... אותו. בגלל שהזיכרון הרגשי שלו, הוא זיכרון שלילי ולא זיכרון חיובי. וסוד העניין הוא, כי יש רשימו רגשי ויש רשימו שכלי. ורשימו פירושו, רושם / סימן / זיכרון. כגון אדם שנכנס לחנות בשמים, שנשאר עליו רושם וזיכרון של ריח של בושם, גם כאשר הוא יוצא מהחנות וכיוב. ויש רשימו שכלי, שזה אומר שהאדם מפרש את הדברים בצורה כלשהי. כגון לדוגמה אדם מסתכל על המציאות מנקודת מבט שאומרת, שהחיים הם ... ואז הוא נמצא במצב רגשי של רוצה להסכים איתך, ואז יותר קל לשכנע אותו בהמשך של המשפט. ויש גם רשימו שכלי. לדוגמה מה הלקוח צריך לחשוב, כדי שהוא ירצה לרכוש את המוצר? תשובה: הלקוח צריך לחשוב שהמוצר הזה יש עליו ...
...אלא כדי להסביר שהאדם צריך להרוג בתוכו את התפיסה של נפרדות (האמונה שיש הבדל בין טוב לרע). האדם צריך להבין שלמרות שהוא חווה הבדלים בין טוב לרע, האמת הפנימית היא שהם אותו הדבר. זאת ההתאבדות השכלית: האדם מוותר על התפיסה שלו, ובכך בעצם מחייה את השכל האמיתי שבו הכל אחד, ומתחבר לשכל הכללי של המציאות שבו אין נפרדות. מה המשמעות של תחיית המתים בשכל? תחיית המתים בשכל מתרחשת כשהאדם מצליח להחזיר לתודעה שלו את האחדות, לאחר ששכח אותה. הוא מחבר את השכל הפרטי שלו לשכל הכללי שבו הכל אחד, וכך האדם מפסיק לסבול באמת...
...של האדם. והשכל של החכם האמת, הוא היפוך השכל של האדם. כך שאין שום אפשרות בעולם, שהאדם יחשוב ויבין את כוונת החכם, אאכ הוא עצמו החכם עם השכל של החכם עצמו. ועד שזה לא קורה, עד אז האדם לא מבין את החכם האמת בהבנה של אמת, אלא רק בהבנות חלקיות, שעוטפות את האמת הפנימית של האחדות. כי האדם תופש את דברי החכם כנפרדות, למרות שבאמת הם כולם אחדות. ולכן, כאשר האדם מנסה להבין את השכל של החכם האמת ושל המציאות, עליו לבחור תמיד את הפירוש הפחות הגיוני שהוא יכול לפרש את דברי החכם האמת. והטוב ביותר הוא, לפרש את דברי החכם...
...עם הנפילה בעצמו. אם הילד לומד לקום לבד, הוא מפתח כישורים חשובים של עצמאות והתמודדות עם אתגרים. כאשר אדם מעניק יתר על המידה, זה לרוב נובע מתוך רצון לקבל אהבה והערכה מהאחר. הוא רוצה להרגיש טוב עם עצמו דרך כך שהוא עושה לאחרים טוב. אך כדי למנוע את המלכודת הזו, חשוב שאדם ילמד להרגיש טוב עם עצמו בלי קשר לאהבה חיצונית. אדם שחי בתחושת ערך עצמי בלתי תלויה, לא ירגיש צורך להעניק יתר על המידה כדי לקבל אישור או אהבה. לסיכום אהבה אמיתית אינה מתבטאת רק בנתינה בלתי פוסקת. יש לדעת מתי לעזור ולתמוך, ומתי לתת לאדם...
...אבל כדי להרוויח כסף מאומנות, אדם חייב לאמץ זהות עסקית, מה שגורם לקונפליקט פנימי. רבים לא מעוניינים להזדהות כאנשי עסקים, מכיוון שזה מחייב אותם להודות שהכסף חשוב להם - מחשבה שעלולה לגרום להם תחושות שליליות כמו אשמה או תחושת כישלון מהעבר, כשהם לא הרוויחו כסף. למה אנשים נמנעים מלהודות שכסף חשוב להם? הזדהות עם הרצון להרוויח כסף עשויה להיות מפחידה מכמה סיבות אפשריות: חשש שאם האדם ירצה כסף ולא יצליח להשיגו, הוא ירגיש רע ויתאכזב. חשש שאם הוא יצליח וירוויח כסף, הוא ימצא את עצמו בעתיד רוצה עוד ועוד כסף, וייכנס...
...לשנותו. אפשרי, לעומת זאת, מתייחס לדברים שניתן לשנותם, לדברים שקיימת בהם גמישות ואפשרות להתפתח לכיוונים שונים. איך ניתוח תהליך מחויב ואפשרי יכול לעזור לנו להבין את המציאות? אליעד הסביר כיצד כל תהליך שאנו נתקלים בו בחיים, אם ננתחו אותו דרך משקפי מחויב ואפשרי, אנחנו יכולים להבין אותו הרבה יותר לעומק. כל תהליך נופל בין שני קצוות אלו - מה שנראה לנו כמחויב הוא החלק הקבוע והיציב, ומה שאפשרי הוא כל מה שניתן לשנות בו. כדי להסביר את הרעיון הזה, אליעד נתן דוגמה של תהליך חומצה שמפוצץ סתימה בצנרת. הוא ציין שכשאנחנו...
...שמה? ש: שמישהו זורק לי הערה ואז אני שם לב לזה עליו שהוא בא ומספר לי משהו שהוא נגיד מתווכח עם איזה מישהו והוא טוען עליו טענות אבל אני מכיר את הבן אדם אני יודע שהבן אדם בדיוק מתנהג באותה צורה זה ממש כאילו ברור כזה. אליעד: לא זו אף זו אלא שאנשים שהם חסרי מודעות יכול להיות מצב שהם יריבו אחד עם השני ונשאל אותו למה אתה רב איתו והוא יאשים אותו בדברים שהוא עצמו עושה ממש שקוף הוא מאשים אותו הוא עושה לי ככה וככה בדיוק בדברים שהוא עושה אפילו שהוא לא עושה אותם בכלל השני בכלל לא עושה אותם הוא יאשים אותו בדברים...
...ומחנך יכול לפתור את הבעיות של התלמידים באמצעות שיקוף עצמי? איך המורה יכול להבין את התלמידים באמצעות התבוננות פנימית שלו על עצמו? למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? למה לילדים אין סבלנות ללימודים? איזו תועלת אמיתית מביאים הלימודים לתלמיד? למה למורים עצמם אין חדוות לימוד? כיצד היחס של המורה עצמו אל מה שהוא מלמד, כיצד הוא משפיע על התלמידים? האם אפשר לבקש מילד לאהוב את הלימודים? מי אחראי לכך שהילד יאהב את הלימודים? האם בן אדם נולד עם ביטחון עצמי? מתי צריך חוסר ביטחון עצמי? איך ריכוז יכול להפריע לילד בלימודים...
...הוא בעצם יוצר זיכרונות או ציפיות של טוב קיצוני, וכאשר יגיע הטוב, הוא יחווה אותו בעוצמה חזקה יותר. כך גם הפוך, אם הוא מגזים בתחושה הטובה, הוא מגדיל את הפחד שהתחושה תיעלם ואת עוצמת התחושה הרעה כשהטוב ייעלם. כיצד אפשר לשלוט בעוצמת התחושות כדי להגיע לאושר? לפי אליעד, אם אדם רוצה להגיע לנקודת איזון או אושר מוחלט, עליו ללמוד שלא להגזים בשום תחושה, לא בטוב ולא ברע. כלומר, כאשר רע לאדם, הוא צריך להזכיר לעצמו שזה לא כל כך רע ולהימנע מלהעצים את התחושה. וכאשר טוב לו, עליו לזכור שיש גם צדדים פחות טובים או פחדים...
...מסוגל להסביר כל פרט בצורה ברורה ומסודרת, בלי צורך להיתלות רק על סמכות חיצונית. איך מניפולציות של מנטורים עובדות? מנטורים וגורואים מסוימים משתמשים בטכניקות שונות כדי לגרום לאנשים להאמין להם, גם אם אין להם בסיס עובדתי. לדוגמה: - תאמין לי, אני יודע מה אני אומר! - אתה לא איש מקצוע, זה לא התחום שלך, אז אל תתווכח. - אני למדתי שנים רבות, אתה לא יכול להבין את זה כמוני. כל אלו הם סימנים לכך שמישהו מנסה להפעיל מניפולציה ולא להסביר את העניין באופן ענייני. מה אפשר ללמוד מהדת על מניפולציות בסמכות? בדתות רבות...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: רשימו שכלי, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: רשימו שכלי, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר מומלץ, מאמן לחיים, אימון אישי בסקייפ בתחום רשימו שכלי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331