אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב? ✔ איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? השאלה שאליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:04חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים?

השאלה שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד ההורים צריכים לפעול כאשר ילדיהם לא פועלים לפי ההנחיות או הציפיות שלהם. לעיתים ישנם מצבים בהם אחד ההורים חושב שיש לחנך בצורה מסוימת, וההורה השני חושב אחרת, והילדים נמצאים באמצע, בבלבול וחוסר ודאות. גם במצב בו ההורים מתואמים על שיטת החינוך, קורה שהילדים עדיין מתנהגים אחרת מהמצופה.

מה קורה כאשר הורים מחנכים כמו חמורים?

אליעד מסביר שכאשר הורים מתמקדים כל הזמן במה שהילד עושה או לא עושה - "מותר לעשות", "אסור לעשות", "זה בסדר", "זה לא בסדר" - הם למעשה משתמשים בשיטת חינוך של חמורים. השיטה הזו מבוססת על הוראות בלבד, ללא הבנת ההיגיון מאחוריהן. הוא משתמש בדימוי החמור כדי להסביר שילד שחונך באופן הזה לא מפעיל את המחשבה העצמית שלו, בדיוק כמו חמור שפועל לפי הוראות בלבד. הילד במצב כזה לא לומד להפעיל שיקול דעת, אלא רק למלא הוראות בצורה טכנית וחסרת הבנה.

מדוע הילד מתנגד להוראות ההורים?

כאשר ההורים כל הזמן אומרים "תעשה כך" או "אל תעשה כך", הילד עלול לראות בהם "טרוריסטים", מכיוון שהוא מרגיש שהם מגבילים אותו בלי להסביר את ההיגיון מאחורי ההגבלות. כתוצאה מכך, הילד מנסה למרוד או לעשות ההפך ממה שנאמר לו, פשוט כדי להרגיש שהוא לא כפוף לסוג של שלטון כפוי ומדכא.

מהי דרך החינוך הנכונה על פי אליעד כהן?

אליעד מסביר כי חינוך נכון הוא לא רק לתת לילד הנחיות, אלא ללמד אותו כיצד לחשוב. כאשר הילד שואל "מותר לעשות את זה?", במקום לענות תשובה של "כן" או "לא", ההורה צריך להוביל את הילד לחשוב בעצמו. ההורה אמור להגיד לו: "בוא נחשוב ביחד, מה אתה חושב? למה אתה חושב שזה טוב או לא טוב?" ולהוביל את הילד להבין את ההיגיון מאחורי כל פעולה.

מה היתרון בחינוך לחשיבה עצמאית?

כאשר הילד מבין את ההיגיון שעומד מאחורי ההנחיות, הוא מסוגל לפתח חשיבה עצמאית. החשיבה העצמאית הזו מאפשרת לילד לפעול מתוך הבנה, ולא מתוך כפייה. ברגע שהילד מבין בעצמו את ההיגיון של הדברים, גם אם אחרים ינסו להשפיע עליו בעתיד, הוא עדיין יקשיב להוריו כי הוא הפנים את ההיגיון של ההוראות.

כיצד ניתן לקחת לאדם את הבחירה החופשית באמצעות חינוך?

אליעד מתייחס לנקודה מעניינת שלדבריו כבר הסביר במקומות אחרים, שלפיה אם אדם מגיע להבנה מלאה ועמוקה של דבר מסוים, הוא לא יכול לפעול בניגוד להבנתו. כלומר, כאשר אדם באמת מבין מדוע פעולה מסוימת נכונה, אין לו בחירה חופשית לפעול אחרת, כי הוא פשוט יודע מה נכון. הוא מציין שאנשים פועלים בניגוד להבנתם רק כאשר הם לא באמת מבינים לעומק את ההיגיון מאחורי הדברים.

מה עושים בפועל כדי ליישם את שיטת החינוך הנכונה?

אליעד מדגיש כי על ההורים לשנות את הפוקוס מחינוך טכני ("עשה או אל תעשה") לחינוך המבוסס על הבנת ההיגיון. כאשר ילד עושה משהו, בין אם נכון או לא, ההורה אמור לשאול: "למה אתה חושב שזה נכון? למה אתה חושב שאולי זה לא נכון? אולי ההפך הוא הנכון?" כלומר, ההורים צריכים לעודד את הילד לחשוב, לנתח ולהבין את פעולותיו ואת ההשלכות שלהן, במקום פשוט לקבל פקודות.

באמצעות גישה זו, הילד לומד לחשוב בצורה עצמאית ובוגרת, וכאשר הוא גדל, הוא מסוגל לקבל החלטות נכונות מתוך ההבנה שלו, ולא מתוך הכפייה או הפחד מההורים.

לסיכום: מהו חינוך טוב לילדים?

חינוך טוב הוא חינוך שבו ההורים מתמקדים בהסבר ובהיגיון ולא רק בהוראות. ההורים צריכים לעזור לילד לחשוב בכוחות עצמו ולהבין את ההיגיון של כל פעולה. בצורה זו הילד מתפתח לאדם עצמאי, חושב ומבין, שמסוגל להתמודד עם החלטות בצורה נכונה ובוגרת. כאשר ההורים מסבירים את הדברים ולא מנסים לתמרן את הילד, הוא לא יראה בהם אויבים, אלא אנשים שמסייעים לו להבין את העולם טוב יותר.
מהו חינוך טוב ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה?

הנושא שנדון כאן עוסק בחינוך ילדים ובשאלה מה צריך לעשות הורה כאשר הילדים אינם פועלים על פי מה שנאמר להם. במיוחד כאשר ישנם חילוקי דעות בין ההורים על הדרך בה יש לחנך את הילדים, או כאשר הילדים לא פועלים על פי הציפיות של ההורים, גם אם יש הסכמה בין ההורים בנוגע לשיטה החינוכית. אליעד מציין כי התשובה לשאלה זו היא פשוטה יותר ממה שנראה במבט ראשון.

מה קורה כשחונכים ילדים כמו חמורים?

החינוך המתבצע כשההורים מתמקדים כל הזמן במה מותר ומה אסור, או מה לעשות ומה לא לעשות, הוא חינוך שמזכיר את התנהגותם של חמורים. אליעד מסביר כי כאשר הורים כל הזמן עוסקים בשאלות של "מה לעשות", הם בעצם חונכים את הילדים בצורה דמוי - חמורית, כי הם לא עוזרים לילד להבין את החשיבה מאחורי ההחלטות. החמור, לדבריו, לא חושב, הוא רק עוסק בשאלה של מה מותר ומה אסור, מבלי להפעיל שיקול דעת. כך גם הילד, כשההורה אינו מסביר לו את ההיגיון מאחורי ההוראות, לא מפתח את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות בצורה עצמאית.

מהו חינוך נכון?

חינוך נכון, לדברי אליעד, הוא לא על להורות לילד מה לעשות ומה לא לעשות, אלא על להסביר לו את צורת החשיבה הנכונה. כאשר ילד שואל את ההורה אם מותר לעשות משהו, במקום לספק תשובה ישירה של "מותר" או "אסור", אליעד מציע שההורה יחשוב יחד עם הילד. הוא ממליץ להגיד לילד: "בוא נחשוב ביחד, מה אתה חושב? מה ההיגיון שלך אומר?" בכך, ההורה מסייע לילד לפתח את יכולת החשיבה שלו ולהבין את ההיגיון שמאחורי כל פעולה, כך שהוא יוכל להגיע למסקנה נכונה בעצמו.

מהי החשיבה החיונית לחינוך טוב?

כאשר ההורים מסבירים לילד את השכל שמאחורי הדברים, הם לא מתמקדים אך ורק בשאלה של מה מותר ומה אסור, אלא מסבירים את ההיגיון שבפעולה או במעשה מסוים. ברגע שהילד מבין את ההיגיון, הוא לא יצטרך להישמע רק למה שההורים אומרים, אלא יוכל לפתח את יכולת החשיבה שלו ולהחליט בעצמו, בהתאם למה שהוא הבין. אליעד מדגיש כי כאשר ההורים מסבירים את הדברים בצורה ישירה, הילד יתחיל לחשוב ולהתנהג כמו אדם נורמלי, ולא כמו "חמור" שעושה רק את מה שמותר או אסור.

האם יש מקום לפתח חשיבה עצמאית אצל הילדים?

התשובה לשאלה זו חיובית. אליעד מציין שבסופו של דבר, כאשר ההורים מגדלים את הילד לחשוב בצורה עצמאית ולהבין את ההיגיון מאחורי ההוראות, הם עוזרים לו להיות אדם עצמאי ובוגר, שמסוגל לקבל החלטות נכונות. ברגע שהילד מבין את הדברים בצורה מעמיקה, הוא לא יצטרך להישמע להוראות בלא להבין את הסיבה מאחוריהם. הוא יוכל להחליט בעצמו מה נכון ומה לא, בהסתמך על ההיגיון שהוא עצמו פיתח.

מה יקרה אם ההורים יתמקמו בתפקיד של "טרוריסטים"?

אליעד מציין כי כאשר ההורים לא מסבירים את ההיגיון מאחורי ההוראות ומתקשים לתת לילד את היכולת לחשוב ולבצע בחירה חופשית, הילד עלול להרגיש שההורים הם "טרוריסטים". במצב כזה, הילד עלול למרוד ולהתנגד להוראות ההורים רק משום שהם לא מאפשרים לו להבין את המניעים שמאחורי ההוראות. כאשר הילד מרגיש שמונעים ממנו את חופש הבחירה, הוא יימנע מלהקשיב להורים ויפעל לפי רצונו, רק מתוך צורך להימנע מהצמצום שמטילים עליו ההורים.

סיכום: איך לחנך את הילדים בצורה נכונה?

כדי לחנך ילדים בצורה נכונה, יש להתמקד בהסבר ובהבנה. במקום לשלוט על הילד ולהגיד לו מה מותר ומה אסור, ההורים צריכים להסביר את ההיגיון של כל פעולה ולפתח אצל הילד את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות עצמאיות. חינוך כזה לא רק עוזר לילד להתנהג בצורה נורמלית, אלא גם מסייע לו לפתח את כישוריו השכליים וההבנתיים, כך שהוא יוכל להתמודד עם החלטות בעתיד בצורה מושכלת.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של חינוך ילדים והשאלה שנשאלתי היא מה צריך לעשות הורה כאשר הוא רואה שהילדים עושים חלק ממה שהוא אומר, ההורה רוצה שהילדים יעשו דבר אחד והילדים עושים דבר אחר בפרט אם מגיעים למצב שצד אחד מההורים חושב שצריך לעשות ככה וצד אחר חושב שצריך לעשות ככה ואז הילדים נמצאים באיזה בלבול ובפרט שגם אם שני ההורים מסכימים איך צריך לחנך את הילדים עדיין הרבה פעמים הילדים עושים אחרת והשאלה הנשאלת היא זה מה לעשות ואיך לחנך את הילדים בצורה נכונה והתשובה לשאלה הזאת היא יותר פשוטה ממה שנדמה.

כאשר ההורים הם חמורים דהיינו, הם מתעסקים כל הזמן במה לעשות ובמה לא לעשות אז גם שיטת החינוך שלהם שהם מחנכים את הילדים שלהם זאת בעצם שיטת חינוך של חמורים ואז גם הילדים יוצאים חמורים ולפעמים החמורים האלה הם מקשיבים גם אם לפעמים החמורים האלה לא מקשיבים להם, אבל אם ההורים הם בני אדם חושבים והם מחנכים את הילדים שלהם בצורה שהם מחנכים בני אדם אז גם הילדים מתנהגים כמו בני אדם.

אני אסביר מה אני מתכוון לחנך ילד פירושו לחנך אותו לדרך חשיבה נכונה, מה זאת אומרת הורים שמתעסקים בלהסביר לילד שלהם "תעשה ככה או תעשה ככה את זה אסור את זה מותר, את זה מותר את זה אסור את זה אני מרשה לך את זה אני לא מרשה לך" זה הורים חמורים, למה זה הורים חמורים? כי הם כל הזמן מתעסקים במה לעשות "מותר לעשות אסור לעשות, מה הוא יעשה הוא יעשה ככה או יעשה ככה?" וזה חמור למה חמור כי החמור מה מעניין אותו מה לעשות "לעשות לא לעשות, כן לעשות לא לעשות", החמור לא חושב החמור לא מפעיל את דעתו אין לו שיכול דעת לחמור.

לעומת זאת חינוך נכון פירושו לא להגיד לילד שלך להגיד מה לעשות ומה לא לעשות חינוך נכון פירושו להסביר לילד שלך את צורת החשיבה הנכונה, כאשר הילד שלך שואל אותך "מותר לעשות את הדבר הזה?" במקום להיות כמו חמור שאומר לו מותר או אסור ואז הילד שלך נשאר חמור ואתה מצפה שכשהוא יגדל הוא יבין את מה התכוונת לו ואת החוכמה הנפלאה שיש בשיגעון שלך במקום זה כאשר הילד שלך אומר לך "מותר לעשות את זה אסור לעשות את זה?" תגיד לו "רגע בא נחשוב ביחד, מה אתה חושב מה ההיגיון שלך אומר, למה אתה חושב ככה למה אתה חושב אחרת" וכו' ולהוביל את המחשבה של הילד שהוא עצמו יגיע למסקנה הנכונה מה צריך לעשות.

זה נקרא לחנך את הילד כמו שמחנכים בן אדם וכאשר מחנכים את הילד כמו שמחנכים בן אדם ממילא הילד מתנהג כמו בן אדם, אני אסביר אם ההורים מחנכים את הילד "מותר אסור, אסור מותר, מרשה לך לא מרשה לך, למה עשית למה לא עשית" אם הם מתעסקים כל הזמן במה הוא עשה ובמה הוא לא עשה הילד לא מבין הוא מבין שההורים שלו זה טרוריסטים שכל מה שמעניין אותם זה מה הוא עושה ומה הוא לא עושה וכו' ואז כל מה שהילד רוצה מצד האמת כל מה שהוא רוצה זה לעשות הפוך ממה שההורים שלו אומרים, למה כי הוא אומר "ההורים האלה זה טרוריסטים לא נותנים לי לחיות רוצה לעשות מה שאני רוצה אל תשגעו לי את השכל".

לעומת זאת אם ההורים מחנכים את הילד כמו שמחנכים בן אדם, זאת אומרת שמסבירים לו את השכל של הדבר לא מנסים לעבוד עליו למה מנסים להגיד לו "אם אני אגיד לו ככה הוא יחשוב ככה ואם אני אגיד לו ככה הוא יחשוב ככה אז אני אגיד לו ככה" אין דברים כאלה תגיד תסביר לילד שלך את הדברים כפי מה שהם, תסביר לו "תקשיב ככה ותקשיב ככה וההיגיון הוא ככה וההיגיון הוא ככה" לנסות להסביר לילד את השכל של הדברים, אז כאשר הילד מבין את השכל של הדברים אז גם אם כל העולם אחר כך יגיד לו לעשות אחרת הילד עדיין יקשיב להורים.

וכפי שכבר הסברתי בנושא אחר שיש אפשרות לקחת לאדם את הבחירה החופשית שלו אפשר לגרום לבן אדם שלא תהיה לו בחירה חופשית, איך? באמצעות שמביאים אותו להבנה הבנה אם האדם באמת מבין מסוים הוא לא יכול לעשות אחרת ממה שהוא מבין, מתי אדם עושה אחרת כאשר הוא לא באמת מבין. בסיכומו של דבר הנושא הוא פשוט אתה רוצה שהילדים שלך יהיו מחונכים תתעסק פחות בלהגיד להם מה לעשות מה לא לעשות "למה עשית למה לא עשית" כל המשוגעים האלה.

במקום זה להסביר להם איך לחשוב "מה אתה חושב" וגם אם הילד עושה נכון "למה אתה חושב שזה טוב ולמה אתה חושב שזה לא טוב, האם זה באמת טוב אולי ההפך הוא הנכון ואולי ככה אולי ככה", להתחיל לפתח לילד את החשיבה שלו וכאשר מחנכים את הילד לחשוב כמו בן אדם אז גם הילד מתנהג כמו בן אדם ועל ידי זה הילדים גדלים להיות אנשים נורמליים ואז גם הם חיים חיים נורמליים.
רוצה לדבר מה אתה חושב שיפור יכולות חשיבה אימון קוגניטיבי חילוקי דעות שיפור יכולות קוגניטיביות שיקול דעת השכל יעוץ הורי דפוסי חשיבה איך להסביר לילד איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים בני אדם הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הורים וילדים חינוך חינוך טוב חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים מחנך מחנכים
לחשוב. למה יש בני אדם שקשה להם לחשוב? איך לחשוב בצורה טובה?
... לחשוב. למה יש בני אדם שקשה להם לחשוב? איך לחשוב בצורה טובה? לחשוב. מחשבות. ישנם בני אדם שמעדיפים שלא לחשוב. ישנם בני אדם שעבורם לחשוב נדמה כעונש. מדוע? תשובה: גם ברצון שלא לחשוב קיימת נקודת האמת. האמת היא שאם האדם לא היה חושב בכלל, הרי שלא היה יכול להיות לו שום רע. כי מי שאינו יודע דבר, הרי שאין ...
הבהלה לזהב / שופינג - ממה נובעת תופעת העדר והמרוץ של בני האדם אחרי שטויות?
... לרוץ אחרי הדבר הזה. ולמרות שהאדם יודע שזאת שטות מוחלטת, הרי שהוא רץ אחרי הדבר. וישנם מצבים, שבהם קבוצה קטנה של בני אדם רצים אחרי איזו שטות, וכל שאר בני האדם שעומדים סביבם יודעים שזו שטות, ובכל זאת גם הם מצטרפים למרוץ האנושי. ומאחר שבני אדם לא טיפשים, אכ נשאלת השאלה, ממה נובעת תופעת העדר הזאת? כי הרי האדם מבין שהדבר הוא שטות מוחלטת, או על כל פנים האדם מבין שהוא לא צריך לרוץ אחרי הדבר כמו משוגע. ... האמיתית של החיים, על ידי זה הוא מאושר באמת. והאדם מחפש את המשמעות של החיים, כדי להיות מאושר. וכאשר האדם רואה בני אדם אחרים שרצים אחרי איזה דבר, בתת המודע של האדם הוא מרגיש שהדבר הזה יש לו משמעות. כי מצד האמת כל בני האדם רודפים אחרי אותו הדבר. דהיינו, אחרי האושר והשלמות הפנימית. וכלפי חוץ זה נראה שבני אדם רודפים אחרי דברים שונים. וכלפי חוץ כל אחד מספר סיפור אחר, שהוא מחפש איזה משהו אחר. אבל בפנימיות המחשבה של כל בני האדם, כולם מחפשים להגיע אל האושר הפנימי. וכאשר בני אדם רצים אחרי איזה דבר, הדבר הזה הוא ביטוי חיצוני לכך שכל בני האדם מחפשים את משמעות החיים. כי בני אדם רצים אחרי דבר שהם מייחסים לו משמעות. ואם האדם מייחס משמעות לאיזה דבר, על ידי זה הוא רץ אחריו. וכאשר האדם רואה קבוצה אפילו קטנה של אנשים, שרצים אחרי איזה ... אחרי הדבר, רצים אחריו ביותר התלהבות ותשוקה ושמחה, כך כלפי חוץ זה משדר שיש כאן משהו בעל המון משמעות. וככל שיותר בני אדם מצטרפים למרוץ, כך הדבר שכולם רצים אחריו, נראה שהוא בעל יותר משמעות. כי האדם רץ אחרי הדבר שהוא מייחס לו משמעות. וכאשר הרבה בני אדם מתלהבים מאיזה דבר, הדבר הזה משדר לאדם שהנה כאן יש את משמעות החיים. והשמחה וההתלהבות של האנשים שרצים אחרי שטויות, נובעת מכך שהאדם חווה את התחושה של האדם שמוצא ... אחריו. ונסכם: כל בני האדם בתוכם, רוצים את אותו הדבר, שזה את השלמות הפנימית ואת האושר. וכאשר האדם רואה הרבה בני אדם שרצים אחרי איזה דבר מתוך התלהבות, הדבר הזה משדר לאדם הצופה, שהנה יש כאן איזה משהו איכותי שראוי לרדוף אחריו. ומה שהאדם באמת מחפש, זה את האושר. אבל, משום שהאדם ...
לסבול - למה בני האדם מוכנים ורוצים לסבול?
...מאוד. אבל מצד הנפרדות, האדם מוכן לסבול, רק בגלל השקרים שלו. כי האדם לא באמת רוצה לסבול. וכאשר יש לאדם סבל שהוא לא נלחם בו, זה רק משום שהאדם משקר את עצמו, בכך שהוא אומר לעצמו, שהוא לא יכול לנצח את הרע. כי אם האדם היה חושב, שהוא כן יכול לנצח את הרע ולחיות טוב באמת תמיד, אז הוא היה עושה זאת. ואם היה האדם איש אמת עם יותר שכל, והיה מבין שהוא בקלות יכול לנצח את הרע, הוא היה עושה את זה. אבל האדם מטעה את עצמו סתם, ואומר לעצמו שהוא לא באמת יכול לנצח את הרע...
מבוא - שהספר הזה מתאים לכל בני האדם בעולם, בכל מקום ובכל זמן
...או שהוא לא מדבר אליו ושהוא לא נוגע אליו וכיוב, הוא טועה ומשקר את עצמו. כי הספר הזה הוא כולו כלליות גדולה, והוא מתאים לכל בני האדם שבעולם, בכל מקום ובכל זמן. החל ממי שנמצא בדרגה הקטנה והנמוכה ביותר, ועד מי שנמצא בדרגה הגדולה והגבוהה ביותר. כי הספר הזה הוא כולו הקדמות, לכל הנושאים ולכל דרכי החשיבה שיש בעולם, ששורשם הוא השכל שיש בספר הזה. וכאשר חכם שקרי אומר איזה שכל, אז השכל שלו, לא מתאים עבור כל האנשים שבעולם, לכל זמן ולכל מקום. משום, שהשכל של מי...
בושה בלי בגדים, למה לובשים בגדים? למה בני אדם לובשים בגדים? נודיסטים, נודיסטיות, ללכת ערומים, עירום, מיניות, משיכה מינית, אדם וחווה, עץ הדעת, בלי בגדים, ללא בגדים, סקס, למה מתלבשים? ביישנות
בושה בלי בגדים, למה לובשים בגדים? למה בני אדם לובשים בגדים? נודיסטים, נודיסטיות, ללכת ערומים, עירום, מיניות, משיכה מינית, אדם וחווה, עץ הדעת, בלי בגדים, ללא בגדים, סקס, למה מתלבשים? ביישנות
... בושה בלי בגדים, למה לובשים בגדים? למה בני אדם לובשים בגדים? נודיסטים, נודיסטיות, ללכת ערומים, עירום, מיניות, משיכה מינית, ... מתלבשים? ביישנות למה אנשים מתביישים ללכת בלי בגדים? אליעד כהן מסביר לעומק מדוע בני אדם לובשים בגדים, ומדוע קיימת הבושה מהעירום, בעיקר בהקשר של מיניות ומשיכה מינית. ... מדגיש שבאופן טבעי האדם לא נולד עם בושה לגבי הגוף שלו. לדוגמה, הוא נותן מצב שבו אם ילד היה גדל לבד בטבע, הוא לא היה מפתח תחושת בושה ללכת ערום, משום שאין לכך ... וכדומה, אבל לאחר זמן, הסיבה המקורית נשכחה, ונוצרה תפיסה שצריך להתלבש תמיד. כאשר הילד שואל את הוריו למה להתלבש, הם לא תמיד נותנים הסבר אמיתי, ואז הילד חושב שיש סיבה עמוקה יותר, שהגוף שלו הוא חסר ערך או מכוער. כך נוצרת תחושת ... באמצעות בגדים. מדוע דווקא איברי המין מוסתרים יותר? אליעד מסביר שאחת הסיבות לכך שבני אדם מסתירים במיוחד את איברי המין היא הקשר שלהם למיניות ולמשיכה מינית. מכיוון ... מוגבר באיברים האלה, מפני שהסתרה תמיד יוצרת משיכה וסקרנות. לדוגמה, אם יגידו לילד כל חייו: אסור לגעת, אסור להסתכל, אסור לחשוב על זה, הילד יפתח דווקא משיכה מוגברת למה שאסור לו. איך נוצרו בגדים בתהליך האבולוציוני? אליעד מציין שהמקור ההיסטורי של בגדים היה צורך הישרדותי. בני אדם התחילו ללבוש בגדים מסיבות פרקטיות כמו הגנה מפני מזג האוויר או מפציעות. לאחר ... הן רק דמיוניות וחברתיות, ולא אמיתיות. למה הבגדים הפכו לסמל חברתי ומבדיל בין בני אדם? אליעד מצביע על כך שהבגדים הפכו גם לכלי להבדיל בין אנשים וקבוצות. אדם דתי ... ללבוש בגדים, אף שזה כלל לא הכרחי מבחינה הגיונית. למה מתביישים להיות ערומים? למה בני אדם לובשים בגדים? מה מקור הבושה מהעירום? איך נוצרה בושה מינית? האם טבעי ללכת ...
טיפול בעזרת בעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים, טיפול בעזרת בעלי חיים, זואותרפיה, ללמוד מבעלי חיים, למה אוהבים בעלי חיים? למה אוהבים תינוקות? למה אוהבים ילדים? השפעת בעלי חיים על בני אדם, השכל של החתול
טיפול בעזרת בעלי חיים, תרפיה בבעלי חיים, טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים, טיפול בעזרת בעלי חיים, זואותרפיה, ללמוד מבעלי חיים, למה אוהבים בעלי חיים? למה אוהבים תינוקות? למה אוהבים ילדים? השפעת בעלי חיים על בני אדם, השכל של החתול
... בבעלי חיים, טיפול רגשי הנעזר בבעלי חיים, טיפול בעזרת בעלי חיים, זואותרפיה, ללמוד מבעלי חיים, למה אוהבים בעלי חיים? למה אוהבים תינוקות? למה אוהבים ילדים? השפעת בעלי חיים על בני אדם, השכל של החתול מהו הקשר בין בני אדם ובעלי חיים, ואיך בעלי חיים יכולים להשפיע על רגשותינו? בני אדם, כמו בעלי חיים אחרים, הם קודם כל יצורים ביולוגיים שחיים בעולם טבעי. אליעד כהן מדגיש את הקשר העמוק בין בני אדם לבעלי החיים, ומסביר כי בני אדם, לפני שהם בני אדם, הם בראש ובראשונה בעלי חיים. כל בעלי החיים, כולל בני האדם, לומדים מהסביבה שבה הם גדלים. לדוגמה, אריה לא נולד עם היכולת לטרוף, אלא לומד את זה ממבוגריו ומהסביבה שבה הוא חי. בצורה דומה, בני אדם לומדים את כל מה שהם יודעים מהסביבה שבה הם גדלים, ובכך נתונים להשפעה רבה של הסביבה על רגשותיהם והתנהגותם. איך בעלי חיים יכולים לעזור לאדם להירגע? אליעד כהן מציין כי השפעת בעלי חיים על בני אדם ניכרת במיוחד בתחום הרגשות. בני אדם נוטים לחוות רוגע ושלווה כאשר הם נמצאים במחיצת בעלי חיים, זאת ... מהעבר או מהעתיד. הם חיים את הרגע, ואין להם דאגות כמו בני האדם. לדוגמה, טורף שטרף את ארוחתו אינו חושב על הטרף הבא עד שיחוש רעב מחדש. לעומת זאת, בני אדם עסוקים לעיתים במחשבות על העתיד או על טעויות מהעבר, מה שמוביל ... בעבודה עם בעלי חיים, יכול אדם ללמוד את כוחה של ההשתוות לצורה - כלומר, הזדהות עם בעלי החיים - דבר שעוזר לו לשחרר מתח ולחץ. הקשר בין בעלי חיים, ילדים והשלווה הרגשית באופן דומה, השפעת בעלי החיים על הרוגע ניכרת גם בהשפעת ילדים קטנים על מצב הרוח של מבוגרים. ילדים, כמו בעלי חיים, אינם דואגים לעתיד או לעבר. המבוגר שמתבונן בילד או בילדים חווה לעיתים רוגע משום שהוא מזדהה עם תום וקלות הדעת של הילד. זהו תהליך של השתוות צורה שבו אדם חווה את עולמו של הילד ומשתמש בו כמודל להורדת מתח. מה המשמעות של השתוות צורה? ההשתוות ... אם נסתכל על עצמנו כגרגירי אבק ביחס לכדור הארץ, אנחנו לא שונים במהותנו ממנה, וזה יכול לשים דברים בפרופורציה ולהפחית את הדאגות והלחצים שלנו. סיכום בני אדם, כמוהם כיתר בעלי החיים, לומדים מהסביבה שבה הם גדלים. כאשר אדם ... את הדאגות והלחצים שמלווים אותו. טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים השפעת הסביבה על רגשות השתוות צורה עם בעלי חיים כיצד להירגע באמצעות בעלי חיים? הקשר בין בני אדם לבעלי חיים הקשר בין בעלי חיים וילדים לרוגע בני אדם כבעלי חיים והקשר בין למידה לסביבה בני אדם הם בראש ובראשונה בעלי חיים. לפני שאדם היה אדם, הוא היה חיה - ... ונגדל אותו בסביבה סטרילית, ללא מפגש עם טורפים או עם עדרים, הוא לא ילמד לטרוף. כלומר, יכולת הלמידה של האריה מותנית בסביבה שבה הוא גדל. כך גם אצל בני אדם - כל מה שאנחנו יודעים ומבינים, כולל שפת הדיבור, ההתנהגויות ... בסביבה סינית - הוא ידבר סינית. לא מדובר על בחירה אלא על תהליך טבעי שבו אנחנו מושפעים מהעולם שסובב אותנו. השפעת בעלי החיים על הרוגע של האדם אם נבין שבני אדם הם בראש ובראשונה בעלי חיים, נוכל להבין מדוע בעלי חיים יכולים להשפיע על הרוגע שלנו. אנשים מרגישים שלווים יותר כאשר הם במחיצת בעלי חיים, מכיוון שבעלי חיים, בהשוואה לבני אדם, פחות מוטרדים מדאגות עתידיות או מעיסוק במה שהיה בעבר. טורף, לדוגמה, כאשר הוא שבע, הוא אינו דואג לטרף הבא עד שיחוש רעב מחדש. בניגוד לבני אדם, אשר עסוקים בזיכרונות עבר ודאגות עתיד, בעלי חיים חיים את הרגע. ... עם דומם. האדם לא יוכל להרגיש הזדהות עם קיר משום שהקיר חסר תנועה, חסר חיים, ולכן הוא לא ישפיע על תודעתו באותה צורה שבעל חיים יכול להשפיע. התבוננות בילדים כמקור לרוגע אותו עיקרון חל גם כאשר אנשים נרגעים בקרבת ילדים קטנים. ילדים חיים את הרגע, הם משחקים, הם לא דואגים יותר מדי - ולכן ...
אמון אחרי בגידה, קורבנות המתחזים, איך לתת אמון שוב אחרי שעקצו אותך? איך לתת אמון שוב אחרי בגדו בך? קורבנות התחזות, קורבנות נוכלים, קורבן עוקץ, איך להאמין שוב בבני אדם? איך לתת אמון בבני זוג? איך לבנות אמון אחרי שבגדו בך?
אמון אחרי בגידה, קורבנות המתחזים, איך לתת אמון שוב אחרי שעקצו אותך? איך לתת אמון שוב אחרי בגדו בך? קורבנות התחזות, קורבנות נוכלים, קורבן עוקץ, איך להאמין שוב בבני אדם? איך לתת אמון בבני זוג? איך לבנות אמון אחרי שבגדו בך?
... איך לתת אמון שוב אחרי בגדו בך? קורבנות התחזות, קורבנות נוכלים, קורבן עוקץ, איך להאמין שוב בבני אדם? איך לתת אמון בבני זוג? איך לבנות אמון אחרי שבגדו בך? איך מתמודדים עם התחזות, בגידה ואובדן אמון? התחזות היא תופעה נפוצה מאוד בתחומים רבים, כולל מערכות יחסים, עסקים ...
מקצועות העתיד, לאילו מקצועות יהיה ביקוש בעתיד? איזה מקצועות יעלמו בעתיד? איזה מקצוע לבחור? מקצועות מבוקשים בעתיד, מה יהיו המקצועות החמים בעתיד? פיתוח קריירה בעתיד, מקצועות שיעלמו בקרוב מהעולם, מקצועות העתיד בהייטק, לעבוד בהייטק, AI, בינה מלאכותית, איזה מקצועות AI יחליף? האם AI יחליף בני אדם? האם לעשות תואר או להקים עסק? איזה מקצועות ה AI לא יחליף? איזה מקצועות ייעלמו בעתיד? האם בינה מלאכותית תחליף מתכנתים? מה כדאי ללמוד?
מקצועות העתיד, לאילו מקצועות יהיה ביקוש בעתיד? איזה מקצועות יעלמו בעתיד? איזה מקצוע לבחור? מקצועות מבוקשים בעתיד, מה יהיו המקצועות החמים בעתיד? פיתוח קריירה בעתיד, מקצועות שיעלמו בקרוב מהעולם, מקצועות העתיד בהייטק, לעבוד בהייטק, AI, בינה מלאכותית, איזה מקצועות AI יחליף? האם AI יחליף בני אדם? האם לעשות תואר או להקים עסק? איזה מקצועות ה AI לא יחליף? איזה מקצועות ייעלמו בעתיד? האם בינה מלאכותית תחליף מתכנתים? מה כדאי ללמוד?
... החמים בעתיד? פיתוח קריירה בעתיד, מקצועות שיעלמו בקרוב מהעולם, מקצועות העתיד בהייטק, לעבוד בהייטק, AI, בינה מלאכותית, איזה מקצועות AI יחליף? האם AI יחליף בני אדם? האם לעשות תואר או להקים עסק? איזה מקצועות ה AI לא יחליף? איזה מקצועות ייעלמו בעתיד? האם בינה מלאכותית תחליף מתכנתים? מה כדאי ללמוד? אילו מקצועות ייעלמו ואילו ... להיעזר בהם ככל האפשר כדי לייעל תהליכים ולחסוך בעלויות. לפי אליעד כהן, כל פעולה פשוטה או פעולה שדורשת מעט חשיבה, תבוצע בעתיד על ידי רובוטים, כיוון שלבני אדם יש יתרון ברור ויחיד: היכולת לחשוב חשיבה מורכבת ויצירתית. לדוגמה, אם ניקח את מקצוע עריכת הדין, מקצוע שדורש חשיבה מורכבת, גם הוא עלול להיות מוחלף יום אחד על ידי ... המגבלה הבסיסית ביותר של הבינה המלאכותית לפי אליעד כהן - המחשב או הרובוט לעולם לא יהיה חכם יותר מהאדם שיצר ותכנת אותו. רובוט יכול לקבל החלטות טובות יותר מבני אדם מסוימים, אבל זאת רק בתנאי שהוא פועל לפי אלגוריתם או נוסחה שכבר קיימת ושהוזנה לתוכו על ידי אדם. הוא אינו יכול ליצור בעצמו נוסחה חדשה שלא חשבו עליה קודם. לדוגמה, ... מערכות קיימות. המסר הסופי הוא: העתיד שייך לאלו שיודעים לחשוב ולפתח תהליכים חדשים. מקצועות העתיד בהייטק אילו מקצועות יעלמו בעתיד? האם רובוט יכול להחליף בני אדם? בינה מלאכותית ומגבלותיה איך לבחור מקצוע לעתיד? האם מחשב יכול לחשוב לבד? פיתוח קריירה עתידית מה הם מקצועות העתיד? האם מחשב יכול להיות יותר חכם מבן אדם? מהן ...
קורונה ותפישת המציאות של בעלי החיים, האם בעלי חיים מוטרדים מהקורונה? האם בעלי החיים דואגים למחר? האם בעלי חיים מאושרים יותר מבני אדם? אושר של בעלי חיים, האם תינוקות מאושרים? לדאוג למחר, השכל של החתול, לחיות כמו בעל חיים
קורונה ותפישת המציאות של בעלי החיים, האם בעלי חיים מוטרדים מהקורונה? האם בעלי החיים דואגים למחר? האם בעלי חיים מאושרים יותר מבני אדם? אושר של בעלי חיים, האם תינוקות מאושרים? לדאוג למחר, השכל של החתול, לחיות כמו בעל חיים
... מוטרדים מהקורונה? האם בעלי החיים דואגים למחר? האם בעלי חיים מאושרים יותר מבני אדם? אושר של בעלי חיים, האם תינוקות מאושרים? לדאוג למחר, השכל של החתול, לחיות כמו בעל חיים האם בעלי החיים מוטרדים מנגיף הקורונה? בעלי חיים אינם מפחדים ... ממשי או כשהוא רעב באותו רגע, האדם נמצא בדאגה מתמדת, רחבה יותר וממושכת. האם בני אדם באמת מוטרדים יותר מבעלי חיים? לכאורה, מצבם של בני האדם נראה קשה יותר משל בעלי החיים, מפני שהם מוטרדים לא רק מהעתיד אלא גם מן העבר. אנשים יכולים ... של התנאה במוח, שמזהירה אותם מסכנות מוכרות, אך זו אינה טראומה מודעת כמו אצל בני אדם. האם היכולת לחשוב על העתיד היא בהכרח שלילית? יכולת החשיבה של האדם לגבי העתיד והעבר מביאה איתה גם יתרונות. בני האדם יכולים לשמוח ממחשבה על אירועים ... באמת צריך להיות מודאג באופן תמידי ממה שיקרה בעתיד? הדוגמה המובהקת לכך היא ילד קטן שאינו מודאג מהעתיד, ועלול לרוץ לכביש ולהיפגע. התודעה של האדם מבוססת על דאגה לעתיד, אך ניתן לשאול האם החיים יכולים להיות שונים ואולי טובים ... לסיכום, הפרספקטיבה של בעלי החיים מעניקה נקודת מבט שונה וחשובה לגבי האופן שבו בני אדם מתנהלים בחייהם. השאלה המרכזית שאליעד מציג היא האם הדאגה לעתיד, שמהווה חלק משמעותי בחיי האדם, היא מחויבת המציאות או שאולי ניתן לחיות בצורה אחרת, רגועה יותר, ולקבל את החיים כפי שהם, יום ביומו. האם בעלי חיים מאושרים יותר מבני אדם? האם תינוקות מפחדים מקורונה? איך לחיות את הרגע? האם אפשר ללמוד אושר מבעלי חיים? האם דאגה לעתיד היא הכרחית? לחיות את הרגע, לחיות כמו חתול, להיות ... חיים, להיות רגוע כמו בעלי חיים, תפישת המציאות של בעלי החיים, מי מאושר יותר? בני אדם הם בעלי חיים, למה בני אדם דואגים לעתיד? דאגה לעתיד, מה יהיה בעתיד? ללמוד מבעלי החיים, זיכרון של בעלי חיים, טראומה של בעלי חיים, מה יקרה אחרי המוות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שיטות חינוך, מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיטות חינוך, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מכירות, אימון אישי לנוער, מטפל אישי בנושא שיטות חינוך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4375 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 23:49:00 - wesi1