דת הקורונה, איך נוצרות דתות? איך נוצרה היהדות? מי נתן את התורה של הקורונה? איך נוצרו חוקי היהדות? למה אנשים דתיים מאמינים באלוהים? מה באמת קרה במתן תורה? מכחישי קורונה, מאמיני קורונה, מגפת הקורונה, מהי האמת של הקורונה?
איך נוצרות דתות ומה הקשר בין דת הקורונה ליהדות?
אליעד כהן מציג את תופעת "דת הקורונה" כהמחשה מעשית וברורה לאופן שבו דתות בכלל, והיהדות בפרט, נוצרות. הוא מבהיר שלמרות שהווירוס עצמו אכן קיים, סביבו נוצרה מערכת אמונות שלמה של טקסים, מצוות ותקנות שנכנסו לחיי היום - יום, דוגמת קפסולות, עטיית מסכות, שמירת מרחק ותו סגול. אליעד משווה זאת במפורש לדרך שבה נוצרים חגים ומצוות ביהדות. לדוגמה, יש את חג הפסח, שלכאורה מוכיח שהאירועים בתנ"ך באמת קרו, כי אחרת לא ברור מדוע אנשים היו מתחילים לחגוג אותם. אבל הוא טוען שזו אינה הוכחה אמיתית לכך שהסיפורים אכן התרחשו, בדיוק כפי שקיומם של טקסי הקורונה כיום לא מוכיחים שהקורונה היא אכן איום כל כך חמור.
האם הטענות "אבא לא משקר לבן שלו" ו"היו 600 אלף עדים" מוכיחות את היהדות?
אליעד מביא כדוגמה טענות נפוצות להוכחת היהדות, כמו "אבא לא משקר לבן שלו" ו"היו 600 אלף עדים למתן תורה". הוא אומר שאלה בדיוק אותן טענות וסוגי שכנועים שנוצרו סביב הקורונה - אנשים טוענים שהממשלה או דמויות סמכותיות לא ישקרו לציבור, או שלא ייתכן שכל כך הרבה אנשים טועים. אך הוא מסביר שאכן אפשרי שכל כך הרבה אנשים יטעו, במיוחד כאשר לכל אחד יש אינטרס אישי או פחד מסוים שגורם להם לשתף פעולה עם השקרים.
למה אנשים מאמינים בחוקי הקורונה למרות הסתירות וחוסר ההיגיון?
אליעד נותן דוגמה לאבסורד שבחוקי הקורונה, כאשר החוק עצמו מתיר לאנשים עם מגבלות רפואיות לא לעטות מסיכה, אך נותני שירות מסוימים מסרבים להכניס אותם ללא מסיכה מתוך פחד ואמונה פנאטית בקיומו של איום בריאותי מיידי. הוא מביא דוגמה קיצונית של יולדת בבית חולים שנדרשת לעטות מסיכה למרות שהיא מתקשה לנשום, בטענה שהיא מסכנת את הצוות הרפואי. דוגמה נוספת היא ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שמצטלם לעיתים קרובות בלי מסיכה, אך האנשים סביבו עם מסיכות. אליעד מציין שזה מראה על אי - היגיון ברור: האם נתניהו חסין מפני הדבקה, בעוד אדם פשוט חייב לעטות מסיכה?
איך הקורונה הפכה לאמונה דתית קנאית?
לפי אליעד כהן, אנשים הפכו את הקורונה למשהו שנמצא הרבה מעבר לחוק ולרציונל. הוא מסביר שבעולם של הקורונה, אנשים חולקו ל"מכחישי קורונה" ול"מאמיני קורונה", בדיוק כמו בכל דת אחרת, עם "כופרים" שהופכים לסכנה עבור הציבור. הוא מזהה קווים מקבילים לתקופת התנ"ך, שבה מי שלא האמין באלוהים נחשב לכופר שיש להוציאו להורג. אליעד מזהיר מכך שבעתיד, ההתפתחויות הללו עלולות להחמיר וליצור מציאות שבה "כופרי קורונה" יעברו לינץ' או יוצאו להורג, אם לא יקיימו את מצוות הקורונה. הוא מחדד את האבסורד בכך, ואומר שאנשים איבדו כל יכולת שיפוט הגיונית מרוב פחד ואמונה.
מדוע הקורונה פחות מסוכנת משפעת אך נחשבת למסוכנת יותר?
אליעד מציין עובדה מעניינת: לדבריו, אם משווים בין קורונה לשפעת רגילה, הסיכון למות מקורונה הוא למעשה נמוך יותר מזה של שפעת רגילה. הוא טוען שרוב מקרי המוות מקורונה קשורים לקבוצות גיל מסוימות ולמחלות רקע, בעוד ששפעת רגילה הורגת יותר אנשים מדי שנה. הוא מסביר שהפאניקה הציבורית והתקנות הקפדניות סביב הקורונה אינן מוצדקות מבחינה סטטיסטית ורפואית, ולכן ניתן לראות בבירור כיצד אמונה דתית יכולה להיווצר סביב איום לא רציונלי.
מה הקשר בין דת הקורונה למחלות שנוצרות ב"ביובים" ולנתניהו?
אליעד עושה הקבלה הומוריסטית בין השם "ביבי" (בנימין נתניהו) לבין "ביובים", ומסביר בציניות שמחלות נוצרות ב"ביובים" וכך גם סביב נתניהו נוצרות מחלות - זו אמירה הומוריסטית וסאטירית על תפקידו בהפצת פחד ומגבלות שיצרו את "דת הקורונה". הוא משתמש בהקבלה זו כדי להדגיש את חוסר ההיגיון והצביעות של התקנות, שלעתים לא חלות על מי שיצר אותן.
האם ייתכן שכולם טועים לגבי הקורונה?
אליעד מציע למאזינים להטיל ספק בכל האמונות והסיפורים שמספרים להם, כולל אלו שמגיעים מהתקשורת או מהרשויות. הוא טוען שכן, בהחלט יכול להיות מצב שכולם טועים או משקרים מסיבות אישיות או כלכליות, וכי אנשים ממציאים סיפורים כדי לשמר מצב של פחד ושליטה בציבור.
מה המסר המרכזי שאליעד מבקש להעביר?
אליעד כהן מסכם את המסר העיקרי בטענה שהדבר החשוב ביותר הוא תמיד לבדוק את האמת באופן עצמאי ולא להאמין בצורה עיוורת לאף אדם או גורם סמכותי. הוא קורא למאזינים לחפש את האמת בכוחות עצמם ולא לקבל את "הדת" החדשה הזו או כל דת אחרת באופן אוטומטי. הוא מציע להשתמש באירועי הקורונה כסיפור אזהרה שמדגים כיצד נוצרת דת וכיצד אנשים יכולים להיסחף אחרי אמונות שקריות.
אליעד כהן מציג את תופעת "דת הקורונה" כהמחשה מעשית וברורה לאופן שבו דתות בכלל, והיהדות בפרט, נוצרות. הוא מבהיר שלמרות שהווירוס עצמו אכן קיים, סביבו נוצרה מערכת אמונות שלמה של טקסים, מצוות ותקנות שנכנסו לחיי היום - יום, דוגמת קפסולות, עטיית מסכות, שמירת מרחק ותו סגול. אליעד משווה זאת במפורש לדרך שבה נוצרים חגים ומצוות ביהדות. לדוגמה, יש את חג הפסח, שלכאורה מוכיח שהאירועים בתנ"ך באמת קרו, כי אחרת לא ברור מדוע אנשים היו מתחילים לחגוג אותם. אבל הוא טוען שזו אינה הוכחה אמיתית לכך שהסיפורים אכן התרחשו, בדיוק כפי שקיומם של טקסי הקורונה כיום לא מוכיחים שהקורונה היא אכן איום כל כך חמור.
האם הטענות "אבא לא משקר לבן שלו" ו"היו 600 אלף עדים" מוכיחות את היהדות?
אליעד מביא כדוגמה טענות נפוצות להוכחת היהדות, כמו "אבא לא משקר לבן שלו" ו"היו 600 אלף עדים למתן תורה". הוא אומר שאלה בדיוק אותן טענות וסוגי שכנועים שנוצרו סביב הקורונה - אנשים טוענים שהממשלה או דמויות סמכותיות לא ישקרו לציבור, או שלא ייתכן שכל כך הרבה אנשים טועים. אך הוא מסביר שאכן אפשרי שכל כך הרבה אנשים יטעו, במיוחד כאשר לכל אחד יש אינטרס אישי או פחד מסוים שגורם להם לשתף פעולה עם השקרים.
למה אנשים מאמינים בחוקי הקורונה למרות הסתירות וחוסר ההיגיון?
אליעד נותן דוגמה לאבסורד שבחוקי הקורונה, כאשר החוק עצמו מתיר לאנשים עם מגבלות רפואיות לא לעטות מסיכה, אך נותני שירות מסוימים מסרבים להכניס אותם ללא מסיכה מתוך פחד ואמונה פנאטית בקיומו של איום בריאותי מיידי. הוא מביא דוגמה קיצונית של יולדת בבית חולים שנדרשת לעטות מסיכה למרות שהיא מתקשה לנשום, בטענה שהיא מסכנת את הצוות הרפואי. דוגמה נוספת היא ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שמצטלם לעיתים קרובות בלי מסיכה, אך האנשים סביבו עם מסיכות. אליעד מציין שזה מראה על אי - היגיון ברור: האם נתניהו חסין מפני הדבקה, בעוד אדם פשוט חייב לעטות מסיכה?
איך הקורונה הפכה לאמונה דתית קנאית?
לפי אליעד כהן, אנשים הפכו את הקורונה למשהו שנמצא הרבה מעבר לחוק ולרציונל. הוא מסביר שבעולם של הקורונה, אנשים חולקו ל"מכחישי קורונה" ול"מאמיני קורונה", בדיוק כמו בכל דת אחרת, עם "כופרים" שהופכים לסכנה עבור הציבור. הוא מזהה קווים מקבילים לתקופת התנ"ך, שבה מי שלא האמין באלוהים נחשב לכופר שיש להוציאו להורג. אליעד מזהיר מכך שבעתיד, ההתפתחויות הללו עלולות להחמיר וליצור מציאות שבה "כופרי קורונה" יעברו לינץ' או יוצאו להורג, אם לא יקיימו את מצוות הקורונה. הוא מחדד את האבסורד בכך, ואומר שאנשים איבדו כל יכולת שיפוט הגיונית מרוב פחד ואמונה.
מדוע הקורונה פחות מסוכנת משפעת אך נחשבת למסוכנת יותר?
אליעד מציין עובדה מעניינת: לדבריו, אם משווים בין קורונה לשפעת רגילה, הסיכון למות מקורונה הוא למעשה נמוך יותר מזה של שפעת רגילה. הוא טוען שרוב מקרי המוות מקורונה קשורים לקבוצות גיל מסוימות ולמחלות רקע, בעוד ששפעת רגילה הורגת יותר אנשים מדי שנה. הוא מסביר שהפאניקה הציבורית והתקנות הקפדניות סביב הקורונה אינן מוצדקות מבחינה סטטיסטית ורפואית, ולכן ניתן לראות בבירור כיצד אמונה דתית יכולה להיווצר סביב איום לא רציונלי.
מה הקשר בין דת הקורונה למחלות שנוצרות ב"ביובים" ולנתניהו?
אליעד עושה הקבלה הומוריסטית בין השם "ביבי" (בנימין נתניהו) לבין "ביובים", ומסביר בציניות שמחלות נוצרות ב"ביובים" וכך גם סביב נתניהו נוצרות מחלות - זו אמירה הומוריסטית וסאטירית על תפקידו בהפצת פחד ומגבלות שיצרו את "דת הקורונה". הוא משתמש בהקבלה זו כדי להדגיש את חוסר ההיגיון והצביעות של התקנות, שלעתים לא חלות על מי שיצר אותן.
האם ייתכן שכולם טועים לגבי הקורונה?
אליעד מציע למאזינים להטיל ספק בכל האמונות והסיפורים שמספרים להם, כולל אלו שמגיעים מהתקשורת או מהרשויות. הוא טוען שכן, בהחלט יכול להיות מצב שכולם טועים או משקרים מסיבות אישיות או כלכליות, וכי אנשים ממציאים סיפורים כדי לשמר מצב של פחד ושליטה בציבור.
מה המסר המרכזי שאליעד מבקש להעביר?
אליעד כהן מסכם את המסר העיקרי בטענה שהדבר החשוב ביותר הוא תמיד לבדוק את האמת באופן עצמאי ולא להאמין בצורה עיוורת לאף אדם או גורם סמכותי. הוא קורא למאזינים לחפש את האמת בכוחות עצמם ולא לקבל את "הדת" החדשה הזו או כל דת אחרת באופן אוטומטי. הוא מציע להשתמש באירועי הקורונה כסיפור אזהרה שמדגים כיצד נוצרת דת וכיצד אנשים יכולים להיסחף אחרי אמונות שקריות.
- איך נוצרה דת הקורונה?
- למה אנשים מאמינים באלוהים?
- האם הקורונה מסוכנת יותר משפעת?
- מי המציא את חוקי הקורונה?
- איך התחילה היהדות?
- האם ייתכן שכולם טועים בקורונה?
איך נוצרות דתות חדשות?
אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד נוצרות דתות חדשות, כשהוא משתמש בדת הקורונה כדוגמה בולטת לכך. לדבריו, אנשים מאמינים לסיפורים ואגדות המופצים בציבור ללא בדיקה או הטלת ספק, וכך נוצרת דת שלמה סביב רעיון מסוים, בין אם הוא נכון ובין אם לא.
האם הקורונה היא דת חדשה?
אליעד כהן טוען שבהחלט קיימת דת סביב הקורונה, ומדגים כיצד נוצרים טקסים דתיים מודרניים. הוא אומר שהווירוס עצמו הוא עובדה, אך כל מה שנוצר סביבו, כולל הפחדה, חוקים וטקסים כמו מסכות, קפסולות, ותווי סגול, הם למעשה חלק מדת חדשה. כהשוואה לכך, הוא מזכיר ויכוחים דתיים כמו איסורי שבת, ומביא דוגמאות כמו ויכוחים דתיים אם ביצה שנפלה למחבת הופכת את האוכל ללא כשר. בדומה לוויכוחים אלו, ישנם אנשים שמתווכחים ברצינות תהומית על חוקי הקורונה, מה שגורם לו להגדיר אותם כ"פסיכופטים".
איך אליעד כהן משווה בין דת הקורונה ליהדות?
אליעד כהן עושה השוואה מפורטת בין דת הקורונה ליהדות, וטוען שהדרך שבה אנשים החלו להאמין בקורונה זהה לדרך שבה אנשים החלו להאמין בסיפורי התורה. הוא מביא דוגמאות נפוצות להוכחות של מאמינים לגבי אמיתות היהדות, כמו "אבא לא ישקר לבן שלו" או "600,000 עדים היו במתן תורה". הוא טוען שאלו בדיוק אותן שיטות שבהן משתמשים כיום מאמיני הקורונה, כשהם אומרים: "נראה לך שהממשלה משקרת לנו?", או "נראה לך שביבי משקר לנו?".
האם חוקי הקורונה הם רציונליים או אמונה דתית?
אליעד כהן טוען שחוקי הקורונה אינם רציונליים ואינם מבוססים על עובדות מדעיות אלא על אמונה עיוורת ופחד בלתי מוצדק. הוא נותן דוגמה לאבסורדיות בכך שסטטיסטית, הקורונה פחות מסוכנת משפעת רגילה, אך אנשים מאמינים בפחד מפניה הרבה יותר. לדבריו, מתים מקורונה בעיקר אנשים מבוגרים או אנשים עם מחלות רקע, בשיעורים נמוכים יותר משפעת רגילה. בכל זאת, הציבור מתייחס לכך בצורה מוגזמת והיסטרית, מה שמוכיח שהאמונה בקורונה הפכה למעשה לדת.
איך חוקי המדינה מתנגשים עם דת הקורונה?
אליעד כהן מפרט על המצב החוקי ואומר שעל פי חוקי המדינה, אדם שיש לו מגבלה רפואית לא חייב לחבוש מסיכה, ואף אסור למנוע ממנו שירות. למרות זאת, הוא מתאר מצבים קיצוניים כמו יולדת שחייבו אותה לשים מסיכה בזמן הלידה, רק מתוך אמונה עיוורת ופחד בלתי הגיוני. כהוכחה נוספת לאבסורד, הוא מתייחס לכך שראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו ("ביבי"), לרוב לא עטה מסיכה בתמונות, בעוד אנשים סביבו כן. מכאן הוא מציין באירוניה שכנראה נתניהו "חסין" בפני הקורונה לעומת שאר האזרחים, שמוכרחים לעטות מסיכה בכל מצב.
האם מי שמתנגד לקורונה מוגדר ככופר?
אליעד כהן מסביר שיש "כופרי קורונה", כפי שבעבר היו כופרים דתיים שנרדפו. הוא טוען שהיום מי שמתנגד לקורונה או לחוקים המופרכים שלה מתויג כאויב הציבור, בדומה לאדם שהכחיש את האלוהים בעבר ונרדף על כך. הוא משווה זאת לימי התנ"ך, שבהם כופרים הוצאו להורג על כפירה.
מה אליעד כהן ממליץ לאנשים לגבי אמונות?
בסיום ההרצאה אליעד כהן ממליץ לא להאמין בשום דבר בצורה עיוורת. הוא מציע תמיד לבדוק את האמת, לחשוב בצורה ביקורתית, ולא ללכת אחרי העדר. לדבריו, סיפורי הקורונה יכולים להימשך שנים, וייתכן שבעתיד הרחוק אנשים ישאלו את עצמם איך האמינו בדבר כזה.
אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד נוצרות דתות חדשות, כשהוא משתמש בדת הקורונה כדוגמה בולטת לכך. לדבריו, אנשים מאמינים לסיפורים ואגדות המופצים בציבור ללא בדיקה או הטלת ספק, וכך נוצרת דת שלמה סביב רעיון מסוים, בין אם הוא נכון ובין אם לא.
האם הקורונה היא דת חדשה?
אליעד כהן טוען שבהחלט קיימת דת סביב הקורונה, ומדגים כיצד נוצרים טקסים דתיים מודרניים. הוא אומר שהווירוס עצמו הוא עובדה, אך כל מה שנוצר סביבו, כולל הפחדה, חוקים וטקסים כמו מסכות, קפסולות, ותווי סגול, הם למעשה חלק מדת חדשה. כהשוואה לכך, הוא מזכיר ויכוחים דתיים כמו איסורי שבת, ומביא דוגמאות כמו ויכוחים דתיים אם ביצה שנפלה למחבת הופכת את האוכל ללא כשר. בדומה לוויכוחים אלו, ישנם אנשים שמתווכחים ברצינות תהומית על חוקי הקורונה, מה שגורם לו להגדיר אותם כ"פסיכופטים".
איך אליעד כהן משווה בין דת הקורונה ליהדות?
אליעד כהן עושה השוואה מפורטת בין דת הקורונה ליהדות, וטוען שהדרך שבה אנשים החלו להאמין בקורונה זהה לדרך שבה אנשים החלו להאמין בסיפורי התורה. הוא מביא דוגמאות נפוצות להוכחות של מאמינים לגבי אמיתות היהדות, כמו "אבא לא ישקר לבן שלו" או "600,000 עדים היו במתן תורה". הוא טוען שאלו בדיוק אותן שיטות שבהן משתמשים כיום מאמיני הקורונה, כשהם אומרים: "נראה לך שהממשלה משקרת לנו?", או "נראה לך שביבי משקר לנו?".
האם חוקי הקורונה הם רציונליים או אמונה דתית?
אליעד כהן טוען שחוקי הקורונה אינם רציונליים ואינם מבוססים על עובדות מדעיות אלא על אמונה עיוורת ופחד בלתי מוצדק. הוא נותן דוגמה לאבסורדיות בכך שסטטיסטית, הקורונה פחות מסוכנת משפעת רגילה, אך אנשים מאמינים בפחד מפניה הרבה יותר. לדבריו, מתים מקורונה בעיקר אנשים מבוגרים או אנשים עם מחלות רקע, בשיעורים נמוכים יותר משפעת רגילה. בכל זאת, הציבור מתייחס לכך בצורה מוגזמת והיסטרית, מה שמוכיח שהאמונה בקורונה הפכה למעשה לדת.
איך חוקי המדינה מתנגשים עם דת הקורונה?
אליעד כהן מפרט על המצב החוקי ואומר שעל פי חוקי המדינה, אדם שיש לו מגבלה רפואית לא חייב לחבוש מסיכה, ואף אסור למנוע ממנו שירות. למרות זאת, הוא מתאר מצבים קיצוניים כמו יולדת שחייבו אותה לשים מסיכה בזמן הלידה, רק מתוך אמונה עיוורת ופחד בלתי הגיוני. כהוכחה נוספת לאבסורד, הוא מתייחס לכך שראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו ("ביבי"), לרוב לא עטה מסיכה בתמונות, בעוד אנשים סביבו כן. מכאן הוא מציין באירוניה שכנראה נתניהו "חסין" בפני הקורונה לעומת שאר האזרחים, שמוכרחים לעטות מסיכה בכל מצב.
האם מי שמתנגד לקורונה מוגדר ככופר?
אליעד כהן מסביר שיש "כופרי קורונה", כפי שבעבר היו כופרים דתיים שנרדפו. הוא טוען שהיום מי שמתנגד לקורונה או לחוקים המופרכים שלה מתויג כאויב הציבור, בדומה לאדם שהכחיש את האלוהים בעבר ונרדף על כך. הוא משווה זאת לימי התנ"ך, שבהם כופרים הוצאו להורג על כפירה.
מה אליעד כהן ממליץ לאנשים לגבי אמונות?
בסיום ההרצאה אליעד כהן ממליץ לא להאמין בשום דבר בצורה עיוורת. הוא מציע תמיד לבדוק את האמת, לחשוב בצורה ביקורתית, ולא ללכת אחרי העדר. לדבריו, סיפורי הקורונה יכולים להימשך שנים, וייתכן שבעתיד הרחוק אנשים ישאלו את עצמם איך האמינו בדבר כזה.
- איך נוצרה דת הקורונה?
- מי כתב את חוקי הקורונה?
- האם הקורונה מסוכנת יותר משפעת?
- איך נוצרת אמונה דתית?
- האם הממשלה משקרת בקורונה?
- מהי האמת על מגפת הקורונה?
- איך נוצרו חוקי היהדות?