוך משפחתי? אימון למגשרים, לימודי גישור
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, מריבה על ירושה, סכסוכי ירושה, גישור ירושה, הדרכת מגשרים, הדרכה למגשרים, איך לגשר בין אנשים? איך לפתור סכסוך משפחתי? אימון למגשרים, לימודי גישור
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, מריבה על ירושה, סכסוכי ירושה, גישור ירושה, הדרכת מגשרים, הדרכה למגשרים, איך לגשר בין אנשים? איך לפתור סכסוך משפחתי? אימון למגשרים , לימודי גישור מה עושים כשיש סכסוך משפחתי על ירושה? ההרצאה עוסקת בנושא סכסוכי ירושה וגישור משפחתי, ומסבירה בפרטי פרטים איך לגשר בין אנשים בסכסוכי ירושה. אליעד כהן משתמש בדוגמה קונקרטית של משפחה שבה האם נפטרה, והותירה אחריה נכסים כמו בית, חנות וקופת גמל. ... לחתום על הסכמה לוותר על חלקו בנכסי האם לטובת האב, כפי שעשו שלושת הילדים האחרים. איך מתחילים לפתור סכסוך משפחתי סביב ירושה? אליעד מדגים איך מתחילים בגישור משפחתי על ידי בירור הפרטים העובדתיים: ראשית, חשוב להבין בדיוק מהם הנכסים ואיך הם מחולקים על פי חוק הירושה. לדוגמה, הוא מברר האם ... או למשוך את הכסף. במקביל, אפשר לנסח בהסכם כי אם האב ימשוך את הכסף, אז הבן יקבל את חלקו, וכך שני הצדדים ירגישו בטוחים. איך מוצאים פתרונות יצירתיים בגישור ירושה? אליעד מציע למגשרים ולמי שעוסק באימון למגשרים לחפש פתרונות יצירתיים שיאפשרו לשני הצדדים לצאת מרוצים. הוא מבהיר שתפקידו של המגשר הוא להבין תחילה מה כל צד רוצה באופן מחויב - כלומר, מה הדבר שבטוח נכון עבורו. אם לדוגמה הבן מתעקש על קבלת כסף מיידית, אפשר לנסות ... אחר שיחבר בין הדברים? הוא ממליץ לשאול שאלות כמו: האם חייבים מסמר דווקא, או שאפשר להשתמש במשהו אחר שימלא את אותה הפונקציה? איך ניתן לשכנע צד סרבן בגישור משפחתי? אליעד מציע, שכדי לשכנע את הצד הסרבן (כמו הבן שאינו מוכן לחתום), יש להבין לעומק את המניעים שלו, להקשיב היטב, ולחפש דרך ... זה יכול להיות תשלום קטן, הבטחה עתידית, או אפילו הכרה רגשית, אך המטרה היא שכל הצדדים יצאו עם תחושה של סיפוק מסוים. לסיכום, אליעד מדגיש שהשלב הראשון בגישור משפחתי ובמיוחד בגישור ירושה הוא בירור ברור ומדויק של העובדות. השלב הבא הוא בירור המניעים והרצונות של כל הצדדים, ואחר כך חיפוש פתרונות יצירתיים שיתנו מענה ככל האפשר לכל הצדדים המעורבים. איך פותרים סכסוך ירושה? מה עושים כשהבן לא מוכן לחתום בגישור משפחתי? איך מגשרים על סכסוך משפחתי? גישור ירושה דוגמאות לימודי גישור משפחתי איך להגיע לפשרה בירושה? אימון למגשרים מתחילים ...
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, קנאה בין אחים, קנאה במשפחה, יחסי הורים וילדים, בעיות במשפחה, ללמוד גישור, איך לגשר? חינוך ילדים, לחנך ילדים, קנאה בין אחיות, קנאה בין ילדים, סכסוך משפחתי, ריב במשפחה
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, קנאה בין אחים, קנאה במשפחה, יחסי הורים וילדים, בעיות במשפחה, ללמוד גישור, איך לגשר? חינוך ילדים, לחנך ילדים, קנאה בין אחיות, קנאה בין ילדים, סכסוך משפחתי, ריב במשפחה
גישור משפחתי, מגשר משפחתי, קנאה בין אחים, קנאה במשפחה, יחסי הורים וילדים, בעיות במשפחה, ללמוד גישור , איך לגשר? חינוך ילדים, לחנך ילדים, קנאה בין אחיות, קנאה בין ילדים, סכסוך משפחתי, ריב במשפחה איך לפתור סכסוך בין אחים בגלל קנאה על יחס לא שווה מההורים? ההרצאה של אליעד ... לא יצפו באופן אוטומטי שהוריהם יספקו כל דבר שהם חשים שחסר להם. איך לפתור קנאה בין אחים? מה לעשות עם ילד שמרגיש קיפוח? גישור משפחתי ביחסי הורים וילדים איך מחנכים ילדים להיות עצמאיים רגשית? האם הורים חייבים לתת יחס שווה לילדים? ...
גישור משפחתי, פתרון סכסוכים, גישור קונפליקט במשפחה, לגשר בין אנשים, בעיות במשפחה, קצר בתקשורת, בעיות בתקשורת, הורים וילדים, חינוך ילדים, מערכות יחסים, מגשר משפחתי, אימון משפחתי
גישור משפחתי, פתרון סכסוכים, גישור קונפליקט במשפחה, לגשר בין אנשים, בעיות במשפחה, קצר בתקשורת, בעיות בתקשורת, הורים וילדים, חינוך ילדים, מערכות יחסים, מגשר משפחתי, אימון משפחתי
גישור משפחתי, פתרון סכסוכים, גישור קונפליקט במשפחה, לגשר בין אנשים, בעיות במשפחה, קצר בתקשורת, בעיות בתקשורת, הורים וילדים, חינוך ילדים, מערכות יחסים, מגשר משפחתי, אימון משפחתי מהם סימנים ומסרים עקיפים בתקשורת בין אנשים? במסגרת השיחה על גישור משפחתי ופתרון סכסוכים, אליעד כהן עוסק בצורה מעמיקה בתופעה נפוצה אך סמויה של תקשורת עקיפה והעברת מסרים בצורה ...
איך להפוך אויב לאוהב? איך להפוך שונא לאוהב? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לגרום למישהו לסלוח לך? איך להתפייס עם מישהו? איך לגרום למישהו להיות חבר שלך? איך לפתור קונפליקטים? גישור משפחתי, גישור זוגי, שינוי התנהגותי
איך להפוך אויב לאוהב? איך להפוך שונא לאוהב? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לגרום למישהו לסלוח לך? איך להתפייס עם מישהו? איך לגרום למישהו להיות חבר שלך? איך לפתור קונפליקטים? גישור משפחתי, גישור זוגי, שינוי התנהגותי
... אותך? איך לגרום למישהו לסלוח לך? איך להתפייס עם מישהו? איך לגרום למישהו להיות חבר שלך? איך לפתור קונפליקטים? גישור משפחתי, גישור זוגי, שינוי התנהגותי איך אפשר להפוך אדם ששונא אותך לאוהב? אליעד כהן ... השני, עדיין זו דרך אפשרית ואפקטיבית מאוד לשנות את יחסו כלפיך. איך להפוך אויב לאוהב? איך לגרום לאדם לסלוח לך? גישור ופתרון קונפליקטים איך לשפר יחסים בעבודה? איך להתנהג כדי שיאהבו ...
ללמוד גישור משפחתי, ללמוד לגשר, איך לגשר בין אנשים? מגשר משפחתי, טיפול משפחתי, מגשר משפחה, ללמוד לשכנע אנשים, יעוץ למגשרים, יעוץ למאמנים, יעוץ למטפלים, יעוץ משפחתי
ללמוד גישור משפחתי, ללמוד לגשר, איך לגשר בין אנשים? מגשר משפחתי, טיפול משפחתי, מגשר משפחה, ללמוד לשכנע אנשים, יעוץ למגשרים, יעוץ למאמנים, יעוץ למטפלים, יעוץ משפחתי
... גישור משפחתי, ללמוד לגשר, איך לגשר בין אנשים? מגשר משפחתי, טיפול משפחתי, מגשר משפחה, ללמוד לשכנע אנשים, יעוץ למגשרים, יעוץ למאמנים, יעוץ למטפלים, יעוץ משפחתי איך לגשר בין דעות מנוגדות? כאשר מנסים לגשר בין אנשים, בין אם מדובר בגישור משפחתי בין הורים לילדים או בין בני זוג, חשוב להבין תחילה את המנגנון הבסיסי ... מסביר ששורש כל מחלוקת בין שני אנשים הוא שכל צד מחזיק בדעה שונה וחושב שדעתו היא האמת המוחלטת. הוא מדגיש שכדי ליצור גישור אפקטיבי בין אנשים, יש להבין שהבעיה אינה בין שני האנשים עצמם, אלא בין שתי דעות או מחשבות מנוגדות שהם מחזיקים. כל אחד חושב שהוא צודק והשני טועה, ולכן הגישור צריך להיות בין דעה אחת לדעה השנייה. אליעד מציג דוגמה שבה הורה וילד מתווכחים, ... שונות שכל צד מחזיק בהן. אם שני הצדדים נשארים מחויבים בעקשנות לעמדותיהם, לא תהיה פשרה. לפיכך, אליעד מציע דרך ברורה לגישור בין אנשים: יש להפוך את המחויבות של כל צד לפחות מחויבת או להפוך אותה לאפשרות ... כדי להבין אם המחלוקת היא על עובדות או רק על פרשנות. הוא מדגיש כי שלב זה של בירור העובדות הוא קריטי ומקדים כל ניסיון גישור. לאחר בירור העובדות, אליעד מציע לשאול כל צד שאלות כמו למה זה חשוב לך?, מה זה ... המחויבות של האדם לעמדתו, על ידי כך שמראים לו שהחשיבות שהוא מעניק לדעה שלו אינה מוחלטת כפי שהוא חושב. איך לנהל תהליך גישור אפקטיבי בפועל? בשלב הגישור עצמו, אליעד מסביר שחשוב להבין שלעיתים לא באמת משנה מה היו העובדות, אלא משנה איך ... להשיג את התחושה הטובה הזו בדרך אחרת. מהן הטכניקות הספציפיות להחלשת עמדה של צד במחלוקת? אליעד מפרט טכניקות ספציפיות לגישור, כמו למשל: לגרום לאדם להבין מה היתרונות והחסרונות של העמדה שהוא מחזיק בה. ... זה ששני הצדדים מתווכחים, מצביע על כך שהם עדיין רוצים להשיג הבנה או שלום מסוים. לסיכום, אליעד כהן מציג גישה יסודית לגישור בין אנשים, המושתתת על בירור מעמיק של עובדות ופירושים, הפחתת המחויבות של כל צד לעמדתו, יצירת מוטיבציה לפשרה, והסברה מעמיקה של החסרונות והיתרונות בכל דעה. גישה זו מיועדת למגשרים משפחתיים, יועצים, מאמנים, מטפלים וכל מי שעוסק בגישור בין אנשים. איך לגשר בין אנשים? איך לנהל גישור משפחתי? איך להפחית מחויבות של אנשים לדעותיהם? איך לשכנע אנשים להתפשר? גישור בין הורים לילדים טיפים למגשרים משפחתיים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גישור זוגי, להצליח בזוגיות, בעיות בזוגיות, בעיות בתקשורת, תקשורת טובה, תקשורת בין אישית, מריבה זוגית, בעיה זוגית, תקשורת זוגית, להבין אחד את השני, הבנה בזוגיות, זוגיות טובה, אהבה בזוגיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: גישור, האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: גישור, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לעסקים, אימון אישי לתזונה נכונה, אימון אישי קריירה בנושאי גישור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 20:34:08 - wesi1