... של: מהו
שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה סבל? ועוד - חלק 2 כי גם האני של האדם, גם הוא חלק של משהו אחר גדול עוד יותר. ויש ישות אחת, ... שהם מגדירים בכל רגע ורגע מחדש את תחושת האני של האדם כלפי כל דבר ודבר. ולשני הכוחות האלו יש להם
שורש. כי יש ישות אחת ודבר אחד, שבו אין הבדל בין אני לבין לא אני.
והשורש של האני הוא התמונה המלאה של המציאות. שמנקודת מבטה הכל זה אני.
והשורש של הלא אני, הוא הנפרדות של המציאות. כי רק מצד האדם עצמו יכול להיות לא אני. כי מנקודת המבט של התמונה המלאה, הכל זה אני. ושני ... לא רק האני של האדם כפי שהאדם חווה אותו מנקודת המבט העצמית שלו. וגם לאני וגם ללא אני לשניהם יש
שורש. כי יש
שורש ונקודת חיבור שמחברת בין האני של האדם, לבין התמונה המלאה של המציאות. ויש ישות אחת, שהיא יותר גדולה מהתמונה המלאה של המציאות, ... האין סופית ששם יש אך ורק טוב תמיד עד אין סוף, לשם כך עליו לעבור דרך נקודת האיפוס שהיא נקודת
השורש של כל הדברים. והנקודה הזאת היא הנקודה שנמצאת בין השכל של האדם לבין השכל הגדול יותר שיש מעל השכל של האדם. כי בשכל הגדול ביותר ... ניתן לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית בבת אחת. ושם בשכל הגדול יותר, אין דבר כזה דבר והיפוכו, כי שם
בשורש הכל אחד ממש. ואין בכלל שום הפך של שום דבר. כי
בשורש הכל אחד. ומי שרוצה לחיות טוב, עליו להגיע
לשורש של כל הדברים. שאז ורק אז האדם מבין את כל המציאות כולה ורואה את כל התמונה המלאה כולה, ומבין את
השורש של כל הדברים כולם. ומי שרוצה להגיע
לשורש הזה, עליו לחפש את האמת של כל דבר. כי
השורש של כל הדברים, היא האמת. והאמת היא
השורש גם של השקר, כפי שכבר ביארתי במקום אחר, כי כל השקרים, הם רק ביטויים שונים של האמת. ובלי האמת שנמצאת בתוך השקר, לא היה קיום לשקר כלל. ומי שרוצה להשיג במחשבתו ולהתחבר
לשורש של הכל, עליו למסור את נפשו על נקודת האמת של עצמו. דהיינו, ללכת אחרי נקודת האמת שלו עד הסוף במסירות נפש ממש. וכאשר קשה לאדם ... ומה הסיבה שנדמה לי שהאמת היא כך ולא אחרת? וכל סיבה שהאדם מוצא, עליו להמשיך לחקור ולגלות את
השורש של הסיבה הפנימית יותר. לדוגמא: אחרי שהאדם מצא סיבה כלשהי לדבר כלשהו, עכשיו על האדם לשאול את עצמו, מה הסיבה של הסיבה עצמה? זא ... באמת, עליו לעבור דרך נקודת האיפוס של כל הדברים. ונקודת האיפוס של כל הדברים, היא נקודת האמת שהיא
השורש של הכל. והדרך להגיע לנקודת האמת הזו, היא על ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו כל הזמן לשאול שאלות על כל דבר. וגם על דברים שנדמה ... את האמת. וזה על ידי זה שהאדם חוקר ושואל שאלות ומחפש את הסיבה של כל דבר. ועל ידי זה האדם מגיע
לשורש של המציאות, מיישר קו עם המציאות, מתחיל לחוות את המציאות כפי מה שהיא באמת, ואז האדם מתחבר לציר ההנאה האין סופית של המציאות עד אין סוף. תוספת: ולמי שלא הבין, לכל ההפכים שיש בעולם יש להם
שורש. וגם תהליכי הסיבות שלנו, גם לו יש
שורש. כי יש בעולם שלנו שני כוחות. והכוח הראשון הוא הסיבה והכוח השני הוא האין סיבה. ושניהם הפכים. ושניהם קובעים את רמת המינון והעוצמה והחוזק של כל הסיבות השונות שיש בעולם. ולשני הכוחות האלו יש
שורש אחד, שהוא כולל בתוכו את הכוח של היש סיבה ואת הכוח של האין סיבה.
ובשורש של הכל אין הבדל בין יש לאין סיבה. ואין הכוונה לומר שאין סיבה לשום דבר, או שיש סיבה לכל דבר, אלא הכוונה לומר שבשכל הגדול ... הבדל בין שום דבר לשום דבר. כי בשכל הגדול יותר, שם ורק שם בשכל שמעל השכל, שם האדם מסוגל לתפוס את
השורש של הכל.
ובשורש של הכל, שם אין הבדל בין סיבה לבין אין סיבה, או בין סיבה לבין תוצאה או בין לפני לבין עכשיו לבין אחרי וכל כיוב. כי גם למרחב זמן יש
שורש. כי הזמן לדוגמא הוא הבדל התחושה שבין העבר הווה ועתיד. וגם לתחושות האלו יש
שורש. ולכל האירועים שבעולם יש
שורש. וההבדל שבין האירועים השונים, הוא זה שיוצר את הזמן.
ובשורש של כל האירועים, אין הבדל בין כל האירועים שקרו בעבר לבין אלו שקורים בהווה לבין אלו שיקרו בעתיד. וזהו
השורש של הזמן. כי שם לזמן יש
שורש. וב