... אפשרי במציאות שמעבר לשכל. איך ייתכן שיש ריבוי אינסוף ובכל זאת אחדות? אליעד מציין נקודה עמוקה יותר: כשמבינים לעומק, אפשרי המציאות
ומחויב המציאות מתגלים כאחד. כלומר, כל דבר שהוא מוגבל (אפשרי) מתברר בסופו של דבר גם כאינסופי
(מחויב), ואז אפשר לתפוס את המציאות ... בהמשך, נטען שיש גישה הרואה את כל הקיים כאינסוף אחד, אך באותו זמן אפשר לומר שיש ריבוי אינסופי שקיים במקביל, משום שאפשרי המציאות
ומחויב המציאות הם בעצם היבטים של אותה ... גם לגבי אלוהים יחיד. לכן המסקנה היא שלא פשוט להוכיח היעדרם של שני אלוהים באותו היגיון, ושעלולים לנסות לעבוד על האדם עם טיעונים
לוגיים שלאו דווקא פותרים את הסתירות ... מוגבל. איך זה יכול להיות? הוא אלוהים!! זה כמו להגיד שיש אלוהים אחד ולשאול, האם הוא יכול להגביל את עצמו? מה שאני אומר זו אותה
הלוגיקה שאפשר להגיד על אלוהים אחד שיכול ... אותו, ואז זה אומר בכלל שהוא הגביל את עצמו, ועוד אפשרויות נוספות שונות להגיד את זה. בכל מקרה אני בא להראות את השקרים, את הטעויות
הלוגיות, הטעויות הבסיסיות בהבנה. - ... יותר בסיסית, למעשה לא צריך להסתבך כל כך, כדי להוכיח שאין שני אלוהים. לא יכול להיות שיש שני אלוהים, מסיבה אחרת, במקום כל התסבוכת
הלוגית הזאת כי אלוהים מעצם הגדרתו הוא ... אם האינסוף ממלא את כל המקום, אז כמה ישויות אינסופיות יכולות למלא את המקום, אחת! אבל האדם שטיפה שכל בקודקודו מבין, שזה לא נכון
מבחינה אובייקטיבית, כי יכול להיות שיש ... ממלא את כל המקום ואת כל הזמן, אבל אף על פי כן בשכל האנושי זה לא נתפש. וזה שזה לא נתפש בשכל של האדם, זה לא אומר שזה לא יכול להיות
מבחינה אובייקטיבית. אסביר את זה בעוד ... שלא נסביר אותו עכשיו. ולגבי הנושא שיש יותר מבורא אחד מקביל, הנושא הוא פשוט, כאשר מתבוננים, בסוף התהליך מבינים, שאפשרי המציאות
ומחויב המציאות, הם אחד. ואז שמבנים שהם אחד בכלל, ממילא מבינים שאפשרי המציאות, הוא
מחויב המציאות. מה זה אומר? שכל ישות ... וחיצוניים, שבמערכת הזו יש לנו פנימי ופנימי ופנימי ופנימי, ולמרות שיש הרבה אלוהים, אף על פי כן הם ישות אחת. כל מה שנכון לגבי
המחויב, נכון לגבי האפשרי, מה שאומר שכל האפשרי הוא אינסוף, למרות שיש הרבה אז יש הרבה אינסוף, אבל אף על פי כן כל מה שנכון לגבי האפשרי, הוא גם נכון לגבי
המחויב, כך שבסופו של דבר אנחנו מגיעים ...