אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ריכוז וקשב ✔ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6 ✔ למה קשה לך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:52:17ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
למה קשה לך להבין את עצמך?

אליעד כהן מסביר שהקושי להבין את עצמך נובע מכך שאתה לא מספיק נאמן לאמת. מה זה אומר להיצמד לאמת? אדם מתקשה להבין את עצמו כי הוא מאמין שאם יבין את עצמו יהיה מאושר, אבל לא מצליח בכך. הפתרון הוא להיצמד למילה "אמת" ולשאול את עצמך ללא הרף: "למה אני לא מבין את עצמי?" ההיצמדות הזו לאמת היא מה שמוביל להבנה אמיתית ועמוקה של עצמך. ככל שאתה מתעקש על האמת ולא מתפשר, כך מתבהרת ההבנה הפנימית.

מה עושים כשהחברים לא אוהבים אותך?

אליעד מביא דוגמה של אדם שנמצא במצב בו חבריו לא אוהבים אותו. כשאדם שואל את עצמו בכנות "מה האמת? למה הם לא אוהבים אותי?" התשובה הפשוטה היא "כי המציאות רוצה כך". אולי זה נשמע פשוט מדי, אך מתחת לתשובה הזו מסתתר רעיון עמוק: המציאות מתרחשת לפי הרצון העמוק ביותר שלך, אפילו אם אינך מודע לכך כרגע. אם ממשיכים לשאול ולהעמיק ב"אמת", מגיעים להבנה פנימית עמוקה יותר, שלמעשה אין כאן בעיה של ממש, אלא התגלות של רצון עמוק.

האם המציאות משקפת את הרצון שלך?

אליעד כהן מציין שכל מה שקורה הוא למעשה התגלות של הרצון שלך. למשל, אם מישהו יורק עליך, לכאורה אתה רוצה שהוא יירק עליך. נשמע לא הגיוני? אליעד מסביר שהמציאות משקפת את הרצונות הפנימיים והעמוקים ביותר שלנו, והסיבה שאנחנו לא תמיד מבינים את זה היא שאנחנו לא מספיק מודעים לרצון שלנו. רק כשחוקרים לעומק ומבינים את מנגנון הרצון, אפשר באמת להתחיל לחוות שלמות ושלווה.

איך אפשר לפתח את השכל והחשיבה?

אליעד נותן דוגמה לאדם שרוצה להיות אלוף בשחייה. כדי להפוך לאלוף, הוא יכול לשחות לבד, אבל יתקדם מהר יותר אם ילמד ממישהו מנוסה. באופן דומה, אם אתה רוצה לפתח את החשיבה והשכל, כדאי ללמוד מאנשים שכבר מבינים. הדבר החשוב הוא להתמודד עם הדברים שהכי קשה לך להבין, כי ככל שתתמודד עם הקשיים הגדולים ביותר, כך תפתח את יכולתך השכלית בצורה יעילה יותר.

מה הקשר בין סרטים מצוירים לפיתוח יצירתיות?

אליעד מסביר שסרטים מצוירים כמו "טום וג'רי" או סדרת ילדים כמו "בן עשר" משחררים את החשיבה שלנו מקיבעונות. למשל, טום וג'רי כל הזמן רבים, אבל אף פעם לא באמת פוגעים אחד בשני. למרות היריבות, כשהאחד בסכנה אמיתית, השני יציל אותו. דרך התבוננות כזו אפשר להבין שגם בחיים האמיתיים, סכסוכים הם לפעמים משחק ולא באמת מלחמה של ממש. כך נוצרת גמישות מחשבתית, והאדם לומד לראות את העולם בדרך חדשה ויצירתית יותר.

מה לומדים מ"צעצוע של סיפור"?

"צעצוע של סיפור" ממחיש רעיון נוסף: מה שנראה לנו דומם, כמו צעצועים, אולי יש לו תודעה ואנחנו פשוט לא מבינים את שפתו. ההסתכלות הזו מרחיבה את החשיבה שלנו ומעודדת אותנו לזכור שהמציאות כפי שאנחנו מכירים אותה היא רק אפשרות אחת מני רבות. זה עוזר לנו להיות יצירתיים יותר ולפתח את הדמיון.

איך להבין שהכל הוא חלום אחד גדול?

אליעד כהן מסביר את המציאות כמו חלום: כשאתה חולם, כל מה שמתרחש בחלום הוא בעצם אתה עצמך. אם אתה יודע שאתה החולם, כל אירוע בחלום, אפילו קונפליקט, הוא משהו שאתה בוחר בו. אם תבין את החיים באופן דומה, תחווה פחות סבל, כי תבין שאתה יוצר את כל הסיטואציות בעצמך. גם אירועים שנתפסים כ"רעים" הם חלק מהמשחק שאתה בעצמך בחרת ליצור.

איך מצבים רעים יכולים לחזק את תחושת החופש שלך?

כאשר אתה חווה דבר רע, אם תתחבר להבנה שאתה "מלך", תוכל לראות שאתה פשוט רוצה את הסיטואציה הזו, בלי סיבה הגיונית. כשמלך עושה משהו ללא סיבה, זה מחזק את התחושה שהוא חופשי לגמרי. גם אירוע לא הגיוני או שלילי יכול להפוך למשהו שמחזק את תחושת החופש, כי אתה מבין שזו בחירה שלך, גם אם היא לא הגיונית.

למה לטייל ולצחוק חשוב לשחרור המחשבה?

יציאה לטיולים, צפייה בקומדיות, וצחוק מאפשרים לאדם לצאת מהקיבעון ולראות את המציאות מזווית חדשה. זה דומה לחוויה של לצפות בסרט מצויר או סרט מדע בדיוני. כשאנחנו יוצאים מהשגרה המחשבתית, מתאפשר לנו לחוות שחרור, ולזכור שהמציאות היא הרבה יותר מגוונת מאשר הצורה האחת שאליה אנחנו רגילים.

מהי הדרך המעשית לחוות אחדות?

כדי לחוות אחדות, עליך לשאול שוב ושוב: "מה האמת? למה אני רוצה מה שאני רוצה?" ככל שתעמיק בחקירה הזאת, תגלה שבבסיס, כל המציאות היא הרצון שלך. חוויית האחדות היא כשאתה חווה את עצמך גם כפרט נפרד וגם ככל המציאות יחד. זו הבנה שהכל קורה דרכך ולפי רצונך העמוק ביותר.

האם יש משמעות להתאבדות או מחשבות אובדניות?

אליעד כהן מסביר שהרצון להתאבד אינו נובע מרצון למות באמת, אלא מהרצון להפסיק לסבול. אך הפתרון הוא לא להחליף "בית כלא" אחד באחר, אלא להבין לעומק את הסיבה לסבל, שנמצאת בחוסר ההבנה שלך את עצמך ואת המציאות. האדם צריך לחקור את מהות הסבל ולא רק לברוח ממנו, כי כל מציאות אחרת גם היא בסופו של דבר אותה מציאות אינסופית.

למה חשוב להמשיך לשאול שאלות?

אליעד מדגיש שחשוב מאוד להמשיך לשאול שאלות על כל דבר בחיים, כי השאלות הן מה שמקדם אותך להבנה עמוקה יותר של עצמך ושל המציאות. ככל שתעמיק בשאלות, כך תחווה יותר ויותר את האחדות, את השלווה ואת תחושת האושר.
למה קשה לי להבין את עצמי?

השאלה נפתחה בטענה שיש קושי להבין את עצמך. ההצעה שניתנה היתה להיצמד לאמת. נשאלה השאלה: "מה זה אומר להיצמד לאמת?" והתשובה היתה שכשאדם מתקשה להבין את עצמו, שיתמקד באמת וינסה לבדוק: למה בעצם אני לא מבין את עצמי? הרעיון הוא שמי שמחפש להבין את עצמו רוצה למצוא אושר, אבל אם הוא לא מבין את עצמו, הוא צריך להיצמד למילה אמת, כלומר, לשאול את עצמו שוב ושוב מה היא האמת, ולהתמקד באמת ללא פשרה. נאמר שככל שאדם יתמקד באמת, כך הוא יבין יותר את עצמו.

מה קורה כשרוצים להבין למה החברים לא אוהבים אותי?

הובאה דוגמה שבה אדם נמצא בסיטואציה שחבריו לא אוהבים אותו, ואז הוא שואל את עצמו מה האמת באותו רגע: למה הם לא אוהבים אותי? התשובה שניתנה היא "כי המציאות רוצה שהם לא יאהבו אותך". נאמר שגם אם זה נראה סתמי, בסופו של דבר, יש סיבה עמוקה יותר, אבל זו דוגמה לאיך לפעול: פשוט לשאול "מה האמת?" ולחפש את התשובה ללא סינון.

מה קורה אם שואלים שוב ושוב מהי האמת?

הועלתה הטענה שככל שאתה שואל את עצמך מהי האמת עד שאתה באמת חווה אותה, אז כבר לא נשארת בעיה. אם אתה חווה את המציאות באופן מלא, אתה לא צריך לשאול עוד מהי האמת, כי הכל ברור לך. נאמר שגם ברגע שאתה חווה את האמת ומבין באמת את המציאות, אין שאלה שנשארת פתוחה כי אתה בתוך החוויה השלמה.

האם כל מה שקורה הוא התגלות הרצון שלי?

נאמר שכל מה שקורה בעולם הוא בעצם התגלות של הרצון שלך. הובא משפט: "אם מישהו יורק עליך, זה בגלל שאתה רוצה שהוא יירק עליך". הכוונה היא שהמציאות כולה נוצרת דרך הרצון שלנו, גם אם הדבר נראה אבסורדי.

איך אני מצליח לפתח את המחשבה שלי?

ניתנה דוגמה לאדם שרוצה להיות אלוף העולם בשחייה. הוא יוכל להגיע לכך אם ישחה יותר ויותר. אולם, כדי להתקדם מהר יותר, עדיף שילמד ממישהו שיודע לשחות טוב ממנו ויקבל הדרכה שתצמצם את זמן הלימוד ותייעל את התהליך. הרעיון הועתק גם לעולם השכל: כשרוצים לפתח את השכל ולהבין יותר טוב את המציאות, חשוב ללמוד ממי שכבר מבין, כי כך אפשר ללמוד מהר יותר.

האם חוסר הבנת העצמי נובע משכל קטן?

נאמר שלא מדובר בשכל קטן, אלא בכך שלא משתמשים בו. הודגש שכל מה שמישהו אחד מבין, גם אדם אחר יכול להבין. נאמר שבפוטנציאל, כל אחד מסוגל להבין הכל, כי בתוכנו אנחנו כבר אלוהים, אלא שלא פיתחנו את הידיעה הזאת ולא מימשנו את יכולתנו במלואה.

אז האם צריך לפתח את הפוטנציאל שבתוכי?

עלתה השאלה איך מפתחים את הפוטנציאל הזה. התשובה היתה שעל ידי בדיקה של מה הכי קשה לי להבין, ואז התמדה בלהבין דווקא את זה. הודגש שיש תהליך אחד שבו מנסים להתעמק ולחפור בהבנה, ויש תהליך אחר שבו מפעילים קצת את הדמיון ונהיים יותר יצירתיים. הוסבר שכדי להיות יותר יצירתי, צריך קודם כל להחזיק באמת כאקסיומה הכי חשובה. כאשר אדם נאמן לאמת לגמרי, הוא נעשה יצירתי יותר ומוצא פתרונות שהיו חסומים לפני כן.

איך דברים כמו קומדיה, סטנד אפ, וסרטים מצוירים עוזרים לנו?

הוסבר שקומדיות ודברי הומור משחררים את המחשבה, כי הם מוציאים את האדם מהקיבעון הרגיל. למשל, בסטנד אפ אומרים דברים הפוכים ממה שהאדם רגיל, וזו דרך לצאת מהשגרה המחשבתית. דוגמה נוספת היא סרטים מצוירים או סרטי מדע בדיוני. הם מציגים עולמות שבהם ההגדרות שונות ומאפשרים לאדם לזכור שהמציאות אינה מוגדרת כל כך חזק כמו שנדמה לנו.

מה הקסם ב'טום וג'רי'?

הוסבר שדוגמה בולטת לסרט מצויר שיכול לפתח את החשיבה היא "טום וג'רי", כי הם רבים אחד עם השני בצורה מתמדת, אבל בעצם לא באמת רוצים להרוג אחד את השני. טום רודף אחרי ג'רי אך לא תופס אותו באמת. ישנה מלחמה מתמדת, אבל היא חצי משחק. נאמר שכאשר אדם מתחבר לחוויה הזו, הוא מבין שגם בחיים האמיתיים יש מצבי עימות, אבל זו יכולה להיות רק צורה של משחק או מריבה לכאורה. בסרט, אם טום רואה שג'רי באמת נפגע, הוא מציל אותו, כלומר, הם לא באמת אויבים. המסר הוא שאפשר להבין שגם בעולם האמיתי מה שנראה כמו מריבה עשוי להיות רק צורה מסוימת במשחק גדול יותר.

אם מבינים שזה משחק, האם מתחילים לאהוב את מי שמשחק איתך?

התשובה היתה שלאו דווקא תאהב אותו, אבל אתה תבין שהמציאות היא לא אויבת שלך, אלא מגרש משחקים ענק עם אין סוף אפשרויות. ברגע שרואים את זה כך, האדם מקבל חופש להסתכל על הסיטואציות בחיים כמשחק, ולא בהכרח כמאבק אמיתי לחיים ולמוות.

מה עם 'בן עשר' וסרטים שמראים צורות מתחלפות?

הוזכרה סדרת ילדים בשם "בן עשר", שבה ילד מקבל שעון חייזרי שמאפשר לו להחליף צורה. נאמר שזה מייצג את היכולת של האדם להחליף פרספקטיבה ולראות את המציאות בצורות שונות. בסרטים מצוירים, הכל אפשרי: לפעמים יש דמות עם עשר עיניים, או בלי עיניים בכלל. זה מזכיר שהצורה הרגילה שבה אנחנו מכירים את העולם היא רק אפשרות אחת מתוך אין סוף אפשרויות. כשרואים את זה, מבינים שאנחנו לא חייבים להיצמד לרעיון אחד כמו "אש תמיד שורפת": אולי איפשהו יש אש אחרת שלא שורפת. עצם התזכורת שכל מה שאנחנו יודעים הוא בסך הכל אופציה אפשרית אחת, משנה את חוויית החיים.

איך סרט כמו 'צעצוע של סיפור' מרחיב את החשיבה?

בדומה לדוגמאות הקודמות, הובא הרעיון שב"צעצוע של סיפור", הצעצועים בעצם מדברים וחיים. אחרי שאתה רואה זאת, כשאתה מסתכל על הצעצועים בחדר שלך, אתה כבר לא בטוח שהם באמת דוממים. אולי יש להם תודעה, ואתה פשוט לא מבין את השפה שלהם. ההסתכלות הזאת מחזקת את יכולת הדמיון ומרחיבה את החשיבה, כי היא מזכירה שיש עוד היבטים שאינך רואה.

מה המשמעות של לחפור בשכל ולשאול שאלות?

נאמר שיש שני תהליכי חשיבה עיקריים: אחד הוא התהליך השכלי שבו שואלים למה זה כך ומנסים להבין לעומק. ככל שחופרים, מוצאים אוצרות חדשים, כמו אדם שיחפור בעומק האדמה או בחלל וימצא דברים נסתרים. זו הדרך לגלות מי אתה באמת, וכל הזמן להיצמד לאמת ולשאול. תהליך שני הוא דווקא להשתחרר מהקיבעון ולהיעזר בהומור, בטיולים ובדמיון.

למה טיולים משחררים את המחשבה?

הובהר שנסיעה לטיול לעתים גורמת לאדם להרגיש משוחרר, כי הוא יוצא מהשגרה הרגילה, רואה מקומות חדשים וחווה פרספקטיבה שונה. זה דומה מבחינה מחשבתית לראיית סרט מדע בדיוני או מצויר: אתה מבין שהעולם לא מקובע רק בתבנית שבה התרגלת לחיות.

איך האמת היא הערך העליון בהכל?

נאמר שוב שזו האקסיומה: האמת היא המודל שלא משנים אותו, המפתח ליצירתיות. ברגע שאתה אמיתי ומסכים לראות את הדברים בדיוק כפי שהם, אתה מגלה יכולות חדשות. ממילא גם האופציות היצירתיות מתרחבות, כי אתה לא מנסה להעמיד פנים אלא מביט במציאות בשלמותה.

האם אפשר לראות שהכל זה רק אפשרות?

הובאה דוגמה של לראות אש, ואנחנו חושבים שהיא שורפת, אבל יש גלקסיה אחרת שבה היא לא שורפת. זה משנה את חוויית החיים. במקום לחשוב שאש היא תמיד אש, אפשר לראות שהיא "אופציה" אחת מתוך רבות. זה לא אומר שהאש בעולמנו אינה שורפת בפועל, אבל אתה מבין שיש עוד מציאויות אפשריות.

איך אפשר לחבר בין הרצון שלי והמציאות?

נאמר ששואלים "מי אני? למה אני רוצה מה שאני רוצה?" ואז מגיעים למסקנה "כי ככה אני רוצה, כי אני המלך". מלך עושה דברים גם בלי סיבה הגיונית, פשוט כי ככה הוא רוצה. לפעמים כדי לחוות את עצמך כמלך, אתה עושה דווקא דברים לא הגיוניים. כשקורה מצב רע, אפשר להבין "ככה רציתי שיהיה". ההסבר הוא שכל המציאות מתרחשת לפי מה שאתה רוצה, גם אם זה לא הגיוני. אחר כך אפשר להעמיק ולשאול אם יש בחירה לאלוהים, ואם אין לו בחירה, מי באמת מחליט, ולראות שיש רבדים עמוקים גם מעל לאלוהים, הכל לפי העומק שאליו יורדים.

האם צריך לראות את כל התמונה כדי להפסיק לשאול שאלות?

נאמר שכן, אמת פירושה לראות את התמונה כולה. למשל להבין שאני "מושה" שרב עם מישהו, אבל גם להבין שיש מציאות שלמה שגורמת לריב הזה לקרות. כשהאדם רואה את כל התמונה, הוא מבין שהעולם פועל דרכו והכל חלק ממערכת אחת. אם מגיעים למצב כזה, כבר אין שאלה, כי הכל אחד.

מה לגבי מצבים טראומטיים כמו ריב עם מישהי?

הובא סיפור על אדם שרב עם מישהי, והם קיללו אחד את השניה. נאמר שבאמצע המריבה, אם הוא היה מספיק מודע, הוא היה יכול לחוות "אני רוצה את זה", "אני בוחר שזה יקרה", ואז החוויה משתנה לגמרי, כי אתה מבין שאתה המלך שעושה דברים גם אם הם לא הגיוניים.

האם זה מחזק את תחושת המלך דווקא כשקורה משהו רע?

כן. נאמר שכאשר קורה דבר רע, דווקא אז אפשר להתחבר לחוויה "אני המלך", כי אם אני המלך, אני לא צריך סיבה הגיונית כדי לעשות משהו. המלך יכול להרשות לעצמו לבחור בדברים לא רציונליים סתם כי מתחשק לו, וזה דווקא מחזק את התחושה של החופש המוחלט. כמובן ניתן להמשיך להעמיק בזה, לשאול אם זה באמת הרצון שלך, ואיך זה עובד עם בחירה חופשית, אבל העיקרון הוא שאתה יכול לחוות שאתה המקור לאירועים.

איך חלום מדגים את תפיסת המציאות?

נאמר שתדמיין שאתה חולם את מה שקורה עכשיו. אם אתה יודע שאתה זה שחולם, אתה לא באמת סובל, כי זו רק סיטואציה בתוך החלום שלך. אתה יוצר את הדמויות ואת המצבים, ובוחר שיש ריב כדי שיהיה עניין. יש אנשים שרוצים לראות סרטים רעים, כי זה יותר מעניין. הרעיון הוא שהחלום מדגיש שאתה גם המציאות עצמה, וממילא דבר רע מפסיק להיות רע אם מבינים שאתה זה שמפעיל הכל.

איך זה מרגיש לראות את העולם כחלום?

נאמר שבחלום, האדם לא חייב לייחס חשיבות גדולה למה שקורה, כי זה רק חלום. וכך גם בעולם שלנו, אם אדם רואה שהכל קורה דרכו, הוא כבר לא חווה זאת כסבל של ממש, אלא יותר כחוויה שהוא בעצמו רצה אותה, לפעמים כדי להכניס עניין.

מה הבנת מכל זה?

הודגש שוב שיש להיצמד לאמת, וכשקורה משהו כמו ריב או חוסר הבנה עצמית, לשאול: מהי האמת? למה זה ככה? למה אני רוצה את זה? וככל שעושים זאת יותר, מבינים את המציאות לעומק. נאמר שמי שחותר לראות את התמונה כולה, יבין שלכל דבר יש שני צדדים: צד טוב וצד רע, תלוי אם אתה המכה או זה שמכים אותו. ובסופו של דבר, כשנמצאים בחוץ כמו צופה בסרט, אפשר לראות שזה באמת אחד.

האם אפשר לראות בו זמנית גם שאני אדם פרטי וגם שאני כל המציאות?

נאמר שכן, זוהי החוויה של חלום שאתה יוצר. אם אתה מבין שאתה החולם והכל קורה בתוכך, אתה חווה את הדברים בשני המימדים יחד. ומי שחושב על זה מאה פעם יתחיל לחוות את זה יותר ויותר.

מה קורה אם אתה מחליט שאתה רוצה את ההפך מהרצון של מושה?

נאמר שבמצבים שבהם מתנגשות התשוקות שלך, אפשר בכל זאת להבין שיש חיבור, כי הכל אחד באמת. אפילו אם כרגע אתה רוצה משהו שנוגד לכאורה את המציאות, אפשר להתבונן ולראות שאתה זה שרוצה שיהיה לך רצון הפוך. כאן מוסבר שהחוויה של אחדות תגיע אם תמשיך לחקור.

מה עם האפשרות שאלוהים עצמו פועל בלי סיבה?

נאמר שיש עומקים שונים של הבנה, אפשר לראות שבעצם גם לאלוהים אין בחירה ואולי יש כוח עוד יותר פנימי ממנו, והכל אפשר לחקור עד אין סוף. הרעיון המרכזי הוא שהאדם יבין שהוא הישות הגדולה, המלך, המציאות, ויראה את הפרספקטיבה הזאת.

איך השאלות החוזרות והחפירות מובילות לאמת?

הובהר שהמיקוד הוא תמיד "מה היא האמת?" ולכן בכל פעם שעולה ספק, שואלים את עצמנו את השאלה הזאת. אם תבין את זה לעומק, תתחיל לראות שאין הפרדה בין "אני" ובין "מה שהמציאות רוצה".

מה הרעיון של לחוות את כל העולם יחד?

נאמר שכשהאדם רואה הכל כגוף אחד, אין שאלה. גם אם מישהי רבה איתך, אתה חווה שאתה זה היא וגם זה שעומד מולה, כלומר, אתה גם זה שהולך מכות. הדוגמה שניתנה היא חלום: כשאתה חולם, אתה כל הדמויות בחלום.

איך זה קשור לכך שאנשים רוצים לפעמים לראות סרטים רעים?

נאמר שאנשים עושים זאת לשם העניין, כמו שהמלך יכול לעשות דברים לא הגיוניים רק כי מתחשק לו. כך גם בנפש, לפעמים אתה רוצה מצב רע בסרט כי זה מכניס עניין, וכך אתה בעצם בוחר מריבה או ריב כדי לחוות משהו אחר.

מה מסכמים בכל מה שנאמר?

בסיום השיחה נאמר: "ובנימה אופטימית זו סיימנו לפעם הזאת, והתחלנו את הפעם הבאה". הרעיון הכולל הוא להבין שבבסיס הקושי בהבנת עצמך עומדת ההיצמדות שלך להגדרות צרות על המציאות. ככל שתשאל יותר מהי האמת, תבין שהמציאות אינסופית, שתוכל לפתח את השכל באמצעות שאלות וחקירות, ותוכל גם להשתמש בדמיון וביצירתיות. תמצא דרכים להשתחרר מקיבעון באמצעות סרטים מצוירים, הומור, נסיעות לטיולים ועוד, כדי לזכור שהעולם לא נעול בצורתו הרגילה בלבד. במקביל, אפשר לשאול שאלות כמו למה מתחשק לי לריב, למה מציאות מסוימת מתרחשת ככה או אחרת, ואיך אני כמלך יכול לבחור או לא לבחור. בסופו של דבר, כשאתה מבין את התמונה הכוללת, אתה חווה שאתה כל המציאות, ושאתה חולם את מה שקורה מסביבך.
שאלה: איך להתמודד עם זה שקשה לי להבין את עצמי?

אליעד: בגדול הפיתרון הכי טוב זה להיצמד לאמת, אפשר להביא הרבה תיאוריות אבל הכי טוב זה להיצמד לאמת, מה זה אומר, אתה רוצה להבין את עצמך ולא מצליח, נכון? אתה חושב שאם תבין את עצמך תהיה מאושר אבל אתה לא מצליח, אז איך אוכל להבין את עצמי יותר? תיצמד לאמת ותשאל את עצמך למה אני לא מבין את עצמי ותזכור את המילה אמת, וזה יגרום לך להבין את עצמך

שאלה: למשל אני נמצא כעת בסיטואציה שהחברים שלי לא אוהבים אותי, ואני שואל את עצמי באותו רגע מה האמת? למה בעצם הם לא אוהבים אותי?

אליעד: הם לא אוהבים אותך כי המציאות רוצה שהם לא יאהבו אותך.

שאלה: אבל זה בסוף, למעשה כל דבר שקורה אתה שואל את עצמך מה היא האמת? עד שאתה באמת חווה את זה, וברגע שאתה חווה את זה, אתה כבר לא צריך לשאול את עצמך מה היא האמת, כי אין כבר בעיה, אתה חווה את המציאות.

אליעד: הכל זה התגלות הרצון שלך, כל מה שקורה בעולם, אם מישהו יורק עליך זה בגלל שאתה רוצה שהוא יירק עליך.

שאלה: איך אני מצליח לפתח את המחשבה?

אליעד: למשל אדם רוצה להיות אלוף העולם בשחייה, איך הוא יהיה אלוף בשחייה? ככול שהוא ישחה יותר כך הוא ידע יותר טוב לשחות, אבל השאלה איך תשחה, אם אתה תשחה לבד אולי גם תהיה אלוף העולם בשחייה אבל אם תלמד ממישהו שילמד אותך לשחות, אתה תלמד בפחות זמן להשיג יותר כישורים, נכון?

אותו דבר לגבי שכל, אתה רוצה להיות יותר חכם וכך תבין יותר את המציאות ואז תחווה אותה כמוני, איך להיות יותר חכם, על ידי זה שאתה מתעסק בדברים שיש בהם שכל, אתה צריך לבדוק מה קשה לי להבין, ואת זה לנסות להבין

שאלה: אז חוסר הבנת העצמי זה בגלל שהשכל שלי קטן

אליעד: לא קטן, אתה פשוט לא משתמש בו. כל מה שאני מבין גם אתה יכול להבין. כל מה שאלוהים מבין אתה גם יכול להבין. למה? כי אתה כבר אלוהים רק אתה לא יודע את זה, אתה לא מפתח את זה.

שאלה: זאת אומרת שאני צריך לפתח את הפוטנציאל שבתוכי?

אליעד: ואיך עושים זאת? בודקים מה הכי קשה לי לעשות, ואז עושים את זה. ובשכל, מה הכי קשה לי להבין? את זה אני רוצה להבין. יש עוד כיוון למחשבה, יש תהליך מחשבתי שבו אתה מנסה להתעמק ולהבין דברים, אך יש עוד תהליך, תהליך של להפעיל קצת את הדמיון, לשחרר את המוח, להיות קצת יותר יצירתי, ומה יכול לגרום לך להיות יותר יצירתי? קודם כל כאכסיומה האמת היא הערך העליון, ככול שתהיה יותר אמיתי כך תהיה יותר יצירתי, תראה שהכל יסתדר לך, זה המודל שלא משנים אותו, האמת היא המפתח לכל. יש עוד נושא חשיבה למשל נושא של הומור, קומדיות, סטנד אפ, דברים כאלה, לשמוע קצת, למה? כי זה משחרר לך את המחשבה מהקיבעון. מה זה סטנד אפ? האדם רגיל לחשוב בצורה מסוימת ועכשיו אומרים לו לחשוב בצורה הפוכה, בא תחשוב על הדברים אחרת, כאילו מפתח לך את המחשבה. דבר נוסף זה סרטים מצוירים, או סרטי מדע בדיוני, או כל מיני דברים שמפתחים אותך, ומפתחים לך את החשיבה. עכשיו גם בסרטים המצוירים לדוגמה אני מאוד אוהב סרטים מצוירים, למה? מי אוהב סרטים מצוירים? ילדים, למה? כי הם פחות חכמים, תבין הם עדיין לא הגדירו את המציאות, אבל מצד האמת המציאות לא מוגדרת, כי יש לה פרספקטיבה מוגדרת ופרספקטיבה לא מוגדרת, לדוגמה אחד הדברים הכי יפים זה הסרט טום וג'רי, למה? כי המודל המרכזי זה המהות של המריבה שלהם, שהם גם רבים כל הזמן, וגם לא באמת רבים, מידי פעם הם שונאים אחד את השני אבל הם לא באמת רוצים להרוג אחד את השני, אם למשל ג'רי יראה שטום מת הוא יציל אותו, הוא מנסה להרוג אותו, אבל אם הוא יראה שהוא מת הוא יציל אותו, בא נגיד טום תמיד רודף אחרי ג'רי אבל אף פעם לא תופס אותו, זה לא שהוא לא יכול, הוא לא רוצה. אם אתה מתחבר לחוויה הזאת זה גורם לך לחוות את החיים, שלמרות שיש מריבה זאת לא מריבה, זה רק משחק, אף אחד לא נגדך, אף אחד לא בא לדפוק אותך, יש פה משחק שאתה משחק בו.

שאלה: אז אם אתה מבין זאת אתה מתחיל לאהוב את מי שמשחק איתך. למשל אם אתה משחק ולוקח את ההשראה מטום וג'רי אז הוא כבר לא האויב שלך.

אליעד: לא, אתה יכול לראות אותו בתור האויב שלך, אבל אתה מבין שהמציאות היא לא האויב שלך, המציאות היא מגרש משחקים ענק. יש פה מגרש משחקים ענק, שיש בו אין סוף משחקים, אז בואו נשחק ונחליף משחקים.

יש עוד דברים למשל תוכנית שאני מאוד אוהב שנקראת בן עשר, זה ילד שיש לו שעון חייזרי, שכשהוא לוחץ עליו הוא מחליף צורה, מה שיפה כאן שיש לו הרבה מאוד שכל, שזה כאילו מבטא את היכולת של האדם להחליף את הצורה והמחשבה שלו וכו', אבל מה שאני מאוד אוהב במצוירים שהם מפתחים לך את הדמיון, כי כל הזמן מחליפים לך שם צורות, למשל אנחנו בחשיבה שלנו רגילים שבני אדם נראים בצורה מסוימת, אבל בסרט הזה כל פעם האדם נראה בצורה אחרת, למשל העיניים נמצאות במקום אחר, או שיש ישות שיש לה עשר עיניים, או אין לה עיניים. אנחנו רגילים שהכל מובן מאליו, שככה העולם קיים, אבל זה לא נכון, יש אין סוף אפשרויות, אנחנו זה רק אפשרות. אם אתה רואה סרט מצויר ממש מופרע, זה מזכיר לך שאנחנו זה רק אפשרות, שאתה רואה מפלצות מדברות, אתה רואה שאנחנו זה רק אפשרות, זה לא באמת שמה שקיים זה מה שקיים, אנחנו זה רק אפשרות אחת מאין סוף אפשרויות, ואז זה משנה לך את החוויה.

לדוגמה אתה הולך בחדר ורואה משחקים, מה אתה חווה? אתה חווה שזה דומם, אבל אם אתה רואה סרט כמו צעצוע של סיפור, ושם כל הצעצועים מדברים, אז פעם אחרת שתסתכל על צעצועים תחשוב זה לא בהכרח שזה דומם, יש פה ישות אחרת, זה שאני לא מבין את השפה שלה, זה לא אומר שאין לה תודעה, הבנו? מה שאני אומר שיש דברים שעוזרים לפיתוח החשיבה, לשחרר את המחשבה. יש שני תהליכים, התהליך האחד זה התהליך השכלי, לשאול שאלות, לחפור, למה זה טוב לחפור? כי אם חופרים מוצאים אוצרות, אם תחפור בחלל תמצא אוצרות ואם תחפור במעמקים תמצא אוצרות. תחפור לתוכך תגלה מי אתה באמת, זה דבר ראשון, וזה המרכזי, וכמובן להיצמד לאמת, ויש גם דרכים לצאת מהקיבעון המחשבתי הרגיל, למשל קומדיות סטנד אפים, דברים בדיוניים, דברים שמוציאים אותך מהשגרה, למה אנשים שנוסעים לטיול מרגישים שחרור? כי זה מוציא אותם מהקיבעון, זה כאילו משחרר אותם, המטרה בסופו של התהליך שתבין שאנחנו זה רק אפשרות, שתראה מולך אש שורפת תבין שזה לא בהכרח אש שורפת, זאת אפשרות שהאש שורפת. מה הבנת?

שאלה: לא ברור לי.

אליעד: אז שוב פעם, למשל אש, עכשיו אתה רואה אש שורפת, מה אתה חושב? אתה חושב שאש שורפת, אבל זה לא נכון, יש גלקסיה משמלאנו ששם האש לא שורפת, מה שאני בא להגיד שזה משנה את חוויית המציאות.

שאלה: עלתה לי תובנה, שאני שואל את עצמי מה קורה עכשיו, ומצד אחד אני רוצה שאליעד ידבר איתי, כי זאת המציאות, אני רוצה את הסיטואציה באשר היא, כל פעם שאתה חווה זאת אתה חווה גם את הצד ההפוך, במצב זה אין הפוך כי אני רוצה שתדבר איתי, במקרה יש התאמה, אבל אם אין התאמה בין מה שמושה רוצה לבין מה שקורה, למעשה אתה מצליח להסתכל בו זמנית על מה שהמציאות רוצה ועל מה שאתה רוצה ואז בעצם אתה מחבר ביניהם

אליעד: כי הם באמת מחוברים.

לא רק זה, המציאות רוצה שמושה לא ירצה אותה, המציאות רוצה שמושה לא ירצה אותה

שאלה: ככול שאתה שואל שאלות אתה מגיע למצב שאתה מתחיל לראות את האמת?

אליעד: אמת פירושה לראות את התמונה כולה, לא להגיד רק אני מושה, יש מציאות שגורמת לי לזוז ברחוב.

שאלה: כשאתה רואה את כל התמונה כולה אין לך שאלה. אתמול חווייתי טראומה, היה לי ריב עם מישהי, וכעסתי עליה והיא כעסה עלי, היא קיללה אותי ואני קיללתי אותה, והגענו למצב של מריבה

אליעד: עכשיו תוך כדי מריבה, אתה חווה שאתה רוצה את זה

שאלה: אני רוצה שהיא תריב איתי.

אליעד: נכון, אתה יודע למה אתה רוצה את זה? למה המציאות רוצה את זה? יש כמה תשובות, אבל אחת מהתשובות היא, תתרכז, מלך עושה את מה שהוא רוצה בלי סיבה, עבד עושה את מה שהוא רוצה רק אם יש סיבה, יש עבד שהוא לא זז, אם לא אומרים לו לזוז, כמו רובוט, משועבד לגמרי, אבל מלך שיש לו יכולת בלתי מוגבלת עושה, כי ככה הוא רוצה, הוא לא צריך סיבה, למה? כי ככה בא לי, אתה יכול לשאול למה בא לו, אבל למה ככה בא לו, יש כאן גם חוויה של אני רוצה עכשיו שהיא תריב איתי, כי ככה אני רוצה, כי אני המלך, אני רוצה את מה שאני רוצה. מתי המלך חווה יותר שלמות כמלך, כשהוא עושה דבר הגיוני או לא הגיוני?

שאלה: כאשר הוא עושה דבר לא הגיוני.

אליעד: נכון, כשהוא עושה דבר הגיוני, הרי כולם עושים, אבל אם אני רוצה עכשיו לקחת כסף ולשרוף אותו, למה? כי זה שלי, זאת אומרת, שכאשר קורה לך דבר רע אתה אמור להתחבר עוד יותר לחוויה שאתה המלך, כי אני המלך וככה אני רוצה. כי רק המלך יכול לעשות משהו לא הגיוני. כשרע לך אתה שואל למה רע לי, ואז אתה מגיע להבנה שככה אתה רוצה ולמה? כי ככה אני רוצה, אפשר להעמיק בזה, ולמה אני רוצה דווקא את זה, כי אין לי בחירה, אתה יכול להגיד שגם לאלוהים אין בחירה, ואז אפשר להגיד שיש משהו אחר שגורם לאלוהים לבחור, ואז אתה לא אלוהים ולא המציאות אתה משהו יותר פנימי, יש בזה הרבה עמקויות, הכיוון הוא פשוט. מה הבנת?

שאלה: קודם כל צריך תמיד להיצמד לאמת, וכל פעם שקורה משהו אני צריך לשאול למה אני רוצה את מה שאני רוצה, ואז לרדת לעומק ולהבין את האמת.

אליעד: המיקוד הוא מה היא האמת?

שאלה: ואז לשאול האם זה טוב או רע?

אליעד: זוהי שאלה בסיסית.

שאלה: ואז אתה מבין שהכל טוב והכל רע, כי לכל דבר יש שני צדדים, למשל מישהו מרביץ לך, אתה חושב שזה רע אבל מי שמרביץ לך חושב שזה טוב, אחרת הוא לא היה מרביץ לך. ואז אתה מבין שזה אחד, כי אתה מסתכל על הסיטואציה מבחוץ.

אליעד: תחשוב שזה סרט ותראה אותו מבחוץ.

שאלה: ואז בעצם אתה חווה בו זמנית את המציאות שאני מושה ומצד שני אני גם כל המציאות.

אליעד: זה באמת ככה. אם תחשוב על זה מאה פעם בסוף תחווה את זה פי מאה

שאלה: אם אני אשאל את עצמי, מי אני? למה אני?

אליעד: כי ככה המציאות רוצה.

שאלה: כאשר אני יחווה דברים שהם נגד הרצון של מושה, שזה מה שאני רוצה, אז אצליח לחוות את כל העולם, את כל המציאות, למשל מישהו רב איתי, אני חווה את המציאות גם דרך העיניים שלו

אליעד: זה כמו חלום שאתה יודע שאתה חולם אותו, תחשוב שעכשיו אנחנו בתוך חלום שאתה חולם אותו, אתה ישן עכשיו וחולם את מה שקורה. נגיד שעכשיו אתה רב עם מישהו, אני אומר לך, אתה יודע, עכשיו אתה חולם את זה, מי גורם לריב בחלום? אתה

שאלה: בחלום אתה לא ממש סובל.

אליעד: נכון, למה? כי אתה יודע שזה חלום.

שאלה: כי אתה חווה את זה מבחוץ

אליעד: דבר ראשון זה רק חלום ודבר שני, אני רוצה בחלום הזה.

שאלה: יש אנשים שרוצים לראות סרטים רעים.

אליעד: נכון, בשביל העניין. הבנו? ובנימה אופטימית זו סיימנו לפעם הזאת, והתחלנו את הפעם הבאה.
כיצד לפתח את השכל הכל רע רגש קשה להבין יכולת חשיבה למה לפתח את השכל דמיון ריכוז וקשב לשפר את המוח איך לפתח את השכל הרצון adhd אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים אובדן אובדנות אובדניות אחרי המוות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז גלגול נשמות גלגולי נשמות הישארות הנפש הישארות הנשמה המוות הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה התאבדויות התאבדות חיים חיים אחרי המוות חיים לאחר החיים חיים לאחר המוות טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות לאהוב לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לאחר המוות להתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות מוות מחשבות מחשבות אובדניות נטיות אובדניות קשב קשב וריכוז רוצה להתאבד ריכוז ריכוז וקשב רצון להתאבד
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית האם קיימת באמת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא הטענה שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, לא אצל ילדים ולא אצל מבוגרים. כאשר אומרים על ילד או מבוגר שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הכוונה בדרך כלל היא שהוא לא מצליח להתרכז בדבר מסוים, כמו בשיעור או בעבודה. אליעד מדגיש שאין באמת מצב שבו האדם לא מרוכז בכלל, אלא המצב האמיתי הוא שהאדם מרוכז בדבר ... הבעיה האמיתית, לטענתו של אליעד, היא שהמערכת או האדם שמאבחן את הילד, כמו הפסיכולוג, הוא זה שלא מרוכז מספיק כדי להבין שלילד עצמו אין שום בעיית קשב וריכוז. הפסיכולוג שמכריז שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, עושה זאת מפני שהוא עצמו לא מרוכז מספיק כדי לראות שהילד בסך הכל מעוניין בדברים אחרים. אם השיעור יהפוך פתאום למשחק או למשהו מעניין באמת עבור הילד, באותו הרגע הוא ... מדוע הילד אינו מרוכז. מנקודת מבט זו, הילד לא סובל מהפרעה כלשהי, אלא פשוט רוצה ליהנות, והמורה הוא זה שמפריע לו ליהנות. איך פסיכולוגים קשורים להפרעת קשב וריכוז? אליעד מעביר ביקורת על התנהגות הפסיכולוגים, כאשר הוא מציין כי הפסיכולוגים עצמם אינם מרוכזים, ולכן הם מתייגים ילדים ככאלה שיש להם בעיית ריכוז. אליעד טוען שהפסיכולוג, כתוצאה מחוסר הריכוז שלו עצמו, קובע שלילד יש בעיית קשב וריכוז, כי הוא אינו מסוגל להבין שלילד פשוט יש תחומי עניין שונים. אליעד מוסיף בבדיחות כי הילדים האלה, כשהם גדלים, עלולים להפוך בעצמם לפסיכולוגים - פסיכילוגים, כפי שהוא מתבדח - אנשים שלא מבינים את עצמם ואחרים, וממשיכים להעביר הלאה את האבחנות השגויות של בעיות ריכוז וקשב. האם האדם באמת לא מבין את עצמו? אליעד מסביר שהבעיה הבסיסית נובעת מכך שהאדם לא מבין את עצמו. כאשר האדם אומר משפט כמו אני רוצה לעשות משהו, אבל לא עושה אותו, זה נובע מחוסר הבנת ... ולהבין את עצמנו ואת האחרים לעומק, במקום לזרוק תוויות פסיכולוגיות אוטומטיות שמסתירות את ההבנה האמיתית של האדם ושל מה שמעניין אותו באמת. מה זה הפרעת קשב וריכוז? למה אני לא מצליח להתמיד? כיצד להבין את עצמי באמת? בעיות ריכוז אצל ילדים למה הילד לא מרוכז בשיעור? האם כדאי ללכת לפסיכולוג? איך לפתח התמדה? תראה כי ברגע שאתה לא מבין את עצמך אז אתה אומר רגע אבל אני רוצה את זה אבל אני לא עושה את זה אבל אם אתה כנה עם עצמך אתה אומר כן אבל לא רוצה את זה מספיק. לדוגמה נגיד הפרעות קשב וריכוז מכירים את הנושא הפרעות קשב וריכוז של ילדים, יש לו הפרעת קשב וריכוז. ש: לימדתי בבית ספר של כאלה ילדים. אליעד: כן עכשיו למי יש הפרעת קשב וריכוז אמיתית? לפסיכולוג שאמר שלילד יש הפרעת קשב וריכוז, הפסיכולוג לא מרוכז אז אמר טוב הילד הזה יש לו הפרעת קשב וריכוז, לא לילד יש הפרעת קשב וריכוז לך אתה לא מרוכז אתה לא קולט שאין לו הפרעת קשב וריכוז אתה עד כדי כך לא מרוכז, למה אין דבר כזה בן אדם לא מרוכז כל אחד מרוכז במשהו אחר הוא איך שמתחיל השיעור הוא מרוכז בפרפרים שבשמיים הוא מרוכז במשהו אחר הוא מרוכז בשעמום ... ש: זה לא טוב כאילו. אליעד: אז מה אם זה טוב או רע אני רק אומר על העיקרון שכל דבר יש לו שני צדדים, זה כמו נגיד על הקטע שאתה לא באמת יש לך בעיית קשב וריכוז אתה פשוט מרוכז במשהו אחר פשוט זה לא מעניין אותך. ש: כן אתה מפריע למורה. אליעד: המורה מפריע לך ליהנות, לא זה באמת ככה המורה מפריע לך ליהנות לוקחים ילד קטן שהחיים שלו ...
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ... אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או להיפך. מהי בעצם בעיית ריכוז ומדוע אנשים מתקשים להתרכז? אנשים מתארים את בעיית הריכוז שלהם למשל בכך שהם יושבים בכיתה ומרגישים חוסר יכולת להקשיב, מתחממים ומאבדים סבלנות במהרה. אך אליעד כהן מעלה את ... אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור שלעיתים ההגדרה הפרעת קשב וריכוז איננה תמיד מדויקת, ולעיתים הבעיה היא פשוט שהנושא לא מעניין מספיק עבור האדם. האם הבעיה היא אמיתית או שמדובר באבחון מוטעה? אליעד כהן מסביר כי כל אדם תמיד ... דרך מאכלים הגורמים לקפיצות סוכר והפרעות לריכוז. האם באמת יש לאדם הפרעת קשב או שהבעיה נמצאת בסביבה? אליעד מעלה ביקורת על כך שמערכת החינוך, המורים וההורים לפעמים מחליטים שלילד יש הפרעת קשב, כאשר ייתכן שהבעיה בכלל היא במורה שלא מצליח לעניין את הילד או לא מלמד בצורה שמתאימה לו. הוא מביא כדוגמה את המשפט ההלכתי מכים אותו עד שיאמר רוצה אני, שמראה כיצד ניתן ... עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב כיצד לזהות אבחון שגוי של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר במשהו קבוע מראש? הדיון התחיל כשאדם אחד סיפר על חווייתו האישית עם ריטלין עד כיתה ז. לאחר שהפסיק לקחת ריטלין, הוא הרגיש שבהתחלה ... - אדם שהיה מרוכז מאוד, אבל חשב בטעות שהוא לא מצליח להתרכז. מה פירוש בעיית ריכוז ולמה בעצם אנשים טוענים שיש להם קושי להתרכז? יש מי שמספר שהקושי מתבטא בכך שהוא יושב בכיתה, מתוסכל מכך שהוא לא מצליח להקשיב, חם לו, והוא פשוט לא יכול להמשיך ולהתמקד בדברי ... מרותק עד כדי כך שהדברים היו נקלטים לו בקלות. לכן, ייתכן שמה שמכונה הפרעת קשב וריכוז לפעמים הוא בעצם חוסר עניין אמיתי בחומר הנלמד, ולאו דווקא חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל בראש או שיש כאן אבחון אובייקטיבי? הועלתה הטענה שבעצם כולם ... להקטין את הקושי, ומכאן - לשפר את הריכוז. הפרעות פיזיות והשפעתן על קשב וריכוז נוסף על כך, יש מקרים שאנשים לא מתרכזים כי גופם משדר איתותים חזקים יותר מכל נושא אחר: רעב, עייפות, חום, חולי. במצב כזה, אפילו הדבר המעניין ביותר לא מצליח לתפוס אותם ... שהגוף לא ייכנס לטלטלות שיפריעו לשהות בריכוז רציף. מי מחליט למי יש הפרעת קשב ואיך מושפעים מכך? כאן עולה ביקורת: לעיתים החברה, המורים, או ההורים בוחרים להגדיר את הילד כבעל הפרעת קשב, בעוד שהילד בכלל מרגיש שהבעיה היא במורה שלא מלמד באופן מעניין או בשיטה שמתאימה לו. אפשר לדמיין מצב שהכיתה משעממת מאוד, והתלמיד עסוק בלחשוב על דברים אחרים. המורה קובע שיש לו בעיית קשב. אולם אם נהפוך את התמונה - אולי לתלמיד יש נושאים אחרים חשובים ביותר בעיניו, והמורה אינו מרוכז מספיק כדי לראות שאלה הם הצרכים האמיתיים של התלמיד. מאחר שהמורה או המאבחן ... כי תמיד יש ריכוז, רק הוא הולך למקום שהכי משתלם בין אם מכנים זאת בעיית ריכוז ובין אם לא, העובדה היא שהאדם תמיד מפנה את תשומת הלב שלו למקום שמרגיש לו שנותן יותר טוב ופחות רע. כדי לגרום לו למקד את הריכוז במקום רצוי, יש לעבוד על שני הצדדים: הגברת ... עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב עכשיו תתרכזו טוב האם ניתן לשפר יכולת ריכוז זאת השאלה, ריכוז האם ניתן לשפר יכולת ריכוז כן או לא? ש: כן. אליעד: כן אוקי למה אתה חושב? ש: כי אני הייתי עם ריטלין עד כיתה ... יכול להיות, דרך אגב גם אתה אם היית מבקש מהמורה. ש: אבחנו אצלי אבל בעיית קשב. אליעד: תתרכז בסדר גם אלה שאבחנו אצלך בעיית קשב וריכוז. ש: גם הם לא. אליעד: תקשיב רגע תתרכז בא נגיד שאתה לא רצית להקשיב בבית הספר סבבה אבל היית בא הביתה נגיד משחק שעות במה? ש: משחק מחשב. אליעד: נגיד משחק מחשב ... לשחק עליו שעות להתרכז בו שעות אבל תבקש מאלה שעשו לך את הפרעת הקשב והריכוז את האבחון לשחק שעות במשחק הזה תראה גם הם לא מצליחים להתרכז יש לך בעיה להתרכז הפרעת קשב וריכוז אתה לא מצליח להתרכז במשחק, מה אז מה זה אומר שאולי להם יש בעיית קשב וריכוז כי הם לא מצליחים להתרכז במשחק. ש: תמיד מרוכזים השאלה במה. אליעד: יפה אז מההתחלה אז קודם כל כולם מרוכזים כל הזמן במשהו השאלה במה, זאת אומרת שבעצם בעיית ... הוא יאמר רוצה אני לאכול את החזיר. מה שאני מנסה להגיד אותו דבר עם הקשב וריכוז זה אותו דבר, כל דבר אתה יכול לגלגל אותו או שהנושא לא מעניין או לגלגל אותו על ההוא שלא מבין אפשר לגלגל את זה על מי שרוצים בקיצור יכולים לגלגל את זה אצל מי שרוצים. עכשיו מי מחליט למי יש בעיית קשב וריכוז למי שיש יותר כוח להחליט את זה מאחר שההורה או המורה הוא בשלטון הוא מחליט שהילד לא יכול להתרכז זה הכל אבל אם זה היה הפוך הילד היה אומר אתה לא מתרכז אתה לא ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 4
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 4
... הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 4 איך להשתחרר מתלות רגשית ולהגיע לאהבה עצמית אמיתית? הדרך להגיע לאהבה עצמית ... מבין זאת לעומק, הוא מפסיק להיות תלוי באישורים חיצוניים ומגיע לאהבה עצמית ושלווה פנימית ללא תנאים. כיצד להתמודד עם חוסר ריכוז וקשב? לפי אליעד כהן, אין באמת מצב של חוסר ריכוז, אלא רק מצב שבו האדם מרוכז בדברים אחרים שחשובים לו יותר. לדוגמה, ילד שנחשב כבעל הפרעת קשב וריכוז בבית הספר אינו באמת סובל מחוסר ריכוז, הוא פשוט מרוכז במה שחשוב לו באותו רגע, כמו ההפסקה או המחשבות האישיות שלו. לכן, פתרון לבעיית הריכוז אינו טמון בהתמקדות בכוח ...
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז?
... הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז? ריכוז. חוסר ריכוז. הפרעות קשב וריכוז. מה עושים כאשר מנסים להתרכז ...
ריכוז / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז?
... הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז? ובו יתבאר, מהו ריכוז? ואיך להתמודד עם חוסר ריכוז הפרעת קשב וריכוז? ועוד. וריכוז, הוא כאשר המחשבה של האדם חושבת רק על נושא אחד מוגדר, שאז אפשר לומר שהאדם מתרכז באותו הנושא. ולפעמים נתקל האדם ... משהו ומרוכזת במשהו. ונמצא אם כן, כי חוסר ריכוז הפרעות קשב וריכוז קשיי ריכוז וכיוב, משמעותם היא, שקשה לאדם לחשוב על נושא ספציפי. אך לכל אדם יש את היכולת להתרכז. ועובדה היא, שכאשר האדם אוהב ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים בעיות התנהגות אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, למה ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אחת ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, ... מלמד. וממילא, גם התלמידים לא מתעניינים בלימודים. ומצד האמת, אין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. כי ... במה שכן מעניין אותם. וכל אדם, יש משהו שמעניין אותו. וגם מי שנראה שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הרי שגם הוא, ... מצליח לשחק עם משחק אחד לאורך זמן, והוא כל הזמן מחליף משחקים, אין לו שום בעיית קשב וריכוז. אלא, שפשוט ... מקשיב בשיעורים, וכאשר הילד מתקשה להתרכז בשיעור, אז, ישר אומרים, שיש לו בעיית קשב וריכוז. אבל מצד האמת, ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3 והתשובה לשאלה היא, כי כדי לגרום לילד להתעניין בלימודים, ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4 והתשובה היא, כי כדי להבין, כיצד כל לימוד ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5 וכאשר אנחנו אומרים, שהמורה צריך לנסות להבין, איזו תועלת מביאים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ריכוז וקשב, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ריכוז וקשב, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לתזונה נכונה, מאמן אישי למציאת זוגיות, קואצ'ינג לילדים בנושא ריכוז וקשב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 17:06:20 - wesi1