הסוד של התשובה *לכל* השאלות - איך לגלות את התשובה האחת *לכל* השאלות?... האדם חושב את צורת המחשבה הזאת, אין לו לאדם את האפשרות לשאול שום שאלה כלל. כי בצורת המחשבה של השכל הגדול ביותר, שם אין שום שאלה כלל. וכדי שהאדם יוכל שם לשאול איזו שאלה, לשם כך על האדם להשתגע ממש, ... בכלל. כי בחוסר ידיעה ובשאלות ותשובות, יש בזה משהו טוב מאוד. ולכן גם החכם הגדול ביותר שיש לו את השכל הגדול ביותר, שבשכל הזה אין שום שאלה כלל, אף על פי כן, גם הוא בוחר להשתמש בשכל הרגיל, ולשאול שאלות ... של בני האדם, יש גם שאלות וגם תשובות. והחכם האמיתי הוא יש לו גם שכל נוסף, שמנקודת המבט של השכל הגדול ביותר, שם אין מקום לשום שאלה בשום נושא כלל. והשכל הזה הוא ככ גדול, עד שלא רק שאין שם ... שאין שם גם שום ספק / התלבטות / חשש / פחד / רע / רצון / בעיה וכיוב. כי בשכל הגדול ביותר, שם יש את שלמות האחדות. ובאחדות אין שום ספקות ושום חששות ושום רע כלל. אבל אצל בני אדם ... הרגיל, שבו יש כל הזמן שאלות ותשובות. וספקות ובעיות ופתרונות. והשלמות של האדם, היא כאשר הוא משיג גם את השכל הגדול יותר, שעל ידו האדם מגיע לשלמות שכלית אמיתית. והדרך להשיג את השכל הגדול ביותר, היא על ידי זה שהאדם מחפש את הדבר שבו תלויות כל השאלות וכל הספקות שיש בעולם. ועל האדם ... נקודת מבט מאוד מסוימת, שמשם אין שום שאלה כלל בשום נושא בעולם. ורק נזכיר, שגם אחרי שהאדם מבין את השכל הגדול ביותר שבו אין שום שאלה כלל, גם אז יש שכל גדול עוד יותר ממנו, והוא השכל של החכם האמיתי, שהוא מחבר את השכל שבו אין שום שאלה כלל, עם השכל שבו יש שאלות ותשובות, שהוא השכל השלם באמת. והדרך של האדם לגלות את השכל הגדול ביותר שבו אין שום שאלה כלל, היא על ידי זה שהאדם מנסה למצוא את השורש והסיבה שבגללה יש קיום ... כי גם לשאלות הפרדוקסאליות שנראות בלתי פתירות בשכל האנושי, גם להן יש שורש. והדרך השורש שלהן, אפשר לגלות את השכל הגדול שבו אין שום שאלה כלל. ואדרבה, הדרך של האדם לגלות את השכל הגדול ביותר, היא דווקא על ידי זה שהוא מנסה למצוא תשובה לשאלות הפרדוקסאליות. כי על ידי החקירה של האדם את ...