אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שורש ✔הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1 ✔במאמר הזה יתבארו הרבה נושאים וסודות עמוקים....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1
במאמר הזה יתבארו הרבה נושאים וסודות עמוקים. ביניהם העניין של שורש "האני" של האדם ומהי מהותו? מהו שורש הרצון של האדם? מהי מהות הרצון של האדם? מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהם שני הצירים וטווחי הרגשות שקיימים במציאות? מהו ציר ההנאה האין סופי? איך להגיע לשורש של המציאות? איך לזהות שקרנים ומנהיגי שקר? ועוד נושאים נוספים.

ונתחיל מהעניין הבא, והוא כי מי שרוצה ליהנות מהחיים בהנאה אין סופית שמתחדשת בכל רגע מחדש, לשם כך עליו ליישר קו עם המציאות כפי שמייד נסביר את מהות העניין. ואם נתבונן נראה, כי טווח הרגשות של האדם נע בין הסבל לבין ההנאה, בין הטוב לבין הרע. ובקצה התחתון ביותר נמצא שיא הסבל ובקצה העליון ביותר נמצאת שיא ההנאה, שיא האושר, שיא השלמות וכולי.

וכל אדם בעולם בכל רגע ורגע נמצא על נקודה כלשהי בין שיא האושר לבין שיא הסבל. כי תחושת הטוב והרע של האדם, תלויות ברמת ההתאמה שיש בין הרצון האישי של האדם, לבין המצב של המציאות. וככל שהרצון האישי של האדם תואם ומתאים יותר למצב של המציאות, כך מצבו הרגשי של האדם טוב יותר.

וכל אדם בכל רגע ורגע, הוא גם רוצה דברים מסוימים במציאות כפי מה שהיא, אבל זו זמנית הוא גם רוצה לשנות דברים כלשהם במציאות. כי כל אדם בכל רגע, תמיד יש איזה כמה רצונות שיש לו שאותם הוא רוצה להשיג. וכל רצון שיש לאדם להשיג איזה דבר בחיים שלו וכיו"ב, הרי שזה בעצם ביטוי לכך שהאדם לא מקבל את המציאות כפי מה שהיא, אלא רוצה לשנות אותה.

כי אבן לדוגמא שאין לה שום רצון עצמי כלל, אצלה באמת אין הבדל בין שום דבר לשום דבר. ואם האדם היה רוצה את המציאות בשלמות כפי מה שהיא, הרי שלא היה צריך להישאר אצל האדם שום רצון עצמי כלשהו מכל סוג שהוא.

וכל העדפה שיש לאדם לגבי דבר כלשהו, אפילו ההעדפה של האדם להיות בריא במקום להיות חולה, או לחיות במקום למות וכיו"ב, או אפילו הרצון של האדם להרגיש טוב, או הרצון להיות קיים, כל דבר שהאדם מעדיף אותו יותר מאשר דבר אחר, הרי שהוא ביטוי לכך שהאדם עדיין לא רוצה את המציאות בשלמות כפי מה שהיא.

ובכל רגע ורגע יש לאדם רצונות שונים שבהם הוא כן רוצה את המציאות. ויש גם רצונות שונים שבהם האדם רוצה לשנות את המציאות, או רוצה שהמציאות תהיה דווקא בצורה כלשהי. שזה בעצם ביטוי לכך שהאדם עדיין לא מרוצה מהמציאות כפי מה שהיא. וככל שיש לאדם יותר רצון עצמי שונה מהמציאות, כך רע לו יותר, וככל שהרצון העצמי של האדם תואם יותר את המציאות, כך טוב יותר לאדם.

ונמצא אם כן, כי האדם כל הזמן נע בין רמת הסבל הגדולה ביותר לבין רמת האושר הגדולה ביותר.

וכאשר אנחנו מתבוננים על הציר הרגשי שיש בין שיא האושר לבין שיא הסבל, הרי שיש באמצע המון נקודות עם המון מינונים שונים של אושר ושל סבל בו זמנית בעוצמות רגשיות שונות. אבל במציאות שלנו יש גם ציר נוסף, והוא הציר שיש בין הטוב והרע לבין העולם שכולו טוב.

ונסביר: כפי שאמרנו שיש סבל ויש אושר ויש רע ויש טוב. וכל הרגשות בעולם נעים כל הזמן בין הטוב לבין הרע ברמת מינון וברמת עוצמה כלשהי. אבל כאשר מגיעים לקצה של האושר או גם לקצה של הסבל, מגלים שיש עוד ציר נוסף של הנאה, והוא ציר ההנאה האין סופי, שבו יש אך ורק טוב תמיד. ציר שבו אין שום רע כלל. ושבו יש אך ורק התקדמות בעוצמה של ההנאה ושל הטוב.

ולציר הזה מגיע האדם, בין אם הוא מגיע לקצה הסבל ובין אם הוא מגיע לקצה האושר. בכל אחד ואחד מהמקרים, בסוף הציר של הסבל ושל ההנאה, בסופו יש את ציר ההנאה והטוב האין סופי.

ובמאמר מוסגר, כאן יש שאלה קשה, והיא שלכאורה לא יכול להיות שקיים ציר שיש בו רק טוב, ושגם מצד שני רמת הטוב שלו עולה כל הזמן. כי אם נאמר שרמת הטוב עולה, הרי שמשמע שהטוב הקודם היה פחות טוב, דהיינו, רע. וא"כ היכן שיש התקדמות של טוב, הרי שבהכרח שיש שם גם רע.

והשאלה הזאת ידועה, וגם התשובה שלה כבר ביארתי במקום אחר. והתשובה בקצרה היא, שהדבר דומה לכוס של מים. שכוס המים יכולים להיות לה שני מצבים. מצב אחד שבו היא מלאה באופן חלקי ומצב שני שבו היא מלאה בשלמות.

וכאשר הכוס מלאה באופן חלקי, יש אין סוף אפשרויות ומצבים לרמה שבה הכוס מלאה. כי ניתן למלא את הכוס באין סוף רמות שונות. שזה בעצם מייצג את הציר שיש בין ההנאה הכי גדולה לבין הסבל הכי גדול. אבל יש גם את הכוס המלאה לגמרי. בין אם היא מלאה לגמרי בריקנותה ובין אם היא מלאה לגמרי בדבר כלשהו. אבל יש גם את שתי נקודות הקיצון, שבהן יש אחדות.

דהיינו, יש את אין סוף האפשרויות שבין כוס מלאה לבין כוס ריקה. ובנקודות הקיצון יש אחדות של כוס שהיא כולה מלאה או כולה ריקה. ואחרי שמגיעים לאחדות הזאת, עכשיו יש אין סוף גדלים של כוסות. כי כל כוס, יש כוס אחרת גדולה ממנה.

ואם ניקח שתי כוסות שונות בגודלן, ושתיהן יהיו מלאות עד סופן בשלמות, ונשאל: איזו כוס מלאה יותר? אז התשובה תהיה, ששתי הכוסות מלאות בשלמות ב 100% באותה המידה, ואף על פי כן כוס אחת תהיה עם רמת שלמות גדולה יותר מאשר הכוס השנייה.

והנמשל: הרצון של האדם הוא כמו כוס וכלי קיבול של אושר. ויש את הכוס המלאה והריקה במינונים שונים. שזה בעצם המצב של כל בני האדם בעולם. שבכל רגע ורגע הרצון של האדם מלא וחסר ברמת מינון כלשהי. אבל יש גם את נקודות הקיצון, שבהן יש השתוות של אחדות, כי בהן יש רק או אי שביעות רצון מלאה או שביעות רצון מלאה.

ואחרי הנקודות האלו, יש את הציר של ההנאה בלבד ללא כל סבל. כי אם האדם מגיע למצב שבו הוא לא רוצה את המציאות בכלל, דהיינו, המצב של הכוס הריקה, זה מתהפך אצלו לטובה. כי הסבל של האדם נובע רק מהפער שבין הרצון שלו לבין המציאות. וכאשר האדם מגיע לנקודה שבה הוא לא רוצה שום דבר בשלמות, ממילא הוא מתאחד עם האדם שרוצה את הכל בשלמות.

כי אם האדם באמת לא רוצה שום דבר בשלמות, הרי שממילא כבר אין שום הבדל אצלו בין שום דבר לשום דבר, וממילא הוא כן רוצה את הכל בשלמות. כי כדי שהאדם לא ירצה את המציאות, לשם כך הוא צריך כן לרצות איזה משהו אחר. אבל אם האדם לא רוצה שום דבר במציאות, ממילא הוא כבר לא יכול לא לרצות את המציאות כפי מה שהיא, כי אין לו שום דבר אחר שהוא יכול לרצות אותו במקום את המציאות כפי מה שהיא.

וכל זה ביארתי כבר במקומות אחרים, שבנקודת הרע הגדולה ביותר במציאות, שם הכל מתהפך לטובה. ואחרי שהאדם מגיע לנקודת הקצה של האושר או של הסבל, שם הכל מתהפך לטובה, ועכשיו האדם מתחיל להתקדם בסולם של העולם שכולו טוב. שבו האדם תמיד מרגיש טוב בשלמות. אלא שבכל פעם רמת השלמות הזאת עולה, על ידי זה שהרצון של האדם בכל רגע הופך להיות גדול יותר, ועל ידי זה האדם נהנה יותר מהמציאות בכל רגע חדש עד אין סוף.

ובין הציר של הטוב והרע לבין הציר של העולם שכולו טוב, יש נקודת מפגש. ונקודת המפגש הזו היא השתוות הרצון, שהיא המצב שבו האדם מיישר קו עם המציאות. ומי שרוצה להגיע להנאה אין סופית, עליו לעבור דרך הנקודה שבה הוא מיישר קו עם המציאות.

פירוש: כי מי שרוצה להגיע לנקודה שבה הוא תמיד ירגיש אך ורק טוב, ושבנוסף רמת ההנאה שלו מהמציאות רק תעלה כל הזמן, לשם כך עליו לעבור דרך נקודת החיבור שיש בין הציר שמעורב בו טוב ורע, לבין הציר שבו יש אך ורק טוב תמיד עד אין סוף.

ונקודת החיבור שיש בין הצירים האלו, היא נקודת ההשתוות, הנקודה שבה האדם מאפס את הרצון שלו ומשווה אותו למצב של המציאות בשלמות שאין שלמות אחריה. דהיינו, הנקודה שבה האדם משווה את הרצון העצמי שלו אל המציאות, נקודה שבה האדם חווה את ההעלמות של הרצון העצמי שלו, נקודה שבה האדם לא יכול להצביע על שום הבדל בין הרצון העצמי שלו לבין המציאות לגבי שום דבר בעולם.

והנקודה הזאת היא נקודת האפס, שנמצאת בין ציר המספרים החיובי עד אין סוף שהוא הציר של העולם שכולו טוב, לבין ציר המספרים השלילי, שבו יש טוב ורע, מצבי רוח משתנים בעוצמות שונות וכיו"ב. ונקודת האפס הזו פירושה, שהאדם מגיע לנקודה של רצון אין סופי. דהיינו, רצון ללא הגדרה, רצון שבו האדם גם מצד אחד רוצה את המציאות, אבל גם מצד שני הרצון של האדם לא מוגדר בשום צורה.

כי הגדרת הרצון של האדם, היא שורש הרע. כי הגדרת הרצון פירושו שהאדם מעדיף דבר אחד יותר מאשר דבר אחר. ופוטנציאל האפשרויות של המציאות שלנו בכל רגע ורגע, הוא אין סופי. וכאשר יש לאדם רצון מוגדר, על ידי זה הוא יוצר גבול בין הפוטנציאל של המציאות, לבין הישות של עצמו. כי הוא בעצם מתחבר לרצון אחד יותר מאשר לאפשרות אחרת.

ואיפוס הרצון, הוא גם שורש הרצון. כי בנקודת השורש של הרצון של האדם, אין שום הבדל בין שום רצון כלשהו לבין כל רצון אחר. ובנקודת שורש הרצון של האדם, האדם מבחינתו אין אצלו שום הזדהות רגשית עם שום רצון. ואח"כ הרצונות של האדם הופכים להיות יותר ויותר מוגדרים, שעל ידי זה האדם מבטא את רצונו בעולם.

אבל מצד נקודת שורש הרצון של האדם, בנקודת שורש הרצון של האדם, אין שום הגדרה כלל של טוב ורע. כי שם בנקודת ההתחלה של הרצון של האדם, שם הרצון לא מוגדר כלל. ושם אין אצל האדם הבדל בין טוב לרע, כי עוד אין שום רצון מוגדר כלל, ושם אין שום הגדרת רצון.

ולהגיע לאיפוס הרצון, פירושו שהאדם מגיע לנקודת השתוות בין הטוב לבין הרע. נקודה שבה אין אצל האדם שום הבדל בין שיא הטוב לבין שיא הרע. נקודה שבה האדם מגיע לשלמות האחדות בין הטוב לבין הרע, בשלמות כזו שאין שלמות אחריה ושלמות גדולה ממנה. כי כל זמן שיש אצל האדם הבדל כלשהו בין טוב לבין רע, הרי שהאדם עדיין לא הגיע לנקודת שורש הרצון שלו.

כי לכל הדברים שיש בעולם יש להם שורש, וגם לרצון של האדם יש שורש. וכל דבר בעולם הוא חלק מדבר אחר גדול יותר ממנו. וכל הרצונות של האדם, הם חלק מרצון אחר אין סופי, שבו יש את כל הרצונות בו זמנית בבת אחת, ללא הגדרה כלשהי.

כי כל רצון שיש לאדם, הוא בעצם ביטוי של פוטנציאל הרצון. ובנקודת הפוטנציאל של הרצון, שם נמצאים כל הרצונות האפשריים בבת אחת. ובנקודת שורש הרצון ששם כל הרצונות נמצאים בבת אחת, שם אין הבדל בין רצון כלשהו לבין רצון אחר. ושם הרצון הוא אין סופי. ושם אין שום הגדרת רצון או רצון בצמצום כלשהו.

כי הרצון של האדם שאיתו האדם חי בחיי היום יום, הוא רצון מצומצם מוגבל ומוגדר. כי כאשר האדם רוצה דבר כלשהו, באותו הרגע האדם לא רוצה את ההפך של אותו הדבר. כי האדם לא יכול גם לרצות בשלמות וגם לא לרצות בשלמות את אותו הדבר. וכל פעולה שאותה עושה האדם, היא בעצם רצון מוגדר ומוגבל.

כי כאשר כל הרצונות של האדם הם באותה עוצמת כוח, הרי שהאדם לא יכול לעשות שום פעולה כלל. כי כל הפעולות נובעות מכך שיש רצון אחד שהוא יותר חזק מאשר רצון אחר. שאז האדם עושה את הרצון הגדול יותר שלו. שזאת הבחירה החופשית, שבה האדם בוחר את הרצון החזק יותר שלו.

אבל בנקודת שורש הרצון, ששם נמצאים כל הרצונות בו זמנית, שם אין שום בחירה חופשית כלל. כי שם אי אפשר לבחור בין שום דבר לשום דבר, מאחר שכל הרצונות שם הם בעלי אותו כוח ממש. ושם בנקודת שורש הרצון, שם גם יש איזון אמיתי בין כל הרצונות.

כי בנקודת שורש הרצון, שם ורק שם יש את החיבור של ההפכים של כל הרצונות. כי בפוטנציאל של האדם הוא יכול גם לרצות וגם לא לרצות כל דבר ודבר שקיים במציאות. ובנקודת שורש הרצון, שם יש את כל סוגי הרצונות האפשריים בכל העוצמות השונות בו זמנית. ושם יש באותה הנקודה גם את הרצון של כל הדבר, וגם את אי הרצון של כל דבר.

וזה הסוד של איזון הרצון שיש לחכם האמיתי. כי כפי שכבר ביארתי, לחכם האמיתי יש איזון בין הרצונות שלו. כי הוא בכל רגע ורגע גם רוצה את הדבר וגם לא רוצה את הדבר בו זמנית. והאיזון הזה אפשרי על ידי שורש הרצון, ששם כל הרצונות מאוזנים בשלמות. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקום אחר.

ובנקודת שורש הרצון, שם אין הבדל בין טוב לבין רע, כי שם הכל טוב תמיד. כי כדי שיהיה רע, לשם כך על האדם להגדיר את הרצון שלו. כי רצון מוגדר יכול ליצור רע או טוב מוגבל. אבל רצון בלתי מוגדר בשום צורה, הוא לא יכול ליצור שום רע כלל, אלא רק טוב אין סופי בלבד.

וכל מה שהוסבר כאן לגבי שורש הרצון, נכון גם לגבי שורש כל הרגשות, או השורש של כל המחשבות או שורש כל הידיעות או שורש השכל של האדם וכל כיו"ב. כי לכל דבר יש שורש, ובשורש הרגשות, שם ורק שם יש איזון בין כל הרגשות. כי שם כל הרגשות הם קיימים בבת אחת כישות אחת. ובשורש כל המחשבות, שם נמצאות כל המחשבות בבת אחת. ובשורש כל הידיעות, שם נמצאות כל הידיעות כידיעה אחת. ובשורש השכל, שם יש את כל צורות המחשבה האפשרויות, כדבר אחד.

ומי שרוצה לגלות את שורש הרגשות שלו, עליו לנסות להגיע לנקודה רגשית שבה הוא יצליח להרגיש את כל הרגשות האפשריים בבת אחת. ומי שרוצה לגלות את שורש המחשבות, עליו לנסות לחשוב על דבר אחד ומחשבה אחת, שתכלול בתוכה את כל המחשבות האפשריות בבת אחת, כולל את כל ההפכים כולם בבת אחת בתוך אותה המחשבה. ומי שרוצה לגלות את שורש הידיעות ולהבין את המהות של מה שהוא יודע, עליו לנסות לדעת דבר אחד שיכלול בתוכו את כל המידע שיש בעולם כולו.

וכאן נגלה עוד סוד גדול, והוא כי גם לשורש הרצון גם לו יש עוד שורש אחר. וגם לשורש המחשבות ששם נמצאות כל המחשבות שבעולם בבת אחת, גם לו יש שורש אחר גדול יותר ממנו. כי בין השורש של כל המחשבות לבין כל מחשבה ומחשבה יש הבדל מהותי, והוא ההבדל שבין הפוטנציאל של הדבר לבין הדבר עצמו. בין הכוח לבין הפועל.

כי שורש הרצון או שורש המחשבה וכיו"ב, הוא נבדל מהותית מכל מחשבה ומחשבה ומכל רצון ורצון. ויש שורש אחד גדול עוד יותר, שהוא מכיל בתוכו גם את שורש כל המחשבות כשורש לא מוגדר ולא מצומצם, וגם בו זמנית הוא מכיל בתוכו את כל המחשבות כולן כישויות נפרדות זו מזו.

וכפי שכבר ביארתי במקום אחר, שגם ל"אין" יש שורש. שהוא שורש שמכיל בתוכו את ה"יש" ואת ה"אין" בו זמנית כישות אחת. וכך גם לכל שורש יש תמיד שורש אחר גדול יותר, שמכיל גם את השורש של הדבר וגם את הדבר עצמו כישות אחת.

וכעקרון, גם לשורש הראשון גם לו יש שורש אחר גדול עוד יותר, כי יש אין סוף מעל אין סוף עד אין סוף. בדיוק כמו המשל של ציר הטוב האין סופי. ויש שלמות מעל שלמות עד אין סוף.

ועכשיו נגלה עוד סוד, והוא כי לשורש הרצון ולשורש המחשבות ולכל שאר השורשים בעולם, יש להם שורש אחד שמאחד את כולם כישות אחת. כי כפי שאמרנו לדוגמא לכל רצון יש שורש. ובשורש של כל הרצונות, שם נמצאים כל הרצונות כישות אחת וכרצון אחד. וכך גם לגבי כל הרגשות מחשבות וכיו"ב. ויש עוד שורש אחר, שבו המחשבה / רצון / רגש וכיו"ב, כולם ישות אחת ממש.

כי גם שורש הרצון גם הוא ביטוי של משהו אחר. וגם שורש המחשבות הוא עצמו ביטוי של משהו אחר. ויש שורש אחד, שכולל בתוכו את כל השורשים. דהיינו, ישות שבה אין שום הבדל בין רגש לבין רצון לבין ידיעה לבין מחשבה וכל כיו"ב. וגם אח"כ יש עוד שורשים פנימיים עוד יותר. אך בכל מקרה יש שורש אחד שמאחד תחתיו את כל הישויות וכולי.

ונחזור לעניין הקודם, והוא שמי שרוצה להגיע לציר ההנאה האין סופית, עליו לשם כך לעבור בנקודת האיפוס של כל הדברים, שהיא נקודת ההתחלה של כל הדברים. שהיא הנקודה שבה שום דבר לא מוגדר כלל בשום צורה, אפילו לא הגדרת ה"אני" והגדרת ה"עצמי" של האדם.
התשובה כמה סבל ההפך טווח הרגשות חוויות הכוס מלאה יכולת עולם חולה כל המציאות המציאות הנאה הסוד כל הסיבות מהו שורש מציאות סבל סוד סודות סיבה סיבות שורש
חלק 2
... של: מהו שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 2 כי גם האני של האדם, גם הוא חלק של משהו אחר גדול עוד יותר. ויש ישות אחת, שכוללת בתוכה גם ... כוחות, אני ולא אני, שהם מגדירים בכל רגע ורגע מחדש את תחושת האני של האדם כלפי כל דבר ודבר. ולשני הכוחות האלו יש להם שורש. כי יש ישות אחת ודבר אחד, שבו אין הבדל בין אני לבין לא אני. והשורש של האני הוא התמונה המלאה של המציאות. שמנקודת מבטה הכל זה אני. והשורש של הלא אני, הוא הנפרדות של המציאות. כי רק מצד האדם עצמו יכול להיות לא אני. כי מנקודת המבט של התמונה המלאה, הכל זה אני. ושני הכוחות האלו ... קיימת כישות אחת שהיא לא רק האני של האדם כפי שהאדם חווה אותו מנקודת המבט העצמית שלו. וגם לאני וגם ללא אני לשניהם יש שורש. כי יש שורש ונקודת חיבור שמחברת בין האני של האדם, לבין התמונה המלאה של המציאות. ויש ישות אחת, שהיא יותר גדולה מהתמונה המלאה של המציאות, והיא מכילה ... באמת ולהתחבר לציר ההנאה האין סופית ששם יש אך ורק טוב תמיד עד אין סוף, לשם כך עליו לעבור דרך נקודת האיפוס שהיא נקודת השורש של כל הדברים. והנקודה הזאת היא הנקודה שנמצאת בין השכל של האדם לבין השכל הגדול יותר שיש מעל השכל של האדם. כי בשכל הגדול ביותר שמעל השכל של ... אחת, אז ממילא שם כן ניתן לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית בבת אחת. ושם בשכל הגדול יותר, אין דבר כזה דבר והיפוכו, כי שם בשורש הכל אחד ממש. ואין בכלל שום הפך של שום דבר. כי בשורש הכל אחד. ומי שרוצה לחיות טוב, עליו להגיע לשורש של כל הדברים. שאז ורק אז האדם מבין את כל המציאות כולה ורואה את כל התמונה המלאה כולה, ומבין את השורש של כל הדברים כולם. ומי שרוצה להגיע לשורש הזה, עליו לחפש את האמת של כל דבר. כי השורש של כל הדברים, היא האמת. והאמת היא השורש גם של השקר, כפי שכבר ביארתי במקום אחר, כי כל השקרים, הם רק ביטויים שונים של האמת. ובלי האמת שנמצאת בתוך השקר, לא היה קיום לשקר כלל. ומי שרוצה להשיג במחשבתו ולהתחבר לשורש של הכל, עליו למסור את נפשו על נקודת האמת של עצמו. דהיינו, ללכת אחרי נקודת האמת שלו עד הסוף במסירות נפש ממש. וכאשר קשה לאדם ללכת אחרי נקודת ... חושב דווקא בצורה כלשהי? ומה הסיבה שנדמה לי שהאמת היא כך ולא אחרת? וכל סיבה שהאדם מוצא, עליו להמשיך לחקור ולגלות את השורש של הסיבה הפנימית יותר. לדוגמא: אחרי שהאדם מצא סיבה כלשהי לדבר כלשהו, עכשיו על האדם לשאול את עצמו, מה הסיבה של הסיבה עצמה? זא האם זאת סיבה ... ומי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו לעבור דרך נקודת האיפוס של כל הדברים. ונקודת האיפוס של כל הדברים, היא נקודת האמת שהיא השורש של הכל. והדרך להגיע לנקודת האמת הזו, היא על ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו כל הזמן לשאול שאלות על כל דבר. וגם על דברים שנדמה לאדם שהם ברורים, ... ולראות שהוא אכן רואה את האמת. וזה על ידי זה שהאדם חוקר ושואל שאלות ומחפש את הסיבה של כל דבר. ועל ידי זה האדם מגיע לשורש של המציאות, מיישר קו עם המציאות, מתחיל לחוות את המציאות כפי מה שהיא באמת, ואז האדם מתחבר לציר ההנאה האין סופית של המציאות עד אין סוף. תוספת: ולמי שלא הבין, לכל ההפכים שיש בעולם יש להם שורש. וגם תהליכי הסיבות שלנו, גם לו יש שורש. כי יש בעולם שלנו שני כוחות. והכוח הראשון הוא הסיבה והכוח השני הוא האין סיבה. ושניהם הפכים. ושניהם קובעים את רמת המינון והעוצמה והחוזק של כל הסיבות השונות שיש בעולם. ולשני הכוחות האלו יש שורש אחד, שהוא כולל בתוכו את הכוח של היש סיבה ואת הכוח של האין סיבה. ובשורש של הכל אין הבדל בין יש לאין סיבה. ואין הכוונה לומר שאין סיבה לשום דבר, או שיש סיבה לכל דבר, אלא הכוונה לומר שבשכל הגדול יותר, שם אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. כי בשכל הגדול יותר, שם ורק שם בשכל שמעל השכל, שם האדם מסוגל לתפוס את השורש של הכל. ובשורש של הכל, שם אין הבדל בין סיבה לבין אין סיבה, או בין סיבה לבין תוצאה או בין לפני לבין עכשיו לבין אחרי וכל כיוב. כי גם למרחב זמן יש שורש. כי הזמן לדוגמא הוא הבדל התחושה שבין העבר הווה ועתיד. וגם לתחושות האלו יש שורש. ולכל האירועים שבעולם יש שורש. וההבדל שבין האירועים השונים, הוא זה שיוצר את הזמן. ובשורש של כל האירועים, אין הבדל בין כל האירועים שקרו בעבר לבין אלו שקורים בהווה לבין אלו שיקרו בעתיד. וזהו השורש של הזמן. כי שם לזמן יש שורש. וב
הדחקת שורש הבעיה, לפתור בעיות בשורשן, למה מישהו מדחיק את שורש הבעיה? לטפל בשורש ולא בסימפטומים, לפתור בעיה בשורשה, מה שורש הבעיות? בעיות שחוזרות על עצמן, בעיה שחוזרת על עצמה, הדחקה בתת מודע, להדחיק בתת מודע
הדחקת שורש הבעיה, לפתור בעיות בשורשן, למה מישהו מדחיק את שורש הבעיה? לטפל בשורש ולא בסימפטומים, לפתור בעיה בשורשה, מה שורש הבעיות? בעיות שחוזרות על עצמן, בעיה שחוזרת על עצמה, הדחקה בתת מודע, להדחיק בתת מודע
... שורש הבעיה, לפתור בעיות בשורשן, למה מישהו מדחיק את שורש הבעיה? לטפל בשורש ולא בסימפטומים, לפתור בעיה בשורשה, מה שורש הבעיות? בעיות שחוזרות על עצמן, בעיה שחוזרת על עצמה, הדחקה בתת מודע, להדחיק בתת מודע מדוע בעיות חוזרות שוב ושוב ואיך מטפלים בשורשן? לעיתים קרובות, אנשים מוצאים את עצמם מול בעיות שחוזרות שוב ושוב. אלה יכולות להיות התמכרויות, מחשבות טורדניות, חרדות, פחדים עמוקים או טראומות. כאשר הבעיה מופיעה שוב ושוב, האדם מתחיל להבין שישנו שורש עמוק יותר לבעיותיו. לדוגמה, אדם המתמודד עם התמכרות שחוזרת שוב ושוב מבין שההתמכרות עצמה היא סימפטום של בעיה עמוקה יותר שצריך לפתור. מה מונע מאנשים לטפל בשורש הבעיה שלהם? למרות ההבנה שיש לטפל בשורש הבעיה, לעיתים קרובות אנשים בוחרים להתמודד עם הסימפטומים בלבד. הסיבה לכך היא שהטיפול בשורש יכול להיות מפחיד מאוד עבור האדם. הסיבות העיקריות לכך שאנשים נמנעים מהתמודדות עם שורש הבעיה הן: פחד מלהסתכל על הבעיה באופן ישיר, מכיוון שהשורש עלול להיות טראומטי או מפחיד מדי. חוסר אמונה שקיים פתרון לשורש הבעיה, מה שיוצר תחושת חוסר אונים ותסכול מראש. חשש לא ברור לגבי מה בדיוק יתגלה להם כשיתחילו לחקור לעומק את הבעיה. קושי רגשי, פסיכולוגי או מנטלי בהכרה בכך ... כיצד מתמודדים אנשים כאשר הם לא פותרים את שורש הבעיה? כאשר אנשים נמנעים מהתמודדות עם השורש, הם מוצאים את עצמם רודפים אחר סימפטומים. אליעד כהן משתמש בדוגמה של אדם שמנסה לעקור עשבים בגינה, אך לא מטפל בשורש. הוא עוקר עשב ועוד עשב, אך העשבים חוזרים לצמוח שוב ושוב. הפתרון האמיתי הוא לחפור ולהוציא את השורש מן האדמה. אותו דבר נכון גם בחיים: פתרון אמיתי דורש הבנה של השורש והטיפול בו, לא רק בסימפטומים. היתרון בהימנעות מטיפול בשורש הוא שהאדם יכול להימנע מהתמודדות עם הכאב, הפחד, או הטראומה שהשורש עלול לחשוף. במילים אחרות, הוא חוסך מעצמו את הכאב המיידי של ההתמודדות. אולם, יש לכך מחיר כבד: הבעיות חוזרות ומתגברות לאורך זמן, מה שמוביל לסבל מתמשך, ארוך ועמוק הרבה יותר. מהם היתרונות של טיפול בשורש הבעיה? היתרון בטיפול בשורש הבעיה הוא שלמרות הכאב הראשוני, לאחר הטיפול השורשי הבעיה נפתרת לצמיתות או לפחות נחלשת משמעותית. אליעד מסביר את היתרון בצורה הבאה: מי שלא רוצה לסבול מעט, יסבול בסוף הרבה יותר. הוא משתמש בדוגמה נוספת: אדם ... מתדרדר והכאב מתגבר. מדוע כדאי לטפל בבעיות בשורשן ולא בסימפטומים בלבד? אליעד מסביר שכאשר אנשים מתמודדים עם בעיות חוזרות ונשנות, הדבר הנכון לעשות הוא לנסות ולמצוא האם יש לשורת הבעיות שורש משותף. אם אדם מוצא את השורש, עליו לאזור אומץ, להתבונן לעומק, ולטפל בבעיה בשורשה, גם אם זה כואב ומפחיד. ההשקעה הרגשית והפסיכולוגית הזו משתלמת, משום שהיא חוסכת סבל גדול בהרבה בעתיד. דוגמה מעשית לטיפול בשורש הבעיה: אליעד נותן דוגמה של אדם הסובל מחרדות חוזרות. הוא יכול לטפל בכל חרדה בנפרד, אך אם יבין שהחרדות נובעות מטראומה או פחד עמוק, הוא יוכל לטפל בטראומה עצמה ... מדובר בפחד עמוק מאוד. איך מתחילים בטיפול בשורש הבעיה? ההמלצה של אליעד היא פשוט לעצור לרגע ולשאול: מה ה
שורש חווית הנפרדות, שורש המחשבות, להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חווית נפרדות מתוך אחדות
שורש חווית הנפרדות, שורש המחשבות, להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חווית נפרדות מתוך אחדות
שורש חווית הנפרדות, שורש המחשבות, להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חווית נפרדות מתוך אחדות מהו המקור האמיתי של חווית הנפרדות? אליעד כהן מסביר באופן מעמיק את הרעיון של חווית הנפרדות - התחושה שבה האדם מרגיש שהוא ישות נפרדת מהמציאות שסביבו. הוא מסביר כי שורש הנפרדות טמון במבנה הבסיסי של התפיסה האנושית, המוגבלת בהבחנות בין דברים. לדבריו, התפיסה האנושית עובדת תמיד במנגנון של הבחנה בין דבר לדבר אחר, ... שמגיע מההבנה בלבד. אליעד מסביר כי הצוואר בקבוק של התפיסה הוא השכל, וכדי להבין את השורש של כל התפיסות והמחשבות, על האדם לשאול את עצמו: מאיפה מגיעות המחשבות האלה? מאיפה מגיע הביטחון שיש משהו או אין משהו? מה הקשר בין הסתכלות מבחוץ ... שיש שחור מוחלט ולבן מוחלט באותה נקודה. חוסר היכולת הזו, לפי אליעד, הוא בדיוק השורש של תחושת החיסרון האנושית. האדם תמיד ירגיש חסר, כי התפיסה שלו תמיד נעה בין יש ואין ולא מצליחה לתפוס את ההפכים בו זמנית. מהי הדרך המעשית ...
שורש המחשבות - איך להבין את כל המחשבות שבעולם? מהו שורש כל המחשבות?
שורש המחשבות - איך להבין את כל המחשבות שבעולם? מהו שורש כל המחשבות? שורש המחשבות. אמת. תפיסת חיים. את מי לא ניתן להטעות בתפיסת חיים שגויה? איך מגיעים לשורש של כל המחשבות? היחיד שלא ניתן להטעות אותו בתפיסת חיים שגויה, הוא רק זה שיודע את השורש של כל תפיסות החיים כולן. כאשר האדם מבין את השורש של כל צורות המחשבה כולן, במקרה כזה הוא אינו יכול ללכת שולל אחרי תפיסת חיים מוטעית, משום שהוא מכיר את השורש של כל צורות החשיבה. כאשר האדם מכיר את השורש של כל צורות החשיבה השונות, במקרה כזה הוא יודע לזהות מיד את נקודת האמת שיש בכל תפיסת חיים, ויודע לעשות הפרדה בין נקודת האמת לבין השקר. השקר מסתיר את האמת. כל שקר בנוי על אמת כלשהי. אין שקר שאין בו אמת כלשהי. השקר לוקח נקודה של אמת ומסתיר אותה במעטפת חיצונית מיותרת. מי שיודע את השורש של כל צורות המחשבה, יודע לזהות מיד את מקור הכוח של השקר ולא ללכת אחריו שולל. השורש של כל צורות המחשבה הנכונות = החלקים של האמת שמפוזרים בכל הדעות השונות שיש בעולם. כל זמן שהאדם אינו מסוגל להבין מהי נקודת האמת שיש בכל טעות, הרי שאינו יודע את השורש של המחשבות. השורש של המחשבות = הסיבה שבגללה כל המחשבות קיימות. לכל מחשבה יש שורש טוב שממנו היא נובעת. לכל רגש יש שורש טוב שממנו הוא נובע. כל שקר מייצג חלק מסוים של אמת. בכל רע יש הסתרה של טוב אמיתי. לדעת את השורש של המחשבות = להיות מסוגל להבין מדוע האדם חושב את מה שהוא חושב = להבין את נקודת האמת שיש בדברים של האדם שטועה. על האדם להיות מסוגל להבין מהו החלק הכן נכון שמסתתר ... נקודת היגיון בכל שיגעון. כל שיגעון מייצג נקודה כלשהי וחלק כלשהו של אמת. גם למשוגע יש גבולות כלשהם. מדוע? כי גם לשיגעון יש היגיון משלו. בכל מקרה, לדעת את שורש כל המחשבות = להבין את ההיגיון שיש בכל השיגעונות שיש בעולם. כאשר האדם מבין את המציאות בשלמות, ממילא הוא מסוגל לראות כיצד נוצרות כל המחשבות השונות. איך אפשר להגיע לשורש של כל צורות המחשבה השונות? תשובה: על ידי מחקר של כל מחשבה באשר היא. לכל המחשבות יש את אותו השורש. כולן מגיעות מאותו המקום. לוקחים מחשבה כלשהי וחוקרים את השורש שלה. לחקור את השורש של המחשבה = לנסות להבין מה הופך אותה לאמיתית. איך בודקים ואך מאתרים את השורש? תשובה: על ידי ששואלים שאלות. לוקחים מחשבה כלשהי, רעיון כלשהו, ותוקפים אותו חזיתית. איך? שואלים עליו, אולי ההפך הוא הנכון. פשוט מנסים להבין מי אמר ש X, אולי ההפך הגמור הוא הנכון?! כאשר מנסים לעקור את המחשבה מהשורש, השורש שלה חייב להתגלות. כך ממשיכים לחקור את השורש של השורש, דהיינו, גם על השורש עצמו שואלים אולי ההפך הוא הנכון. וכן הלאה. עד שבסופו של דבר, האדם מגיע לשורש האמיתי של המחשבה. כל זמן שעדיין אפשר לשאול, אולי ההפך הוא הנכון, הרי שזה לא השורש הסופי. כי הרעיון עדיין תלוי בשורש אחר. לכן חוקרים עד שמגיעים אל השורש. כאשר האדם מגיע אל השורש של מחשבה אחת כלשהי, באותו הרגע הוא מבין את כל המחשבות שבעולם. ה
סודות הפחד, סודות החרדה, חרדות ופחדים, הפחד של הפחד, למה יש פחד? שורש הפחד, שורש החרדה, איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? פחד להיפגע, טיפול בפחדים, טיפול בחרדה, התקפי חרדה
סודות הפחד, סודות החרדה, חרדות ופחדים, הפחד של הפחד, למה יש פחד? שורש הפחד, שורש החרדה, איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? פחד להיפגע, טיפול בפחדים, טיפול בחרדה, התקפי חרדה
... הפחד, למה יש פחד? שורש הפחד, שורש החרדה, איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? פחד להיפגע, טיפול בפחדים, טיפול בחרדה, התקפי חרדה למה פחד ורצון הם ... קורה. איך להבין את שורש הפחד דרך הרצון? אליעד מציע דרך מעמיקה להבין את שורש הפחד: להתחיל ברצון. במקום להתמקד רק בפחד עצמו, הוא מציע לחקור לעומק את הרצון שמאחוריו. אם נבין את הסיבה ... המקום שבו נמצא שורש הפחד האמיתי. למה זה מפחיד? כי כשהאדם מגיע לנקודה הכי עמוקה, הוא מרגיש שהוא מאבד שליטה. הוא מרגיש שהוא ... עם פחדים וחרדות? שורש הפחד והחרדה איך להבין פחד לעומק? מה הקשר בין פחד לרצון? איך נוצרת חרדה? איך להפסיק לפחד? ...
האם החשק המיני הוא שורש הרצונות? האם תאוות המין היא שורש התאוות? למה דתיים מפחדים מנשים? למה רבנים מפחדים מנשים? קדושת העיניים, שמירת הברית, דחף מיני בחברה הדתית, האם חשק מיני הוא מולד? האם הרצון לסקס הוא מולד?
האם החשק המיני הוא שורש הרצונות? האם תאוות המין היא שורש התאוות? למה דתיים מפחדים מנשים? למה רבנים מפחדים מנשים? קדושת העיניים, שמירת הברית, דחף מיני בחברה הדתית, האם חשק מיני הוא מולד? האם הרצון לסקס הוא מולד?
... החשק המיני הוא שורש הרצונות? האם תאוות המין היא שורש התאוות? למה דתיים מפחדים מנשים? למה רבנים מפחדים מנשים? קדושת העיניים, ... מיני בחברה הדתית, האם חשק מיני הוא מולד? האם הרצון לסקס הוא מולד? האם החשק המיני הוא באמת השורש של כל הרצונות? ההרצאה עוסקת בשאלה האם תאוות המין היא השורש לכל הרצונות האחרים, ולמה החברה הדתית, ובמיוחד רבנים ודתיים חרדים, כל כך חוששים מנשים וממיניות. אליעד כהן טוען שתאוות המין נתפסת לעיתים קרובות כשורש הרצונות מכיוון שהיא אחת התאוות שהכי קשה להשתחרר ממנה. הוא מציין שאם ... להשתחרר באופן מלא מחשק מיני, הוא למעשה משוחרר מכל הרצונות כולם, מכיוון שכל רצון אחר קשור בשורשו לאותה תאווה ראשונית. אליעד מסביר זאת דרך סיפור על רבי נחמן מברסלב ... לשלוט ב - 100% בתאווה אחת, בהכרח ישלוט בכל שאר הרצונות שלו. אך הוא גם מסביר שאין דבר כזה שורש אמיתי של הרצונות. כל תאווה היא שורש בפני עצמה, אך החשק המיני נתפס כשורש מרכזי רק בגלל הקושי הגדול להתגבר עליו. הוא מסביר שאם תתגבר על הדבר הכי ... שהתמודדות עם תאוות המין, במיוחד בחברה הדתית, נתפסת כמאבק הקשה והמרכזי ביותר, ולכן גם נחשבת לשורש התאוות כולן. האם החשק המיני הוא השורש של כל התאוות? למה דתיים מפחדים מנשים? האם ניתן לשלוט בחשק המיני? מהו ... הלכה היא ואין מורין כן, אליהו הנביא, הדיל של רבי נחמן מברסלב עם השטן, האם הרצון לסקס הוא שורש הרצון? הגאווה של רבי נחמן מברסלב, הפרישות של משה רבנו, צדיק כמו משה ...
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי?
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי?
שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי? למה כל כך קשה להבין מה ... באופן מפורט למה לאדם כל כך קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי שלו, כלומר, מה באמת הוא ... שלו. מהו הפרדוקס המרכזי בין אחדות לנפרדות? שורש הקושי הוא הפרדוקס של האחדות ... החשובה ביותר לאדם ששואף לאושר אמיתי. מהו שורש הרצון? איך להבין את הרצונות שלי? ... מובילה לאושר? למה חשוב להבין את מהות האני? שורש הרצון העצמי - למה קשה להבין מהו שורש הרצון העצמי? הפעם אני רוצה להשיב על ... רוצה, הוא לא מצליח להבין את הרצון האמיתי, השורשי שלו. וכדי שאדם יבין מה הוא רוצה, ...
שורש השקר - איך לגלות, את שורש השקר?
שורש השקר - איך לגלות, את שורש השקר? מי שרוצה להיות איש אמת, עליו לגלות את שורש השקר. כי להיות איש אמת, אין פירושו לא לשקר כלל, אבל כן פירושו, להיות מודע לכך ... הוא זה, שהוא מודע לכך שהוא משקר, בתוך עולם השקר. ומי שרוצה להיות איש אמת, עליו לגלות את שורש וסיבת השקר. כי האדם גם משקר כל הזמן, בין במודע ובין שלא במודע. ותכף ומיד כאשר ... משקר, עד שהאדם רואה את האמת, שבנקודת ההתחלה של השקר, אין שום סיבה כלל. כי השקר כולו, בשורשו, קיים בלי שום סיבה כלל. ואז כאשר האדם רואה את האמת, שבאמת כל השקרים שלו הם ...
מודעות לבעיה, פתרון בעיות, שורש הבעיה, זיהוי שורש הבעיה, הבנת הבעיה, פתרון הבעיה, לצאת מבעיה, לפתור בעיה
מודעות לבעיה, פתרון בעיות, שורש הבעיה, זיהוי שורש הבעיה, הבנת הבעיה, פתרון הבעיה, לצאת מבעיה, לפתור בעיה
... לבעיה, פתרון בעיות, שורש הבעיה, זיהוי שורש הבעיה, הבנת הבעיה, פתרון הבעיה, לצאת מבעיה, לפתור בעיה האם מודעות לשורש הבעיה באמת פותרת אותה? הרצאה זו של אליעד כהן מתמקדת בשאלה חשובה: האם מספיק שנדע את שורש הבעיה כדי לפתור אותה? ישנה תפיסה נפוצה שאומרת שכאשר אדם מזהה את שורש הבעיה שלו, הוא כבר נמצא בחצי הדרך לפתרון, או אפילו יותר מזה - שאם אדם ... והסברים מפורטים. מה הטעות הנפוצה בזיהוי שורש הבעיה? אליעד מסביר שרבים חושבים בטעות שהם איתרו את שורש הבעיה שלהם, אך למעשה, פעמים רבות מדובר רק בגורם שטחי או חלקי של הבעיה, ולא בשורש האמיתי. הוא מביא כדוגמה אדם שחווה חרדה לאורך זמן רב, ומגיע לנקודה שבה ... אותו. במצב כזה, האדם מאמין שהוא הגיע לשורש, אבל אליעד טוען שהגילוי הזה הוא רק השורש הראשון, ושמתחת לשורש הזה מסתתרים שורשים נוספים עמוקים יותר. לדוגמה, אדם יכול לגלות שהחרדה שלו מגיעה מהפחד לאבד אדם אהוב. זה נראה לו כמו השורש, אך אם נבחן את זה לעומק נגלה שהשאלה האמיתית היא למה הוא כל כך מפחד ... עם רגשות שליליים. ולכן, הגילוי של השורש הראשון לא תמיד מביא לפתרון מלא, כי לא נחשף עדיין השורש העמוק ביותר. האם זיהוי שורש הבעיה מספיק כדי לפתור אותה בפועל? אליעד משתמש בדוגמה ברורה נוספת ... או היחיד בתהליך פתרון הבעיה. מהו באמת השורש האמיתי של בעיה כלשהי? אליעד מבהיר שהשורש האמיתי של כל בעיה הוא תמיד הפרשנות האישית של האדם לאירועים מסוימים. השורש אינו האירוע עצמו או התחושה עצמה, אלא האופן שבו האדם מפרש ומעניק משמעות ... בצורה מלאה ויסודית, צריך להגיע עד לשורש העמוק ביותר של הפרשנות - להבין מדוע אנחנו מפרשים דברים בצורה מסוימת ולא ... מדוע הבעיה לא נפתרת רק מהגילוי של השורש? אליעד מסביר שהבעיה לא נפתרת מעצמה ברגע הגילוי, כי הגילוי עצמו הוא רק ... החרדה תישאר בעינה. לסיכום, הגילוי של שורש הבעיה הוא שלב קריטי אך לא מספיק כשלעצמו. כדי להגיע לפתרון מלא ומוחלט, האדם צריך להעמיק לשורשים העמוקים ביותר של הפרשנות שלו ולבחון אותן מחדש באופן יסודי. איך לפתור בעיות מהשורש? האם מודעות לבעיה פותרת אותה? איך לזהות את השורש האמיתי של בעיה? מדוע בעיה לא נפתרת מעצמה? איך לשנות פרשנויות שליליות? ...
רצון להרגיש טוב, להיכלל בשורש, שורש הנפרדות, כל הנחלים זורמים לים, שורש התהליכים, הנמשל הראשון
רצון להרגיש טוב, להיכלל בשורש, שורש הנפרדות, כל הנחלים זורמים לים, שורש התהליכים, הנמשל הראשון
... להרגיש טוב, להיכלל בשורש, שורש הנפרדות, כל הנחלים זורמים לים, שורש התהליכים, הנמשל הראשון מהו הרצון להרגיש טוב ומה הקשר לאחדות ונפרדות? הרצון להרגיש טוב הוא אחד הנושאים העמוקים שאליעד כהן עוסק בהם ... הנפרדות שרוצה להיכלל באחדות. מדוע אומרים שכל דבר רוצה לחזור לשורשו? אליעד מתייחס לטענה המוכרת שכל דבר שואף לחזור לשורשו, ונותן דוגמא מוכרת: כל הנחלים זורמים לים. אנשים נוטים לקבל את זה כמובן מאליו, כאילו שזו אמת מוחלטת, אבל אליעד מציג הסתכלות ... לים? אולי הים בכלל רוצה לדחוף את הנחלים חזרה החוצה. מי קבע מהו השורש ומי רוצה להתאחד עם מי? אליעד ממשיך ומציע מחשבה אחרת: אולי האחדות היא זו שרוצה להתרחק מהנפרדות. אולי מה שמניע את העולם הוא דווקא ... של שריפה גדולה שבה כל החומרים מתאחדים לחומר אחד אחיד וחוזרים לשורשם הראשוני. גם הדוגמה הזו ממחישה את רעיון החזרה לשורש. אך אליעד מיד מראה שוב את הצד ההפוך - הוא אומר שגם כאשר הכל מתאחד, מיד יש תהליכים שמנסים להפריד את החומר שוב (כמו השמש שמאדה את ... נפרדות ואחדות - הם בעצם אותו הדבר. התבוננות פנימית תוביל להבנת שורש הרצון להרגיש טוב. מהו הרצון להרגיש טוב? האם כל דבר חוזר לשורשו? מה הקשר בין נפרדות לאחדות? למה אנשים חוששים מהטוב המוחלט? מה אומר משל הנחלים והים? ...
טוב - מדוע שורש המציאות הוא הטוב המוחלט? מדוע שורש הרע, הוא הטוב המוחלט?
... - מדוע שורש המציאות הוא הטוב המוחלט? מדוע שורש הרע, הוא הטוב המוחלט? טוב. לוגיקה. פילוסופיה. מדוע השורש של המציאות הוא הטוב המוחלט? מדוע בכל דבר חייב להיות טוב? מדוע אין רע מוחלט? ומהו הטוב המוחלט שנמצא בכל דבר? ראשית נגדיר מהו טוב ומהו רע. ... שונות של טוב ורע. מדוע יש טוב בכל דבר? מדוע השורש של המציאות הוא הטוב המוחלט? תשובה: השורש של המציאות הוא האחדות. פירוש: כל הדברים כולם במהותם הם דבר אחד ויחיד, שאין בו שום ריבוי שינוי. שניים הם ריבוי של אחד. לא יכולים להיות ... שיהיה אחד. כל מה שקיים במציאות, כאשר מגיעים לשורש שלו, הכל במהותו הוא אחד. ולכן לא משנה מה קרה קורה ויקרה, המהות האמיתית של כל הדברים תמיד תישאר אותה המהות. אין שום אפשרות שיהיה טוב יותר ... המציאות, כך הוא חווה יותר את הטוב של המציאות. השורש של המציאות היא האחדות המוחלטת. ולכן בכל דבר יש טוב, מאחר שהמהות של כל דבר בבסיסה היא טובה באמת בטוב אמיתי ומוחלט. הסיבה היחידה שרע לאדם, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שורש, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שורש, איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לימודים, מאמן רוחני, אימון אישי בתל אביב בתחום שורש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4063 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 23:05:55 - wesi1