אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התאבדויות ✔ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6 ✔ למה קשה לך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:52:17ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
למה קשה לך להבין את עצמך?

אליעד כהן מסביר שהקושי להבין את עצמך נובע מכך שאתה לא מספיק נאמן לאמת. מה זה אומר להיצמד לאמת? אדם מתקשה להבין את עצמו כי הוא מאמין שאם יבין את עצמו יהיה מאושר, אבל לא מצליח בכך. הפתרון הוא להיצמד למילה "אמת" ולשאול את עצמך ללא הרף: "למה אני לא מבין את עצמי?" ההיצמדות הזו לאמת היא מה שמוביל להבנה אמיתית ועמוקה של עצמך. ככל שאתה מתעקש על האמת ולא מתפשר, כך מתבהרת ההבנה הפנימית.

מה עושים כשהחברים לא אוהבים אותך?

אליעד מביא דוגמה של אדם שנמצא במצב בו חבריו לא אוהבים אותו. כשאדם שואל את עצמו בכנות "מה האמת? למה הם לא אוהבים אותי?" התשובה הפשוטה היא "כי המציאות רוצה כך". אולי זה נשמע פשוט מדי, אך מתחת לתשובה הזו מסתתר רעיון עמוק: המציאות מתרחשת לפי הרצון העמוק ביותר שלך, אפילו אם אינך מודע לכך כרגע. אם ממשיכים לשאול ולהעמיק ב"אמת", מגיעים להבנה פנימית עמוקה יותר, שלמעשה אין כאן בעיה של ממש, אלא התגלות של רצון עמוק.

האם המציאות משקפת את הרצון שלך?

אליעד כהן מציין שכל מה שקורה הוא למעשה התגלות של הרצון שלך. למשל, אם מישהו יורק עליך, לכאורה אתה רוצה שהוא יירק עליך. נשמע לא הגיוני? אליעד מסביר שהמציאות משקפת את הרצונות הפנימיים והעמוקים ביותר שלנו, והסיבה שאנחנו לא תמיד מבינים את זה היא שאנחנו לא מספיק מודעים לרצון שלנו. רק כשחוקרים לעומק ומבינים את מנגנון הרצון, אפשר באמת להתחיל לחוות שלמות ושלווה.

איך אפשר לפתח את השכל והחשיבה?

אליעד נותן דוגמה לאדם שרוצה להיות אלוף בשחייה. כדי להפוך לאלוף, הוא יכול לשחות לבד, אבל יתקדם מהר יותר אם ילמד ממישהו מנוסה. באופן דומה, אם אתה רוצה לפתח את החשיבה והשכל, כדאי ללמוד מאנשים שכבר מבינים. הדבר החשוב הוא להתמודד עם הדברים שהכי קשה לך להבין, כי ככל שתתמודד עם הקשיים הגדולים ביותר, כך תפתח את יכולתך השכלית בצורה יעילה יותר.

מה הקשר בין סרטים מצוירים לפיתוח יצירתיות?

אליעד מסביר שסרטים מצוירים כמו "טום וג'רי" או סדרת ילדים כמו "בן עשר" משחררים את החשיבה שלנו מקיבעונות. למשל, טום וג'רי כל הזמן רבים, אבל אף פעם לא באמת פוגעים אחד בשני. למרות היריבות, כשהאחד בסכנה אמיתית, השני יציל אותו. דרך התבוננות כזו אפשר להבין שגם בחיים האמיתיים, סכסוכים הם לפעמים משחק ולא באמת מלחמה של ממש. כך נוצרת גמישות מחשבתית, והאדם לומד לראות את העולם בדרך חדשה ויצירתית יותר.

מה לומדים מ"צעצוע של סיפור"?

"צעצוע של סיפור" ממחיש רעיון נוסף: מה שנראה לנו דומם, כמו צעצועים, אולי יש לו תודעה ואנחנו פשוט לא מבינים את שפתו. ההסתכלות הזו מרחיבה את החשיבה שלנו ומעודדת אותנו לזכור שהמציאות כפי שאנחנו מכירים אותה היא רק אפשרות אחת מני רבות. זה עוזר לנו להיות יצירתיים יותר ולפתח את הדמיון.

איך להבין שהכל הוא חלום אחד גדול?

אליעד כהן מסביר את המציאות כמו חלום: כשאתה חולם, כל מה שמתרחש בחלום הוא בעצם אתה עצמך. אם אתה יודע שאתה החולם, כל אירוע בחלום, אפילו קונפליקט, הוא משהו שאתה בוחר בו. אם תבין את החיים באופן דומה, תחווה פחות סבל, כי תבין שאתה יוצר את כל הסיטואציות בעצמך. גם אירועים שנתפסים כ"רעים" הם חלק מהמשחק שאתה בעצמך בחרת ליצור.

איך מצבים רעים יכולים לחזק את תחושת החופש שלך?

כאשר אתה חווה דבר רע, אם תתחבר להבנה שאתה "מלך", תוכל לראות שאתה פשוט רוצה את הסיטואציה הזו, בלי סיבה הגיונית. כשמלך עושה משהו ללא סיבה, זה מחזק את התחושה שהוא חופשי לגמרי. גם אירוע לא הגיוני או שלילי יכול להפוך למשהו שמחזק את תחושת החופש, כי אתה מבין שזו בחירה שלך, גם אם היא לא הגיונית.

למה לטייל ולצחוק חשוב לשחרור המחשבה?

יציאה לטיולים, צפייה בקומדיות, וצחוק מאפשרים לאדם לצאת מהקיבעון ולראות את המציאות מזווית חדשה. זה דומה לחוויה של לצפות בסרט מצויר או סרט מדע בדיוני. כשאנחנו יוצאים מהשגרה המחשבתית, מתאפשר לנו לחוות שחרור, ולזכור שהמציאות היא הרבה יותר מגוונת מאשר הצורה האחת שאליה אנחנו רגילים.

מהי הדרך המעשית לחוות אחדות?

כדי לחוות אחדות, עליך לשאול שוב ושוב: "מה האמת? למה אני רוצה מה שאני רוצה?" ככל שתעמיק בחקירה הזאת, תגלה שבבסיס, כל המציאות היא הרצון שלך. חווית האחדות היא כשאתה חווה את עצמך גם כפרט נפרד וגם ככל המציאות יחד. זו הבנה שהכל קורה דרכך ולפי רצונך העמוק ביותר.

האם יש משמעות להתאבדות או מחשבות אובדניות?

אליעד כהן מסביר שהרצון להתאבד אינו נובע מרצון למות באמת, אלא מהרצון להפסיק לסבול. אך הפתרון הוא לא להחליף "בית כלא" אחד באחר, אלא להבין לעומק את הסיבה לסבל, שנמצאת בחוסר ההבנה שלך את עצמך ואת המציאות. האדם צריך לחקור את מהות הסבל ולא רק לברוח ממנו, כי כל מציאות אחרת גם היא בסופו של דבר אותה מציאות אינסופית.

למה חשוב להמשיך לשאול שאלות?

אליעד מדגיש שחשוב מאוד להמשיך לשאול שאלות על כל דבר בחיים, כי השאלות הן מה שמקדם אותך להבנה עמוקה יותר של עצמך ושל המציאות. ככל שתעמיק בשאלות, כך תחווה יותר ויותר את האחדות, את השלווה ואת תחושת האושר.
למה קשה לי להבין את עצמי?

השאלה נפתחה בטענה שיש קושי להבין את עצמך. ההצעה שניתנה היתה להיצמד לאמת. נשאלה השאלה: "מה זה אומר להיצמד לאמת?" והתשובה היתה שכשאדם מתקשה להבין את עצמו, שיתמקד באמת וינסה לבדוק: למה בעצם אני לא מבין את עצמי? הרעיון הוא שמי שמחפש להבין את עצמו רוצה למצוא אושר, אבל אם הוא לא מבין את עצמו, הוא צריך להיצמד למילה אמת, כלומר, לשאול את עצמו שוב ושוב מה היא האמת, ולהתמקד באמת ללא פשרה. נאמר שככל שאדם יתמקד באמת, כך הוא יבין יותר את עצמו.

מה קורה כשרוצים להבין למה החברים לא אוהבים אותי?

הובאה דוגמה שבה אדם נמצא בסיטואציה שחבריו לא אוהבים אותו, ואז הוא שואל את עצמו מה האמת באותו רגע: למה הם לא אוהבים אותי? התשובה שניתנה היא "כי המציאות רוצה שהם לא יאהבו אותך". נאמר שגם אם זה נראה סתמי, בסופו של דבר, יש סיבה עמוקה יותר, אבל זו דוגמה לאיך לפעול: פשוט לשאול "מה האמת?" ולחפש את התשובה ללא סינון.

מה קורה אם שואלים שוב ושוב מהי האמת?

הועלתה הטענה שככל שאתה שואל את עצמך מהי האמת עד שאתה באמת חווה אותה, אז כבר לא נשארת בעיה. אם אתה חווה את המציאות באופן מלא, אתה לא צריך לשאול עוד מהי האמת, כי הכל ברור לך. נאמר שגם ברגע שאתה חווה את האמת ומבין באמת את המציאות, אין שאלה שנשארת פתוחה כי אתה בתוך החוויה השלמה.

האם כל מה שקורה הוא התגלות הרצון שלי?

נאמר שכל מה שקורה בעולם הוא בעצם התגלות של הרצון שלך. הובא משפט: "אם מישהו יורק עליך, זה בגלל שאתה רוצה שהוא יירק עליך". הכוונה היא שהמציאות כולה נוצרת דרך הרצון שלנו, גם אם הדבר נראה אבסורדי.

איך אני מצליח לפתח את המחשבה שלי?

ניתנה דוגמה לאדם שרוצה להיות אלוף העולם בשחייה. הוא יוכל להגיע לכך אם ישחה יותר ויותר. אולם, כדי להתקדם מהר יותר, עדיף שילמד ממישהו שיודע לשחות טוב ממנו ויקבל הדרכה שתצמצם את זמן הלימוד ותייעל את התהליך. הרעיון הועתק גם לעולם השכל: כשרוצים לפתח את השכל ולהבין יותר טוב את המציאות, חשוב ללמוד ממי שכבר מבין, כי כך אפשר ללמוד מהר יותר.

האם חוסר הבנת העצמי נובע משכל קטן?

נאמר שלא מדובר בשכל קטן, אלא בכך שלא משתמשים בו. הודגש שכל מה שמישהו אחד מבין, גם אדם אחר יכול להבין. נאמר שבפוטנציאל, כל אחד מסוגל להבין הכל, כי בתוכנו אנחנו כבר אלוהים, אלא שלא פיתחנו את הידיעה הזאת ולא מימשנו את יכולתנו במלואה.

אז האם צריך לפתח את הפוטנציאל שבתוכי?

עלתה השאלה איך מפתחים את הפוטנציאל הזה. התשובה היתה שעל ידי בדיקה של מה הכי קשה לי להבין, ואז התמדה בלהבין דווקא את זה. הודגש שיש תהליך אחד שבו מנסים להתעמק ולחפור בהבנה, ויש תהליך אחר שבו מפעילים קצת את הדמיון ונהיים יותר יצירתיים. הוסבר שכדי להיות יותר יצירתי, צריך קודם כל להחזיק באמת כאקסיומה הכי חשובה. כאשר אדם נאמן לאמת לגמרי, הוא נעשה יצירתי יותר ומוצא פתרונות שהיו חסומים לפני כן.

איך דברים כמו קומדיה, סטנד אפ, וסרטים מצוירים עוזרים לנו?

הוסבר שקומדיות ודברי הומור משחררים את המחשבה, כי הם מוציאים את האדם מהקיבעון הרגיל. למשל, בסטנד אפ אומרים דברים הפוכים ממה שהאדם רגיל, וזו דרך לצאת מהשגרה המחשבתית. דוגמה נוספת היא סרטים מצוירים או סרטי מדע בדיוני. הם מציגים עולמות שבהם ההגדרות שונות ומאפשרים לאדם לזכור שהמציאות אינה מוגדרת כל כך חזק כמו שנדמה לנו.

מה הקסם ב'טום וג'רי'?

הוסבר שדוגמה בולטת לסרט מצויר שיכול לפתח את החשיבה היא "טום וג'רי", כי הם רבים אחד עם השני בצורה מתמדת, אבל בעצם לא באמת רוצים להרוג אחד את השני. טום רודף אחרי ג'רי אך לא תופס אותו באמת. ישנה מלחמה מתמדת, אבל היא חצי משחק. נאמר שכאשר אדם מתחבר לחוויה הזו, הוא מבין שגם בחיים האמיתיים יש מצבי עימות, אבל זו יכולה להיות רק צורה של משחק או מריבה לכאורה. בסרט, אם טום רואה שג'רי באמת נפגע, הוא מציל אותו, כלומר, הם לא באמת אויבים. המסר הוא שאפשר להבין שגם בעולם האמיתי מה שנראה כמו מריבה עשוי להיות רק צורה מסוימת במשחק גדול יותר.

אם מבינים שזה משחק, האם מתחילים לאהוב את מי שמשחק איתך?

התשובה היתה שלאו דווקא תאהב אותו, אבל אתה תבין שהמציאות היא לא אויבת שלך, אלא מגרש משחקים ענק עם אין סוף אפשרויות. ברגע שרואים את זה כך, האדם מקבל חופש להסתכל על הסיטואציות בחיים כמשחק, ולא בהכרח כמאבק אמיתי לחיים ולמוות.

מה עם 'בן עשר' וסרטים שמראים צורות מתחלפות?

הוזכרה סדרת ילדים בשם "בן עשר", שבה ילד מקבל שעון חייזרי שמאפשר לו להחליף צורה. נאמר שזה מייצג את היכולת של האדם להחליף פרספקטיבה ולראות את המציאות בצורות שונות. בסרטים מצוירים, הכל אפשרי: לפעמים יש דמות עם עשר עיניים, או בלי עיניים בכלל. זה מזכיר שהצורה הרגילה שבה אנחנו מכירים את העולם היא רק אפשרות אחת מתוך אין סוף אפשרויות. כשרואים את זה, מבינים שאנחנו לא חייבים להיצמד לרעיון אחד כמו "אש תמיד שורפת": אולי איפשהו יש אש אחרת שלא שורפת. עצם התזכורת שכל מה שאנחנו יודעים הוא בסך הכל אופציה אפשרית אחת, משנה את חוויית החיים.

איך סרט כמו 'צעצוע של סיפור' מרחיב את החשיבה?

בדומה לדוגמאות הקודמות, הובא הרעיון שב"צעצוע של סיפור", הצעצועים בעצם מדברים וחיים. אחרי שאתה רואה זאת, כשאתה מסתכל על הצעצועים בחדר שלך, אתה כבר לא בטוח שהם באמת דוממים. אולי יש להם תודעה, ואתה פשוט לא מבין את השפה שלהם. ההסתכלות הזאת מחזקת את יכולת הדמיון ומרחיבה את החשיבה, כי היא מזכירה שיש עוד היבטים שאינך רואה.

מה המשמעות של לחפור בשכל ולשאול שאלות?

נאמר שיש שני תהליכי חשיבה עיקריים: אחד הוא התהליך השכלי שבו שואלים למה זה כך ומנסים להבין לעומק. ככל שחופרים, מוצאים אוצרות חדשים, כמו אדם שיחפור בעומק האדמה או בחלל וימצא דברים נסתרים. זו הדרך לגלות מי אתה באמת, וכל הזמן להיצמד לאמת ולשאול. תהליך שני הוא דווקא להשתחרר מהקיבעון ולהיעזר בהומור, בטיולים ובדמיון.

למה טיולים משחררים את המחשבה?

הובהר שנסיעה לטיול לעתים גורמת לאדם להרגיש משוחרר, כי הוא יוצא מהשגרה הרגילה, רואה מקומות חדשים וחווה פרספקטיבה שונה. זה דומה מבחינה מחשבתית לראיית סרט מדע בדיוני או מצויר: אתה מבין שהעולם לא מקובע רק בתבנית שבה התרגלת לחיות.

איך האמת היא הערך העליון בהכל?

נאמר שוב שזו האקסיומה: האמת היא המודל שלא משנים אותו, המפתח ליצירתיות. ברגע שאתה אמיתי ומסכים לראות את הדברים בדיוק כפי שהם, אתה מגלה יכולות חדשות. ממילא גם האופציות היצירתיות מתרחבות, כי אתה לא מנסה להעמיד פנים אלא מביט במציאות בשלמותה.

האם אפשר לראות שהכל זה רק אפשרות?

הובאה דוגמה של לראות אש, ואנחנו חושבים שהיא שורפת, אבל יש גלקסיה אחרת שבה היא לא שורפת. זה משנה את חוויית החיים. במקום לחשוב שאש היא תמיד אש, אפשר לראות שהיא "אופציה" אחת מתוך רבות. זה לא אומר שהאש בעולמנו אינה שורפת בפועל, אבל אתה מבין שיש עוד מציאויות אפשריות.

איך אפשר לחבר בין הרצון שלי והמציאות?

נאמר ששואלים "מי אני? למה אני רוצה מה שאני רוצה?" ואז מגיעים למסקנה "כי ככה אני רוצה, כי אני המלך". מלך עושה דברים גם בלי סיבה הגיונית, פשוט כי ככה הוא רוצה. לפעמים כדי לחוות את עצמך כמלך, אתה עושה דווקא דברים לא הגיוניים. כשקורה מצב רע, אפשר להבין "ככה רציתי שיהיה". ההסבר הוא שכל המציאות מתרחשת לפי מה שאתה רוצה, גם אם זה לא הגיוני. אחר כך אפשר להעמיק ולשאול אם יש בחירה לאלוהים, ואם אין לו בחירה, מי באמת מחליט, ולראות שיש רבדים עמוקים גם מעל לאלוהים, הכל לפי העומק שאליו יורדים.

האם צריך לראות את כל התמונה כדי להפסיק לשאול שאלות?

נאמר שכן, אמת פירושה לראות את התמונה כולה. למשל להבין שאני "מושה" שרב עם מישהו, אבל גם להבין שיש מציאות שלמה שגורמת לריב הזה לקרות. כשהאדם רואה את כל התמונה, הוא מבין שהעולם פועל דרכו והכל חלק ממערכת אחת. אם מגיעים למצב כזה, כבר אין שאלה, כי הכל אחד.

מה לגבי מצבים טראומטיים כמו ריב עם מישהי?

הובא סיפור על אדם שרב עם מישהי, והם קיללו אחד את השניה. נאמר שבאמצע המריבה, אם הוא היה מספיק מודע, הוא היה יכול לחוות "אני רוצה את זה", "אני בוחר שזה יקרה", ואז החוויה משתנה לגמרי, כי אתה מבין שאתה המלך שעושה דברים גם אם הם לא הגיוניים.

האם זה מחזק את תחושת המלך דווקא כשקורה משהו רע?

כן. נאמר שכאשר קורה דבר רע, דווקא אז אפשר להתחבר לחוויה "אני המלך", כי אם אני המלך, אני לא צריך סיבה הגיונית כדי לעשות משהו. המלך יכול להרשות לעצמו לבחור בדברים לא רציונליים סתם כי מתחשק לו, וזה דווקא מחזק את התחושה של החופש המוחלט. כמובן ניתן להמשיך להעמיק בזה, לשאול אם זה באמת הרצון שלך, ואיך זה עובד עם בחירה חופשית, אבל העיקרון הוא שאתה יכול לחוות שאתה המקור לאירועים.

איך חלום מדגים את תפיסת המציאות?

נאמר שתדמיין שאתה חולם את מה שקורה עכשיו. אם אתה יודע שאתה זה שחולם, אתה לא באמת סובל, כי זו רק סיטואציה בתוך החלום שלך. אתה יוצר את הדמויות ואת המצבים, ובוחר שיש ריב כדי שיהיה עניין. יש אנשים שרוצים לראות סרטים רעים, כי זה יותר מעניין. הרעיון הוא שהחלום מדגיש שאתה גם המציאות עצמה, וממילא דבר רע מפסיק להיות רע אם מבינים שאתה זה שמפעיל הכל.

איך זה מרגיש לראות את העולם כחלום?

נאמר שבחלום, האדם לא חייב לייחס חשיבות גדולה למה שקורה, כי זה רק חלום. וכך גם בעולם שלנו, אם אדם רואה שהכל קורה דרכו, הוא כבר לא חווה זאת כסבל של ממש, אלא יותר כחוויה שהוא בעצמו רצה אותה, לפעמים כדי להכניס עניין.

מה הבנת מכל זה?

הודגש שוב שיש להיצמד לאמת, וכשקורה משהו כמו ריב או חוסר הבנה עצמית, לשאול: מהי האמת? למה זה ככה? למה אני רוצה את זה? וככל שעושים זאת יותר, מבינים את המציאות לעומק. נאמר שמי שחותר לראות את התמונה כולה, יבין שלכל דבר יש שני צדדים: צד טוב וצד רע, תלוי אם אתה המכה או זה שמכים אותו. ובסופו של דבר, כשנמצאים בחוץ כמו צופה בסרט, אפשר לראות שזה באמת אחד.

האם אפשר לראות בו זמנית גם שאני אדם פרטי וגם שאני כל המציאות?

נאמר שכן, זוהי החוויה של חלום שאתה יוצר. אם אתה מבין שאתה החולם והכל קורה בתוכך, אתה חווה את הדברים בשני המימדים יחד. ומי שחושב על זה מאה פעם יתחיל לחוות את זה יותר ויותר.

מה קורה אם אתה מחליט שאתה רוצה את ההפך מהרצון של מושה?

נאמר שבמצבים שבהם מתנגשות התשוקות שלך, אפשר בכל זאת להבין שיש חיבור, כי הכל אחד באמת. אפילו אם כרגע אתה רוצה משהו שנוגד לכאורה את המציאות, אפשר להתבונן ולראות שאתה זה שרוצה שיהיה לך רצון הפוך. כאן מוסבר שהחוויה של אחדות תגיע אם תמשיך לחקור.

מה עם האפשרות שאלוהים עצמו פועל בלי סיבה?

נאמר שיש עומקים שונים של הבנה, אפשר לראות שבעצם גם לאלוהים אין בחירה ואולי יש כוח עוד יותר פנימי ממנו, והכל אפשר לחקור עד אין סוף. הרעיון המרכזי הוא שהאדם יבין שהוא הישות הגדולה, המלך, המציאות, ויראה את הפרספקטיבה הזאת.

איך השאלות החוזרות והחפירות מובילות לאמת?

הובהר שהמיקוד הוא תמיד "מה היא האמת?" ולכן בכל פעם שעולה ספק, שואלים את עצמנו את השאלה הזאת. אם תבין את זה לעומק, תתחיל לראות שאין הפרדה בין "אני" ובין "מה שהמציאות רוצה".

מה הרעיון של לחוות את כל העולם יחד?

נאמר שכשהאדם רואה הכל כגוף אחד, אין שאלה. גם אם מישהי רבה איתך, אתה חווה שאתה זה היא וגם זה שעומד מולה, כלומר, אתה גם זה שהולך מכות. הדוגמה שניתנה היא חלום: כשאתה חולם, אתה כל הדמויות בחלום.

איך זה קשור לכך שאנשים רוצים לפעמים לראות סרטים רעים?

נאמר שאנשים עושים זאת לשם העניין, כמו שהמלך יכול לעשות דברים לא הגיוניים רק כי מתחשק לו. כך גם בנפש, לפעמים אתה רוצה מצב רע בסרט כי זה מכניס עניין, וכך אתה בעצם בוחר מריבה או ריב כדי לחוות משהו אחר.

מה מסכמים בכל מה שנאמר?

בסיום השיחה נאמר: "ובנימה אופטימית זו סיימנו לפעם הזאת, והתחלנו את הפעם הבאה". הרעיון הכולל הוא להבין שבבסיס הקושי בהבנת עצמך עומדת ההיצמדות שלך להגדרות צרות על המציאות. ככל שתשאל יותר מהי האמת, תבין שהמציאות אינסופית, שתוכל לפתח את השכל באמצעות שאלות וחקירות, ותוכל גם להשתמש בדמיון וביצירתיות. תמצא דרכים להשתחרר מקיבעון באמצעות סרטים מצוירים, הומור, נסיעות לטיולים ועוד, כדי לזכור שהעולם לא נעול בצורתו הרגילה בלבד. במקביל, אפשר לשאול שאלות כמו למה מתחשק לי לריב, למה מציאות מסוימת מתרחשת ככה או אחרת, ואיך אני כמלך יכול לבחור או לא לבחור. בסופו של דבר, כשאתה מבין את התמונה הכוללת, אתה חווה שאתה כל המציאות, ושאתה חולם את מה שקורה מסביבך.
שאלה: איך להתמודד עם זה שקשה לי להבין את עצמי?

אליעד: בגדול הפיתרון הכי טוב זה להיצמד לאמת, אפשר להביא הרבה תיאוריות אבל הכי טוב זה להיצמד לאמת, מה זה אומר, אתה רוצה להבין את עצמך ולא מצליח, נכון? אתה חושב שאם תבין את עצמך תהיה מאושר אבל אתה לא מצליח, אז איך אוכל להבין את עצמי יותר? תיצמד לאמת ותשאל את עצמך למה אני לא מבין את עצמי ותזכור את המילה אמת, וזה יגרום לך להבין את עצמך

שאלה: למשל אני נמצא כעת בסיטואציה שהחברים שלי לא אוהבים אותי, ואני שואל את עצמי באותו רגע מה האמת? למה בעצם הם לא אוהבים אותי?

אליעד: הם לא אוהבים אותך כי המציאות רוצה שהם לא יאהבו אותך.

שאלה: אבל זה בסוף, למעשה כל דבר שקורה אתה שואל את עצמך מה היא האמת? עד שאתה באמת חווה את זה, וברגע שאתה חווה את זה, אתה כבר לא צריך לשאול את עצמך מה היא האמת, כי אין כבר בעיה, אתה חווה את המציאות.

אליעד: הכל זה התגלות הרצון שלך, כל מה שקורה בעולם, אם מישהו יורק עליך זה בגלל שאתה רוצה שהוא יירק עליך.

שאלה: איך אני מצליח לפתח את המחשבה?

אליעד: למשל אדם רוצה להיות אלוף העולם בשחייה, איך הוא יהיה אלוף בשחייה? ככול שהוא ישחה יותר כך הוא ידע יותר טוב לשחות, אבל השאלה איך תשחה, אם אתה תשחה לבד אולי גם תהיה אלוף העולם בשחייה אבל אם תלמד ממישהו שילמד אותך לשחות, אתה תלמד בפחות זמן להשיג יותר כישורים, נכון?

אותו דבר לגבי שכל, אתה רוצה להיות יותר חכם וכך תבין יותר את המציאות ואז תחווה אותה כמוני, איך להיות יותר חכם, על ידי זה שאתה מתעסק בדברים שיש בהם שכל, אתה צריך לבדוק מה קשה לי להבין, ואת זה לנסות להבין

שאלה: אז חוסר הבנת העצמי זה בגלל שהשכל שלי קטן

אליעד: לא קטן, אתה פשוט לא משתמש בו. כל מה שאני מבין גם אתה יכול להבין. כל מה שאלוהים מבין אתה גם יכול להבין. למה? כי אתה כבר אלוהים רק אתה לא יודע את זה, אתה לא מפתח את זה.

שאלה: זאת אומרת שאני צריך לפתח את הפוטנציאל שבתוכי?

אליעד: ואיך עושים זאת? בודקים מה הכי קשה לי לעשות, ואז עושים את זה. ובשכל, מה הכי קשה לי להבין? את זה אני רוצה להבין. יש עוד כיוון למחשבה, יש תהליך מחשבתי שבו אתה מנסה להתעמק ולהבין דברים, אך יש עוד תהליך, תהליך של להפעיל קצת את הדמיון, לשחרר את המוח, להיות קצת יותר יצירתי, ומה יכול לגרום לך להיות יותר יצירתי? קודם כל כאכסיומה האמת היא הערך העליון, ככול שתהיה יותר אמיתי כך תהיה יותר יצירתי, תראה שהכל יסתדר לך, זה המודל שלא משנים אותו, האמת היא המפתח לכל. יש עוד נושא חשיבה למשל נושא של הומור, קומדיות, סטנד אפ, דברים כאלה, לשמוע קצת, למה? כי זה משחרר לך את המחשבה מהקיבעון. מה זה סטנד אפ? האדם רגיל לחשוב בצורה מסוימת ועכשיו אומרים לו לחשוב בצורה הפוכה, בא תחשוב על הדברים אחרת, כאילו מפתח לך את המחשבה. דבר נוסף זה סרטים מצוירים, או סרטי מדע בדיוני, או כל מיני דברים שמפתחים אותך, ומפתחים לך את החשיבה. עכשיו גם בסרטים המצוירים לדוגמה אני מאוד אוהב סרטים מצוירים, למה? מי אוהב סרטים מצוירים? ילדים, למה? כי הם פחות חכמים, תבין הם עדיין לא הגדירו את המציאות, אבל מצד האמת המציאות לא מוגדרת, כי יש לה פרספקטיבה מוגדרת ופרספקטיבה לא מוגדרת, לדוגמה אחד הדברים הכי יפים זה הסרט טום וג'רי, למה? כי המודל המרכזי זה המהות של המריבה שלהם, שהם גם רבים כל הזמן, וגם לא באמת רבים, מידי פעם הם שונאים אחד את השני אבל הם לא באמת רוצים להרוג אחד את השני, אם למשל ג'רי יראה שטום מת הוא יציל אותו, הוא מנסה להרוג אותו, אבל אם הוא יראה שהוא מת הוא יציל אותו, בא נגיד טום תמיד רודף אחרי ג'רי אבל אף פעם לא תופס אותו, זה לא שהוא לא יכול, הוא לא רוצה. אם אתה מתחבר לחוויה הזאת זה גורם לך לחוות את החיים, שלמרות שיש מריבה זאת לא מריבה, זה רק משחק, אף אחד לא נגדך, אף אחד לא בא לדפוק אותך, יש פה משחק שאתה משחק בו.

שאלה: אז אם אתה מבין זאת אתה מתחיל לאהוב את מי שמשחק איתך. למשל אם אתה משחק ולוקח את ההשראה מטום וג'רי אז הוא כבר לא האויב שלך.

אליעד: לא, אתה יכול לראות אותו בתור האויב שלך, אבל אתה מבין שהמציאות היא לא האויב שלך, המציאות היא מגרש משחקים ענק. יש פה מגרש משחקים ענק, שיש בו אין סוף משחקים, אז בואו נשחק ונחליף משחקים.

יש עוד דברים למשל תוכנית שאני מאוד אוהב שנקראת בן עשר, זה ילד שיש לו שעון חייזרי, שכשהוא לוחץ עליו הוא מחליף צורה, מה שיפה כאן שיש לו הרבה מאוד שכל, שזה כאילו מבטא את היכולת של האדם להחליף את הצורה והמחשבה שלו וכו', אבל מה שאני מאוד אוהב במצוירים שהם מפתחים לך את הדמיון, כי כל הזמן מחליפים לך שם צורות, למשל אנחנו בחשיבה שלנו רגילים שבני אדם נראים בצורה מסוימת, אבל בסרט הזה כל פעם האדם נראה בצורה אחרת, למשל העיניים נמצאות במקום אחר, או שיש ישות שיש לה עשר עיניים, או אין לה עיניים. אנחנו רגילים שהכל מובן מאליו, שככה העולם קיים, אבל זה לא נכון, יש אין סוף אפשרויות, אנחנו זה רק אפשרות. אם אתה רואה סרט מצויר ממש מופרע, זה מזכיר לך שאנחנו זה רק אפשרות, שאתה רואה מפלצות מדברות, אתה רואה שאנחנו זה רק אפשרות, זה לא באמת שמה שקיים זה מה שקיים, אנחנו זה רק אפשרות אחת מאין סוף אפשרויות, ואז זה משנה לך את החוויה.

לדוגמה אתה הולך בחדר ורואה משחקים, מה אתה חווה? אתה חווה שזה דומם, אבל אם אתה רואה סרט כמו צעצוע של סיפור, ושם כל הצעצועים מדברים, אז פעם אחרת שתסתכל על צעצועים תחשוב זה לא בהכרח שזה דומם, יש פה ישות אחרת, זה שאני לא מבין את השפה שלה, זה לא אומר שאין לה תודעה, הבנו? מה שאני אומר שיש דברים שעוזרים לפיתוח החשיבה, לשחרר את המחשבה. יש שני תהליכים, התהליך האחד זה התהליך השכלי, לשאול שאלות, לחפור, למה זה טוב לחפור? כי אם חופרים מוצאים אוצרות, אם תחפור בחלל תמצא אוצרות ואם תחפור במעמקים תמצא אוצרות. תחפור לתוכך תגלה מי אתה באמת, זה דבר ראשון, וזה המרכזי, וכמובן להיצמד לאמת, ויש גם דרכים לצאת מהקיבעון המחשבתי הרגיל, למשל קומדיות סטנד אפים, דברים בדיוניים, דברים שמוציאים אותך מהשגרה, למה אנשים שנוסעים לטיול מרגישים שחרור? כי זה מוציא אותם מהקיבעון, זה כאילו משחרר אותם, המטרה בסופו של התהליך שתבין שאנחנו זה רק אפשרות, שתראה מולך אש שורפת תבין שזה לא בהכרח אש שורפת, זאת אפשרות שהאש שורפת. מה הבנת?

שאלה: לא ברור לי.

אליעד: אז שוב פעם, למשל אש, עכשיו אתה רואה אש שורפת, מה אתה חושב? אתה חושב שאש שורפת, אבל זה לא נכון, יש גלקסיה משמלאנו ששם האש לא שורפת, מה שאני בא להגיד שזה משנה את חווית המציאות.

שאלה: עלתה לי תובנה, שאני שואל את עצמי מה קורה עכשיו, ומצד אחד אני רוצה שאליעד ידבר איתי, כי זאת המציאות, אני רוצה את הסיטואציה באשר היא, כל פעם שאתה חווה זאת אתה חווה גם את הצד ההפוך, במצב זה אין הפוך כי אני רוצה שתדבר איתי, במקרה יש התאמה, אבל אם אין התאמה בין מה שמושה רוצה לבין מה שקורה, למעשה אתה מצליח להסתכל בו זמנית על מה שהמציאות רוצה ועל מה שאתה רוצה ואז בעצם אתה מחבר ביניהם

אליעד: כי הם באמת מחוברים.

לא רק זה, המציאות רוצה שמושה לא ירצה אותה, המציאות רוצה שמושה לא ירצה אותה

שאלה: ככול שאתה שואל שאלות אתה מגיע למצב שאתה מתחיל לראות את האמת?

אליעד: אמת פירושה לראות את התמונה כולה, לא להגיד רק אני מושה, יש מציאות שגורמת לי לזוז ברחוב.

שאלה: כשאתה רואה את כל התמונה כולה אין לך שאלה. אתמול חוויתי טראומה, היה לי ריב עם מישהי, וכעסתי עליה והיא כעסה עלי, היא קיללה אותי ואני קיללתי אותה, והגענו למצב של מריבה

אליעד: עכשיו תוך כדי מריבה, אתה חווה שאתה רוצה את זה

שאלה: אני רוצה שהיא תריב איתי.

אליעד: נכון, אתה יודע למה אתה רוצה את זה? למה המציאות רוצה את זה? יש כמה תשובות, אבל אחת מהתשובות היא, תתרכז, מלך עושה את מה שהוא רוצה בלי סיבה, עבד עושה את מה שהוא רוצה רק אם יש סיבה, יש עבד שהוא לא זז, אם לא אומרים לו לזוז, כמו רובוט, משועבד לגמרי, אבל מלך שיש לו יכולת בלתי מוגבלת עושה, כי ככה הוא רוצה, הוא לא צריך סיבה, למה? כי ככה בא לי, אתה יכול לשאול למה בא לו, אבל למה ככה בא לו, יש כאן גם חוויה של אני רוצה עכשיו שהיא תריב איתי, כי ככה אני רוצה, כי אני המלך, אני רוצה את מה שאני רוצה. מתי המלך חווה יותר שלמות כמלך, כשהוא עושה דבר הגיוני או לא הגיוני?

שאלה: כאשר הוא עושה דבר לא הגיוני.

אליעד: נכון, כשהוא עושה דבר הגיוני, הרי כולם עושים, אבל אם אני רוצה עכשיו לקחת כסף ולשרוף אותו, למה? כי זה שלי, זאת אומרת, שכאשר קורה לך דבר רע אתה אמור להתחבר עוד יותר לחוויה שאתה המלך, כי אני המלך וככה אני רוצה. כי רק המלך יכול לעשות משהו לא הגיוני. כשרע לך אתה שואל למה רע לי, ואז אתה מגיע להבנה שככה אתה רוצה ולמה? כי ככה אני רוצה, אפשר להעמיק בזה, ולמה אני רוצה דווקא את זה, כי אין לי בחירה, אתה יכול להגיד שגם לאלוהים אין בחירה, ואז אפשר להגיד שיש משהו אחר שגורם לאלוהים לבחור, ואז אתה לא אלוהים ולא המציאות אתה משהו יותר פנימי, יש בזה הרבה עמקויות, הכיוון הוא פשוט. מה הבנת?

שאלה: קודם כל צריך תמיד להיצמד לאמת, וכל פעם שקורה משהו אני צריך לשאול למה אני רוצה את מה שאני רוצה, ואז לרדת לעומק ולהבין את האמת.

אליעד: המיקוד הוא מה היא האמת?

שאלה: ואז לשאול האם זה טוב או רע?

אליעד: זוהי שאלה בסיסית.

שאלה: ואז אתה מבין שהכל טוב והכל רע, כי לכל דבר יש שני צדדים, למשל מישהו מרביץ לך, אתה חושב שזה רע אבל מי שמרביץ לך חושב שזה טוב, אחרת הוא לא היה מרביץ לך. ואז אתה מבין שזה אחד, כי אתה מסתכל על הסיטואציה מבחוץ.

אליעד: תחשוב שזה סרט ותראה אותו מבחוץ.

שאלה: ואז בעצם אתה חווה בו זמנית את המציאות שאני מושה ומצד שני אני גם כל המציאות.

אליעד: זה באמת ככה. אם תחשוב על זה מאה פעם בסוף תחווה את זה פי מאה

שאלה: אם אני אשאל את עצמי, מי אני? למה אני?

אליעד: כי ככה המציאות רוצה.

שאלה: כאשר אני יחווה דברים שהם נגד הרצון של מושה, שזה מה שאני רוצה, אז אצליח לחוות את כל העולם, את כל המציאות, למשל מישהו רב איתי, אני חווה את המציאות גם דרך העיניים שלו

אליעד: זה כמו חלום שאתה יודע שאתה חולם אותו, תחשוב שעכשיו אנחנו בתוך חלום שאתה חולם אותו, אתה ישן עכשיו וחולם את מה שקורה. נגיד שעכשיו אתה רב עם מישהו, אני אומר לך, אתה יודע, עכשיו אתה חולם את זה, מי גורם לריב בחלום? אתה

שאלה: בחלום אתה לא ממש סובל.

אליעד: נכון, למה? כי אתה יודע שזה חלום.

שאלה: כי אתה חווה את זה מבחוץ

אליעד: דבר ראשון זה רק חלום ודבר שני, אני רוצה בחלום הזה.

שאלה: יש אנשים שרוצים לראות סרטים רעים.

אליעד: נכון, בשביל העניין. הבנו? ובנימה אופטימית זו סיימנו לפעם הזאת, והתחלנו את הפעם הבאה.
הדברים לימוד צורה יעילה פיתוח סרטי מדע בדיוני ללמוד מאנשים מנגנון הרצון להתפשר יותר חכם להגיע adhd adhd אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים אובדן אובדנות אובדניות אחרי החיים אחרי המוות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז גלגול נשמות גלגולי נשמות הישארות הנפש הישארות הנשמה המוות הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה התאבדויות התאבדות חיים חיים אחרי המוות חיים לאחר החיים חיים לאחר המוות טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות לאהוב לאהוב את לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לאחר המוות להתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות מוות מחשבות מחשבות אובדניות נטיות אובדניות קשב קשב וריכוז רוצה להתאבד ריכוז ריכוז וקשב רצון להתאבד שלאחר המוות
אושר למתקדמים, למה לא יכול להיות רק רע? למה לא יכול להיות רק טוב? למה הסבל לא נצחי? למה האושר לא נצחי? התאבדויות, למה אנשים מתאבדים? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב
אושר למתקדמים, למה לא יכול להיות רק רע? למה לא יכול להיות רק טוב? למה הסבל לא נצחי? למה האושר לא נצחי? התאבדויות, למה אנשים מתאבדים? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב
... רק טוב? למה הסבל לא נצחי? למה האושר לא נצחי? התאבדויות , למה אנשים מתאבדים? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב למה אי אפשר שיהיה רק טוב או רק רע? אליעד כהן מסביר שהבסיס של כל חוויה אנושית בנוי על ההבדל ... ואין ביניהם ניגוד או הבדל, החוויה האנושית תאבד את משמעותה לחלוטין, והאדם לא יוכל להמשיך להתקיים כאדם. למה אנשים מתאבדים? אליעד מנתח גם את הסוגיה של התאבדויות. הוא טוען שאדם שרוצה להתאבד בעצם נמצא במצב שבו הוא חווה שהמציאות נגד רצונו. אבל הוא מוסיף הערה חשובה: אדם שבאמת ובתמים היה רוצה להפסיק להתקיים, היה ... פשוט על ידי הפסקת נשימה. הסיבה שאנשים לא מתאבדים מיד, לדבריו, היא שבתוכם עדיין קיימת תקווה או מחשבה שאולי יש משהו טוב בעתיד, ולכן הם נשארים בחיים למרות הקושי. הוא נותן דוגמה של אנשים שמאיימים בהתאבדות, בדרך כלל הם רוצים להשיג אהבה או תשומת לב, כלומר, הם עדיין מאמינים שיש משהו טוב שהם יכולים לקבל, אחרת הם לא היו בכלל ... נצחי? למה אי אפשר להיות מאושר תמיד? למה אנשים מתאבדים? האם אפשר לחיות בלי סבל בכלל? איך לצאת מהמשחק של טוב ורע? ...
ניסיון התאבדות ילדים, ילדים שמדברים על התאבדות, איומי התאבדות ילדים, אמירות אובדניות אצל ילדים, ילד שאומר שרוצה למות, חינוך ילדים, הדרכת הורים, התאבדויות אצל ילדים, לגרום למישהו לא להתאבד
ניסיון התאבדות ילדים, ילדים שמדברים על התאבדות, איומי התאבדות ילדים, אמירות אובדניות אצל ילדים, ילד שאומר שרוצה למות, חינוך ילדים, הדרכת הורים, התאבדויות אצל ילדים, לגרום למישהו לא להתאבד
... התאבדות ילדים, ילדים שמדברים על התאבדות, איומי התאבדות ילדים, אמירות אובדניות אצל ילדים, ילד שאומר שרוצה למות, חינוך ילדים, הדרכת הורים, התאבדויות אצל ילדים, לגרום למישהו לא להתאבד מה לעשות כשהילד מאיים בהתאבדות? כשילד אומר שהוא רוצה להתאבד, או מנסה לאיים בהתאבדות, חשוב להבין תחילה את המשמעות האמיתית של המושג התאבדות עבורו. ישנם ילדים שעבורם מדובר ... אבל זה לא מספיק - אחרי שמונעים את האפשרות הפיזית, חייבים להבין מה גרם לילד להגיע למצב כזה. איך נכון לדבר עם ילד שרוצה להתאבד? גישה אחת שאינה מומלצת היא להתחיל לשאול את הילד למה הוא רוצה להתאבד, מה ייצא לו מזה, או מה היתרונות בהתאבדות מבחינתו. הסיבה לכך היא ששאלות כאלו עלולות דווקא לחזק את הסיבה שהילד חושב עליה, וליצור אצלו תהליך חשיבה חיובי לגבי התאבדות. הגישה הנכונה על פי אליעד כהן היא קודם כל לנטרל את הסכנה המיידית, ואז להתמקד במה שגרם לו לרצות להתאבד. כלומר, להבין מה היה הטריגר שהוביל ... משהו שהוא רצה, יש לנסות להרגיע אותו או לספק לו פתרון מיידי שיעזור לו להתמודד עם התסכול הראשוני. מה באמת מסתתר מאחורי הרצון להתאבד אצל ילדים? אליעד כהן מסביר כי בדרך כלל כשילד מגיע לאיום בהתאבדות, זה קורה אחרי שהוא חווה מצוקה ... להתמודד עם רצון שנחסם או לא מתממש. התוצאה של מצב כזה היא שהילד חש שהוא מוכרח לברוח מהמציאות הזאת, והוא מתחיל לחשוב על התאבדות כדרך בריחה מוחלטת מהסבל. כיצד למנוע מראש מצבים שבהם הילד רוצה להתאבד? הפתרון האמיתי למניעת מצבים כאלה הוא ... לו ללמוד כיצד להתמודד עם מצבים שבהם המציאות אינה מתיישבת עם הרצונות שלו. בסיכומו של דבר, כדי למנוע מחשבות ואיומים על התאבדות אצל ילדים, אליעד כהן ממליץ ללמד את ... את ההבנה שאין חובה שהמציאות תהיה תמיד לפי רצוננו, ושאפשר לשנות את הרצון שלנו ולא את המציאות. מה לעשות כשהילד מאיים בהתאבדות? איך לדבר עם ילד שרוצה למות? איך למנוע מחשבות התאבדות אצל ילדים? כיצד להתמודד עם ילד שמסרב להקשיב? מה לעשות אם הילד לא מקבל את מה שהוא רוצה? איך לחנך ילדים בלי כפייה? מה הסיבות להתאבדויות אצל ילדים? ...
התאבדויות - למה אנשים מתאבדים? ממה נובעת התאבדות?
התאבדויות - למה אנשים מתאבדים? ממה נובעת התאבדות? במאמר הזה נאמר את אחת האמיתות שממנה בוחרים להתעלם הפסיכולוגים וחבריהם, והיא הסיבה האמיתית שבגללה קיימת תופעת התאבדות. ומי שיתבונן יראה, כי תופעת ההתאבדות גדלה כל הזמן, ביחד עם תופעת הדיכאון שגדלה כל הזמן. וככל שהימים עוברים ... כך כמות הדיכאון בעולם עולה, ואיתה ממילא עולה גם כמות ההתאבדויות. והפסיכולוגים מנסים למצוא הסברים שונים לסיבה שבגללה בני אדם מתאבדים, ואף אחד לא אומר את האמת. והאמת היא שבני אדם מתאבדים, משום שאין להם מושג למה הם חיים. כי מצד האמת לרוב בני האדם בעולם אין שמץ של ... לא למה רע לו ולמה הוא סובל, אז על ידי זה יש כאלו שבוחרים להתאבד. ואם נתבונן נראה, כי יש כאלו שמתאבדים, לא רק בגלל שרע להם מבחינה חיצונית, אלא בגלל שרע להם מבחינה פנימית. כי יש הרבה ... שיש להם הכל, כסף קריירה מעמד חברתי וכולי, ואף על פי כן הם מתאבדים. ואף אחד לא מתאבד כי טוב לו. ואם האדם מתאבד, הרי שזה אך ורק בגלל שרע לו. והרע הוא פנימי. וזה לא משנה מה יש לאדם מבחינה ... זמן שהאדם יודע שיש לו תקווה לחיות חיים טובים באמת, הוא לא יתאבד. ועל האדם לדעת את האמת, שלחיים בהחלט יש משמעות, ואפילו משמעות טובה. ובחיים בהחלט ...
להתאבד, התאבדויות, ההתאבדות של אלוהים, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדות תודעתית, חיים אחרי המוות, להיעלם
להתאבד, התאבדויות, ההתאבדות של אלוהים, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדות תודעתית, חיים אחרי המוות, להיעלם
להתאבד, התאבדויות, ההתאבדות של אלוהים, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדות תודעתית, חיים אחרי המוות, להיעלם למה אנשים חושבים על התאבדות ומה מסתתר מאחוריה? הרבה אנשים מתמודדים עם השאלה איך להתאבד, אך לפי אליעד כהן, השאלה העמוקה והאמיתית יותר היא למה האדם בכלל רוצה להתאבד. אליעד מסביר שכל מה שהוא מלמד הוא בעצם איך להתאבד באופן שיצליח לחלוטין, אבל ההתאבדות שהוא מדבר עליה היא התאבדות תודעתית, ולא פיזית. לפי אליעד, בכל רעיון, אפילו הרעיון של התאבדות פיזית, מסתתרת איזושהי אמת עמוקה. מדוע אלוהים החליט להתאבד ולהפוך לבני אדם? אליעד מציג את הרעיון שההתאבדות הגדולה ביותר הייתה זו של אלוהים, שהחליט להעלים את ... לישויות נפרדות, כדי לחוות את המציאות מתוך מוגבלות ונפרדות. הוא מסביר שההתאבדות של אלוהים פירושה שאלוהים החליט לוותר על המושלמות ... המוחלטת, ויצר עולם של הפרדה, של חוסר ודאות, ושל סבל. ההיגיון מאחורי ההתאבדות הזו הוא שאלוהים רצה לחוות משהו שלא ניתן לחוות כשאתה נמצא במצב של שלמות מוחלטת. מדוע בני אדם רוצים להתאבד? אליעד מסביר שבן אדם רוצה להתאבד כי הוא לא יכול להתמודד עם הסבל או הכאב שלו. אבל הוא מדגיש שההתאבדות האמיתית, תודעתית, היא כאשר האדם מגיע למצב שבו לא ... יקרה. כלומר, הוא כבר לא מנסה לשלוט על המציאות, והוא מוכן לקבל כל תוצאה. ההתאבדות האמיתית, לפי אליעד, אינה פעולה פיזית, אלא מצב של כניעה מוחלטת למציאות. כל רצון או העדפה הוא סוג של התאבדות מכיוון שהוא מצמצם את החופש של האדם. לדוגמה, אליעד מסביר שאם טוב לך בהכל, ולא אכפת לך משום דבר, אתה לא תרצה להתאבד פיזית. אדם שמתאבד פיזית עדיין מחפש לשנות משהו במציאות שלו, ולכן ההתאבדות הפיזית אינה הפתרון האמיתי. האם התאבדות פיזית פותרת את הבעיות? אליעד מתאר מצבים שבהם בן אדם אומר אין לי כוח אפילו להתאבד, כי כל כך רע לו שהוא אפילו לא מסוגל לחשוב על פעולה אקטיבית של התאבדות. אדם כזה מקווה שאולי המציאות תפתור את הבעיה בשבילו, למשל שהתקרה תיפול. לפי אליעד, אדם שמגיע למחשבות על התאבדות אבל לא מבצע אותן, למעשה יש לו עדיין תקווה לשנות את מצבו. יש בו איזושהי אשליה של תקווה. האם אפשר להתאבד למען אחרים? אליעד טוען שאף אחד לא
מוות, התאבדות, פחד מוות, להתאבד, חרדת מוות, מפחד למות, התאבדויות, חיים לאחר המוות, חיים אחרי המוות, חרדת מוות
... התאבדות, פחד מוות, להתאבד, חרדת מוות, מפחד למות, התאבדויות, חיים לאחר המוות, חיים אחרי המוות, חרדת מוות למה הפחד ממוות מניע את כל הפעולות שלנו בחיים? אליעד כהן מסביר שהפחד הגדול ביותר של האדם הוא פחד המוות, או ליתר דיוק, ... שאנשים חוששים שהיעלמות התודעה תהיה מצב נורא שבו האדם כבר לא יוכל לחוות שום דבר טוב יותר לעולם. מדוע אנשים מתאבדים אם הם פוחדים למות? אליעד נותן דוגמה לכך שגם אדם שמתאבד למעשה פוחד למות. הסיבה שאנשים מתאבדים, לפי ההסבר שלו, היא שהם סובלים כל כך מפחד המוות ומהתחושה הרעה של חוסר משמעות וחוסר סיפוק בחיים, עד כדי כך שהם מעדיפים למות ולשים קץ לסבל הנפשי העמוק שלהם. לדבריו, התאבדות היא למעשה ניסיון לברוח מהפחד הקיומי והסבל שנובע ממנו. אך אילו לא היו פוחדים למות, הם לא היו צריכים להתאבד בכלל, אלא היו פשוט נהנים מהחיים ללא פחד. מה קורה לתודעה אחרי המוות לפי אליעד כהן? אליעד מסביר שהפחד שהאדם יחווה סבל לאחר המוות הוא חסר היגיון לחלוטין. לדבריו, כאשר ... אין שום אפשרות אמיתית לסבול באופן מוחלט לנצח. איך להפסיק לפחד מהמוות? מה קורה לתודעה אחרי שמתים? למה אנשים מתאבדים? האם יכול להיות סבל נצחי? איך להתמודד עם חרדת מוות? ...
משחק החיים, החיים כמשחק, איך ליהנות בחיים, למה לא להתאבד, משמעות החיים, פחד מוות, התאבדויות, הטוב שברע, הרע שבטוב
משחק החיים, החיים כמשחק, איך ליהנות בחיים, למה לא להתאבד, משמעות החיים, פחד מוות, התאבדויות, הטוב שברע, הרע שבטוב
... החיים, החיים כמשחק, איך ליהנות בחיים, למה לא להתאבד, משמעות החיים, פחד מוות, התאבדויות, הטוב שברע, הרע שבטוב איך אפשר להתייחס לחיים כאל משחק? החיים הם סוג של משחק. אבל מה בעצם ... מוחלט. מצב זה יוצר הרמוניה פנימית, המאפשרת לאדם ליהנות מהחיים באופן מלא ועמוק יותר. מדוע אנשים לא מתאבדים למרות סבלם? אליעד מסביר כי אנשים לא מתאבדים למרות הסבל, כי עמוק בפנים הם מייחסים משמעות כלשהי לחיים. ההתאבדות מתרחשת כאשר האדם לוקח את החיים ברצינות יתרה, וחושב שכישלונו להשיג מטרות מסוימות הוא סוף העולם. אך מנגד, מי שבאמת חושב שלחיים אין משמעות בכלל, גם הוא לא מתאבד, כי אז אין לו סיבה מיוחדת לסיים אותם. כלומר, חוסר ההתאבדות מלמד שהאדם עדיין מחזיק בשביב של משמעות בתוך חוסר המשמעות הכללי, מה שמאפשר לו להמשיך במשחק. איך ליהנות מהחיים? מדוע לא להתאבד? איך לראות את החיים כמשחק? למה אנחנו פוחדים מהמוות? מה טוב ברע ומה רע בטוב? האם לחיים יש ...
הורים שכולים, להתמודד עם מוות, להתמודד עם אובדן, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם מוות, התמודדות עם אבל, מוות ילדים, חיים ומוות, משמעות החיים, התאבדויות, ליהנות מהסבל
הורים שכולים, להתמודד עם מוות, להתמודד עם אובדן, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם מוות, התמודדות עם אבל, מוות ילדים, חיים ומוות, משמעות החיים, התאבדויות, ליהנות מהסבל
... שכולים, להתמודד עם מוות, להתמודד עם אובדן, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם מוות, התמודדות עם אבל, מוות ילדים, חיים ומוות, משמעות החיים, התאבדויות, ליהנות מהסבל איך אפשר ליהנות מהסבל של אובדן ילד? כאשר אדם מתמודד עם אובדן של ילד, באופן טבעי הוא חווה כאב וסבל קשים. לפי הגישה של אליעד כהן, עצם הכאב אינו טמון בעובדת ... בלבד. הוא מסביר שהסבל נובע לא מעצם האובדן, אלא מכך שנלקחה מאותו אדם הנאה מסוימת שהילד סיפק לו. במילים אחרות, האדם הוא זה שהתרגל לקבל ... שהוא אהב, הוא יוכל להתחיל לתפוס את האובדן בצורה שונה. אליעד נותן דוגמה של אנשים שהתרגלו כל כך לכאב, שכאשר אין להם כאב הם מתחילים לסבול ... שבקשר האנושי. הוא טוען שבמקרה של אובדן ילד, האב סובל כי הילד סיפק לו תחושה של חשיבות, משמעות, סיבה לחיים. האהבה לילד היא למעשה גם ... שהאהבה גדולה יותר, כך גם הסבל שנובע מאובדן הדבר האהוב יהיה גדול יותר. אליעד מדגים זאת בכך שאומר שאם אדם לא היה מפתח כלות רגשית, הוא לא ... היא שקיימת גם זווית חיובית בעצם האובדן, כי בכך שהמציאות לוקחת ממך משהו שהסבת ממנו הנאה, היא בעצם מאלצת אותך ללמוד ליהנות מהדברים לא ... או הנאה מוגדרים. כיצד מתמודדים עם אובדן של אדם קרוב בפועל? ברמה הפרקטית, אליעד מסביר שברגע האובדן האדם צריך לקחת צעד אחורה, לזהות שהרגש השלילי שהוא חווה נובע רק מפירוש שהוא עצמו מעניק לאירוע ... כשהאדם מסוגל לראות בצורה ברורה כי האובדן הוא עובדה בלבד, הוא יכול לבחור בפרשנות אחרת, פרשנות פחות שלילית ואפילו חיובית במידה מסוימת. ... שהאדם תמיד יכול למצוא צד חיובי גם באובדן הנורא ביותר, אם רק ילמד להפריד בצורה מוחלטת בין עובדות לבין פרשנויות. איך מפתחים את התודעה ... שבסופו של דבר, ברגעי האמת (כגון בזמן אובדן), הוא מצליח להכיל בתוכו את שתי נקודות המבט. בפועל הוא יוכל לבחור אם לשחק בתוך העולם של נפרדות ... הכל פרשנויות אישיות. איך להתמודד עם אובדן ילד? האם אפשר ליהנות מהסבל? משמעות החיים לאחר אובדן איך להפסיק לסבול ממות ילד? הבדל בין עובדה לפירוש פרספקטיבה של אחדות מול נפרדות למה אהבה יוצרת ...
התאבדות, למה לא להתאבד, למה אנשים מתאבדים, התאבדות רוחנית, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדויות, קדושת החיים, לשמור על הבריאות, הארה רוחנית, חיים ומוות, ההתאבדות של אלוהים
התאבדות, למה לא להתאבד, למה אנשים מתאבדים, התאבדות רוחנית, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדויות, קדושת החיים, לשמור על הבריאות, הארה רוחנית, חיים ומוות, ההתאבדות של אלוהים למה אנשים מתאבדים והאם יש לכך הצדקה רוחנית? אנשים מתאבדים מסיבות שונות, אך לפי אליעד, אף אחד לא מתאבד מסקרנות בלבד. אדם שמתאבד עושה זאת כי הוא חושב שבמותו הוא ימצא שחרור, הקלה או פתרון טוב יותר מאשר החיים עצמם. הסיבה האמיתית להתאבדות היא תמיד ניסיון להתרחק מסבל, כשבן אדם מרגיש שהמוות יעניק לו משהו טוב יותר מהמציאות שבה הוא חי כרגע. האם יש הבדל בין התאבדות פיזית להתאבדות רוחנית? אליעד מסביר כי קיימים שני סוגים עיקריים של התאבדות . הראשונה היא התאבדות פיזית, פעולה שבה האדם מקרב במודע את רגע המוות שלו, למשל על ידי קפיצה מגג או נטילת תרופות בכמות גדולה. אבל יש סוג נוסף, נפוץ יותר, שהוא ההתאבדות הרוחנית - פעולות שמקרבות את האדם למוות בצורה עקיפה ולא מודעת, כמו אכילת אוכל לא בריא, עישון, בזבוז כסף, או עבודה יתרה ... באופן לא מודע אך ברור. בשני המקרים זו התאבדות, אך המודעות למעשה שונה. למה אף אחד לא עושה רק פעולות הישרדותיות? אין אדם שעושה רק פעולות הישרדותיות, כי כל אחד עושה מדי ... בזבוז כסף על דברים שאינם הכרחיים נחשב התאבדות רוחנית קטנה, מכיוון שזו פעולה לא הישרדותית. האם מישהו שהגיע להארה רוחנית יכול להתאבד? על פי אליעד, אדם שהגיע להארה רוחנית אמיתית, כפי שהיא נתפסת בעולם, לא יתאבד לעולם. הסיבה לכך היא שאדם מואר אמיתי חווה את המציאות כמושלמת, טובה ומלאת אהבה. אדם כזה לא ימצא סיבה להתאבד, כי הוא לא חווה את החיים כמקום שלילי שצריך לברוח ממנו. ההארה הרוחנית מעניקה לו תחושת שלמות, כך שהמוות לא נתפס כמשהו טוב ... אוכל ואי - אכילה, ולכן דווקא הוא לא יתאבד כי גם ההתאבדות, כמו כל פעולה אחרת, לא תיחשב בעיניו עדיפה על שום דבר אחר. האדם באחדות מוחלטת לא יעשה אף פעולה, כי מבחינתו אין משמעות או ... בפועל. מה הקשר בין בריאת העולם לבין התאבדות? אליעד מציג תפיסה מעניינת לגבי ההתאבדות של אלוהים. לפי גישה זו, בריאת העולם היא למעשה סוג של התאבדות רוחנית של אלוהים. כשהמציאות האחת התחלקה לאינספור צורות, התרחש סוג של מוות רוחני של האחדות השלמה. מבחינה זו, אלוהים התאבד בכך שפירק את עצמו למציאות מרובת צורות, ובכך איבד את האחדות הטהורה שהייתה לו מלכתחילה. הפעולה של בריאת העולם נתפסת כאן כפעולה ... הראשונית, לטובת הצורה והפיצול. האם התאבדות יכולה להיות מוצדקת או הגיונית? אליעד מציין כי מבחינה לוגית,
חרדה מהמוות, פחד למות, פחד מהמוות, חיים אחרי המוות, פחד מהלא נודע, פחד מהלא ידוע, לא רוצה למות, לא רוצה לחיות, התאבדויות, חרדת מוות, פחד מוות, גיהנום, גן עדן, למה לחיות? למה לא למות?
חרדה מהמוות, פחד למות, פחד מהמוות, חיים אחרי המוות, פחד מהלא נודע, פחד מהלא ידוע, לא רוצה למות, לא רוצה לחיות, התאבדויות, חרדת מוות, פחד מוות, גיהנום, גן עדן, למה לחיות? למה לא למות?
... מהמוות, פחד למות, פחד מהמוות, חיים אחרי המוות, פחד מהלא נודע, פחד מהלא ידוע, לא רוצה למות, לא רוצה לחיות, התאבדויות , חרדת מוות, פחד מוות, גיהנום, גן עדן, למה לחיות? למה לא למות? מה גורם לנו לפחד ... הקיומית שלנו. הוא מסביר גם שכשאנחנו לא יודעים מה יקרה, אנחנו נוטים לפחד מדברים רבים, כולל מה שנראה לנו כאובדן או סיום. פחד זה לא בהכרח מקושר לפחד מהפיזיולוגי של המוות אלא מהאפשרות שיהיה שינוי דרמטי ... ההסברים מבהירים שאנשים לא תמיד פוחדים מהמוות הפיזי עצמו, אלא מהתוצאה הלא נודעת שאחריו. לעיתים הפחד נובע מהאובדן של קשרים עם אנשים אהובים, או החשש שהילדים או הקרובים יפגעו. הפחד מהמוות, מבחינה זו, הוא ...
מפחד מהמוות, למה לפחד למות? לא לפחד מהמוות, קדושת החיים, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, חיים ומוות, חרדה מהמוות, לא לפחד למות, חרדת מוות, התאבדויות, רצון להתאבד, רצון למות
מפחד מהמוות, למה לפחד למות? לא לפחד מהמוות, קדושת החיים, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, חיים ומוות, חרדה מהמוות, לא לפחד למות, חרדת מוות, התאבדויות, רצון להתאבד, רצון למות
... מהמוות, קדושת החיים, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, חיים ומוות, חרדה מהמוות, לא לפחד למות, חרדת מוות, התאבדויות, רצון להתאבד, רצון למות איך אפשר להפסיק לפחד מהמוות? אליעד מסביר שמי ... שפשוט אומר הסיכוי שיהיה יותר טוב הוא קטן יותר מהסיכוי שיהיה יותר רע. ש: לא אפשר לדעת כי אחרת הוא היה מתאבד כי אם הוא היה חושב שיותר טוב אז הוא היה מתאבד אבל יש כאילו בן אדם תמיד רוצה להתקיים. אליעד: באמת מי רוצה תמיד ... אמרתי לו אם תשאל הרבה פעמים למה אתה מפחד למות לא תפחד יותר למות, האם זה אומר שזה מעלה את הסיכוי שלך להתאבד תחשוב בהיגיון תשובה לא, למה לא כי להתאבד נובע מזה שבן אדם מפחד לחיות. ש: הוא לא רוצה לחיות. אליעד: כן מזה שהוא מפחד לחיות אז הוא הולך להתאבד, זאת אומרת מי שלא מפחד למות לא הולך להתאבד וזה נכון שמי שלא מפחד למות זה מגדיל את הסיכוי שהוא ימות בטעות נגיד בתאונה אבל זה לא אומר שהוא ילך להתאבד כי אין שום סיבה להתאבד, אתה לא מפחד למות לא ברור למה להתאבד כאילו. תראו אני לא אשכנע אתכם כרגע או אני כרגע לא אשכנע אתכם ... ש: צבי הנינגה. אליעד: יפה ראית בצבי הנינגה שהם מפחדים למות נגיד צבי הנינגה הם לא מפחדים מהמוות. ש: הם מתאבדים הם לא יודע. אליעד: הם מתאבדים. ש: כאילו אתה יודע הם עושים דברים מטורפים כאילו הם לא מפחדים. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התאבדויות, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: התאבדויות, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא תמיכה נפשית, טיפול אישי מומלץ, מנטור בתחום התאבדויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8750 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 15:41:16 - wesi1