... של: מהו
שורש כל המציאות האני כל הסיבות הנאה ... שלו שהוא לא אני. וזה בעצם אומר, שיש במציאות שני כוחות, אני ולא אני, שהם מגדירים בכל רגע ורגע מחדש את תחושת האני של האדם כלפי כל דבר ודבר. ולשני הכוחות האלו יש להם
שורש. כי יש ישות אחת ודבר אחד, שבו אין הבדל בין אני לבין לא אני.
והשורש של האני הוא התמונה המלאה של המציאות. שמנקודת מבטה הכל זה אני.
והשורש של הלא אני, הוא הנפרדות של ... עצמו קיים כישות נפרדת מהמציאות, וגם המציאות עצמה קיימת כישות אחת שהיא לא רק האני של האדם כפי שהאדם חווה אותו מנקודת המבט העצמית שלו. וגם לאני וגם ללא אני לשניהם יש
שורש. כי יש
שורש ונקודת חיבור שמחברת בין האני של ... כישות אחת. ומי שרוצה לחיות טוב באמת ולהיות מאושר באמת ולהתחבר לציר ההנאה האין סופית ששם יש אך ורק טוב תמיד עד אין סוף, לשם כך עליו לעבור דרך נקודת האיפוס שהיא נקודת
השורש של כל הדברים. והנקודה הזאת היא ... אבל בשכל הגדול יותר, ששם כל ההפכים הם ישות אחת, אז ממילא שם כן ניתן לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית בבת אחת. ושם בשכל הגדול יותר, אין דבר כזה דבר והיפוכו, כי שם
בשורש הכל אחד ממש. ואין בכלל שום הפך של שום דבר. כי
בשורש הכל אחד. ומי שרוצה לחיות טוב, עליו להגיע
לשורש של כל הדברים. שאז ורק אז האדם מבין את כל המציאות כולה ורואה את כל התמונה המלאה כולה, ומבין את
השורש של כל הדברים כולם. ומי שרוצה להגיע
לשורש הזה, עליו לחפש את האמת של כל דבר. כי
השורש של כל הדברים, היא האמת. והאמת היא
השורש גם של השקר, כפי שכבר ביארתי במקום אחר, כי כל השקרים, הם רק ביטויים שונים של האמת. ובלי האמת שנמצאת בתוך השקר, לא היה קיום לשקר כלל. ומי שרוצה להשיג במחשבתו ולהתחבר
לשורש של הכל, עליו למסור את נפשו על ... בצורה כלשהי ובעוצמה כלשהי? ומה הסיבה שבגללה אני חושב דווקא בצורה כלשהי? ומה הסיבה שנדמה לי שהאמת היא כך ולא אחרת? וכל סיבה שהאדם מוצא, עליו להמשיך לחקור ולגלות את
השורש של הסיבה הפנימית יותר. לדוגמה: ... ולכן השקרנים מפחדים ביותר מכך שהאדם ישאל שאלות. ומי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו לעבור דרך נקודת האיפוס של כל הדברים. ונקודת האיפוס של כל הדברים, היא נקודת האמת שהיא
השורש של הכל. והדרך להגיע לנקודת האמת ... כל ידיעת אמת או שקר כלשהי. ועל האדם להתבונן היטב ולראות שהוא אכן רואה את האמת. וזה על ידי זה שהאדם חוקר ושואל שאלות ומחפש את הסיבה של כל דבר. ועל ידי זה האדם מגיע
לשורש של המציאות, מיישר קו עם המציאות, מתחיל לחוות את המציאות כפי מה שהיא באמת, ואז האדם מתחבר לציר ההנאה האין סופית של המציאות עד אין סוף. תוספת: ולמי שלא הבין, לכל ההפכים שיש בעולם יש להם
שורש. וגם תהליכי הסיבות שלנו, גם לו יש
שורש. כי יש בעולם שלנו שני כוחות. והכוח הראשון הוא הסיבה והכוח השני הוא האין סיבה. ושניהם הפכים. ושניהם קובעים את רמת המינון והעוצמה והחוזק של כל הסיבות השונות שיש בעולם. ולשני הכוחות האלו יש
שורש אחד, שהוא כולל בתוכו את הכוח של היש סיבה ואת הכוח של האין סיבה.
ובשורש של הכל אין הבדל בין יש לאין סיבה. ... או שיש סיבה לכל דבר, אלא הכוונה לומר שבשכל הגדול יותר, שם אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. כי בשכל הגדול יותר, שם ורק שם בשכל שמעל השכל, שם האדם מסוגל לתפוס את
השורש של הכל.
ובשורש של הכל, שם אין הבדל בין סיבה לבין אין סיבה, או בין סיבה לבין תוצאה או בין לפני לבין עכשיו לבין אחרי וכל כיוב. כי גם למרחב זמן יש
שורש. כי הזמן לדוגמה הוא הבדל התחושה שבין העבר הווה ועתיד. וגם לתחושות האלו יש
שורש. ולכל האירועים שבעולם יש
שורש. וההבדל שבין האירועים השונים, הוא זה שיוצר את הזמן.
ובשורש של כל האירועים, אין הבדל בין כל האירועים שקרו בעבר לבין אלו שקורים בהווה לבין אלו שיקרו בעתיד. וזהו
השורש של הזמן. כי שם לזמן יש
שורש. וב