אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תקשורתיות ✔תקשורת בין אישית, למה אף פעם אל תענה למה ששאלו אותך? למה לא לענות למה ששואלים אותך? איך להבין מה מסתתר מאחורי השאלה? שאלה גלויה, שאלה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
תקשורת בין אישית, למה אף פעם אל תענה למה ששאלו אותך? למה לא לענות למה ששואלים אותך? איך להבין מה מסתתר מאחורי השאלה? שאלה גלויה, שאלה נסתרת, מטרת השאלה, למה מישהו שואל אותך משהו? איך לגלות אינטרסים סמויים?
למה לא לענות למה ששואלים אותך?

האם שמעת פעם שחשוב לא תמיד לענות לשאלה בדיוק כפי שהיא נשאלת? אליעד כהן מסביר כי זו אחת מהטעויות הגדולות ביותר בתקשורת בין בני אדם, ובכל תחום של אינטראקציה - עם לקוחות, בני זוג, חברים, ילדים, או אפילו בתקשורת הפנימית שלנו עם עצמנו.

הטעות המרכזית היא לענות בדיוק על מה שנשאלנו, מבלי לקחת בחשבון את השאלה העמוקה יותר שמאחוריה. לעיתים, אדם שואל שאלה, אך הסיבה האמיתית שהוא שואל אותה עשויה להיות שונה לחלוטין. חשוב להבין מה השואל באמת רוצה לדעת, ולא רק להענות לשאלה החיצונית.

מהי השאלה הפנימית שמאחורי השאלה החיצונית?

נראה כי כל שאלה שנשאלת נובעת מצורך פנימי. לדוגמה, אם לקוח שואל "כמה זה עולה?" יתכן שהוא לא שואל על המחיר, אלא אם הוא יכול להרשות לעצמו את המוצר או אם זה שווה את ההשקעה. גם בשאלות כמו "האם אתה תהיה זמין הערב?", השאלה אולי מסתירה צורך באישור או רצון לדעת אם אדם אחר מעניק לו זמן או תשומת לב.

אם נענה על מה ששאלו אותנו מבלי להבין את הכוונה האמיתית מאחורי השאלה, לא נוכל לספק תשובה שמספקת את הצורך האמיתי. לדוגמה, אם מישהו שואל "האם נצא לטייל בסוף שבוע?" ייתכן שהוא לא שואל את השאלה רק כמעין תיאום זמן, אלא מנסה לברר אם יש השקעה במערכת היחסים או אם הזמן המשותף חשוב לבן הזוג.

ההשפעה של טעות זו במכירות ובמערכות יחסים

במכירות, אם לקוח שואל "כמה זה עולה?", תוצאה של תשובה ישירה היא לפספס את הסיבה האמיתית שהלקוח שואל: האם זה שווה לו את המחיר? או האם הוא באמת יכול להרשות לעצמו את המוצר? כשנענים רק לשאלה הגלויה, לא עונים על הצורך הפנימי, ולכן הלקוח עלול להרגיש שלא נותנים לו את המענה שמעניין אותו באמת.

במערכות יחסים, כמו למשל זוגיות, זה יכול להיות הרסני. אם בן הזוג שואל אם נצא לטייל בסוף השבוע, זה לא רק שאלה על זמן פנוי, אלא על הצורך במערכת יחסים חזקה, תחושת קרבה וביטחון. אם נענה על השאלה רק באופן טכני ולא נבין את הצורך העמוק, לא ניצור את הקשר הרגשי שהצד השני מחפש.

שאלות פנימיות ומענה נכון

העקרון הזה לא תקף רק לתקשורת עם אחרים, אלא גם כאשר אדם שואל את עצמו שאלות פנימיות. לדוגמה, אם אדם שואל את עצמו "אני רעב, מה לעשות?" התשובה המתבקשת יכולה להיות "לך לאכול". אולם אם נתעכב ונבין את מקור השאלה, אולי נגלה שהרעב הוא תוצאה של מתח נפשי, עייפות או רגשות אחרים שדורשים פתרון שונה לחלוטין כמו הפסקה, מנוחה או טיפול ברגש.

החשיבות בהבנת השאלה הפנימית

המפתח לתקשורת טובה הוא לא רק לענות על השאלה הפנימית של האדם, אלא גם להבין את האינטרס העמוק יותר שמניע את השאלה. הדרך להבין זאת היא על ידי התבוננות פנימה ושאלת שאלות נוספות כמו "למה אני שואל את השאלה הזו?" או "מה באמת עומד מאחורי השאלה?". ככל שנבין את השורש הפנימי של השאלות, נוכל לתת תשובות מדויקות וממוקדות יותר שמספקות את הצורך האמיתי.

לסיכום: כיצד לשפר את התקשורת?

עלינו להיות מודעים תמיד לפער בין השאלה המילולית לבין השאלה הפנימית. זהו תהליך שמתבצע גם כשאדם שואל את עצמו שאלות פנימיות. יש להבין את הצורך הפנימי העמוק שמניע את השאלות, ולתת מענה שמספק את הצורך האמיתי. רק כך נוכל ליצור תקשורת אמיתית ומועילה, בין אם עם אחרים ובין אם עם עצמנו.
למה תקשורת אפקטיבית ומודעות לטעויות נפוצות כה חשובות בחיי היומיום?

שאלה: מדוע בכלל חשוב לעסוק בנושא התקשורת, ומדוע מדובר בנושא כל כך מהותי בחיי היומיום שלנו?

תשובה: בכל אינטראקציה שקורית בין בני אדם - בין אם זה עם לקוח, עם בן או בת זוג, עם ילד, עם שכן או אפילו עם עצמך - מתרחשים כל מיני שלבים של שאלה ותשובה. כשאנחנו מתקשרים, אנחנו מצפים לזרימה מסוימת של מידע, רגש, או פתרונות. אלא שבתוך התקשורת הזו עלולה להתגלות טעות אחת בסיסית וחמורה, שטעות זו גורמת להרבה אי - הבנות, לעיתים למחלוקות מיותרות, ולפעמים לתחושה שמשהו פשוט לא עובד.

מהי הטעות המרכזית בתקשורת של אנשים (למה אסור לענות ישירות על השאלה)?

שאלה: אז מהי בעצם הטעות הגדולה הזאת שאנשים עושים כל הזמן בתקשורת?

תשובה: אנשים עונים בדיוק על מה ששואלים אותם, וזה נתפס אצלם כמובן מאליו שזה המעשה הנכון. אם נשמע שמישהו שואל "כמה זה עולה?" - עונים לו "זה עולה כך וכך". אם מישהי שואלת את בן הזוג שלה "בסוף שבוע נעשה ככה וככה?" - הוא עונה "כן, נעשה ככה וככה". למראית עין, זה נדמה הדבר הפשוט והנכון לעשות. אבל למעשה זאת טעות מאוד חמורה, כי יש הבדל עצום בין השאלה שהאדם מבטא בקול רם - לבין הסיבה האמיתית שבגללה הוא שואל אותה.

איך טעות התקשורת הזו גורמת לנזק ביחסים וזוגיות?

שאלה: מה כל כך גרוע בלענות על מה שנשאלתי?

תשובה: בכל שאלה קיימת שאלה עמוקה יותר. גם אם מישהו שואל "כמה זה עולה?", אולי השאלות הפנימיות שלו הן "האם אני יכול להרשות את זה לעצמי?" או "האם התמורה שווה את המחיר?" או "האם יש לי סיבה לפחד שירמו אותי?". אותו הדבר בכל אינטראקציה אישית: יכול להיות שמישהי שואלת "אתה תהיה זמין הערב?" כי היא בכלל רוצה לדעת "האם אני חשובה לך?", או "האם יש לך זמן בשבילי?". אם עונים רק על מה שהיא אמרה, "כן, אני אהיה זמין הערב", אולי לא עונים לצורך העמוק: תחושת הקרבה, ביטחון, תשומת לב וכן הלאה.

איך הטעות הגדולה באה לידי ביטוי במכירות ושירות לקוחות?

שאלה: כיצד זה קורה, למשל, כשלקוח שואל "כמה זה עולה?"

תשובה: בשטח, אנשים עונים מיד "זה עולה X שקלים". זו תשובה ישירה לשאלה, אבל לא מתמודדת עם הסיבה שבגללה הלקוח שאל. אולי הלקוח מודאג שהמחיר יקר לו מדי. אולי הוא בודק אם הוא יקבל החזר השקעה ראוי. אולי הוא רק מסוקרן אם בכלל כדאי לו להשקיע בזה. לכן, אם עונים לו תשובה טכנית גרידא, עלולים לפספס את מה שהלקוח באמת רוצה לדעת: "האם השירות הזה באמת שווה עבורי?"

מדוע גם בני זוג נופלים לאותה הטעות וממה עלינו להיזהר?

שאלה: מה קורה בזוגיות, כאשר בן או בת הזוג שואלים, "האם בשבת נצא לטייל?"

תשובה: לכאורה, השאלה היא רק "האם נצא או לא נצא?", אבל היא עלולה לבטא רצון לחוות זמן איכות ביחד, ניסיון לבדוק האם יש השקעה במערכת היחסים, ואולי אפילו צורך בביטחון שמשדר "אנחנו עושים דברים ביחד, נכון?". אם עונים אך ורק "כן" או "לא", התשובה לא באמת מגיבה על מה שהצד השני מחפש.

איך משתקפת הטעות הזו אפילו במחשבות הפנימיות שלנו?

שאלה: איך אותו העיקרון פועל גם בתוך המחשבות של האדם כשהוא מדבר לעצמו?

תשובה: יש מצבים שבהם המוח שואל: "אני רעב, מה אני צריך לעשות?". התשובה המתבקשת על פניה היא "לך לאכול". אבל למה בעצם נובעת השאלה הפנימית "אני רעב"? אולי מאחורי "אני רעב" עומד בכלל מתח נפשי, שעמום או עצב, והצורך האמיתי אינו רק אוכל אלא רוגע נפשי, רגש חיובי או תחושת ביטחון. אם האדם עונה לעצמו תשובה מהירה של "אז תלך לאכול", הוא מגיב רק לשאלה השטחית, ולא בודק את מה שמסתתר באמת מתחתיה.

מהם ההבדלים בין שאלה נסתרת לשאלה גלויה וכיצד הם משפיעים על התקשורת?

שאלה: האם בכל שאלה יש בהכרח פער ענק בין השאלה הגלויה למהות?

תשובה: בהרבה מאוד מקרים, כן. כמעט תמיד, האדם לא שואל בדיוק את מה שמפעיל אותו פנימית. כשמישהו שואל "תגיד לי מתי זה מוכן?" ייתכן שהוא דואג שלא יספיק זמן, או חרד שמא לא יקבל את השירות בזמן. יש שואלים שאלה טכנית ותמימה, אולם בתוך ראשם קיימת חרדה, תקווה, חשש או רצון לאישור. בלי לזהות את הסבטקסט הנסתר, נותנים תשובה חלקית ופחות רלוונטית.

איך מזהים את השאלות הרגשיות שמאחורי המילים?

שאלה: האם אפשר לתת תשובה גם למה שנאמר וגם למה שבאמת מתכוונים?

תשובה: מומלץ תמיד להבחין בין השאלה המילולית ששומעים לבין השאלה העמוקה. אחרי שמזהים את הסיבה הפנימית, אפשר לענות באופן שמתייחס ללב העניין. לפעמים נרצה לענות על השאלה הגלויה, וגם להוסיף מידע שמרגיע את הספק הפנימי של השואל. למשל, "זה עולה כך וכך, אבל חשוב שתדע שמקבלים גם אחריות לשנה". או אם בן זוג שואל "תהיה בבית הערב?" אפשר לומר: "כן, אהיה בבית הערב, ואני גם רוצה שנהיה יחד כי חשוב לי שנבלה זמן איכות". בצורה כזו, לא רק עונים לשאלה הגלויה, אלא נותנים מענה לצורך האמיתי.

כיצד נגלה מה באמת מסתתר מאחורי שאלת האחר?

שאלה: איך נדע למה האדם שמולנו באמת מתכוון או מה הוא באמת רוצה לשאול?

תשובה: יש שתי גישות עיקריות:
  • לשאול את השואל: למה הוא שואל את השאלה הזאת? מה מטריד אותו באמת?
  • לחקור את הנסיבות ולהשתמש באמפתיה או בדמיון: אם הייתי הוא, למה הייתי שואל את זה? איזה פחד או רצון פנימי מניע אותי לשאול דווקא כך?
בעזרת התבוננות מעמיקה, מנסים לזהות מה השואל באמת מחפש להבין.

למה חשוב לרדת לעומק הכוונות הפנימיות בכל שאלה?

שאלה: מה קורה אם יש אדם ששואל המון שאלות מסביב ולא שואל ישירות את הנושא?

תשובה: לעיתים זהו מצב כמו חקירה משטרתית או תחקור: האדם שואל כל מיני שאלות עקיפות, מנסה לדלות מידע על משהו שהוא לא מעז או לא רוצה לשאול ישירות. אם מבינים מראש לאן הוא רוצה להגיע, אפשר לספק (או לא לספק) את המידע בהתאם לאינטרס שלנו או בהתאם לנוחות שלנו.

האם חקירה מעמיקה יכולה לחשוף מניעים נסתרים וכיצד?

שאלה: האם קיים עומק נוסף מעבר ל"למה הוא שאל את השאלה הזו"?

תשובה: כן, לפעמים אפשר לשאול גם "למה חשוב לו מה שבכלל דחף אותו לשאול?", ואז "למה חשוב לו הדבר שחשוב לו?", וכך הלאה. אפשר להעמיק כל הזמן פנימה, להבין שכבה אחר שכבה של החששות, הרצונות או הערכים שמניעים את השואל. ככל שמבינים יותר לעומק את השאלות האלה, כך מתאפשרת תקשורת טובה יותר, ומענה שנותן הרגשה אמיתית שהקשיבו באמת.

באילו דרכים מיישמים את ההבנות האלו בחיי היומיום?

שאלה: איך אותו עיקרון ממשיך לפעול כשאדם שואל את עצמו שאלות לגבי רצונותיו?

תשובה: בכל פעם שנוצר רצון או שאלה פנימית, אפשר לשאול "למה אני רוצה את זה?" או "למה אני שואל את זה?". אם מישהו שואל את עצמו "איפה אפשר להכיר מישהי?", אפשר לבדוק למה הוא רוצה להכיר מישהי. אולי הוא חושש להישאר לבד? ואז שואלים "למה אני מפחד להיות לבד?". אולי הוא מפחד מחוסר אונים או מדחייה חברתית? ככל שנכנסים פנימה, מגלים רצון עמוק יותר ובודקים את הצורך האמיתי: ביטחון, אהבה, ערך עצמי ועוד.

למה חשוב להבין את הרובד הפנימי (והעמוק) של השאלות שלנו ושל אחרים?

שאלה: מה יוצא לאדם כשהוא מגלה את השורשים העמוקים של השאלות שלו עצמו או של אחרים?

תשובה: הדבר מאפשר לתת מענה עמוק ומדויק יותר. במקום לטפל רק בסימפטום (השאלה החיצונית), מטפלים בסיבה העמוקה. אם החשש הוא "יקר לי מדי", אפשר להסביר את הערך המוסף. אם הפחד הוא "האם אדם אוהב אותי?", אפשר להביע מחויבות ותמיכה רגשית. גם בעבודה פנימית, כשאדם עוצר לרגע לחשוב "למה בכלל אני רוצה את זה?", הוא יכול לגלות שהצורך האמיתי שלו הוא לאו דווקא מה שנראה על פני השטח, וכך פותרים בעיות מן השורש במקום לפתור אותן חלקית.

מה הסיכום העיקרי של רעיון זיהוי הכוונה הנסתרת בשאלה?

שאלה: האם ניתן לנסח את הרעיון העיקרי באופן תמציתי?

תשובה: אפשר, אך חשוב לפרט: הרעיון הוא שכל שאלה נובעת מצורך פנימי עמוק יותר. לכן, לפני שעונים מיידית למילות השאלה הגלויות, כדאי לעצור ולברר: מה האדם השני באמת רוצה לדעת? מה באמת מניע אותו? הדבר נכון בכל מערכת יחסים, בין אם זה לקוח, בן משפחה, חבר, עמית לעבודה או בדיאלוג פנימי עם עצמך.

איפה מוצאים עוד מידע על חקירת רצונות, הבנת אנשים ונתינת תשובות?

כדי לשפר את התקשורת, מומלץ להתחיל לתרגל את הנוהג הבא: בכל פעם שאתם או מישהו אחר שואל שאלה, תשאלו את עצמכם מה עומד מאחורי השאלה הזאת. מה היה הטריגר האמיתי, מהו הרגש או הצורך שקיים שם, ורק אחר כך לחשוב על התשובה המילולית.
איך לקרוא מחשבות? איך לענות לשאלות בצורה נכונה? למה לא לענות למה ששואלים אותך? איך לענות למה ששואלים אותך? איך להבין שאלות? איך לענות לשאלות של עצמך? איך לקרוא אנשים? איך לענות לשאלות של לקוח? איך לענות לשאלות של בני זוג? איך לענות לשאלות בחקירה?
שורש להרגיע לענות לשאלות תקשורת אסור לענות טובה יותר להבין את שורש חיצוניות חקירות ערך עצמי נמוך לנוח איך לגלות איך לגלות אינטרסים איך לגלות אינטרסים סמויים איך להבין איך להבין מה מסתתר מאחורי השאלה אינטרס אינטרסים אינטרסים סמויים אישית אף פעם אל תענה למה ששאלו אותך השאלה השאלה למה לא לענות למה ששואלים אותך לגלות לגלות אינטרסים לגלות אינטרסים סמויים להבין להבין מה מסתתר מאחורי להבין מה מסתתר מאחורי השאלה למה אף פעם אל תענה למה ששאלו אותך למה לא לענות למה ששואלים אותך למה מישהו שואל אותך משהו לענות לענות למה ששואלים אותך לשאול לשאול שאלות מה ששואלים אותך מטרות מטרת השאלה מישהו שואל אותך משהו מסתתר מסתתר מאחורי שאלה שאלה גלויה שאלה נסתרת שאלות שואל אותך משהו תכלית תקשורת תקשורת בין אישית תקשורתיות
הסכמה, ניהול שיחה, איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לגרום למישהו להצדיק אותך? איך לנהל דיון? להבין את השאלה, איך להסביר את עצמך? איך לנהל שיחה? איך להתווכח בצורה נכונה? תקשורת בין אישית, זוגיות
הסכמה, ניהול שיחה, איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לגרום למישהו להצדיק אותך? איך לנהל דיון? להבין את השאלה, איך להסביר את עצמך? איך לנהל שיחה? איך להתווכח בצורה נכונה? תקשורת בין אישית, זוגיות
... איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לגרום למישהו להצדיק אותך? איך לנהל דיון? להבין את השאלה, איך להסביר את עצמך? איך לנהל שיחה? איך להתווכח בצורה נכונה? תקשורת בין אישית, זוגיות איך לנהל דיון בלי מריבות ואי הבנות? אחת הבעיות הגדולות ביותר בתקשורת בין אישית ובניהול דיונים היא העובדה שאנשים רבים מוצאים את עצמם מתווכחים ללא הפסקה, מתווכחים על דברים שלא נאמרו, או לא מבינים זה את זה כראוי. אליעד כהן מציע גישה ... של ההצעה של אליעד היא פשוטה וברורה: לעולם אל תנסה לפתור בעיה שלא הבנת עד הסוף. אם תוודא תמיד שהבנת את הצד השני והוא הבין אותך, אתה תמנע מרוב הבעיות התקשורתיות בחיים שלך. זה חכם, זה יעיל, וזה ימנע מריבות, אי הבנות וטעויות רבות. איך לנהל דיון נכון? איך למנוע ויכוחים מיותרים? איך לגרום למישהו להבין אותי? ניהול תקשורת בין אישית איך להסביר את עצמי נכון? איך ליצור הסכמה בשיחה? איך להגיע להסכמה ולהבנה עם אחרים? כאשר אנחנו מדברים עם מישהו אחר ורוצים להגיע להבנה והסכמה, פעמים רבות ... וודאו שהצד השני הבין אתכם. תנו לצד השני הזדמנות לוודא שהבין אתכם לפני שהוא מגיב. זו לא חולשה - להפך, זו חוכמה. זה יחסוך מריבות, אי - הבנות וקטסטרופות תקשורתיות. למידע נוסף אם הנושא מעניין אתכם, תוכלו למצוא מידע נוסף באתר EIP.co.il על ניהול דיונים, יצירת הסכמה, איך להתווכח בצורה אפקטיבית, איך להבין נכון את השאלות ...
שפת גוף, מהי שפת גוף? איך נוצרת שפת גוף? איך ללמוד שפת גוף? מה המשמעות של שפת גוף? האם יש דבר כזה שפת גוף? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך להבין שפת גוף? להיות מודע לשפת גוף, מה זה שפת גוף?
שפת גוף, מהי שפת גוף? איך נוצרת שפת גוף? איך ללמוד שפת גוף? מה המשמעות של שפת גוף? האם יש דבר כזה שפת גוף? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך להבין שפת גוף? להיות מודע לשפת גוף, מה זה שפת גוף?
... גופו, אך במילים עשוי לומר דברים הסותרים את זה, יתכן שהוא מנסה להסתיר את רגשותיו האמיתיים. איך לקרוא אנשים דרך שפת גוף? כשהאדם נמצא בסיטואציות תקשורתיות רבות עם אדם אחר, הוא יכול להתחיל לזהות דפוסים בשפת הגוף של אותו אדם. לדוגמה, אליעד מביא את ... אתה קורא את שפת הגוף קורא הבעות פנים אתה מודע לכמה רבדים עושה איזה חישוב לפי שפת הגוף הוא ככה לפי זה ככה לפי זה ככה. עכשיו אם יש לך הרבה תקשורת עם בן אדם הרבה תקשורת אז אתה יכול גם כן לדעת לזהות אתה יודע שפתאום יש לו התנהגויות שקורות רק במקרים מסוימים אתה ...
ממה נובע הגמגום של בני גנץ? למה בני גנץ גמגם? אופי של מנהל, אופי של איש מכירות, אופי של מנהיג, כריזמה של מנהיג, מנהיג מגמגם, מי מתאים להיות ראש ממשלה? חרדת הביצוע של בני גנץ, חרדת קהל של מנהלים, פחד מפני קהל של מנהלים
ממה נובע הגמגום של בני גנץ? למה בני גנץ גמגם? אופי של מנהל, אופי של איש מכירות, אופי של מנהיג, כריזמה של מנהיג, מנהיג מגמגם, מי מתאים להיות ראש ממשלה? חרדת הביצוע של בני גנץ, חרדת קהל של מנהלים, פחד מפני קהל של מנהלים
... גנץ, שהתמודד בעבר על ראשות הממשלה, הופיע במספר ראיונות תקשורתיים שבהם גמגם, התבלבל והיסס באופן שנראה לעיני הצופים. אליעד כהן מנתח את התופעה ומסביר שהגמגום של בני גנץ ... של ראיון בטלוויזיה, כיוון שאינו מתורגל בהופעות תקשורתיות או פוליטיות. האם הגמגום מעיד על יכולת ניהול נמוכה? אליעד כהן מדגיש כי העובדה שבני גנץ גמגם בראיון ... מצלמות ועיתונאים, כיוון שיש לו רקע רב במשחק, מכירות ותקשורת, והוא מתורגל להופיע מול קהל ולהסתיר את רגשותיו או פחדיו. לעומת זאת, בני גנץ אינו מתורגל בכך ולכן ייתכן ... כהן מדגיש שהגמגום או החשש של בני גנץ בזמן ראיונות תקשורתיים אינו מעיד בהכרח על יכולתו לנהל או להנהיג את המדינה. הוא מציין שגם נתניהו וגם כל מנהיג או אדם אחר ... חרדת מצלמה, פחד מפני מצלמה, פחד להתראיין, פחד מחשיפה תקשורתית, הכנה לראיון בטלביזיה, הכנה לראיון תקשורתי, יעוץ פוליטי, ניתוח פוליטי, פחד מפוליטיקה, ביבי נתניהו או בני גנץ, פחדים של מנהלים, מי מתאים להיות איש ...
השקר של חולי הקורונה, התקשורות והקורונה, השקר של נדבקי הקורונה, למה מפחידים אנשים בקורונה? איך מפחידים אנשים בקורונה? מספר החולים בקורונה, מספר הנדבקים בקורונה, כמה חולים בקורונה? כמה נדבקים בקורונה? התקשורת בזמן הקורונה
השקר של חולי הקורונה, התקשורות והקורונה, השקר של נדבקי הקורונה, למה מפחידים אנשים בקורונה? איך מפחידים אנשים בקורונה? מספר החולים בקורונה, מספר הנדבקים בקורונה, כמה חולים בקורונה? כמה נדבקים בקורונה? התקשורת בזמן הקורונה
... כמה חולים בקורונה? כמה נדבקים בקורונה? התקשורת בזמן הקורונה מה היה השקר שמאחורי חולי הקורונה והתקשורת? בהרצאה זו, אליעד כהן מציג את טענתו כי המניפולציות והסיפורים שהופצו סביב הקורונה היו חלק משקר מתמשך שנוצר על ידי התקשורת. לדבריו, הייתה תמימות דעים בין גורמים שונים, כמו ראש הממשלה והתקשורת, שמטרתם הייתה להחמיר את הסיפור ולהפוך את הקורונה לבעיה מרכזית בכל תחום. איך התקשורת ניצלה את המצב של הקורונה? על פי אליעד, התקשורת גילתה עניין במגפת הקורונה מכיוון שהיא הביאה יותר אנשים להישאר בביתם ולהתמקד בצפייה ... בתוכניות טלוויזיה ומהאזנה לחדשות. התקשורת לא רק שהפיצה את הסיפור של הקורונה, אלא אף ניפחה אותו כדי להגדיל את הצפייה ולייצר ... בהלה. מה השתנה במינוחים של הקורונה בתקשורת? אליעד מציין שינוי משמעותי בשפת התקשורת: בתחילת ההתפרצות הקורונה, תמיד שודרו נתונים על חולי קורונה, והיו גרפים הממחישים את מספר החולים. אולם, לאחר תקופה מסוימת, התקשורת התחילה לשדר את המונח נדבקי קורונה במקום חולי קורונה. אליעד שואל מדוע השינוי הזה ... קורא לציבור לא להסתמך רק על מה שמובא בתקשורת. הוא ממליץ לכל אחד לחפש מידע נוסף באופן עצמאי, לבדוק את כל השקרים שהופצו, ולהבין ... מטרות המניפולציות שנעשו באמצעות אמצעי התקשורת. שקרים של קורונה התקשורת והקורונה נדבקי קורונה מול חולי קורונה מניפולציות תקשורתיות איך הפחידו אותנו בקורונה? ...
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
... תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי מהן מיומנויות תקשורת בין אישית ומה חשיבותן? יש סוגים שונים של מיומנויות שאנשים יכולים לפתח במהלך חייהם. יש מיומנויות ... ליצור שיחה עם אדם אחר. מהם שני הגורמים המרכזיים המשפיעים על מיומנויות תקשורת בין אישית? על מנת לפתח ולשפר מיומנויות תקשורת בין אישית, יש להתייחס לשני גורמים מרכזיים: ידע והבנה של איך לתקשר בצורה נכונה. יכולת רגשית ונפשית לממש את הידע הזה בפועל. מה החשיבות של ידע בשיפור כישורי תקשורת בין אישית? הגורם הראשון בשיפור יכולת בין אישית הוא ידע תאורטי. ידע זה כולל הבנה של מה לומר, איך לומר, ... לחשוב בדרך מסוימת. חוסר בידע בתחום זה יוצר קושי משמעותי במיומנויות תקשורת בין אישית, והדרך לפתור זאת היא פשוט לצבור את הידע המתאים. מדוע היכולת הרגשית קריטית לשיפור מיומנויות תקשורת בין אישית? הגורם השני בשיפור המיומנויות הבין אישיות הוא היכולת הרגשית. גורם זה מתייחס למצב הרגשי והנפשי ... ויכולת ניהול שיחות מוצלחות. אילו מחסומים רגשיים נפוצים פוגעים ביכולת התקשורת הבין אישית? קיימים מחסומים רגשיים רבים שיכולים להפריע לאדם לתקשר בצורה טובה, כגון: קושי לחייך או להיות ... כלפי בני אדם. כל אלו הם תסביכים רגשיים שמשפיעים ישירות על איכות התקשורת של האדם. אדם שסובל מאחד המחסומים האלה לא יוכל להשתמש בידע שיש לו, גם אם הוא מקצוען בתאוריה של תקשורת בין אישית. מה הדרך היעילה ביותר לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית? כדי לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית ולהתגבר על קשיים בתקשורת עם אנשים, נדרש שילוב של שני הגורמים יחד: רכישת ידע בתחום התקשורת הבין אישית, כולל הבנת תגובות נכונות בסיטואציות שונות. טיפול רגשי ונפשי במחסומים, בפחדים ובקשיים האישיים שמונעים מאדם לממש את הידע שלו בתקשורת . רק כאשר האדם משלב את שני האלמנטים הללו, ידע ויכולת רגשית, הוא יוכל באמת לפתח ולשפר את כישורי התקשורת שלו וליצור מערכות יחסים בינאישיות בריאות ומוצלחות. איך לתקשר עם אנשים? קושי רגשי לתקשר עם אנשים שיפור מיומנויות תקשורת בין אישית מיומנויות רכות וקשות איך להתמודד עם אנשים קשים בעבודה? מחסום רגשי בתקשורת שיפור עצמי, התפתחות אישית, מיומנות בין אישית, יכולת בין אישית, מיומנויות בינאישיות, מיומנויות תקשורת, שיפור יכולות בין אישיות, מיומנויות רכות, מיומנויות קשות, סוגי כישורים, כישורים רכים, כישורים קשים, מיומנות חברתית, מיומנויות ניהוליות, מיומנויות עבודה, מיומנויות תקשורתיות, מיומנויות תקשורת בין אישית, קושי לתקשר עם אנשים, קושי רגשי חברתי, קושי רגשי התנהגותי, קושי רגשי בעבודה, מערכות יחסים בינאישיות, יכולות אישיות, פיתוח מיומנויות חברתיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות ניהול, פיתוח מיומנויות רכות, מיומנות הנטוורקינג, מיומנויות רכות בעבודה, קושי לדבר עם אנשים, קשה לי עם אנשים בעבודה, איך להסתדר עם אנשים בעבודה? 2 רכיבים בתקשורת בין אישית, איך לתקשר עם אנשים? כישורים מקצועיים, מיומנויות קשות ורכות, מיומנויות ניהול שיחות קשות, ... איך להתמודד עם אנשים קשים בעבודה? איך לפתח שיחה עם אנשים? קושי בתקשורת בין אישית, קושי רגשי לתקשר עם אנשים, קשה לי לדבר עם אנשים, קשה לי לתקשר עם אנשים, קשה לי עם אנשים, יכולת רגשית, יכולת נפשית, מחסום רגשי, 2 סיבות לקושי בתקשורת בין אישית ...
להיות חבר של הלקוח, להפוך את הלקוח לחבר, להתחבר עם הלקוח, לגרום ללקוח לאהוב אותך, לגרום ללקוח לרצות לקנות ממך, לגרום ללקוח לעבוד איתך, מערכת יחסים עם לקוחות, לעבוד עם חברים
להיות חבר של הלקוח, להפוך את הלקוח לחבר, להתחבר עם הלקוח, לגרום ללקוח לאהוב אותך, לגרום ללקוח לרצות לקנות ממך, לגרום ללקוח לעבוד איתך, מערכת יחסים עם לקוחות, לעבוד עם חברים
... באמצעות היחסים הבינאישיים ולא רק את המוצר עצמו. לדבריו, לא משנה עד כמה המוצר איכותי או משוכלל, אם הלקוח לא מרגיש טוב במהלך התקשורת עם המוכר, הסיכוי שירכוש את המוצר יורד משמעותית. איך להפוך את הלקוחות שלך לחברים, ולמה זה ... כאלה צריכים להבין שהמוצר או השירות הם רק חלק אחד מתוך מגוון דרכים לתת ללקוח את התחושה הטובה שהוא מחפש. החיוך, צורת הברכה והתקשורת האישית הן גורמים חשובים לא פחות מאיכות המוצר או השירות, ולפעמים אף חשובים יותר. לסיכום, כיצד לשפר את היחסים עם הלקוחות ולהגדיל את המכירות? אליעד כהן ממליץ בחום להתמקד בשיפור היכולות הבינאישיות והתקשורתיות, לצד שיפור המוצר. יצירת קשר חברי ואמיתי עם הלקוח תגרום לו לרצות לקנות דווקא ממך, גם ... רק על שיקולים מקצועיים או טכניים, אלא בעיקר על התחושה הטובה שנוצרת ביחסים אישיים. המלצת אליעד היא להשקיע בשיפור מיומנויות התקשורת הבינאישית שלך, מתוך הבנה שככל שהלקוח ירגיש שאתה חבר שלו, הסיכוי שהוא יקנה ממך גבוה יותר. ... יכול ליפול על המחיר או על חוסר מקצועיות או על מה שזה לא יהיה. אבל הרעיון הוא שאם אתה רוצה שיקנו ממך יותר תשפר את מיומנויות התקשורת שלך את שיפור היכולת הבין אישית שלך איך להיות חבר של אנשים איך להתחבר עם אנשים. ככל שאתה ...
גלעד שליט האם הוא סובל, טוב שתלוי בסיבות, האם תמיד יהיה טוב, איך אפשר להיות בטוח שתמיד יהיה טוב
גלעד שליט האם הוא סובל, טוב שתלוי בסיבות, האם תמיד יהיה טוב, איך אפשר להיות בטוח שתמיד יהיה טוב
... חיצונית, אך לטענתו זו טעות. הדוגמה המרכזית שניתנת היא המקרה של גלעד שליט, שבזמן שהותו בשבי הייתה קיימת דאגה גדולה לשלומו, כאשר השיח התקשורתי התמקד בכך שהוא עדיין חי. אליעד מסביר שלפי ההיגיון הפשוט, אם גלעד שליט היה מת, זה היה פותר את הבעיה, כי אז לא היה סובל יותר. אולם התקשורת, המשפחה והחברה הדגישו שהוא חי, כי המוות נתפס כדבר שלילי, בעוד החיים נתפסים כטובים. אליעד טוען שצריך לשאול אם החיים של גלעד שליט בשבי הם אכן חיים טובים או שמא ...
חקר השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות?
... השפה עצמה: איך היא נוצרה, מהם הבסיסים לתקשורת מילולית, ואיך המוח מעבד את השפה. אליעד כהן מתחיל את ההרצאה ... חייב היה לתקשר, אלא היא התפתחה כצורת תקשורת מקובלת בין בני אדם, והוסיפה כשלב נוסף את יכולת הלמידה של ילד. ... כדי ליצור קשרים ולקבל משמעויות מתוך התקשורת המילולית. איך נוצרות שפות חדשות? אליעד כהן מציין כי שפות ... נובעת מהאובייקט עצמו, אלא מתוך הקשר התקשורתי שנוצר בין אנשים המבינים את המילה ואת משמעותה. השפה עוסקת ... ומתוך כך נוצרת מערכת של מילים שמאפשרת תקשורת. האם השפה היא תהליך מחויב או אקראי? יש תיאוריות שמתארות את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תקשורת בין אישית, למה אף פעם אל תענה למה ששאלו אותך? למה לא לענות למה ששואלים אותך? איך להבין מה מסתתר מאחורי השאלה? שאלה גלויה, שאלה נסתרת, מטרת השאלה, למה מישהו שואל אותך משהו? איך לגלות אינטרסים סמויים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תקשורתיות, איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תקשורתיות, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים, הדרכה, מטפל אישי בנושאי תקשורתיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.3750 שניות - עכשיו 27_07_2025 השעה 11:44:18 - wesi1